www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 08, 21:19:11

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921206 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 522 523 524 525 526 [527] 528 529 530 531 532 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3338164 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1244 Dátum: 2008 Május 20, 22:32:50 »

háááát ilyesmi volt a téma: "a dugattyú már a felső holtpont elérése előtt a növekvő kompresszió nyomás hatására felfekszik a henger terhelt oldalára, csökkentve ezáltal a dugattyú billegéséből adódó zajokat"

na én meg erre mondtam, hogy ha van is ilyen, a bogár biztos nem

A felfekszik nem jó kifejezés erre, de valóban van ilyen hatása az eltolt csapszegnek.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #1243 Dátum: 2008 Május 20, 22:30:02 »

Ezt nem is értem, hogyhogy felfekszik? A dugattyú hónolja a hengert? Közöttük illik lenni valaminek, mondjuk olajnak és 3-8 század illesztésnek....

háááát ilyesmi volt a téma: "a dugattyú már a felső holtpont elérése előtt a növekvő kompresszió nyomás hatására felfekszik a henger terhelt oldalára, csökkentve ezáltal a dugattyú billegéséből adódó zajokat"

na én meg erre mondtam, hogy ha van is ilyen, a bogár biztos nem
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1242 Dátum: 2008 Május 20, 22:21:45 »

azt én tudom. de itt olyasmiről volt szó, hogy direkte úgy tervezett motor, hogy a dugattyú felfekszik a hengerpalástra. na arról meg már nehogy aszongya valaki, hogy a bogár olyan ;-)

Ezt nem is értem, hogyhogy felfekszik? A dugattyú hónolja a hengert? Közöttük illik lenni valaminek, mondjuk olajnak és 3-8 század illesztésnek....

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #1241 Dátum: 2008 Május 20, 22:08:38 »

Akkor ezt most buknád, ugyanis a bogár dugattyújának is el van tolva a csapszege az egyik oldalra. Ezért van az a nyíl a dugattyútetőn, aminek a lendkerék felé kell mutatni.


azt én tudom. de itt olyasmiről volt szó, hogy direkte úgy tervezett motor, hogy a dugattyú felfekszik a hengerpalástra. na arról meg már nehogy aszongya valaki, hogy a bogár olyan ;-)
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #1240 Dátum: 2008 Május 20, 22:05:05 »

Kartel az valami gazdasági egyesülés, nem?
Amire Te gondolsz az a karter vagy olajteknő ill, fogattyúsház.
áááááááááááááááá Tongue Tongue Tongue
 Grin

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1239 Dátum: 2008 Május 20, 22:01:56 »

nekem 285ezernel faradt el ugy hogy az olaj lehuzo gyurutol lefele hianyzott a kartel aljan volt.
igy mentem vele 2nap 600km-ert csak kopogott picit Grin meg ette az olajat Grin
kapott 4uj dugot es hajra Grin

Kartel az valami gazdasági egyesülés, nem?
Amire Te gondolsz az a karter vagy olajteknő ill, fogattyúsház.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1238 Dátum: 2008 Május 20, 22:00:06 »

erről még nem hallottam, de hogy a bogár motorja nem ilyen, azt nagy összegekbe lefogadom ;-)

Akkor ezt most buknád, ugyanis a bogár dugattyújának is el van tolva a csapszege az egyik oldalra. Ezért van az a nyíl a dugattyútetőn, aminek a lendkerék felé kell mutatni. Egyszerűen "eltolt középpontú csapszeg"-nek nevezik és én meg arra mernék nagyot fogadni, hogy NEM a Suzuki csinálta először, már csak azért is mert a japcsik SEMMIT nem csináltak először a belsőégésű motor fejlődése során.

Amúgy a grafitréteg a dugattyúpaláston a súrlódást hivatott csökkenetni, amikor a kenőfilm megszakad, és határsúrlódás vagy vegyes súrlódás lép fel. Ez a marketing, a gyakorlat meg az, hogy ahol tényleg érintkezik néha, pl. a dugattyúszoknya alja, ott hamar lekopik, pár üzemóra alatt. Ahol meg a pontos illesztés és jó kenés miatt az olajfilm nem szakad meg, ott meg majdnem mindegy. Teflonnal (PTFE politetra-fluoretilén) is szokták vakítani a parasztot...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #1237 Dátum: 2008 Május 20, 21:14:37 »

barátom 2 hétig járt vele így, aztán megunta a kopogást, de az övé csak 1 új dugót kapott, és azóta is működik, ezt azóta is őrzöm  Grin
detto ugyan igy tort el.
en vettem bele 4ujat uj gyuru sorral meg uj csapszegel.
meg lett egy honolas plusz hengerfej felujitas es usgyi

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető martonmany
Hozzászólások: 887


« Hozzászólás #1236 Dátum: 2008 Május 20, 20:52:02 »

nekem 285ezernel faradt el ugy hogy az olaj lehuzo gyurutol lefele hianyzott a kartel aljan volt.
igy mentem vele 2nap 600km-ert csak kopogott picit Grin meg ette az olajat Grin
kapott 4uj dugot es hajra Grin
barátom 2 hétig járt vele így, aztán megunta a kopogást, de az övé csak 1 új dugót kapott, és azóta is működik, ezt azóta is őrzöm  Grin

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #1235 Dátum: 2008 Május 20, 20:44:18 »

pl a suzuki motorja ilyen. sajnos lattam mikkor multkor szet volt szedve mert leszakadt a dugatyu szoknaja


a suzuki alkalmazta először a motorjaiban, de erre nem vennék mérget, az biztos hogy szutyukiék használják jelenleg.(ennek ellenére haver 3hengeres mákdarálójában letört a dugattyú palástja 400.000km-nél, kicserélték azt az egy dugót, és a gép azóta megy)

aha, mostmár értem. szóval a szutyukiba belecsinálták a nagy okosságot, ami tördeli szét a dugattyúkat ;-)))
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #1234 Dátum: 2008 Május 20, 20:42:58 »

én sem hinném hogy ilyen, de ha belegondolsz abba hogy fekvő hengerei vannak, abból arra következtethetünk, hogy a hengerek egyik(földhöz közelebbi) oldala nagyobb terhelést kap, vagyis jobban súrlódik. Amúgy a dezaxiálást azt hiszem hogy a suzuki alkalmazta először a motorjaiban, de erre nem vennék mérget, az biztos hogy szutyukiék használják jelenleg.(ennek ellenére haver 3hengeres mákdarálójában letört a dugattyú palástja 400.000km-nél, kicserélték azt az egy dugót, és a gép azóta megy)
nekem 285ezernel faradt el ugy hogy az olaj lehuzo gyurutol lefele hianyzott a kartel aljan volt.
igy mentem vele 2nap 600km-ert csak kopogott picit Grin meg ette az olajat Grin
kapott 4uj dugot es hajra Grin

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető martonmany
Hozzászólások: 887


« Hozzászólás #1233 Dátum: 2008 Május 20, 20:40:46 »

a grafit ken. Szar mocikba jó  ha van.
most hogy mondod már emlékszem hogy ezt pl a csapágyaknál tanultuk, követelmény volt még ez is, hogy jó legyen a "beágyazó képessége" vagyis ha valami szennyeződés kerül a rendszerbe akkor azt képes legyen befogadni(ezt egy kemény anyag nem tudná megoldani), ne verje szét a szerkezetet, nagyra nőne a súrlódó igénybevétel, nagymértékben megnőne a kopás
Nem elérhető martonmany
Hozzászólások: 887


« Hozzászólás #1232 Dátum: 2008 Május 20, 20:33:02 »

erről még nem hallottam, de hogy a bogár motorja nem ilyen, azt nagy összegekbe lefogadom ;-)
én sem hinném hogy ilyen, de ha belegondolsz abba hogy fekvő hengerei vannak, abból arra következtethetünk, hogy a hengerek egyik(földhöz közelebbi) oldala nagyobb terhelést kap, vagyis jobban súrlódik. Amúgy a dezaxiálást azt hiszem hogy a suzuki alkalmazta először a motorjaiban, de erre nem vennék mérget, az biztos hogy szutyukiék használják jelenleg.(ennek ellenére haver 3hengeres mákdarálójában letört a dugattyú palástja 400.000km-nél, kicserélték azt az egy dugót, és a gép azóta megy)
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #1231 Dátum: 2008 Május 20, 20:31:18 »

a grafit mire jó rajta?  Huh
a grafit ken. Szar mocikba jó  ha van.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
1303LS
« Hozzászólás #1230 Dátum: 2008 Május 20, 20:30:45 »

AZ nem csak úgy oda van szórva rá, az egy bizonyos fajta felületi ötvözés.
Anyagismeretből nagyon szar voltam, de ha jól tudom nagyon jó siklási tulajdonságot ad és ezzel együtt még felületi keménységet is az alumíniumnak.
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #1229 Dátum: 2008 Május 20, 20:30:01 »

pedig egyes motoroknál direkt idézik elő azt hogy hozzáérjen a dugó a henger falához, ezt a dugattyú hengerben való billegése ellen találták ki, mégpedig a dugattyú csapszeg középpontjának a terhelt oldal felé való eltolással, ezt hívják dezaxiálásnak, aminek az eredménye képpen a dugattyú már a felső holtpont elérése előtt a növekvő kompresszió nyomás hatására felfekszik a henger terhelt oldalára, csökkentve ezáltal a dugattyú billegéséből adódó zajokat, és megakadályozza az esetleges dugattyú palást törést
pl a suzuki motorja ilyen. sajnos lattam mikkor multkor szet volt szedve mert leszakadt a dugatyu szoknaja

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #1228 Dátum: 2008 Május 20, 20:27:15 »

pedig egyes motoroknál direkt idézik elő azt hogy hozzáérjen a dugó a henger falához, ezt a dugattyú hengerben való billegése ellen találták ki, mégpedig a dugattyú csapszeg középpontjának a terhelt oldal felé való eltolással, ezt hívják dezaxiálásnak, aminek az eredménye képpen a dugattyú már a felső holtpont elérése előtt a növekvő kompresszió nyomás hatására felfekszik a henger terhelt oldalára, csökkentve ezáltal a dugattyú billegéséből adódó zajokat, és megakadályozza az esetleges dugattyú palást törést

erről még nem hallottam, de hogy a bogár motorja nem ilyen, azt nagy összegekbe lefogadom ;-)
Nem elérhető martonmany
Hozzászólások: 887


« Hozzászólás #1227 Dátum: 2008 Május 20, 20:25:01 »

no meg bebaszna, ha a dugó oldala súrlódna a henger falához...
pedig egyes motoroknál direkt idézik elő azt hogy hozzáérjen a dugó a henger falához, ezt a dugattyú hengerben való billegése ellen találták ki, mégpedig a dugattyú csapszeg középpontjának a terhelt oldal felé való eltolással, ezt hívják dezaxiálásnak, aminek az eredménye képpen a dugattyú már a felső holtpont elérése előtt a növekvő kompresszió nyomás hatására felfekszik a henger terhelt oldalára, csökkentve ezáltal a dugattyú billegéséből adódó zajokat, és megakadályozza az esetleges dugattyú palást törést
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14979

« Hozzászólás #1226 Dátum: 2008 Május 20, 20:15:22 »

nem akarok hülyeséget mondani, de mintha azt tanították volna, hogy a grafittól kisebb lesz a súrlódási ellenállása, ebből kifolyólag kevésbé melegszik, de javítsatok ki ha tévedek
Jobb hő elvezetés?  Roll Eyes
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #1225 Dátum: 2008 Május 20, 20:13:11 »

nem akarok hülyeséget mondani, de mintha azt tanították volna, hogy a grafittól kisebb lesz a súrlódási ellenállása, ebből kifolyólag kevésbé melegszik, de javítsatok ki ha tévedek

nem mondasz amúgy hülyeséget, de szerinted a dugó oldalán meddig marad ott az a grafit?
no meg bebaszna, ha a dugó oldala súrlódna a henger falához...
Nem elérhető martonmany
Hozzászólások: 887


« Hozzászólás #1224 Dátum: 2008 Május 20, 20:10:39 »

a grafit mire jó rajta?  Huh
nem akarok hülyeséget mondani, de mintha azt tanították volna, hogy a grafittól kisebb lesz a súrlódási ellenállása, ebből kifolyólag kevésbé melegszik, de javítsatok ki ha tévedek
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #1223 Dátum: 2008 Május 20, 17:34:29 »

a grafit mire jó rajta?  Huh

rontja a mezőgazdasági munkások látóképességét.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #1222 Dátum: 2008 Május 20, 17:18:05 »

a grafit mire jó rajta?  Huh

Hegy nélküli ceruzával is meg lehet jelölni.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #1221 Dátum: 2008 Május 20, 17:15:33 »

a grafit mire jó rajta?  Huh
 

   Lehet vele rajzolni.
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #1220 Dátum: 2008 Május 20, 14:06:13 »

AA Performance henger-dugó szett
94x69 mm
grafitos oldalfalú dugattyúkkal
(ez van az 1915-ben)
<beszúrt kép törölve>
a grafit mire jó rajta?  Huh
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #1219 Dátum: 2008 Május 20, 13:43:31 »

Ne táplálj illúziókat, a Műszaki egyetem járműgépész szakát is el lehet úgy végezni, hogy kezében a diploma és hülye, mint a segg, beletöri a gyújtáskulcsot a cilinderbe.
Az egész oktatás úgy van kitalálva, hogy aki nem érdeklődő, nem dolgozik mellette egy műhelyben, nem olvas utána, nem olajozza össze a kezét az kajakra hülye marad, igazi elméleti szakbarbár, aki ha szerszámot vesz a kezébe 5 perc múlva vér folyik. Annyi példát tudnék mondani!

A kötelező műhelygyakorlat és laborok olyan kevés alkalom ráadásul azt is el lehet kummantani, úgyhogy ha valaki nem akar érteni hozzá, az nem fog.
Valahogy így gondoltam én is. Csak az a szomorú hogy ezeket az érdektelen embereket átrúgdalják a vizsgán is, és ugyanannyit ér a papírjuk mint mondjuk a tied vagy az enyém.
« Utoljára szerkesztve: 2008 Május 20, 13:52:47 írta Süsü »


                             GNX-967
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1218 Dátum: 2008 Május 20, 13:15:33 »

Off Ez így van sajnos, most vagyok fősulis és ezt én is tapasztalom...  Az összesen kb 1 hónapnyi gyakorlatomon több használható információra tettem szert mint az iskolapadban egy év alatt...    On

Viszont az elméleti alapokra lehet a gyakorlatot felépíteni, mert tudni kell, hogy mi miért történik, nem pedig csak azért csinálni dolgokat, munkafázisokat, mert az öreg szaki azt mondta, aki maga sem tudta miért...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1217 Dátum: 2008 Május 20, 13:13:38 »

és gondolom ezt a 94mm-est ujjonnan kell venni és nem olcsó mulatság nem?

Minden alkatrészt újonnan kell venni, nem bontóból...  Evil

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1216 Dátum: 2008 Május 20, 13:12:26 »

Akkor te már jobban értesz a dolgokhoz, mint néhány velem végzett autószerelő vagy akár közlekedésgépész technikus kollégám.  Undecided
Kb.: 80 %-ukra egy olajcserét se szívesen bíznék rá.
Ilyen a magyar oktatás. Én sem az iskolában tanultam amit tudok.

Ne táplálj illúziókat, a Műszaki egyetem járműgépész szakát is el lehet úgy végezni, hogy kezében a diploma és hülye, mint a segg, beletöri a gyújtáskulcsot a cilinderbe.
Az egész oktatás úgy van kitalálva, hogy aki nem érdeklődő, nem dolgozik mellette egy műhelyben, nem olvas utána, nem olajozza össze a kezét az kajakra hülye marad, igazi elméleti szakbarbár, aki ha szerszámot vesz a kezébe 5 perc múlva vér folyik. Annyi példát tudnék mondani!

A kötelező műhelygyakorlat és laborok olyan kevés alkalom ráadásul azt is el lehet kummantani, úgyhogy ha valaki nem akar érteni hozzá, az nem fog.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1215 Dátum: 2008 Május 20, 12:16:19 »

Taníts még ellentmondások,közhelyek és szarból várépítés nagymestere!  Evil

Igen???
Aki alapvetően tuningba gondolkozik, annak bele kell nyúlni a pénztárcába!
Szerintem nem drága...
Nézz meg egy komplett szett dupla webert mennyibe kerül!
Alap hangon 120 e ft, és e felett!

Lehet szarból is várat építeni, de úgyis rádomlik és büdös lesz...

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #1214 Dátum: 2008 Május 20, 11:39:37 »

AA Performance henger-dugó szett
94x69 mm
grafitos oldalfalú dugattyúkkal
(ez van az 1915-ben)
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #1213 Dátum: 2008 Május 20, 11:16:59 »

és gondolom ezt a 94mm-est ujjonnan kell venni és nem olcsó mulatság nem?

Kinek mi az olcsó? Egyébként általában később kiderül hogy az olcsóbb a drágább...
Egy 94 mm-es henger-dugó szett ára (gondolom Mahle minőség) pl. 100 e Ft.

'81 Hecho en México
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #1212 Dátum: 2008 Május 20, 06:58:15 »

94 mm-est, ami 1915 ccm-re jön ki. Gépmunka is kell, úgyhogy nem "gyere buci hamm bekaplak..."
és gondolom ezt a 94mm-est ujjonnan kell venni és nem olcsó mulatság nem?
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #1211 Dátum: 2008 Május 20, 01:02:59 »

Figyi Leon bácsi, mondok 3 könyvet, ami regisztenek hívja, pl. Dr, Dezsényi-Dr. Finichiu-Dr. Emőd: Belsőégésű motorok tervezése és vizsgálata, valamint Jürgen Kasedorf: Karburátorok és befecskendező szivattyúk, továbbá: Flamish Ottó: Gépkocsi Porlasztók és befecskendezők

Ez a három könyv nagyjából a legjobb szerzők legjobb könyvei, mindhármat oktatják a Műszakin, mint tankönyv. A szerzők is ott oktatók, Kasedorf kivételével, anno tanítottak is.

Konstrukciós kialakításukat tekintve 4 féle karburátort különböztetünk meg:
- egytorkú (31 PICT)
- kéttorkú , ezen belül regiszter vagy lépcsős illetve progresszív.
- iker vagy többszörös (weber IDF, IDA, DCNF, DCOE stb.)
- állandó nyomású (pl. Keihin CVT)

A regiszterkarbinál a második torok nyitása mechanikusan az első pillangószeleppel (szekvenciálisan, sorrendben) nyílik, esetleg vákummal vezérlet az első torokról (Lada 2105 Ózon) a progresszíveknél a jelleggörbe nem lineáris, hanem progresszív, a dúsítás egy progresszív jellegörbén haladva valósul meg.
A regiszterkarbi lehet progresszív és lineáris is, lényeg, hogy a szélesebb működési tartományt fog át, mint az egytorkú.  stb. stb. stb. stb.

Nekem ez a szakmám, én ezt tanultam, és lesz@rom, hogy a neten ki mit hogyan hív. Annyi sületlenség van a neten, hiszen itt szakmai lektorálás nélkül mindenki lehet atomtudós, orvos, milliomos, autóversenyző és ezoterika. Akár együtt is csak nick-et kell váltani.  Grin

Az írott szakkönyveket, sőt szakfolyóiratos publikációkat pedig szigorúan lektorálják, még akkor is, ha az író a szakmájának régi és elismert művelője.
OK mester 
Robpanzer
« Hozzászólás #1210 Dátum: 2008 Május 20, 01:00:47 »

Akkor te már jobban értesz a dolgokhoz, mint néhány velem végzett autószerelő vagy akár közlekedésgépész technikus kollégám.  Undecided
Kb.: 80 %-ukra egy olajcserét se szívesen bíznék rá.
Ilyen a magyar oktatás. Én sem az iskolában tanultam amit tudok.

Off Ez így van sajnos, most vagyok fősulis és ezt én is tapasztalom...  Az összesen kb 1 hónapnyi gyakorlatomon több használható információra tettem szert mint az iskolapadban egy év alatt...    On
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #1209 Dátum: 2008 Május 19, 23:42:59 »


Nekem az autószerelés az max. az olajcserét, meg esetleg egy szelephézagállítást jelent, ehhez is kell kb. egy fél délután.


Akkor te már jobban értesz a dolgokhoz, mint néhány velem végzett autószerelő vagy akár közlekedésgépész technikus kollégám.  Undecided
Kb.: 80 %-ukra egy olajcserét se szívesen bíznék rá.
Ilyen a magyar oktatás. Én sem az iskolában tanultam amit tudok.
« Utoljára szerkesztve: 2008 Május 19, 23:48:46 írta Süsü »


                             GNX-967
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #1208 Dátum: 2008 Május 19, 22:41:15 »


Lehet szarból is várat építeni, de úgyis rádomlik és büdös lesz...

rádomlott?  Grin Grin
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1207 Dátum: 2008 Május 19, 21:22:08 »


Én helyzeti előnyben vagyok, mert ez nemcsak a szakmám, hanem a hobbim is.
Dolgoztam is műhelyben, oktatok is szerelőket, azt hiszem ezekre a témákra az átlagosnál nagyobb rálátásom van, de ez azért még mondjuk elégséges szint, esetleg gyenge közepes.  Ha átmennénk valami egyéb fórumra, pl. valami ámítástechnikusra, akkor meg én lennék a figyelő...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1206 Dátum: 2008 Május 19, 21:17:31 »

Ha jól értem, akkor ránézésre (főleg egy nem szakmabelinek) igen nehéz megmondani, hogy az adott kéttorkú karbi progresszív-e vagy csak simán regiszter?
Tudsz egy példát mondani nekem igazi progresszívre?

Tényleg nehéz megmondani, általában a progresszívnek a kettes torka nagyobb, mint az első, úgy értem a venturi mérete.
Meg a progresszív a kettes torkot azonnal telibe nyitja, a sima regiszter pedig tudja félig nyitni is, általában.

Ami a régi 2103-as (ezeröcsi) ladákon volt, amikor még nem vákumos volt az előgyújtás szabályzója az progresszív volt. Az is egy weber koppintás, de nem tudom melyik. Most más nem jut eszembe, illetve ezeket a kéttorkúakat nem is nagyon ismerem.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #1205 Dátum: 2008 Május 19, 21:11:35 »

...
A regiszterkarbinál a második torok nyitása mechanikusan az első pillangószeleppel (szekvenciálisan, sorrendben) nyílik, esetleg vákummal vezérlet az első torokról (Lada 2105 Ózon) a progresszíveknél a jelleggörbe nem lineáris, hanem progresszív, a dúsítás egy progresszív jellegörbén haladva valósul meg.
A regiszterkarbi lehet progresszív és lineáris is, lényeg, hogy a szélesebb működési tartományt fog át, mint az egytorkú.  stb. stb. stb. stb.
...

Ha jól értem, akkor ránézésre (főleg egy nem szakmabelinek) igen nehéz megmondani, hogy az adott kéttorkú karbi progresszív-e vagy csak simán regiszter?
Tudsz egy példát mondani nekem igazi progresszívre?

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Oldalak: 1 ... 522 523 524 525 526 [527] 528 529 530 531 532 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.15 másodperc alatt készült el 17 lekéréssel.