www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 01:12:37
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
123
124
125
126
127
[
128
]
129
130
131
132
133
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3365791 alkalommal)
luftsick
Hozzászólások: 1047
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17204 Dátum:
2012 Szeptember 24, 15:38:18 »
Idézetet írta: Typ117 - 2012 Szeptember 22, 21:29:23
le kéne mérni, csak egy darabig nincs több találkozó
nekem volt ilyen is olyan is. az 1303 érzetre olyan, mintha 2/3 sugarú körön tudna megfordulni a torzióshoz képest, ami nyilván nem igaz - nincs ekkora különbség.
tény, hogy kisebb a fordulóköre az 1303-nak. hogy mennyivel, nem tudom. számít?
kell egy erős motor hátra, és akkor kicsinyítheted a fordulókört kedved szerint
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17203 Dátum:
2012 Szeptember 24, 15:14:57 »
Idézetet írta: 1303LS - 2012 Szeptember 23, 07:48:32
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
1303LS
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17202 Dátum:
2012 Szeptember 23, 07:49:48 »
Idézetet írta: TBK001 - 2012 Szeptember 22, 19:26:14
Tévedni teccik, néni kérem...
folytonos baxtatás van, hogy nem 1300-assal építjük a pályát, hanem 1303-al... Most akkor egyforma, vagy sem...
1303LS
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17201 Dátum:
2012 Szeptember 23, 07:48:32 »
Idézetet írta: ABF-932 - 2012 Szeptember 22, 22:02:47
Mondjuk Tatabányán van bogár klub, amiben van ilyen is, meg olyan is, és talán el is hiszitek...
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17200 Dátum:
2012 Szeptember 23, 07:00:17 »
Idézetet írta: Protheus - 2012 Szeptember 22, 23:22:20
Sugar != atmero.
D=2r
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Protheus
Hozzászólások: 20669
Pődör Gergely
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17199 Dátum:
2012 Szeptember 22, 23:22:20 »
Idézetet írta: csanad - 2012 Szeptember 22, 23:08:46
én 9,6 métert találtam generálisan minden modellre
Sugar != atmero.
Buzi, aki fékez! :-)))
csanad
Hozzászólások: 218
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17198 Dátum:
2012 Szeptember 22, 23:08:46 »
Idézetet írta: Minx - 2012 Szeptember 22, 21:36:55
NGA bogárkönyve, 34. oldal: "Az első kerékfelfüggesztés McPerson-típusú. A fordulási kör sugara 5.5m-ről 4.8 m-re csökkent."
én 9,6 métert találtam generálisan minden modellre
ABF-932
Hozzászólások: 10123
A bogaras külső buszos szívet takar
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17197 Dátum:
2012 Szeptember 22, 22:02:47 »
Idézetet írta: Typ117 - 2012 Szeptember 22, 21:29:23
le kéne mérni, csak egy darabig nincs több találkozó
Mondjuk Tatabányán van bogár klub, amiben van ilyen is, meg olyan is, és talán el is hiszitek...
Bácsi Győző
Minx
Hozzászólások: 1155
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17196 Dátum:
2012 Szeptember 22, 21:36:55 »
Idézetet írta: Typ117 - 2012 Szeptember 22, 16:20:49
biztos hogy van különbség az 1300-as és 1302/1303-as között fordulékonyságban? a gyári leírás szerint egyformán 11m a fordulókör..
NGA bogárkönyve, 34. oldal: "Az első kerékfelfüggesztés McPerson-típusú. A fordulási kör sugara 5.5m-ről 4.8 m-re csökkent."
2003 Mazda MX-5 Sportive
1995 Opel Astra F Caravan 1.4 SE
2009 Opel Astra G Caravan 1.4 Twinport
2019 Hyundai i20
1995 Honda CB750 Sevenfifty
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17195 Dátum:
2012 Szeptember 22, 21:29:23 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2012 Szeptember 22, 21:19:05
higgy a szemednek!
a ropifutóművesek kisebb sugáron tudnak kanyarodni.
le kéne mérni, csak egy darabig nincs több találkozó
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17194 Dátum:
2012 Szeptember 22, 21:19:05 »
Idézetet írta: Typ117 - 2012 Szeptember 22, 20:18:48
érdekes, csak most honnan tudjam melyiknek higgyek?
higgy a szemednek!
a ropifutóművesek kisebb sugáron tudnak kanyarodni.
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17193 Dátum:
2012 Szeptember 22, 20:18:48 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2012 Szeptember 22, 20:03:00
előfordult már a történelemben.
thesambáról ollózva. lábban meg incsben írják, de meg fogod érteni:
According to my "without guesswork" VW factory specifications booklet for '71 thru '74, the turning circle for a stock-spec (wheels, ride height) are:
std Beetle: 34' 2 1/2"
Super Beetle: 31' 5"
Ghia: 36' 11"
type 3: 36' 10"
type 4: 37' 4"
érdekes, csak most honnan tudjam melyiknek higgyek?
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17192 Dátum:
2012 Szeptember 22, 20:03:00 »
Idézetet írta: Typ117 - 2012 Szeptember 22, 19:27:02
melyik, a gyári használati utasítás?
előfordult már a történelemben.
thesambáról ollózva. lábban meg incsben írják, de meg fogod érteni:
According to my "without guesswork" VW factory specifications booklet for '71 thru '74, the turning circle for a stock-spec (wheels, ride height) are:
std Beetle: 34' 2 1/2"
Super Beetle: 31' 5"
Ghia: 36' 11"
type 3: 36' 10"
type 4: 37' 4"
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
ABF-932
Hozzászólások: 10123
A bogaras külső buszos szívet takar
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17191 Dátum:
2012 Szeptember 22, 20:02:24 »
Idézetet írta: TBK001 - 2012 Szeptember 22, 19:28:31
Gondolom, nem nagy cucc kipróbálni, lemérni...
Ha a tengelytáv azonos, márpedig valószínűleg így van, nagyjából a kerék befordulása lehet eltérő, amit lehet, hogy az eltérő alvázfej kialakítás tesz lehetővé, vagy tán a kormánymű kevésbé behatárolt kitérése. De csak találgatok. Viszont 1303-ra mintha kisebb kört olvastam volna.
Bácsi Győző
TBK001
Hozzászólások: 29084
Road Force One
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17190 Dátum:
2012 Szeptember 22, 19:28:31 »
Idézetet írta: Typ117 - 2012 Szeptember 22, 19:27:02
ki kéne próbálni ezt a fordulókört. most már kíváncsi vagyok
melyik, a gyári használati utasítás?
Gondolom, nem nagy cucc kipróbálni, lemérni...
Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)
Bug's Forever! VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu
Hyundai i30 CW 2015
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17189 Dátum:
2012 Szeptember 22, 19:27:02 »
Idézetet írta: TBK001 - 2012 Szeptember 22, 19:16:36
Akkor már csak azt kérdezném, hogy miért mi vagyunk cseszegetve az ügyességin, hogy az én 303-asommal építjük a pályát...
(Ami egyébként nem igaz...)
ki kéne próbálni ezt a fordulókört. most már kíváncsi vagyok
Idézetet írta: Pityubácsi - 2012 Szeptember 22, 19:26:42
lehet, hogy szar a könyv.
melyik, a gyári használati utasítás?
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17188 Dátum:
2012 Szeptember 22, 19:26:42 »
Idézetet írta: Typ117 - 2012 Szeptember 22, 16:20:49
biztos hogy van különbség az 1300-as és 1302/1303-as között fordulékonyságban? a gyári leírás szerint egyformán 11m a fordulókör..
'69 1300:
<beszúrt kép törölve>
'74 1303:
<beszúrt kép törölve>
lehet, hogy szar a könyv.
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
TBK001
Hozzászólások: 29084
Road Force One
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17187 Dátum:
2012 Szeptember 22, 19:26:14 »
Idézetet írta: Protheus - 2012 Szeptember 22, 19:22:29
Mert az - de facto - bunda. Van meg kerdes ? :-))
Tévedni teccik, néni kérem...
folytonos baxtatás van, hogy nem 1300-assal építjük a pályát, hanem 1303-al... Most akkor egyforma, vagy sem...
Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)
Bug's Forever! VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu
Hyundai i30 CW 2015
Protheus
Hozzászólások: 20669
Pődör Gergely
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17186 Dátum:
2012 Szeptember 22, 19:22:29 »
Idézetet írta: TBK001 - 2012 Szeptember 22, 19:16:36
Akkor már csak azt kérdezném, hogy miért mi vagyunk cseszegetve az ügyességin, hogy az én 303-asommal építjük a pályát...
(Ami egyébként nem igaz...)
Mert az - de facto - bunda. Van meg kerdes ? :-))
Buzi, aki fékez! :-)))
TBK001
Hozzászólások: 29084
Road Force One
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17185 Dátum:
2012 Szeptember 22, 19:16:36 »
Idézetet írta: Typ117 - 2012 Szeptember 22, 16:20:49
biztos hogy van különbség az 1300-as és 1302/1303-as között fordulékonyságban? a gyári leírás szerint egyformán 11m a fordulókör..
'69 1300:
<beszúrt kép törölve>
'74 1303:
<beszúrt kép törölve>
Akkor már csak azt kérdezném, hogy miért mi vagyunk cseszegetve az ügyességin, hogy az én 303-asommal építjük a pályát...
(Ami egyébként nem igaz...)
Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)
Bug's Forever! VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu
Hyundai i30 CW 2015
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17184 Dátum:
2012 Szeptember 22, 16:20:49 »
biztos hogy van különbség az 1300-as és 1302/1303-as között fordulékonyságban? a gyári leírás szerint egyformán 11m a fordulókör..
'69 1300:
'74 1303:
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17183 Dátum:
2012 Szeptember 21, 19:28:39 »
Ha kimegyek Svédországba, őt biztosan felkeresem (már ha nem zárkózott típus :-)):
http://www.volksworld.com/photos/readers/7873/1/1/vw-beetle-s-from-sweden.html#slideshow
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17182 Dátum:
2012 Szeptember 21, 19:20:35 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Szeptember 21, 19:19:15
Szerintem a jövő héten.
cool, bár nekem ha belegondolok felesleges, nem akarok kanyarogni, de kíváncsi vagyok mit javít és mit ront a kanyaron (ha ront)
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17181 Dátum:
2012 Szeptember 21, 19:19:15 »
Szerintem a jövő héten.
Idézetet írta: BlackP - 2012 Szeptember 21, 19:16:20
mikor lesz teszt kör? megtudni mennyit számít
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17180 Dátum:
2012 Szeptember 21, 19:16:20 »
mikor lesz teszt kör? megtudni mennyit számít
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Sompi
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17179 Dátum:
2012 Szeptember 21, 11:16:58 »
Idézetet írta: gumibogi - 2012 Szeptember 20, 21:39:58
nem
gumibogi
Hozzászólások: 13424
20-9111-661 www.ftgumi.hu
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17178 Dátum:
2012 Szeptember 21, 08:12:20 »
Idézetet írta: maxi - 2012 Szeptember 21, 05:49:55
latod nem kell a munka van zse. nincs itt gond csak az index.hu szerint:-)
zengőgumi
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17177 Dátum:
2012 Szeptember 21, 05:49:55 »
Idézetet írta: Protheus - 2012 Szeptember 20, 22:51:55
lol :-)
latod nem kell a munka van zse. nincs itt gond csak az index.hu szerint:-)
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Protheus
Hozzászólások: 20669
Pődör Gergely
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17176 Dátum:
2012 Szeptember 20, 22:51:55 »
Idézetet írta: gumibogi - 2012 Szeptember 20, 21:39:58
nem
lol :-)
Buzi, aki fékez! :-)))
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17175 Dátum:
2012 Szeptember 20, 21:43:06 »
Idézetet írta: gumibogi - 2012 Szeptember 20, 21:39:58
nem
akkor ..................
a kipontozott részre bármi szépet gondolj.
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
gumibogi
Hozzászólások: 13424
20-9111-661 www.ftgumi.hu
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17174 Dátum:
2012 Szeptember 20, 21:39:58 »
Idézetet írta: maxi - 2012 Szeptember 20, 21:39:28
privbe megírod a részleteket.
nem
zengőgumi
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17173 Dátum:
2012 Szeptember 20, 21:39:28 »
Idézetet írta: gumibogi - 2012 Szeptember 20, 20:46:25
gyártunk neked is,de arra gyüjtsél rendesen.....
nem lesz olcsó,de drága lesz
privbe megírod a részleteket.
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17172 Dátum:
2012 Szeptember 20, 21:39:04 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Szeptember 20, 14:24:43
Gumibogiék gyártották méretre.
fotó?
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
gumibogi
Hozzászólások: 13424
20-9111-661 www.ftgumi.hu
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17171 Dátum:
2012 Szeptember 20, 20:46:25 »
Idézetet írta: maxi - 2012 Szeptember 20, 11:43:00
futómű merevítést milyet vettél meg honnan?
gyártunk neked is,de arra gyüjtsél rendesen.....
nem lesz olcsó,de drága lesz
zengőgumi
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17170 Dátum:
2012 Szeptember 20, 14:24:43 »
Gumibogiék gyártották méretre.
Idézetet írta: maxi - 2012 Szeptember 20, 11:43:00
futómű merevítést milyet vettél meg honnan?
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17169 Dátum:
2012 Szeptember 20, 11:43:00 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Szeptember 19, 19:03:40
Na, ma is haladtunk picit.
Felkerültek a kupakok a felnire, nagyon jók lettek. Köszönet flexesnek a gyártásért, péternek az igazításért és a gumibogi műhelynek a beszerelésért. Holnap bekerülnek az első futómű merevítések is.
A motort is összeraktuk, beállítottuk. Az 1-es henger kevésbé dolgozik alapjáraton, mint a többi. Legközelebb nézek szelephézagot, gyertyát (mondjuk azt megnéztem a motor berakása előtt, de mégis), aztán karbit (amit szintén átnéztem). A CO nagyon alacsony, 0,6-1 körüli alapjáraton, magasabbat nem is tudtunk állítani (a közös ágban mértük, nem hengerenként, mert panaszkodtak a zaj miatt :-)).
futómű merevítést milyet vettél meg honnan?
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17168 Dátum:
2012 Szeptember 19, 19:03:40 »
Na, ma is haladtunk picit.
Felkerültek a kupakok a felnire, nagyon jók lettek. Köszönet flexesnek a gyártásért, péternek az igazításért és a gumibogi műhelynek a beszerelésért. Holnap bekerülnek az első futómű merevítések is.
A motort is összeraktuk, beállítottuk. Az 1-es henger kevésbé dolgozik alapjáraton, mint a többi. Legközelebb nézek szelephézagot, gyertyát (mondjuk azt megnéztem a motor berakása előtt, de mégis), aztán karbit (amit szintén átnéztem). A CO nagyon alacsony, 0,6-1 körüli alapjáraton, magasabbat nem is tudtunk állítani (a közös ágban mértük, nem hengerenként, mert panaszkodtak a zaj miatt :-)).
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17167 Dátum:
2012 Szeptember 16, 19:47:36 »
Idézetet írta: ABF-932 - 2012 Szeptember 16, 19:21:41
Akkor valszeg nem attól térdel le a kocsi kanyarban. Köszönöm.
persze hogy nem, átlósan berúgózik a hátsókerék
[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
www.tatinson.hu
www.kck.hu
ABF-932
Hozzászólások: 10123
A bogaras külső buszos szívet takar
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17166 Dátum:
2012 Szeptember 16, 19:21:41 »
Idézetet írta: tati - 2012 Szeptember 16, 19:13:23
az alvázfej szerintem 1-2 milimétert tekeredik, a csőgerenda 2-3milimétert ,ha ennél többet elmozdul összeszorulnak a rugók
Akkor valszeg nem attól térdel le a kocsi kanyarban. Köszönöm.
Bácsi Győző
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17165 Dátum:
2012 Szeptember 16, 19:13:23 »
Idézetet írta: ABF-932 - 2012 Szeptember 16, 19:11:25
Érdekelne, mennyit lehet a billegésből az alvázfej eltekeredésére írni. Komolyan.
Hogy a Mcpherson komfortosabb, senki nem vitatta.
az alvázfej szerintem 1-2 milimétert tekeredik, a csőgerenda 2-3milimétert ,ha ennél többet elmozdul összeszorulnak a rugók
«
Utoljára szerkesztve: 2012 Szeptember 16, 19:15:25 írta tati
»
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Oldalak:
1
...
123
124
125
126
127
[
128
]
129
130
131
132
133
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...