www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 07, 20:57:57
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921203
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
525
526
527
528
529
[
530
]
531
532
533
534
535
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3335038 alkalommal)
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1124 Dátum:
2008 Május 15, 17:30:32 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Május 15, 16:43:47
Én sok mahle henger/dugó készletet építettem be, egyikkel sem volt baj. Én azt mondom jó. Úgy indult, hogy az 1915-ösömben is Mahle lesz, meg is volt már a szett, de aztán eladtam, mert jó pénzt adtak érte én meg rendeltem az amerikai AA Pistonstól egy szettet.
Inkább a kíváncsiság vezérelt, hogy milyen, miben tér el, milyen a méretpontossága és a kidolgozása.
Nagyon furcsa volt, mert olyan, mintha valami nyers dugót szereznének a Mahle-tól és ők munkálnák meg... Láttam oylan jeleket a belsejében, mint a Mahle dugókban. Viszont az tény, hogy könnyebb, mint a Mahle, grafitos oldala van, a belseje gyönyörűen ki van forgácsolva és összeségében jobban néz ki.
Na ez persze semmit nem mond a tartósságról.
A régi német mahle és a KS (kolbenschmidt, ilyen volt sok motorban a gyári is) dugókészletek dupla áron vannak az ebay-en mint a brazil mahle, gondolom nem véletlenül.
De hagsúlyozom, nekem semmi baj nem volt eddig egyik brazil mahle-val sem.
Nekem volt már bajom a brazil Mahle-val
10+ os előgyújtás és nyélgáz eredménye
fiatalság bolondság
Azóta kivan téve a polcra! Majd aláírom: "Offerings to the God of speed"
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1123 Dátum:
2008 Május 15, 16:43:47 »
Idézetet írta: maxi - 2008 Május 12, 20:41:23
Egyszer mar kerdeztem de akkor senki nem valaszolt
mennyire alkalmas tuningra a brazil mahle henger dugo keszlet?
Én sok mahle henger/dugó készletet építettem be, egyikkel sem volt baj. Én azt mondom jó. Úgy indult, hogy az 1915-ösömben is Mahle lesz, meg is volt már a szett, de aztán eladtam, mert jó pénzt adtak érte én meg rendeltem az amerikai AA Pistonstól egy szettet.
Inkább a kíváncsiság vezérelt, hogy milyen, miben tér el, milyen a méretpontossága és a kidolgozása.
Nagyon furcsa volt, mert olyan, mintha valami nyers dugót szereznének a Mahle-tól és ők munkálnák meg... Láttam oylan jeleket a belsejében, mint a Mahle dugókban. Viszont az tény, hogy könnyebb, mint a Mahle, grafitos oldala van, a belseje gyönyörűen ki van forgácsolva és összeségében jobban néz ki.
Na ez persze semmit nem mond a tartósságról.
A régi német mahle és a KS (kolbenschmidt, ilyen volt sok motorban a gyári is) dugókészletek dupla áron vannak az ebay-en mint a brazil mahle, gondolom nem véletlenül.
De hagsúlyozom, nekem semmi baj nem volt eddig egyik brazil mahle-val sem.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1122 Dátum:
2008 Május 14, 14:19:28 »
de azok már kovácsolt dugók, és kb. 2* annyi mint a egy sima hd amit általában lehet venni a hulla rablóknál.
Idézetet írta: vw1966 - 2008 Május 12, 23:59:55
én nem értek hozzá de német/angol nyelvű újságokban 1.7 nél nagyobb motoroknál elég sok helyen mahle van irva...dehogy mennyire tartós azt ugye nem tudjuk meg
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1121 Dátum:
2008 Május 13, 22:33:53 »
Idézetet írta: Melák - 2008 Május 13, 22:18:10
nem olyan sürün de heleht halani hogy néha csatog
izgi motor
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Melák
Hozzászólások: 3046
Tel:06-30-921-91-36
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1120 Dátum:
2008 Május 13, 22:18:10 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 Május 13, 20:12:50
heti 2X szelepállitás?
nem olyan sürün de heleht halani hogy néha csatog
Farkas Andris
Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1119 Dátum:
2008 Május 13, 20:12:50 »
Idézetet írta: Melák - 2008 Május 13, 08:07:06
nem az én motorom az egyik ismerösömé és napiszinten használja már a 3 olajcserén vagyunk tul kb 5ezer km cseréjük bene ben mindig pontra vanamikor elöte és semi látványos baja nincs.
Szépn megy nem kajája az olajat egy szopoka van vele ha megkergeti elkezdenek csatogni a szelepei mindig álitani kel rajta.Enyi baja van ösz visz.
Az enyémbe német van
heti 2X szelepállitás?
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Melák
Hozzászólások: 3046
Tel:06-30-921-91-36
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1118 Dátum:
2008 Május 13, 08:07:06 »
Idézetet írta: Mákos - 2008 Május 12, 23:15:42
és menyni tmentél vele azóta ? 100e? 150?
nem az én motorom az egyik ismerösömé és napiszinten használja már a 3 olajcserén vagyunk tul kb 5ezer km cseréjük bene ben mindig pontra vanamikor elöte és semi látványos baja nincs.
Szépn megy nem kajája az olajat egy szopoka van vele ha megkergeti elkezdenek csatogni a szelepei mindig álitani kel rajta.Enyi baja van ösz visz.
Az enyémbe német van
Farkas Andris
Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1117 Dátum:
2008 Május 13, 00:16:43 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 Május 12, 20:59:38
ez igaz!de tuningod van(nem csak egy lendkerék pl) akkor azért én nem raknál mahlet
tököm tudja. ha megteheted nyilván megveszed a jobbat. ezzel együtt az a tény, hogy tuningmotorod van, nem jelenti azt, hogy agyatlanul folyton kinyomod a belét..ha hülye vagy úgyis minden elhullik előbb-utóbb.
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1116 Dátum:
2008 Május 12, 23:59:55 »
Idézetet írta: maxi - 2008 Május 12, 20:41:23
Egyszer mar kerdeztem de akkor senki nem valaszolt
mennyire alkalmas tuningra a brazil mahle henger dugo keszlet?
én nem értek hozzá de német/angol nyelvű újságokban 1.7 nél nagyobb motoroknál elég sok helyen mahle van irva...dehogy mennyire tartós azt ugye nem tudjuk meg
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1115 Dátum:
2008 Május 12, 23:15:42 »
Idézetet írta: Melák - 2008 Május 12, 20:51:43
én már raktam olyanal ösze és semi külö
m
n
bség
ha jo a hütésed és jo az olajad és van agyad ,tem nyomod ki alelkét akor tök jo az is
és menyni tmentél vele azóta ? 100e? 150?
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1114 Dátum:
2008 Május 12, 20:59:38 »
Idézetet írta: Melák - 2008 Május 12, 20:51:43
én már raktam olyanal ösze és semi külö
m
n
bség
ha jo a hütésed és jo az olajad és van agyad ,tem nyomod ki alelkét akor tök jo az is
ez igaz!de tuningod van(nem csak egy lendkerék pl) akkor azért én nem raknál mahlet
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Melák
Hozzászólások: 3046
Tel:06-30-921-91-36
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1113 Dátum:
2008 Május 12, 20:51:43 »
Idézetet írta: maxi - 2008 Május 12, 20:41:23
Egyszer mar kerdeztem de akkor senki nem valaszolt
mennyire alkalmas tuningra a brazil mahle henger dugo keszlet?
én már raktam olyanal ösze és semi külö
m
n
bség
ha jo a hütésed és jo az olajad és van agyad ,tem nyomod ki alelkét akor tök jo az is
Farkas Andris
Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1112 Dátum:
2008 Május 12, 20:49:16 »
Idézetet írta: maxi - 2008 Május 12, 20:41:23
Egyszer mar kerdeztem de akkor senki nem valaszolt
mennyire alkalmas tuningra a brazil mahle henger dugo keszlet?
jobb a ks
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1111 Dátum:
2008 Május 12, 20:41:23 »
Egyszer mar kerdeztem de akkor senki nem valaszolt
mennyire alkalmas tuningra a brazil mahle henger dugo keszlet?
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
szódásbácsi
Hozzászólások: 1284
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1110 Dátum:
2008 Május 09, 20:04:05 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 Május 09, 19:58:37
és fontos a jó egyforma dugattyú kiállás is
A dugattyú kiállásról már írtak a fiúk egy kisregényt a hét elején...
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1109 Dátum:
2008 Május 09, 19:58:37 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Május 09, 17:22:15
De mit nem értesz?
Ha átfordul a motor, akkor a szelep nem éri el a dugattyút. A gyurma a valós távolság megméréséhez kell.
Vagy azt nem érted, hogy a szelep miért megy "mélyebbbre", ha fordulat van? Mert irányváltáskor, amikor a bütyök már nem tolja, akkor a lendülettől egy picit el tud emelkedni nagy fordulaton. Az nem jó, ha ilyenkor nem a rugó, hanem a dugattyú indítja visszafelé...
és fontos a jó egyforma dugattyú kiállás is
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Melák
Hozzászólások: 3046
Tel:06-30-921-91-36
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1108 Dátum:
2008 Május 09, 18:46:12 »
Idézetet írta: szódásbácsi - 2008 Május 09, 18:33:06
Hej, ha csak fele olyan tapasztalt és ügyes lennék, mint Stuntmanus Úr!
akkor nam a forumot olvasgatnád
Farkas Andris
Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
szódásbácsi
Hozzászólások: 1284
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1107 Dátum:
2008 Május 09, 18:33:06 »
Hej, ha csak fele olyan tapasztalt és ügyes lennék, mint Stuntmanus Úr!
Melák
Hozzászólások: 3046
Tel:06-30-921-91-36
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1106 Dátum:
2008 Május 09, 17:28:55 »
ja és hanem tévedek nekem a kipuk értek bele és ki kelet marni a dugatyubol mind a két szelep hejét mint ahogy az AA Dugatyukba van
Farkas Andris
Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Melák
Hozzászólások: 3046
Tel:06-30-921-91-36
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1105 Dátum:
2008 Május 09, 17:26:26 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Május 09, 17:22:15
De mit nem értesz?
Ha átfordul a motor, akkor a szelep nem éri el a dugattyút. A gyurma a valós távolság megméréséhez kell.
Vagy azt nem érted, hogy a szelep miért megy "mélyebbbre", ha fordulat van? Mert irányváltáskor, amikor a bütyök már nem tolja, akkor a lendülettől egy picit el tud emelkedni nagy fordulaton. Az nem jó, ha ilyenkor nem a rugó, hanem a dugattyú indítja visszafelé...
ja erröl énis halodtam nekem is 35/40 ek vanak benne és énis megcsináltam eszt a gyurmatesztet
Farkas Andris
Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1104 Dátum:
2008 Május 09, 17:22:15 »
Idézetet írta: maxi - 2008 Május 09, 17:18:00
huha koszi
egyedul ezt reszt nem ertem igazan
"A másik kérdést pedig meg kell mérni. Provizórikusan összerakod a motort a hengerfejekkel, megpróbálod átfordítani. Ha sikerül, akkor leveszed a hengerfejet és kis gyurmadarabot teszel a dugattyútetőre és megméred, hogy a szelep és a dugattyútető között mekkora a hézag. Ha ez kisebb, mint 1.5 mm-t, akkor nem jó, mert fordulaton max. kb. ennyit emel el a szelep a vezérműbütyök profiltól, azt mondják, akik már vertek szét motort így.
"
De mit nem értesz?
Ha átfordul a motor, akkor a szelep nem éri el a dugattyút. A gyurma a valós távolság megméréséhez kell.
Vagy azt nem érted, hogy a szelep miért megy "mélyebbbre", ha fordulat van? Mert irányváltáskor, amikor a bütyök már nem tolja, akkor a lendülettől egy picit el tud emelkedni nagy fordulaton. Az nem jó, ha ilyenkor nem a rugó, hanem a dugattyú indítja visszafelé...
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1103 Dátum:
2008 Május 09, 17:20:50 »
huha koszi
arra gondoltam hogy kicserelem a hengefejeket 35\40-es leszepuekre.
De akkor te mennyit maratnal ki kopreszio noveles celjabol? ami meg biztos jo
egyedul ezt reszt nem ertem igazan
"A másik kérdést pedig meg kell mérni. Provizórikusan összerakod a motort a hengerfejekkel, megpróbálod átfordítani. Ha sikerül, akkor leveszed a hengerfejet és kis gyurmadarabot teszel a dugattyútetőre és megméred, hogy a szelep és a dugattyútető között mekkora a hézag. Ha ez kisebb, mint 1.5 mm-t, akkor nem jó, mert fordulaton max. kb. ennyit emel el a szelep a vezérműbütyök profiltól, azt mondják, akik már vertek szét motort így.
"
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1102 Dátum:
2008 Május 09, 17:10:54 »
A vezérműtengely választáshoz csak annyit tennék hozzá, hogy az, aki 1.6-os motorban gondolkodik és 298-as tengelyt tesz bele, annak kell legalább két dupla 40-es karbi és legalább 35/40-es szelepek, mert ezek nélkül a motor nem tud forogni és a nagy tengely felesleges. Ilyen konfiggal a motor maximális teljesítménye (jó kipufogóval) 6000 köré esik majd és olyan 80 ló körül lesz az 1.6-os. Cifrább a helyzet a nagyobb motorral, mert ott mégnagyobb szelepek és karbi kell a közel 300-as tengelyhez.
Ha bizonytalan vagy, inkább kisebb legyen a tengely, a nagy tengellyel könnyű agyonvágni a nagy tengely által biztosított töltéscsere lehetőségét kiaknázni nem tudó motort.
Akkor van egy alul gyenge, de felül sem forgó igazi buta motor. Gyári 1.6-os szinte lenyomja teljesítményben, de autózhatóságban biztos.
A hétköznapokban a nagy tengelynek csak hátránya van.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1101 Dátum:
2008 Május 09, 17:04:44 »
Idézetet írta: maxi - 2008 Május 06, 21:48:38
akkor a 298-as tengelyhez meg a 1,25 himasorhoz jo a gyari szeleprugo meg a lokorudak?
Masik kerdes ha 1,5mm kivan marva a hengerfejbol nem fog bele eri a szelep a dugatyuba?
És melyiket javasoljatok a lokorudat roviditeni vagy a himasor ala alatetet rakni?
koszi.
A 298-as tengely önmagában nem mutatja, hogy kell-e erősített szeleprugó. Ha a vezérműbütyök profilja valami olyan agresszív fel és lefutású, hogy a gyári gyengécske szeleprugó nem tudja lekövetni, akkor kellhet. Ha pedig még a tőkék és a nyomórudak is nehezek, akkor majdnem biztos kell. Persze még ekkor is kérdés a fordulat: ha nem tudod kihasználni a 298-as tengelyt, mert mondjuk kis szelepes a hengerfejed, vagy kicsi a karbid, akkor nem lesz a fordulatod 6000 felett és akkor még az agresszív bütyökprofilt is leköveti a gyári rugó.
Ezért nem jó kísérletezgetni, az engle W 100/110/120 tengelyekhez jó a gyári rugó, ezekkel a tengelekkel nem igazán megy 6000 fölé a maximális teljesítményhez tartozó fordulat.
A másik kérdést pedig meg kell mérni. Provizórikusan összerakod a motort a hengerfejekkel, megpróbálod átfordítani. Ha sikerül, akkor leveszed a hengerfejet és kis gyurmadarabot teszel a dugattyútetőre és megméred, hogy a szelep és a dugattyútető között mekkora a hézag. Ha ez kisebb, mint 1.5 mm-t, akkor nem jó, mert fordulaton max. kb. ennyit emel el a szelep a vezérműbütyök profiltól, azt mondják, akik már vertek szét motort így.
Ez megint nagyon függvénye a vezérműtengely (szelep) emelési magasságának, az engle w100/110/120 tengelyekkel nincs baj még 1.25-ös himbasorral sem, de a 120-as tengely már nem szereti az 1.4-es himbasort. Nem csak túlterhel mindent a nagy emelési magasság miatt, hanem a dugattyútrető is vészesen közel lesz.
Ami pedig a helyes geometriát illeti, én nem szeretem a himbatengely bakolgatását. Azért nem, mert a himbatengely amúgy is hajlamos kiszakítani és/vagy eltröni a rögzítő tőcsavart, ha a hengely magasabbon van, esetleg nem is ül teljesen és tökéletesen a kiképzett tuskóin (mert alá van bakolgatva) akkor hamar bajok lesznek. A másik meg az, hogy az ócska taiwani hézagoló, amit oda adnak kicsit zömül és a himbatengely csavarjai lazákká válnak, verődik és kiszakad a fenébe. Én is jártam már így, hogy a himbatengely kiszakadt a tőcsavarjával és egy henger leállt, aztán a másik is, a tengely meg ott figyelt a szelepfedélhez verődve.
Okosabb megoldás az állítható nyomórúddal a pontos méret bejátszása és a gyári rúd rövidítése vagy az összeszerelhető, méretre igazítható rúd használata. Sajnos ez utóbbiak mind acél rudak, amelynek erőssége az esetek nagyrészében nem indokolt és a hátrányuk, hogy nehezebek.
Ezek a tapasztalataim alapján így vannak, vitatkozni nem akarok senkivel, ha valaki máshogy gondolja, építse máshogy. Az enyém már bizonyított.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Funk
Hozzászólások: 2451
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1100 Dátum:
2008 Május 09, 12:53:40 »
Idézetet írta: abes - 2008 Május 09, 12:40:30
Hortobágyon horpaszt...
Én szempontomból sajnos közömbös.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1099 Dátum:
2008 Május 09, 12:50:42 »
Idézetet írta: maxi - 2008 Május 09, 11:08:54
Mivan 3napig nincs valasz?
0
Majd lesz legyél türelmes.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
abes
Hozzászólások: 14979
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1098 Dátum:
2008 Május 09, 12:40:30 »
Idézetet írta: Funk - 2008 Május 09, 12:27:47
Én válaszolhatok,de azt sem értem amit kérdezel.
Mindenki Tökölön tököl,én meg szakdolgozatot írok,de nem himbából.Hanem hantából.
Hortobágyon horpaszt...
Funk
Hozzászólások: 2451
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1097 Dátum:
2008 Május 09, 12:27:47 »
Idézetet írta: maxi - 2008 Május 09, 11:08:54
Mivan 3napig nincs valasz?
Én válaszolhatok,de azt sem értem amit kérdezel.
Mindenki Tökölön tököl,én meg szakdolgozatot írok,de nem himbából.Hanem hantából.
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1096 Dátum:
2008 Május 09, 11:08:54 »
Idézetet írta: maxi - 2008 Május 06, 21:48:38
akkor a 298-as tengelyhez meg a 1,25 himasorhoz jo a gyari szeleprugo meg a lokorudak?
Masik kerdes ha 1,5mm kivan marva a hengerfejbol nem fog bele eri a szelep a dugatyuba?
És melyiket javasoljatok a lokorudat roviditeni vagy a himasor ala alatetet rakni?
koszi.
Mivan 3napig nincs valasz?
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1095 Dátum:
2008 Május 06, 21:48:38 »
akkor a 298-as tengelyhez meg a 1,25 himasorhoz jo a gyari szeleprugo meg a lokorudak?
Masik kerdes ha 1,5mm kivan marva a hengerfejbol nem fog bele eri a szelep a dugatyuba?
És melyiket javasoljatok a lokorudat roviditeni vagy a himasor ala alatetet rakni?
koszi.
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
ESZ-764
Hozzászólások: 2746
Samu 66
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1094 Dátum:
2008 Május 06, 20:14:38 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Május 06, 19:58:35
Az szerintem hézaggal mért valós fok, az engle adatai meg hézag nélkül virtuális fok. Csak így ránézésre, mert nem hinném, hogy 238-as van benne....
Ennél nagyobbat raknak stabil ármafejlesztő/szivattyú motorokba is, amik állandó 1800-2000-en forognak...
lehet igazad van de csak ezt az infot találtam ,
szelep időzítő 1mm emelésnél
szívó sz. nyit 10 fok BTDC
szívó sz. zár 48 fok ABDC
kipuf sz. nyit 50 fok BBDC
kipuf sz. zár 0 fok ATDC
lehet az emeléssel mért adat akasztott be nekem mert így számolva 10+180+48=238 a szivónál, 50+180+0=230 a kipunál, akkor most mi a való igaz?
www.talizmansport.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1093 Dátum:
2008 Május 06, 19:58:35 »
Idézetet írta: ESZ - 2008 Május 06, 19:50:50
csak 238fok
Az szerintem hézaggal mért valós fok, az engle adatai meg hézag nélkül virtuális fok. Csak így ránézésre, mert nem hinném, hogy 238-as van benne....
Ennél nagyobbat raknak stabil ármafejlesztő/szivattyú motorokba is, amik állandó 1800-2000-en forognak...
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1092 Dátum:
2008 Május 06, 19:57:50 »
Idézetet írta: ESZ - 2008 Május 06, 19:50:50
csak 238fok
ezt nem tudtam csak hallomás
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
ESZ-764
Hozzászólások: 2746
Samu 66
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1091 Dátum:
2008 Május 06, 19:53:24 »
Idézetet írta: AZS - 2008 Május 06, 19:51:40
az is elég meleg vazze ;-)
meg is égette a kezem rendesen
www.talizmansport.hu
AZS
Hozzászólások: 11742
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1090 Dátum:
2008 Május 06, 19:51:40 »
Idézetet írta: ESZ - 2008 Május 06, 19:50:50
csak 238fok
az is elég meleg vazze ;-)
ESZ-764
Hozzászólások: 2746
Samu 66
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1089 Dátum:
2008 Május 06, 19:50:50 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 Május 06, 19:38:10
azt mondják az okosok hogy wbx é engle100-110 közötti tengely 280fök kb
csak 238fok
www.talizmansport.hu
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1088 Dátum:
2008 Május 06, 19:38:10 »
Idézetet írta: ESZ - 2008 Május 06, 19:23:44
huh az tényleg nagy, a wbx-ét mértem annak a kipubötyök 7,8mm a szivóbütyi meg 8,2mm emel, mondjuk ez egy használt tengelyen mérve
azt mondják az okosok hogy wbx é engle100-110 közötti tengely 280fök kb
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
ESZ-764
Hozzászólások: 2746
Samu 66
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1087 Dátum:
2008 Május 06, 19:23:44 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 Május 06, 07:50:45
12,881
huh az tényleg nagy, a wbx-ét mértem annak a kipubötyök 7,8mm a szivóbütyi meg 8,2mm emel, mondjuk ez egy használt tengelyen mérve
www.talizmansport.hu
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1086 Dátum:
2008 Május 06, 07:50:45 »
Idézetet írta: ESZ - 2008 Május 06, 07:02:31
mekkora az emelési magassága ennek a csodatengelynek?
12,881
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
ESZ-764
Hozzászólások: 2746
Samu 66
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1085 Dátum:
2008 Május 06, 07:02:31 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 Május 05, 20:59:24
298 1mm nagyiobbat emel
mekkora az emelési magassága ennek a csodatengelynek?
www.talizmansport.hu
Oldalak:
1
...
525
526
527
528
529
[
530
]
531
532
533
534
535
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...