www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 01, 02:58:40

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921354 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 184 185 186 187 188 [189] 190 191 192 193 194 ... 3546
Nyomtatás
Szerző Téma: Szóljatok ide  (Megtekintve 30655744 alkalommal)
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #134319 Dátum: 2015 Szeptember 13, 21:03:10 »

Ha beszólok, Te is elmarva éreznéd magad?

Nincs olyan szerencsénk...  Wink

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #134318 Dátum: 2015 Szeptember 13, 20:59:27 »


Szóval így vezetünk "mi". Nem nőttünk fel a feladathoz, a 120-160 lóerős családi autókhoz, a nagyobb forgalomhoz az utakon és stb.

Egyik ismerősöm mondta túl olcsó a benzin. Ha 1000 Ft lenne literenként akkor kevesebben és kicsit lassabban vezetnénk. (nem értek egyet vele, nem ez a jó megoldás)
Egyetértek vele.
Most, hogy kezdődött a tanév, meg olcsó is a benzin, durva a helyzet. Ennyi amatőr, ugyanakkor intoleráns vezetőt rég láttam.

(Korábban 10 évig Zugló-Budaörsöt csináltam, ma már másfelé járok, de azért figyeltem a forgalmat. A válság beütése után rohamosan javult a forgalmi helyzet. És nem azért, mert lassabb lett, sőt. Lehetett haladni, mert kevesebb volt a szüttyögő, de a letolós egyterűs családapa is kevesebb lett, vagy nem tolt.
Most megint kezdik, nem enged ki, beáll a keresztben, nőci üvöltözik, és nyom egy padlógázt a 100 méterre levő piros lámpáig a Fabiával, ilyesmik.
Olcsó a benzin, sok a pénz. Smiley )

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #134317 Dátum: 2015 Szeptember 13, 20:03:38 »

Ha beszólok,
Már nagyon ideje lenne! Cheesy

Tóth Zoltán
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #134316 Dátum: 2015 Szeptember 13, 19:42:47 »

Mi mást kellene bizonyítani?

Itt lett leszarházizva a fékező, meg rendes emberré magasztalva az aki mégis elviszi a balhét. Mondjuk a viszkis rabló is hős lett a végén.
Ha beszólok, Te is elmarva éreznéd magad?

Bácsi Győző
Nem elérhető Sompi
Hozzászólások: 425


« Hozzászólás #134315 Dátum: 2015 Szeptember 13, 16:48:16 »


Ennyi, ha mindenütt kamera lesz, csak akkor változhat ez. De azt meg ne akarjuk.

..legyen totál kontrol az utakon, nincs ezzel baj, de akkor a rendőrségtől elvárom ugyanezt a hatékonyságot, amikor felefeszítik a "svédek" a hátsó ajtómat, kizsebelik a gyereket az aluljáróban, stb....  Undecided 
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #134314 Dátum: 2015 Szeptember 13, 15:34:35 »

http://index.hu/belfold/2015/09/13/fejetlenseggel_indult_a_xxi._szazad_legnagyobb_magyar_katonai_muvelete/

Még, jó, hogy nem a Hazát kell megvédeni.
1303LS
« Hozzászólás #134313 Dátum: 2015 Szeptember 13, 11:24:28 »


Ennyi, ha mindenütt kamera lesz, csak akkor változhat ez. De azt meg ne akarjuk.
De, de , legyen csak.
Mindenki mindent meg akar magyarázni. Kollégám meséli, hogy éjjel átment a stoppon és a "barom" rendőr nem akarta megérteni, hogy senki az ég világon nem járt arra, akkor meg minek a stop. Jezusom ... Ott van akkor ott van.
Gyorshajtás, mert mindenki jobban vezet a másiknál.
Kicist kultúráltabb közlekedési morállal kicsit nyugatabbra mindneki kínosan tartja az 50-et, meg ha 40 van akkor azt, hogy a falu népe csendben tudjon pihenni. Még a híresen száguldozós olaszok is jobban betartják a szabályokat. Itt meg megmagyarázás van.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #134312 Dátum: 2015 Szeptember 13, 11:03:14 »

Ennyi, ha mindenütt kamera lesz, csak akkor változhat ez. De azt meg ne akarjuk.
Hmmm. Zsúfolt belső részeken pedig lesz (van).

Van úgy hogy este 8-10-12 környékén hajtok hazafelé a munkából. Vörösvári út, Bécsi út, Külső Bécsi út útvonalon.
Az Árpád-hídi lehajtótól kezdődik a kinek kisebb a pöcse (jobban nyomom a gázt) verseny. A végig lámpákkal tagolt Vörösvári úton 60-as korlátozás van végig. Ha sok a gyorsuló bajnok akkor a középső sávban 40-nel érdemes haladni, mert minden piros lámpánál feltartanak a gyorsuló bajnokok. Mire ráfordulok a Bécsi útra a cikázók nagy része elfogy. Jó részük befordul a lakótelepre vagy elhúz fel a hegyre. Bécsi úton érdemes az óra szerint 65-öt tartani ekkor végig lehet söpörni az Óbudai temetőig a zöldhullámon.
Vasúti átjáróig nyugi van, de utána ereszd el a hajam. A megengedett 60-an sose elég, van úgy hogy az előző autó miatt úgy érzed állsz. (értsd: 100-110-es tempóval előznek) Solymári Auchan körforgalmiig megy az előzgetés, itt én lekanyarodok Solymár felé a többség megy Vörösvár irányába. Végig nyíl egyenes az út, oldalról 1-2 földutas behajtóval tarkítva. Ezen a szakaszon ha baleset történik az mindig halálos. 150-160-nal haladó autó elé kifordulnak a földútról vagy a szabályosan haladó hazaérkező emberke lelassít és balra bekanyarodót veri telibe nagy sebességgel a mögötte érkező 3. autó.

Vörösvár után Csobánka felé jön a pilisszentiváni fel- lehajtó. Jól belátható mégis rengeteg a baleset. Csobánka felől 60 Vörösvár felől 90 km/h a megengedett. Rendszeresen telibeverik a le és felkanyarodókat a be nem tartott sebesség határok miatt. Tovább Csobánka felé egészen a Kopár csárdáig általában frontális balesetek vannak elhibázott előzések és átsodródások miatt. Jelzem az útszakasz száraz időben 110-es tempóval bármilyen autóval lazán végig autózható.
Idén csak 8 halálos baleset történ itt. Legutolsó ha jól emlékszem átsodródott és a kamionnal frontálisan ütközött (majd a kamion lendületből asszem végig is taposta a kocsit).

Szóval így vezetünk "mi". Nem nőttünk fel a feladathoz, a 120-160 lóerős családi autókhoz, a nagyobb forgalomhoz az utakon és stb.

Egyik ismerősöm mondta túl olcsó a benzin. Ha 1000 Ft lenne literenként akkor kevesebben és kicsit lassabban vezetnénk. (nem értek egyet vele, nem ez a jó megoldás)

A szaporodó (év végéig 365 db fix) sebességmérőknek viszont örülök. "Megérdemeljük."
1303LS
« Hozzászólás #134311 Dátum: 2015 Szeptember 13, 08:35:04 »

Ez a "köv. táv. esetén a hátul menő a hibás" elv nem szabály, hanem egyszerűen így járnak el, mert jellemzően nem lehet bizonyítani mást.
Mi mást kellene bizonyítani?

Ezért nem beszél a kresz jobbról előzésről sima elhaladásnál pl. lakotton kívül párhuzamos úton, mert ez szerinte ez nem is képes előfordulni.
Miért is kellene beszélnie? Szabályokat fogalmaz meg és ennyi. Arról sem beszél, hogy pl. hogy beszélj vezetés közben a nagymamával és hogy a gyerekkel. Minek is? Egyszerű szabály, hogy nincs pofázás vezetés közben.
A 3 résztvevős meg teljesen más kategória, ezért is kell minden ilyenhez rendőr.
Alap eset volt a felvetés: Kocsi fékez, mögötte jövő belemegy, ennyi.
Itt lett leszarházizva a fékező, meg rendes emberré magasztalva az aki mégis elviszi a balhét. Mondjuk a viszkis rabló is hős lett a végén.
Nem elérhető b_sanyi
Hozzászólások: 2009


Ex-Mex...

« Hozzászólás #134310 Dátum: 2015 Szeptember 13, 08:17:43 »

http://www.origo.hu/auto/20150911-felmillio-kilometer-a-merkuros-bogarral.html
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #134309 Dátum: 2015 Szeptember 13, 08:03:54 »

Ez a "köv. táv. esetén a hátul menő a hibás" elv nem szabály, hanem egyszerűen így járnak el, mert jellemzően nem lehet bizonyítani mást. Ui. ilyen esetekben a Kresz szerint egyetlen egyértelmű szabály van, a köv. táv betartása.
Ellenben létezik olyan, hogy bizalmi elv (nem készülhetsz fel arra, hogy a következő pillanatban például egy betonkocka esik eléd egy felüljáróról, vagy a szembejövő átjön a sávodba, mert nem tartja be a szabályokat). Ez pontosan arról szól, hogy nem készülhetsz fel nonszensz dolgokra. Ez viszont csak egy "elv", nem szabály, paragrafus.
A szabályok éppen úgy épülnek fel a kreszben, hogy feltételezik, hogy minden fél betartja őket. Ezért nem beszél a kresz jobbról előzésről sima elhaladásnál pl. lakotton kívül párhuzamos úton, mert ez szerinte ez nem is képes előfordulni.

De létezhet olyan, hogy mivel előtted nem tartottak követési távot a sorban, már nem fékezéssel áll meg, hanem ütközve, és így mész bele. Ez neked lehet, hogy bukta, holott nem te voltál a hibás, fékezés esetén megálltál volna. Ilyenkor pl. bizonyítási eljárás, szakértők, stb., ha vitatod. Ellenkező esetben a közlek. rendőrök simán rádverik.

Ennyi, ha mindenütt kamera lesz, csak akkor változhat ez. De azt meg ne akarjuk.

VW Beetle - the original since 1938
1303LS
« Hozzászólás #134308 Dátum: 2015 Szeptember 12, 10:40:53 »

Rendes ember lévén elvittem a balhét....
A nem rendes is elvitte volna....
1303LS
« Hozzászólás #134307 Dátum: 2015 Szeptember 12, 10:40:04 »

Ezért van létjogosultsága a németek követésitáv figyelő kameráinak.  Jezusom ...
Borzasztó. Undecided
RNIE
« Hozzászólás #134306 Dátum: 2015 Szeptember 12, 10:09:32 »

Laci! Ha most azt mondod, hogy ha valaki előtted kilencvennel megy, Te meg hetvennel, ha az előtted menő hetvennel,Te pedig ötvennel, akkor itt, menten körberöhöglek!! A rendőrnek meg jó eséllyel kurvára nem volt kedve jegyzőkönyvezni, jelentést írni,helyszínrajzot gyártani,stb... Nekem mondott már nagyon okosakat, rendőr ismerős, aztán hoztam neki pár példát, mikor maguk a rend szigorú őrei is b@sznak a szabályokra és még ők oktatnak ki, meg emlékeztetnek a szabályokra...  Na ne....
Ha az előtte lévő 20km/h-val gyorsabban megy ,akkor is ugyanolyan távolságra marad mögötte ezek szerint.Ha a rendőrséget hívod egy balesethez,akkor nem kell nekik róla semmi jegyzőkönyv csak simán továbbmennek,bent meg megmondják hogy nem akartak büntetni.True story
« Utoljára szerkesztve: 2015 Szeptember 12, 10:11:48 írta RNIE »
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #134305 Dátum: 2015 Szeptember 12, 10:02:18 »

Én olyannak voltam egyszer szemtanúja,hogy Sopronban van egy körforgalom,ami ötkijáratos,de az ötből csak négy db a rendes kijárat,az ötödik az a buszvégállomásra vezet be.Valószínű,hogy nem helyi emberke járt erre,akinek nem volt helyismerete,benézte,és majdnem bement a buszvégre.Aztán mikor kapcsolt,hogy tévesztett,belefékezett.A mögöttelévő,akinek akkor volt egy páréves Fiestája,és pont ilyen féltő ember volt,összedett valami pitiáner sérülést.Az aki belement.A felesége kiszált,és üvöltött mint az állat.A férje meg hívta a rendőrséget,ja,és még betétlapot is ők akartak!Odajött a járőrkocsival két rendőr.Elmagyarázták a faszinak,hogy ő volt a hülye,mert ő ment bele,mert fasz volt,és nem tartotta be a követési távolságot.Úgy,hogy ők mennek is tovább,nem is láttak semmit,mert még őt kéne megbüntetniük.Aztán a faszi is ezzel jött,ezt magyarázta egyfolytában,hogy mert az ő idejében volt egy olyan szabály,hogy ha az előllévő indokolatlanul és váratlanul befékez,akkor viszont ő a hibás...
Aztán a két rendőr megmondta neki,hogy ne vitatkozzon,a követési távolság az követési távolság,ha az előtted lévő kilencvennel megy,akkor neked hetvennel kell menned,ha ő hetvennel meg akkor neked csak ötvennel,ha ő ötvennel akkor neked harminccal,vagy csak a felével,vagy tök mindegy mennyivel,de minden esetben úgy,hogy fékezés esetén,neked előbb kell megállnod.
De látszódott a faszin,hogy nem hisz a rendőröknek,vagy hülyének tartja őket,vagy azt gondolta,hogy a rendőrök nem ismerik helyesen a szabályokat,érződött,hogy a faszi továbbra is a másikat okolta koccanásért,és őt tartotta hibásnak.

Laci! Ha most azt mondod, hogy ha valaki előtted kilencvennel megy, Te meg hetvennel, ha az előtted menő hetvennel,Te pedig ötvennel, akkor itt, menten körberöhöglek!! A rendőrnek meg jó eséllyel kurvára nem volt kedve jegyzőkönyvezni, jelentést írni,helyszínrajzot gyártani,stb... Nekem mondott már nagyon okosakat, rendőr ismerős, aztán hoztam neki pár példát, mikor maguk a rend szigorú őrei is b@sznak a szabályokra és még ők oktatnak ki, meg emlékeztetnek a szabályokra...  Na ne....

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #134304 Dátum: 2015 Szeptember 12, 09:16:01 »

Én hasonlóképpen törtem meg a DUE-t. A Nagyvárad téren kanyarodtunk volna. Elindult az opel, majd besatuzott.
Neki semmi nem történt. Nekem a csomagtértető és a bal első töklámpám bánta.
Kérdeztem, hogy miért fékezett? Azt mondta, hogy nem tudja.
Volt nálam valami 800 Ft, azt odaadtam neki, azt mentünk haza.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #134303 Dátum: 2015 Szeptember 12, 07:45:05 »

Én olyannak voltam egyszer szemtanúja,hogy Sopronban van egy körforgalom,ami ötkijáratos,de az ötből csak négy db a rendes kijárat,az ötödik az a buszvégállomásra vezet be.Valószínű,hogy nem helyi emberke járt erre,akinek nem volt helyismerete,benézte,és majdnem bement a buszvégre.Aztán mikor kapcsolt,hogy tévesztett,belefékezett.A mögöttelévő,akinek akkor volt egy páréves Fiestája,és pont ilyen féltő ember volt,összedett valami pitiáner sérülést.Az aki belement.A felesége kiszált,és üvöltött mint az állat.A férje meg hívta a rendőrséget,ja,és még betétlapot is ők akartak!Odajött a járőrkocsival két rendőr.Elmagyarázták a faszinak,hogy ő volt a hülye,mert ő ment bele,mert fasz volt,és nem tartotta be a követési távolságot.Úgy,hogy ők mennek is tovább,nem is láttak semmit,mert még őt kéne megbüntetniük.Aztán a faszi is ezzel jött,ezt magyarázta egyfolytában,hogy mert az ő idejében volt egy olyan szabály,hogy ha az előllévő indokolatlanul és váratlanul befékez,akkor viszont ő a hibás...
Aztán a két rendőr megmondta neki,hogy ne vitatkozzon,a követési távolság az követési távolság,ha az előtted lévő kilencvennel megy,akkor neked hetvennel kell menned,ha ő hetvennel meg akkor neked csak ötvennel,ha ő ötvennel akkor neked harminccal,vagy csak a felével,vagy tök mindegy mennyivel,de minden esetben úgy,hogy fékezés esetén,neked előbb kell megállnod.
De látszódott a faszin,hogy nem hisz a rendőröknek,vagy hülyének tartja őket,vagy azt gondolta,hogy a rendőrök nem ismerik helyesen a szabályokat,érződött,hogy a faszi továbbra is a másikat okolta koccanásért,és őt tartotta hibásnak.
Mondjuk mint szabály elég egyértelmű: az úton olyan sebességgel kell haladni, hogy bármilyen várható, vagy váratlan akadály esetén biztonságosan meg tudjunk állni. Ettől függetlenül volt olyan koccanásom, amikor a zöld jelzésen áthaladva az előttem lévő besatuzott, mint mondta, nem volt benne biztos, hogy még zöld...
Na mármost egy töküres kereszteződésben zöldön haladva szerintem erre pont nem számítasz, mert nincs látható akadály, sem egyéb, akár egy repülőtéren... Rendes ember lévén elvittem a balhét, de a sivítozó, jobb egyest elfoglaló asszonyságnak, amikor már a felmenőim épelméjűségét firtatta, azért elmondtam, hogy ha a saját elmondása szerint is harmadszor járnak így, tán nem én vagyok a hülye. A kár jellemzően a hátsó lámpa burkolatán keletkezett egyforintnyi festéklepattogzás volt /Trabant/

Bácsi Győző
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #134302 Dátum: 2015 Szeptember 11, 22:40:21 »

Én olyannak voltam egyszer szemtanúja,hogy Sopronban van egy körforgalom,ami ötkijáratos,de az ötből csak négy db a rendes kijárat,az ötödik az a buszvégállomásra vezet be.Valószínű,hogy nem helyi emberke járt erre,akinek nem volt helyismerete,benézte,és majdnem bement a buszvégre.Aztán mikor kapcsolt,hogy tévesztett,belefékezett.A mögöttelévő,akinek akkor volt egy páréves Fiestája,és pont ilyen féltő ember volt,összedett valami pitiáner sérülést.Az aki belement.A felesége kiszált,és üvöltött mint az állat.A férje meg hívta a rendőrséget,ja,és még betétlapot is ők akartak!Odajött a járőrkocsival két rendőr.Elmagyarázták a faszinak,hogy ő volt a hülye,mert ő ment bele,mert fasz volt,és nem tartotta be a követési távolságot.Úgy,hogy ők mennek is tovább,nem is láttak semmit,mert még őt kéne megbüntetniük.Aztán a faszi is ezzel jött,ezt magyarázta egyfolytában,hogy mert az ő idejében volt egy olyan szabály,hogy ha az előllévő indokolatlanul és váratlanul befékez,akkor viszont ő a hibás...
Aztán a két rendőr megmondta neki,hogy ne vitatkozzon,a követési távolság az követési távolság,ha az előtted lévő kilencvennel megy,akkor neked hetvennel kell menned,ha ő hetvennel meg akkor neked csak ötvennel,ha ő ötvennel akkor neked harminccal,vagy csak a felével,vagy tök mindegy mennyivel,de minden esetben úgy,hogy fékezés esetén,neked előbb kell megállnod.
De látszódott a faszin,hogy nem hisz a rendőröknek,vagy hülyének tartja őket,vagy azt gondolta,hogy a rendőrök nem ismerik helyesen a szabályokat,érződött,hogy a faszi továbbra is a másikat okolta koccanásért,és őt tartotta hibásnak.
« Utoljára szerkesztve: 2015 Szeptember 11, 22:43:56 írta Narancs »
1303LS
« Hozzászólás #134301 Dátum: 2015 Szeptember 11, 21:24:54 »

A wolfsburbi autostadtban hányféle kiállítás és néznivaló van. a honlapon kicsit összekavarodtam.
Adott a 15€-s múzeum és a 8€ parkolóház. És még?
Maci elüldöztétek innen max. felhívni tudom, mert Ő kompetens.
Ja és télen nagyon gáz? Monjduk a környéken nem sok néznivaló van ezen kívül.
Most jutott eszembe, hogy megnézném, még nem voltam itt. Mondjuk szabim már csak karácsony környékére van beírva.
« Utoljára szerkesztve: 2015 Szeptember 11, 21:40:04 írta 1303LS »
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #134300 Dátum: 2015 Szeptember 11, 20:09:21 »

<beszúrt kép törölve> Grin

JA Grin Tavaly is ott iccakáztunk és idén is tervezzük Grin Grin Grin

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #134299 Dátum: 2015 Szeptember 11, 17:21:48 »

Grin
1303LS
« Hozzászólás #134298 Dátum: 2015 Szeptember 11, 17:03:46 »

Úgy gondolom, hogy mindenki vezetett már a követési távolságot nem betartva. Ha másért nem azért mert a forgalom ezt kívánta. Vagyis bármelyikünk szarrá törhette volna a gépét csak idáig szerencsénk volt. Kivétel azokat akik már átéltek ilyet.
Én is így gondolom.
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #134297 Dátum: 2015 Szeptember 11, 16:40:36 »

Úgy gondolom, hogy mindenki vezetett már a követési távolságot nem betartva. Ha másért nem azért mert a forgalom ezt kívánta. Vagyis bármelyikünk szarrá törhette volna a gépét csak idáig szerencsénk volt. Kivétel azokat akik már átéltek ilyet.

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5804


redgear.hu

« Hozzászólás #134296 Dátum: 2015 Szeptember 11, 16:01:54 »

kiegészítőleg, annyit :a rönyós elnézett egy kereszteződést (túlhaladt)  ezért nyomott egy fékest irányváltoztatás és index nélkül  Tongue
tehát ha elismerte,
"bemondta a jegyzőkönyvbe"   ..... na itt kell résen lenni .......
akkor ő mármint (a rönyós) is felelős
maradva az eredeti esetnél.........
1303LS
« Hozzászólás #134295 Dátum: 2015 Szeptember 11, 15:51:08 »

http://totalcar.hu/magazin/szerelem/2015/09/11/gurulo_zimmerfrei/
1303LS
« Hozzászólás #134294 Dátum: 2015 Szeptember 11, 15:22:46 »

Itt senki sem előz ?, míg mindig érdekel, hogy ki honnan kezdi meg az előzést Wink  Vagy netán mindenki a követési távolságot nem betartva  pozícióból startol Grin

Pontos szabályait nem tudom, de ez annyira speciális eset, hogy sok oldalról is lehetne feszegetni. Az előzés eleve veszélyes, mert sok tényezőt figyelembe kell venni. Viszont ha a sok tényező közül mind teljesíti azt, hogy megkezdhesd az előzést akkor megnyílik pár olyan tényező ami segíti a helyzet gond nélküli kivitelezését. Ebből egyik lehet az, hogy ilyenkor van menekülési lehetőséged a szembe sávba. És erre köteles is vagy hiszen a baleset elkerülését köteles vagy minden esetben megkísérelni. Ilyenkor jön az, hogy majd a bíró eldönti, szerintem nem egyszerű. Pl, ha miniszter vagy akkor biztos, hogy TE vagy a hibás, mégcsak nem is a sofőröd.  Grin
« Utoljára szerkesztve: 2015 Szeptember 11, 15:51:25 írta 1303LS »
1303LS
« Hozzászólás #134293 Dátum: 2015 Szeptember 11, 15:18:24 »

Hagyd, Robi! Úgysem fogja megérteni, elfogadni... Főleg, mert én vagyok a téma... Wink
Sanyi, ez nem személy kérdése ez szabály.
Egyébként ne hegyezd ki rám, mert itt többen is (hál'Isten) jól tudják. Azért mert a haverok azt mondják; hogy, attól az még nem biztos. Viszont bizonyos körökben kötelező az efféle hamis együttérzés.
« Utoljára szerkesztve: 2015 Szeptember 11, 15:25:18 írta 1303LS »
1303LS
« Hozzászólás #134292 Dátum: 2015 Szeptember 11, 15:10:42 »

(3) A jármû sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi.

http://www.kreszabc.hu/para.php?para=0#a29
Igen van ilyen is. Pont annyi köze van hozzá, mint az ittasan fékezőnek.
Ezért is meg fogják büntetni, de a mögötte jövőt ez még nem mentesíti a követési távolság betartása alól.
Sőt az sem, ha nem volt bekötve, meg az sem, ha nem cserélt olajat időben,stb, stb...

Értem én, hogy mindig a másik a hibás, csak nem.
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #134291 Dátum: 2015 Szeptember 11, 13:29:58 »

Itt senki sem előz ?, míg mindig érdekel, hogy ki honnan kezdi meg az előzést Wink  Vagy netán mindenki a követési távolságot nem betartva  pozícióból startol Grin

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #134290 Dátum: 2015 Szeptember 11, 13:15:07 »

(3) A járm&ucirc; sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi.

http://www.kreszabc.hu/para.php?para=0#a29

Hagyd, Robi! Úgysem fogja megérteni, elfogadni... Főleg, mert én vagyok a téma... Wink

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5804


redgear.hu

« Hozzászólás #134289 Dátum: 2015 Szeptember 11, 12:50:42 »

(3) A jármû sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi.

http://www.kreszabc.hu/para.php?para=0#a29
1303LS
« Hozzászólás #134288 Dátum: 2015 Szeptember 11, 12:22:15 »

Közúti veszélyeztetést állapít meg a bíróság, ha:

- rá rántom a kormányt a velem párhuzamosan szabályosan közlekedőre
- ok nélkül hirtelen fékezéssel lefékezek és a mögöttem közlekedő belém jön
- indok nélkül leszorítom az út széléhez közel közlekedő kerékpározót

http://drszekely.hu/szakteruletek/kozlekedesi-jog/kozuti-veszelyeztetes
Ez aztán a hiteles forrás.
Jéééézus.
Akkor ezek szerint eljutottunk oda, hogy bűncselekmény a fékezés ha nem úgy történik ahogy a mögöttelévő kénye kedve elfogadja.  Jezusom ...

XXII. FEJEZET

A KÖZLEKEDÉSI BŰNCSELEKMÉNYEK

Közúti veszélyeztetés

234. § (1) Aki a közúti közlekedés szabályainak megszegésével közúton vagy közforgalom elől el nem zárt magánúton más vagy mások életét vagy testi épségét közvetlen veszélynek teszi ki, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #134287 Dátum: 2015 Szeptember 11, 12:17:59 »

Ha MINDENKI minden szabályt betartana, nem lenne igazad.

Ezért is írtam máshol, hogy az élet általában felülír, sok mindent...  Wink

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5804


redgear.hu

« Hozzászólás #134286 Dátum: 2015 Szeptember 11, 11:24:42 »

Közúti veszélyeztetést állapít meg a bíróság, ha:

- rá rántom a kormányt a velem párhuzamosan szabályosan közlekedőre
- ok nélkül hirtelen fékezéssel lefékezek és a mögöttem közlekedő belém jön
- indok nélkül leszorítom az út széléhez közel közlekedő kerékpározót

http://drszekely.hu/szakteruletek/kozlekedesi-jog/kozuti-veszelyeztetes
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #134285 Dátum: 2015 Szeptember 11, 11:15:51 »

De jó, hogy ebben a "régi időben" én nem éltem.
Követési távolság az követési távolság. Ennyi. Igaza van a Lacinak, örülni kell, hogy a másik nem hőbörgött. TÚL nagyot nem lehet fékezni autóval.
Értem én,hogy követési távolság de az előzés előtti követési távolság mennnnyi???

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
1303LS
« Hozzászólás #134284 Dátum: 2015 Szeptember 11, 10:14:26 »

A régi időkben az volt a szép, hogy még mérlegelni lehetett az esetet, nem úgy, mint ma, amikor adott vétséghez adott büntetés járul, a rendőr mérlegelési lehetőségének kizárásával. Igaz, hogy a hátsó a hibás, ám az indokolatlan satuzás egy alapvetően jól belátható helyen, ahol a hátul jövő is látja az úton lehetséges okokat, vagy azok hiányát, bizony komoly felelősségmegosztást eredményezhet, sőt. Ilyen esetben a régi rend szerint akár meg is fordulhatott a felelősség kérdése.
De jó, hogy ebben a "régi időben" én nem éltem.
Követési távolság az követési távolság. Ennyi. Igaza van a Lacinak, örülni kell, hogy a másik nem hőbörgött. TÚL nagyot nem lehet fékezni autóval.
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #134283 Dátum: 2015 Szeptember 11, 08:52:38 »

Értem én az elveket, meg az érveiteket is, viszont az is tény, hogy ha minden szabályt, szó szerint betartana az ember (nem kibújva alóla!!) és próbálna minden "nem várható estere felkészülni", akkor nagyjából közlekedésképtelenné válna a forgalom...
Ha MINDENKI minden szabályt betartana, nem lenne igazad.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #134282 Dátum: 2015 Szeptember 11, 08:51:30 »

Nekem volt olyan esetem, hogy lakott területen kb. 50-nel mentem egy tök egyenes kb 6-800m-es úton, majd hiretlen a közepén észrevettem az utcát, ahova balra be szeretnék kanyarodni. Kivágtam az indexet és elkezdtem kanyarodni, amikor oldalról kb 80-90-nel (fékezés után) belém csapódott valami fekete telepjáró.
Rendőr is volt látótávolságon belül, de mivel előzőleg láttam, hogy radar nincs nála, eszembe nem jutott elmenni és reklamálni. Sajnos 100%-ban én voltam a hibás. :-(


Értem én az elveket, meg az érveiteket is, viszont az is tény, hogy ha minden szabályt, szó szerint betartana az ember (nem kibújva alóla!!) és próbálna minden "nem várható estere felkészülni", akkor nagyjából közlekedésképtelenné válna a forgalom...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #134281 Dátum: 2015 Szeptember 11, 08:45:13 »

Nekem volt olyan esetem, hogy lakott területen kb. 50-nel mentem egy tök egyenes kb 6-800m-es úton, majd hiretlen a közepén észrevettem az utcát, ahova balra be szeretnék kanyarodni. Kivágtam az indexet és elkezdtem kanyarodni, amikor oldalról kb 80-90-nel (fékezés után) belém csapódott valami fekete telepjáró.
Rendőr is volt látótávolságon belül, de mivel előzőleg láttam, hogy radar nincs nála, eszembe nem jutott elmenni és reklamálni. Sajnos 100%-ban én voltam a hibás. :-(

Laci! Ez mind az elmélet! Amit az élet és a valóság nem is egyszer felülír! Ilyenkor jön az a faramuci helyzet, mint amikor a Balaton asszem, déli partján egy Trabanttal balra kanyarodó fiatal párba belecsapódott a Miniszter(?!) autója, ami lényegesen gyorsabban hajtott, mint az elvárható, vagy  várható azon az úton! Persze, hogy azt mondja a Kresz, hogy meg kell győződnöd róla, hogy nem kezdte-e meg a kocsid előzését egy másik jármű, de ott az egyik lényeges elem volt a gyorshajtás. Na erre nehéz felkészülni, mivel a forgalomban haladva, lemerném fogadni, Te sem tudnád felmérni, mennyivel jönnek mögötted, a sort előzve, közben figyelve a szembejövő forgalmat is... És arra meg nem lehet állandóan számolni, hogy mi van akkor, ha egy agyament a 90-es tábla ellenére 150-nel, vagy afelett száguldozik!! Ebben az esetben nem lehetne nekiindulni egy előzésnek sem, mert mi van, ha....
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #134280 Dátum: 2015 Szeptember 11, 08:40:27 »

Volt egy hasonló eset Gyomán, igaz nem miniszterrel - így szóra sem érdemes Smiley  De ott is megosztották a felelősséget, ami szerintem sem egészen helyénvaló. (bizalmi elv)

Laci! Ez mind az elmélet! Amit az élet és a valóság nem is egyszer felülír! Ilyenkor jön az a faramuci helyzet, mint amikor a Balaton asszem, déli partján egy Trabanttal balra kanyarodó fiatal párba belecsapódott a Miniszter(?!) autója, ami lényegesen gyorsabban hajtott, mint az elvárható, vagy  várható azon az úton! Persze, hogy azt mondja a Kresz, hogy meg kell győződnöd róla, hogy nem kezdte-e meg a kocsid előzését egy másik jármű, de ott az egyik lényeges elem volt a gyorshajtás. Na erre nehéz felkészülni, mivel a forgalomban haladva, lemerném fogadni, Te sem tudnád felmérni, mennyivel jönnek mögötted, a sort előzve, közben figyelve a szembejövő forgalmat is... És arra meg nem lehet állandóan számolni, hogy mi van akkor, ha egy agyament a 90-es tábla ellenére 150-nel, vagy afelett száguldozik!! Ebben az esetben nem lehetne nekiindulni egy előzésnek sem, mert mi van, ha....
Oldalak: 1 ... 184 185 186 187 188 [189] 190 191 192 193 194 ... 3546
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.193 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.