www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 06, 20:41:56
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921271
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
58
59
60
61
62
[
63
]
64
65
66
67
68
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3495803 alkalommal)
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19804 Dátum:
2014 Február 19, 13:39:07 »
Ki tudna nekem gyártani vagy gyártatni 44 mm-es hőgátat weber IDF alá?
4 mm vastag kellene.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
VW T2b
Hozzászólások: 3053
Egon a gyenge 70-330-9994
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19803 Dátum:
2014 Február 19, 08:37:27 »
Igényes megoldás hűtésre.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152066320393509&set=a.267080393508.141594.196277133508&type=1&theater
1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19802 Dátum:
2014 Február 18, 22:23:27 »
Ez így van. Egy jól megmunkált 26-os pumpa bőven elég. Sőt, Gene Berg mérte, hogy az általa átalakított 26-os pumpával nagyobb szállítást tudott elérni, mint a széria 30-as pumpákkal. Hiába növeled egy pont fölé a fogaskerekek szélességét, mert a pumpát töltő (és elmenő) járatok lekorlátoznak.
Elég a 26-os pumpa, ha:
1. A pumpa pontosan csatlakozik a blokkba (nem kisebb a furatnál és nem ovális.
2. A fogaskerekek axiális hézaga megfelelően kicsi.
3. Tökéletes a blokk és a pumpa járatainak illeszkedése.
4. A Bill Fisher könyv szerint van kialakítva a szívóoldal.
Az én motoromon is így van és meg sem kottyan neki a külső szűrő, hűtő, meg a plusz csővezeték. Igaz én még a fittingeket is egyenként fel szoktam fúrni esztergán, hogy a 12-es belső átmérőjű tömlő ne egy olyan fittinghez csatlakozzon, aminek csak 8mm a belső átmérője.
Ez az olajpumpa megint egy olyan dolog, amiből sokan megveszik a nagyobbat, közben meg lötyög a blokkban, nagy az axiális hézag, stb., aztán rosszabb mint egy jó állapotú kisebb gyári.
Idézetet írta: Varázsló - 2014 Február 18, 15:18:08
Ezeken az olajpumpákon és a legjobbnak tartott Schadek pumpán is érdemes dolgozni egy kicsit.
1, a blokknál a pumpa és a blokk furatát egybehozni, ne legyen kis eltérés sem
2, pumpaházat megcsiszolni úgy, hogy a fogaskereke pont síkban legyenek és a LEGVÉKONYABB papír tömítést használni, ez adja az axiális hézagot
3, a szívóoldalon a furatot kinyitni, hogy szinte teljes fogszélességbe tudjon az olaj menni
Mindenhol, minden átvezetésnél MINIMUM 8-as furatnak kell lenni, ha valahol szűkebb és nem lehet felnagyobbítani, akkor KUKA, én nem használnám azt, akármi is legyen.
A 30 mm-es pumpa hülyeség, a legjobb (full flow-nál) a 26 mm-es, jól megcsinálva.
Én most cseréltem a 30 mm-es pumpát 26-osra, megcsináltam kicsit alaposabban, mint a 30-as volt és a 85 fokos olajnál, 1000 fordulaton mért alig 0.3-0.4 bar-os olajnyomásom (azonos olajjal, Valvoline 10W40) pontosan 1 bar lett.
Az 1776-os motoromom nekem is külső szűrős pumpa lesz, kicsit meg is csinálom, de még nem néztem egész pontosan. Pár sorját már levettem róla, mert csúnya volt, de még van mit tenni.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19801 Dátum:
2014 Február 18, 22:11:22 »
Én tömítés nélkül 0-ra szoktam hézagolni, csak a vékony tömítés adja a hézagot. Nem is szoktam mérni, hanem üveglapra tett csiszolópapíron elkezdem lesíkolni a házat. Időnként ráfogom a fedelet és megrázom mint a bármixer a shakert. Amikor nem, vagy alig hallom a fogaskerekek koccanását a fedélen, akkor jó.
Én a sima papírlapnak nem a vastagságától félnék, hanem az anyagától. Ezekhez a szűrős fedelű pumpákhoz olyan tömítést adnak, aminek az anyaga az impregnált papírokéhoz hasonlít. Én a sima papírnál félnék, hogy az olajnyomás kikezdené azt.
Az a szelep nem hiányzik senkinek. Full flow rendszernél sincs. Van a rendszerben olajnyomás szabályzó szelep, ami ugyan a szűrő után van a blokkban, de az a pumpa után mindenhol csökkenti a nyomást. A te konzolodban az a szelep szerintem inkább azért van, hogy ha eltömődne a szűrő és az blokkolná a fő ágat. Egyébként szűrőből is tudsz olyat venni, amiben van szelep, illetve olyat is, ami bírja a nagy nyomást. Én a helyi autósboltban szoktam rendelni a Fram HP1 szűrőjének helyettesítőjét. Ez a szűrő bírja a nagy nyomást, emellett nagy is (fér bele egy kis többlet olaj, illetve a szűrőfelület is kisebb)
Idézetet írta: luftsick - 2014 Február 18, 21:02:28
a 2-es ponthoz - megnéztem a pumpaház síkjához képest a fogaskerekek tetejét, és a 0.05mm hézagmérő kicsit fogósan mozgott, sztem ez így jó lesz. viszont ezekhez a külső szűrős pumpákhoz nem lehet papírtömítést kapni, a gyári meg nem jó, mert a szűrőhöz elmenő és visszatérő járat közé is kell a tömítés, különben marad egy rés ahol az olaj kitudja mit csinál, pl. kikerüli a szűrőt.. persze elenyésző mennyiségben, de én nem rakom így össze.
vágni kell hozzá egyedi papírtömítést. a gyári tömítés 0.2mm vastag. kérdésem, hogy a hagyományos pl. A4 papírból amit nyomtatóba is használunk lehet vágni? ez 0.1mm vastag..vagy ettől is vékonyabb papírt kell keresni?
másik kérdésem, hogy a papírbetétes olajszűrő mennyire viseli az olajnyomást? a törött pumpámon van egy bypass szelep (a képen ott van az imbuszos dugó alatt egy rugó és egy csapágygolyó) , ami nagy nyomás -gondolom sűrű, hideg olaj esetén- átereszti a nagy olajmennyiséget a szűrő előtt. továbbgondolva lehet hogy a 30mm vagy nagyobb pumpákra tesznek bypass szelepet, 26mm-es pumpákra nem kell? (ráadásul az enyém 32mm-res...minél többet agyalok ezen a pumpán egyre inkább úgy érzem el kéne dobni a kert végébe)
amit Callooktól kaptam fedélen nincs ilyen szelep..mennyire kell ezzel foglalkozni? kinek van tapasztalata?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
luftsick
Hozzászólások: 1047
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19800 Dátum:
2014 Február 18, 21:02:28 »
Idézetet írta: Varázsló - 2014 Február 18, 15:18:08
Ezeken az olajpumpákon és a legjobbnak tartott Schadek pumpán is érdemes dolgozni egy kicsit.
2, pumpaházat megcsiszolni úgy, hogy a fogaskereke pont síkban legyenek és a LEGVÉKONYABB papír tömítést használni, ez adja az axiális hézagot
Az 1776-os motoromom nekem is külső szűrős pumpa lesz, kicsit meg is csinálom, de még nem néztem egész pontosan. Pár sorját már levettem róla, mert csúnya volt, de még van mit tenni.
a 2-es ponthoz - megnéztem a pumpaház síkjához képest a fogaskerekek tetejét, és a 0.05mm hézagmérő kicsit fogósan mozgott, sztem ez így jó lesz. viszont ezekhez a külső szűrős pumpákhoz nem lehet papírtömítést kapni, a gyári meg nem jó, mert a szűrőhöz elmenő és visszatérő járat közé is kell a tömítés, különben marad egy rés ahol az olaj kitudja mit csinál, pl. kikerüli a szűrőt.. persze elenyésző mennyiségben, de én nem rakom így össze.
vágni kell hozzá egyedi papírtömítést. a gyári tömítés 0.2mm vastag. kérdésem, hogy a hagyományos pl. A4 papírból amit nyomtatóba is használunk lehet vágni? ez 0.1mm vastag..vagy ettől is vékonyabb papírt kell keresni?
másik kérdésem, hogy a papírbetétes olajszűrő mennyire viseli az olajnyomást? a törött pumpámon van egy bypass szelep (a képen ott van az imbuszos dugó alatt egy rugó és egy csapágygolyó) , ami nagy nyomás -gondolom sűrű, hideg olaj esetén- átereszti a nagy olajmennyiséget a szűrő előtt. továbbgondolva lehet hogy a 30mm vagy nagyobb pumpákra tesznek bypass szelepet, 26mm-es pumpákra nem kell? (ráadásul az enyém 32mm-res...minél többet agyalok ezen a pumpán egyre inkább úgy érzem el kéne dobni a kert végébe)
amit Callooktól kaptam fedélen nincs ilyen szelep..mennyire kell ezzel foglalkozni? kinek van tapasztalata?
[a csatolmányt egy admin törölte]
«
Utoljára szerkesztve: 2014 Február 18, 21:20:03 írta luftsick
»
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19799 Dátum:
2014 Február 18, 15:18:08 »
Ezeken az olajpumpákon és a legjobbnak tartott Schadek pumpán is érdemes dolgozni egy kicsit.
1, a blokknál a pumpa és a blokk furatát egybehozni, ne legyen kis eltérés sem
2, pumpaházat megcsiszolni úgy, hogy a fogaskereke pont síkban legyenek és a LEGVÉKONYABB papír tömítést használni, ez adja az axiális hézagot
3, a szívóoldalon a furatot kinyitni, hogy szinte teljes fogszélességbe tudjon az olaj menni
Mindenhol, minden átvezetésnél MINIMUM 8-as furatnak kell lenni, ha valahol szűkebb és nem lehet felnagyobbítani, akkor KUKA, én nem használnám azt, akármi is legyen.
A 30 mm-es pumpa hülyeség, a legjobb (full flow-nál) a 26 mm-es, jól megcsinálva.
Én most cseréltem a 30 mm-es pumpát 26-osra, megcsináltam kicsit alaposabban, mint a 30-as volt és a 85 fokos olajnál, 1000 fordulaton mért alig 0.3-0.4 bar-os olajnyomásom (azonos olajjal, Valvoline 10W40) pontosan 1 bar lett.
Az 1776-os motoromom nekem is külső szűrős pumpa lesz, kicsit meg is csinálom, de még nem néztem egész pontosan. Pár sorját már levettem róla, mert csúnya volt, de még van mit tenni.
«
Utoljára szerkesztve: 2014 Február 18, 15:19:42 írta Varázsló
»
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
luftsick
Hozzászólások: 1047
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19798 Dátum:
2014 Február 18, 12:44:52 »
Megjött a csomag Callook olajpumpa fedelével
ezer köszi!
kézbe véve ami látszik elsőre, hogy a '80-as években mennyivel igényesebben gyártották az alkatrészeket, mint ma. érdekes módon az empi fedél egyáltalán nem akad be a blokkba ott, ahol az enyém feltámaszkodott.
másodszorra pedig amit Callook említett hogy mennyire szűk az olajjárat ezekben a fedelekben, különösen a taiwani szarban - 9mm átmérővel öntési egyenetlenségekkel a járatok felületén...
erős a gyanúm -noha nem vettem kézbe még a fittingeket- hogy nincs elegendő anyagvastagság a fittingek beépítésére még akkor sem, ha nem fúróval bővítem meg a járatokat, hanem proxxonos köszörűvel eltolva a jelenlegi középvonaltól
visszatérve az empi fedélhez sajnos az olajfuratok pozíciója nem stimmel igazán, de nézegettem és úgy látom megoldható a téma egy kis proxxonos megdolgozással a fedélen és a pumpaházon. előnye még, hogy alapból 11mm az olajjáratok átmérője és egyenesek - ezért még lehet gyúrni rajtuk. most, hogy végigcsinálom ezt, kezdem érteni a full flow rendszer mikéntjét és értelmét
[a csatolmányt egy admin törölte]
«
Utoljára szerkesztve: 2014 Február 18, 12:46:51 írta luftsick
»
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19797 Dátum:
2014 Február 16, 22:46:26 »
Idézetet írta: tati - 2014 Február 15, 21:43:34
nyugalom ismétlés a tudás apja
itt van
http://www.youtube.com/watch?v=xX3iaHUI-SA
A hülyéknek összeül a rugó... hehe.
Egyébként én nem szeretem ezt a himbát, mert:
- nem vezeti az olajat a szelepvéghez
- mindenképpen kell szelepvég sapka
- nem forgatja a szelepet, mert központosan nyomja.
Ez valójában verseny himba és a lényege a nagyon jó anyagminőség, amely bizonyos esetekben nem valósul meg a mai himbáknál... ;-)
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19796 Dátum:
2014 Február 16, 17:06:26 »
Idézetet írta: callook - 2014 Február 16, 15:21:24
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19795 Dátum:
2014 Február 16, 15:21:24 »
Idézetet írta: Dadan - 2014 Február 16, 14:42:50
Elintéztem az eladóval, hogy külföldi is licitálhasson, mert "eingeschrenkter Kaufskreis" volt nála beállítva.
Ha licitálsz rá, akkor szóljál, és én nem ütök rá.
Jelenleg én vagyok a nyerő, de csak pár euroval vagyok fölötte.
A gomb - kar - gumi továbbra is érdekelne belőle.
Itt a link:
http://www.ebay.de/itm/370999165213?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649#ht_167wt_993
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19794 Dátum:
2014 Február 16, 14:42:50 »
Idézetet írta: callook - 2014 Február 16, 14:30:43
A golyó meg megint nem egy bonyolult dolog, szerintem ilyet találni itt-ott. Egyébként nekem nem kéne a kar meg a gomb.
Elintéztem az eladóval, hogy külföldi is licitálhasson, mert "eingeschrenkter Kaufskreis" volt nála beállítva.
Ha licitálsz rá, akkor szóljál, és én nem ütök rá.
Jelenleg én vagyok a nyerő, de csak pár euroval vagyok fölötte.
A gomb - kar - gumi továbbra is érdekelne belőle.
Itt a link:
http://www.ebay.de/itm/370999165213?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649#ht_167wt_993
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19793 Dátum:
2014 Február 16, 14:30:43 »
Sajnos ez az a kategória, hogy "kellő munkával minden berakható". Mivel ennél a dobozban egy tök más kialakítás van mint a bogár alagútjában, ezért kb. úgy lehet berakni, ha levágod a kart erről, meg levágod egy gyári kar alsó részéről, aztán áthegeszted egyiket a másikra. A gumiharang szemre túl kis átmérőjű a bogárnál lévő gallérhoz. Én a helyedben simán lekrómoztatnám a gyári kart (hiszen az is pont ugyanilyen egyenes rúd, a beltérbe meg úgysem kell minőségi króm, gondolom az EMPI krómja is egy sz@r). A golyó meg megint nem egy bonyolult dolog, szerintem ilyet találni itt-ott. Egyébként nekem nem kéne a kar meg a gomb.
Idézetet írta: Dadan - 2014 Február 16, 14:01:27
Ebayen találtam.
Maga a váltókar, váltógomb és a gumiharang berakható normál bogárba?
Az a része nagyon tetszik.
Nekem elég lenne belőle a felsoroltak, az alja meg lehetne a tiéd.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19792 Dátum:
2014 Február 16, 14:01:27 »
Idézetet írta: callook - 2014 Február 16, 09:35:47
Ez középmotoros, egy üléses buggyhoz vagy Formel Vauhoz jó. Ezeknél az autóknál fordítva van beépítve a váltó, motor, így egy egész más rudazatot kell kiépíteni. Bogárba nem beszerelhető. A gomb biztosítja a hátramenetet. (Formel Vau és verseny homokfutóknál nagyon ritkán van szükség hátramenetre, így véletlenül verseny alatt nem szúrsz rükit.) Hol találtad? Lehet megvenném a Formel Vauhoz, akkor nem kell szopnom a gyári romos cuccával.
Ebayen találtam.
Maga a váltókar, váltógomb és a gumiharang berakható normál bogárba?
Az a része nagyon tetszik.
Nekem elég lenne belőle a felsoroltak, az alja meg lehetne a tiéd.
luftsick
Hozzászólások: 1047
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19791 Dátum:
2014 Február 16, 13:04:26 »
Idézetet írta: callook - 2014 Február 15, 21:14:55
Herr Bernauer nem szarral gurít:
http://www.rbernauer.de/
Hogy a pekbe csinal 142lovat 1.6 motorbol? Kivancsi lennek a reszletekre...
Gondolom nem sok nyomatek marad alul, de ennel nem szamit ugyse
A kozponti karbis loero ertekek is tiszteletremeltoak - nehez elkepzelni, de nem hiszem, h. loditana.
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19790 Dátum:
2014 Február 16, 10:25:05 »
Idézetet írta: Maresz - 2014 Február 16, 10:14:08
ez fájt
bocs
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19789 Dátum:
2014 Február 16, 10:14:08 »
Idézetet írta: tati - 2014 Február 15, 21:07:17
kutyaházat szerintem félig Maresz csinálta
ő szokta nemes egyszerűséggel lecsapni a szélét biztos még ács korából megmaradt hogy ami útba van azt láncfűrésszel lecsapja.... valaki meg a tetejére visszahegesztette (szerintem ronda)
a másodikon az íves csatlakozó formájából ítélve egy közönséges elektronikus typ4 elosztó, a vákum nincs is bekötve
ez fájt
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19788 Dátum:
2014 Február 16, 09:35:47 »
Ez középmotoros, egy üléses buggyhoz vagy Formel Vauhoz jó. Ezeknél az autóknál fordítva van beépítve a váltó, motor, így egy egész más rudazatot kell kiépíteni. Bogárba nem beszerelhető. A gomb biztosítja a hátramenetet. (Formel Vau és verseny homokfutóknál nagyon ritkán van szükség hátramenetre, így véletlenül verseny alatt nem szúrsz rükit.) Hol találtad? Lehet megvenném a Formel Vauhoz, akkor nem kell szopnom a gyári romos cuccával.
Idézetet írta: Dadan - 2014 Február 16, 09:20:54
Az a kis fekete rugós gomb, az micsoda ott a váltókar mögött?
Jól gondolom, hogy ezt kulisszát a váltóalagútra kell fölcsavarozni, de akkor a rudazathoz hogyan tud csatlakozni?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19787 Dátum:
2014 Február 16, 09:20:54 »
Az a kis fekete rugós gomb, az micsoda ott a váltókar mögött?
Jól gondolom, hogy ezt kulisszát a váltóalagútra kell fölcsavarozni, de akkor a rudazathoz hogyan tud csatlakozni?
[a csatolmányt egy admin törölte]
BlackP
Hozzászólások: 27152
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19786 Dátum:
2014 Február 15, 22:11:58 »
Idézetet írta: callook - 2014 Február 15, 21:15:40
A Salzburg Rally bogaraknak ilyen volt anno a turbinaházuk.
szerintem jol nez ki
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19785 Dátum:
2014 Február 15, 21:43:34 »
Idézetet írta: callook - 2014 Február 15, 21:38:25
Már a himbánál sem értettem, hogy miért rakod be másodszor... És, hogy hol kell nézni a himbát?!
Kérlek szedd össze magad, és ne rakd be még ötször ugyanazt a videót!
nyugalom ismétlés a tudás apja
itt van
http://www.youtube.com/watch?v=xX3iaHUI-SA
www.tatinson.hu
www.kck.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19784 Dátum:
2014 Február 15, 21:38:25 »
Már a himbánál sem értettem, hogy miért rakod be másodszor... És, hogy hol kell nézni a himbát?!
Kérlek szedd össze magad, és ne rakd be még ötször ugyanazt a videót!
Idézetet írta: tati - 2014 Február 15, 21:35:23
mer rossz linket másoltam be
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19783 Dátum:
2014 Február 15, 21:35:23 »
Idézetet írta: callook - 2014 Február 15, 21:31:29
Mi a tökömért rakod be harmadszor is ugyanazt a videót?
mer rossz linket másoltam be
www.tatinson.hu
www.kck.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19782 Dátum:
2014 Február 15, 21:31:29 »
Mi a tökömért rakod be harmadszor is ugyanazt a videót?
Idézetet írta: tati - 2014 Február 15, 21:16:43
uh
http://www.youtube.com/watch?v=wBs6ttdNdpc
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19781 Dátum:
2014 Február 15, 21:15:40 »
A Salzburg Rally bogaraknak ilyen volt anno a turbinaházuk.
Idézetet írta: tati - 2014 Február 15, 21:07:17
kutyaházat szerintem félig Maresz csinálta
ő szokta nemes egyszerűséggel lecsapni a szélét biztos még ács korából megmaradt hogy ami útba van azt láncfűrésszel lecsapja.... valaki meg a tetejére visszahegesztette (szerintem ronda)
a másodikon az íves csatlakozó formájából ítélve egy közönséges elektronikus typ4 elosztó, a vákum nincs is bekötve
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19780 Dátum:
2014 Február 15, 21:14:55 »
Herr Bernauer nem szarral gurít:
http://www.rbernauer.de/
Idézetet írta: tati - 2014 Február 15, 19:59:13
ez úgy hangra rendben van
http://www.youtube.com/watch?v=BqQm-19n5wY
meg ez is
http://www.youtube.com/watch?v=wBs6ttdNdpc
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19779 Dátum:
2014 Február 15, 21:07:17 »
Idézetet írta: BlackP - 2014 Február 15, 20:59:13
erdekes kutyahaz.
A masodikon meg vakumos gyujtas?
kutyaházat szerintem félig Maresz csinálta
ő szokta nemes egyszerűséggel lecsapni a szélét biztos még ács korából megmaradt hogy ami útba van azt láncfűrésszel lecsapja.... valaki meg a tetejére visszahegesztette (szerintem ronda)
a másodikon az íves csatlakozó formájából ítélve egy közönséges elektronikus typ4 elosztó, a vákum nincs is bekötve
www.tatinson.hu
www.kck.hu
BlackP
Hozzászólások: 27152
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19778 Dátum:
2014 Február 15, 20:59:13 »
Idézetet írta: tati - 2014 Február 15, 19:59:13
ez úgy hangra rendben van
http://www.youtube.com/watch?v=BqQm-19n5wY
meg ez is
http://www.youtube.com/watch?v=wBs6ttdNdpc
erdekes kutyahaz.
A masodikon meg vakumos gyujtas?
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19777 Dátum:
2014 Február 15, 19:59:13 »
ez úgy hangra rendben van
http://www.youtube.com/watch?v=BqQm-19n5wY
meg ez is
http://www.youtube.com/watch?v=wBs6ttdNdpc
«
Utoljára szerkesztve: 2014 Február 15, 20:00:53 írta tati
»
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19776 Dátum:
2014 Február 12, 21:21:42 »
Idézetet írta: te_o - 2014 Február 12, 20:28:23
Nem eladó.
<beszúrt kép törölve>
Ez odabasz, ez stílusos. Like.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
te_o
Hozzászólások: 4266
Zeitwagen...
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19775 Dátum:
2014 Február 12, 20:28:23 »
Idézetet írta: maxi - 2014 Február 11, 21:49:02
mi is van most a kocsiban? Fotó?
Eladó?
Nem eladó.
VW Beetle - the original since 1938
te_o
Hozzászólások: 4266
Zeitwagen...
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19774 Dátum:
2014 Február 12, 20:27:58 »
Idézetet írta: callook - 2014 Február 11, 21:55:27
A Judson konkrétan a 0-100 gyorsulását megfelezte a 30 lovas ovál motornak. A komplett Judson szettel szerelt 30 LE motornak jobbak voltak a mért eredményei mint a 70-es években megjelent 50 lovas duplaszívós 1,6 motornak.
Egy időben én is utánaolvasgattam a Judson témának. Az a szitu, hogy amilyen volumenre ezeket tervezték, az egy 1.6 -os motoron szinte semmit nem dob, és a fordulatot sem jó vele emelni. De ami a fő baj, nem férsz hozzá, emberi áron pláne...
VW Beetle - the original since 1938
te_o
Hozzászólások: 4266
Zeitwagen...
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19773 Dátum:
2014 Február 12, 20:25:21 »
Idézetet írta: callook - 2014 Február 11, 21:34:55
Az a gond, hogy nincs a közelemben 1,2 hengerfej, de a Hoffmannos 1,6 szívócsövet meg tudtam mérni. Nyers állapotában 36,5 mm a hengerfejbe kapcsolódó cső külső átmérője és 28 mm a belső átmérője. A 2 felfogató furat távolsága 52mm, de azt le lehet ügyeskedni 45-re. Szerintem a 36,5 külső átmérőt is 32-re. Ha meg ledolgozod az 1,2 fel csatlakozó felületét síkra mint a duplaszívósnál, akkor elég sok lehetőség van. Vagy vágatni kell kis pénzért flansnikat, aztán közé dobni egy kis csövet:
http://schlosser-boxer.blogspot.hu/2014/02/csomag-lezervagobol.html
A Formel Vaunál így csináljuk, mert a váztól nem férne el a bolti szett. (Pedig olcsóbb lenne a Hoffmann-os cucc kompletten, újban 120ezerért. A Solex 34 PCI karbiból az olcsóbb pár 35ezer volt, a felújító készlet Olaszból + az új keverőcsövek Németből 30ezer, a lézervágás a szívócsonkokhoz, rudazathoz, jobbos-balos faudi fejek 10ezer és akkor még jön majd a gépmunka a használt karbikon, horganyzás, stb. Meg a rizikó, mert ezek ezer éves karbik.
Köszi, mérek majd én is hétvégén.
VW Beetle - the original since 1938
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19772 Dátum:
2014 Február 12, 13:08:10 »
Ahogy Tati írja, kihagyni nem kell sem a szelepet, sem a hűtőt. (Sőt, a szelepet nem is szabad kihagyni.) Az egész arról szól, hogy kilépteted az olajat a blokkból, szűröd, hűtöd, majd visszavezeted. A szűrő és a hűtő közé érdemes betenni termosztátot, hogy ne hűtse túl a rendszer az olajat. Az olaj ki és visszaléptetésére több megoldás is van:
1. Kilépteted a pumpa fedélnél és ott is lépteted vissza. Ilyen esetben van egy kis keresztmetszetbeli korlát a pumpánál, illetve csak olyan pumpát használhatsz mint amilyen a külső szűrős.
2. Hagyományos pumpa elmenő furatát dugózod. Kilépteted az olajat a fedélen. Megfúrod a blokkon az egyik megmunkálási dugót (M16 és 3/8 menet is fúrható bele) és ott lépteted vissza az olajat.
3. Hagyományos pumpa elmenő furatát dugózod. Kilépteted az olajat a fedélen, de nyomásszabályzós fedelet használsz. Az olaj visszavezetésére meg a CSP csatlakozóját használod, amit az első olajnyomás-szelep helyére csavarsz be. (Ennél nem kell fúrni, viszont a nyomásszabályzást a fedélnél meg kell oldani.)
4. Az olaj ki és visszaléptetését is a blokk olajjáratának megfúrásával csinálod. Ekkor be kell építened a 2 csatlakozás közé egy záródugót a járatba.
http://schlosser-boxer.blogspot.hu/2013/04/1776-full-flow.html
http://schlosser-boxer.blogspot.hu/2013/09/fittingek.html
http://schlosser-boxer.blogspot.hu/2013/08/16-vintage-speed-16-turbo-blokk-mosas.html
http://schlosser-boxer.blogspot.hu/2013/08/16-vintage-speed-16-turbo-blokk-mosas_17.html
A CSP utólag beszerelhető csatlakozása (Ezzel egy délután alatt kialakítottam utólag a full flow rendszert egy motoron, olajpumpa ledugózással, olajcserével, hűtő, termosztát, szűrő felszereléssel, sőt, még kereszttartó átalakítással is, mert T2 volt.):
http://csp-shop.de/cgi-bin/cshop/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=67932757921&rub1=Motor&rub2=%D6lsystem%2C%D6lfilterung&artnr=22630a&pn=0&sort=0&all=
Egyébként ezt leméreteztem, szóval lazán leesztergálható.
Idézetet írta: luftsick - 2014 Február 12, 12:58:31
nemtom, ezért kérdezem
vagy a full flow kifejezés az olajszűrésre vonatkozik, hogy a teljes olajáramot szűrjük?
nem foglalkoztam még a témával
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Lazlow
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19771 Dátum:
2014 Február 12, 13:00:44 »
Idézetet írta: luftsick - 2014 Február 12, 12:58:31
nemtom, ezért kérdezem
vagy a full flow kifejezés az olajszűrésre vonatkozik, hogy a teljes olajáramot szűrjük?
nem foglalkoztam még a témával
Talán ez segít:
http://schlosser-boxer.blogspot.hu/2013/04/1776-full-flow.html
luftsick
Hozzászólások: 1047
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19770 Dátum:
2014 Február 12, 12:58:31 »
Idézetet írta: tati - 2014 Február 12, 12:26:03
se hütőt se szabályzót nem kell kihagyni , miért is kéne
nemtom, ezért kérdezem
vagy a full flow kifejezés az olajszűrésre vonatkozik, hogy a teljes olajáramot szűrjük?
nem foglalkoztam még a témával
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19769 Dátum:
2014 Február 12, 12:26:03 »
Idézetet írta: luftsick - 2014 Február 12, 12:18:37
valaki leírja a full flow olajrendszer kialakításának lépéseit?
amire emlékszem, hogy az olajpumpa nyomóoldalát le kell dugózni a blokkban, és a fedélen vesszük ki az olajat, majd szűrjük/hűtjük igény szerint, és visszavezetjük a blokkba az olajpumpa nyomó oldalához a ledugózás mögé. az én törött fedelemet átalakítva jó lehet full flow-hoz, vagy mindenképp a blokk olajfuratát kell támadni szemből?
gondolom a két olajnyomásszabályozóból a dugattyúkat és a rugókat ki kell venni.
mi a helyzet a gyári olajhűtővel? az maradhat, vagy mindenképp ki kell váltani? lehet nem bírja ki a szabályozatlan olajnyomást mikor hideg még az olaj...
se hütőt se szabályzót nem kell kihagyni , miért is kéne
www.tatinson.hu
www.kck.hu
luftsick
Hozzászólások: 1047
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19768 Dátum:
2014 Február 12, 12:18:37 »
valaki leírja a full flow olajrendszer kialakításának lépéseit?
amire emlékszem, hogy az olajpumpa nyomóoldalát le kell dugózni a blokkban, és a fedélen vesszük ki az olajat, majd szűrjük/hűtjük igény szerint, és visszavezetjük a blokkba az olajpumpa nyomó oldalához a ledugózás mögé. az én törött fedelemet átalakítva jó lehet full flow-hoz, vagy mindenképp a blokk olajfuratát kell támadni szemből?
gondolom a két olajnyomásszabályozóból a dugattyúkat és a rugókat ki kell venni.
mi a helyzet a gyári olajhűtővel? az maradhat, vagy mindenképp ki kell váltani? lehet nem bírja ki a szabályozatlan olajnyomást mikor hideg még az olaj...
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19767 Dátum:
2014 Február 12, 09:10:36 »
Ha belebotlik valahol valaki, linkelje, legyen szíves!
Köszönöm!
Idézetet írta: Dadan - 2014 Február 12, 09:02:47
Múlt héten volt az ebayon egy ugyanilyen új szett, 500 euro-ért ment el.
Az üveg volt rajta eltörve, annyi volt a baja.
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19766 Dátum:
2014 Február 12, 09:02:47 »
Idézetet írta: stonemen - 2014 Február 12, 05:50:49
Úgy látom, hogy ezeknek is elszaladt nagyon az ára... ilyen 2-3 kilós beszerzési árral számoltam, úgy tűnik, már ez is álomvilág. :-(((((
Múlt héten volt az ebayon egy ugyanilyen új szett, 500 euro-ért ment el.
Az üveg volt rajta eltörve, annyi volt a baja.
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19765 Dátum:
2014 Február 12, 05:50:49 »
Úgy látom, hogy ezeknek is elszaladt nagyon az ára... ilyen 2-3 kilós beszerzési árral számoltam, úgy tűnik, már ez is álomvilág. :-(((((
Idézetet írta: Sagaris - 2014 Február 11, 22:17:51
Ez neked a szomszédban van, ráadásul egy tök szép városban, csak az a hülye domb...
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1591479
Én kipróbáltam egy 34 lovas bogárban ilyen cuccot, tök frankó meg minden, de inkább érdekesség, mintsem komoly menetteljesítménybeli haszonnal járó dolog, különössen ha belegondol az ember, hogy az árából mit ki nem lehet már hozni...
A többi csingi-lingi dologhoz hasonlítható - bár én is odáig vagyok ezekért- , mint az Albert tükör, korabeli felni, érdekes váltózárak, stb.
Oldalak:
1
...
58
59
60
61
62
[
63
]
64
65
66
67
68
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...