www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 27, 17:16:46

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921223 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 802 803 804 805 806 [807] 808 809 810 811 812 ... 936
Nyomtatás
Szerző Téma: Öreg, vizes VW-k  (Megtekintve 6248192 alkalommal)
Süni
« Hozzászólás #5171 Dátum: 2007 Május 31, 18:05:36 »

karbisnak karbis!de ott nem szív mert hétvégén meghúztuk a csavart!
lehet a tankból jön valami hülyén ,vagy nemtudom!

De hiába húzod bakker, ha széjjel van szakadva ! Mikor jár a motor, mozgasd a karbit, és figyeld, változik -e az alapjárat. Vagy fújogasd féktisztítóval, oszt ahol felpörög, ottan szíjja !
Nem elérhető vwakos
Hozzászólások: 1704


« Hozzászólás #5170 Dátum: 2007 Május 31, 18:04:09 »

karbisnak karbis!de ott nem szív mert hétvégén meghúztuk a csavart!
lehet a tankból jön valami hülyén ,vagy nemtudom!
Karbitalp szokik lenni (már ha karbis...)
Féktisztítóspray memmondja !

Süni
« Hozzászólás #5169 Dátum: 2007 Május 31, 18:02:38 »

valahol levegőt szív a golfom!azt mondta látatlanban a szerelő!
de hol??? Huh

Karbitalp szokik lenni (már ha karbis...)
Féktisztítóspray memmondja !
Nem elérhető vwakos
Hozzászólások: 1704


« Hozzászólás #5168 Dátum: 2007 Május 31, 17:53:01 »

valahol levegőt szív a golfom!azt mondta látatlanban a szerelő!
de hol??? Huh

Süni
« Hozzászólás #5167 Dátum: 2007 Május 31, 16:38:21 »

csereld a bowdent! kend be rendesen az ujat mielott behuzod, had forogjon konnyen es sokaig  Smiley
muszeregyseg ki Smiley ovatosan, tudod oda jo a muszeresz kez  Grin ha mar kiveszed tisztisd ki rendesen az orat
valtoba latod majd a becsatlakozasi pontot, na azt is ovatosan vedd ki nekem oda egyszer beesett egy muanyag bazzzz  Evil
de szerencsere a valto megkajalta!
jo munkat!

Előbb kösse ki a váltóból, úgy egyszerűbb lesz a műszerfalnál !  Wink
Nem elérhető cdrw
Hozzászólások: 6251


« Hozzászólás #5166 Dátum: 2007 Május 31, 15:49:27 »

Elkezdett kerregni a km ora bovdenje, vagy mi, és érdekesen akadozva megy a mutató, amikor megállok, akkor van, hogy le sem megy nullára, meg lassan megy vissza :-) Mi lehet ez?

csereld a bowdent! kend be rendesen az ujat mielott behuzod, had forogjon konnyen es sokaig  Smiley
muszeregyseg ki Smiley ovatosan, tudod oda jo a muszeresz kez  Grin ha mar kiveszed tisztisd ki rendesen az orat
valtoba latod majd a becsatlakozasi pontot, na azt is ovatosan vedd ki nekem oda egyszer beesett egy muanyag bazzzz  Evil
de szerencsere a valto megkajalta!
jo munkat!
Nem elérhető Napalm
Hozzászólások: 441


« Hozzászólás #5165 Dátum: 2007 Május 31, 15:08:38 »

Sziasztok,

 

tudom hogy csúnya dolog ilyet ide leírni, de csináltam egy forumot, és szeretnék mindenkit oda meghívni.

 

A címe: http://www.golf1.fanklub.hu/forum/

 

Egyenlőre még nem minden OK és a desing sincs még kialakítva de remélem mindent sikerül megoldani.

 

ja és nem csak Golf1-ről lehet írni, hanem minden VW-ről...
« Utoljára szerkesztve: 2007 Június 02, 19:15:13 írta Napalm »
Süni
« Hozzászólás #5164 Dátum: 2007 Május 31, 09:56:41 »

Akkor szokik ilyet csinálni, ha megtört a km spirál, és emiatt nem egyenletesen forog a vége, hanem excentrikusan. Csere, de utángyártottat ne vegyél, inkább bontott gyárit.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #5163 Dátum: 2007 Május 31, 09:20:10 »

Elkezdett kerregni a km ora bovdenje, vagy mi, és érdekesen akadozva megy a mutató, amikor megállok, akkor van, hogy le sem megy nullára, meg lassan megy vissza :-) Mi lehet ez?
Süni
« Hozzászólás #5162 Dátum: 2007 Május 31, 08:25:13 »

Miért az olcsóbb?

 Evil

Te kérdezted, hogy cserélni, vagy javítani. Gondoltam megmondom mennyi az új, oszt döntsd el !  Wink
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #5161 Dátum: 2007 Május 31, 08:23:18 »

Miért az olcsóbb?

 Evil

Süni
« Hozzászólás #5160 Dátum: 2007 Május 31, 08:20:57 »

Rendőrség vagy elháritás? Grin

1588cm3, 51kW, JR73473

Bj:1985


 Evil

4-féle motor van, 3 féle leömlővel. Ezé !

7300,- az új leömlő. Döntsd el, hogy érdemes-e javíttatni.  Wink
Pá !
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #5159 Dátum: 2007 Május 31, 08:12:32 »

Rendőrség vagy elháritás? Grin

1588cm3, 51kW, JR73473

Bj:1985


 Evil

Süni
« Hozzászólás #5158 Dátum: 2007 Május 31, 08:11:11 »

G2 1,6 Tádé

 Evil

Kevés. Motorkód ?
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #5157 Dátum: 2007 Május 31, 08:10:21 »

G2 1,6 Tádé

 Evil

Süni
« Hozzászólás #5156 Dátum: 2007 Május 31, 06:27:17 »

No Embörök

Csak, hogy visszatérjünk a realitás talajára.

Kilukadt a golf kipucsöve sacperkábé a középkonzol alatti kanyarban alul.

Merre, hova, mennyiért, cserélni, javitani?


 Evil
Autó adatai ?
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #5155 Dátum: 2007 Május 31, 00:25:31 »

Na de elhalt a mezőny.

 Evil

Nem elérhető Napalm
Hozzászólások: 441


« Hozzászólás #5154 Dátum: 2007 Május 30, 19:27:08 »

No Embörök

Csak, hogy visszatérjünk a realitás talajára.

Kilukadt a golf kipucsöve sacperkábé a középkonzol alatti kanyarban alul.

Merre, hova, mennyiért, cserélni, javitani?


 Evil

Szerintem csere
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #5153 Dátum: 2007 Május 30, 18:52:44 »

No Embörök

Csak, hogy visszatérjünk a realitás talajára.

Kilukadt a golf kipucsöve sacperkábé a középkonzol alatti kanyarban alul.

Merre, hova, mennyiért, cserélni, javitani?


 Evil

Nem elérhető Napalm
Hozzászólások: 441


« Hozzászólás #5152 Dátum: 2007 Május 30, 14:17:42 »

Csak bírja a mechanika !  Grin

Szerintem meglepődne 1-2 ember hogy mit ki nem bír a mechanika...
G40 moci 200lónál még elvan, utánna már nem árt a dugattyúhűtés és ha még feljebb megyünk akkor a spéci hajtókarok, csapágyak, növelt olajpumpa, stb...
Süni
« Hozzászólás #5151 Dátum: 2007 Május 30, 14:00:47 »

Ezt nem értem Huh
Egy kicsit bővebben leírnád?

Én is csak hangosan gondolkodom. Ugye a kompresszor töltésének a max fordulatszám szab határt, a turbonál meg a lefújószelep. Elméletileg bármekkora teljesítmény kihozható megfelelő benzin-levegő mennyiséggel. Csak bírja a mechanika !  Grin
Nem elérhető Napalm
Hozzászólások: 441


« Hozzászólás #5150 Dátum: 2007 Május 30, 13:38:37 »

Ellenben a turbonál nincs fordulatszám függés (na jó van, de nem mechanikusan), tehát elméletileg nagyobb turbo=nagyobb teljesítmény.

Ezt nem értem Huh
Egy kicsit bővebben leírnád?
Nem elérhető Napalm
Hozzászólások: 441


« Hozzászólás #5149 Dátum: 2007 Május 30, 13:36:59 »

Underground tuning körökben a Mercedes CLK, illetve a Lexus IS kompresszorát szerelik mindenre, mert állítólag külön kenésű, tehát nem kell kiépíteni az olajjáratokat. Járulékos dolgok ? (kompressziócsökkentés, dugattyúhűtés, stb...)


A merci szerel eaton kompresszort, annak a hátrányait már leírtam.
Járulékos dolgokra pedig egy G40 motornál nincs szükség, ill. a G miatt az olajjáratok is megfelelően vannak kialakítva. (kivéve megfelelő chip)
Süni
« Hozzászólás #5148 Dátum: 2007 Május 30, 13:19:52 »

Én tudod mit nézmék meg számokkal alátámasztva?

Hogy minek jobb a hatásfoka? Turbó, Kompresszor vagy G-töltő?
Ezt nem számoltátok ki?

Sztem a G-töltőt és a kompresszort egy kalap alá veheted. Sztem nem lehet összehasonlítani, hoszen a kompresszor már alapjáraton is nyom, viszont a töltőnyomás függ a fordszámtól. Ellenben a turbonál nincs fordulatszám függés (na jó van, de nem mechanikusan), tehát elméletileg nagyobb turbo=nagyobb teljesítmény.
Süni
« Hozzászólás #5147 Dátum: 2007 Május 30, 13:15:21 »

Underground tuning körökben a Mercedes CLK, illetve a Lexus IS kompresszorát szerelik mindenre, mert állítólag külön kenésű, tehát nem kell kiépíteni az olajjáratokat. Járulékos dolgok ? (kompressziócsökkentés, dugattyúhűtés, stb...)
Nem elérhető Napalm
Hozzászólások: 441


« Hozzászólás #5146 Dátum: 2007 Május 30, 13:06:23 »

Ott is erre jutottunk.  Grin Csak konkrétan, számokkal alátámasztva.

Mondjuk ha beraknánk egy 3 fázisú pár lóerős motort valami kagyetlennagy turbinával az biztos jó lenne Grin Grin Grin
Csak az iipari áramot kellene bevezetni a kocsiba
Nem elérhető Napalm
Hozzászólások: 441


« Hozzászólás #5145 Dátum: 2007 Május 30, 13:03:58 »

Ott is erre jutottunk.  Grin Csak konkrétan, számokkal alátámasztva.

Én tudod mit nézmék meg számokkal alátámasztva?

Hogy minek jobb a hatásfoka? Turbó, Kompresszor vagy G-töltő?
Ezt nem számoltátok ki?
Süni
« Hozzászólás #5144 Dátum: 2007 Május 30, 13:01:45 »

A féloldalas csapágyterhelés az szerintem megoldható.
Az elektromos turbó az egy vicc Grin annál a menetszél is többet nyom

Ott is erre jutottunk.  Grin Csak konkrétan, számokkal alátámasztva.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #5143 Dátum: 2007 Május 30, 12:53:56 »

..
@NGA :  Garrett egy turbo márka.  Wink


Bocsi, ennyire nem értek hozzá.
Nem elérhető Napalm
Hozzászólások: 441


« Hozzászólás #5142 Dátum: 2007 Május 30, 12:47:40 »

Elektromos tirboról is lehet szó, bár ott még több megoldando probléma van. A Ford-klubbon már kitárgyaltuk, mindjárt megkeresem.

A féloldalas csapágyterhelés az szerintem megoldható.
Az elektromos turbó az egy vicc Grin annál a menetszél is többet nyom
Süni
« Hozzászólás #5141 Dátum: 2007 Május 30, 12:27:00 »

Elektromos tirboról is lehet szó, bár ott még több megoldando probléma van. A Ford-klubbon már kitárgyaltuk, mindjárt megkeresem.
Süni
« Hozzászólás #5140 Dátum: 2007 Május 30, 12:25:54 »

Hát azért ugytudom ez nem ilyen egyszerű. Nem volna ésszerűbb egy G-feltöltőt rárakni? Vagy egy Garett-et? Azok kitalált dolgok. Lehet, hogy rosszul tudom, de a turbót azt nem olajjal hűtik?
Vagy van hűtés, vagy nincs. az olaj elsősorban a kenéshez kell. Amelyik hűtött, az vízhűtéses.A fél turbónál felmerül az a probléma is, hogy a szíj féloldalasan terhelné a csapágyat, tehát olyan terhelés lépne fel, ami normál (kipufogógázos esetben) nincs. A szíj 100%, hogy nem bírna ilyen fordulatot.
@NGA :  Garrett egy turbo márka.  Wink
Nem elérhető Napalm
Hozzászólások: 441


« Hozzászólás #5139 Dátum: 2007 Május 30, 11:59:38 »

Hát azért ugytudom ez nem ilyen egyszerű. Nem volna ésszerűbb egy G-feltöltőt rárakni? Vagy egy Garett-et? Azok kitalált dolgok. Lehet, hogy rosszul tudom, de a turbót azt nem olajjal hűtik?

Ha jól tudom turbóból van olajos, vizes, ill. vegyes hűtésű (nem vagyok annyira otthon benne)
G töltő meg elég kényes, és annak a fordulatszám a halála, azaz ha hosszú távon akarod használni akkor nem pörgetheted agyon, azaz nincs nagy nyomásod, azaz nincs nagy teljesítményed
Turbónál meg azt mondják hogy turbólyuk, és az pl alapjáraton semmit sem csinál, pedig az az igazi autó ami alapjárattól húz...
Eaton kompresszornál a csapágyazás a gond, az szeret lehalni ha jól tudom

Költségoldal:
G töltő min 50-60e és ugyanenyi a felújítása
Jó benzines turbó 50-60e + az öntött turbócsonk sem olcsó
Kompresszor 70-80e

Na ezért gondolkozok alternatív megoldásban... Grin
« Utoljára szerkesztve: 2007 Május 30, 12:01:28 írta Napalm »
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #5138 Dátum: 2007 Május 30, 11:54:18 »

Pl.

főtengely 15cm átmérőjű tárcsa 5000RPM
Áttéttengely 4cm átmérőjű tárcsa 18750RPM  ---->  ide is felkerül egy 15cm-es tárcsa
"kompresszor tengelye 3cm-es ármérőjű tárcsa 93750RPM

Kérdés az hogy egy szíj bír-e ennyit, és a megfelelő csapágy megtalálása sem lesz egyszerű...

Hát azért ugytudom ez nem ilyen egyszerű. Nem volna ésszerűbb egy G-feltöltőt rárakni? Vagy egy Garett-et? Azok kitalált dolgok. Lehet, hogy rosszul tudom, de a turbót azt nem olajjal hűtik?
Nem elérhető Napalm
Hozzászólások: 441


« Hozzászólás #5137 Dátum: 2007 Május 30, 11:52:46 »

Pl.

főtengely 15cm átmérőjű tárcsa 5000RPM
Áttéttengely 4cm átmérőjű tárcsa 18750RPM  ---->  ide is felkerül egy 15cm-es tárcsa
"kompresszor tengelye 3cm-es ármérőjű tárcsa 93750RPM

Kérdés az hogy egy szíj bír-e ennyit, és a megfelelő csapágy megtalálása sem lesz egyszerű...

Elneveztem a cuccot  Grin turbresszornak  Grin
« Utoljára szerkesztve: 2007 Május 30, 11:55:08 írta Napalm »
Nem elérhető Napalm
Hozzászólások: 441


« Hozzászólás #5136 Dátum: 2007 Május 30, 11:24:17 »

Ok, akkor nevezzük kompresszornak, nekem mindegy, csak az érdekelne hogy ezt a "kompresszort" meg lehet-e csinálni egy bontott turbóból...

Egy turbó pörög 110-150e-t, de szerintem ezt áttételezéssel meg lehet csinálni, bár ekkora fordulathoz nem elég 2 tárcsa, egy kicsit komplikáltabb...
Főtengely -> egy kisebb tárcsa mondjuk-> +1 áttételezés ->a "kompresszot tengelyén egy kicsi tárcsa
Így már reálisan elérgető 50-60e-s fordulat

Pl.

főtengely 15cm átmérőjű tárcsa 5000RPM
Áttéttengely 4cm átmérőjű tárcsa 18750RPM  ---->  ide is felkerül egy 15cm-es tárcsa
"kompresszor tengelye 3cm-es ármérőjű tárcsa 93750RPM

Kérdés az hogy egy szíj bír-e ennyit, és a megfelelő csapágy megtalálása sem lesz egyszerű...
« Utoljára szerkesztve: 2007 Május 30, 11:29:39 írta Napalm »
Nem elérhető Napalm
Hozzászólások: 441


« Hozzászólás #5135 Dátum: 2007 Május 30, 11:15:16 »

A turbo soha nem kapja főtengelyről a fordulatot. Az kompresszor. A turbot kipugáz hajtja. Mint ahogy Bácsi is mondta, a turbo fordulata sokkal nagyobb mint a kompresszoré. Ha főtengelyről akarsz meghajtani egy turbot, avval nem érsz ló*t-sem.

Ok, akkor nevezzük kompresszornak, nekem mindegy, csak az érdekelne hogy ezt a "kompresszort" meg lehet-e csinálni egy bontott turbóból...

Egy turbó pörög 110-150e-t, de szerintem ezt áttételezéssel meg lehet csinálni, bár ekkora fordulathoz nem elég 2 tárcsa, egy kicsit komplikáltabb...
Főtengely -> egy kisebb tárcsa mondjuk-> +1 áttételezés ->a "kompresszot tengelyén egy kicsi tárcsa
Így már reálisan elérgető 50-60e-s fordulat
« Utoljára szerkesztve: 2007 Május 30, 11:17:05 írta Napalm »
Süni
« Hozzászólás #5134 Dátum: 2007 Május 30, 08:21:09 »

Hát pont ez a kérdés.
Ha megnézed akkor ez szerintem egy turbó fújóoldala ami főtengelyről kapja a fordulatot.
Épp ezért kellene egy szarrá ment turbó, hogy megnézzem hogy lehetséges-e ez, ill. hogy én turbót eddig csak képen látó ember jól gondolom-e.
Egyébként itt árulják szettben http://www.slstuning.de/leistungskitsaetze/kompressor/vr6/index.php

A turbo soha nem kapja főtengelyről a fordulatot. Az kompresszor. A turbot kipugáz hajtja. Mint ahogy Bácsi is mondta, a turbo fordulata sokkal nagyobb mint a kompresszoré. Ha főtengelyről akarsz meghajtani egy turbot, avval nem érsz ló*t-sem.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #5133 Dátum: 2007 Május 30, 08:15:29 »

Hát pont ez a kérdés.
Ha megnézed akkor ez szerintem egy turbó fújóoldala ami főtengelyről kapja a fordulatot.
Épp ezért kellene egy szarrá ment turbó, hogy megnézzem hogy lehetséges-e ez, ill. hogy én turbót eddig csak képen látó ember jól gondolom-e.
Egyébként itt árulják szettben http://www.slstuning.de/leistungskitsaetze/kompressor/vr6/index.php

szerintem nemtudom.
egy turbó faszán pörög 50 ezret.
egy kompresszor meg ha áttételezed, akkor is maximum 10-20 ezret.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Napalm
Hozzászólások: 441


« Hozzászólás #5132 Dátum: 2007 Május 30, 08:10:43 »

te mester,
ami képeket betettél az alkatrészesbe, az nem turbó, hanem inkább egy kompresszor.
a turbós ember nem sokat tudna neked segíteni.
vagy rosszul látom?

Hát pont ez a kérdés.
Ha megnézed akkor ez szerintem egy turbó fújóoldala ami főtengelyről kapja a fordulatot.
Épp ezért kellene egy szarrá ment turbó, hogy megnézzem hogy lehetséges-e ez, ill. hogy én turbót eddig csak képen látó ember jól gondolom-e.
Egyébként itt árulják szettben http://www.slstuning.de/leistungskitsaetze/kompressor/vr6/index.php
Oldalak: 1 ... 802 803 804 805 806 [807] 808 809 810 811 812 ... 936
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.105 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.