www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 08, 01:04:58
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921204
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Népautós fórumok
> Téma:
Öreg, vizes VW-k
Oldalak:
1
...
5
6
7
8
9
[
10
]
11
12
13
14
15
...
936
Szerző
Téma: Öreg, vizes VW-k (Megtekintve 6125824 alkalommal)
abes
Hozzászólások: 14979
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37051 Dátum:
2016 Szeptember 07, 19:24:35 »
Idézetet írta: gumibogi - 2016 Szeptember 07, 18:14:20
45000ft
Mennyi idős, profil mélység?
gumibogi
Hozzászólások: 13424
20-9111-661 www.ftgumi.hu
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37050 Dátum:
2016 Szeptember 07, 18:14:20 »
4 db 175/65-14 téli pirelli
4 db vw lemezfelnin
4 db gyári disztárcsával
45000ft
zengőgumi
drflexes
Hozzászólások: 4531
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37049 Dátum:
2016 Szeptember 04, 11:46:01 »
Idézetet írta: noel-68 - 2016 Szeptember 04, 11:04:38
Ez is 850e?
Ez nem
új számom van:20 592 5434
noel-68
Hozzászólások: 1227
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37048 Dátum:
2016 Szeptember 04, 11:04:38 »
Idézetet írta: drflexes - 2016 Július 27, 20:03:15
Esetleg eladó.nincs baja,nem azert
Ez is 850e?
Kicsi Nelly
Hozzászólások: 3034
20/916-72-61
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37047 Dátum:
2016 Augusztus 27, 21:47:31 »
Idézetet írta: drflexes - 2016 Augusztus 27, 14:10:57
Nem.1,9pdtdi
Akkókösznem...
drflexes
Hozzászólások: 4531
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37046 Dátum:
2016 Augusztus 27, 14:10:57 »
Idézetet írta: Kicsi Nelly - 2016 Augusztus 27, 13:58:40
Benzines?
Nem.1,9pdtdi
új számom van:20 592 5434
Kicsi Nelly
Hozzászólások: 3034
20/916-72-61
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37045 Dátum:
2016 Augusztus 27, 13:58:40 »
Idézetet írta: drflexes - 2016 Július 27, 20:03:15
Esetleg eladó.nincs baja,nem azert
Benzines?
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37044 Dátum:
2016 Augusztus 26, 18:58:26 »
Hátha....
Keresek t3 hosssszú váltót
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
drflexes
Hozzászólások: 4531
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37043 Dátum:
2016 Július 27, 20:03:15 »
Idézetet írta: drflexes - 2016 Július 11, 10:23:19
Mar elkelt reg.egy nap alatt.most ez.
Esetleg eladó.nincs baja,nem azert
új számom van:20 592 5434
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37042 Dátum:
2016 Július 26, 20:41:21 »
Üdv!
Keresek dízel fordulatszámmérőt.
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
drflexes
Hozzászólások: 4531
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37041 Dátum:
2016 Július 11, 10:23:19 »
Idézetet írta: bitus76 - 2016 Július 11, 08:51:34
Szia.Milyen ültetés van alatta?
Mar elkelt reg.egy nap alatt.most ez.
[a csatolmányt egy admin törölte]
új számom van:20 592 5434
bitus76
Hozzászólások: 2024
06 30 460 2831
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37040 Dátum:
2016 Július 11, 08:51:34 »
Idézetet írta: gsattila - 2016 április 28, 14:47:30
Egy vágott rugó, és buherált vezérlés jó ajánlás
Körülnézek a rokonságban, mert páran nézegetnek autót.
Szia.Milyen ültetés van alatta?
VW 1200.1963.
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37039 Dátum:
2016 Július 09, 16:26:04 »
Két Golf hármam van. Mindkettő benzin az egyik 1,6 101 ló a másik 1,8 90. Mindkepttő emeli a fordulatszámot mikor bekapcsolom a klimát,az 1,8 digit az 1,6 manuális.Alapjáraton 900ról 1000 re
«
Utoljára szerkesztve: 2016 Július 09, 16:27:37 írta Mr.Horsepower
»
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Skodi
Hozzászólások: 1196
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37038 Dátum:
2016 Július 09, 14:40:34 »
Muterék Leonjában pedig kb. 50-100-al felmegy az alapjárat a klíma bekapcsolásakor, meg néztem a napokban egy G4-est, abban is látszódott a fordulatszámmérőn. Bár ezek nem G3 technika. Meg lehet maga a computer érzékeli a terhelést, és ráhúz magától az alapjárati motorra, hogy ne fulljon le?
VW 1200 de luxe 1961/1965 Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37037 Dátum:
2016 Július 06, 19:09:51 »
Idézetet írta: Maresz - 2016 Július 06, 18:53:33
se a digit se manuálius nem emel alapjáratot, generátor a lényeg h legaább 90 a legyen,több fogyasztott lesz,
Müszerfal ki,kábelköteg,klima csövek stb stb...jomoka most csináltam
de megérte
<beszúrt kép törölve>
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37036 Dátum:
2016 Július 06, 18:53:33 »
Idézetet írta: Skodi - 2016 Június 27, 00:04:00
Sziasztok!
Benzines G3 manuális klíma kérdés:
Van nekem egy Golf 3 1.4 ABD-m, amihez most volna lehetőségem venni egy komplett 1.6 AEE Golfot a gyári manuális klímájával, amiből átcuccolhatnék mindent, nem kis meló tudom, de ez most másodlagos. A gondom az, hogy ugye az enyém (ABD) az központi injektoros, az AEE meg hengerenkénti, így szerintem az ECU-juk sem egyforma, tehát nem tudom, hogy a vezetékek egy az egyben cseréje az működne-e itt.......vagy valahol elakadna a dolog, és soha nem működne normálisan az a klíma....gondolok itt pl. az automatikus alapjárat emelésre, amit gondolom az ECU kezel.
Szeretem nagyon a G3-ast, de klíma meg kéne (főképp barátnőmnek), így nem tudom, hogy ezzel szarakodjak, vagy váltsak egy G4-esre, amiben sokkal gyakoriabbak már a klímák benzinesbe.
se a digit se manuálius nem emel alapjáratot, generátor a lényeg h legaább 90 a legyen,több fogyasztott lesz,
Müszerfal ki,kábelköteg,klima csövek stb stb...jomoka most csináltam
de megérte
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
vetart
Hozzászólások: 5290
1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37035 Dátum:
2016 Június 29, 09:26:56 »
Idézetet írta: Skodi - 2016 Június 27, 00:04:00
Sziasztok!
Benzines G3 manuális klíma kérdés:
Van nekem egy Golf 3 1.4 ABD-m, amihez most volna lehetőségem venni egy komplett 1.6 AEE Golfot a gyári manuális klímájával, amiből átcuccolhatnék mindent, nem kis meló tudom, de ez most másodlagos. A gondom az, hogy ugye az enyém (ABD) az központi injektoros, az AEE meg hengerenkénti, így szerintem az ECU-juk sem egyforma, tehát nem tudom, hogy a vezetékek egy az egyben cseréje az működne-e itt.......vagy valahol elakadna a dolog, és soha nem működne normálisan az a klíma....gondolok itt pl. az automatikus alapjárat emelésre, amit gondolom az ECU kezel.
Szeretem nagyon a G3-ast, de klíma meg kéne (főképp barátnőmnek), így nem tudom, hogy ezzel szarakodjak, vagy váltsak egy G4-esre, amiben sokkal gyakoriabbak már a klímák benzinesbe.
Én régi kocka Pandában cseréltem 1,0 Fire motort (központi befecskendezés) 1,1 Fire hengerenkéntire. Az A-oszlopig minden cserés volt. Hűtő, motortéri és műszerfali kábelköteg, computer, műszerfal(!).
Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74, Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Skodi
Hozzászólások: 1196
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37034 Dátum:
2016 Június 27, 00:04:00 »
Sziasztok!
Benzines G3 manuális klíma kérdés:
Van nekem egy Golf 3 1.4 ABD-m, amihez most volna lehetőségem venni egy komplett 1.6 AEE Golfot a gyári manuális klímájával, amiből átcuccolhatnék mindent, nem kis meló tudom, de ez most másodlagos. A gondom az, hogy ugye az enyém (ABD) az központi injektoros, az AEE meg hengerenkénti, így szerintem az ECU-juk sem egyforma, tehát nem tudom, hogy a vezetékek egy az egyben cseréje az működne-e itt.......vagy valahol elakadna a dolog, és soha nem működne normálisan az a klíma....gondolok itt pl. az automatikus alapjárat emelésre, amit gondolom az ECU kezel.
Szeretem nagyon a G3-ast, de klíma meg kéne (főképp barátnőmnek), így nem tudom, hogy ezzel szarakodjak, vagy váltsak egy G4-esre, amiben sokkal gyakoriabbak már a klímák benzinesbe.
VW 1200 de luxe 1961/1965 Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37033 Dátum:
2016 Május 10, 21:12:00 »
Hátha....
Keresek t3 5 sebességes hosssszú váltót
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37032 Dátum:
2016 Május 09, 10:45:04 »
Tsinos lett!
Idézetet írta: gumibogi - 2016 Május 08, 17:17:16
egy kis változás a T4-en
kis lakat+fény+új matricázás
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
gumibogi
Hozzászólások: 13424
20-9111-661 www.ftgumi.hu
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37031 Dátum:
2016 Május 08, 17:17:16 »
egy kis változás a T4-en
kis lakat+fény+új matricázás
zengőgumi
fecszso
Hozzászólások: 1916
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37030 Dátum:
2016 Május 02, 10:05:27 »
Idézetet írta: gas - 2016 Május 01, 21:57:33
Elvileg rajt hagyták regelig a mérőt és tartotta a nyomást.
Szedtem szét motort, ami zabálta az olajat. Kompressziót mértünk, az jó volt ott is.
Az olajlehúzó gyűrű teljesen be volt szorulva, a többi jó volt. Olajkoksz vagy tudja a manó mi miatt, alig jött ki a gyűrű a horonyból, utána meg órákon át kapargattam a gyűrűhornyokat ettől a belekötött/belekövült valamitől. Az áteresztőgyűrűben a z áteresztő furatok szintén teljesen be voltak kövülve.
Tulajdonképpen, a gyűrű/gyűrűhorony tisztítása után, akár össze is lehetett volna rakni a motort... (spúrverzió:)), minimum egy gyűrűgarnitúra is elegendő lett volna (sparverzió:)).
Mi, mivel már szét volt borítva a motor, rendbe is rakattuk az egész motort (főtengely, hengerfej, csapágyak, stb).
Hozzáteszem, hogy mindent kimértem/kimérettem előtte és 250000 km után minden még a tűrésen belül, vagy a határán volt.
VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
1303LS
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37029 Dátum:
2016 Május 02, 09:09:05 »
Idézetet írta: gas - 2016 Május 01, 21:57:33
Elvileg rajt hagyták regelig a mérőt és tartotta a nyomást.
Ha reggelig tartotta a nyomást akkor ott nagyon nagy a baj.
Így már elég átbaszás szagú a történet.
Feltéve ha nem a légköri nyomásról beszéltek, mert azt képes tartani hetekig, hónapokig.
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37028 Dátum:
2016 Május 01, 21:57:33 »
Idézetet írta: fecszso - 2016 Május 01, 21:30:17
Gyűrűk rendben voltak?
Elvileg rajt hagyták regelig a mérőt és tartotta a nyomást.
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
zsozsy
Hozzászólások: 3616
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37027 Dátum:
2016 Május 01, 21:45:12 »
Idézetet írta: abes - 2016 Május 01, 21:29:39
Mert nem volt megtaposva a lelke és megkapta a megfelelő olajat. Utóbbira marha érzékeny.
Igen ,az olaj sokat számít! Azért volt néha-néha tapodva is
Nem lehet nem tapodni
Imádom!
1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
fecszso
Hozzászólások: 1916
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37026 Dátum:
2016 Május 01, 21:30:17 »
Idézetet írta: gas - 2016 Május 01, 12:35:21
Üdv!
Egy ismerősöm már jó ideje szív egy poloval 1.2-es 3 hengeres, 2 szelepes, eszi vagyis eltünteti az olajat, elvileg 136000 km van benn, de, ha nem is valós nem sokkal több,...1000 km alatt kb 1/2-ig le megy a nívó, kompresszió mérés volt elvileg ok, arra gondoltak hátha hengerfejben a szelepek nem zárnak jól, volt felújítás, tünet maradt, új csapágyak is kerültek gépmunkával, olajszivattyú is cserélve lett, és van valami kartergáz szabályzó szelep az is új gyári...ja és a hf visszaszerelésénél még a csavarok is újak lettek......szóval minden ötlet érdekel., ja és nem, füstöl
Ja és nem csak városi kocsi, hetente Pécs-Rezi, közben 1-2x helyben amire muszáj, mert ott tanul a lánya és ő használja.
Gyűrűk rendben voltak?
VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
abes
Hozzászólások: 14979
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37025 Dátum:
2016 Május 01, 21:29:39 »
Idézetet írta: zsozsy - 2016 Május 01, 21:25:28
Na! ,a családunkban lévő opel ecotec-je qrvára nem zabálja az olajat! szorri
Mert nem volt megtaposva a lelke és megkapta a megfelelő olajat. Utóbbira marha érzékeny.
zsozsy
Hozzászólások: 3616
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37024 Dátum:
2016 Május 01, 21:25:28 »
Idézetet írta: abes - 2016 Május 01, 17:16:04
Ha jól emlékszem akkor min és max között egy liter van. Szóval ez így belefér a gyári normába.
Hasonlóan jól sikerült motor, mint az opel ecotec-je.
Inkább olaj oldalon keresném a hibát.
Na! ,a családunkban lévő opel ecotec-je qrvára nem zabálja az olajat! szorri
1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
abes
Hozzászólások: 14979
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37023 Dátum:
2016 Május 01, 17:16:04 »
Idézetet írta: gas - 2016 Május 01, 12:35:21
Üdv!
Egy ismerősöm már jó ideje szív egy poloval 1.2-es 3 hengeres, 2 szelepes, eszi vagyis eltünteti az olajat, elvileg 136000 km van benn, de, ha nem is valós nem sokkal több,...1000 km alatt kb 1/2-ig le megy a nívó, kompresszió mérés volt elvileg ok, arra gondoltak hátha hengerfejben a szelepek nem zárnak jól, volt felújítás, tünet maradt, új csapágyak is kerültek gépmunkával, olajszivattyú is cserélve lett, és van valami kartergáz szabályzó szelep az is új gyári...ja és a hf visszaszerelésénél még a csavarok is újak lettek......szóval minden ötlet érdekel., ja és nem, füstöl
Ja és nem csak városi kocsi, hetente Pécs-Rezi, közben 1-2x helyben amire muszáj, mert ott tanul a lánya és ő használja.
Ha jól emlékszem akkor min és max között egy liter van. Szóval ez így belefér a gyári normába.
Hasonlóan jól sikerült motor, mint az opel ecotec-je.
Inkább olaj oldalon keresném a hibát.
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37022 Dátum:
2016 Május 01, 12:35:21 »
Üdv!
Egy ismerősöm már jó ideje szív egy poloval 1.2-es 3 hengeres, 2 szelepes, eszi vagyis eltünteti az olajat, elvileg 136000 km van benn, de, ha nem is valós nem sokkal több,...1000 km alatt kb 1/2-ig le megy a nívó, kompresszió mérés volt elvileg ok, arra gondoltak hátha hengerfejben a szelepek nem zárnak jól, volt felújítás, tünet maradt, új csapágyak is kerültek gépmunkával, olajszivattyú is cserélve lett, és van valami kartergáz szabályzó szelep az is új gyári...ja és a hf visszaszerelésénél még a csavarok is újak lettek......szóval minden ötlet érdekel., ja és nem, füstöl
Ja és nem csak városi kocsi, hetente Pécs-Rezi, közben 1-2x helyben amire muszáj, mert ott tanul a lánya és ő használja.
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37021 Dátum:
2016 április 29, 11:52:39 »
Pontosan, itthon ez a legnagyobb gond. Szinte nincs buherálásmentes K-jet. Apu egyszer bevállalt egy Porschét, mert megesküdtek, hogy még soha sem buherálták, de nem indul. Úgy indult neki a dolognak, hogy minden a helyén van és emiatt 1-2 hetet szívott:
Nem ment az AC és míg a késői K-jetnél az AC-t egy a Hall-jeladó által vezérelt relé járatja, addig a korai kivitelnél (megszakítós gyújtás) a gyújtás ráadása után jár pár másodpercet az AC, majd a torlótárcsa nyitása kapcsolja be az AC-t ha jár a motor. Ahhoz hogy kapcsolóként tudjon működni a "légmennyiségmérő", az egyik csavar alatt egy bakelit (szigetelő) alátét van. Na, a kérdéses autónál már valaki buherálta az egységet és rakott új alátéteket. Ahova szigetelő alátét kellett volna, ott is fém alátét volt... Úgyhogy mindig épp beindult a motor, majd leállt... De milyen hülyén néz ki, ha elkérsz 1-2 heti munkadíjat, mikor "csak egy alátétet cseréltél"...
Idézetet írta: Bill - 2016 április 28, 21:03:36
Meg egy nem agyonbuherált alany.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37020 Dátum:
2016 április 29, 11:32:30 »
Igen, javíthatóak. De aki egy K-jetnél ész nélkül elkezd alkatrészeket cserélgetni úgy, hogy nem tudja pontosan mi mit csinál, az tuti belebukik. Emellett sajnos az a helyzet ezekkel a befecskendezőkkel (ezt olvastam és érzékeltem is), hogy mára nagyon szennyeződtek az otthon megbonthatatlan részei. Hiába van szűrő, a rendszer korrodálódik és elszennyezi magát. Viszont ezzel együtt szépen lassan kiépül rá az ipar, szerintem hamarosan minden elérhető lesz emberi áron a K-jethez. Sok autóra szerelték (411, 412 a pont L-jet vagy D-jet volt) de Porschék, BMW-k, Mercik, VW-k, Ferrarik futottak K-jettel.
Idézetet írta: 1303LS - 2016 április 28, 17:35:05
Kimondottan köszönöm a részletes leírást.
Nem nagyon tudtam elképzelni, hogy ne lehetne normálisan javítani ezeket a bemelegedésszabályzóbajos dolgokat, csak lehet, hogy fizetett munkaórás javításba egy 411/12-nél (deadj'Isten golf) nem fér bele a gazdaságossági keretbe. Ha valaki megcsinálja magának így már egész más. Kell hozzá a tudás a helyzet/baj ismerete, majd a megoldás kivitelezése. SZóval üzletszerűen ráállni kishazánkban nem biztos, hogy megéri, mert előbb vesznek csicsafelnit a golfra, minthogy ezt rendbetetessék. Mármint tömegesen.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Bill
Hozzászólások: 8606
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37019 Dátum:
2016 április 28, 21:03:36 »
Idézetet írta: 1303LS - 2016 április 28, 17:35:05
Kimondottan köszönöm a részletes leírást.
...
Kell hozzá a tudás a helyzet/baj ismerete, majd a megoldás kivitelezése.
...
Meg egy nem agyonbuherált alany.
zsozsy
Hozzászólások: 3616
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37018 Dátum:
2016 április 28, 18:38:36 »
Idézetet írta: 1303LS - 2016 április 28, 17:35:05
Kimondottan köszönöm a részletes leírást.
-mert előbb vesznek csicsafelnit a golfra, minthogy........
ismered a kolllégámat?
1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
1303LS
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37017 Dátum:
2016 április 28, 17:35:05 »
Idézetet írta: callook - 2016 április 28, 15:02:59
valószínűleg ilyen lehetett új korában is.
Kimondottan köszönöm a részletes leírást.
Nem nagyon tudtam elképzelni, hogy ne lehetne normálisan javítani ezeket a bemelegedésszabályzóbajos dolgokat, csak lehet, hogy fizetett munkaórás javításba egy 411/12-nél (deadj'Isten golf) nem fér bele a gazdaságossági keretbe. Ha valaki megcsinálja magának így már egész más. Kell hozzá a tudás a helyzet/baj ismerete, majd a megoldás kivitelezése. SZóval üzletszerűen ráállni kishazánkban nem biztos, hogy megéri, mert előbb vesznek csicsafelnit a golfra, minthogy ezt rendbetetessék. Mármint tömegesen.
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37016 Dátum:
2016 április 28, 15:35:33 »
Idézetet írta: drflexes - 2016 április 28, 15:07:03
Nem vágott.allithato
nem buheralt.ne gecizz.
drflexes
Hozzászólások: 4531
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37015 Dátum:
2016 április 28, 15:07:03 »
Idézetet írta: gsattila - 2016 április 28, 14:47:30
Egy vágott rugó, és buherált vezérlés jó ajánlás
Körülnézek a rokonságban, mert páran nézegetnek autót.
Nem vágott.allithato
nem buheralt.ne gecizz.
új számom van:20 592 5434
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37014 Dátum:
2016 április 28, 15:02:59 »
Sajnos van több része a K-jetnek ami ennyi idősen megdöglik, de valóban ez az amivel a leggyakrabban gond van. Ráadásul ha gond van ezzel az egyszerű cuccal akkor általában (diagnosztika helyett) tekernek a CO-csavaron meg a gyújtáselosztón, aztán valahogy elüzemel a gép.
Amikor megvettem az autót már akkor volt egy olyan gondja, hogy 2-3 óránál többet állt, akkor 3.-4. indításra indult csak el és várni kellett pár percet míg terhelni lehetett és kisimult az alapjárat. Természetesen anno a hidegindító rendszer alkatrészeit néztem meg először (hőmérséklet-idő kapcsoló, segédlevegő szelep, hidegindító üzemanyag szelep), de mivel minden rendben volt elkértem ismerősömtől a K-jet diagnosztikához való nyomásmérő szettet (ismerősömé a Motorsport 911 Kft., folyamatosan 5 Porsche áll a műhelyében, úgyhogy K-jetezik eleget). Beszereltem a mérőpontra a műszert és 5-6 bar-t mutatott. Mivel tudtam, hogy a mért ponton a nyomást a WUR-nak kell tartani és volt is otthon egy pár éve kitisztított és becsomagolt példány, ezért gyorsan kicseréltem. A másik szabályzóval 3,6 bar-t mértem és pöccre indult az autó, ezért visszaadtam a műszert ismerősömnek, belőttem a CO-t és ennyiben hagytam a dolgot. Igen ám, de elkövettem azt a hibát, hogy nem olvastam el rendesen a K-jet javítási füzetét, csak azt kerestem ki, hogy az adott ponton mekkora nyomásnak kell lennie (3,4-3,8 bar). Viszont ez az érték üzemmeleg motorra vonatkozik, a szelepnek pedig nem csak az a dolga, hogy stabil nyomást tartson a rendszerben, hanem az is, hogy különböző környezeti hőmérsékleteken különböző nyomást állítson be indításkor, amit a bemelegedéssel egyenes arányban szegényítsen el azáltal, hogy eléri a 3,4-3,8 bar-os értéket. Tehát amikor anno kicseréltem a WUR-t, akkor ugyan sokat javítottam azáltal, hogy az új szelep 1,5-2 barral alacsonyabb értéket állított be, de én hidegen véltem jónak azt az értéket ami melegen jó. Az autó fényévekkel jobb lett mint volt, de emelkedőn tartott gázon enyhe rángatást lehetett érezni, illetve határozottan volt különbség a teljesítményben hidegen és melegen. Nem hagyott a dolog nyugodni és beépítettem egy nyomásmérőt fixen a motortérbe és bizony az "új" WUR-ral sem volt rendben a nyomás. Gondoltam megjavítom.
Ez a WUR egy egyszerű membrános nyomásszabályzó, aminél egy fém membrán megfelelő nyomásnál üzemanyagot enged vissza a visszafolyón a tankba. Hogy a külső hőmérséklet, a motor bemelegedése, az indítás után eltelt idő is beleszóljon a szabályoz, egy bimetál kar ad plusz előfeszítést a membránnak, amit egyrészt a motor indítását követően egy fűtőszál fűt, másrészt a szívócsőre szerelve hat rá a motor és a beszívott levegő hője is. Egy ilyen egység összeszerelése, felújítása után úgy hangolják be a szelepet a megfelelő nyomásra, hogy a bimetál kart tartó bakot nem csavaros kötés rögzíti a szeleptestbe, hanem simán bele van nyomva egy furatba. Ha mélyebbre nyomják a bakot (nagyobb nyomást gyakorol a membránra a kar) akkor magasabb tartományban szabályoz, ha nem nyomják annyira mélyre, akkor alacsonyabb tartományban dolgozik. Én ennek a blokknak az állíthatóságát oldottam meg csavarosan (nem az én ötletem, Amerikaiak ezt kitalálták már régen).
Beépítettem az átalakított cuccot és mivel a 30 éves alkatrésznek nem a linearitása, hanem a nullpontja ment el, tökéletesen be tudtam állítani.
Most a legkisebb rángatás, bizonytalanság sincs a motor járásában, de a legjobb, bármilyen hőmérsékleten indítom és bármilyen körülmények között vezetem, ugyanúgy viselkedik. Nem érződik, hogy 30 éves a cucc, valószínűleg ilyen lehetett új korában is.
Idézetet írta: 1303LS - 2016 április 28, 08:10:10
Ez az az ominózus része a K-jetnek ami mindegyiken megdöglik?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37013 Dátum:
2016 április 28, 14:47:30 »
Egy vágott rugó, és buherált vezérlés jó ajánlás
Körülnézek a rokonságban, mert páran nézegetnek autót.
Idézetet írta: drflexes - 2016 április 28, 12:43:24
Semmi.mi legyen?nem új de abszolút karban van tartva minden szarért megy szerelőhöz.jon a 3. gyerek,valtanank nagyobbra.
Ill baj max az ültetés
drflexes
Hozzászólások: 4531
Re: Öreg, vizes VW-k
«
Hozzászólás #37012 Dátum:
2016 április 28, 12:43:24 »
Idézetet írta: gsattila - 2016 április 28, 11:39:25
Eddig jó. Baja mi van?
Semmi.mi legyen?nem új de abszolút karban van tartva minden szarért megy szerelőhöz.jon a 3. gyerek,valtanank nagyobbra.
Ill baj max az ültetés
új számom van:20 592 5434
Oldalak:
1
...
5
6
7
8
9
[
10
]
11
12
13
14
15
...
936
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Népautós fórumok
> Téma:
Öreg, vizes VW-k
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...