www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 06, 17:40:25

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921271 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 58 59 60 61 62 [63] 64 65 66 67 68 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3495327 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19804 Dátum: 2014 Február 19, 13:39:07 »

Ki tudna nekem gyártani vagy gyártatni 44 mm-es hőgátat weber IDF alá?
4 mm vastag kellene.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #19803 Dátum: 2014 Február 19, 08:37:27 »

Igényes megoldás hűtésre. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152066320393509&set=a.267080393508.141594.196277133508&type=1&theater  Undecided

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19802 Dátum: 2014 Február 18, 22:23:27 »

Ez így van. Egy jól megmunkált 26-os pumpa bőven elég. Sőt, Gene Berg mérte, hogy az általa átalakított 26-os pumpával nagyobb szállítást tudott elérni, mint a széria 30-as pumpákkal. Hiába növeled egy pont fölé a fogaskerekek szélességét, mert a pumpát töltő (és elmenő) járatok lekorlátoznak.

Elég a 26-os pumpa, ha:
1. A pumpa pontosan csatlakozik a blokkba (nem kisebb a furatnál és nem ovális.
2. A fogaskerekek axiális hézaga megfelelően kicsi.
3. Tökéletes a blokk és a pumpa járatainak illeszkedése.
4. A Bill Fisher könyv szerint van kialakítva a szívóoldal.

Az én motoromon is így van és meg sem kottyan neki a külső szűrő, hűtő, meg a plusz csővezeték. Igaz én még a fittingeket is egyenként fel szoktam fúrni esztergán, hogy a 12-es belső átmérőjű tömlő ne egy olyan fittinghez csatlakozzon, aminek csak 8mm a belső átmérője.

Ez az olajpumpa megint egy olyan dolog, amiből sokan megveszik a nagyobbat, közben meg lötyög a blokkban, nagy az axiális hézag, stb., aztán rosszabb mint egy jó állapotú kisebb gyári.

Ezeken az olajpumpákon és a legjobbnak tartott Schadek pumpán is érdemes dolgozni egy kicsit.
1, a blokknál a pumpa és a blokk furatát egybehozni, ne legyen kis eltérés sem
2, pumpaházat megcsiszolni úgy, hogy a fogaskereke pont síkban legyenek és a LEGVÉKONYABB papír tömítést használni, ez adja az axiális hézagot
3, a szívóoldalon a furatot kinyitni, hogy szinte teljes fogszélességbe tudjon az olaj menni

Mindenhol, minden átvezetésnél MINIMUM 8-as furatnak kell lenni, ha valahol szűkebb és nem lehet felnagyobbítani, akkor KUKA, én nem használnám azt, akármi is legyen.

A 30 mm-es pumpa hülyeség, a legjobb (full flow-nál) a 26 mm-es, jól megcsinálva.


Én most cseréltem a 30 mm-es pumpát 26-osra, megcsináltam kicsit alaposabban, mint a 30-as volt és a 85 fokos olajnál, 1000 fordulaton mért alig 0.3-0.4 bar-os olajnyomásom (azonos olajjal, Valvoline 10W40) pontosan 1 bar lett.


Az 1776-os motoromom nekem is külső szűrős pumpa lesz, kicsit meg is csinálom, de még nem néztem egész pontosan. Pár sorját már levettem róla, mert csúnya volt, de még van mit tenni.

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19801 Dátum: 2014 Február 18, 22:11:22 »

Én tömítés nélkül 0-ra szoktam hézagolni, csak a vékony tömítés adja a hézagot. Nem is szoktam mérni, hanem üveglapra tett csiszolópapíron elkezdem lesíkolni a házat. Időnként ráfogom a fedelet és megrázom mint  a bármixer a shakert. Amikor nem, vagy alig hallom a fogaskerekek koccanását a fedélen, akkor jó.
Én a sima papírlapnak nem a vastagságától félnék, hanem az anyagától. Ezekhez a szűrős fedelű pumpákhoz olyan tömítést adnak, aminek az anyaga az impregnált papírokéhoz hasonlít. Én a sima papírnál félnék, hogy az olajnyomás kikezdené azt.

Az a szelep nem hiányzik senkinek. Full flow rendszernél sincs. Van a rendszerben olajnyomás szabályzó szelep, ami ugyan a szűrő után van a blokkban, de az a pumpa után mindenhol csökkenti a nyomást. A te konzolodban az a szelep szerintem inkább azért van, hogy ha eltömődne a szűrő és az blokkolná a fő ágat. Egyébként szűrőből is tudsz olyat venni, amiben van szelep, illetve olyat is, ami bírja a nagy nyomást. Én a helyi autósboltban szoktam rendelni a Fram HP1 szűrőjének helyettesítőjét. Ez a szűrő bírja a nagy nyomást, emellett nagy is (fér bele egy kis többlet olaj, illetve a szűrőfelület is kisebb)

a 2-es ponthoz - megnéztem a pumpaház síkjához képest a fogaskerekek tetejét, és a 0.05mm hézagmérő kicsit fogósan mozgott, sztem ez így jó lesz. viszont ezekhez a külső szűrős pumpákhoz nem lehet papírtömítést kapni, a gyári meg nem jó, mert a szűrőhöz elmenő és visszatérő járat közé is kell a tömítés, különben marad egy rés ahol az olaj kitudja mit csinál, pl. kikerüli a szűrőt.. persze elenyésző mennyiségben, de én nem rakom így össze.
vágni kell hozzá egyedi papírtömítést. a gyári tömítés 0.2mm vastag. kérdésem, hogy a hagyományos pl. A4 papírból amit nyomtatóba is használunk lehet vágni? ez 0.1mm vastag..vagy ettől is vékonyabb papírt kell keresni?

másik kérdésem, hogy a papírbetétes olajszűrő mennyire viseli az olajnyomást? a törött pumpámon van egy bypass szelep (a képen ott van az imbuszos dugó alatt egy rugó és egy csapágygolyó) , ami nagy nyomás -gondolom sűrű, hideg olaj esetén- átereszti a nagy olajmennyiséget a szűrő előtt. továbbgondolva lehet hogy a 30mm vagy nagyobb pumpákra tesznek bypass szelepet, 26mm-es pumpákra nem kell? (ráadásul az enyém 32mm-res...minél többet agyalok ezen a pumpán egyre inkább úgy érzem el kéne dobni a kert végébe)
amit Callooktól kaptam fedélen nincs ilyen szelep..mennyire kell ezzel foglalkozni? kinek van tapasztalata?

Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #19800 Dátum: 2014 Február 18, 21:02:28 »

Ezeken az olajpumpákon és a legjobbnak tartott Schadek pumpán is érdemes dolgozni egy kicsit.

2, pumpaházat megcsiszolni úgy, hogy a fogaskereke pont síkban legyenek és a LEGVÉKONYABB papír tömítést használni, ez adja az axiális hézagot


Az 1776-os motoromom nekem is külső szűrős pumpa lesz, kicsit meg is csinálom, de még nem néztem egész pontosan. Pár sorját már levettem róla, mert csúnya volt, de még van mit tenni.
a 2-es ponthoz - megnéztem a pumpaház síkjához képest a fogaskerekek tetejét, és a 0.05mm hézagmérő kicsit fogósan mozgott, sztem ez így jó lesz. viszont ezekhez a külső szűrős pumpákhoz nem lehet papírtömítést kapni, a gyári meg nem jó, mert a szűrőhöz elmenő és visszatérő járat közé is kell a tömítés, különben marad egy rés ahol az olaj kitudja mit csinál, pl. kikerüli a szűrőt.. persze elenyésző mennyiségben, de én nem rakom így össze.
vágni kell hozzá egyedi papírtömítést. a gyári tömítés 0.2mm vastag. kérdésem, hogy a hagyományos pl. A4 papírból amit nyomtatóba is használunk lehet vágni? ez 0.1mm vastag..vagy ettől is vékonyabb papírt kell keresni?

másik kérdésem, hogy a papírbetétes olajszűrő mennyire viseli az olajnyomást? a törött pumpámon van egy bypass szelep (a képen ott van az imbuszos dugó alatt egy rugó és egy csapágygolyó) , ami nagy nyomás -gondolom sűrű, hideg olaj esetén- átereszti a nagy olajmennyiséget a szűrő előtt. továbbgondolva lehet hogy a 30mm vagy nagyobb pumpákra tesznek bypass szelepet, 26mm-es pumpákra nem kell? (ráadásul az enyém 32mm-res...minél többet agyalok ezen a pumpán egyre inkább úgy érzem el kéne dobni a kert végébe)
amit Callooktól kaptam fedélen nincs ilyen szelep..mennyire kell ezzel foglalkozni? kinek van tapasztalata?

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2014 Február 18, 21:20:03 írta luftsick »
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19799 Dátum: 2014 Február 18, 15:18:08 »

Ezeken az olajpumpákon és a legjobbnak tartott Schadek pumpán is érdemes dolgozni egy kicsit.
1, a blokknál a pumpa és a blokk furatát egybehozni, ne legyen kis eltérés sem
2, pumpaházat megcsiszolni úgy, hogy a fogaskereke pont síkban legyenek és a LEGVÉKONYABB papír tömítést használni, ez adja az axiális hézagot
3, a szívóoldalon a furatot kinyitni, hogy szinte teljes fogszélességbe tudjon az olaj menni

Mindenhol, minden átvezetésnél MINIMUM 8-as furatnak kell lenni, ha valahol szűkebb és nem lehet felnagyobbítani, akkor KUKA, én nem használnám azt, akármi is legyen.

A 30 mm-es pumpa hülyeség, a legjobb (full flow-nál) a 26 mm-es, jól megcsinálva.


Én most cseréltem a 30 mm-es pumpát 26-osra, megcsináltam kicsit alaposabban, mint a 30-as volt és a 85 fokos olajnál, 1000 fordulaton mért alig 0.3-0.4 bar-os olajnyomásom (azonos olajjal, Valvoline 10W40) pontosan 1 bar lett.


Az 1776-os motoromom nekem is külső szűrős pumpa lesz, kicsit meg is csinálom, de még nem néztem egész pontosan. Pár sorját már levettem róla, mert csúnya volt, de még van mit tenni.
« Utoljára szerkesztve: 2014 Február 18, 15:19:42 írta Varázsló »

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #19798 Dátum: 2014 Február 18, 12:44:52 »

Megjött a csomag Callook olajpumpa fedelével  Cheesy ezer köszi!
kézbe véve ami látszik elsőre, hogy a '80-as években mennyivel igényesebben gyártották az alkatrészeket, mint ma. érdekes módon az empi fedél egyáltalán nem akad be a blokkba ott, ahol az enyém feltámaszkodott.
másodszorra pedig amit Callook említett hogy mennyire szűk az olajjárat ezekben a fedelekben, különösen a taiwani szarban - 9mm átmérővel öntési egyenetlenségekkel a járatok felületén... Undecided erős a gyanúm -noha nem vettem kézbe még a fittingeket- hogy nincs elegendő anyagvastagság a fittingek beépítésére még akkor sem, ha nem fúróval bővítem meg a járatokat, hanem proxxonos köszörűvel eltolva a jelenlegi középvonaltól
visszatérve az empi fedélhez sajnos az olajfuratok pozíciója nem stimmel igazán, de nézegettem és úgy látom megoldható a téma egy kis proxxonos megdolgozással a fedélen és a pumpaházon. előnye még, hogy alapból 11mm az olajjáratok átmérője és egyenesek - ezért még lehet gyúrni rajtuk. most, hogy végigcsinálom ezt, kezdem érteni a full flow rendszer mikéntjét és értelmét  Wink

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2014 Február 18, 12:46:51 írta luftsick »
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19797 Dátum: 2014 Február 16, 22:46:26 »

nyugalom ismétlés a tudás apja Smiley
itt van  http://www.youtube.com/watch?v=xX3iaHUI-SA


A hülyéknek összeül a rugó... hehe.

Egyébként én nem szeretem ezt a himbát, mert:

- nem vezeti az olajat a szelepvéghez
- mindenképpen kell szelepvég sapka
- nem forgatja a szelepet, mert központosan nyomja.

Ez valójában verseny himba és a lényege a nagyon jó anyagminőség, amely bizonyos esetekben nem valósul meg a mai himbáknál... ;-)

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #19796 Dátum: 2014 Február 16, 17:06:26 »



Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19795 Dátum: 2014 Február 16, 15:21:24 »



Elintéztem az eladóval, hogy külföldi is licitálhasson, mert "eingeschrenkter Kaufskreis" volt nála beállítva.
Ha licitálsz rá, akkor szóljál, és én nem ütök rá.
Jelenleg én vagyok a nyerő, de csak pár euroval vagyok fölötte.
A gomb - kar - gumi továbbra is érdekelne belőle.

Itt a link:

http://www.ebay.de/itm/370999165213?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649#ht_167wt_993



Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #19794 Dátum: 2014 Február 16, 14:42:50 »

A golyó meg megint nem egy bonyolult dolog, szerintem ilyet találni itt-ott. Egyébként nekem nem kéne a kar meg a gomb.



Elintéztem az eladóval, hogy külföldi is licitálhasson, mert "eingeschrenkter Kaufskreis" volt nála beállítva.
Ha licitálsz rá, akkor szóljál, és én nem ütök rá.
Jelenleg én vagyok a nyerő, de csak pár euroval vagyok fölötte.
A gomb - kar - gumi továbbra is érdekelne belőle.

Itt a link:

http://www.ebay.de/itm/370999165213?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649#ht_167wt_993

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19793 Dátum: 2014 Február 16, 14:30:43 »

Sajnos ez az a kategória, hogy "kellő munkával minden berakható". Mivel ennél a dobozban egy tök más kialakítás van mint a bogár alagútjában, ezért kb. úgy lehet berakni, ha levágod a kart erről, meg levágod egy gyári kar alsó részéről, aztán áthegeszted egyiket a másikra. A gumiharang szemre túl kis átmérőjű a bogárnál lévő gallérhoz. Én a helyedben simán lekrómoztatnám a gyári kart (hiszen az is pont ugyanilyen egyenes rúd, a beltérbe meg úgysem kell minőségi króm, gondolom az EMPI krómja is egy sz@r). A golyó meg megint nem egy bonyolult dolog, szerintem ilyet találni itt-ott. Egyébként nekem nem kéne a kar meg a gomb.

Ebayen találtam.
Maga a váltókar, váltógomb és a gumiharang berakható normál bogárba?
Az a része nagyon tetszik.
Nekem elég lenne belőle a felsoroltak, az alja meg lehetne a tiéd.

Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #19792 Dátum: 2014 Február 16, 14:01:27 »

Ez középmotoros, egy üléses buggyhoz vagy Formel Vauhoz jó. Ezeknél az autóknál fordítva van beépítve a váltó, motor, így egy egész más rudazatot kell kiépíteni. Bogárba nem beszerelhető. A gomb biztosítja a hátramenetet. (Formel Vau és verseny homokfutóknál nagyon ritkán van szükség hátramenetre, így véletlenül verseny alatt nem szúrsz rükit.) Hol találtad? Lehet megvenném a Formel Vauhoz, akkor nem kell szopnom a gyári romos cuccával.


Ebayen találtam.
Maga a váltókar, váltógomb és a gumiharang berakható normál bogárba?
Az a része nagyon tetszik.
Nekem elég lenne belőle a felsoroltak, az alja meg lehetne a tiéd.
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #19791 Dátum: 2014 Február 16, 13:04:26 »

Herr Bernauer nem szarral gurít:

http://www.rbernauer.de/


Hogy a pekbe csinal 142lovat 1.6 motorbol? Kivancsi lennek a reszletekre...
Gondolom nem sok nyomatek marad alul, de ennel nem szamit ugyse  Wink
A kozponti karbis loero ertekek is tiszteletremeltoak - nehez elkepzelni, de nem hiszem, h. loditana.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #19790 Dátum: 2014 Február 16, 10:25:05 »

ez fájt Grin
bocs 

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #19789 Dátum: 2014 Február 16, 10:14:08 »

kutyaházat szerintem  félig Maresz csinálta Grin ő szokta nemes egyszerűséggel lecsapni a szélét biztos még ács korából megmaradt hogy ami útba van azt láncfűrésszel lecsapja.... valaki meg a tetejére visszahegesztette (szerintem ronda)
a másodikon az íves csatlakozó formájából ítélve egy közönséges  elektronikus typ4 elosztó, a vákum nincs is bekötve
ez fájt Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19788 Dátum: 2014 Február 16, 09:35:47 »

Ez középmotoros, egy üléses buggyhoz vagy Formel Vauhoz jó. Ezeknél az autóknál fordítva van beépítve a váltó, motor, így egy egész más rudazatot kell kiépíteni. Bogárba nem beszerelhető. A gomb biztosítja a hátramenetet. (Formel Vau és verseny homokfutóknál nagyon ritkán van szükség hátramenetre, így véletlenül verseny alatt nem szúrsz rükit.) Hol találtad? Lehet megvenném a Formel Vauhoz, akkor nem kell szopnom a gyári romos cuccával.

Az a kis fekete rugós gomb, az micsoda ott a váltókar mögött?
Jól gondolom, hogy ezt kulisszát a váltóalagútra kell fölcsavarozni, de akkor a rudazathoz hogyan tud csatlakozni?
 

Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #19787 Dátum: 2014 Február 16, 09:20:54 »

Az a kis fekete rugós gomb, az micsoda ott a váltókar mögött?
Jól gondolom, hogy ezt kulisszát a váltóalagútra kell fölcsavarozni, de akkor a rudazathoz hogyan tud csatlakozni?
 

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27152


« Hozzászólás #19786 Dátum: 2014 Február 15, 22:11:58 »

A Salzburg Rally bogaraknak ilyen volt anno a turbinaházuk.

szerintem jol nez ki

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #19785 Dátum: 2014 Február 15, 21:43:34 »

Már a himbánál sem értettem, hogy miért rakod be másodszor... És, hogy hol kell nézni a himbát?!
Kérlek szedd össze magad, és ne rakd be még ötször ugyanazt a videót!

nyugalom ismétlés a tudás apja Smiley
itt van  http://www.youtube.com/watch?v=xX3iaHUI-SA

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19784 Dátum: 2014 Február 15, 21:38:25 »

Már a himbánál sem értettem, hogy miért rakod be másodszor... És, hogy hol kell nézni a himbát?!
Kérlek szedd össze magad, és ne rakd be még ötször ugyanazt a videót!

mer rossz linket másoltam be Jezusom ...

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #19783 Dátum: 2014 Február 15, 21:35:23 »

Mi a tökömért rakod be harmadszor is ugyanazt a videót?


mer rossz linket másoltam be Jezusom ...

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19782 Dátum: 2014 Február 15, 21:31:29 »

Mi a tökömért rakod be harmadszor is ugyanazt a videót?



Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19781 Dátum: 2014 Február 15, 21:15:40 »

A Salzburg Rally bogaraknak ilyen volt anno a turbinaházuk.

kutyaházat szerintem  félig Maresz csinálta Grin ő szokta nemes egyszerűséggel lecsapni a szélét biztos még ács korából megmaradt hogy ami útba van azt láncfűrésszel lecsapja.... valaki meg a tetejére visszahegesztette (szerintem ronda)
a másodikon az íves csatlakozó formájából ítélve egy közönséges  elektronikus typ4 elosztó, a vákum nincs is bekötve

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19780 Dátum: 2014 Február 15, 21:14:55 »

Herr Bernauer nem szarral gurít:

http://www.rbernauer.de/


Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #19779 Dátum: 2014 Február 15, 21:07:17 »

erdekes kutyahaz.

A masodikon meg vakumos gyujtas?
kutyaházat szerintem  félig Maresz csinálta Grin ő szokta nemes egyszerűséggel lecsapni a szélét biztos még ács korából megmaradt hogy ami útba van azt láncfűrésszel lecsapja.... valaki meg a tetejére visszahegesztette (szerintem ronda)
a másodikon az íves csatlakozó formájából ítélve egy közönséges  elektronikus typ4 elosztó, a vákum nincs is bekötve

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27152


« Hozzászólás #19778 Dátum: 2014 Február 15, 20:59:13 »

erdekes kutyahaz.

A masodikon meg vakumos gyujtas?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #19777 Dátum: 2014 Február 15, 19:59:13 »

ez úgy hangra rendben van
http://www.youtube.com/watch?v=BqQm-19n5wY
meg ez is
http://www.youtube.com/watch?v=wBs6ttdNdpc
« Utoljára szerkesztve: 2014 Február 15, 20:00:53 írta tati »

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19776 Dátum: 2014 Február 12, 21:21:42 »

Nem eladó. Smiley

<beszúrt kép törölve>


Ez odabasz, ez stílusos. Like.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #19775 Dátum: 2014 Február 12, 20:28:23 »

mi is van most a kocsiban? Fotó?
Eladó?  
Nem eladó. Smiley


VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #19774 Dátum: 2014 Február 12, 20:27:58 »

A Judson konkrétan a 0-100 gyorsulását megfelezte a 30 lovas ovál motornak. A komplett Judson szettel szerelt 30 LE motornak jobbak voltak a mért eredményei mint a 70-es években megjelent 50 lovas duplaszívós 1,6 motornak.

Egy időben én is utánaolvasgattam a Judson témának. Az a szitu, hogy amilyen volumenre ezeket tervezték, az egy 1.6 -os motoron szinte semmit nem dob, és a fordulatot sem jó vele emelni. De ami a fő baj, nem férsz hozzá, emberi áron pláne...

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #19773 Dátum: 2014 Február 12, 20:25:21 »

Az a gond, hogy nincs a közelemben 1,2 hengerfej, de a Hoffmannos 1,6 szívócsövet meg tudtam mérni. Nyers állapotában 36,5 mm a hengerfejbe kapcsolódó cső külső átmérője és 28 mm a belső átmérője. A 2 felfogató furat távolsága 52mm, de azt le lehet ügyeskedni 45-re. Szerintem a 36,5 külső átmérőt is 32-re. Ha meg ledolgozod az 1,2 fel csatlakozó felületét síkra mint a duplaszívósnál, akkor elég sok lehetőség van. Vagy vágatni kell kis pénzért flansnikat, aztán közé dobni egy kis csövet:

http://schlosser-boxer.blogspot.hu/2014/02/csomag-lezervagobol.html

A Formel Vaunál így csináljuk, mert a váztól nem férne el a bolti szett. (Pedig olcsóbb lenne a Hoffmann-os cucc kompletten, újban 120ezerért. A Solex 34 PCI karbiból az olcsóbb pár 35ezer volt, a felújító készlet Olaszból + az új keverőcsövek Németből 30ezer, a lézervágás a szívócsonkokhoz, rudazathoz, jobbos-balos faudi fejek 10ezer és akkor még jön majd a gépmunka a használt karbikon, horganyzás, stb. Meg a rizikó, mert ezek ezer éves karbik.

Köszi, mérek majd én is hétvégén.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19772 Dátum: 2014 Február 12, 13:08:10 »

Ahogy Tati írja, kihagyni nem kell sem a szelepet, sem a hűtőt. (Sőt, a szelepet nem is szabad kihagyni.) Az egész arról szól, hogy kilépteted az olajat a blokkból, szűröd, hűtöd, majd visszavezeted. A szűrő és a hűtő közé érdemes betenni termosztátot, hogy ne hűtse túl a rendszer az olajat. Az olaj ki és visszaléptetésére több megoldás is van:
1.   Kilépteted a pumpa fedélnél és ott is lépteted vissza. Ilyen esetben van egy kis keresztmetszetbeli korlát a pumpánál, illetve csak olyan pumpát használhatsz mint amilyen a külső szűrős.
2.   Hagyományos pumpa elmenő furatát dugózod. Kilépteted az olajat a fedélen. Megfúrod a blokkon az egyik megmunkálási dugót (M16 és 3/8 menet is fúrható bele) és ott lépteted vissza az olajat.
3.   Hagyományos pumpa elmenő furatát dugózod. Kilépteted az olajat a fedélen, de nyomásszabályzós fedelet használsz. Az olaj visszavezetésére meg a CSP csatlakozóját használod, amit az első olajnyomás-szelep helyére csavarsz be. (Ennél nem kell fúrni, viszont a nyomásszabályzást a fedélnél meg kell oldani.)
4.   Az olaj ki és visszaléptetését is a blokk olajjáratának megfúrásával csinálod. Ekkor be kell építened a 2 csatlakozás közé egy záródugót a járatba.
http://schlosser-boxer.blogspot.hu/2013/04/1776-full-flow.html
http://schlosser-boxer.blogspot.hu/2013/09/fittingek.html
http://schlosser-boxer.blogspot.hu/2013/08/16-vintage-speed-16-turbo-blokk-mosas.html
http://schlosser-boxer.blogspot.hu/2013/08/16-vintage-speed-16-turbo-blokk-mosas_17.html

A CSP utólag beszerelhető csatlakozása (Ezzel egy délután alatt kialakítottam utólag a full flow rendszert egy motoron, olajpumpa ledugózással, olajcserével, hűtő, termosztát, szűrő felszereléssel, sőt, még kereszttartó átalakítással is, mert T2 volt.):
http://csp-shop.de/cgi-bin/cshop/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=67932757921&rub1=Motor&rub2=%D6lsystem%2C%D6lfilterung&artnr=22630a&pn=0&sort=0&all=
Egyébként ezt leméreteztem, szóval lazán leesztergálható.


nemtom, ezért kérdezem
vagy a full flow kifejezés az olajszűrésre vonatkozik, hogy a teljes olajáramot szűrjük?
nem foglalkoztam még a témával  Undecided


Lazlow
« Hozzászólás #19771 Dátum: 2014 Február 12, 13:00:44 »

nemtom, ezért kérdezem
vagy a full flow kifejezés az olajszűrésre vonatkozik, hogy a teljes olajáramot szűrjük?
nem foglalkoztam még a témával  Undecided


Talán ez segít: http://schlosser-boxer.blogspot.hu/2013/04/1776-full-flow.html  Wink Smiley
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #19770 Dátum: 2014 Február 12, 12:58:31 »

se hütőt se szabályzót nem kell kihagyni , miért is kéne  Undecided
nemtom, ezért kérdezem
vagy a full flow kifejezés az olajszűrésre vonatkozik, hogy a teljes olajáramot szűrjük?
nem foglalkoztam még a témával  Undecided
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #19769 Dátum: 2014 Február 12, 12:26:03 »

valaki leírja a full flow olajrendszer kialakításának lépéseit?

amire emlékszem, hogy az olajpumpa nyomóoldalát le kell dugózni a blokkban, és a fedélen vesszük ki az olajat, majd szűrjük/hűtjük igény szerint, és visszavezetjük a blokkba az olajpumpa nyomó oldalához a ledugózás mögé. az én törött fedelemet átalakítva jó lehet full flow-hoz, vagy mindenképp a blokk olajfuratát kell támadni szemből?
gondolom a két olajnyomásszabályozóból a dugattyúkat és a rugókat ki kell venni.
mi a helyzet a gyári olajhűtővel? az maradhat, vagy mindenképp ki kell váltani? lehet nem bírja ki a szabályozatlan olajnyomást mikor hideg még az olaj... 
se hütőt se szabályzót nem kell kihagyni , miért is kéne  Undecided

Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #19768 Dátum: 2014 Február 12, 12:18:37 »

valaki leírja a full flow olajrendszer kialakításának lépéseit?

amire emlékszem, hogy az olajpumpa nyomóoldalát le kell dugózni a blokkban, és a fedélen vesszük ki az olajat, majd szűrjük/hűtjük igény szerint, és visszavezetjük a blokkba az olajpumpa nyomó oldalához a ledugózás mögé. az én törött fedelemet átalakítva jó lehet full flow-hoz, vagy mindenképp a blokk olajfuratát kell támadni szemből?
gondolom a két olajnyomásszabályozóból a dugattyúkat és a rugókat ki kell venni.
mi a helyzet a gyári olajhűtővel? az maradhat, vagy mindenképp ki kell váltani? lehet nem bírja ki a szabályozatlan olajnyomást mikor hideg még az olaj... 
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #19767 Dátum: 2014 Február 12, 09:10:36 »

Ha belebotlik valahol valaki, linkelje, legyen szíves!
Köszönöm!

Múlt héten volt az ebayon egy ugyanilyen új szett, 500 euro-ért ment el.
Az üveg volt rajta eltörve, annyi volt a baja.

Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #19766 Dátum: 2014 Február 12, 09:02:47 »

Úgy látom, hogy ezeknek is elszaladt nagyon az ára... ilyen 2-3 kilós beszerzési árral számoltam, úgy tűnik, már ez is álomvilág. :-(((((


Múlt héten volt az ebayon egy ugyanilyen új szett, 500 euro-ért ment el.
Az üveg volt rajta eltörve, annyi volt a baja.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #19765 Dátum: 2014 Február 12, 05:50:49 »

Úgy látom, hogy ezeknek is elszaladt nagyon az ára... ilyen 2-3 kilós beszerzési árral számoltam, úgy tűnik, már ez is álomvilág. :-(((((

Ez neked a szomszédban van, ráadásul egy tök szép városban, csak az a hülye domb...

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1591479

Én kipróbáltam egy 34 lovas bogárban ilyen cuccot, tök frankó meg minden, de inkább érdekesség, mintsem komoly menetteljesítménybeli haszonnal járó dolog, különössen ha belegondol az ember, hogy az árából mit ki nem lehet már hozni...

A többi csingi-lingi dologhoz hasonlítható - bár én is odáig vagyok ezekért- , mint az Albert tükör, korabeli felni, érdekes váltózárak, stb.
Oldalak: 1 ... 58 59 60 61 62 [63] 64 65 66 67 68 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.146 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.