www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 07, 20:57:57

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921203 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 525 526 527 528 529 [530] 531 532 533 534 535 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3335038 alkalommal)
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #1124 Dátum: 2008 Május 15, 17:30:32 »

Én sok mahle henger/dugó készletet építettem be, egyikkel sem volt baj. Én azt mondom jó. Úgy indult, hogy az 1915-ösömben is Mahle lesz, meg is volt már a szett, de aztán eladtam, mert jó pénzt adtak érte én meg rendeltem az amerikai AA Pistonstól egy szettet.
Inkább a kíváncsiság vezérelt, hogy milyen, miben tér el, milyen a méretpontossága és a kidolgozása.
Nagyon furcsa volt, mert olyan, mintha valami nyers dugót szereznének a Mahle-tól és ők munkálnák meg... Láttam oylan jeleket a belsejében, mint a Mahle dugókban. Viszont az tény, hogy könnyebb, mint a Mahle, grafitos oldala van, a belseje gyönyörűen ki van forgácsolva és összeségében jobban néz ki.
Na ez persze semmit nem mond a tartósságról.
A régi német mahle és a KS (kolbenschmidt, ilyen volt sok motorban a gyári is) dugókészletek dupla áron vannak az ebay-en mint a brazil mahle, gondolom nem véletlenül.
De hagsúlyozom, nekem semmi baj nem volt eddig egyik brazil mahle-val sem.

Nekem volt már bajom a brazil Mahle-val  Grin
10+ os előgyújtás és nyélgáz eredménye   Grin fiatalság bolondság  Roll Eyes
Azóta kivan téve a polcra! Majd aláírom: "Offerings to the God of speed"  Cool Cool Cool
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1123 Dátum: 2008 Május 15, 16:43:47 »

Egyszer mar kerdeztem de akkor senki nem valaszolt Tongue
mennyire alkalmas tuningra a brazil mahle henger dugo keszlet?

Én sok mahle henger/dugó készletet építettem be, egyikkel sem volt baj. Én azt mondom jó. Úgy indult, hogy az 1915-ösömben is Mahle lesz, meg is volt már a szett, de aztán eladtam, mert jó pénzt adtak érte én meg rendeltem az amerikai AA Pistonstól egy szettet.
Inkább a kíváncsiság vezérelt, hogy milyen, miben tér el, milyen a méretpontossága és a kidolgozása.
Nagyon furcsa volt, mert olyan, mintha valami nyers dugót szereznének a Mahle-tól és ők munkálnák meg... Láttam oylan jeleket a belsejében, mint a Mahle dugókban. Viszont az tény, hogy könnyebb, mint a Mahle, grafitos oldala van, a belseje gyönyörűen ki van forgácsolva és összeségében jobban néz ki.
Na ez persze semmit nem mond a tartósságról.
A régi német mahle és a KS (kolbenschmidt, ilyen volt sok motorban a gyári is) dugókészletek dupla áron vannak az ebay-en mint a brazil mahle, gondolom nem véletlenül.
De hagsúlyozom, nekem semmi baj nem volt eddig egyik brazil mahle-val sem.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1122 Dátum: 2008 Május 14, 14:19:28 »

de azok már kovácsolt dugók, és kb. 2* annyi mint a egy sima hd amit általában lehet venni a hulla rablóknál.
én nem értek hozzá de német/angol nyelvű újságokban 1.7 nél nagyobb motoroknál elég sok helyen mahle van irva...dehogy mennyire tartós azt ugye nem tudjuk meg

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #1121 Dátum: 2008 Május 13, 22:33:53 »

nem olyan sürün de heleht halani hogy néha csatog
izgi motor Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #1120 Dátum: 2008 Május 13, 22:18:10 »

heti 2X szelepállitás? Roll Eyes

nem olyan sürün de heleht halani hogy néha csatog

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #1119 Dátum: 2008 Május 13, 20:12:50 »

nem az én motorom az egyik ismerösömé és napiszinten használja már a 3 olajcserén vagyunk tul kb 5ezer km cseréjük bene ben mindig pontra vanamikor elöte és semi látványos baja nincs.
Szépn megy nem kajája  az olajat egy szopoka van vele ha megkergeti elkezdenek csatogni a szelepei mindig álitani kel rajta.Enyi baja van ösz visz.

Az enyémbe német van Grin
heti 2X szelepállitás? Roll Eyes

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #1118 Dátum: 2008 Május 13, 08:07:06 »

és menyni tmentél vele azóta ? 100e? 150? Cheesy
nem az én motorom az egyik ismerösömé és napiszinten használja már a 3 olajcserén vagyunk tul kb 5ezer km cseréjük bene ben mindig pontra vanamikor elöte és semi látványos baja nincs.
Szépn megy nem kajája  az olajat egy szopoka van vele ha megkergeti elkezdenek csatogni a szelepei mindig álitani kel rajta.Enyi baja van ösz visz.

Az enyémbe német van Grin

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #1117 Dátum: 2008 Május 13, 00:16:43 »

ez igaz!de tuningod van(nem csak egy lendkerék pl) akkor azért én nem raknál mahlet

tököm tudja. ha megteheted nyilván megveszed a jobbat. ezzel együtt az a tény, hogy tuningmotorod van, nem jelenti azt, hogy agyatlanul folyton kinyomod a belét..ha hülye vagy úgyis minden elhullik előbb-utóbb.

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #1116 Dátum: 2008 Május 12, 23:59:55 »

Egyszer mar kerdeztem de akkor senki nem valaszolt Tongue
mennyire alkalmas tuningra a brazil mahle henger dugo keszlet?

én nem értek hozzá de német/angol nyelvű újságokban 1.7 nél nagyobb motoroknál elég sok helyen mahle van irva...dehogy mennyire tartós azt ugye nem tudjuk meg
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #1115 Dátum: 2008 Május 12, 23:15:42 »

én már raktam olyanal ösze és semi külömnbség

ha jo a hütésed és jo az olajad és van agyad ,tem nyomod ki  alelkét akor tök jo az is Wink

és menyni tmentél vele azóta ? 100e? 150? Cheesy

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #1114 Dátum: 2008 Május 12, 20:59:38 »

én már raktam olyanal ösze és semi külömnbség

ha jo a hütésed és jo az olajad és van agyad ,tem nyomod ki  alelkét akor tök jo az is Wink
ez igaz!de tuningod van(nem csak egy lendkerék pl) akkor azért én nem raknál mahlet

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #1113 Dátum: 2008 Május 12, 20:51:43 »

Egyszer mar kerdeztem de akkor senki nem valaszolt Tongue
mennyire alkalmas tuningra a brazil mahle henger dugo keszlet?

én már raktam olyanal ösze és semi külömnbség

ha jo a hütésed és jo az olajad és van agyad ,tem nyomod ki  alelkét akor tök jo az is Wink

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #1112 Dátum: 2008 Május 12, 20:49:16 »

Egyszer mar kerdeztem de akkor senki nem valaszolt Tongue
mennyire alkalmas tuningra a brazil mahle henger dugo keszlet?
jobb a ks

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #1111 Dátum: 2008 Május 12, 20:41:23 »

Egyszer mar kerdeztem de akkor senki nem valaszolt Tongue
mennyire alkalmas tuningra a brazil mahle henger dugo keszlet?

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #1110 Dátum: 2008 Május 09, 20:04:05 »

és fontos a jó egyforma dugattyú kiállás is Wink Smiley
A dugattyú kiállásról már írtak a fiúk egy kisregényt a hét elején...
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #1109 Dátum: 2008 Május 09, 19:58:37 »

De mit nem értesz?
Ha átfordul a motor, akkor a szelep nem éri el a dugattyút. A gyurma a valós távolság megméréséhez kell.
Vagy azt nem érted, hogy a szelep miért megy "mélyebbbre", ha fordulat van? Mert irányváltáskor, amikor a bütyök már nem tolja, akkor a lendülettől egy picit el tud emelkedni nagy fordulaton. Az nem jó, ha ilyenkor nem a rugó, hanem a dugattyú indítja visszafelé...
és fontos a jó egyforma dugattyú kiállás is Wink Smiley

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #1108 Dátum: 2008 Május 09, 18:46:12 »

Hej, ha csak fele olyan tapasztalt és ügyes lennék, mint Stuntmanus Úr!

akkor nam a forumot olvasgatnád Grin

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #1107 Dátum: 2008 Május 09, 18:33:06 »

Hej, ha csak fele olyan tapasztalt és ügyes lennék, mint Stuntmanus Úr!
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #1106 Dátum: 2008 Május 09, 17:28:55 »

ja és hanem tévedek nekem a kipuk értek bele és ki kelet marni a dugatyubol mind a két szelep hejét mint ahogy az AA Dugatyukba van

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #1105 Dátum: 2008 Május 09, 17:26:26 »

De mit nem értesz?
Ha átfordul a motor, akkor a szelep nem éri el a dugattyút. A gyurma a valós távolság megméréséhez kell.
Vagy azt nem érted, hogy a szelep miért megy "mélyebbbre", ha fordulat van? Mert irányváltáskor, amikor a bütyök már nem tolja, akkor a lendülettől egy picit el tud emelkedni nagy fordulaton. Az nem jó, ha ilyenkor nem a rugó, hanem a dugattyú indítja visszafelé...

ja erröl énis halodtam nekem is 35/40 ek vanak benne és énis megcsináltam eszt a gyurmatesztet

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1104 Dátum: 2008 Május 09, 17:22:15 »

huha koszi Kezfogas
egyedul ezt  reszt nem ertem igazan
"A másik kérdést pedig meg kell mérni. Provizórikusan összerakod a motort a hengerfejekkel, megpróbálod átfordítani. Ha sikerül, akkor leveszed a hengerfejet és kis gyurmadarabot teszel a dugattyútetőre és megméred, hogy a szelep és a dugattyútető között mekkora a hézag. Ha ez kisebb, mint 1.5 mm-t, akkor nem jó, mert fordulaton max. kb. ennyit emel el a szelep a vezérműbütyök profiltól, azt mondják, akik már vertek szét motort így.
"

De mit nem értesz?
Ha átfordul a motor, akkor a szelep nem éri el a dugattyút. A gyurma a valós távolság megméréséhez kell.
Vagy azt nem érted, hogy a szelep miért megy "mélyebbbre", ha fordulat van? Mert irányváltáskor, amikor a bütyök már nem tolja, akkor a lendülettől egy picit el tud emelkedni nagy fordulaton. Az nem jó, ha ilyenkor nem a rugó, hanem a dugattyú indítja visszafelé...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #1103 Dátum: 2008 Május 09, 17:20:50 »


huha koszi Kezfogas
arra gondoltam hogy kicserelem a hengefejeket 35\40-es leszepuekre.
De akkor te mennyit maratnal ki kopreszio noveles celjabol? ami meg biztos jo
egyedul ezt  reszt nem ertem igazan
"A másik kérdést pedig meg kell mérni. Provizórikusan összerakod a motort a hengerfejekkel, megpróbálod átfordítani. Ha sikerül, akkor leveszed a hengerfejet és kis gyurmadarabot teszel a dugattyútetőre és megméred, hogy a szelep és a dugattyútető között mekkora a hézag. Ha ez kisebb, mint 1.5 mm-t, akkor nem jó, mert fordulaton max. kb. ennyit emel el a szelep a vezérműbütyök profiltól, azt mondják, akik már vertek szét motort így.
"

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1102 Dátum: 2008 Május 09, 17:10:54 »

A vezérműtengely választáshoz csak annyit tennék hozzá, hogy az, aki 1.6-os motorban gondolkodik és 298-as tengelyt tesz bele, annak kell legalább két dupla 40-es karbi és legalább 35/40-es szelepek, mert ezek nélkül a motor nem tud forogni és a nagy tengely felesleges. Ilyen konfiggal a motor maximális teljesítménye (jó kipufogóval) 6000 köré esik majd és olyan 80 ló körül lesz az 1.6-os. Cifrább a helyzet a nagyobb motorral, mert ott mégnagyobb szelepek és karbi kell a közel 300-as tengelyhez.

Ha bizonytalan vagy, inkább kisebb legyen a tengely, a nagy tengellyel könnyű agyonvágni a nagy tengely által biztosított töltéscsere lehetőségét kiaknázni nem tudó motort.
Akkor van egy alul gyenge, de felül sem forgó igazi buta motor. Gyári 1.6-os szinte lenyomja teljesítményben, de autózhatóságban biztos.

A hétköznapokban a nagy tengelynek csak hátránya van.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1101 Dátum: 2008 Május 09, 17:04:44 »

akkor a 298-as tengelyhez meg a 1,25 himasorhoz jo a gyari szeleprugo meg a lokorudak?
Masik kerdes ha 1,5mm kivan marva a hengerfejbol nem fog bele eri a szelep a dugatyuba?
És melyiket  javasoljatok a lokorudat roviditeni vagy a himasor ala alatetet rakni?
koszi.

A 298-as tengely önmagában nem mutatja, hogy kell-e erősített szeleprugó. Ha a vezérműbütyök profilja valami olyan agresszív fel és lefutású, hogy a gyári gyengécske szeleprugó nem tudja lekövetni, akkor kellhet. Ha pedig még a tőkék és a nyomórudak is nehezek, akkor majdnem biztos kell. Persze még ekkor is kérdés a fordulat: ha nem tudod kihasználni a 298-as tengelyt, mert mondjuk kis szelepes a hengerfejed, vagy kicsi a karbid, akkor nem lesz a fordulatod 6000 felett és akkor még az agresszív bütyökprofilt is leköveti a gyári rugó.

Ezért nem jó kísérletezgetni, az engle W 100/110/120 tengelyekhez jó a gyári rugó, ezekkel a tengelekkel nem igazán megy 6000 fölé a maximális teljesítményhez tartozó fordulat.

A másik kérdést pedig meg kell mérni. Provizórikusan összerakod a motort a hengerfejekkel, megpróbálod átfordítani. Ha sikerül, akkor leveszed a hengerfejet és kis gyurmadarabot teszel a dugattyútetőre és megméred, hogy a szelep és a dugattyútető között mekkora a hézag. Ha ez kisebb, mint 1.5 mm-t, akkor nem jó, mert fordulaton max. kb. ennyit emel el a szelep a vezérműbütyök profiltól, azt mondják, akik már vertek szét motort így.

Ez megint nagyon függvénye a vezérműtengely (szelep) emelési magasságának, az engle w100/110/120 tengelyekkel nincs baj még 1.25-ös himbasorral sem, de a 120-as tengely már nem szereti az 1.4-es himbasort. Nem csak túlterhel mindent a nagy emelési magasság miatt, hanem a dugattyútrető is vészesen közel lesz.

Ami pedig a helyes geometriát illeti, én nem szeretem a himbatengely bakolgatását. Azért nem, mert a himbatengely amúgy is hajlamos kiszakítani és/vagy eltröni a rögzítő tőcsavart, ha a hengely magasabbon van, esetleg nem is ül teljesen és tökéletesen a kiképzett tuskóin (mert alá van bakolgatva) akkor hamar bajok lesznek. A másik meg az, hogy az ócska taiwani hézagoló, amit oda adnak kicsit zömül és a himbatengely csavarjai lazákká válnak, verődik és kiszakad a fenébe. Én is jártam már így, hogy a himbatengely kiszakadt a tőcsavarjával és egy henger leállt, aztán a másik is, a tengely meg ott figyelt a szelepfedélhez verődve.

Okosabb megoldás az állítható nyomórúddal a pontos méret bejátszása és a gyári rúd rövidítése vagy az összeszerelhető, méretre igazítható rúd használata. Sajnos ez utóbbiak mind acél rudak, amelynek erőssége az esetek nagyrészében nem indokolt és a hátrányuk, hogy nehezebek.

Ezek a tapasztalataim alapján így vannak, vitatkozni nem akarok senkivel, ha valaki máshogy gondolja, építse máshogy. Az enyém már bizonyított.  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #1100 Dátum: 2008 Május 09, 12:53:40 »

Hortobágyon horpaszt...  Grin
Én szempontomból sajnos közömbös.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1099 Dátum: 2008 Május 09, 12:50:42 »

Mivan 3napig nincs valasz?

Majd lesz legyél türelmes.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14979

« Hozzászólás #1098 Dátum: 2008 Május 09, 12:40:30 »

Én válaszolhatok,de azt sem értem amit kérdezel.  Grin  Mindenki Tökölön tököl,én meg szakdolgozatot írok,de nem himbából.Hanem hantából. Tongue
Hortobágyon horpaszt...  Grin
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #1097 Dátum: 2008 Május 09, 12:27:47 »

Mivan 3napig nincs valasz?
Én válaszolhatok,de azt sem értem amit kérdezel.  Grin  Mindenki Tökölön tököl,én meg szakdolgozatot írok,de nem himbából.Hanem hantából. Tongue
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #1096 Dátum: 2008 Május 09, 11:08:54 »

akkor a 298-as tengelyhez meg a 1,25 himasorhoz jo a gyari szeleprugo meg a lokorudak?
Masik kerdes ha 1,5mm kivan marva a hengerfejbol nem fog bele eri a szelep a dugatyuba?
És melyiket  javasoljatok a lokorudat roviditeni vagy a himasor ala alatetet rakni?
koszi.
Mivan 3napig nincs valasz?

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #1095 Dátum: 2008 Május 06, 21:48:38 »

akkor a 298-as tengelyhez meg a 1,25 himasorhoz jo a gyari szeleprugo meg a lokorudak?
Masik kerdes ha 1,5mm kivan marva a hengerfejbol nem fog bele eri a szelep a dugatyuba?
És melyiket  javasoljatok a lokorudat roviditeni vagy a himasor ala alatetet rakni?
koszi.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #1094 Dátum: 2008 Május 06, 20:14:38 »

Az szerintem hézaggal mért valós fok, az engle adatai meg hézag nélkül virtuális fok. Csak így ránézésre, mert nem hinném, hogy 238-as van benne....
Ennél nagyobbat raknak stabil ármafejlesztő/szivattyú motorokba is, amik állandó 1800-2000-en forognak...
lehet igazad van de csak ezt az infot találtam ,
szelep időzítő 1mm emelésnél
szívó sz. nyit 10 fok BTDC
szívó sz. zár  48 fok ABDC
kipuf sz. nyit 50 fok BBDC
kipuf sz. zár 0 fok ATDC
 lehet az emeléssel mért adat akasztott be nekem mert így számolva 10+180+48=238 a szivónál, 50+180+0=230 a kipunál, akkor most mi a való igaz?

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1093 Dátum: 2008 Május 06, 19:58:35 »

csak 238fok  Wink

Az szerintem hézaggal mért valós fok, az engle adatai meg hézag nélkül virtuális fok. Csak így ránézésre, mert nem hinném, hogy 238-as van benne....
Ennél nagyobbat raknak stabil ármafejlesztő/szivattyú motorokba is, amik állandó 1800-2000-en forognak...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #1092 Dátum: 2008 Május 06, 19:57:50 »

csak 238fok  Wink
ezt nem tudtam csak hallomás Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #1091 Dátum: 2008 Május 06, 19:53:24 »

az is elég meleg vazze ;-)
meg is égette a kezem rendesen Grin

Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #1090 Dátum: 2008 Május 06, 19:51:40 »

csak 238fok  Wink

az is elég meleg vazze ;-)
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #1089 Dátum: 2008 Május 06, 19:50:50 »

azt mondják az okosok hogy wbx é engle100-110 közötti tengely 280fök kb
csak 238fok  Wink

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #1088 Dátum: 2008 Május 06, 19:38:10 »

huh az tényleg nagy, a wbx-ét mértem annak a kipubötyök 7,8mm a szivóbütyi meg 8,2mm emel, mondjuk ez egy használt tengelyen mérve
azt mondják az okosok hogy wbx é engle100-110 közötti tengely 280fök kb

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #1087 Dátum: 2008 Május 06, 19:23:44 »

12,881
huh az tényleg nagy, a wbx-ét mértem annak a kipubötyök 7,8mm a szivóbütyi meg 8,2mm emel, mondjuk ez egy használt tengelyen mérve

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #1086 Dátum: 2008 Május 06, 07:50:45 »

mekkora az emelési magassága ennek a csodatengelynek?
12,881

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #1085 Dátum: 2008 Május 06, 07:02:31 »

298 1mm nagyiobbat emel

mekkora az emelési magassága ennek a csodatengelynek?

Oldalak: 1 ... 525 526 527 528 529 [530] 531 532 533 534 535 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.451 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.