www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 17, 01:06:42

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921217 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 103 104 105 106 107 [108] 109 110 111 112 113 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3362377 alkalommal)
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #18004 Dátum: 2013 április 25, 12:40:29 »

Szerintem olcsóbban ki lehet jönni egy Alfa, Subaru boxer beépítésével mint egy tisztességes tuning ty1 motor megépítésével. Viszont a probléma az amit egyszer a Varázsló már megírt: Ha szépen, igényesen akarod beépíteni bogárba, akkor azért sok munka és pénz. Szerintem magát a vízhűtőt sem egyszerű igényesen megcsinálni (csövezés, megfelelő méretű hűtő vásárlása, konzolok, elhelyezés, kasztni átalakítása.) De pl. kell rá egy jó kipufogót építeni, ami szintén nem olcsó, ha nem patentívekből hefteled otthon össze. Na meg a motort sem egyszerű szépen berakni. És akkor még adapter is kell a váltóra való ráépítéshez. Az egyebekről, pl. az autó új fűtési rendszerének kialakításáról nem is beszéltünk. Én élőben 1 utcai bogárban láttam beépített Subaru motort, viszont versenyre használt autóból sokban. De egy versenyre használt gépnél nem számít ha úgy van beleb*szva a motor. A Subaru motoros téma is olyasmi mint a typ4: hajlamosak vagyunk csak azt a tételt látni, ami a motor megvásárlását jelenti, de az igényes beépítés többszöröse a motor árának.
A másik fontos pont a dolog hatósági része: Persze, az sem legális, ha a bogár motort átépíted, de kisebb a bukta esélye egy gyári motorszámos bogár motornak amin kívülről a 2 karbi (vagy az sem) a szembetűnő, mint egy vízhűtéses Subaru boxernél. Egyébként a kockázatot megérheti, ha valaki nagy teljesítményre vágyik, de ha te 50 LE-t akarsz, azért minek átfaragnod az egész autót és minek rizikózni egy típusidegen motorral? Hidd el, amennyi munka/pénz lenne beépíteni egy Subaru motort, annyiból lehet csinálni egy jó széria 1,6 motort, ami pont tudja az általad igényelt 50LE-t és ha tisztességesen csinálod meg, akkor hobbi autóban 50 évig motor lesz és soha sem fog sehol sem lerobbanni.


Köszi az infót.
Akkor nézegessem a subaru motorokat inkább? Grin
Lehet látni újságokban, videókon subaru motorral épített bogarakat. Ilyenen még nem gondolokdtál?
Vagy valaki itt a fórmunon még nem épített ilyet?


Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #18003 Dátum: 2013 április 25, 11:50:12 »

Nem az olcsóságon volt a hangsúly a subaru motor kapcsán.
DE ha már a számoknál tartunk 200eft-ból tuti 150 - 200 le közötti subaru motort lehet venni.
A megépítés költsége gondolom nem kevés (x százezer forint)
Bogár motornál pedig 350 - 400 eft-nál kezdődik a motorfelújítás költsége, és akkor tartunk 60 le környékén.

vedd meg a fordom, az olcsobb, mint motort felujitani. Mondjuk a fossahajtott subaru motornal dragabb

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #18002 Dátum: 2013 április 25, 11:18:37 »

Nem az olcsóságon volt a hangsúly a subaru motor kapcsán.
DE ha már a számoknál tartunk 200eft-ból tuti 150 - 200 le közötti subaru motort lehet venni.
A megépítés költsége gondolom nem kevés (x százezer forint)
Bogár motornál pedig 350 - 400 eft-nál kezdődik a motorfelújítás költsége, és akkor tartunk 60 le környékén.

de a subarunál is el kell helyezni a hűtőt, megoldani a gázbovden útját, szinte biztos faragni kell a bogár seggén hogy beférjen, kipufogót kell építeni, és nyilván még ezer dolgot. adaptert azt hiszem lehet venni hozzá a váltóra
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #18001 Dátum: 2013 április 25, 11:14:25 »

Nem az olcsóságon volt a hangsúly a subaru motor kapcsán.
DE ha már a számoknál tartunk 200eft-ból tuti 150 - 200 le közötti subaru motort lehet venni.
A megépítés költsége gondolom nem kevés (x százezer forint)
Bogár motornál pedig 350 - 400 eft-nál kezdődik a motorfelújítás költsége, és akkor tartunk 60 le környékén.

200e forintból max a hátsó ülásre teszed be a subaru motort Wink

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #18000 Dátum: 2013 április 25, 11:09:18 »

mert szerinted az olcsóbb lesz?
főleg hogy jobb ha lehegeszted a motortetőt, hogy a rendőr meg ne lássa
szerintem is

Nem az olcsóságon volt a hangsúly a subaru motor kapcsán.
DE ha már a számoknál tartunk 200eft-ból tuti 150 - 200 le közötti subaru motort lehet venni.
A megépítés költsége gondolom nem kevés (x százezer forint)
Bogár motornál pedig 350 - 400 eft-nál kezdődik a motorfelújítás költsége, és akkor tartunk 60 le környékén.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #17999 Dátum: 2013 április 25, 11:03:16 »

Köszi az infót.
Akkor nézegessem a subaru motorokat inkább? Grin
Lehet látni újságokban, videókon subaru motorral épített bogarakat. Ilyenen még nem gondolokdtál?
Vagy valaki itt a fórmunon még nem épített ilyet?

mert szerinted az olcsóbb lesz?
főleg hogy jobb ha lehegeszted a motortetőt, hogy a rendőr meg ne lássa

De inkább úgy rémlik,hogy Alfa.
szerintem is

meg van egy amelyikben golf motor van,
meg volt egy dízel is..
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #17998 Dátum: 2013 április 25, 10:58:12 »

Köszi az infót.
Akkor nézegessem a subaru motorokat inkább? Grin
Lehet látni újságokban, videókon subaru motorral épített bogarakat. Ilyenen még nem gondolokdtál?
Vagy valaki itt a fórmunon még nem épített ilyet?

Meg vannak az Alfa boxeresek is.

Porsche fórumtársnak volt egy ilyen typ3-as limója,csak már azt nem tudom,hogy Alfa vagy Subaru motor volt benne.
De inkább úgy rémlik,hogy Alfa.
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #17997 Dátum: 2013 április 25, 10:29:23 »

Én pont erről írtam. Nem versenymotorról, hanem 50-60 LE-ről. (A road racing kategóriánál már sokkal durvább a helyzet.) Tényleg nem nagy elvárás, de az 50 LE a széria 1,6 volt TÖKÉLETES állapotban. Ha veszel egy komplett bontott 1,6 motort az már nem 50 LE, akkor lesz annyi, ha felújítod, ami sajnos nem olcsó. A plussz 10 LE meg lehet, hogy úgy gondolod, hogy nem nagy elvárás, de hidd el, nem egyszerű ám azt összehozni. A gyárban megépített dupla karburátoros typ3 motor 54 LE volt!

Köszi az infót.
Akkor nézegessem a subaru motorokat inkább? Grin
Lehet látni újságokban, videókon subaru motorral épített bogarakat. Ilyenen még nem gondolokdtál?
Vagy valaki itt a fórmunon még nem épített ilyet?
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17996 Dátum: 2013 április 25, 10:19:26 »

Én pont erről írtam. Nem versenymotorról, hanem 50-60 LE-ről. (A road racing kategóriánál már sokkal durvább a helyzet.) Tényleg nem nagy elvárás, de az 50 LE a széria 1,6 volt TÖKÉLETES állapotban. Ha veszel egy komplett bontott 1,6 motort az már nem 50 LE, akkor lesz annyi, ha felújítod, ami sajnos nem olcsó. A plussz 10 LE meg lehet, hogy úgy gondolod, hogy nem nagy elvárás, de hidd el, nem egyszerű ám azt összehozni. A gyárban megépített dupla karburátoros typ3 motor 54 LE volt!

Olyanra gondoltam a "pici tuningnál", hogy tenni rá egy nagyobb porlasztót (pl. egy nagyobb központi webert, stb.), esetleg duplaszívós hengerfejet.
Ezzel érdemes-e a kísérletezni, vagy eleve érdemes cakk - pakk venni egy 1,6-os motort komplettában.
Lehet, hogy félreérthető volt a beírásom, de nem a kihegyezés, és a road racing a cél, hanem az a nem túlságosan nagy igényű 50 - 60 hp.
(ami azért szerintem egy 1,6-os motortól elvárhatóságban nem olyan nagy igény)
És csak elméleti síkon gondolkodom, információt szerzek, hogy merre érdemes elindulni.  

Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #17995 Dátum: 2013 április 25, 10:00:20 »

egy jól sikerült szimplaszívós 1,6 simán lehet 50lóerő . olyan hogy kicsit megpiszkálni nincs  vagyis az a párszáz ezer és a megpiszkálni a sokszázezer és itt sajna nincs "ha" meg "de" Undecided

Olyanra gondoltam a "pici tuningnál", hogy tenni rá egy nagyobb porlasztót (pl. egy nagyobb központi webert, stb.), esetleg duplaszívós hengerfejet.
Ezzel érdemes-e a kísérletezni, vagy eleve érdemes cakk - pakk venni egy 1,6-os motort komplettában.
Lehet, hogy félreérthető volt a beírásom, de nem a kihegyezés, és a road racing a cél, hanem az a nem túlságosan nagy igényű 50 - 60 hp.
(ami azért szerintem egy 1,6-os motortól elvárhatóságban nem olyan nagy igény)
És csak elméleti síkon gondolkodom, információt szerzek, hogy merre érdemes elindulni.  
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17994 Dátum: 2013 április 25, 09:53:06 »

Röviden: Tatinak és BlackP-nek igaza van.

Bővebben: Lehet jó 1,3, duplakarbis motort csinálni, de annak is az ugyanaz az alapja, mint bármilyen jó tuningnak: Szétszedés, felújítás, 1-2 dolog optimalizálása. Na ha ezt tisztességesen csináljuk, akkor az 1,3 motor esetében még többe is kerül mint egy 1,6 motor felújítása és egy 40LE-s alapból indulunk ki, ami mondjuk lesz 50LE, ha mindent jól csinálunk (kis sűrítési viszony növelés, kis hengerfej munka, új HD garnitúra, mindennek a felújítása a hengerfejektől a blokk középig és az itt emlegetett dupla karbi szett.) De sajnos amikor valaki egy 1,3 motoron szeretne egy dupla karbival ügyeskedni, akkor nem arra gondol, hogy csontra újjá építi a motort, hanem hogy rádobja a 2 karbit, meg kívülről hozzányúl picit aztán kész. De sajnos ezeknek a 20-30-40 éves motoroknak a belsejében már nem 100%-os minden, még ha jó állapotúak is. Szóval lehet, hogy már csak 36 vagy 33 LE van bennük, amit feltornászunk 36-40 LE-re.
De ha az a kérdés, hogy jó-e a PPS (Hoffmann Speedster) által árult EMPI EPC karbi szett, ami a Weber 34 ICT koppintása, akkor azt kell, hogy mondjam: Igen. Annyi pénzt megér, ilyen van a Varázsló ex motorján, amit éppen gyúrók picit.

A fentiekben Aladar kérdésére válaszoltam, Dadan kérdésére is hasonló a válasz:

Röviden: Tatinak és BlackP-nek igaza van.

Bővebben: A széria 1,6 50LE volt, szóval az általad kívánt 50LE elérhető egy nagyon profi 1,6 felújítással, ha pedig a 60LE a cél, akkor elsőre felújítás, utána meg jöhetnek az extrák. Amíg kicsit kopott a motor, picit kifúj a hengerfej, nem úgy működik már a gyújtáselosztó, nem az igazi már a karbi, addig el kell felejteni a tuningot. Egy hibátlan, mindenre kiterjedő felújítás pedig egy széria 1,6 motornál is 300ezer Ft felett van. Most majd jönnek azok a hozzászólások, hogy 30-ból megvan a gépmunka és kész, meg van bontott hengerfej havertól, meg összerakjuk otthon, de ha el akarjuk érni a gyári teljesítményt, akkor 100%-os felújításról kell beszélni. Olyan gépműhelybe kell vinni a motort, akik rendesen megcsinálják. Minden alkatrészt meg kell vizsgálni, fel kell újítani. Hipp-hopp beleugranak 10-100ezrek egy motorba, ha igényesek vagyunk és nem rakunk vissza közepes alkatrészeket a motorba.

Természetesen nem kell minden motort most szétszedni és felújítani, de itt a tuningról volt szó, annak meg egyszerűen ez az alapja. Az a tapasztalatom, hogy a legtöbb embernek úgy van igénye a motortuningra, hogy az életében nem ült még egy igazán jó gyári motorral rendelkező bogárban.

Volt már olyan nálunk, hogy egy időben hoztak egy itthon készült 1,7 tuning motoros bogarat és egy 34ezret futott 1,2-es Mexikói bogarat. Mind a 2 autón csak tavaszi átnézés volt. Kipróbálzuk apuval és az 1,2 úgy lenyomta az 1,7 tuning motort, hogy öröm volt nézni. De azon érződött, hogy egy tényleg jó, 34 lovas motor, míg a másik egy nem tisztességesen összerakott 1,7 volt.

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #17993 Dátum: 2013 április 25, 07:17:37 »

F-es motorkódos 1600-as hengerrel szerelt motorral érdemes valamit kezdeni tuning szempontból?
Nem százezreket ráköltve, 50 - 60 le körüli teljesítmény elérhető vele?
_Vagy érdemes eleve inkább gyárilag 1500 - 1600-os blokkal kezdeni és azt kicsit megpiszkálni.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17992 Dátum: 2013 április 25, 00:19:21 »

F-es motorkódos 1600-as hengerrel szerelt motorral érdemes valamit kezdeni tuning szempontból?
Nem százezreket ráköltve, 50 - 60 le körüli teljesítmény elérhető vele?
_Vagy érdemes eleve inkább gyárilag 1500 - 1600-os blokkal kezdeni és azt kicsit megpiszkálni.
egy jól sikerült szimplaszívós 1,6 simán lehet 50lóerő . olyan hogy kicsit megpiszkálni nincs  vagyis az a párszáz ezer és a megpiszkálni a sokszázezer és itt sajna nincs "ha" meg "de" Undecided

Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #17991 Dátum: 2013 április 24, 22:24:27 »

F-es motorkódos 1600-as hengerrel szerelt motorral érdemes valamit kezdeni tuning szempontból?
Nem százezreket ráköltve, 50 - 60 le körüli teljesítmény elérhető vele?
_Vagy érdemes eleve inkább gyárilag 1500 - 1600-os blokkal kezdeni és azt kicsit megpiszkálni.
Nem elérhető Bugris
Hozzászólások: 383


« Hozzászólás #17990 Dátum: 2013 április 24, 21:15:52 »

Mennyire eri meg 1.3 szimplaszivos mottorra dupla karbit tenni? Pps shopon lattam komplett szettet. Hogyan befolyasolna a motort? Erezhdtoen erosebb lenne? Esetleg van valakinek ilyen tapasztalata?

400 eurot nem ér meg szerintem, inkább 1.6 hd szett kicsi tengellyel (276) gyári karbival
nekem volt ilyen motorom, nem volt rossz...
Nem elérhető aladar
Hozzászólások: 139


« Hozzászólás #17989 Dátum: 2013 április 24, 18:52:19 »

Mennyire eri meg 1.3 szimplaszivos mottorra dupla karbit tenni? Pps shopon lattam komplett szettet. Hogyan befolyasolna a motort? Erezhdtoen erosebb lenne? Esetleg van valakinek ilyen tapasztalata?
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17988 Dátum: 2013 április 20, 12:41:55 »

Maxinak egy kis olajszűrős téma:

http://schlosser-boxer.blogspot.hu/2013/04/1776-full-flow.html

 Wink

Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #17987 Dátum: 2013 április 15, 21:59:34 »


« Utoljára szerkesztve: 2013 április 15, 22:07:08 írta tazoli49 »
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #17986 Dátum: 2013 április 15, 16:49:39 »

Most hétvégén Kiskunlacházán

http://youtu.be/RcCFV3wy8gA

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető Louy
Hozzászólások: 440


(o\_!_/o)

« Hozzászólás #17985 Dátum: 2013 április 15, 11:28:04 »

Luji-nak kész a váltókipeckelője  Wink holnap csinálokrá valami matyóhímzést...
Kalocsait, ha kérhetném...
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #17984 Dátum: 2013 április 15, 09:50:37 »

Óvszert is hányszor használnak fölöslegesen. De ha egyszer Smiley

még jó, hogy itthon egy olyan motor sincs, ahol ennek reális veszélye lenne..
csak hülyítjük itt unalmunkban egymást és az összes 1.2-n is rajta lesz a végén  Evil
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17983 Dátum: 2013 április 15, 09:47:06 »


A felpattogós futóművel hamar szétmegy minden.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #17982 Dátum: 2013 április 15, 09:44:16 »

olyan hogy gyári nincs ,van kisipari meg mégkissebbipari.
talán nehezebben törik le a váltó orrkúp és később szakadnak el a gumibakok Undecided


http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17981 Dátum: 2013 április 15, 07:30:06 »

Ez miben tud "többet", mint a gyári?
Miért van rá szükség?

olyan hogy gyári nincs ,van kisipari meg mégkissebbipari.
talán nehezebben törik le a váltó orrkúp és később szakadnak el a gumibakok Undecided

Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #17980 Dátum: 2013 április 14, 21:06:00 »

Luji-nak kész a váltókipeckelője  Wink holnap csinálokrá valami matyóhímzést...

Ez miben tud "többet", mint a gyári?
Miért van rá szükség?
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #17979 Dátum: 2013 április 14, 16:53:35 »



"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17978 Dátum: 2013 április 14, 16:50:13 »

Luji-nak kész a váltókipeckelője  Wink holnap csinálokrá valami matyóhímzést...

[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17977 Dátum: 2013 április 14, 13:15:30 »


es a blog? :-(((

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17976 Dátum: 2013 április 09, 23:19:13 »

  typ 4   Grin

Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #17975 Dátum: 2013 április 09, 23:16:46 »

áá de jó lenne ha már az oxiboxeremet kéne 356os tőkéhez perselyezni Wink

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17974 Dátum: 2013 április 09, 21:54:44 »

Mindent meg lehet

áá de jó lenne ha már az oxiboxeremet kéne 356os tőkéhez perselyezni Wink

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17973 Dátum: 2013 április 09, 20:53:19 »

Mindent meg lehet perselyezni, ez egy gépműhelynek nem lehet gond. Ha vékony a fal, akkor sincs gond, mert egyrészt olyan anyagból kell csinálni ami alkalmas rá (ahogy Tati írja), másrészről meg aki ezzel foglalkozik (forgácsoló szakember), az tudja a dolog mikéntjét: Csinál vastagabb falú perselyeket, amikben a végleges furatot besajtolás után alakítja ki.

OK, köszi - érthető minden. Gyári tőkével annyi a gond, hogy a blogodon látható perselyhez képest sokkal vékonyabb falú (sztem max. 2mm falvastagságú) perselyt lehet csak berakni ami nem biztos hogy kibírja a besajtolást, hőkötést... csináltatok már ilyet?

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17972 Dátum: 2013 április 09, 09:22:24 »

OK, köszi - érthető minden. Gyári tőkével annyi a gond, hogy a blogodon látható perselyhez képest sokkal vékonyabb falú (sztem max. 2mm falvastagságú) perselyt lehet csak berakni ami nem biztos hogy kibírja a besajtolást, hőkötést... csináltatok már ilyet?
szerintem bronznak hívott sárgarézből amiből a szelepvezetőt is gyártják elbírja

Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #17971 Dátum: 2013 április 09, 09:18:06 »

Perselyezés. Elvileg egy esztergályosnak boldogulnia kell a feladattal: Furatokat felfúrja (hogy egy tiszta, nem ovális furatot kapjon), elkészíti a perselyeket, bepréseli azokat, majd készre dörzsárazza a furatokat. Annyi trükkje van a dolognak, hogy miután kialakítja a perselyekben az olajzó furatokat, utána a külső paláston marni kell egy szélesebb olajgyűjtő táskát, hogy ha a persely benyomásakor nem vagy pontos, akkor se zárd el az olaj útját.

Ha nem érthető a dolog vége, akkor az oldal közepére görgetve van kép ilyen perselyről:
http://callook.freeblog.hu/page/3/

OK, köszi - érthető minden. Gyári tőkével annyi a gond, hogy a blogodon látható perselyhez képest sokkal vékonyabb falú (sztem max. 2mm falvastagságú) perselyt lehet csak berakni ami nem biztos hogy kibírja a besajtolást, hőkötést... csináltatok már ilyet?
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #17970 Dátum: 2013 április 09, 08:52:07 »


25.5-es az miből jön?
olvass vissza szerintem ebben a topikban.
azt hiszem azt mondta, hogy ritka extra volt valamelyik Porschéhoz
Nem elérhető picichris
Hozzászólások: 80


« Hozzászólás #17969 Dátum: 2013 április 09, 07:33:31 »

Koszonom! Nekem most mar 25.5-es van benne, de ha azokra nem talalok ra, akkor ez sem derul ki :-/ viszont tatinak igertem az - elvileg - 23.5-t, ha nem tudod hol tarolni, o vagy matrox biztosan segit rajtad  Wink
Koszi meg egyszer a felajanlast!

Tárolási gondok nincsenek  Grin csak mivel nincs kocsi amibe berakhatom így még egy ideig nem kell, de elfér a polcon
25.5-es az miből jön?
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #17968 Dátum: 2013 április 08, 23:42:22 »

Nekem van egy pár itthon még dobozban, festéke szemre még az eredeti fekete. Végek felé 24 mm középtájon 23.87 körüli, tehát ezek alapján a tied gyanús Sad ha mindenképpen porschet akarsz belerakni és sürgős dobj egy privit és átadhatom ha gondolod...
Koszonom! Nekem most mar 25.5-es van benne, de ha azokra nem talalok ra, akkor ez sem derul ki :-/ viszont tatinak igertem az - elvileg - 23.5-t, ha nem tudod hol tarolni, o vagy matrox biztosan segit rajtad  Wink
Koszi meg egyszer a felajanlast!
« Utoljára szerkesztve: 2013 április 08, 23:43:56 írta sleepAIR »

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető picichris
Hozzászólások: 80


« Hozzászólás #17967 Dátum: 2013 április 08, 20:26:41 »

Ez érdekes dolog, mert én úgy tudtam vettem, hogy 23.5, mivel MINDEN 944-ben legalább ekkora van a szakirodalom szerint. Érintetlen, komplett hátsó hídból szereltem ki, ment a helyére. Amiért bizonytalan vagyok, az a színe (piros, mint a bogáré), mert a porsche torziók tudtommal feketék, illetve, amikor beraktuk, akkor 23mm-t mértem rajta (22.5 a bogár é 23.5 a porsche). Meg fogom mérni újra rendesen, ha 23.5, akkor természetesen a Tiéd, ahogy beszéltük! Ha valamiért mégsem az, akkor szerzek Neked ebayről.


Nekem van egy pár itthon még dobozban, festéke szemre még az eredeti fekete. Végek felé 24 mm középtájon 23.87 körüli, tehát ezek alapján a tied gyanús Sad ha mindenképpen porschet akarsz belerakni és sürgős dobj egy privit és átadhatom ha gondolod...
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17966 Dátum: 2013 április 08, 15:49:04 »

Perselyezés. Elvileg egy esztergályosnak boldogulnia kell a feladattal: Furatokat felfúrja (hogy egy tiszta, nem ovális furatot kapjon), elkészíti a perselyeket, bepréseli azokat, majd készre dörzsárazza a furatokat. Annyi trükkje van a dolognak, hogy miután kialakítja a perselyekben az olajzó furatokat, utána a külső paláston marni kell egy szélesebb olajgyűjtő táskát, hogy ha a persely benyomásakor nem vagy pontos, akkor se zárd el az olaj útját.

Ha nem érthető a dolog vége, akkor az oldal közepére görgetve van kép ilyen perselyről:
http://callook.freeblog.hu/page/3/

lehet szmb, de talán mégiscsak ide jobban illik a kérdés:
milyen lehetőségek vannak szeleptőke illesztés javítására? (a blokkom ki van kopva, némelyik tőkénél 0.8-1mm körülit billen a tőke a furatban)
-szeleptőke felkrómóztatása és a blokk hozzáigazítása
-perselyezés.. ezt hogyan? kire lehet ilyen melót rábízni?
-... ?

Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #17965 Dátum: 2013 április 08, 12:47:47 »

lehet szmb, de talán mégiscsak ide jobban illik a kérdés:
milyen lehetőségek vannak szeleptőke illesztés javítására? (a blokkom ki van kopva, némelyik tőkénél 0.8-1mm körülit billen a tőke a furatban)
-szeleptőke felkrómóztatása és a blokk hozzáigazítása
-perselyezés.. ezt hogyan? kire lehet ilyen melót rábízni?
-... ?
Oldalak: 1 ... 103 104 105 106 107 [108] 109 110 111 112 113 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.175 másodperc alatt készült el 17 lekéréssel.