www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 10, 03:06:44

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921212 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 86 87 88 89 90 [91] 92 93 94 95 96 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3341373 alkalommal)
Lazlow
« Hozzászólás #18684 Dátum: 2013 Augusztus 14, 06:56:06 »

Sziasztok!
Meggyőztetek.  Grin
Úgyhogy akkor a kipufogó kérdés még nyitott. A gyári kinézet az fix.  Cool A furulya csere megoldás lehet a problémára de úgy emlékszem, hogy utángyártott dob van fent....az állapota kérdéses.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #18683 Dátum: 2013 Augusztus 13, 20:33:59 »


Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #18682 Dátum: 2013 Augusztus 13, 20:23:13 »

Őszinte leszek, szerintem nem jók ezek a kipufogók. Sokan szenvedtek már velük, hosszú távon, fordulaton hangosak. A minőségükről, pontatlanságukról nem is beszélve.

Sajnos így van. Én egy ilyet raktam fel újonan https://bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/1017/2-csoves-kipufogo-csendes-t4 , majd írd és mondd, 710 (hétszáztíz !) km után szemcseszórás, hegesztgetés, festés.  Embarrassed Aztán 2-3 ezer km után rájöttem, hogy felesleges javítgatni. Mondjuk az is igaz, hogy Egon jóval több hőt termel, mint egy sima motor, de akkor is. Gagyi, szar, gyenge minőség, hiába van belenyomtatva a lemezbe, hogy "EMPI". Olyan vékony, mint a papír. Alig várom, hogy a házilag duplacsövessé átalakított typ4 kiput rakhassam fel, ezt az okádékot meg péppé verem egy méretes kalapáccsal.  Evil Majd elfelejtettem, a jobboldali csővégződést meg valahol a nagyvilágban még tavaly elhagytam, miután tőből kiszakadt a dobból.
« Utoljára szerkesztve: 2013 Augusztus 13, 20:25:08 írta VW T2b »

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #18681 Dátum: 2013 Augusztus 13, 13:01:42 »


http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #18680 Dátum: 2013 Augusztus 13, 12:31:42 »

Hogy hoznak ki egy gyári mociból meg két weberből 80 lovat?! Huh

ahogy barki mas is..sehogy Evil

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető tusam
Hozzászólások: 130

« Hozzászólás #18679 Dátum: 2013 Augusztus 13, 11:50:13 »


Hogy hoznak ki egy gyári mociból meg két weberből 80 lovat?! Huh
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #18678 Dátum: 2013 Augusztus 13, 11:26:56 »

innen esetleg?

http://www.vintagespeed.com.tw/Exhaustsystem/Exhaustsystem-main.html


http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #18677 Dátum: 2013 Augusztus 13, 10:57:50 »

adonyi dob bambuszvég Cool
Vagy bármelyik gyári dob, furulya nélkül.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #18676 Dátum: 2013 Augusztus 13, 10:55:35 »

Úgy-úgy. Vagy más néven Monza? véggel.

adonyi dob bambuszvég Cool

Nem elérhető tusam
Hozzászólások: 130

« Hozzászólás #18675 Dátum: 2013 Augusztus 13, 10:50:46 »

Cry
Esetleg ehhez hasonló kipufogót tudnál ajánlani, ami minőségben, pontosságban megfelelő lenne?

Köszi!:)


Kis utánajárással, meg egy ismerőssel aki tud csövet hajlítani esetleg hegeszteni, olyan egyedi kipufogót kaphatsz ami kinézetre a saját ízlésed és be van állítva a motorod paramétereihez centire. Figyelembe véve a kívánt köbcentit, használt fordulatot, stb stb stb. Nem a megszokott eljárás, és van benne szívás de valamit valamiért alapon még olcsóbban is kijöhetsz belőle mint egy jó minőségű ismert tuning cég kipufogójával.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #18674 Dátum: 2013 Augusztus 13, 10:09:25 »

Úgy-úgy. Vagy más néven Monza? véggel.

Gyári dob bambusz véggel.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #18673 Dátum: 2013 Augusztus 13, 09:40:26 »

Cry
Esetleg ehhez hasonló kipufogót tudnál ajánlani, ami minőségben, pontosságban megfelelő lenne?

Köszi!:)

Gyári dob bambusz véggel.
Lazlow
« Hozzászólás #18672 Dátum: 2013 Augusztus 13, 09:24:13 »

 Cry
Esetleg ehhez hasonló kipufogót tudnál ajánlani, ami minőségben, pontosságban megfelelő lenne?

Köszi!:)

Őszinte leszek, szerintem nem jók ezek a kipufogók. Sokan szenvedtek már velük, hosszú távon, fordulaton hangosak. A minőségükről, pontatlanságukról nem is beszélve.

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #18671 Dátum: 2013 Augusztus 13, 09:19:47 »

Őszinte leszek, szerintem nem jók ezek a kipufogók. Sokan szenvedtek már velük, hosszú távon, fordulaton hangosak. A minőségükről, pontatlanságukról nem is beszélve.

Nagyon köszi!:)Smiley
Ragaszkodnék az F-es motorhoz. Komoly 1.6-ot nem szeretnék építeni. Akkor ha jól értem az F-es motor a dupla karbikkal, szimpla fejekkel, gépmunkával...stb. kb. 360e Ft lenne meg az "apró", tehát egy 500-al nyugodtan lehet számolni. Smiley  Ja igen a kipufogót már "kinéztem", nemtudom, hogy mik ezzekkel a tapasztalatok: EMPI GT (bár valahol Eurosport 2 néven emlegetik, de az EMPI oldalán GT style néven van fent 3418-as cikkszámmal). <beszúrt kép törölve>
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Mindenesetre videón egy 1.6-oson gyönyörű hangja volt.Smiley Nekem egy gyárias kinézetű, nem túl hangos (de a gyárinál lehet hangosabb), szép mély hangú kipufogó kell(ene).SmileySmiley



Lazlow
« Hozzászólás #18670 Dátum: 2013 Augusztus 13, 08:52:42 »

Nagyon köszi!:)Smiley
Ragaszkodnék az F-es motorhoz. Komoly 1.6-ot nem szeretnék építeni. Akkor ha jól értem az F-es motor a dupla karbikkal, szimpla fejekkel, gépmunkával...stb. kb. 360e Ft lenne meg az "apró", tehát egy 500-al nyugodtan lehet számolni. Smiley  Ja igen a kipufogót már "kinéztem", nemtudom, hogy mik ezzekkel a tapasztalatok: EMPI GT (bár valahol Eurosport 2 néven emlegetik, de az EMPI oldalán GT style néven van fent 3418-as cikkszámmal).
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Mindenesetre videón egy 1.6-oson gyönyörű hangja volt.Smiley Nekem egy gyárias kinézetű, nem túl hangos (de a gyárinál lehet hangosabb), szép mély hangú kipufogó kell(ene).SmileySmiley


Én úgy gondolom, hogy a nálad lévő két alapból kétféle úton indulhatsz el (Ez a véleményem egybevág Tatiéval):
1.Ha ragaszkodunk az F motorhoz, akkor csak visszafogott tuning (Gondolj bele, hogy az F motorok 40 lóerősek voltak és VW már a 44 LE-s motoroknál nagy olajfuratos blokkokat használt. Ha te akarsz egy duplaszívós sport tengelyes, dupla Weberes motort, akkor 60-70-80 LE-t célzol meg egy olyan blokkal, amit a VW már 50LE-nél sem talált túl jónak.)
2.Ha komoly 1,6 tuningot akarsz, akkor csak az AR motort használd!
Az általad elsőre felvázolt verzió, a kettő keveréke a lehető legrosszabb megoldás.
A vintage speed összeállítás költségei kb (Én most építem újjá a Varázsló ex Vintage Speed motorját, tehát ezek mostani valós árak).:
-Gépmunka (Lehet azt mondod, hogy nem kell, de tuningnál ha egy kis kopás is van, rögtön meg tud indulni a nagyobb hengerektől, növelt sűrítéstől, stb. Szóval érdemes mérni és nem leszögezni rögtön, hogy nem kell gépmunka) Ezen a motoron ez 100ezer Ft volt új csapágyakkal, de ez olyan gépmunka, hogy az összes tőcsavar kiszerelése után a blokkfelek le lettek marva síkra, újra lett fúrva a főtengely, vezérműtengely, olajpumpa helye. A középvonaltól kiórázva újra marták a henger felfekvőket + főtengely köszörülés + hajtókar perselyezés + Megperselyezték a blokkban a szíjtárcsa-labirint helyét! Ez annyira profi gépmunka, hogy talán még pasztázás nélkül sem folyna és mindegyik dugattyúkiállás ugyanakkora! (Merki)
-1,6 HD garnitúra 50ezer Ft
-Hengerfejek: Ha marad az 1,3 hengerfej, akkor 20ezerből marják fel az 1,6 hengerekhez és állítják be a sűrétést, illetve ha cserélni kell szelepvezetőket, szelepeket, annak az anyagköltsége kb. 30ezer Ft. Ha szerzel 2 szimplaszívós 1,6 fejet, az bontottan 20-30ezer/pár, annál a sűrítési viszony változtatása és a felújítás anyagköltsége megegyezik az 1,3 hengerfejével.
-Az új karbi szett amit linkeltem szívócsővel, rudazattal, légszűrővel, postával 120ezer Ft
-Ehhez még az AR motorról átpakolhatod az olajhűtőt, a turbinaházat-kereket, kiépíthetsz egy olajszűrős rendszert 20ezerből és tehetsz rá nagy kuplungot/lendkereket 20-ból.
Ezek az alap költségek, persze az apróságok nélkül mint tömítések, tömlők, csavarok, festék, olaj, gyertyák, stb.
Ez a motor teljesen jól üzemel ha a többi cucc gyári (gyújtás, kipufogó, vezérműtengely), de persze extrázni lehet egy Sebring/Abarth kipufogóval, egy jó himbasorral, egy elektronikus gyújtással, stb.
Ha az AR-ből komoly tuning utat választod, ott szerintem kapásból kell 2 új hengerfej, mert alaposan megnézve ritkán repedésmentesek a duplaszívós fejek, ez kapásból 130ezer plussz (39/36 szelepes új fejek), illetve ide mehet már a sportvezérműtengely kerékkel még 40-ért, na meg a 2 használt IDF is húzósabb lehet a végére megfelelően átalakítva, fúvókázva, sőt ide már kell a jó kipufogó, stb.


Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #18669 Dátum: 2013 Augusztus 13, 08:47:09 »

Én meg úgy gondolom, hogy a vintage speed motort a korlátok miatt már nem tudod erősebbre építeni. Azt ha megunod, kib*szod és csinálsz egy másikat egy jó blokkból. Szóval el kell dönteni, hogy elég-e egy ilyen motor.

Idézetet írta: tati - Tegnap - 22:09:59
a vintage szpidmotor az amit az ember kicsit később épit át erősebbre bassza ki a picsába mint egy simát.
Ha az AR-es blokk és hergerfejek használhatók akkor nem kérdés miből épitkezzünk,ha fos akkor a turbina és kutyaház és olajhütő ponjólesz az F-esre.....

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #18668 Dátum: 2013 Augusztus 13, 07:52:54 »

Én meg úgy gondolom, hogy a vintage speed motort a korlátok miatt már nem tudod erősebbre építeni. Azt ha megunod, kib*szod és csinálsz egy másikat egy jó blokkból. Szóval el kell dönteni, hogy elég-e egy ilyen motor.

a vintage szpidmotor az amit az ember kicsit később épit át erősebbre mint egy simát.
Ha az AR-es blokk és hergerfejek használhatók akkor nem kérdés miből épitkezzünk,ha fos akkor a turbina és kutyaház és olajhütő ponjólesz az F-esre.....

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #18667 Dátum: 2013 Augusztus 13, 07:51:06 »

Én úgy gondolom, hogy a nálad lévő két alapból kétféle úton indulhatsz el (Ez a véleményem egybevág Tatiéval):
1.Ha ragaszkodunk az F motorhoz, akkor csak visszafogott tuning (Gondolj bele, hogy az F motorok 40 lóerősek voltak és VW már a 44 LE-s motoroknál nagy olajfuratos blokkokat használt. Ha te akarsz egy duplaszívós sport tengelyes, dupla Weberes motort, akkor 60-70-80 LE-t célzol meg egy olyan blokkal, amit a VW már 50LE-nél sem talált túl jónak.)
2.Ha komoly 1,6 tuningot akarsz, akkor csak az AR motort használd!
Az általad elsőre felvázolt verzió, a kettő keveréke a lehető legrosszabb megoldás.
A vintage speed összeállítás költségei kb (Én most építem újjá a Varázsló ex Vintage Speed motorját, tehát ezek mostani valós árak).:
-Gépmunka (Lehet azt mondod, hogy nem kell, de tuningnál ha egy kis kopás is van, rögtön meg tud indulni a nagyobb hengerektől, növelt sűrítéstől, stb. Szóval érdemes mérni és nem leszögezni rögtön, hogy nem kell gépmunka) Ezen a motoron ez 100ezer Ft volt új csapágyakkal, de ez olyan gépmunka, hogy az összes tőcsavar kiszerelése után a blokkfelek le lettek marva síkra, újra lett fúrva a főtengely, vezérműtengely, olajpumpa helye. A középvonaltól kiórázva újra marták a henger felfekvőket + főtengely köszörülés + hajtókar perselyezés + Megperselyezték a blokkban a szíjtárcsa-labirint helyét! Ez annyira profi gépmunka, hogy talán még pasztázás nélkül sem folyna és mindegyik dugattyúkiállás ugyanakkora! (Merki)
-1,6 HD garnitúra 50ezer Ft
-Hengerfejek: Ha marad az 1,3 hengerfej, akkor 20ezerből marják fel az 1,6 hengerekhez és állítják be a sűrétést, illetve ha cserélni kell szelepvezetőket, szelepeket, annak az anyagköltsége kb. 30ezer Ft. Ha szerzel 2 szimplaszívós 1,6 fejet, az bontottan 20-30ezer/pár, annál a sűrítési viszony változtatása és a felújítás anyagköltsége megegyezik az 1,3 hengerfejével.
-Az új karbi szett amit linkeltem szívócsővel, rudazattal, légszűrővel, postával 120ezer Ft
-Ehhez még az AR motorról átpakolhatod az olajhűtőt, a turbinaházat-kereket, kiépíthetsz egy olajszűrős rendszert 20ezerből és tehetsz rá nagy kuplungot/lendkereket 20-ból.
Ezek az alap költségek, persze az apróságok nélkül mint tömítések, tömlők, csavarok, festék, olaj, gyertyák, stb.
Ez a motor teljesen jól üzemel ha a többi cucc gyári (gyújtás, kipufogó, vezérműtengely), de persze extrázni lehet egy Sebring/Abarth kipufogóval, egy jó himbasorral, egy elektronikus gyújtással, stb.
Ha az AR-ből komoly tuning utat választod, ott szerintem kapásból kell 2 új hengerfej, mert alaposan megnézve ritkán repedésmentesek a duplaszívós fejek, ez kapásból 130ezer plussz (39/36 szelepes új fejek), illetve ide mehet már a sportvezérműtengely kerékkel még 40-ért, na meg a 2 használt IDF is húzósabb lehet a végére megfelelően átalakítva, fúvókázva, sőt ide már kell a jó kipufogó, stb.


Köszi:)
Nagyon szimpatikus ez a Vintage Speed moci setup. Smiley Főleg mert arra való amire használnám: túrázgatni, poroszkálni a városban...stb.
Igazság szerint eddig "kerestem a helyes utat" stílus/motor ügyben. Egy vérbeli Cal-look-tól indultam (mert imádom), volt Sleeper és OldSchool...de minél többet foglalkozom a "kicsikével" egyre inkább a korhűség és a gyárias kinézet felé húz a szívem (kivéve pár apróságot)...

Véleményed szerint egy tisztességes építés mennyiből jönne ki (gépműhely, alkatrészek...stb.)? Ezzel a konfigurációval:  "F-es motorra rábiggyeszted az 1,6 HD-t, de hagyod a szimplaszívós fejeket (Esetleg szerzel rá az 1,3 helyett 1,6 szimplaszívós fejeket), picit növelsz a sűrítésen és dobsz rá egy ilyen karbi szettet: (...) ".

Köszönöm! Smiley Ezzel sokat segítettél és nagyon gondolkodóba estem, hogy a hátsó futóművet sem "piszkálom", marad gyári olajos és nem lesz szárazféltengelyes. Persze a hátsó ültetésnél (az olajosnál) még vannak homályos foltok, pl., hogy lengéscsillapítót rövidítetni kell és keményíteni? Vagy hogy lehet hátul is megtartani a gyári komfortot? Mert elöl ezt megoldja az ültetőcsonk. Valamint a negatív kerékdőlés nem "csavarja" el a villákat/"lengőkarokat"?


Lazlow
« Hozzászólás #18666 Dátum: 2013 Augusztus 13, 07:50:46 »

Tudom.  Wink
De hát ugye a "Bogár varázsa".Smiley

Ez akkor nagyon nagy pénz volt,a motorfelújítás árából lehetett volna venni egy új autót!

Mi pont 1987-ben vettek az új 120L-es Skodánkat,128e Forintba került.
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #18665 Dátum: 2013 Augusztus 13, 07:41:27 »

a vintage szpidmotor az amit az ember kicsit később épit át erősebbre mint egy simát.

jé akkor nekem is ilyen van Grin

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Lazlow
« Hozzászólás #18664 Dátum: 2013 Augusztus 13, 07:38:44 »

Na, akkor csak lehet majd "legózni".  Grin  Cheesy
Úgy is szét akarom húzni az AR-t mert nemtudom, hogy mennyit ment a benzines olajjal és aggódom a csapágyak állapota miatt.  Undecided

a vintage szpidmotor az amit az ember kicsit később épit át erősebbre mint egy simát.
Ha az AR-es blokk és hergerfejek használhatók akkor nem kérdés miből épitkezzünk,ha fos akkor a turbina és kutyaház és olajhütő ponjólesz az F-esre.....
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #18663 Dátum: 2013 Augusztus 13, 07:25:39 »


1987 januárjában 120.000Ft-ért lett teljesen újjáépítve a gyári F-es mocim (gyári cuccokkal), öreg Parajdi csinálta.
Ez akkor nagyon nagy pénz volt,a motorfelújítás árából lehetett volna venni egy új autót!

Mi pont 1987-ben vettek az új 120L-es Skodánkat,128e Forintba került.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #18662 Dátum: 2013 Augusztus 12, 22:09:59 »

Köszönöm!:)
A Vintage speed motor az pontosan mit takar (milyen setup)? Smiley


a vintage szpidmotor az amit az ember kicsit később épit át erősebbre mint egy simát.
Ha az AR-es blokk és hergerfejek használhatók akkor nem kérdés miből épitkezzünk,ha fos akkor a turbina és kutyaház és olajhütő ponjólesz az F-esre.....
« Utoljára szerkesztve: 2013 Augusztus 12, 22:13:50 írta tati »

Lazlow
« Hozzászólás #18661 Dátum: 2013 Augusztus 12, 21:51:20 »

Volt sok ötletem a felújítással kapcsolatban...
Így fogtam magam és mivel szakmámba vág a dolog így minden stílusra/ötletre/színre/összeállításra csináltam egy PhotoShop verziót. Smiley
Fejben nem ment volna mert sok dolog volt ami fejben nagyon jól nézett ki.  Grin Megcsináltam PS-el és kiderült, hogy rettentő ocsmány lenne a végeredmény.  Cry

Arról nem is beszélve, hogy amikor kint jártam sógoréknál egy nagy bogár talin, akkor láttam élőben pár általam nagyon szépnek gondolt konstrukciót...ami élőben nem is tetszett annyira. Smiley

Ügyes, hogy fejben meg tudtad csinálni, más szétk*r három autót, mire elér idáig Smiley

« Utoljára szerkesztve: 2013 Augusztus 12, 21:54:21 írta Lazlow »
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #18660 Dátum: 2013 Augusztus 12, 21:42:50 »

Ügyes, hogy fejben meg tudtad csinálni, más szétk*r három autót, mire elér idáig Smiley

Köszi:)
Nagyon szimpatikus ez a Vintage Speed moci setup. Smiley Főleg mert arra való amire használnám: túrázgatni, poroszkálni a városban...stb.
Igazság szerint eddig "kerestem a helyes utat" stílus/motor ügyben. Egy vérbeli Cal-look-tól indultam (mert imádom), volt Sleeper és OldSchool...de minél többet foglalkozom a "kicsikével" egyre inkább a korhűség és a gyárias kinézet felé húz a szívem (kivéve pár apróságot)...

Véleményed szerint egy tisztességes építés mennyiből jönne ki (gépműhely, alkatrészek...stb.)? Ezzel a konfigurációval:  "F-es motorra rábiggyeszted az 1,6 HD-t, de hagyod a szimplaszívós fejeket (Esetleg szerzel rá az 1,3 helyett 1,6 szimplaszívós fejeket), picit növelsz a sűrítésen és dobsz rá egy ilyen karbi szettet: (...) ".

Köszönöm! Smiley Ezzel sokat segítettél és nagyon gondolkodóba estem, hogy a hátsó futóművet sem "piszkálom", marad gyári olajos és nem lesz szárazféltengelyes. Persze a hátsó ültetésnél még vannak homályos foltok, pl., hogy lengéscsillapítót rövidítetni kell és keményíteni? Vagy hogy lehet hátul is megtartani a gyári komfortot? Mert elöl ezt megoldja az ültetőcsonk. Valamint a negatív kerékdőlés nem "csavarja" el a villákat/"lengőkarokat"?

Lazlow
« Hozzászólás #18659 Dátum: 2013 Augusztus 12, 21:39:02 »

Köszi:)
Nagyon szimpatikus ez a Vintage Speed moci setup. Smiley Főleg mert arra való amire használnám: túrázgatni, poroszkálni a városban...stb.
Igazság szerint eddig "kerestem a helyes utat" stílus/motor ügyben. Egy vérbeli Cal-look-tól indultam (mert imádom), volt Sleeper és OldSchool...de minél többet foglalkozom a "kicsikével" egyre inkább a korhűség és a gyárias kinézet felé húz a szívem (kivéve pár apróságot)...

Véleményed szerint egy tisztességes építés mennyiből jönne ki (gépműhely, alkatrészek...stb.)? Ezzel a konfigurációval:  "F-es motorra rábiggyeszted az 1,6 HD-t, de hagyod a szimplaszívós fejeket (Esetleg szerzel rá az 1,3 helyett 1,6 szimplaszívós fejeket), picit növelsz a sűrítésen és dobsz rá egy ilyen karbi szettet: (...) ".

Köszönöm! Smiley Ezzel sokat segítettél és nagyon gondolkodóba estem, hogy a hátsó futóművet sem "piszkálom", marad gyári olajos és nem lesz szárazféltengelyes. Persze a hátsó ültetésnél (az olajosnál) még vannak homályos foltok, pl., hogy lengéscsillapítót rövidítetni kell és keményíteni? Vagy hogy lehet hátul is megtartani a gyári komfortot? Mert elöl ezt megoldja az ültetőcsonk. Valamint a negatív kerékdőlés nem "csavarja" el a villákat/"lengőkarokat"?

Ha egyszerűen akarom leírni a dolgot, akkor a vintage speed motor azt jelenti, hogy egy olyan motort építünk a régi bogárba mint amilyen motort az akkori alkatrészekből össze lehetett rakni. Tehát pl. ha F-es motor volt a bogárban, nem volt még 1,6 kivitel meg duplaszívós fej, akkor a régi cuccokból építkezünk: Szimplaszívós fejek, 2 szimpla karbi nem pedig 2 dupla. Ezek a módosítások nem hoznak akkora plusz teljesítményt hogy kifeküdjön a motor, viszont egyrészt nagyon esztétikusak, másrészt érezhetően erősebbek, dinamikusak a gyáriaknál. Mondjuk egy F-es motorra rábiggyeszted az 1,6 HD-t, de hagyod a szimplaszívós fejeket (Esetleg szerzel rá az 1,3 helyett 1,6 szimplaszívós fejeket), picit növelsz a sűrítésen és dobsz rá egy ilyen karbi szettet:

http://de.hoffmann-speedster.com/bus/bus-t2/motor/vergaser-luftfilter/6007/vergaseranlage-empi-epc-34-einkanal?c=110174

Lesz egy jó kis kinyírhatatlan túramotorod, ami könnyen beállítható, kevés a hibalehetőség.

Vagy belefogsz az AR motorba és akkor mehet a sportvezérműtengely, a nagyszelepes fej, a Weber IDF...

« Utoljára szerkesztve: 2013 Augusztus 12, 21:42:03 írta Lazlow »
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #18658 Dátum: 2013 Augusztus 12, 21:06:29 »

Ha egyszerűen akarom leírni a dolgot, akkor a vintage speed motor azt jelenti, hogy egy olyan motort építünk a régi bogárba mint amilyen motort az akkori alkatrészekből össze lehetett rakni. Tehát pl. ha F-es motor volt a bogárban, nem volt még 1,6 kivitel meg duplaszívós fej, akkor a régi cuccokból építkezünk: Szimplaszívós fejek, 2 szimpla karbi nem pedig 2 dupla. Ezek a módosítások nem hoznak akkora plusz teljesítményt hogy kifeküdjön a motor, viszont egyrészt nagyon esztétikusak, másrészt érezhetően erősebbek, dinamikusak a gyáriaknál. Mondjuk egy F-es motorra rábiggyeszted az 1,6 HD-t, de hagyod a szimplaszívós fejeket (Esetleg szerzel rá az 1,3 helyett 1,6 szimplaszívós fejeket), picit növelsz a sűrítésen és dobsz rá egy ilyen karbi szettet:

http://de.hoffmann-speedster.com/bus/bus-t2/motor/vergaser-luftfilter/6007/vergaseranlage-empi-epc-34-einkanal?c=110174

Lesz egy jó kis kinyírhatatlan túramotorod, ami könnyen beállítható, kevés a hibalehetőség.

Vagy belefogsz az AR motorba és akkor mehet a sportvezérműtengely, a nagyszelepes fej, a Weber IDF...

Köszönöm!:)
A Vintage speed motor az pontosan mit takar (milyen setup)? Smiley



Lazlow
« Hozzászólás #18657 Dátum: 2013 Augusztus 12, 20:33:36 »

Köszönöm!:)
A Vintage speed motor az pontosan mit takar (milyen setup)? Smiley


Ami tény:

Ha ráakarod tenni a duplaszívós fejeket az F motorra, akkor kell cserélned tőcsavar szettet.

Ami az én véleményem:

Ha tuning motort szeretnél és áldozol is rá ennyit, akkor én az AR-ből csinálnám. F motorból csak sima 1,6-ot vagy Vintage Speed mocit csinálnék, szimplaszívós fejekkel, esetleg nagyon visszafogott tengellyel.

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #18656 Dátum: 2013 Augusztus 12, 20:16:26 »

Ami tény:

Ha ráakarod tenni a duplaszívós fejeket az F motorra, akkor kell cserélned tőcsavar szettet.

Ami az én véleményem:

Ha tuning motort szeretnél és áldozol is rá ennyit, akkor én az AR-ből csinálnám. F motorból csak sima 1,6-ot vagy Vintage Speed mocit csinálnék, szimplaszívós fejekkel, esetleg nagyon visszafogott tengellyel.

Sziasztok!
Sok felé sok mindent írnak a mocikról de mennyire jó ötlet egy F-es motort "összelegózni"? Amire gondoltam:
1987 januárjában 120.000Ft-ért lett teljesen újjáépítve a gyári F-es mocim (gyári cuccokkal), öreg Parajdi csinálta. Ezt csak azért írom le mert már csak ezért sem szívesen tennék bele másik motort.
'87 óta kb. 70.000km-ert futott a motor, de a bal hengersor füstöl (meg szintén ezen a "soron" volt egy gyertyakilövés is 6-7 éve, perselyezve lett). A főtengely nem "kotyog". A blokk alja viszont eléggé olajos és látszik, hogy a tömítések már nincsenek a toppon. Tudomásom szerint nem volt tömítés csere a felújítás óta.
Szóval, van mégegy mocim egy elvileg AR-es 1.3-as, duplaszívós, gyári elektronikus gyújtással...de szarabb állapotba van mint az F-es mocim. Legalább 6 liter benzines olaj van benne, rossz gyújtás, kotyog a főtengely, indításnál picit füstöl (gondolom a duplamennyiségű olaj miatt) és az alja annyira olajos, hogy egy másik motort is kenhetne  vele.  Grin
Mivel az autó (a futóművön kívül) teljesen gyári lesz így arra gondoltam, hogy teljesen felújítanám (persze szaksegítséggel) az F-es mocit (úgy tudom, hogy ez olyan 500e-be fáj kb, ha full gyárira szeretném). Mennyire életképes ötlet az F-es mocira rátenni a duplaszívós HF-eket a másik mociról (HF csavarok mennyire térnek el?), duplakarbikat, sportkipuffot, "mid-performance" vez.tengelyt, és esetleg egy 1.6-os HD szettet. Természetesen az olajhűtéssel is kéne valamit kezdeni, gondolom.

Célom egy fürge motor megalkotása, de nem lepadlózós-szemkinyomós-csakazértisszétforgatós üzemmódban használnám, hanem ésszel. Terveim szerint évi 1500-2000km-ert szeretnék menni vele.

Minden építő jellegű tanácsot örömmel fogadnék (pl. ki milyen vez.tengelyt, himbasort, karbikat ajánl/ vagy nem...stb.), mert olvastam már, hogy F1-es mociból jobb dohányzóasztalt csinálni és nem "tuningolni"...bár ez nem igazán tuning, inkább csak nem lesz "lomha" mint az 1.3, persze tudom, hogy egy jó állapotú, jól beállított 1.3-as is fürgén ciripel Smiley De picit többet szeretnék. Tudom milyen amikor hibátlanul megy ez az 1.3-as (bár ez már régen volt).Smiley
De olvastam olyat is, hogy gond nélkül mennek az 1.6-os HD szettekkel, és nem főnek meg.Smiley

Köszönöm!

Üdvw: Laci

Lazlow
« Hozzászólás #18655 Dátum: 2013 Augusztus 12, 19:50:19 »

Sziasztok!
Sok felé sok mindent írnak a mocikról de mennyire jó ötlet egy F-es motort "összelegózni"? Amire gondoltam:
1987 januárjában 120.000Ft-ért lett teljesen újjáépítve a gyári F-es mocim (gyári cuccokkal), öreg Parajdi csinálta. Ezt csak azért írom le mert már csak ezért sem szívesen tennék bele másik motort.
'87 óta kb. 70.000km-ert futott a motor, de a bal hengersor füstöl (meg szintén ezen a "soron" volt egy gyertyakilövés is 6-7 éve, perselyezve lett). A főtengely nem "kotyog". A blokk alja viszont eléggé olajos és látszik, hogy a tömítések már nincsenek a toppon. Tudomásom szerint nem volt tömítés csere a felújítás óta.
Szóval, van mégegy mocim egy elvileg AR-es 1.3-as, duplaszívós, gyári elektronikus gyújtással...de szarabb állapotba van mint az F-es mocim. Legalább 6 liter benzines olaj van benne, rossz gyújtás, kotyog a főtengely, indításnál picit füstöl (gondolom a duplamennyiségű olaj miatt) és az alja annyira olajos, hogy egy másik motort is kenhetne  vele.  Grin
Mivel az autó (a futóművön kívül) teljesen gyári lesz így arra gondoltam, hogy teljesen felújítanám (persze szaksegítséggel) az F-es mocit (úgy tudom, hogy ez olyan 500e-be fáj kb, ha full gyárira szeretném). Mennyire életképes ötlet az F-es mocira rátenni a duplaszívós HF-eket a másik mociról (HF csavarok mennyire térnek el?), duplakarbikat, sportkipuffot, "mid-performance" vez.tengelyt, és esetleg egy 1.6-os HD szettet. Természetesen az olajhűtéssel is kéne valamit kezdeni, gondolom.

Célom egy fürge motor megalkotása, de nem lepadlózós-szemkinyomós-csakazértisszétforgatós üzemmódban használnám, hanem ésszel. Terveim szerint évi 1500-2000km-ert szeretnék menni vele.

Minden építő jellegű tanácsot örömmel fogadnék (pl. ki milyen vez.tengelyt, himbasort, karbikat ajánl/ vagy nem...stb.), mert olvastam már, hogy F1-es mociból jobb dohányzóasztalt csinálni és nem "tuningolni"...bár ez nem igazán tuning, inkább csak nem lesz "lomha" mint az 1.3, persze tudom, hogy egy jó állapotú, jól beállított 1.3-as is fürgén ciripel Smiley De picit többet szeretnék. Tudom milyen amikor hibátlanul megy ez az 1.3-as (bár ez már régen volt).Smiley
De olvastam olyat is, hogy gond nélkül mennek az 1.6-os HD szettekkel, és nem főnek meg.Smiley

Köszönöm!

Üdvw: Laci
Nem elérhető tusam
Hozzászólások: 130

« Hozzászólás #18654 Dátum: 2013 Augusztus 12, 18:40:27 »

1.6 duplakarbis, 40x35.5 szelepes motor, okos vezérművel sportkipu. Az autó színe kék lesz! Smiley Porsche ocean blue(plusz 10Le érzésre) jah és túraautó lesz ami kicsit izgalmas. Nem akarom szétpörgetni de ha néha 5000rpm környékére megy a fordulat akkor ne lepődjön meg a gép.
« Utoljára szerkesztve: 2013 Augusztus 12, 18:43:52 írta tusam »
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #18653 Dátum: 2013 Augusztus 12, 14:09:38 »

Mitől? Smiley
milyen az általános állapota és mire akarod használni.

Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29083


Road Force One

« Hozzászólás #18652 Dátum: 2013 Augusztus 12, 13:10:03 »

Én vákuumos+röpsúlyost adtam el te_o-nak, úgy hogy van ilyen is.


Pfff... ezt nem tudtam... mindig tanul az ember... Wink

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #18651 Dátum: 2013 Augusztus 12, 13:04:28 »

Én vákuumos+röpsúlyost adtam el te_o-nak, úgy hogy van ilyen is.

Hmmm... nekem 050-es van, de az csak röpsúlyos... Shocked
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29083


Road Force One

« Hozzászólás #18650 Dátum: 2013 Augusztus 12, 11:44:07 »

050-es vákuumos gyújtást át lehet (érdemes?) alakítani röpsúlyossá?

Hmmm... nekem 050-es van, de az csak röpsúlyos... Shocked

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető tusam
Hozzászólások: 130

« Hozzászólás #18649 Dátum: 2013 Augusztus 12, 11:41:14 »

igen (attól függ)

Mitől? Smiley
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #18648 Dátum: 2013 Augusztus 12, 10:46:36 »

050-es vákuumos gyújtást át lehet (érdemes?) alakítani röpsúlyossá?
igen (attól függ)

Nem elérhető tusam
Hozzászólások: 130

« Hozzászólás #18647 Dátum: 2013 Augusztus 12, 10:29:53 »

050-es vákuumos gyújtást át lehet (érdemes?) alakítani röpsúlyossá?
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #18646 Dátum: 2013 Augusztus 12, 07:35:47 »

1.Nem drágább legyártani, csak el tudják adni drágábban (ugyanúgy, ahogyan egy csomó alkatrész drágább bogárhoz mint máshoz) , illetve  mivel nem olyan széles körben értékesíthető a bogár gewinde, ezért a gagyi gyártók nem gyártanak bogárba, inkább csak márkásat lehet venni, ami golfba sem olcsó.
2.Nem ilyen egyszerű ez a súlyeloszlás dolog. Nem csak azt kell nézni, hogy hány kg. elől, hanem, hogy hány kg hátul. Ezért eloszlás a neve. A hátsó tömeg kihat a kocsi elejére, ezért van az, hogy erősebb hátsó rugóval javul az első futómű viselkedése is. Azáltal, hogy a bogár motorja a hátsó tengely mögött van, még könnyebb az eleje (olyan mintha emelni próbálná azt). Szóval nem annyi az egész, hogy ennyivel kevesebb, annyival több.
3.Nem igaz, hogy gewindével úgyis pattogósabb lesz! Pont ez a lényege a jó gewindének, ami hangolva van. A pattogás nem jó, attól nem javul a futómű! Csak itthon kevesen használnak az adott autóba való minőségi gewindét. Egyszer érdemes lenne kipróbálnod a Monyó autóját, hihetetlen: Ha megnyomkodod a sárvédőket, nem bírod berugóztatni olyan kemény. Viszont ha mész vele, akkor semmi pattogás. De itt jönnek azok az apróságok, hogy a korábban BS-tól vásárolt koni hátsó lengéscsillapítókat  kapásból cserélték amikor typ4 került be hátra, mert annak más a tömege. De azt is érdemes kipróbálni, hogy mész egy kört egy olyan géppel amiben gagyi gewinde van, utána meg egy olyannal amiben minőségi. Tényleg hihetetlen a különbség.


De most komolyan kérdezem,hogy egy Gewindet készíteni Golf I-esbe,miért kerül negyed annyiba,mint pl 1974/08 utáni,lemezlengőkaros 1303-asba? (Mikor eleve ugyan az a futómű)

Ti a múltkor az orrmotor miatt,a súlyelosztásra hívatkoztatok!
Én egy kicsit nekiálltam számolni.Ok Golf I orrmotor,súlya kb 80kg.A váltó is elől van,legyen 50kg.Ez összesen 130 kg plusz súly a bogárhoz képest.
De viszont a bogár tankja elől van,tegyük fel teletankolom,ez kb 35-40 kg.Kb a váltó súlyát kiegyenlíti.Az a 80 kg különbség,egy felnőt átlagember súlya.Nehogy már ez nagymértékben befolyásolja a dolgokat!
Esetleg kicsit keményebb,pattogósabb lesz,aki gewindet rak ezzel úgyis számol,aki puha futóművet akar,az úgy is más lehetőségét válassza az ültetésnek.

Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #18645 Dátum: 2013 Augusztus 12, 00:07:58 »

nem az a kérdés, hogy hogyan lehet jó futóművet csinálni a bogárba, hanem az, hogy hogyan lehet egy olcsó, más autóba tervezett gewindét beügyeskedni a vasba.  Undecided

De most komolyan kérdezem,hogy egy Gewindet készíteni Golf I-esbe,miért kerül negyed annyiba,mint pl 1974/08 utáni,lemezlengőkaros 1303-asba? (Mikor eleve ugyan az a futómű)

Ti a múltkor az orrmotor miatt,a súlyelosztásra hívatkoztatok!
Én egy kicsit nekiálltam számolni.Ok Golf I orrmotor,súlya kb 80kg.A váltó is elől van,legyen 50kg.Ez összesen 130 kg plusz súly a bogárhoz képest.
De viszont a bogár tankja elől van,tegyük fel teletankolom,ez kb 35-40 kg.Kb a váltó súlyát kiegyenlíti.Az a 80 kg különbség,egy felnőt átlagember súlya.Nehogy már ez nagymértékben befolyásolja a dolgokat!
Esetleg kicsit keményebb,pattogósabb lesz,aki gewindet rak ezzel úgyis számol,aki puha futóművet akar,az úgy is más lehetőségét válassza az ültetésnek.
« Utoljára szerkesztve: 2013 Augusztus 12, 00:11:02 írta Narancs »
Oldalak: 1 ... 86 87 88 89 90 [91] 92 93 94 95 96 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.198 másodperc alatt készült el 17 lekéréssel.