www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 01:12:51
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
122
123
124
125
126
[
127
]
128
129
130
131
132
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3365795 alkalommal)
xoyox
Hozzászólások: 1177
visszatertem a Boxsterhez
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17244 Dátum:
2012 Október 02, 14:55:01 »
mert csak erre van szükseg, es hatra lehet dölni !
[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
xoyox
Hozzászólások: 1177
visszatertem a Boxsterhez
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17243 Dátum:
2012 Október 02, 14:47:49 »
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Október 02, 14:08:09
Nekem van Motometer szinkronműszerem, valamint van hozzáférésem digitális és analóg mkp. szinkronműszerekhez is, tehát minden van, azonban a sok állítgatással arra jöttem rá, hogy a henger teljesítménye nem biztos, hogy a beszívott levegővel arányos. Persze ez is egy alap, azonban úgy lehet a legtutibban állítani, hogy egy digitális fordszámmérőt ráteszel és megnézed, hogy ha egy pipát lehúzol mennyit esik vissza a fordulat. Ezt oldalanként szépen összejátszod, akkor nagyon szép és egyenletes lesz az alapjárat.
Ha a szomszédos henger nem megy egyformán, akkor annak a következő okai lehetnek:
- pillangószelep pontatlanul van a tengelyen
- karbiház megkopott
- benzint nem kap egyformán (pl. alapjárati fúvóka)
- fals levegő
- megkerülő levegő járat ki van nyitva (ha van, pl. DCNF karbi)
- rossz gyertya, túl kormos, stb.
- rossz gyertyakábel, nagy ellenállású
agyonkulminalod a dolgaidat, honapokat cseszteted a regi kikopott szarokat , azt hiszed hogy ha egy-ket alkatreszt ujjal lecserelsz beall a motor es 7000-nel is jatsza majd a Himnuszt.
En:
a sok melo helyett összeszednek egy Golf befecs.rendszert (amire egyszer azt mondtad szar es fölösleges ) es minden hengered varatlanul egyenletesen müködne, tudnad az üveghangodat elerni, es jobb lenne a fogyasztas, a gyorsulas, az inditas stb .
tevedek ?
en mar nekialltam regebben, de a mostani költözködesemnel rengeteg cuccot-nagy ladat kidobtam, ezt viszont nem
)
Foto:
[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
«
Utoljára szerkesztve: 2012 Október 02, 14:49:32 írta xoyox
»
hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17242 Dátum:
2012 Október 02, 14:08:09 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Október 02, 08:46:29
A Varázsló lőtte sk, bár inkább érzésre, mert tüte hiányában a műszer nem sokat ért. :-(
Nekem van Motometer szinkronműszerem, valamint van hozzáférésem digitális és analóg mkp. szinkronműszerekhez is, tehát minden van, azonban a sok állítgatással arra jöttem rá, hogy a henger teljesítménye nem biztos, hogy a beszívott levegővel arányos. Persze ez is egy alap, azonban úgy lehet a legtutibban állítani, hogy egy digitális fordszámmérőt ráteszel és megnézed, hogy ha egy pipát lehúzol mennyit esik vissza a fordulat. Ezt oldalanként szépen összejátszod, akkor nagyon szép és egyenletes lesz az alapjárat.
Ha a szomszédos henger nem megy egyformán, akkor annak a következő okai lehetnek:
- pillangószelep pontatlanul van a tengelyen
- karbiház megkopott
- benzint nem kap egyformán (pl. alapjárati fúvóka)
- fals levegő
- megkerülő levegő járat ki van nyitva (ha van, pl. DCNF karbi)
- rossz gyertya, túl kormos, stb.
- rossz gyertyakábel, nagy ellenállású
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
xoyox
Hozzászólások: 1177
visszatertem a Boxsterhez
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17241 Dátum:
2012 Október 02, 13:58:56 »
Idézetet írta: tati - 2012 Október 02, 09:31:00
én akkor is arra tippelek, lehet még egy részleges alapjárati fúvóka eltömődés is de inkább szinkron. nekem a vákumos mérés után még kellett érzésre finomítani de ehhez bizony idő kellett hogy próbálgassam .Na arról nem is beszélve hogy ilyet kapkodva nem lehet csinálni csak nyugodtan mikor az ember csak erre figyel és az autóban van elég benzin meg jó akkumulátor+ a műhelybe elég málnaszörp és csoki mert különben ezeknélkül lehetetlen megcsinálni
te sehogyan se tudod megcsinalni, mert semmit nem talalsz a
mühel...
sorry Chaos-odban .-
felora , mire atbotorkalsz a cuccok on
hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17240 Dátum:
2012 Október 02, 09:31:00 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Október 02, 08:46:29
A Varázsló lőtte sk, bár inkább érzésre, mert tüte hiányában a műszer nem sokat ért. :-(
én akkor is arra tippelek, lehet még egy részleges alapjárati fúvóka eltömődés is de inkább szinkron. nekem a vákumos mérés után még kellett érzésre finomítani de ehhez bizony idő kellett hogy próbálgassam .Na arról nem is beszélve hogy ilyet kapkodva nem lehet csinálni csak nyugodtan mikor az ember csak erre figyel és az autóban van elég benzin meg jó akkumulátor+ a műhelybe elég málnaszörp és csoki mert különben ezeknélkül lehetetlen megcsinálni
www.tatinson.hu
www.kck.hu
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17239 Dátum:
2012 Október 02, 08:46:29 »
A Varázsló lőtte sk, bár inkább érzésre, mert tüte hiányában a műszer nem sokat ért. :-(
Idézetet írta: tati - 2012 Október 02, 08:39:31
karbiszinkron, nekem az egész augusztusom ráment
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17238 Dátum:
2012 Október 02, 08:39:31 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Október 02, 05:48:46
Nekem meg az egyes henger alapjáraton alig megy, sőt, most bejött ici-pici durrogás is. :-(
karbiszinkron, nekem az egész augusztusom ráment
www.tatinson.hu
www.kck.hu
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17237 Dátum:
2012 Október 02, 05:48:46 »
Nekem meg az egyes henger alapjáraton alig megy, sőt, most bejött ici-pici durrogás is. :-(
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17236 Dátum:
2012 Október 01, 23:04:03 »
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Október 01, 22:58:51
Itt biztos nem jó minden, különben menne. Az én autóim ilyenek, ha minden jó, akkor megy, ha valami nem jó, akkor nem megy.
jóvanna
Írhatnál már valami szösszenetet a blogodra is.
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17235 Dátum:
2012 Október 01, 22:58:51 »
Idézetet írta: tati - 2012 Október 01, 22:42:14
ájj de tudod pedig ilyenkor osztani az embereket ,hogy olyan nincs hogy mindenjó oszt mégse jó
de azért mi közönséges földi halandók várjuk a fejleményeket
Itt biztos nem jó minden, különben menne. Az én autóim ilyenek, ha minden jó, akkor megy, ha valami nem jó, akkor nem megy.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17234 Dátum:
2012 Október 01, 22:42:14 »
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Október 01, 22:00:57
Egyébként hazafelé egyszer csak leállt a 3. henger, nem is tudom most sem miért. Kompresszió van, nem kopog, szikra is van, de ilyen hirtelen a teljesítmény és alapjárati rendszer egyszerre nem tud eldugulni...nem tudom mi lehet. Lepattintottam a szelepfedelet, minden okés ott.
basszameg.
ájj de tudod pedig ilyenkor osztani az embereket ,hogy olyan nincs hogy mindenjó oszt mégse jó
de azért mi közönséges földi halandók várjuk a fejleményeket
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17233 Dátum:
2012 Október 01, 22:00:57 »
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Szeptember 30, 09:15:48
Igen, tegnap este megkértem a lányomat, hogy nyomjon egy teljes gázt és a pillangók nem nyitottak teljesen. Állítottam a rudazat geometriáján és most pontosan koppon telibe nyitja a pillangószelepeket. Próbakör még nem volt.
Mentem ma egy rövid próbakört, valóban jobban megy, de már a 6000 is a leszálló ága a teljesítmény görbének, a 7000-t teljesen felesleges kiforgatni.
Úgyhogy nekem még mindig valami nem okés, belepróbálom majd a nagyobb venturikat.
Egyébként hazafelé egyszer csak leállt a 3. henger, nem is tudom most sem miért. Kompresszió van, nem kopog, szikra is van, de ilyen hirtelen a teljesítmény és alapjárati rendszer egyszerre nem tud eldugulni...nem tudom mi lehet. Lepattintottam a szelepfedelet, minden okés ott.
Lehet gyertya hirtelen halál vagy gyújtókábel. Könnyű onnan kivenni a gyertyát, basszameg.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17232 Dátum:
2012 Szeptember 30, 10:19:20 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2012 Szeptember 30, 09:56:22
és jó hozzá a 95-ös?
szerintem igen.
Nem csörög, tehát azt hiszem jó.
A kompresszióviszony önmagában nem egyértelműen határozza meg a használható benzin oktánszámát, sok egyéb dolog is közrejátszik benne, pl. az égéstér formája, a keverékképzés minősége, az áramlástani viszonyok, stb.
Bizonyos esetekben a 13:1-hez kompr. viszonyhoz is jó a 95-ös, néha meg a 9-hez sem.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17231 Dátum:
2012 Szeptember 30, 09:56:22 »
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Szeptember 30, 09:43:00
9.3:1 kb.
és jó hozzá a 95-ös?
szerintem igen.
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17230 Dátum:
2012 Szeptember 30, 09:43:00 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2012 Szeptember 30, 09:36:11
egy bogármotoron mivel kéne?
a kompresszió nem hinném, hogy 9 fölött lenne, ahhoz teljesen megfelel a 95-ös.
9.3:1 kb.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
xoyox
Hozzászólások: 1177
visszatertem a Boxsterhez
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17229 Dátum:
2012 Szeptember 30, 09:41:23 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2012 Szeptember 30, 09:36:11
egy bogármotoron mivel kéne?
a kompresszió nem hinném, hogy 9 fölött lenne, ahhoz teljesen megfelel a 95-ös.
hat te mar csak tudod
hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17228 Dátum:
2012 Szeptember 30, 09:36:11 »
Idézetet írta: xoyox - 2012 Szeptember 30, 09:30:21
mindezt 95-ös Benzinnel csinalod ?
egy bogármotoron mivel kéne?
a kompresszió nem hinném, hogy 9 fölött lenne, ahhoz teljesen megfelel a 95-ös.
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
xoyox
Hozzászólások: 1177
visszatertem a Boxsterhez
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17227 Dátum:
2012 Szeptember 30, 09:30:21 »
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Szeptember 30, 09:15:48
Igen, tegnap este megkértem a lányomat, hogy nyomjon egy teljes gázt és a pillangók nem nyitottak teljesen. Állítottam a rudazat geometriáján és most pontosan koppon telibe nyitja a pillangószelepeket. Próbakör még nem volt.
mindezt 95-ös Benzinnel csinalod ?
hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17226 Dátum:
2012 Szeptember 30, 09:15:48 »
Idézetet írta: callook - 2012 Szeptember 30, 08:49:46
Én azért azt kizárnám, hogy a venturi miatt kezd elfogyni 5500 után. Tudom, hogy a Te motorod kb. 100 köbcentivel nagyobb, jobbak a hengerfejek, és azt is tudom, hogy megérdemelne 34-es, 36-os venturikat, de én az enyémmel tavaly úgy voltam gyorsulásin, hogy 32-es venturik voltak a Dellortokban (Konkrétan azok, amik most a tiedben vannak
). Szóval, a gyorsulásin minden fokozatban ott váltottam el, ahol éreztem, hogy nincs értelme tovább forgatni, és a váltás pillanatában mindig ránéztem a fordulatszámmérőre, ami 7500-at mutatott. Szóval inkább gyanakodnék rudazat-karburálás gondra.
Igen, tegnap este megkértem a lányomat, hogy nyomjon egy teljes gázt és a pillangók nem nyitottak teljesen. Állítottam a rudazat geometriáján és most pontosan koppon telibe nyitja a pillangószelepeket. Próbakör még nem volt.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17225 Dátum:
2012 Szeptember 30, 08:49:46 »
Én azért azt kizárnám, hogy a venturi miatt kezd elfogyni 5500 után. Tudom, hogy a Te motorod kb. 100 köbcentivel nagyobb, jobbak a hengerfejek, és azt is tudom, hogy megérdemelne 34-es, 36-os venturikat, de én az enyémmel tavaly úgy voltam gyorsulásin, hogy 32-es venturik voltak a Dellortokban (Konkrétan azok, amik most a tiedben vannak
). Szóval, a gyorsulásin minden fokozatban ott váltottam el, ahol éreztem, hogy nincs értelme tovább forgatni, és a váltás pillanatában mindig ránéztem a fordulatszámmérőre, ami 7500-at mutatott. Szóval inkább gyanakodnék rudazat-karburálás gondra.
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Szeptember 28, 18:10:43
Ami nem tetszik, hogy 5500 után kezd elfogyni, talán a 32 mm-es venturi kicsi, illetve a fojtószelepek pont nem nyitnak teljesen ki, mert valahogy játszani kell még a rudazat geometriájával.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17224 Dátum:
2012 Szeptember 29, 09:47:50 »
Idézetet írta: reitim - 2012 Szeptember 28, 13:14:37
Nekem van róla acad-os rajzom átküldöm és elviszed esztergályos emberhez és legyártja... (A gyári csészés csavar nem jó magas fordulaton széttörik nem jó az anyag avval óvatosan bánjatok nekem széttörött)
én is kérek rajzot ,bár remélem nem kell majd cserélnem ,nagyon sokat geciztem a jó himbageometriával szelepkupakom is van ,hézagot is könnyebb mérni mint a szétvert végű csavarokkal nekem tetszik és egyenlőre meg vagyok elégedve vele
www.tatinson.hu
www.kck.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17223 Dátum:
2012 Szeptember 28, 23:06:56 »
http://www.roxracing.eu/index.php?oldal=webshop&id=_01_&show_term=01_01&p_title=IGC-60
Letöltések menüpontban részletesebben.
Idézetet írta: maxi - 2012 Szeptember 28, 21:49:35
Erről lehet többet tudni?
Biztos érdekelne még mást is.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17222 Dátum:
2012 Szeptember 28, 21:49:35 »
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Szeptember 28, 18:10:43
A következő lépés az lesz, hogy a programozható elektromos gyújtást (ICG 60) állítgatom hozzá.
Erről lehet többet tudni?
Biztos érdekelne még mást is.
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
bitus76
Hozzászólások: 2024
06 30 460 2831
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17221 Dátum:
2012 Szeptember 28, 20:56:17 »
Lett volna egy kérdésem de már választ kaptam rá!
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Szeptember 28, 18:02:27
Ez a csavar akkor nyílik szét, ha:
- a nyomórúd gömbje pontatlan
- rosszul van a himbageometria beállítva
- összeül a rugó és kitámaszt kicsit
- valami egyéb támaszt ki (pl. szelepvezető)
- nem megfelelő tengellyel használos az áttételes himbát, pl. W125-össel.
Egyébként ezt a himbát azért nem szeretem, mert a szelepet nem forgatja rendesen és ha megkopik, akkor nem tudsz nagyon mit csinálni vele, ráadásul mindenképpen kell szelepvég kupak, mert "megeszi" a szelepvéget, pláne erős rugóval.
A golyós vagy elefánttalpas (mint a korai 911-esnek) szelephimbák a jók, abból is a Scat ProStreet 1.25 vagy ProComp 1.4-es.
Az áttételes himbát nem szabad minden tengelyhez használni, mert egyes tengelyeknek a felfutó éle eleve meredek és problémát okoz. Vannak kimondottan nagy áttételű himbához készített tengelyek, pl. FK-8 vagy FK-10, vagy ha valaki megalomán akkor FK-89. Ez utóbbihoz már okos hengerfej is kell, hogy ki tudd használni.
A W120 tengelyhez megoszlanak a vélemények, sokan használják 1.25-össel, de az 1.4-est már nem javasolják.
A W110 mindkettővel jó.
VW 1200.1963.
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17220 Dátum:
2012 Szeptember 28, 20:44:11 »
Idézetet írta: reitim - 2012 Szeptember 28, 13:14:37
Nekem van róla acad-os rajzom átküldöm és elviszed esztergályos emberhez és legyártja... (A gyári csészés csavar nem jó magas fordulaton széttörik nem jó az anyag avval óvatosan bánjatok nekem széttörött)
Én is kérném ! Köszi.
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17219 Dátum:
2012 Szeptember 28, 20:07:00 »
Remélem, a ringen nem egy csoportban leszünk! Beülnék melléd egy körre. :-)
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Szeptember 28, 18:10:43
Azt hiszem ez életem legélvezetesebb autója, ehhez képest a 323-as BMW-m egy lomha, lusta, unalmas dög volt.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17218 Dátum:
2012 Szeptember 28, 18:10:43 »
Voltam ma kint egy kicsit élesebb körön a kék Bogárral. Mentem 55 kilométert és elfogyott nagyjából 9 liter benzin.
Mentem gps szerint 180-at, valamint egy körforgalomban fél kört drifteltem kettesben csak gázadással és picit agresszívebb kormánybehúzással.
Mindeközben a motor nagyon szépen szól, alapjárat után is halál pontosan 900 és az autó nagyon megy. Én még soha nem ültem ilyen gyors Bogárban, a sperdifi meg istenkirály.
Azt hiszem ez életem legélvezetesebb autója, ehhez képest a 323-as BMW-m egy lomha, lusta, unalmas dög volt.
Ami nem tetszik, hogy 5500 után kezd elfogyni, talán a 32 mm-es venturi kicsi, illetve a fojtószelepek pont nem nyitnak teljesen ki, mert valahogy játszani kell még a rudazat geometriájával.
További probléma, hogy a gyorsítók sokat nyomnak, ha kettőt rányomok a pedálra, akkor leesik az alapjárat és alig szedi össze magát.
A következő lépés az lesz, hogy a programozható elektromos gyújtást (ICG 60) állítgatom hozzá.
Kellett már ez a lelkemnek...
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17217 Dátum:
2012 Szeptember 28, 18:02:27 »
Idézetet írta: callook - 2012 Szeptember 28, 17:23:43
Ez azért nem pontos. Vannak különböző gyártók, gagyik és jók. Van jó minőségű himba és jó minőségű csavar és van gagyi.
Pl. a golyós állítócsavarból a SCAT már ránézésre is minőségibb az EMPI-nél. EMPI-ből már láttam széthullott golyós csavart, SCAT-ból még nem. És akkor még van ezer gyártó, más-más minőségű és árkategóriájú alkatrészekkel
Az általatok említett csavarból pl. ami a JPM motorsport 1200 Euro-s himbáiban van és 8000 fölött forgó Dragsterekben használják, az tuti nem hullik szét
Ez a csavar akkor nyílik szét, ha:
- a nyomórúd gömbje pontatlan
- rosszul van a himbageometria beállítva
- összeül a rugó és kitámaszt kicsit
- valami egyéb támaszt ki (pl. szelepvezető)
- nem megfelelő tengellyel használos az áttételes himbát, pl. W125-össel.
Egyébként ezt a himbát azért nem szeretem, mert a szelepet nem forgatja rendesen és ha megkopik, akkor nem tudsz nagyon mit csinálni vele, ráadásul mindenképpen kell szelepvég kupak, mert "megeszi" a szelepvéget, pláne erős rugóval.
A golyós vagy elefánttalpas (mint a korai 911-esnek) szelephimbák a jók, abból is a Scat ProStreet 1.25 vagy ProComp 1.4-es.
Az áttételes himbát nem szabad minden tengelyhez használni, mert egyes tengelyeknek a felfutó éle eleve meredek és problémát okoz. Vannak kimondottan nagy áttételű himbához készített tengelyek, pl. FK-8 vagy FK-10, vagy ha valaki megalomán akkor FK-89. Ez utóbbihoz már okos hengerfej is kell, hogy ki tudd használni.
A W120 tengelyhez megoszlanak a vélemények, sokan használják 1.25-össel, de az 1.4-est már nem javasolják.
A W110 mindkettővel jó.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17216 Dátum:
2012 Szeptember 28, 17:23:43 »
Ez azért nem pontos. Vannak különböző gyártók, gagyik és jók. Van jó minőségű himba és jó minőségű csavar és van gagyi.
Pl. a golyós állítócsavarból a SCAT már ránézésre is minőségibb az EMPI-nél. EMPI-ből már láttam széthullott golyós csavart, SCAT-ból még nem. És akkor még van ezer gyártó, más-más minőségű és árkategóriájú alkatrészekkel
Az általatok említett csavarból pl. ami a JPM motorsport 1200 Euro-s himbáiban van és 8000 fölött forgó Dragsterekben használják, az tuti nem hullik szét
Idézetet írta: reitim - 2012 Szeptember 28, 13:14:37
(A gyári csészés csavar nem jó magas fordulaton széttörik nem jó az anyag avval óvatosan bánjatok nekem széttörött)
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
bitus76
Hozzászólások: 2024
06 30 460 2831
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17215 Dátum:
2012 Szeptember 28, 13:23:46 »
Emilre jöhet.A tiéd adatai kellenének.
Idézetet írta: reitim - 2012 Szeptember 28, 13:14:37
Nekem van róla acad-os rajzom átküldöm és elviszed esztergályos emberhez és legyártja... (A gyári csészés csavar nem jó magas fordulaton széttörik nem jó az anyag avval óvatosan bánjatok nekem széttörött)
VW 1200.1963.
reitim
Hozzászólások: 196
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17214 Dátum:
2012 Szeptember 28, 13:14:37 »
Idézetet írta: bitus76 - 2012 Szeptember 26, 20:42:01
Ilyen csészés csavarokat lehet venni külön.Mert nekem is van egy ilyen szettem.
Nekem van róla acad-os rajzom átküldöm és elviszed esztergályos emberhez és legyártja... (A gyári csészés csavar nem jó magas fordulaton széttörik nem jó az anyag avval óvatosan bánjatok nekem széttörött)
bitus76
Hozzászólások: 2024
06 30 460 2831
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17213 Dátum:
2012 Szeptember 26, 20:42:01 »
Ilyen csészés csavarokat lehet venni külön.Mert nekem is van egy ilyen szettem.
Idézetet írta: tati - 2012 Szeptember 26, 20:36:12
a himbáim
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xX3iaHUI-SA&feature=endscreen
VW 1200.1963.
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17212 Dátum:
2012 Szeptember 26, 20:36:12 »
a himbáim
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xX3iaHUI-SA&feature=endscreen
www.tatinson.hu
www.kck.hu
sparkafer
Hozzászólások: 13994
30-347-1939
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17211 Dátum:
2012 Szeptember 26, 20:11:52 »
Idézetet írta: bitus76 - 2012 Szeptember 26, 19:59:00
Igen igen még!!
A stingernek nincs párja!
Persze motor is kell hozzá!
http://youtu.be/6YuABcrLamc
Nem tudom működik-e
http://sparkafer.blogspot.hu/
bitus76
Hozzászólások: 2024
06 30 460 2831
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17210 Dátum:
2012 Szeptember 26, 19:59:00 »
Igen igen még!!
A stingernek nincs párja!
Persze motor is kell hozzá!
Idézetet írta: Balage - 2012 Szeptember 25, 19:31:22
libabőr szmájli
(max hangerőn!)
http://www.youtube.com/watch?v=KtA18SqSOQM&feature=player_embedded#!
VW 1200.1963.
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17209 Dátum:
2012 Szeptember 25, 19:31:22 »
libabőr szmájli
(max hangerőn!)
http://www.youtube.com/watch?v=KtA18SqSOQM&feature=player_embedded#!
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17208 Dátum:
2012 Szeptember 24, 22:31:34 »
Idézetet írta: tati - 2012 Szeptember 24, 22:16:20
engem azok a merevítő-kitámasztó csövek izgatnak de nagyon mert nagyon elpattogós a kerekem (meg kéne erősebb rugó is de nem 100ezerért)
Sajnos az elpattogás tuti megakadályozásához kell:
- váltórögzítés
- keményebb torziók
- keményebb gátlók
- kitámasztó rudak (cup brace)
Ha valamelyik hiányzik, akkor nem biztos, hogy jó lesz.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17207 Dátum:
2012 Szeptember 24, 22:16:20 »
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Szeptember 24, 22:01:35
Meg kell egy erős váltólefogatás, ezt se felejtsük el, esetleg egy sperdifi.
300-ból megvan minden. ;-)
engem azok a merevítő-kitámasztó csövek izgatnak de nagyon mert nagyon elpattogós a kerekem (meg kéne erősebb rugó is de nem 100ezerért)
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17206 Dátum:
2012 Szeptember 24, 22:01:35 »
Idézetet írta: tati - 2012 Szeptember 24, 21:48:21
ez a lényeg
Meg kell egy erős váltólefogatás, ezt se felejtsük el, esetleg egy sperdifi.
300-ból megvan minden. ;-)
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17205 Dátum:
2012 Szeptember 24, 21:48:21 »
Idézetet írta: luftsick - 2012 Szeptember 24, 15:38:18
kell egy erős motor hátra, és akkor kicsinyítheted a fordulókört kedved szerint
ez a lényeg
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Oldalak:
1
...
122
123
124
125
126
[
127
]
128
129
130
131
132
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...