www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 01:12:37

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 123 124 125 126 127 [128] 129 130 131 132 133 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3365791 alkalommal)
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #17204 Dátum: 2012 Szeptember 24, 15:38:18 »

le kéne mérni, csak egy darabig nincs több találkozó
nekem volt ilyen is olyan is. az 1303 érzetre olyan, mintha 2/3 sugarú körön tudna megfordulni a torzióshoz képest, ami nyilván nem igaz - nincs ekkora különbség.
tény, hogy kisebb a fordulóköre az 1303-nak. hogy mennyivel, nem tudom. számít?
kell egy erős motor hátra, és akkor kicsinyítheted a fordulókört kedved szerint Smiley
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #17203 Dátum: 2012 Szeptember 24, 15:14:57 »


Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
1303LS
« Hozzászólás #17202 Dátum: 2012 Szeptember 23, 07:49:48 »

Tévedni teccik, néni kérem... Roll Eyes Evil folytonos baxtatás van, hogy nem 1300-assal építjük a pályát, hanem 1303-al... Most akkor egyforma, vagy sem...
1303LS
« Hozzászólás #17201 Dátum: 2012 Szeptember 23, 07:48:32 »

Mondjuk Tatabányán van bogár klub, amiben van ilyen is, meg olyan is, és talán el is hiszitek... Cheesy
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #17200 Dátum: 2012 Szeptember 23, 07:00:17 »

Sugar != atmero.
D=2r



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #17199 Dátum: 2012 Szeptember 22, 23:22:20 »

én 9,6 métert találtam generálisan minden modellre  Grin
Sugar != atmero.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető csanad
Hozzászólások: 218


« Hozzászólás #17198 Dátum: 2012 Szeptember 22, 23:08:46 »

NGA bogárkönyve, 34. oldal: "Az első kerékfelfüggesztés McPerson-típusú. A fordulási kör sugara 5.5m-ről 4.8 m-re csökkent."
én 9,6 métert találtam generálisan minden modellre  Grin
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #17197 Dátum: 2012 Szeptember 22, 22:02:47 »

le kéne mérni, csak egy darabig nincs több találkozó
Mondjuk Tatabányán van bogár klub, amiben van ilyen is, meg olyan is, és talán el is hiszitek... Cheesy

Bácsi Győző
Nem elérhető Minx
Hozzászólások: 1155

« Hozzászólás #17196 Dátum: 2012 Szeptember 22, 21:36:55 »

biztos hogy van különbség az 1300-as  és 1302/1303-as között fordulékonyságban? a gyári leírás szerint egyformán 11m a fordulókör..
NGA bogárkönyve, 34. oldal: "Az első kerékfelfüggesztés McPerson-típusú. A fordulási kör sugara 5.5m-ről 4.8 m-re csökkent."

2003 Mazda MX-5 Sportive
1995 Opel Astra F Caravan 1.4 SE
2009 Opel Astra G Caravan 1.4 Twinport
2019 Hyundai i20
1995 Honda CB750 Sevenfifty
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #17195 Dátum: 2012 Szeptember 22, 21:29:23 »

higgy a szemednek!
a ropifutóművesek kisebb sugáron tudnak kanyarodni.
le kéne mérni, csak egy darabig nincs több találkozó
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #17194 Dátum: 2012 Szeptember 22, 21:19:05 »

érdekes, csak most honnan tudjam melyiknek higgyek?
higgy a szemednek!
a ropifutóművesek kisebb sugáron tudnak kanyarodni.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #17193 Dátum: 2012 Szeptember 22, 20:18:48 »

előfordult már a történelemben.

thesambáról ollózva. lábban meg incsben írják, de meg fogod érteni:

According to my "without guesswork" VW factory specifications booklet for '71 thru '74, the turning circle for a stock-spec (wheels, ride height) are:
std Beetle: 34' 2 1/2"
Super Beetle: 31' 5"
Ghia: 36' 11"
type 3: 36' 10"
type 4: 37' 4"

érdekes, csak most honnan tudjam melyiknek higgyek?
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #17192 Dátum: 2012 Szeptember 22, 20:03:00 »

melyik, a gyári használati utasítás?  Grin Jezusom ...

előfordult már a történelemben.

thesambáról ollózva. lábban meg incsben írják, de meg fogod érteni:

According to my "without guesswork" VW factory specifications booklet for '71 thru '74, the turning circle for a stock-spec (wheels, ride height) are:
std Beetle: 34' 2 1/2"
Super Beetle: 31' 5"
Ghia: 36' 11"
type 3: 36' 10"
type 4: 37' 4"



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #17191 Dátum: 2012 Szeptember 22, 20:02:24 »

Gondolom, nem nagy cucc kipróbálni, lemérni... Roll Eyes
Ha a tengelytáv azonos, márpedig valószínűleg így van, nagyjából a kerék befordulása lehet eltérő, amit lehet, hogy az eltérő alvázfej kialakítás tesz lehetővé, vagy tán a kormánymű kevésbé behatárolt kitérése. De csak találgatok. Viszont 1303-ra mintha kisebb kört olvastam volna.

Bácsi Győző
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #17190 Dátum: 2012 Szeptember 22, 19:28:31 »

ki kéne próbálni ezt a fordulókört. most már kíváncsi vagyok
melyik, a gyári használati utasítás?  Grin Jezusom ...

Gondolom, nem nagy cucc kipróbálni, lemérni... Roll Eyes

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #17189 Dátum: 2012 Szeptember 22, 19:27:02 »

Akkor már csak azt kérdezném, hogy miért mi vagyunk cseszegetve az ügyességin, hogy az én 303-asommal építjük a pályát... Roll Eyes Grin (Ami egyébként nem igaz...)
ki kéne próbálni ezt a fordulókört. most már kíváncsi vagyok

lehet, hogy szar a könyv.
melyik, a gyári használati utasítás?  Grin Jezusom ...
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #17188 Dátum: 2012 Szeptember 22, 19:26:42 »

biztos hogy van különbség az 1300-as  és 1302/1303-as között fordulékonyságban? a gyári leírás szerint egyformán 11m a fordulókör..

'69 1300:
<beszúrt kép törölve>

'74 1303:
<beszúrt kép törölve>

lehet, hogy szar a könyv.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #17187 Dátum: 2012 Szeptember 22, 19:26:14 »

Mert az - de facto - bunda. Van meg kerdes ? :-))

Tévedni teccik, néni kérem... Roll Eyes Evil folytonos baxtatás van, hogy nem 1300-assal építjük a pályát, hanem 1303-al... Most akkor egyforma, vagy sem...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #17186 Dátum: 2012 Szeptember 22, 19:22:29 »

Akkor már csak azt kérdezném, hogy miért mi vagyunk cseszegetve az ügyességin, hogy az én 303-asommal építjük a pályát... Roll Eyes Grin (Ami egyébként nem igaz...)
Mert az - de facto - bunda. Van meg kerdes ? :-))


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #17185 Dátum: 2012 Szeptember 22, 19:16:36 »

biztos hogy van különbség az 1300-as  és 1302/1303-as között fordulékonyságban? a gyári leírás szerint egyformán 11m a fordulókör..

'69 1300:
<beszúrt kép törölve>

'74 1303:
<beszúrt kép törölve>


Akkor már csak azt kérdezném, hogy miért mi vagyunk cseszegetve az ügyességin, hogy az én 303-asommal építjük a pályát... Roll Eyes Grin (Ami egyébként nem igaz...)

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #17184 Dátum: 2012 Szeptember 22, 16:20:49 »

biztos hogy van különbség az 1300-as  és 1302/1303-as között fordulékonyságban? a gyári leírás szerint egyformán 11m a fordulókör..

'69 1300:


'74 1303:

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #17183 Dátum: 2012 Szeptember 21, 19:28:39 »

Ha kimegyek Svédországba, őt biztosan felkeresem (már ha nem zárkózott típus :-)):
http://www.volksworld.com/photos/readers/7873/1/1/vw-beetle-s-from-sweden.html#slideshow
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #17182 Dátum: 2012 Szeptember 21, 19:20:35 »

Szerintem a jövő héten.

cool, bár nekem ha belegondolok felesleges, nem akarok kanyarogni, de kíváncsi vagyok mit javít és mit ront a kanyaron (ha ront)

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #17181 Dátum: 2012 Szeptember 21, 19:19:15 »

Szerintem a jövő héten.

mikor lesz teszt kör? megtudni mennyit számít
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #17180 Dátum: 2012 Szeptember 21, 19:16:20 »

mikor lesz teszt kör? megtudni mennyit számít

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Sompi
« Hozzászólás #17179 Dátum: 2012 Szeptember 21, 11:16:58 »

 Grin Grin Grin Grin

nem
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13424


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #17178 Dátum: 2012 Szeptember 21, 08:12:20 »

latod nem kell a munka van zse. nincs itt gond csak az index.hu szerint:-)

Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #17177 Dátum: 2012 Szeptember 21, 05:49:55 »

lol :-)
latod nem kell a munka van zse. nincs itt gond csak az index.hu szerint:-)

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #17176 Dátum: 2012 Szeptember 20, 22:51:55 »

nem
lol :-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #17175 Dátum: 2012 Szeptember 20, 21:43:06 »

nem
akkor ..................
a kipontozott részre bármi szépet gondolj.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13424


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #17174 Dátum: 2012 Szeptember 20, 21:39:58 »

privbe megírod a részleteket.
nem

Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #17173 Dátum: 2012 Szeptember 20, 21:39:28 »

gyártunk neked is,de arra gyüjtsél rendesen..... Wink Cheesy
nem lesz olcsó,de drága lesz Evil
privbe megírod a részleteket.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #17172 Dátum: 2012 Szeptember 20, 21:39:04 »

Gumibogiék gyártották méretre.

fotó?

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13424


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #17171 Dátum: 2012 Szeptember 20, 20:46:25 »

futómű merevítést milyet vettél meg honnan?
gyártunk neked is,de arra gyüjtsél rendesen..... Wink Cheesy
nem lesz olcsó,de drága lesz Evil

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #17170 Dátum: 2012 Szeptember 20, 14:24:43 »

Gumibogiék gyártották méretre.

futómű merevítést milyet vettél meg honnan?
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #17169 Dátum: 2012 Szeptember 20, 11:43:00 »

Na, ma is haladtunk picit.
Felkerültek a kupakok a felnire, nagyon jók lettek. Köszönet flexesnek a gyártásért, péternek az igazításért és a gumibogi műhelynek a beszerelésért. Holnap bekerülnek az első futómű merevítések is.
A motort is összeraktuk, beállítottuk. Az 1-es henger kevésbé dolgozik alapjáraton, mint a többi. Legközelebb nézek szelephézagot, gyertyát (mondjuk azt megnéztem a motor berakása előtt, de mégis), aztán karbit (amit szintén átnéztem). A CO nagyon alacsony, 0,6-1 körüli alapjáraton, magasabbat nem is tudtunk állítani (a közös ágban mértük, nem hengerenként, mert panaszkodtak a zaj miatt :-)).
futómű merevítést milyet vettél meg honnan?

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #17168 Dátum: 2012 Szeptember 19, 19:03:40 »

Na, ma is haladtunk picit.
Felkerültek a kupakok a felnire, nagyon jók lettek. Köszönet flexesnek a gyártásért, péternek az igazításért és a gumibogi műhelynek a beszerelésért. Holnap bekerülnek az első futómű merevítések is.
A motort is összeraktuk, beállítottuk. Az 1-es henger kevésbé dolgozik alapjáraton, mint a többi. Legközelebb nézek szelephézagot, gyertyát (mondjuk azt megnéztem a motor berakása előtt, de mégis), aztán karbit (amit szintén átnéztem). A CO nagyon alacsony, 0,6-1 körüli alapjáraton, magasabbat nem is tudtunk állítani (a közös ágban mértük, nem hengerenként, mert panaszkodtak a zaj miatt :-)).
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17167 Dátum: 2012 Szeptember 16, 19:47:36 »

Akkor valszeg nem attól térdel le a kocsi kanyarban. Köszönöm.
persze hogy nem, átlósan berúgózik a hátsókerék Roll Eyes

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]

Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #17166 Dátum: 2012 Szeptember 16, 19:21:41 »

az alvázfej szerintem 1-2 milimétert tekeredik, a csőgerenda 2-3milimétert ,ha ennél többet elmozdul összeszorulnak a rugók Undecided
Akkor valszeg nem attól térdel le a kocsi kanyarban. Köszönöm.

Bácsi Győző
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17165 Dátum: 2012 Szeptember 16, 19:13:23 »

Érdekelne, mennyit lehet a billegésből az alvázfej eltekeredésére írni. Komolyan.
Hogy a Mcpherson komfortosabb, senki nem vitatta.

az alvázfej szerintem 1-2 milimétert tekeredik, a csőgerenda 2-3milimétert ,ha ennél többet elmozdul összeszorulnak a rugók Undecided
« Utoljára szerkesztve: 2012 Szeptember 16, 19:15:25 írta tati »

Oldalak: 1 ... 123 124 125 126 127 [128] 129 130 131 132 133 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.145 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.