www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 08, 15:40:41

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921204 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 523 524 525 526 527 [528] 529 530 531 532 533 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3337565 alkalommal)
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #1204 Dátum: 2008 Május 19, 21:07:05 »

Sosem tudom, hogy most Te ironizálsz (szivatsz) vagy csak "simán" beszólsz...
Az a helyzet, hogy én lehúztam vagy 23 évet különböző oktatási intézményekben, meg valamelyest érdekelnek is az ilyen jellegű technikai dolgok, de ezt a topicot olvasgatva kénytelen vagyok megállapítani, hogy hozzád képest sajnos kisiskolás szinten vagyok. Nekem az autószerelés az max. az olajcserét, meg esetleg egy szelephézagállítást jelent, ehhez is kell kb. egy fél délután.

Úgyhogy egyszerűen csak tisztelem a szakértelmedet, és a tapasztalatodat, amit helyenként egyéni stílusban adsz elő (lásd a megfelelő topicba bemásolt hozzászólásaid).
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1203 Dátum: 2008 Május 19, 20:46:28 »

"Stunt a Király!"smiley

Sosem tudom, hogy most Te ironizálsz (szivatsz) vagy csak "simán" beszólsz...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #1202 Dátum: 2008 Május 19, 20:36:25 »

Figyi Leon bácsi, mondok 3 könyvet, ami regisztenek hívja, pl. Dr, Dezsényi-Dr. Finichiu-Dr. Emőd: Belsőégésű motorok tervezése és vizsgálata, valamint Jürgen Kasedorf: Karburátorok és befecskendező szivattyúk, továbbá: Flamish Ottó: Gépkocsi Porlasztók és befecskendezők
............

Nekem ez a szakmám, én ezt tanultam, és lesz@rom, hogy a neten ki mit hogyan hív. Annyi sületlenség van a neten, hiszen itt szakmai lektorálás nélkül mindenki lehet atomtudós, orvos, milliomos, autóversenyző és ezoterika. Akár együtt is csak nick-et kell váltani.  Grin
...........

"Stunt a Király!"smiley
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1201 Dátum: 2008 Május 19, 20:30:50 »

És ezt a cirka 7 kilót kiszámoltad valahogy? vagy saccra ment az esztergálás, mondván hogy majd jó lesz, ezt csak azért kérdezem mert elég soknak tűnik. Pl haver 2es golfján 1.8 8szelep leszedettünk a lendkerékből 2 kilót, de nagyon ha akartunk volna se tudunk leszedetni, mert nem volt honnan. Amint ez megtörtént a golf az összes kereszteződésben leállt, ha nem rugdosta a srác a gázt.

Ha már a nyomatéknál tartunk, hogyan lehet elérni az általad vázolt arányt(köbcenti/10 -10-20%)?,
akár hány motort néztem ami ehez hasonlított, szinte mindben gyári főtengely volt

Nem esztergáltattam, hanem megvettem egy EMPI lendkereket, aztán megmértem, összeghasonlítottam a gyárival.
A typ1 motornak relatíve nehéz a lendkereke, összehasonlítva egy soros négyesssel.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1200 Dátum: 2008 Május 19, 20:29:07 »

Igen?  Embarrassed Schlosser Zoli is feszt így hívta, de én asztem félrebeszél  Smiley
Pedig a progressive szó folyamatost, folyamatosan adagoltat jelent,ami le is fedi a DFEV működését!
Az összes oldalon progressive-nek nevezik.
 Huh
Míg a regiszter szó jelentésének nemigen van köze a karbi tulajdonságaihoz Lips Sealed

Figyi Leon bácsi, mondok 3 könyvet, ami regisztenek hívja, pl. Dr, Dezsényi-Dr. Finichiu-Dr. Emőd: Belsőégésű motorok tervezése és vizsgálata, valamint Jürgen Kasedorf: Karburátorok és befecskendező szivattyúk, továbbá: Flamish Ottó: Gépkocsi Porlasztók és befecskendezők

Ez a három könyv nagyjából a legjobb szerzők legjobb könyvei, mindhármat oktatják a Műszakin, mint tankönyv. A szerzők is ott oktatók, Kasedorf kivételével, anno tanítottak is.

Konstrukciós kialakításukat tekintve 4 féle karburátort különböztetünk meg:
- egytorkú (31 PICT)
- kéttorkú , ezen belül regiszter vagy lépcsős illetve progresszív.
- iker vagy többszörös (weber IDF, IDA, DCNF, DCOE stb.)
- állandó nyomású (pl. Keihin CVT)

A regiszterkarbinál a második torok nyitása mechanikusan az első pillangószeleppel (szekvenciálisan, sorrendben) nyílik, esetleg vákummal vezérlet az első torokról (Lada 2105 Ózon) a progresszíveknél a jelleggörbe nem lineáris, hanem progresszív, a dúsítás egy progresszív jellegörbén haladva valósul meg.
A regiszterkarbi lehet progresszív és lineáris is, lényeg, hogy a szélesebb működési tartományt fog át, mint az egytorkú.  stb. stb. stb. stb.

Nekem ez a szakmám, én ezt tanultam, és lesz@rom, hogy a neten ki mit hogyan hív. Annyi sületlenség van a neten, hiszen itt szakmai lektorálás nélkül mindenki lehet atomtudós, orvos, milliomos, autóversenyző és ezoterika. Akár együtt is csak nick-et kell váltani.  Grin

Az írott szakkönyveket, sőt szakfolyóiratos publikációkat pedig szigorúan lektorálják, még akkor is, ha az író a szakmájának régi és elismert művelője.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1199 Dátum: 2008 Május 19, 20:11:28 »

és 1.6-ra 2.0 hengereket lehet rakni?

94 mm-est, ami 1915 ccm-re jön ki. Gépmunka is kell, úgyhogy nem "gyere buci hamm bekaplak..."

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető martonmany
Hozzászólások: 887


« Hozzászólás #1198 Dátum: 2008 Május 19, 18:15:13 »

Egyébként tényleg könnyebb 7 kg-mal, egészen pontosan 6.8 kg-mal a gyárihoz képest. Megmértem.
És ezt a cirka 7 kilót kiszámoltad valahogy? vagy saccra ment az esztergálás, mondván hogy majd jó lesz, ezt csak azért kérdezem mert elég soknak tűnik. Pl haver 2es golfján 1.8 8szelep leszedettünk a lendkerékből 2 kilót, de nagyon ha akartunk volna se tudunk leszedetni, mert nem volt honnan. Amint ez megtörtént a golf az összes kereszteződésben leállt, ha nem rugdosta a srác a gázt.

Ha már a nyomatéknál tartunk, hogyan lehet elérni az általad vázolt arányt(köbcenti/10 -10-20%)?,
akár hány motort néztem ami ehez hasonlított, szinte mindben gyári főtengely volt
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #1197 Dátum: 2008 Május 19, 18:05:18 »

az utolsó egy regiszterkarburátor, amit hibásan progresszívnek is szoktak hívni , de nem minden regiszterkarburátor progresszív jellegű.
Igen?  Embarrassed Schlosser Zoli is feszt így hívta, de én asztem félrebeszél  Smiley
Pedig a progressive szó folyamatost, folyamatosan adagoltat jelent,ami le is fedi a DFEV működését!
Az összes oldalon progressive-nek nevezik.
 Huh
Míg a regiszter szó jelentésének nemigen van köze a karbi tulajdonságaihoz Lips Sealed
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #1196 Dátum: 2008 Május 19, 18:03:40 »

de ehhez mit kel átalakítani?
[/quote



kopmlett felujitás
+blok felmarása
-hfej felmarása!
-ez alap

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
1303LS
« Hozzászólás #1195 Dátum: 2008 Május 19, 18:02:17 »

Igen???
Aki alapvetően tuningba gondolkozik, annak bele kell nyúlni a pénztárcába!
Szerintem nem drága...
Nézz meg egy komplett szett dupla webert mennyibe kerül!
Alap hangon 120 e ft, és e felett!

Lehet szarból is várat építeni, de úgyis rádomlik és büdös lesz...
Na látod, ha kicsit figyelmesebb lettél volna, már az elején levágod, hogy arról van szó, hogy a typ3 két ócska PDSITjét nem érdemes egy 20000Ft-os rudazattal ráhebrákolni a bogár motorjára, mert nem hoz annyit mintha máshová költöd el azt a pénzt.  Kiss
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #1194 Dátum: 2008 Május 19, 18:01:05 »

ja pénz  függö Grin
de ehhez mit kel átalakítani?
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #1193 Dátum: 2008 Május 19, 17:58:56 »

és 1.6-ra 2.0 hengereket lehet rakni?
ja pénz  függö Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #1192 Dátum: 2008 Május 19, 17:56:21 »

a posta $45.
így majdnem 20e forint átszámolva.
ezt nem mondanám filléreknek.
Igen???
Aki alapvetően tuningba gondolkozik, annak bele kell nyúlni a pénztárcába!
Szerintem nem drága...
Nézz meg egy komplett szett dupla webert mennyibe kerül!
Alap hangon 120 e ft, és e felett!

Lehet szarból is várat építeni, de úgyis rádomlik és büdös lesz...
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #1191 Dátum: 2008 Május 19, 17:52:30 »

Erre nem tudok válaszolni, előbb definiáld, hogy mit jelent az, hogy "érdemes". Hogy erősebb lesz? Igen. Hogy többet fog fogyasztani? Igen. Szopsz vele mert nem gyári? Igen. Sok pénz? Igen. Nehéz beállítani? Igen.

Az 1.3-ra 1.6-os hengereket kell rakni, nem több karbit...
és 1.6-ra 2.0 hengereket lehet rakni?
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #1190 Dátum: 2008 Május 19, 17:17:10 »

Francesco Guicciardini mondta XII. Lajos-nak mikor az megkérdezte, hogy mi szükséges a milánói hercegség elfoglalásához:
"Felség, három dolog szükséges: pénz, pénz, s megint csak pénz!"

Nos, a motortuninghoz is ez kell.


(ez az igen, igen, igen -ről jutott az eszembe)

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1189 Dátum: 2008 Május 19, 16:00:20 »

Igy már világos! Köszönöm!
Akkor egy olyat kérdeznék így karbival kapcsolatban, hogy 1,3-ra érdemes 2db solexet rakni vagy csak üzemanyagpocsékolás? Vagy érdemes egy kisebb tengellyel párosítani a szettet és akkor már nem csak pocsékolás....

Erre nem tudok válaszolni, előbb definiáld, hogy mit jelent az, hogy "érdemes". Hogy erősebb lesz? Igen. Hogy többet fog fogyasztani? Igen. Szopsz vele mert nem gyári? Igen. Sok pénz? Igen. Nehéz beállítani? Igen.

Az 1.3-ra 1.6-os hengereket kell rakni, nem több karbit...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #1188 Dátum: 2008 Május 19, 15:55:41 »

Ezek modell megnevezések.
 
A PIC, PICT, PDSI, PDSIT mind egytorkú Solex, az IDA, IDF, DCNF, DGFA pedig Weber. Az első három weber dupla, az utolsó egy regiszterkarburátor, amit hibásan progresszívnek is szoktak hívni , de nem minden regiszterkarburátor progresszív jellegű.

A Solex a Pierburg csoportba olvadt már vagy 10-15 éve. Neten mindent megtalálsz.
Igy már világos! Köszönöm!
Akkor egy olyat kérdeznék így karbival kapcsolatban, hogy 1,3-ra érdemes 2db solexet rakni vagy csak üzemanyagpocsékolás? Vagy érdemes egy kisebb tengellyel párosítani a szettet és akkor már nem csak pocsékolás....

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1187 Dátum: 2008 Május 19, 15:47:45 »

pdsit, idf, dgfa... ezek gondolom felépítésre, működésre utalnak, de melyik mit jelent?


Ezek modell megnevezések.
 
A PIC, PICT, PDSI, PDSIT mind egytorkú Solex, az IDA, IDF, DCNF, DGFA pedig Weber. Az első három weber dupla, az utolsó egy regiszterkarburátor, amit hibásan progresszívnek is szoktak hívni , de nem minden regiszterkarburátor progresszív jellegű.

A Solex a Pierburg csoportba olvadt már vagy 10-15 éve. Neten mindent megtalálsz.
« Utoljára szerkesztve: 2008 Május 19, 15:49:17 írta Stuntmanus »

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18491


1969

« Hozzászólás #1186 Dátum: 2008 Május 19, 15:43:56 »

Miben segítsünk? Milyen elnevezés?

És dgfa karbit érdemes központinak feltenni?
szerintem a (Weber?) karbi típusokra gondol mint itt a DGFA. meg szokott szó lenni még talán 2-3 fajtáról, de én sem jegyzem meg őket, mert nem tudom melyik mire való. vagy mit jelölnek a betűk..

Hú itt már harmadik karbi elnevezést olvasom.... Valaki nagyvonalakban segitene, ha szépen megkérem?
pl itt egy oldal fotókkal:
http://www.webercarburetor.com/carbdetails/carburators.htm
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #1185 Dátum: 2008 Május 19, 15:41:54 »

Miben segítsünk? Milyen elnevezés?
pdsit, idf, dgfa... ezek gondolom felépítésre, működésre utalnak, de melyik mit jelent?

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1184 Dátum: 2008 Május 19, 15:38:10 »

Hú itt már harmadik karbi elnevezést olvasom.... Valaki nagyvonalakban segitene, ha szépen megkérem?

Miben segítsünk? Milyen elnevezés?

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #1183 Dátum: 2008 Május 19, 15:38:06 »

Venturi az egy elv. Giovanni Venturi nevéből nevéből jön, a lényege, hogy a nagyobb sebességgel áramló közeg nyomása kisebb.
A venturi cső a karburátorban az a szűkített rész, ahol az áramló közeg felgyorsulva az úszóházból a keverőcsövön keresztül kiszivattyúzza a tüzelőanyagot.

Ennek a mérete ( belső átmérőja) nagy hatással van a karbi működésére, fúvóka méretre, mindenre.
köszönöm
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1182 Dátum: 2008 Május 19, 15:37:13 »

hülye kérdés: mi az a venturi?  Huh

Venturi az egy elv. Giovanni Venturi nevéből nevéből jön, a lényege, hogy a nagyobb sebességgel áramló közeg nyomása kisebb.
A venturi cső a karburátorban az a szűkített rész, ahol az áramló közeg felgyorsulva az úszóházból a keverőcsövön keresztül kiszivattyúzza a tüzelőanyagot.

Ennek a mérete ( belső átmérőja) nagy hatással van a karbi működésére, fúvóka méretre, mindenre.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #1181 Dátum: 2008 Május 19, 15:28:39 »

Vettem egy zsák fúvókát, van pár darab keverőcsövem, venturim. Rossz nem sülhet ki belőle. Cheesy Központival játszottam sokat mire fasza lett. Először bepróbálom majd 115ös vagy 120as főfúvókával, 200as levegővel, 50es alapjáratival 28as venturival. Elvileg valahol ilyen tájon lesz jó. Keverőcsövem 4db csak F50es van, F11-est jövő hét körük fogják csinálni. De többen azt mondták hogy az 50-esek kétoldaliban jobbak mint az F11-esek. Huh
hülye kérdés: mi az a venturi?  Huh
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #1180 Dátum: 2008 Május 19, 15:25:03 »

Hú itt már harmadik karbi elnevezést olvasom.... Valaki nagyvonalakban segitene, ha szépen megkérem?

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1179 Dátum: 2008 Május 19, 14:28:48 »

ennél meg hogy jött ki ez a nyomatékgörbe ?  Shocked

<beszúrt kép törölve>

A görbe léptékválasztása miatt a beszakadát kihagsúlyozza. Ha más léptéket választana, akkor nem lenne ilyen látványos.

maga a beszakadás ezer dologtól lehet, még az alapjárati és főfúvóka rosszul megválasztott arányától, vagy a levegőfúvóka rossz, stb.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1178 Dátum: 2008 Május 19, 14:26:12 »

valóban elég jól hangzik, viszont tényleg 7 kilóval könnyebb a lendkereked?(már ha a depónak hinni lehet, az előbb volt a kezemben), mert mi lett volna, ha nem könnyítesz rajta ennyit, akkor elképzelhető hogy mégnagyobb lenne a nyomatéka?
A lendkerék-tömeg csökkentése NEM növeli a nyomatékot, hanem a motor könnyebb felpörgését segíti. A nyomaték maximális értékéhez nincs köze.
Amikor elindulsz, akkor a nagyobb lendkerekű autó nehezebben fullad le, de ezzel nincs baj az 1915-ösnél, simán elindul alapjáraton, nem is kell óvatoskodni.

Egyébként tényleg könnyebb 7 kg-mal, egészen pontosan 6.8 kg-mal a gyárihoz képest. Megmértem.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető martonmany
Hozzászólások: 887


« Hozzászólás #1177 Dátum: 2008 Május 19, 13:30:44 »

Az 1915-ös motorom elég nyomatékos, nem fordulatra hangoltam és 179 Nm, ami nem kevés...
valóban elég jól hangzik, viszont tényleg 7 kilóval könnyebb a lendkereked?(már ha a depónak hinni lehet, az előbb volt a kezemben), mert mi lett volna, ha nem könnyítesz rajta ennyit, akkor elképzelhető hogy mégnagyobb lenne a nyomatéka?
« Utoljára szerkesztve: 2008 Május 19, 13:35:46 írta martonmany »
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #1176 Dátum: 2008 Május 19, 13:11:08 »

ennél meg hogy jött ki ez a nyomatékgörbe ?  Shocked


VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #1175 Dátum: 2008 Május 19, 13:08:59 »

ez hihető adat egy  Type1 1775cc 184Nm/92.3LE motornál?
csak mert az összes többi amit néztem az kb 140Nm körül megállt nyomatékban
az infó innen van http://www.keversite.nl/motoren/index.php

http://www.keversite.nl/motoren/motor.php?id=24

én cak azt nem értem,hogy csinált 90 lóerőt széria szelepmérettel. jó  a nyomatékcsúcs is 4000 fölött van , de akkor is Smiley

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #1174 Dátum: 2008 Május 19, 13:01:42 »

Úgy már ütni fog, mint a vonat! Én már játszottam ilyet!
Vettem egy zsák fúvókát, van pár darab keverőcsövem, venturim. Rossz nem sülhet ki belőle. Cheesy Központival játszottam sokat mire fasza lett. Először bepróbálom majd 115ös vagy 120as főfúvókával, 200as levegővel, 50es alapjáratival 28as venturival. Elvileg valahol ilyen tájon lesz jó. Keverőcsövem 4db csak F50es van, F11-est jövő hét körük fogják csinálni. De többen azt mondták hogy az 50-esek kétoldaliban jobbak mint az F11-esek. Huh


                             GNX-967
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1173 Dátum: 2008 Május 19, 12:59:57 »

ez hihető adat egy  Type1 1775cc 184Nm/92.3LE motornál?
csak mert az összes többi amit néztem az kb 140Nm körül megállt nyomatékban
az infó innen van http://www.keversite.nl/motoren/index.php

Valami nagyon nyomatékos tengellyel, talán a gyárival? Kicsit azért necces. ha meg forgós a motor, akkor teljesítményre hangolt, akkor nyomatékban lesz szegényebb.

Ha a motor nagyon tuti ( és persze nem feltöltött) akkor kb. annyi nyomatékot elérhet, amennyi köbcentis, osztva 10-zel. Felette nehéz. Inkább alatta 10-20 %-kal.

Az 1915-ös motorom elég nyomatékos, nem fordulatra hangoltam és 179 Nm, ami nem kevés...


Ezek amolyan ökölszabály számok, lehetnek eltérések, de nézz meg pár motort, általában bejön.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1172 Dátum: 2008 Május 19, 12:47:48 »

a posta $45.
így majdnem 20e forint átszámolva.
ezt nem mondanám filléreknek.

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #1171 Dátum: 2008 Május 19, 12:31:36 »

Tényleg, 1 Ft = 100 euro árfolyamnál  Tongue


Hol?

Tyűűhaaa...
75 dolcsi + posta...  Tongue
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-BUG-BUGGY-TRIKE-RAIL-TYPE-3-HPMX-IDF-Linkage-Kit_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33550QQihZ017QQitemZ270237581106QQrdZ1QQsspagenameZWD1V

Robpanzer
« Hozzászólás #1170 Dátum: 2008 Május 19, 11:33:23 »

Ha a kető közül kellene választani, akkor én a dupla pdsit-t választanám, nem a központi IDF-et.

A 32-es pdsit-nek lehet 23-as venturija is (évjárat függő), nyomatékos, de elég erős motor lesz, amivel el lehet krúzolni 8 liter alatt is. Ráadásul könnyen beállítható, erre van kitalálva. Van szivatója is.

Ellenben az IDF kurvára nem erre van kitalálva, hanem egy rövid szívócsővel egy hengerhez egy venturi, a hosszú szívócső végén nehéz beállítani és sokat eszik (relatíve) ahhoz képet mit nyújt.

És dgfa karbit érdemes központinak feltenni?
Nem elérhető martonmany
Hozzászólások: 887


« Hozzászólás #1169 Dátum: 2008 Május 19, 11:32:53 »

ez hihető adat egy  Type1 1775cc 184Nm/92.3LE motornál?
csak mert az összes többi amit néztem az kb 140Nm körül megállt nyomatékban
az infó innen van http://www.keversite.nl/motoren/index.php
« Utoljára szerkesztve: 2008 Május 19, 11:54:30 írta martonmany »
1303LS
« Hozzászólás #1168 Dátum: 2008 Május 19, 10:48:00 »


A typ3-as GYÁRI rudazat viszont hibátlan! (milyen érdekes!  Wink )

Viszont azt nem lehet feltenni a bogár motorra.
Mikor én ezzel játszottam még csak internetem sem volt, nem hogy rudazatok közül válogassak.  Cheesy
Barkácsoltam egyet,alapjárat szép volt, padlógázon kisimulva szépen tépett, de részterhelésen a legjobb esetben is sántított. Akkor magamnak bohóckodni jó volt, de, hogy tizenezrekért venni rá csak egy rudazatot szerintem nincs értelme. Ma már van több, jobb (jó, kicsit drágább) alternatíva is boltból polcról levéve. Hogy ugye ebben a szegmensben gondolkodjunk.  Wink
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1167 Dátum: 2008 Május 19, 10:25:40 »

Szerintem azt mondtam, hogy normális rudazat nélkül nehéz összehangolni.
PL az én házibarkács rudazatommal -mert ugye a typ3-é nem jó a bogárra- nem is lett volna értelme.
Jó és pontos rudazatot csinálni/csináltatni meg sok munka/sok pénz, a teljesítménynövekedés meg szerintem ezekhez képest tényleg elenyésző.

Typ1-es motorhoz van sok jó rudazat, typ3-hoz meg kevés, annak is a nagyrésze ócskavas, szőnyegporolónak sem jó.
A typ3-as GYÁRI rudazat viszont hibátlan! (milyen érdekes!  Wink )


Nagyon meg kell nézni, hogy mit veszel és hogyan állítod be, hihetetlen sok múlik rajta.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1166 Dátum: 2008 Május 19, 10:22:51 »

Viszont már meg van minden a kétoldalihoz, így elvileg hétvégén felteszem a párját is.  Wink

Úgy már ütni fog, mint a vonat! Én már játszottam ilyet!

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Robpanzer
« Hozzászólás #1165 Dátum: 2008 Május 19, 10:17:59 »

fillérekért lehet frankó vadi új, komplett rudazatokat kapni...


Hol?
Oldalak: 1 ... 523 524 525 526 527 [528] 529 530 531 532 533 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.156 másodperc alatt készült el 17 lekéréssel.