www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 27, 03:34:23
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921222
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
249
250
251
252
253
[
254
]
255
256
257
258
259
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3399444 alkalommal)
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12164 Dátum:
2010 December 12, 14:35:06 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 December 12, 14:31:22
Gondolom nem. Lehet, hogy ez nem bír annyit, mint a gyári ;-)
furcsállnám
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12163 Dátum:
2010 December 12, 14:31:22 »
Idézetet írta: somci - 2010 December 12, 14:26:41
Akkor az ebben írt becslés fosch?
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=769066
Gondolom nem. Lehet, hogy ez nem bír annyit, mint a gyári ;-)
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12162 Dátum:
2010 December 12, 14:26:41 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 December 12, 14:20:36
5500-at gyári tengellyel is megforogják, ahogy a 130 lovat is.
Akkor az ebben írt becslés fosch?
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=769066
Most látom, szerkesztettél. Akkor ez már más kategória...
«
Utoljára szerkesztve: 2010 December 12, 14:34:16 írta somci
»
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12161 Dátum:
2010 December 12, 14:21:20 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2010 December 12, 14:01:20
subaru motor kell, az van....
Subaruba igen.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12160 Dátum:
2010 December 12, 14:20:36 »
Idézetet írta: somci - 2010 December 12, 11:53:02
Stunt!
A te Scat Volkstrokered nem csak 5500-as fordulatig és 130Le-ig van ajánlva? Hogyan tervezed akkor a nagyobb fordulatot? Vagy a tied másik fajta? Nem vágom a különbségeket az I, II, III között...
5500-at gyári tengellyel is megforogják, ahogy a 130 lovat is.
nekem ez van: 82-2111D, ez Pro Comp Lightweight, nem Volkstroker. Rosszul tudtam, de Volkstroker nincs is 82-esben, sem az I sem a II és más a színe (fekete nem ezüstszürke).
«
Utoljára szerkesztve: 2010 December 12, 14:28:19 írta Stuntmanus
»
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12159 Dátum:
2010 December 12, 14:01:20 »
Idézetet írta: tati - 2010 December 12, 09:48:58
" futni szarni egyhelyre potyogtatni"
subaru motor kell, az van....
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12158 Dátum:
2010 December 12, 11:53:02 »
Stunt!
A te Scat Volkstrokered nem csak 5500-as fordulatig és 130Le-ig van ajánlva? Hogyan tervezed akkor a nagyobb fordulatot? Vagy a tied másik fajta? Nem vágom a különbségeket az I, II, III között...
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12157 Dátum:
2010 December 12, 09:48:58 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 December 12, 06:52:46
Az egyik motor alul erős, a másik felül. Sajnos az miatt, ami miatt a forgós motor felül erős, attól alul kicsit gyengébb lesz, mert fordulatra van optimalizálva, nem pedig alacsony fordulati nyomatékra...
" futni szarni egyhelyre potyogtatni"
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12156 Dátum:
2010 December 12, 06:52:46 »
Nagyobb teljesítményt két fő módszerrel lehet elérni: egyik a jobb töltöttségi fok elérésével, ezt elsősörban turbóval szokás elérni, másodsorban pedig nagyobb szívócsövekkel, polírozott szívócsatornával, jobb karbival, más levegőszűrővel és nagyobb emelésű tengellyel, stb. Ekkor azonos, alacsony fordulaton is erősebb lehet a motor, nyomatékosabb is lesz.
A másik módszer pedig a nagyobb fordulat elérése, hiszen a teljesítmény a fordulattal is arányos, nem csak a nyomatékkal. Itt kell másik vezérműtengely, nagyobb összenyitású és persze azok is, amiket előbb említettem, hogy a veszteségek csökkenjenek.
Az egyik motor alul erős, a másik felül. Sajnos az miatt, ami miatt a forgós motor felül erős, attól alul kicsit gyengébb lesz, mert fordulatra van optimalizálva, nem pedig alacsony fordulati nyomatékra...
Maxi motorjánál a koncepció az volt, hogy egy másik tengely és áttételes himbasor berakásával a fordulatot tornásszuk kicsit feljebb, alul töltöttségi fokot nem növeltünk, mert a himba nem igazán alkalmas erre, a tengely meg pont ellene játszik. Az a motor akkor tudna 34 lóerőnél többet, ha másik karbik lennének rajta és akkor forogna 5000-et és fékpadon talán tényleg több lenne, mint 40 lóerő.
4000-es fordulat alatt valószínűleg nem erősebb, mint egy sima 1200-es, a nagyobb összenyitású tengely nem arra van kiélezve, ahogy az 1.25-ös himbasor sem azért van.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12155 Dátum:
2010 December 12, 00:14:05 »
Idézetet írta: maxi - 2010 December 11, 22:35:02
4000-es fordulatig is érezhetően erősebb mint egy sima 1,2.!
kis 1200 nem érdemes játszani
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12154 Dátum:
2010 December 11, 22:35:02 »
Idézetet írta: callook - 2010 December 11, 22:29:41
OK, csak így a koncepciót nem értem?!
Ha alacsony fordulaton akarom használni a motort, akkor olyat építek, ami ott izmos... Mit ér a 38LE mondjuk 5200-nál, ha 4000 alatt használjuk a motort ami mondjuk ott 23LE?!
(Természetsen amit itt írtam értékeket azok csak légből kapott számok)
4000-es fordulatig is érezhetően erősebb mint egy sima 1,2.!
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
BigBug
Hozzászólások: 28919
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12153 Dátum:
2010 December 11, 22:32:34 »
bammeg olvasom ezt a topicot istentuggya mióta ,de egy hangot ne írtam még ide
egyre nagyobb a zűrzavar
sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....
ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12152 Dátum:
2010 December 11, 22:29:41 »
OK, csak így a koncepciót nem értem?!
Ha alacsony fordulaton akarom használni a motort, akkor olyat építek, ami ott izmos... Mit ér a 38LE mondjuk 5200-nál, ha 4000 alatt használjuk a motort ami mondjuk ott 23LE?!
(Természetsen amit itt írtam értékeket azok csak légből kapott számok)
Idézetet írta: maxi - 2010 December 11, 22:22:27
egyszer kibír nagyobb fordulatot még megmérik.
Ha lehetne jobban forgatni sem pörgetem. kár.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12151 Dátum:
2010 December 11, 22:22:27 »
Idézetet írta: callook - 2010 December 11, 22:17:21
De, hogy kijöjjön az 1,2-ből a teljesítmény, ahhoz illik forgatni... 4000-ig használt, de erős mocikat nem a kis hengerűrtartalom jellemzi...
egyszer kibír nagyobb fordulatot még megmérik.
Ha lehetne jobban forgatni sem pörgetem. kár.
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12150 Dátum:
2010 December 11, 22:17:21 »
De, hogy kijöjjön az 1,2-ből a teljesítmény, ahhoz illik forgatni... 4000-ig használt, de erős mocikat nem a kis hengerűrtartalom jellemzi...
Idézetet írta: maxi - 2010 December 11, 22:14:15
tavasszal debrecenbe megy padra.
Lehet majd lesni.
Szerintem egy min 40le
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12149 Dátum:
2010 December 11, 22:14:15 »
Idézetet írta: Maresz - 2010 December 10, 22:53:13
kicsit tul spilázod ahhoz 30lóhoz
tavasszal debrecenbe megy padra.
Lehet majd lesni.
Szerintem egy min 40le
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12148 Dátum:
2010 December 11, 17:55:12 »
Idézetet írta: Maresz - 2010 December 11, 17:49:45
kagylosra koptak
Akkor itt jön a kérdés, hogy mi volt előbb, a tyúk vagy a tojás. A szar tőke is elkoptathatja a tengelyt, én nem gondolnám, hogy egy 313-as tengelyt, amit szinte MINDENKI dupla rugóval használ elkopik úgy, hogy a tőke (gyári tőke volt?) hibátlan marad.
Kurvára kíváncsi vagyok az én tengelyemre....
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12147 Dátum:
2010 December 11, 17:49:45 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 December 11, 17:48:46
Tőkéket akartam kérdezni, nem a himbát. Azokkal mi volt?
kagylosra koptak
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12146 Dátum:
2010 December 11, 17:48:46 »
Idézetet írta: Maresz - 2010 December 11, 17:48:06
10 40 valvoline himbán semmi nem volt........csak gyengült....meg szar hangja lett
Tőkéket akartam kérdezni, nem a himbát. Azokkal mi volt?
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12145 Dátum:
2010 December 11, 17:48:06 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 December 11, 17:45:44
Milyen olajjal? És akkor a himbák hogy néztek ki?
Lehet, hogy az én tengelyemnek is annyi....
10 40 valvoline himbán semmi nem volt........csak gyengült....meg szar hangja lett
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12144 Dátum:
2010 December 11, 17:45:44 »
Idézetet írta: Maresz - 2010 December 11, 15:26:02
a feketében szimpla de rősiett himbával
elözö verzioban 3000km alatt duplával megevett 313as tengelyt
Milyen olajjal? És akkor a himbák hogy néztek ki?
Lehet, hogy az én tengelyemnek is annyi....
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12143 Dátum:
2010 December 11, 17:43:17 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 December 11, 12:27:31
Igen, sajnos mindketten ismerünk ilyen "gurut"
viszont ha a tőkék már mentek 7e km-t, akkor mi a manó készíti ki őket, ha nem a rugó?
Zoli, tudod, hogy én is "véd(t)em" a dupla rugós kérdést, mert valóban tengernyi autó van, ami azzal járkál..sőt direkt olyantól vettem a komplett vezérlést, aki már vagy 1000 motort épített, mégis benyaltam.. mivel nem célom 6000 fölött forgatni a kocsit, ezért lehet, hogy maradok egy szimplánál, ami nem gyárit jelent természetesen..
amúgy mareszé is bírja, meg a maresz-féle feketében is szimpla van, az pedig kap az élettől rendesen..azt hittem csak a typ4 van elátkozva, sajnálom, hogy ti is szívósoron vagytok (Te csak leszel
)
Én most először használtam az Auchan 10W40-es részszintetikus olajat első olajnak, az sincs kizárva, hogy ez tényleg ennyire szar, ha párosítjuk egy erős rugóval. Valami hasonló olajjal indítottam először is, de ott nem volt dupla rugó és ekkora emelésű tengely. Ezzel a hengerfejjel azért mennek sokan az USA-ban, és van akinek gyári Febi tőke van benne, sőt, a gyártó is azt mondta, hogy neki is sok motorja ment gyári tőkével és engle W120-as tengellyel. Úgyhogy nem a rugó lesz a ludas, ez esetben lehet, hogy mésis az olaj....bár ezt a tőkét már nem kellett bejáratni, itt már ez megtörtént korábban. gyenge rugóval, legalábbis gyengébbel.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12142 Dátum:
2010 December 11, 17:37:29 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 December 11, 12:24:36
Ez szerintem nem igaz!! Ha a szelep belebeg, akkor a kocsi elgyengül, krahácsol, kormol, akár le is állhat..ebben több rally rutin róka megerősített, akik már átéltek ilyet - magyarul érezhető! És pont ez nyugtat, hogy itt senkinek nem volt még ilyen tapasztalata, és vélhetően a mi játékmotorjainkkal senki nem fogja azt a tartományt feszegetni, ahol a lebegés valós veszély.
Ez is olyan, mint a hajtókarpolírozás, meg főtengely sonkák polírozása..biztos van egy szint, ahol ez számít, csak nehéz megítélni, hogy mi azon vagyunk-e.
Akárki is mondta, nem így van. Nem egy 4T krosszmotort építettem és szervizeltem, ahol a szeleplebegés nagyon gyakori dolog. A szeleprugókat (a titánszelepek ellenére) 40 óránként cserélni kell, mert elgyengülnek és szeleplebegése lesz, amit észre sem vesz a pilóta. A lebegés nem alacsony vagy közepes fordulaton következik be, hanem magas fordulaton és már az is lebegének számít, hogy a vezérműbütyök profilját nem követi le a himba vagy tőke, hanem attól eltávolodik és a szelepet nem fokozatosan engedi rá a szelepülékre, hanem a rugó által gyorsítva odabassza. Ekkor szokott a szelepülék kimozdulni. Ez az erőhatás látszik a szelepéken is, tipikusan kiverődnek a hornyok, felfényesednek, az ékek meg úgy deformálódnak, hogy új szelepszárra nem tudod ráilleszteni.
Az pedig, hogy milyen tartományban lebeg, az a mechanika tömegéről és az alkalmazott rugótól függ. Ha könnyű a szeleped és a vezérlés többi része, akkor nem kell nagyon erős rugó, ha nehéz és nagy szelepeid vannak és forgatni akarod, akkor kell.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12141 Dátum:
2010 December 11, 17:21:18 »
Akkor lehet felköltöznék egy-két hétre hozzátok.
Idézetet írta: Maresz - 2010 December 11, 17:20:01
ilyenkor milyen jó lenne egy pad itthonra
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12140 Dátum:
2010 December 11, 17:20:29 »
Jaa, ezt nem szemrehányásként mondtam
Csak érdekes, hogy pl. Udo Becker épít és elad pár mocit dupla rugóval és ott nincsenek ilyen problémák...
Mi meg adott esetben megállapítjuk, hogy nem jó.
Idézetet írta: Maresz - 2010 December 11, 17:15:10
ez kb 6-7éve volt akkor még nem volt ekkore internet világ stb kissebb lehetöségek voltak
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12139 Dátum:
2010 December 11, 17:20:01 »
Idézetet írta: callook - 2010 December 11, 17:17:09
Van olyan eset, hogy 50ezer km után mozdul meg a szelepülék, ha nem jó a rugó... Addig minden OK... Esetleg még nyoma sincsen semmi rendellenesnek...
Mondjuk az is érdekes lenne, hogy egy mérés mit mutatna a te motorodnál dupla rugóval 5000 felett... Lehet menne feljebb is a görbe...
ilyenkor milyen jó lenne egy pad itthonra
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12138 Dátum:
2010 December 11, 17:17:09 »
Van olyan eset, hogy 50ezer km után mozdul meg a szelepülék, ha nem jó a rugó... Addig minden OK... Esetleg még nyoma sincsen semmi rendellenesnek...
Mondjuk az is érdekes lenne, hogy egy mérés mit mutatna a te motorodnál dupla rugóval 5000 felett... Lehet menne feljebb is a görbe...
Idézetet írta: Maresz - 2010 December 11, 15:34:38
Még annyi szerintem is van dupla rugonak érteleme..
Én saját tapasztalatom:
elözö ugyan ilyen motorom is forgot szerintem egész jol ,azzal is megfogtam peti Orange bogarát,meg csillag gabit is és minden hétvégén a váci uton rugtam már már annyira h megforrt a motorolaj
ez igy ment kb 5000km et aztán elovadt....
Szét szedtük fejet átnéztük semmi de semmi rendelenes nem volt a hfejben.....tökéröl nemtok nyilatkozni mert az nem maradt meg:)
sima rugó gyári.......
<beszúrt kép törölve>
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12137 Dátum:
2010 December 11, 17:15:10 »
Idézetet írta: callook - 2010 December 11, 17:12:25
Igen, de ne hibáztassuk a dupla rugót! Dupla rugónál a vezérlés minden elemét változtatni kell, ha valami nem jó, akkor tényleg elfogyhat a tengely, vagy a tőke... Csak akinek itthon negatív tapasztalata volt vele, az nem járt utána, hanem egyszerűen kiszerelte a dupla rugót és elkönyvelte, hogy a rugó az oka...
ez kb 6-7éve volt akkor még nem volt ekkore internet világ stb kissebb lehetöségek voltak
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12136 Dátum:
2010 December 11, 17:12:25 »
Igen, de ne hibáztassuk a dupla rugót! Dupla rugónál a vezérlés minden elemét változtatni kell, ha valami nem jó, akkor tényleg elfogyhat a tengely, vagy a tőke... Csak akinek itthon negatív tapasztalata volt vele, az nem járt utána, hanem egyszerűen kiszerelte a dupla rugót és elkönyvelte, hogy a rugó az oka...
Idézetet írta: Maresz - 2010 December 11, 15:26:02
a feketében szimpla de rősiett himbával
elözö verzioban 3000km alatt duplával megevett 313as tengelyt
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12135 Dátum:
2010 December 11, 15:34:38 »
Még annyi szerintem is van dupla rugonak érteleme..
Én saját tapasztalatom:
elözö ugyan ilyen motorom is forgot szerintem egész jol ,azzal is megfogtam peti Orange bogarát,meg csillag gabit is és minden hétvégén a váci uton rugtam már már annyira h megforrt a motorolaj
ez igy ment kb 5000km et aztán elovadt....
Szét szedtük fejet átnéztük semmi de semmi rendelenes nem volt a hfejben.....tökéröl nemtok nyilatkozni mert az nem maradt meg:)
sima rugó gyári.......
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12134 Dátum:
2010 December 11, 15:26:02 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 December 11, 12:27:31
Igen, sajnos mindketten ismerünk ilyen "gurut"
viszont ha a tőkék már mentek 7e km-t, akkor mi a manó készíti ki őket, ha nem a rugó?
Zoli, tudod, hogy én is "véd(t)em" a dupla rugós kérdést, mert valóban tengernyi autó van, ami azzal járkál..sőt direkt olyantól vettem a komplett vezérlést, aki már vagy 1000 motort épített, mégis benyaltam.. mivel nem célom 6000 fölött forgatni a kocsit, ezért lehet, hogy maradok egy szimplánál, ami nem gyárit jelent természetesen..
amúgy mareszé is bírja, meg a maresz-féle feketében is szimpla van, az pedig kap az élettől rendesen..azt hittem csak a typ4 van elátkozva, sajnálom, hogy ti is szívósoron vagytok (Te csak leszel
)
a feketében szimpla de rősiett himbával
elözö verzioban 3000km alatt duplával megevett 313as tengelyt
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Spike
Hozzászólások: 10471
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12133 Dátum:
2010 December 11, 15:23:47 »
http://www.history-of-cars.com/php/vw/1973-typ-1-1303-oettinger-wide-body.php
nagyon beteg volt élőben látni...megérinteni.
számomra ő bogárban egy Pamela Anderson.
ezekkel az óriási csodálatosan felépített szilikonokkal
"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12132 Dátum:
2010 December 11, 13:18:10 »
Nem mindig érezhető!
Nem olyan mint a hajtókarpolírozás... Ez okozhat valós problémát... Én megcsinálom tisztességesen duplarugóval, mert olyan nincs, hogy csak eddig forgatom, meg óvatosan használom... Azt meg annyira nem szeretném, hogy mondjuk a Francia tengerparton mozduljon ki a szelepülék a hengerfejből...
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 December 11, 12:24:36
Ez szerintem nem igaz!! Ha a szelep belebeg, akkor a kocsi elgyengül, krahácsol, kormol, akár le is állhat..ebben több rally rutin róka megerősített, akik már átéltek ilyet - magyarul érezhető! És pont ez nyugtat, hogy itt senkinek nem volt még ilyen tapasztalata, és vélhetően a mi játékmotorjainkkal senki nem fogja azt a tartományt feszegetni, ahol a lebegés valós veszély.
Ez is olyan, mint a hajtókarpolírozás, meg főtengely sonkák polírozása..biztos van egy szint, ahol ez számít, csak nehéz megítélni, hogy mi azon vagyunk-e.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12131 Dátum:
2010 December 11, 12:27:31 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 December 10, 14:43:10
Persze egyesek mindent az olajra fognak, stb.
Igen, sajnos mindketten ismerünk ilyen "gurut"
viszont ha a tőkék már mentek 7e km-t, akkor mi a manó készíti ki őket, ha nem a rugó?
Zoli, tudod, hogy én is "véd(t)em" a dupla rugós kérdést, mert valóban tengernyi autó van, ami azzal járkál..sőt direkt olyantól vettem a komplett vezérlést, aki már vagy 1000 motort épített, mégis benyaltam.. mivel nem célom 6000 fölött forgatni a kocsit, ezért lehet, hogy maradok egy szimplánál, ami nem gyárit jelent természetesen..
amúgy mareszé is bírja, meg a maresz-féle feketében is szimpla van, az pedig kap az élettől rendesen..azt hittem csak a typ4 van elátkozva, sajnálom, hogy ti is szívósoron vagytok (Te csak leszel
)
«
Utoljára szerkesztve: 2010 December 11, 12:35:21 írta bogara_zo
»
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12130 Dátum:
2010 December 11, 12:24:36 »
Idézetet írta: callook - 2010 December 10, 14:30:18
Nálam egyértelműen van lebegés. Minél szűkebbre állítom a szelephézagot, annál késöbb kezd el szólni. Látszottak is a szelepék-helyeken. Egyébként több írás is azt mondja, hogy 6000-nél gyári rugóval már lebeg a szelep,
csak van aki tud róla, van aki nem
Ez szerintem nem igaz!! Ha a szelep belebeg, akkor a kocsi elgyengül, krahácsol, kormol, akár le is állhat..ebben több rally rutin róka megerősített, akik már átéltek ilyet - magyarul érezhető! És pont ez nyugtat, hogy itt senkinek nem volt még ilyen tapasztalata, és vélhetően a mi játékmotorjainkkal senki nem fogja azt a tartományt feszegetni, ahol a lebegés valós veszély.
Ez is olyan, mint a hajtókarpolírozás, meg főtengely sonkák polírozása..biztos van egy szint, ahol ez számít, csak nehéz megítélni, hogy mi azon vagyunk-e.
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12129 Dátum:
2010 December 11, 05:58:56 »
Idézetet írta: Maresz - 2010 December 10, 22:53:13
kicsit tul spilázod ahhoz 30lóhoz
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12128 Dátum:
2010 December 10, 22:53:13 »
Idézetet írta: maxi - 2010 December 10, 22:37:16
akkor a c25tengely+1,25 himbához is kellene dupla rugó?
meg kicserélni a gyári szelepemelő rudakat?
de 4000 a max fordulat amíg pörgetem!
kicsit tul spilázod ahhoz 30lóhoz
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12127 Dátum:
2010 December 10, 22:37:16 »
akkor a c25tengely+1,25 himbához is kellene dupla rugó?
meg kicserélni a gyári szelepemelő rudakat?
de 4000 a max fordulat amíg pörgetem!
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12126 Dátum:
2010 December 10, 22:33:37 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 December 10, 18:51:25
Sehogy, az egy régi tőke, amire rátettem az olajleeresztő fedélen kiesett részt.
ok!
benéztem a képet
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12125 Dátum:
2010 December 10, 18:51:25 »
Idézetet írta: gas - 2010 December 10, 16:00:47
Akkor hogy vetted ki a hibás tőkét
Sehogy, az egy régi tőke, amire rátettem az olajleeresztő fedélen kiesett részt.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak:
1
...
249
250
251
252
253
[
254
]
255
256
257
258
259
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...