www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 17, 15:49:03

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 117 118 119 120 121 [122] 123 124 125 126 127 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3364509 alkalommal)
Nem elérhető Csosza007
Hozzászólások: 669


« Hozzászólás #17444 Dátum: 2012 November 17, 18:49:39 »

Különben mennyit fogyaszt az autód? Mikor én érdeklődtem az autó iránt akkor mondott nekem egy x számot az eladó. Kíváncsi lennék, hogy mennyire volt valós.
Nem elérhető HyPerion
Hozzászólások: 386


« Hozzászólás #17443 Dátum: 2012 November 17, 18:45:37 »

...a szomszédos sávban lévő BMW-s nem is akar versenyezni, csak simán autózik  Wink


Nem elérhető HyPerion
Hozzászólások: 386


« Hozzászólás #17442 Dátum: 2012 November 17, 18:40:44 »

Igen, csak a méretés a jó megoldás. Mert az összetevőkből megtippelni csak azt a teljesítményt lehet, amit akkor kéne tudnia a motornak, ha minden tökéletes: az összeszerelés, a beállítások, stb.

Az a gond, hogy a tippelgetések egyrészt érzésen alapulnak, ami nem jó, mert egy 70 lovas bogár egy új autó után lazán 120 lovasnak érződik a hang miatt, a kis tömeg miatt, stb.
A tippelések másrészről alapulnak azon, hogy ki milyen új autót nyomott le. Ez megint nem jó, mert a bogár a hátsó hajtás + farmotor + a kis tömeg miatt nagyon meg tud indulni, ezért le lehet vele lépni jóval erősebb autókat is, arról nem is beszélve, hogy sok esetben a szomszédos sávban lévő BMW-s nem is akar versenyezni, csak simán autózik  Wink
Harmadrészről meg ha az összeállításból saccoljuk a teljesítményt, akkor mindig csak a fő összetevőket említjük, pedig nem mindegy a sűrítés, a szelepméreteknél fontosabb a csatornák kialakítása, a karbi torokátmérőjénél meghatározóbb a venturi méret, stb... De ha még hajszál pontosan ugyanúgy rakunk össze egy motort, ugyanolyan alkatrészekből és mindent ugyanúgy munkálunk meg, akkor is, csak a karbi és gyújtás beállításokon 10-20-30 LE-k múlhatnak...


Abszolút egyetértek.  Wink Amikor először megnéztem még a megvétel előtt az autót, már akkor sem feltétlenül adtam igazat az eladó által bemondott 120 lóerőnek. Igazából nem szomorítana el, ha csak a fele lenne mérve, mert tényleg jól megy... Ami viszont nem ártana, az egy karburátor állítás, mert ott érezhetően nincs minden finoman összehangolva. Na és persze az üzemanyag sem mindegy... itt nyilván nincs olyan óriási különbség, de magasabb (100-as) oktánszámú benzinnel azért van némi plusz erő.  Evil
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17441 Dátum: 2012 November 17, 18:26:06 »

Igen, csak a méretés a jó megoldás. Mert az összetevőkből megtippelni csak azt a teljesítményt lehet, amit akkor kéne tudnia a motornak, ha minden tökéletes: az összeszerelés, a beállítások, stb.

Az a gond, hogy a tippelgetések egyrészt érzésen alapulnak, ami nem jó, mert egy 70 lovas bogár egy új autó után lazán 120 lovasnak érződik a hang miatt, a kis tömeg miatt, stb.
A tippelések másrészről alapulnak azon, hogy ki milyen új autót nyomott le. Ez megint nem jó, mert a bogár a hátsó hajtás + farmotor + a kis tömeg miatt nagyon meg tud indulni, ezért le lehet vele lépni jóval erősebb autókat is, arról nem is beszélve, hogy sok esetben a szomszédos sávban lévő BMW-s nem is akar versenyezni, csak simán autózik  Wink
Harmadrészről meg ha az összeállításból saccoljuk a teljesítményt, akkor mindig csak a fő összetevőket említjük, pedig nem mindegy a sűrítés, a szelepméreteknél fontosabb a csatornák kialakítása, a karbi torokátmérőjénél meghatározóbb a venturi méret, stb... De ha még hajszál pontosan ugyanúgy rakunk össze egy motort, ugyanolyan alkatrészekből és mindent ugyanúgy munkálunk meg, akkor is, csak a karbi és gyújtás beállításokon 10-20-30 LE-k múlhatnak...

gyilkos olvasni ezt a topikot. bejáratás után megy az enyém is padra  Evil

Süni
« Hozzászólás #17440 Dátum: 2012 November 17, 18:25:17 »

... és jól keresztbe teszi magát 205-ös gumival aszfalton, ha megrúgom....
Kérünk ilyen videot:

https://www.youtube.com/watch?v=EBItDvznYP8
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #17439 Dátum: 2012 November 17, 18:24:07 »

Jó lenne már egy működő bogár 50 lóerővel.... Sad
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #17438 Dátum: 2012 November 17, 17:59:25 »

gyilkos olvasni ezt a topikot. bejáratás után megy az enyém is padra  Evil

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17437 Dátum: 2012 November 17, 17:56:37 »

Én inkább a 120-130-ra tippelnék ha tippelnék, mert ugye amióta mérettem, azóta nem tippelek a saját motorom teljesítményére  Wink

Simán lesz a 140, jobban belegondolva.

Nem elérhető HyPerion
Hozzászólások: 386


« Hozzászólás #17436 Dátum: 2012 November 17, 17:53:09 »


Viszont a hengerfejednél szerintem rosszul mondták/emlékszel/írtad a szelepméreteket mert ilyen összeállítások vannak: 36/39 vagy 36/40 vagy 34/39 vagy 34/40


Bocsánat, igazad van, 36/40  Wink (elírás)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17435 Dátum: 2012 November 17, 17:44:10 »


Szerintem most megvan 120-130 lóerő. Talán kicsit több is.



Simán lesz a 140, jobban belegondolva.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17434 Dátum: 2012 November 17, 17:41:32 »

Ez meg az enyémnek a mérése:

http://www.youtube.com/watch?v=kGENbASNutI

Ez 105 LE lett első mérésre az alábbi összeállítással:




Így még sajnos nem mérettem, de 6200 helyett 7500 lett a max fordulatszám terhelve, illetve a 1/4 mérföldes idő 8 tizeddel javult.





Szerintem most megvan 120-130 lóerő. Talán kicsit több is.

Az enyémre én is kíváncsi vagyok.

http://www.youtube.com/watch?v=7dqnx9IrX0I

Ez volt az enyém, ekkor szakadt le a lendkerék, de más túl volt a csúcson.

Azóta lett 36-os venturi a 32 helyett, lett FK8-as tengely 1.4-es himbákkal a C45-ös és 1.25 helyett és az autó nehezebb, de érezhetően gyorsabb. Simán (rövid távon felgyorsulva) megy 180-at és jól keresztbe teszi magát 205-ös gumival aszfalton, ha megrúgom.
És hasonlóan jó a karburálás, szerintem még jobb is. Most simán forog 7000-ig.

Én már nem merek tippelni, de szerintem 150 lóerő felett vagyok.  Wink Aztán lesz 110.  Undecided

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17433 Dátum: 2012 November 17, 17:34:10 »

Na, sikerült kiderítenem, hogy miből áll össze a motor...

Akkor ugye 1600-os
Vez. tengely: Engle 6120/W120
Karburátor: Dupla Solex/Brosol 40mm
Szelepek: 39/40mm (ezt katalógusból keresték ki, illetve emlékezetből mondták, de jövő hétre előkeresik a munkalapot és azon rajta lesz pontosan)

Ezekkel tippre mekkora lehet a teljesítménye?

(Ja igen... negyedgázon nekem is torpan elég rendesen, és egészen más az "összeállítás".)

Elég egyszerű, 70 lóerős autó rövidváltóval is megy 160-at GPS szerint.
Ha nem forog ki addig, akkor teljesítménye sincs annyi egy 1.6-osnak.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17432 Dátum: 2012 November 17, 15:37:35 »

Ez meg az enyémnek a mérése:

http://www.youtube.com/watch?v=kGENbASNutI

Ez 105 LE lett első mérésre az alábbi összeállítással:

1967 ccm
Engle W120 vezérműtengely
2 db duplatorkú Dellorto DRLA 40 karbi (30-as venturikkal)
36/40 szelepek (de nem megtúrt csatornák)
8,2-8,5:1 sűrítés

Azóta a mérésből látszódó hiányosságok ki lettek javítva:
-Hengerfejek és szívócsonkok agyon lettek túrva (Varázsló hengerfejeinek mintájára)
-Rövidebb és kúpos szelepvezetők lettek beépítve a szívószelepekhez
-Szívószelepek át lettek köszörülve
-Dupla szeleprugók kerültek a szimplák helyére
-CroMo nyomórudak kerültek a gyáriak helyére
-A gyári helyett Scat 1,25-ös himbákat raktam csavarozott CroMo tengelyen, golyós állítócsavarokkal
-A sűrítést 8,7-9:1-re emeltem
-CroMo H hajtórudak kerültek a motorba
-34-es venturik és más fúvókák kerültek a karbikba

Így még sajnos nem mérettem, de 6200 helyett 7500 lett a max fordulatszám terhelve, illetve a 1/4 mérföldes idő 8 tizeddel javult.



Na, sikerült kiderítenem, hogy miből áll össze a motor...

Akkor ugye 1600-os
Vez. tengely: Engle 6120/W120
Karburátor: Dupla Solex/Brosol 40mm
Szelepek: 39/40mm (ezt katalógusból keresték ki, illetve emlékezetből mondták, de jövő hétre előkeresik a munkalapot és azon rajta lesz pontosan)

Ezekkel tippre mekkora lehet a teljesítménye?

(Ja igen... negyedgázon nekem is torpan elég rendesen, és egészen más az "összeállítás".)

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17431 Dátum: 2012 November 17, 15:19:22 »

A Maresz motorja hasonló összeállítás, de neki a 2 db szimpla torkú Solex helyett 2 db duplatorkú Weber van a motorján. A többi alkatrész szinte ugyanaz. Ráadásul a Te összeállításodnál pont a karburátor a szűk keresztmetszet. A Maresz motorját 75,6 LE-re mérték.

http://www.youtube.com/watch?v=UjSM6NLkJf4

Én úgy gondolom, a tiéd valamivel ez alatt van, mert a 4 torok igenis számít a 2 torokhoz képest, ráadásul az IDF karbik jobban állíthatóak, fúvókázhatóak a Solexeknél. (Viszont a mérésnél is látszik, hogy némi finomítással a karbiknál a Mareszé megütné a 80LE-t, ezért a tiedet tökéletes beállításokkal betippelném 70-75 LE közé.

Viszont a hengerfejednél szerintem rosszul mondták/emlékszel/írtad a szelepméreteket mert ilyen összeállítások vannak: 36/39 vagy 36/40 vagy 34/39 vagy 34/40

Na, sikerült kiderítenem, hogy miből áll össze a motor...

Akkor ugye 1600-os
Vez. tengely: Engle 6120/W120
Karburátor: Dupla Solex/Brosol 40mm
Szelepek: 39/40mm (ezt katalógusból keresték ki, illetve emlékezetből mondták, de jövő hétre előkeresik a munkalapot és azon rajta lesz pontosan)

Ezekkel tippre mekkora lehet a teljesítménye?

(Ja igen... negyedgázon nekem is torpan elég rendesen, és egészen más az "összeállítás".)

Nem elérhető HyPerion
Hozzászólások: 386


« Hozzászólás #17430 Dátum: 2012 November 17, 13:32:52 »

Elmondod mi van benne és én +/- 10 lóerőre megsaccolom.

Illetve elég ha lökettérfogatot, szelepméretet, valamint vezérműtengelyt és karbi méretet adsz, megmondom majdnem pontosan, hogy hány lóerős.

Ha 1.6-os, gyári szelepes, akkor nagy összegben merek fogadni, hogy 80 alatt van, akárki csinálta.

Na, sikerült kiderítenem, hogy miből áll össze a motor...

Akkor ugye 1600-os
Vez. tengely: Engle 6120/W120
Karburátor: Dupla Solex/Brosol 40mm
Szelepek: 39/40mm (ezt katalógusból keresték ki, illetve emlékezetből mondták, de jövő hétre előkeresik a munkalapot és azon rajta lesz pontosan)

Ezekkel tippre mekkora lehet a teljesítménye?

(Ja igen... negyedgázon nekem is torpan elég rendesen, és egészen más az "összeállítás".)
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #17429 Dátum: 2012 November 16, 23:14:29 »

Ültem ma a Varázsló mobilban. Igazi családapa-wagen, nincs benne semmi izgalmas.
Könnyű vezetni.
Van erő, unalmas előzni.
Van fék, nem kunszt megállni.
Van feszes futómű, nem akar az útról leesni.
Kanyarban lehetne izgulni, de ott a sperr, ami kihúzza...
Egyetlen jó dolog van benne: az igazoltató rendőr is tudja, hogy egy bogár nem előzhette 160-nal a buszt, hiába tűnt úgy messziről. Na jó, a hangja se rossz.

Tudom, hogy nem a face, de lájkolom  Grin

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #17428 Dátum: 2012 November 16, 22:44:02 »

Ültem ma a Varázsló mobilban. Igazi családapa-wagen, nincs benne semmi izgalmas.
Könnyű vezetni.
Van erő, unalmas előzni.
Van fék, nem kunszt megállni.
Van feszes futómű, nem akar az útról leesni.
Kanyarban lehetne izgulni, de ott a sperr, ami kihúzza...
Egyetlen jó dolog van benne: az igazoltató rendőr is tudja, hogy egy bogár nem előzhette 160-nal a buszt, hiába tűnt úgy messziről. Na jó, a hangja se rossz.

Grin Grin
az jó lehet
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #17427 Dátum: 2012 November 16, 18:24:36 »

Ültem ma a Varázsló mobilban. Igazi családapa-wagen, nincs benne semmi izgalmas.
Könnyű vezetni.
Van erő, unalmas előzni.
Van fék, nem kunszt megállni.
Van feszes futómű, nem akar az útról leesni.
Kanyarban lehetne izgulni, de ott a sperr, ami kihúzza...
Egyetlen jó dolog van benne: az igazoltató rendőr is tudja, hogy egy bogár nem előzhette 160-nal a buszt, hiába tűnt úgy messziről. Na jó, a hangja se rossz.

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17426 Dátum: 2012 November 16, 15:20:17 »

ha nem szarfos kínai cuccok vannak benne akkor ezen nem nyertek Undecided bár ahogy próbálom kibogarászni oettinger nikazilos hengerekről van szó meg ct-s hengerfej 34-38 szelepekkel?

Német nikasilos henger, mint anno az Oettingerben, de nem az.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17425 Dátum: 2012 November 16, 10:12:15 »

Igen.
ha nem szarfos kínai cuccok vannak benne akkor ezen nem nyertek Undecided bár ahogy próbálom kibogarászni oettinger nikazilos hengerekről van szó meg ct-s hengerfej 34-38 szelepekkel?
« Utoljára szerkesztve: 2012 November 16, 10:26:07 írta tati »

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17424 Dátum: 2012 November 16, 09:57:00 »


Igen.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17423 Dátum: 2012 November 16, 09:29:06 »

akkor ez ennyiért kel el?
http://www.ebay.de/itm/Kafer-Motor-Luftgekuhlter-Wasserboxer-2-4l-WBX-/270952021445?_trksid=p4340.m1374&_trkparms=algo%3DPI.WATCH%26its%3DC%26itu%3DUCC%26otn%3D15%26ps%3D63%26clkid%3D7714546534869494228

Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #17422 Dátum: 2012 November 14, 18:47:20 »

1700 lóerő!

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #17421 Dátum: 2012 November 14, 09:27:22 »

Voltam kint autózni, de mivel nedves volt az út, nem tudtam egyenesen menni.  Evil


http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17420 Dátum: 2012 November 12, 21:50:17 »

Pont a héten láttam ebay-en ezt a matricát és rögtön a Varázslóra gondoltam  Grin Úgy lett volna az igazi, ha rendelek belőle és amikor találkozón nem figyel mert éppen másokat fikáz, akkor beragasztom a motorterébe  Evil


Voltam kint autózni, de mivel nedves volt az út, nem tudtam egyenesen menni.  Evil

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17419 Dátum: 2012 November 12, 15:36:17 »

Pont a héten láttam ebay-en ezt a matricát és rögtön a Varázslóra gondoltam  Grin Úgy lett volna az igazi, ha rendelek belőle és amikor találkozón nem figyel mert éppen másokat fikáz, akkor beragasztom a motorterébe  Evil

Evil

Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #17418 Dátum: 2012 November 12, 11:46:21 »

 Evil

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17417 Dátum: 2012 November 11, 22:14:53 »

Alakítsd át száraz féltengelyesre.

A bepattogást meg lehet oldani, de az sem olcsó annyira. De berugózáskor akkor is nagyon dőlni fog a kerék, ami nem jó.
valami kisebb munkával szeretném megoldani meg akkor váltót is cserélni kéne ... pedig tudom hogy sokkal jobb lenne ,sőt akkor berakhatnám a porsche váltót is , de megelégednék azzal is ha csak kicsit keményebb lenne  és még az elpattogás ellen is meg kéne csinálni a kitámasztó keretet (soha véget nem érő történet ... ezen a pénzen vehettem volna egy jó bmw-t és bekocsikázhattam volna európát ...eh! )  Jezusom ...

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17416 Dátum: 2012 November 11, 21:55:44 »

nem dragsztert akarok , csak himbilimbizik a hátulja és bepattog a kerék .
 Kéne nekem egy olyan lengőkar aminek a rugóbefogadója hosszú mint a 303-asé és a lengőkarja meg hosszú mint az 1300 Roll Eyes, azt nem tudom hogy vajon a gyárba előbb összehegesztik és utána edzik vagy hogy csinálják a lengőkart .... meg kéne mutassam egy hőkezelőnek hogy mérje meg milyen kemény a lengőkar.. ( mert az tudom hogy geci anyag majd be szartam még felcsiszoltam polirozáshoz) vagy a csikkzsebből előrántani 100pár ezer forintot és rendelni amerikából valami kínani tuningrugót ami már beszereléskor eltörik Undecided

Alakítsd át száraz féltengelyesre.

A bepattogást meg lehet oldani, de az sem olcsó annyira. De berugózáskor akkor is nagyon dőlni fog a kerék, ami nem jó.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17415 Dátum: 2012 November 11, 21:47:57 »

Az olajos féltengely az gáz. A sper is horror árú hozzá, mer a kerék is dől.

Gyári futóműnél rajtnál csak a kerék belső fele fog. Ezért a dragosok kitámasztják.
nem dragsztert akarok , csak himbilimbizik a hátulja és bepattog a kerék .
 Kéne nekem egy olyan lengőkar aminek a rugóbefogadója hosszú mint a 303-asé és a lengőkarja meg hosszú mint az 1300 Roll Eyes, azt nem tudom hogy vajon a gyárba előbb összehegesztik és utána edzik vagy hogy csinálják a lengőkart .... meg kéne mutassam egy hőkezelőnek hogy mérje meg milyen kemény a lengőkar.. ( mert az tudom hogy geci anyag majd be szartam még felcsiszoltam polirozáshoz) vagy a csikkzsebből előrántani 100pár ezer forintot és rendelni amerikából valami kínani tuningrugót ami már beszereléskor eltörik Undecided

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17414 Dátum: 2012 November 11, 21:37:56 »

ezen gondolkodom hogy kéne csináljak hozzá lengőkart,mert az enyém olajos féltengelyes  Undecided
csak nem akarnék meghalni Roll Eyes

Az olajos féltengely az gáz. A sper is horror árú hozzá, mer a kerék is dől.

Gyári futóműnél rajtnál csak a kerék belső fele fog. Ezért a dragosok kitámasztják.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17413 Dátum: 2012 November 11, 21:34:32 »

A Bogár futómű egyik baja, hogy gyenge a hátsó rugó.
Ez a rúd egyébként a 944-es Porsche gyári méretű rúdja.
ezen gondolkodom hogy kéne csináljak hozzá lengőkart,mert az enyém olajos féltengelyes  Undecided
csak nem akarnék meghalni Roll Eyes

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17412 Dátum: 2012 November 11, 21:28:33 »

A Bogár futómű egyik baja, hogy gyenge a hátsó rugó. Ezt lehet KONI meg klemény gátlóval kompenzálni, de az csak úttartásra jó, kanyarban nem annyira segít. Az van ugyanis, hogy kanyarban a hátulja megsüllyed és az ívbelső kerekeket felemeli az autó és nem lesz jó a kanyarodása.  Wink

Erre van pár megoldás, de a legjobb a keményebb torziósrúd beszerelése.
Én ma délután tettem be a gyári 23 mm-es helyett 27 mm-es átmérőjű Sway-a-way amerikai rudat, ameylet a gyárival ellentétben nem 20 fokos pozícióba kell tenni, hanem 9 fokosba, hogy gyári magasságot kapjunk.

Ez azt jelenti, hogy a lengőkar pontosan az alsó ütközőn van, nem kell előfgeszíteni, mert a 27 mm-es rúd bazi kemény.

Beraktam, kicsit kevesebb előfeszítéssel, hogy a gyári állás alatt legyen (nagyjából 6-8 fok, ez az alsó ütköző felett van pont 3 mm-rel) összeraktam és így lett a hátsó sárvédőm pereme 62 cm-re a földtől, ami egy elég erős ültetés. (16"-os kerék 205/55 gumi)

A próbaúton mintha egy teljesen más autóval mentem volna. Kicsit jobban ráz (piros KONI koppra betekerve), de úgy fordul, ahogy én még Bogárral soha nem fordultam, állati jó az autó, semlegesen fordul és a kanyarban, egyenletlen úton is tartja az ívet.

Úgyhogy aki azt mondja, hogy a 27 mm-es rúd túl kemény, az téved, legalábbis 1303-asban egyszerűen tökéletes. Nem pattogós, kemény, de rugózik és nem oylan buta, mint egy letekert első híd, van rugózás és úttartás.

Ez egy nagyon jó beruházás, noha tudom, hogy nem olcsó a vastag torziós rúd, de megéri.

Ennek tudatában a kombi typ3-as 24 mm-es rúdja nem biztos, hogy elég erős, bár azt mondják az okosok hogy a gyári rudak keményebb anyagból vannak, mint a Sway-a-way amerikai rudak.

Ez a rúd egyébként a 944-es Porsche gyári méretű rúdja.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #17411 Dátum: 2012 November 07, 18:22:24 »

igen, karterszellőző is.
Így építettem be:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?p=4788627

<beszúrt kép törölve>

Ennek az olajbeöntőnek mi a neve? Ez karterszellőző is egyben?
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #17410 Dátum: 2012 November 07, 17:42:22 »

Egyelőre akkor nagyon az adonyi felé húz. És amellé befér a szűrős pumpa, ha kell (ha jól tudom, emögé nem...).
Be, nekem is igy van.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17409 Dátum: 2012 November 07, 16:33:16 »

Én tuning motorokon szeretem a csőkígyós rendszereket, szerintem fordulaton lehet "érezni" őket. Viszont ezt pont utálom. Ha egy kicsi, közel széria motorra rakod, szerintem ott nem nagyon számít, sőt talán jobb az adonyi. Ha egy piszkált motorra, ahol számítana, ott meg már rohadt hangos, szinte elviselhetetlen. És sajnos nagyon össze van zsúfolva azért, hogy gyári helyen jöjjön ki, így tényleg csinál hőt a hátfal alatt, no meg az emiatt apró dob okozza azt, hogy hangos.

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17408 Dátum: 2012 November 07, 16:31:36 »

Egyelőre akkor nagyon az adonyi felé húz. És amellé befér a szűrős pumpa, ha kell (ha jól tudom, emögé nem...).
én az 1,6os duplaweberes motoromról levettem az amerikai rozsdamentes dobot felraktam az adonyit és ugyan olyan hangerejű de sokkal kellemesebb hangú motort kaptam .... én kifejezetten favorizálom az adonyi ultra házi lánghegesztett  dobot ... és ugye az ár-érték aránya sem rossz Wink

Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #17407 Dátum: 2012 November 07, 14:17:47 »

Ja, én nem erre, hanem a sportdobként árult, króm végű, de nem csőkígyós dobra.

Ez nagyon nyitott és nagyon melegíti a hátsó köténylemezt. és nagyon vékony és eléggé pontatlan is.

És durván leég róla a festéke, nagy füsttel.
Egyelőre akkor nagyon az adonyi felé húz. És amellé befér a szűrős pumpa, ha kell (ha jól tudom, emögé nem...).

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17406 Dátum: 2012 November 07, 13:32:07 »

Igen, én is így éreztem, hogy az Adonyi egy eléggé nyitott. A mex. sportdobnál erre gondoltam (kép a Hudák oldaláról):
<beszúrt kép törölve>

Ja, én nem erre, hanem a sportdobként árult, króm végű, de nem csőkígyós dobra.

Ez nagyon nyitott és nagyon melegíti a hátsó köténylemezt. és nagyon vékony és eléggé pontatlan is.

És durván leég róla a festéke, nagy füsttel.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #17405 Dátum: 2012 November 07, 13:06:35 »

Én az 1.6-os szimpla szívósomnál azt éreztem, hogy az adonyival mintha jobban ment volna. Ha van különbség, akkor minimális.

Az adonyi dob kicsit kisebb fojtású, mint a gyári, hangosabb is.
Igen, én is így éreztem, hogy az Adonyi egy eléggé nyitott. A mex. sportdobnál erre gondoltam (kép a Hudák oldaláról):

VW Beetle - the original since 1938
Oldalak: 1 ... 117 118 119 120 121 [122] 123 124 125 126 127 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.407 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.