www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 14, 07:44:27
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921282
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Szóljatok ide
Oldalak:
1
...
3133
3134
3135
3136
3137
[
3138
]
3139
3140
3141
3142
3143
...
3545
Szerző
Téma: Szóljatok ide (Megtekintve 29414177 alkalommal)
BigBug
Hozzászólások: 28919
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16307 Dátum:
2006 November 07, 20:54:13 »
szval azzt akartm mondani :-)
hogy a Kizs-nek van igaza
sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....
ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
BigBug
Hozzászólások: 28919
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16306 Dátum:
2006 November 07, 20:52:09 »
és ebből mindössze ez a lényeg bocs az előző hosszúból
Ezeknek az autóknak a jogi megítélése a legnagyobb probléma, hisz míg használatuk jellege, műszaki paramétereik alapján inkább a személyautókhoz állnak közelebb, bizonyos előírások a teherautókhoz, bizonyos előírások pedig a személygépkocsikhoz kapcsolják őket. A KRESZ szerint például a tgk-val előzni tilos, és a tgk-val behajtani tilos tábla ellenére a 3,5 t alatti tgk-val szabad előzni, behajtani, de a sebesség korlátozások, a sávok használatának korlátozása tehergépkocsiként vonatkozik rájuk.
köszönet Pityubának akitől kaptam
sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....
ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
BigBug
Hozzászólások: 28919
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16305 Dátum:
2006 November 07, 20:48:54 »
Évek óta használ cégünk 3,5 tonna alatti zárt áruszállítókat, főleg terepjárókat, így nagy tapasztalatot gyűjtöttünk a témában. Ezeknek az autóknak a jogi megítélése a legnagyobb probléma, hisz míg használatuk jellege, műszaki paramétereik alapján inkább a személyautókhoz állnak közelebb, bizonyos előírások a teherautókhoz, bizonyos előírások pedig a személygépkocsikhoz kapcsolják őket. A KRESZ szerint például a tgk-val előzni tilos, és a tgk-val behajtani tilos tábla ellenére a 3,5 t alatti tgk-val szabad előzni, behajtani, de a sebesség korlátozások, a sávok használatának korlátozása tehergépkocsiként vonatkozik rájuk. A műszaki előírásokat a 5/1990.(IV.12)KÖHÉM rendelet és a 6/1990.(IV.12)KÖHÉM rendelet tartalmazza, ezeket az út mentén álló közegek ugyan nem ismerik, de bátran idéznek belőle bármikor, és így egy kis mellékeshez jutnak, ha a sofőrt sikerül beugratniuk.
Miért problémás ez a jármű fajta? Mert általában nagy értékű autók, - és itt most nem a csillogó villogó "luxus terepjárókra" gondolok, hanem általában a kisteherautókra, terepjárókra - de mivel haszongépjárművek, lehetőség van nettó áron megvásárolni vám és fogyasztási adó mentesen, az általános forgalmi adó pedig - ha vállalkozás vásárolja meg - visszaigényelhető. A VPOP, a rendőrség, és sok kispénzű magánember szemében innentől kezdve a tulajdonos adócsaló, és így is viselkednek vele szemben.
Sajnos 1995-ben sikerült az utálatot törvényi szintre emelni. Mivel a közlekedési, műszaki jogszabályokhoz nem lehet ötletszerűen hozzányúlni a nemzetközi egyezmények miatt, kellett keresni egy olyan rendeletet, ahol az áfáért cserében meg lehet dolgoztatni a gépkocsi vezetőjét.
Ez a 89/1988.(XII.20.)Miniszter Tanácsi rendelet a közúti közlekedési szolgáltatásokról és a közúti járművek üzemben tartásáról , melybe rafináltan beilleszették: "Nem közúti közlekedési szolgáltatást végző tehergépkocsi (...) a közúti forgalomban menetlevéllel vehet részt." Innentől kezdve a "Háromszög, izzókészlet rendben?" típusú ezerforintos kérdés kiegészült a "Hát menetlevele van-e?" típusú ezerforintos kérdéssel. Aki nem hajlandó vezetni a menetlevelet, de megkenni sem kívánja a rendőrt, azt följelentik, és ügyében szabálysértési tárgyalás dönt az önkormányzatnál. Az eljárás röhejes, mert a delikvensek általában írnak egy menetlevelet az inkriminált esetre, aminek bemutatásakor a bírónő durcásan ejti a vádat, de hosszútávon ez nem lehet megoldás.
A megoldás a szabályos menetlevél!
Ehhez nem kell más, mint tételesen végigböngészni a jogszabály idevágó paragrafusát, a huszonhármast:
23. § (1) A - nem menetrend szerint, de díj ellenében - közúti személyszállítást végző autóbusz, illetőleg a közúti árufuvarozást végző gépkocsi, mezőgazdasági vontató, lassú jármű, ezekből és pótkocsikból álló járműszerelvény a közúti forgalomban autóbuszmenetlevéllel, illetőleg fuvarlevéllel vehet részt. Ez nem érdekes, ez a sárga rendszámosokra vonatkozik.
(2) Autóbuszmenetlevélként a 2. számú melléklet a) pontjában meghatározott vagy olyan okmány használható, amely legalább a következő adatokat tartalmazza:
a) a felek megnevezése, címe,
b) az autóbusz kiállításának ideje, helye,
c) az útvonal (kilométer),
d) a szállított személyek száma (különjáratnál: utaslista). Ez sem érdekes, ezek a buszok.
(3) Fuvarlevélként a 2. számú melléklet b) pontjában meghatározott vagy olyan okmány használható, amely legalább a következő adatokat tartalmazza:
a) a felek megnevezése, címe,
b) az árura vonatkozó adatok (különösen az áru mennyisége, az áru származása, az áruval megtett kilométer teljesítmény, a csomagolás módja, veszélyes áruknál az ADR - a Veszélyes Áruk Nemzetközi Közúti Szállításáról szóló Európai megállapodás - szerinti adatok),
c) az áru átvételének és kiszolgáltatásának helye, ideje,
d) a fizetésre vonatkozó megállapodás, a fizetés módja. Ez a fuvarlevél, ez sem érdekes.
(4) Nem közúti közlekedési szolgáltatást végző tehergépkocsi, vontató és ezekből vagy mezőgazdasági vontatókból és pótkocsikból álló járműszerelvény a közúti forgalomban menetlevéllel vehet részt. Ez a miénk! Tehát, aki tgk, de nem végez sárgarendszámos szolgáltatást, az csak menetlevéllel közlekedhet. Egyenes beszéd, tehát apelláta nincs, írni kell.
Mezőgazdasági vontatóból és pótkocsiból álló járműszerelvényhez - ha a település közigazgatási határán belül telephelyei vagy termőföldjei között végez áruszállítást - nem kell menetlevelet vezetni. Ez nem ránk vonatkozik, de ezek szerint a turista és TIR forgalmú traktoroknak kell csak menetlevelet írni...:-)
(5) A (4) bekezdésben meghatározott esetekben menetlevélként az R. 2. számú mellékletének c) pontja szerinti vagy olyan okmány használható, amely legalább ITT van a kutya elásva! A rendelet kimondja, hogy a R. 2. számú mellékletének c) pontja szerinti nyomtatványt kell használni, amin jó sokat kell írni. De tovább olvasva ott a vagy-szócska! Vagy olyan okmány, amely minimum tartalmazza a felsorolt adatokat:
a) a szállítóeszközre (rendszám, teherbírás),
b) az üzemben tartóra, gépjárművezetőre (üzemben tartó vagy tulajdonos neve, telephelye, gépjárművezető neve), és
c) a rakományra (a szállítmány megnevezése, mennyisége, származása) és a rakománnyal megtett kilométer-teljesítményre
vonatkozó adatokat tartalmazza. Mi volt a legnagyobb nyűg a menetlevél írásban? A kilométerek és időpontok tételes vezetése. De hisz' ezt a jogszabály nem is írja elő! Akkor meg minek vezetni? Tehát a menetlevélnek azt kell tartalmaznia amit a rendelet tételesen előír az a), a b), és a c) pontban.
(6) Az (1) és (4) bekezdésben meghatározott tevékenységre elrendelt okmány szigorú számadásúnak minősül, azt eseményszerűen kell vezetni. A felhasznált vagy rontott okmányokat sorszám szerint, hiánytalanul a bizonylatokra vonatkozó szabályok szerint kell megőrizni. Ez ránk is vonatkozik, szépen el kell tenni a rontottakat, az eseményszerűség alatt pedig azt kell érteni, hogy minden elinduláskor meg kell lennie az adott autóra és sofőrre kitöltött, vagy előre nyomtatott menetlevélnek.
(7) A (2) és (3) bekezdésben meghatározott okmányokat a szolgáltató állítja ki és vezeti. A megrendelő vagy a fuvaroztató ezen igazolja az elvégzett teljesítményt, fuvarozásnál az áru átvételét is. A gépjármű rendelkezésre bocsátására kötött szerződésnél kiállított okmány az árura vonatkozó adatok helyett a járműre vonatkozó adatokat tartalmazhatja. Ez a sárga rendszámosok dolga. A (4) bekezdésben meghatározott okmányt a jármű üzemben tartója állítja ki, és azt eseményszerűen a jármű vezetője vezeti és aláírásával hitelesíti. Itt megtudjuk, hogy azon kívül, hogy eseményszerűen vezessük, a sofőrnek alá is kell írnia.
(
Külön jogszabály az (1)-(4) bekezdésekben foglaltaktól eltérően rendelkezhet, és az e §-sal nem szabályozott szállításoknál is a menetlevél használatát kötelezővé teheti. Ez nem érdekes.
23/A. § (1) Személygépkocsis személyszállító szolgáltatást végző személygépkocsi a 2. számú mellékletben meghatározott menetlevéllel vehet részt a közúti forgalomban. Ez sem vonatkozik ránk.
(2) A menetlevél szigorú számadású okmánynak minősül, azt eseményszerűen kell vezetni. A felhasznált vagy rontott okmányokat sorszám szerint, hiánytalanul, a bizonylatokra vonatkozó szabályok szerint kell megőrizni. Ez sem a miénk.
Most, hogy átnéztük a rendeletet egyrészt műveltebbek lettünk Kovács 23 szakaszvezetőnél, másrészt lehetőségünk lett a szabályos menetlevél egyszerűbb használatára.
Cégünk a jogszabály alapján elkészítette az új menetlevelet, már túl vagyunk a közúti tesztelésen, a legtöbb rendőr rácsodálkozik, és megkérdi: "Ez az új menetlevél?" Mire a válasz egy határozott igen, mert hiszen tényleg új, a régi rendelet alapján.
A mi menetlevelünk alul tartalmazza a rendelet idevágó részeit, egészen apró betűkkel, ez egyrészt hivatalosabb benyomást kelt, másrészt középkorú közeg nehezen vitatkozik, ha nem látja, és nem tudja elolvasni... Az adatokat egyszerűen átírva, és esetleg színes nyomtatóval kinyomtatva a Word formátum azonnal felhasználható, csak alá kell írni.
Aki szokott rakományt is szállítani, annak, ha szabályosan akar közlekedni továbbra is vezetnie kell a rakománnyal megtett kilométereket - de csak azokat!
És végül az erkölcsi aggályokról. A nem szállítmányozást végző tehergépkocsik menetlevél kötelezettségét nem igen tudta idáig senki értelmesen megindokolni, mosolyogva azt szokták mondani, hogy "ha már az áfát visszakérte, legalább írjon egy kicsit minden elinduláskor...", ami azért mint jogalkotói szándék kissé kétséges. Aki nem vezet menetlevelet, az szabálytalanul vesz részt a közlekedésben, ami erkölcsileg elitélendő, tehát aki nyugodt szívvel akar autózni tgk-ra vizsgáztatott járművével, de gyűlöli a nevetséges és értelmetlen menetlevél formanyomtatványt, az beéri a jogszabályi minimummal, és általunk kialakított menetlevél formátumot használ, illetve mutat be, vagy bemutat a hatóságnak.
sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....
ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16304 Dátum:
2006 November 07, 20:45:21 »
Idézetet írta: BigBug - 2006 November 07, 19:40:33
ott a pont
csak a sárgarencámos és éppen árútszállító vasakra vonatk a 80
na, oszlassuk el a tévedéseket...
idézetek a hatályos KRESZ-ből (from
www.b-m.hu
):
"14. § (1) A járművek forgalmát tiltó vagy korlátozó jelzőtáblák:
....
r) „Tehergépkocsival behajtani tilos” (43. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útra tehergépkocsival -
kivéve a legfeljebb 2500 kilogramm megengedett legnagyobb össztömegű, zárt kocsiszekrényű tehergépkocsit
-, valamint vontatóval, mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel behajtani tilos; ha a tábla súlyhatárt is megjelöl (44. ábra), csak az ezt meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű ilyen járművel tilos behajtani;"
"26. § (1) Az egyes járművekkel legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
a) személygépkocsival, motorkerékpárral,
2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival
- autópályán 130 km/óra,
- autóúton 110 km/óra,
- lakott területen kívül egyéb úton 90 km/óra,
- lakott területen 50 km/óra,
b) egyéb gépjárművel - kivéve a motoros triciklit - valamint gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel
- autópályán 80 km/óra,
- lakott területen kívül egyéb úton 70 km/óra,
- lakott területen 50 km/óra,
c) villamossal 50 km/óra,
d) motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, kerékpárral 40 km/óra,
d/1. hólánccal felszerelt gépjárművel 50 km/óra,
e) mezőgazdasági vontatóval, valamint mezőgazdasági vontatóból és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel 30 km/óra,
f) lassú járművel, valamint lassú járműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnye l 25 km/óra,
g) olyan járművel, amelynek kerekei fúvott gumiabronccsal felszerelve nincsenek 20 km/óra,
h) pótkocsinak nem minősülő fék nélküli vontatmányt (mezőgazdasági vagy ipari munkagépet) vontató mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel 15 km/óra."
(tehát szó sincs sárga rendszámról meg aruszállításról)
"39/A. § (1) Lakó-pihenő övezetbe - a „Lakó-pihenő övezet” jelzőtáblától a „Lakó-pihenő övezet vége” jelzőtábláig terjedő területre - csak a következő járművek hajthatnak be:
a) kerékpár,
b) az ott lakókat vagy az oda látogatókat szállító személygépkocsi, a személygépkocsi kivételével
a legfeljebb 2500 kg megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi
, a betegszállító gépjármű, motorkerékpár és ezekhez kapcsolt pótkocsi, segédmotoros kerékpár, állati erővel vont jármű és kézikocsi, a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű, továbbá az oda áruszállítást végző legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi,
..."
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
BigBug
Hozzászólások: 28919
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16303 Dátum:
2006 November 07, 19:40:33 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 November 06, 21:16:55
Nincs egy olyan kitétel a teherautó definíciónál a behajtani tilos tábla és a sebesség meghatározásánál.. hogy "kivéve a 3500 kg-ot meg nem haladó össztömegű zárt kocsiszekrényes tgk-t"?
Én úgy tudom, hogy van, tehát mehetsz 130-cal. 2.5 t-s határról én nem is hallottam...
ott a pont
csak a sárgarencámos és éppen árútszállító vasakra vonatk a 80
sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....
ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
NGA
Hozzászólások: 10935
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16302 Dátum:
2006 November 07, 17:34:30 »
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól
III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak
c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.
«
Utoljára szerkesztve: 2006 November 07, 17:36:50 írta NGA
»
NGA
Hozzászólások: 10935
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16301 Dátum:
2006 November 07, 17:25:45 »
Idézetet írta: Balage - 2006 November 07, 09:24:01
Engem megbüntettek múltkor az M7-en, mert a T4-el a 3 sávos részen a legbelső sávban mentem (előztem, mert a középsőben tötyögtek).
Az nem zavarta, hogy alig ért utol!
Kérdeztem a közegtől, hogy ha valaki bent felejti magát a középső sávban, akkor ha jobbról előzőm az szabályos?
Erre csak a vállát rángatta! Hulye kocsogok!
Igen szabályos, a kresz szerint elmehetsz jobbról is. De csak párhuzamos közlekedésre alkalmas uton. Autópályán nem.
«
Utoljára szerkesztve: 2006 November 07, 17:28:24 írta NGA
»
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16300 Dátum:
2006 November 07, 17:13:19 »
Kis zene estére:
http://web.t-online.hu/kizs/Phil Collins - True Colours_PocketPC.avi
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
xoyox
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16299 Dátum:
2006 November 07, 16:18:48 »
Hello Mann !
Mar en is teliesitettem a kerot, en sem tervezek Balcsi latogatast, bar ezt nalam nem lehet tudni...
Ha szep idö lesz karacsonykor lehet lemegyek par napra, korizni, forraltborozni, finom sütemenyeket csapolni
Tudod ott lenn a faluban jok a szakacsok
Ha veletlen lemennek, megirom, es ha nem akarod a te hazadat beinditani, ott alszol nalam, eszmeletlen kalyhat vettem tavaly, egy Finn Sauna ehhez kepest , egy vicc
Nem vicc !
lovászimi
Hozzászólások: 787
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16298 Dátum:
2006 November 07, 14:56:35 »
Idézetet írta: xoyox - 2006 November 07, 12:48:22
IMI ! Szia ! 1000 eve nem hallottam felöled ! HOgy vagy , mi van veled ?? Ott vagy, ahol regen is voltal ?
Üdv lennt mindenkinek
Balcsin ? Jössz egyszer ?
Te hozod a Villanyi bort, en a gyertyakat, meg a hozzavalot sütögeteseket
!
Szeva Xoyox!
Itt minden oké, a léghűtésesek működnek, viszont a balcsira nem mostanában megyek, villa téliesítés meg ilyesmi már megvolt.
Amúgy minden a régiben fut, remélem ha jobb idő lesz, akkor majd beborozunk...
Üdv!
Imi
péter
Hozzászólások: 1227
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16297 Dátum:
2006 November 07, 13:23:59 »
Mától érvényes osztrák autobahn matrica 10 napos
ingyen(egy sör) elvihető.
11.ker -ből
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16296 Dátum:
2006 November 07, 13:23:54 »
Idézetet írta: stonemen - 2006 November 07, 13:21:32
TUDJA VALAKI, HOGY KELL KIVENNI A T2A TOLÓAJTÓ ZÁRJÁT?????
SOS
én kiszedtem egy csomószor, miért?
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16295 Dátum:
2006 November 07, 13:21:32 »
TUDJA VALAKI, HOGY KELL KIVENNI A T2A TOLÓAJTÓ ZÁRJÁT?????
SOS
xoyox
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16294 Dátum:
2006 November 07, 12:48:22 »
IMI ! Szia ! 1000 eve nem hallottam felöled ! HOgy vagy , mi van veled ?? Ott vagy, ahol regen is voltal ?
Üdv lennt mindenkinek
Balcsin ? Jössz egyszer ?
Te hozod a Villanyi bort, en a gyertyakat, meg a hozzavalot sütögeteseket
!
lovászimi
Hozzászólások: 787
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16293 Dátum:
2006 November 07, 11:25:06 »
Idézetet írta: lovászimi - 2006 November 07, 11:22:37
Igazad van, keverem a dátumot a westy tető modellváltással....
74-végétől nyílott előlről a tető...
mert ugye westfalia naptár szerint máshogy számoljuk az éveket.
lovászimi
Hozzászólások: 787
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16292 Dátum:
2006 November 07, 11:22:37 »
Idézetet írta: KIZS - 2006 November 07, 10:47:29
hát nem, 1971 aug. -ig volt t2a
Igazad van, keverem a dátumot a westy tető modellváltással....
74-végétől nyílott előlről a tető...
Normogo
Hozzászólások: 2982
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16291 Dátum:
2006 November 07, 11:15:30 »
Ezekben már Golf motor van, legalábbis a mejicoiakban
2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
Holló
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16290 Dátum:
2006 November 07, 11:13:47 »
Idézetet írta: KIZS - 2006 November 07, 11:02:37
és t2c -je kinek van?
óóóóóóóó beszép
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16289 Dátum:
2006 November 07, 11:08:31 »
ez miben kölönbözik a régiektől ? mint pl egy 75 ös bogár egy 2000 es től?
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16288 Dátum:
2006 November 07, 11:06:25 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 November 07, 11:04:27
Juan Sancho Estevez-nek.
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
gyuszkó
Hozzászólások: 13814
ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16287 Dátum:
2006 November 07, 11:05:52 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 November 07, 11:04:27
Juan Sancho Estevez-nek.
Nem találom a nevet a tagok között...
Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16286 Dátum:
2006 November 07, 11:04:27 »
Idézetet írta: KIZS - 2006 November 07, 11:02:37
és t2c -je kinek van?
<beszúrt kép törölve>
Juan Sancho Estevez-nek.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
gyuszkó
Hozzászólások: 13814
ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16285 Dátum:
2006 November 07, 11:03:55 »
Idézetet írta: KIZS - 2006 November 07, 11:02:37
és t2c -je kinek van?
<beszúrt kép törölve>
Eladod???
Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16284 Dátum:
2006 November 07, 11:02:37 »
és t2c -je kinek van?
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
gyuszkó
Hozzászólások: 13814
ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16283 Dátum:
2006 November 07, 10:58:52 »
Idézetet írta: KIZS - 2006 November 07, 10:53:14
* ilyen volt az enyém is, de mindenki bizonygatta, hogy át van hegesztve,
pedig nem
Ilyen a Domievez-féle (ex-Kicsi Nelly) busz is, de '72-es...
Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16282 Dátum:
2006 November 07, 10:53:14 »
Idézetet írta: KIZS - 2006 November 07, 10:47:29
hát nem, 1971 aug. -ig volt t2a
illetve tévedtem
1970 júl-ig volt t2a
1970 aug-tól 1971 júl-ig nyomták az un. átmeneti modelleket (alsóindexesnek néz ki teljesen, de már nagy hátsó lámpás) *
1971 aug-tól már csak t2b-t nyomtak
* ilyen volt az enyém is, de mindenki bizonygatta, hogy át van hegesztve,
pedig nem
«
Utoljára szerkesztve: 2006 November 07, 10:55:12 írta KIZS
»
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16281 Dátum:
2006 November 07, 10:47:29 »
Idézetet írta: lovászimi - 2006 November 07, 10:07:29
T2/a 1967aug-1974 aug,
T2/b 1974 aug-1979aug.
hát nem, 1971 aug. -ig volt t2a
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
lovászimi
Hozzászólások: 787
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16280 Dátum:
2006 November 07, 10:07:29 »
Idézetet írta: Qzma - 2006 November 07, 09:20:40
T2a/b mettől meddig volt ?
T2/a 1967aug-1974 aug,
T2/b 1974 aug-1979aug.
t2fan
Hozzászólások: 630
lassan és bizonytalanul,sosem készül el...
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16279 Dátum:
2006 November 07, 09:28:55 »
Idézetet írta: Qzma - 2006 November 07, 09:20:40
T2a/b mettől meddig volt ?
én ugy tudom csak 72ben de sajna nem tudok pontosat
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16278 Dátum:
2006 November 07, 09:24:01 »
Engem megbüntettek múltkor az M7-en, mert a T4-el a 3 sávos részen a legbelső sávban mentem (előztem, mert a középsőben tötyögtek).
Az nem zavarta, hogy alig ért utol!
Kérdeztem a közegtől, hogy ha valaki bent felejti magát a középső sávban, akkor ha jobbról előzőm az szabályos?
Erre csak a vállát rángatta! Hulye kocsogok!
Idézetet írta: KIZS - 2006 November 06, 21:30:59
No:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/pickup/
pl. egy gyöngyszem a KRESZből:
"Ha pedig teherautó a pickup, két eset van. Ha megengedett legnagyobb össztömege 2,5 tonna alatti (ilyen összkerékhajtású platós kisteher tudomásunk szerint nincs most a piacon), akkor nagy baj nincs. Az egyetlen lényeges korlátozás, hogy a "Tehergépkocsival behajtani tilos" tábla rá is vonatkozik, tehát
nem mehet át például a Lánchídon. Hacsak nem tesz fel dobozt a platóra.
Mert a zárt kocsiszekrényű 2,5 tonna alatti tömegű teherautóra a tábla nem érvényes."
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
Qzma
Hozzászólások: 7189
http://t2ab4sale.blog.hu/
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16277 Dátum:
2006 November 07, 09:20:40 »
T2a/b mettől meddig volt ?
http://t2ab4sale.blog.hu/
ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16276 Dátum:
2006 November 06, 21:30:59 »
Idézetet írta: KIZS - 2006 November 06, 21:26:30
pedig van
keveredés van a 2.5 és a 3.5 tonnás határok között, pl. a teherautóval behajtani tilos a 3.5 tonnától tilt (két éve még annak is 2.5 tonnás határa volt, így Suzuki Swift Van-nal nem lehetett áthajtani a Lánchídon), de a lakó-pihenő övezet már 2.5 tonnától tilt
a Totalcaron egyszer összeszedték megpróbálom visszakeresni, asszem egy pickup-os cikben írtak róla
No:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/pickup/
pl. egy gyöngyszem a KRESZből:
"Ha pedig teherautó a pickup, két eset van. Ha megengedett legnagyobb össztömege 2,5 tonna alatti (ilyen összkerékhajtású platós kisteher tudomásunk szerint nincs most a piacon), akkor nagy baj nincs. Az egyetlen lényeges korlátozás, hogy a "Tehergépkocsival behajtani tilos" tábla rá is vonatkozik, tehát
nem mehet át például a Lánchídon. Hacsak nem tesz fel dobozt a platóra.
Mert a zárt kocsiszekrényű 2,5 tonna alatti tömegű teherautóra a tábla nem érvényes."
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16275 Dátum:
2006 November 06, 21:26:30 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 November 06, 21:16:55
Nincs egy olyan kitétel a teherautó definíciónál a behajtani tilos tábla és a sebesség meghatározásánál.. hogy "kivéve a 3500 kg-ot meg nem haladó össztömegű zárt kocsiszekrényes tgk-t"?
Én úgy tudom, hogy van, tehát mehetsz 130-cal. 2.5 t-s határról én nem is hallottam...
pedig van
keveredés van a 2.5 és a 3.5 tonnás határok között, pl. a teherautóval behajtani tilos a 3.5 tonnától tilt (két éve még annak is 2.5 tonnás határa volt, így Suzuki Swift Van-nal nem lehetett áthajtani a Lánchídon), de a lakó-pihenő övezet már 2.5 tonnától tilt
a Totalcaron egyszer összeszedték megpróbálom visszakeresni, asszem egy pickup-os cikben írtak róla
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Qzma
Hozzászólások: 7189
http://t2ab4sale.blog.hu/
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16274 Dátum:
2006 November 06, 21:23:04 »
Idézetet írta: dt - 2006 November 06, 20:12:49
ezt teszi Bp.
vidéken nincs kockázat... vagy a tyukokat üti el, vagy a kombájnt koccolja le
http://t2ab4sale.blog.hu/
ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16273 Dátum:
2006 November 06, 21:16:55 »
Idézetet írta: KIZS - 2006 November 06, 16:48:31
na, 2500Kg alatt 130 km/ó, felette 80 km/ó
a Transporter ha tgk, akkor 80-al mehet, ha szgk. akkor 130-cal
logikus, nem?
Nincs egy olyan kitétel a teherautó definíciónál a behajtani tilos tábla és a sebesség meghatározásánál.. hogy "kivéve a 3500 kg-ot meg nem haladó össztömegű zárt kocsiszekrényes tgk-t"?
Én úgy tudom, hogy van, tehát mehetsz 130-cal. 2.5 t-s határról én nem is hallottam...
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16272 Dátum:
2006 November 06, 21:02:39 »
Viszont, van amelyik ad repjegyet, ha átmész hozzá.
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16271 Dátum:
2006 November 06, 21:01:56 »
Idézetet írta: 1303LS - 2006 November 06, 20:57:28
AZt iszok/tam mindig becsületesen, ezért a vesém olyan mint újkorában.
Téged is érdekel valami bontot alkatrész?
átmeneti szélvédőském.
bontottat kihagyom.
majd inkább veszek valami vietnami kisgyerekből, ha szükségem lesz rá :-))
(bár ez nem is annyira pojénos :-/ )
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16270 Dátum:
2006 November 06, 21:00:55 »
Idézetet írta: dt - 2006 November 06, 20:12:49
csak összehasonlítás végett nekem:
MÁV 39.603 Ft
KÖBE 62.415 Ft
Aegon 113.160 Ft
Union 119.246 Ft
Groupama 127.400 Ft
K&H 129.852 Ft
Posta 131.525 Ft
OTP-Garancia 132.720 Ft
Signal 158.880 Ft
Generali 159.689 Ft
UNIQA 219.787 Ft
ezt teszi Bp.
ez hogyan?
nekem egy ezressel több jött ki legolcsóbbra.
buzi mindenki!!
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16269 Dátum:
2006 November 06, 20:57:28 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2006 November 06, 20:54:04
mert nem iszol elég söröt.
buta gömbölűszélvédős!!
AZt iszok/tam mindig becsületesen, ezért a vesém olyan mint újkorában.
Téged is érdekel valami bontot alkatrész?
átmeneti szélvédőském.
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #16268 Dátum:
2006 November 06, 20:54:04 »
Idézetet írta: 1303LS - 2006 November 06, 18:45:59
Ááá tele vagyok újkori tuning fölösleges cuccokkal, úgy mint kő, hólyag, ilyenek.
De ha érdekel megbeszélhetjük.
mert nem iszol elég söröt.
buta gömbölűszélvédős!!
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Oldalak:
1
...
3133
3134
3135
3136
3137
[
3138
]
3139
3140
3141
3142
3143
...
3545
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Szóljatok ide
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...