www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 08, 23:03:33

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921279 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 556 557 558 559 560 [561] 562 563 564 565 566 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13957562 alkalommal)
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #58202 Dátum: 2011 November 09, 23:11:54 »

Igen, csak akkor már jön a többi is... akkor már jó lenne kicserélni a balosa taposót a foltozgatás helyett, fűtéscsatornák, stb, stb...
Igen, ez így van. De egyszer kell tisztességesen megcsinálnod, és utána nincs szívás, meg állandó vizslatás, hogy hol van hiba.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #58201 Dátum: 2011 November 09, 23:07:08 »

Nem hinném. Itt támaszkodik az alváznyúlványra a kasztni, és rögzítve van egy-egy csavarral. Bár... a fene tudja... De ha már itt javítani kell, tényleg nem ártana leemelni a kasznit az alvázról.
Igen, csak akkor már jön a többi is... akkor már jó lenne kicserélni a balosa taposót a foltozgatás helyett, fűtéscsatornák, stb, stb...

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #58200 Dátum: 2011 November 09, 23:06:00 »

Tudja valaki, (illetve csinálta már), hogy a hátsó dobközepet ki lehet-e bódé leemelés nélkül cserélni hegesztőügyileg?
Ezt:
Nem hinném. Itt támaszkodik az alváznyúlványra a kasztni, és rögzítve van egy-egy csavarral. Bár... a fene tudja... De ha már itt javítani kell, tényleg nem ártana leemelni a kasznit az alvázról.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #58199 Dátum: 2011 November 09, 22:45:35 »

Tudja valaki, (illetve csinálta már), hogy a hátsó dobközepet ki lehet-e bódé leemelés nélkül cserélni hegesztőügyileg?
Ezt:

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2011 November 09, 22:51:19 írta Forest »

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Tekivagy
Hozzászólások: 1741


« Hozzászólás #58198 Dátum: 2011 November 09, 21:35:19 »

Nagyon köszönöm a válaszotokat!

Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #58197 Dátum: 2011 November 09, 20:55:04 »

Na, jó, még nem használtam. 2 hónapja csináltam és még szép.  Cool
De ha az üvegszálas Motip gitt és a 3-szor fújt Motip festék és 2 réteg lakk lekopik, akkor újra fújom.

egyébként, ahogyan én vigyázok a dolgaimra általában, ez is ki fog tartani jópár évig... Wink

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #58196 Dátum: 2011 November 09, 19:46:36 »

Makett tömítőanyagot használtam, nekem voltak komoly gyűrűtől származó mélyedések/lyukak, meg rengeteg repedés. A repedéseket kimartam majd a fent említett anyaggal tömítettem az mindenhol, faszán csiszolható, tartós cucc.
Mr. Hobby Putty a neve. Festés még hátravan.

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #58195 Dátum: 2011 November 09, 19:11:49 »

félre ne értsd én is neki akartam segíteni s nem neked köztünk van 25 év .
és a két leírt technológia közötti is kb ennyi .

A ragasztó nem ragad mindenhez. A meleg műanyag meg nem olvad a bakelithez. Csak mondom.
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #58194 Dátum: 2011 November 09, 19:08:35 »

Tekivagynak akartam segíteni. Van két kormányom, nekem ez a két kormány ki fog tartani amig élek. Majd neki mondjátok, hogy javítsa meg. Neki kell a segítség.
félre ne értsd én is neki akartam segíteni s nem neked köztünk van 25 év .
és a két leírt technológia közötti is kb ennyi .


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #58193 Dátum: 2011 November 09, 19:00:13 »

Tekivagynak akartam segíteni. Van két kormányom, nekem ez a két kormány ki fog tartani amig élek. Majd neki mondjátok, hogy javítsa meg. Neki kell a segítség.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #58192 Dátum: 2011 November 09, 18:54:17 »

én elvittem volna műanyagoshoz a réseket vagdossa be hegessze ki komponensel utána meg rugalmas (motorkerékpároknál - lökhárítóknál) használt műanyag "rugalmas" alapozóval fújattam volna ..
aztán rá a szín ..
Elmondom a nagy titkot, hogy ne vigyem a tudásomat a sírba, és te ne halj meg hülyén. A kormány nem műanyag, hanem bakelit.
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #58191 Dátum: 2011 November 09, 18:47:23 »

Szórógittel többször is lefújtam és megcsiszoltam.
én elvittem volna műanyagoshoz a réseket vagdossa be hegessze ki komponensel utána meg rugalmas (motorkerékpároknál - lökhárítóknál) használt műanyag "rugalmas" alapozóval fújattam volna ..
aztán rá a szín ..


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #58190 Dátum: 2011 November 09, 18:01:05 »

Kellett 1 hét amire elkészült. A végén szintelen lakkal lefújtam.
Látszik, hogy megfolyt, de ez a szórógitt és csiszolás után erre ment a lakk. Pont a gyári szín. Akkora véletlen, hogy na.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #58189 Dátum: 2011 November 09, 17:58:26 »

Kellett 1 hét amire elkészült. A végén szintelen lakkal lefújtam.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #58188 Dátum: 2011 November 09, 17:57:08 »

Szórógittel többször is lefújtam és megcsiszoltam.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #58187 Dátum: 2011 November 09, 17:56:01 »

Hogyan lehetne szépen felújítani a fekete kormányomat?
Csiszoltam, majd ahol repedt volt, ott legitteltem.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #58186 Dátum: 2011 November 09, 17:03:22 »

az időfaktor nem kicsit kérdéses.
mennyi ideje és milyen intenzitással használod?
Na, jó, még nem használtam. 2 hónapja csináltam és még szép.  Cool
De ha az üvegszálas Motip gitt és a 3-szor fújt Motip festék és 2 réteg lakk lekopik, akkor újra fújom.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #58185 Dátum: 2011 November 09, 16:29:46 »

szerintem Józsi is maga csinálta, de pl. én is.
Kigitteltem, lecsiszoltam, lealapoztam, lefújtam, lelakkoztam. Nem nagy ügy.
az időfaktor nem kicsit kérdéses.
mennyi ideje és milyen intenzitással használod?



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Tekivagy
Hozzászólások: 1741


« Hozzászólás #58184 Dátum: 2011 November 09, 15:35:04 »

esetleg le tudod írni, hogy miket használtál?

Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #58183 Dátum: 2011 November 09, 14:52:53 »

Rémlik, hogy itt voltak képek, de nem tudom, hogy linkelt volt, vagy valaki saját maga csinálta.
Józsi is mintha...
szerintem Józsi is maga csinálta, de pl. én is.
Kigitteltem, lecsiszoltam, lealapoztam, lefújtam, lelakkoztam. Nem nagy ügy.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #58182 Dátum: 2011 November 09, 14:16:56 »

Kaposváron a Janek csinálja nagyon szépen. Azért egy 2000 forintos átlagkormányt nem érdemes hozzá vinni...

Rémlik, hogy itt voltak képek, de nem tudom, hogy linkelt volt, vagy valaki saját maga csinálta.
Józsi is mintha...
Nem elérhető Tekivagy
Hozzászólások: 1741


« Hozzászólás #58181 Dátum: 2011 November 09, 13:35:11 »

Rendben

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #58180 Dátum: 2011 November 09, 13:32:48 »

köszönöm
Rémlik, hogy itt voltak képek, de nem tudom, hogy linkelt volt, vagy valaki saját maga csinálta.
Józsi is mintha...

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #58179 Dátum: 2011 November 09, 13:29:06 »

köszönöm
ha megcsinálod, kíváncsi vagyok az előtte-utána állapotfotókra, meg hogy mennyibe került
Nem elérhető Tekivagy
Hozzászólások: 1741


« Hozzászólás #58178 Dátum: 2011 November 09, 13:22:52 »

köszönöm

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #58177 Dátum: 2011 November 09, 13:17:56 »

Hogyan lehetne szépen felújítani a fekete kormányomat?
Repedések kitöltése spec. anyaggal (talán vm műgyantás trutyi), aztán festés (talán polyurethán festék)
vagy teszkós védőhuzat  Evil

Nem elérhető Tekivagy
Hozzászólások: 1741


« Hozzászólás #58176 Dátum: 2011 November 09, 12:52:52 »

Hogyan lehetne szépen felújítani a fekete kormányomat?

Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #58175 Dátum: 2011 November 08, 15:30:27 »

Gútentág!

volna valakinek bármilyen leirása, fotója, dokumentációja bogár hátsó stabilizátorról?
köszönöm!


[a csatolmányt egy admin törölte]

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #58174 Dátum: 2011 November 08, 15:24:06 »

Gútentág!

volna valakinek bármilyen leirása, fotója, dokumentációja bogár hátsó stabilizátorról?
köszönöm!
Sompi
« Hozzászólás #58173 Dátum: 2011 November 08, 11:39:53 »

Azért a hatvanas,hetvenes és nyolcvanas,alkatrészínséges években,ez nagyon kompatibilis alkatrésznek tűnhetett,könnyen és olcsóbban is beszerelhető volt.A honvédség raktárából talán még ingyért is hozzájuthattak egyesek.
Ha azt vesszük,hogy még a Trabi elsőlámpáját is ráfaragták a töklámpás sárvédőkre,azért ez a kilincs annyira nem feltűnő.Akkor még nem volt eredetiség meg ilyesmi,az volt a lényeg,hogy az ajtó nyitódjon meg záródjon.
...igen de most 2011 van.
..és persze attül is függ hogy ki milyen autót akar összerakni. Nem hinném hogy te akármelyik autódra raknál orosz kilincset...
...egy hétköznapi szaladgálós patkányon elfér pl.
...én nem vagyok egy eredetiségmániás de nem raknék uaz kilincset fel..

....de ahogy Balage is írta ..."kinek mi a perverziója.."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #58172 Dátum: 2011 November 08, 10:09:45 »


Persze kinek mi a perverzitása. Smiley

ott a pont Cheesy

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #58171 Dátum: 2011 November 08, 10:08:40 »

A külön bakos 1.2 motorhoz jó az összes ma kapható nagy hd, némi alakítással.
Persze kinek mi a perverzitása. Smiley

1,2-es motorhoz vagy nincs vagy 100+ezer 4db túlméretes dugattyú.


1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #58170 Dátum: 2011 November 08, 10:06:41 »

azonos a furat de más a dugattyúcsapszeg mérte az 1.2 és1.3-as motorokon,
gondolom ezért csak az 1.3-ba jó
Az már részletkérdés, átperselyezed a hajtórudat, vagy 1,3hajtókar az 1,2 motorba, a löket más de az a főtengely miatt.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #58169 Dátum: 2011 November 08, 10:04:30 »

1,2-es motorhoz vagy nincs vagy 100+ezer 4db túlméretes dugattyú.

azonos a furat de más a dugattyúcsapszeg mérte az 1.2 és1.3-as motorokon,
gondolom ezért csak az 1.3-ba jó

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #58168 Dátum: 2011 November 08, 10:00:42 »

Minek "gányolni" amikor hegyekben áll az oda való alkatrész?  Huh

Régen a szükség szülte ezeket a megoldásokat. Ma már kicsit más a helyzet.

1,2-es motorhoz vagy nincs vagy 100+ezer 4db túlméretes dugattyú.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #58167 Dátum: 2011 November 08, 09:58:50 »

Minek "gányolni" amikor hegyekben áll az oda való alkatrész?  Huh

Régen a szükség szülte ezeket a megoldásokat. Ma már kicsit más a helyzet.

Ezt tovább kellene gondolni.
1,2-es 1,3-as motornak ugyan az a furata, akkor a dugattyúk ugyanazok.
Ha a kispolák dugó jó az 1,3-ba akkor jó az 1,2-be is.
Ha a kispolák dugóból volt túlméretes, akkor 1,2-es hengereket hozzá lehet fúratni.
Vagy nem jól gondolom?
 Wink

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #58166 Dátum: 2011 November 08, 09:02:59 »

Konkrétan az 1300-as mociba passzol. Ment a mi bogarunk is a 80-as évek hiánygazdaságában Kispolák dugóval, waresz kuplunggal...(ugye akkoriban 330 km fényévnyi távolság volt, és biza a Mozaik utcától mi ilyen messze lakunk...)
Ezt tovább kellene gondolni.
1,2-es 1,3-as motornak ugyan az a furata, akkor a dugattyúk ugyanazok.
Ha a kispolák dugó jó az 1,3-ba akkor jó az 1,2-be is.
Ha a kispolák dugóból volt túlméretes, akkor 1,2-es hengereket hozzá lehet fúratni.
Vagy nem jól gondolom?
 Wink

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Blacksheep
Hozzászólások: 575


low n' slow

« Hozzászólás #58165 Dátum: 2011 November 07, 23:39:47 »

A szerelőt a hobbi szétszedő-művésztől az különbözteti meg, hogy van rutinja, el tudja egy alkatrészről dönteni, hogy kopott vagy visszaépíthető, valamint tud diagnosztizálni. A diagnosztika alapulhat tapasztalaton vagy közvetlen mérésen, amellyel egyértelműen eldönthető, hogy az adott alkatrész hibás vagy visszaépíthető.
Az, hogy számodra nem tűnt kopottnak, szerinted kopogni fog, stb. sokat nem jelentenek, ha nincs tapasztalatod, akkor mérni kell.
Egyelőre úgy látom azonban, hogy az alkatrészek neveit sem tudod.

Én azt mondom ne kezdj bele, bízd hozzáértőre. A váltóval/difivel nagyot lehet szívni és nagyon munka és időigényes.


volt már dolgom pár váltóval, mentségemre legyen, hogy bogárral még nem dolgoztam. A féltengely végén, és a 22-es alkatrészeken volt kopás, de nem számottevő. Összeraktam a váltón kívül, a féltengelyt, a 22-t és a 15-t , és radiális irányba minimális lógás volt, a másik oldalt jobban lógot, az mégsem kopog. Nem az első akadály, nem fogom pont itt feladni. Meg amúgy is SZereld Magad Bammeg! Grin
« Utoljára szerkesztve: 2011 November 08, 00:34:24 írta Blacksheep »

  '65 1200 De Luxe "Built not Bought"
Nem elérhető Blacksheep
Hozzászólások: 575


low n' slow

« Hozzászólás #58164 Dátum: 2011 November 07, 23:15:14 »

rózsa meg dio???mi picsa egy növénykert?
Jó én nemtok irni de ez sem kutya Grin
sajnálom én édesapámtól hallottam, autószerelő volt, csaknem 30 évig, én tőle tanultam mindent(a kevésbé pontos "szakszavakat" is...úgylátszik inkább az előbbi)
ezekre gondoltam, 22-diók, 15-rózsakerék, sajnos már nem tudom megkérdezni, a másik nevüket

[a csatolmányt egy admin törölte]

  '65 1200 De Luxe "Built not Bought"
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #58163 Dátum: 2011 November 07, 22:52:28 »

nem tűnt agyon kopottnak. Nem tudom mi lehet, (...) kopogni fog szerintem.

A szerelőt a hobbi szétszedő-művésztől az különbözteti meg, hogy van rutinja, el tudja egy alkatrészről dönteni, hogy kopott vagy visszaépíthető, valamint tud diagnosztizálni. A diagnosztika alapulhat tapasztalaton vagy közvetlen mérésen, amellyel egyértelműen eldönthető, hogy az adott alkatrész hibás vagy visszaépíthető.
Az, hogy számodra nem tűnt kopottnak, szerinted kopogni fog, stb. sokat nem jelentenek, ha nincs tapasztalatod, akkor mérni kell.
Egyelőre úgy látom azonban, hogy az alkatrészek neveit sem tudod.

Én azt mondom ne kezdj bele, bízd hozzáértőre. A váltóval/difivel nagyot lehet szívni és nagyon munka és időigényes.


Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak: 1 ... 556 557 558 559 560 [561] 562 563 564 565 566 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.191 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.