www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 00:26:09

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 143 144 145 146 147 [148] 149 150 151 152 153 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3365687 alkalommal)
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #16404 Dátum: 2012 Március 02, 22:01:47 »

Milyen elonye es milyen hatranya van a konnyitett lendito kereknek?

Többet pörög jobban forog.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #16403 Dátum: 2012 Március 02, 21:39:17 »

Milyen elonye es milyen hatranya van a konnyitett lendito kereknek?

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16402 Dátum: 2012 Február 29, 19:49:19 »

 Grin Mit mondtam elsőre amikor hétfőn hívtál? Hogy vedd le a levegőszűrőt és menj úgy egy kört... Cheesy Én meg azt hittem, hogy ezen már túl voltál...  Wink

Nos, megint kiderült, hogy a rutint és az éveket semmi sem pótolhatja.
Az alapvető probléma a levegőszűrő volt. Frissen olajozott légszűrő a hidegben nem engedett át elég levegőt, ezért torpant, fulladt a kocsi (callook egyből erre tippelt). A gázbovden sem húzta végállásig a rudazatot, ezen is állítottunk (egy kicsi maradt a végén).
Azzal kezdtük, hogy mentünk egyet légszűrő nélkül, és a torpanásnak, rángatásnak nyoma sem volt. Kicsit gyengének éreztünk, ezért kicsit nagyobb főfúvókát tettünk be.
A mostani állapot: 130/190/50, 30 venturi. A kocsi nagyon szépen megindul, és egyenletesen, erősen húz, terhelésen is.
Azt mondja a Zsolt, hogy ennél jobbat csak AFR műszerrel lehet. Ha mindkettőnknek lesz elég ideje, akkor valamikor megejtjük ezt is, egyelőre ráér.
Szuper lett a kocsi, köszönöm a tanácsokat és a segítséget mindenkinek!
Holnap elhozom még próbára az F11-es keverőcsöveket a balage-tól, de számottevő változás a Zsolt szerint nem lesz. Pénteken ez is kiderül.

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #16401 Dátum: 2012 Február 29, 16:48:05 »

Az alapvető probléma a levegőszűrő volt.
Nem semmi, kiralyok vagytok! :-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #16400 Dátum: 2012 Február 29, 16:41:28 »

Nos, megint kiderült, hogy a rutint és az éveket semmi sem pótolhatja.
Az alapvető probléma a levegőszűrő volt. Frissen olajozott légszűrő a hidegben nem engedett át elég levegőt, ezért torpant, fulladt a kocsi (callook egyből erre tippelt). A gázbovden sem húzta végállásig a rudazatot, ezen is állítottunk (egy kicsi maradt a végén).
Azzal kezdtük, hogy mentünk egyet légszűrő nélkül, és a torpanásnak, rángatásnak nyoma sem volt. Kicsit gyengének éreztünk, ezért kicsit nagyobb főfúvókát tettünk be.
A mostani állapot: 130/190/50, 30 venturi. A kocsi nagyon szépen megindul, és egyenletesen, erősen húz, terhelésen is.
Azt mondja a Zsolt, hogy ennél jobbat csak AFR műszerrel lehet. Ha mindkettőnknek lesz elég ideje, akkor valamikor megejtjük ezt is, egyelőre ráér.
Szuper lett a kocsi, köszönöm a tanácsokat és a segítséget mindenkinek!
Holnap elhozom még próbára az F11-es keverőcsöveket a balage-tól, de számottevő változás a Zsolt szerint nem lesz. Pénteken ez is kiderül.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16399 Dátum: 2012 Február 29, 16:24:04 »

Csak én mondtam egyedül annyit, hogy a hibaleírás nekem túl erős egy fúvókázási problémához (főleg, hogy a fúvókák ismeretében nem botrányosan szar méretekről beszélünk, csak nem épp tökéletesről)

De ezek kb olyan tippek, mint amikor képről belőjük a bogarak árát, pedig 50ezertől-500ezerig bármi lehet az értéke... Én ezért mondtam telefonban is, meg itt is Stone-nak, hogy próbálja ki, nézze meg valaki aki több duplakarbis autóval szívott már, mert egész más úgy a dolog... Tapasztalatból, egy próba, egy meghallgatás után rögtön el tud az ember indulni valamilyen irányba, míg így olvasva a dolgot, lehet, hogy félresiklik. (Pl. én Stone elmesélése alapján lehet, hogy sokkal dominánsabbnak érzem a hibát, mint amilyen valójában... Lehet ha csak utcán hallanám ahogy megy 200 métert, már egész más lenne a tippem és azt mondanám, hogy Jaaaa, hogy így értetted, hogy dadog?!)

Emellett, én (de lehet, hogy Varázslót és Stone-t kivéve más sem) ismeri igazán az előzményeket (beállítások, motor beépítése az autóba, stb, stb...) Mert egész más nekem is innen büntetlenül osztanom az észt, mint amikor idehoz valaki egy bogarat és eleve úgy kezdem: szelephézag, gyújtás alapjáraton és fordulaton, karbi úszószint, fúvókák ellenőrzése, karbi szinkron, gyorsítók ellenőrzése torkonként, CO-állítás torkonként és ellenőrzése, hogy rendesen reagál-e a karbi az állításra stb...

Ott van pl. Szűr Gabi bogara aminek a hibája miatt 1 éven át ment az okoskodás a fórumon, találkozókon, e-mail-ekben a karbitól a gyújtásig, aztán Gabi elhozta a bogarát, és bár a végén bebizonyosodott, a karbi is problémás volt, de mint kiderült az alapvető probléma oka, hogy nem lehet beindítani az autót, az az volt, hogy fos volt a testkábel... Így a klaviatúra mögül erre nem tippeltem volna, de amikor indítóztam egy percen át és nem indult az autó, csak pont akkor amikor abbahagytam az indítózást, akkor rögtön tudtam, ha teker az önindító, akkor nincs elég delej a szikrához...

Szóval hamarosan többet tudunk majd  Wink

izé... én, mint hótt laikus.
mindannyian azt mondjátok, hogy nem nagy valószínűséggel nem a karbikkal van baj.
ebben az esetben esetleg körbe kéne nézni a gyújtás környékén. (mondjuk szarul adagolja az előgyújtást)

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #16398 Dátum: 2012 Február 29, 10:06:52 »

Ezek csak tippek.

tippelésben jó vagyok (50% fölötti eredményességgel).
majd számoljatok be, hogy mi lett a szeánsz eredménye!



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16397 Dátum: 2012 Február 29, 09:52:53 »

izé... én, mint hótt laikus.
mindannyian azt mondjátok, hogy nem nagy valószínűséggel nem a karbikkal van baj.
ebben az esetben esetleg körbe kéne nézni a gyújtás környékén. (mondjuk szarul adagolja az előgyújtást)

Ezek csak tippek.

Szerintem a karbikkal van a gond, még pedig fúvókázás és ennyi. Az előgyújtást jól adja, nem ragad meg, egyenletesen húzza rá. Ez volt az első, amit megnéztem stroboszkóppal és kézzel is megmozgattam a rotort, rendben lévőnek tűnik.
Most beszéltem Stone-nal, pénteken megnézzük, van egy marék fúvókám, kaliber, dörzsár, be fogjuk tudni állítani.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #16396 Dátum: 2012 Február 29, 06:18:54 »

Én is azt mondanám, hogy egy picivel nagyobb főfúvókával közel lenne az ideálishoz, de ugyanakkor a 122-t nem találom annyira betegesen kicsinek, hogy 3000-től elkezdjen rángatni és, hogy 4500 fölé ne akarjon forogni...
Én ezt annyira érezném kicsinek, hogy amikor már nem domináns az alapjárati rendszer, akkor kicsit halovány motor, ami attól, hogy nem tudja a max teljesítményt kihozni magából még gond nélkül 5000 fölé forog...

izé... én, mint hótt laikus.
mindannyian azt mondjátok, hogy nem nagy valószínűséggel nem a karbikkal van baj.
ebben az esetben esetleg körbe kéne nézni a gyújtás környékén. (mondjuk szarul adagolja az előgyújtást)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #16395 Dátum: 2012 Február 28, 22:21:30 »

Én is azt mondanám, hogy egy picivel nagyobb főfúvókával közel lenne az ideálishoz, de ugyanakkor a 122-t nem találom annyira betegesen kicsinek, hogy 3000-től elkezdjen rángatni és, hogy 4500 fölé ne akarjon forogni...
Én ezt annyira érezném kicsinek, hogy amikor már nem domináns az alapjárati rendszer, akkor kicsit halovány motor, ami attól, hogy nem tudja a max teljesítményt kihozni magából még gond nélkül 5000 fölé forog...

  szép dolog a szerelem csak az a csúnya baszás ne lenne ill. szopás  Roll Eyes
 minden esetre sajnálom hogy felénk rajtam kívül senkinek nincs dupla webere én jó qrva módjára  szivesen szopnék velük 

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16394 Dátum: 2012 Február 28, 22:13:57 »

Én is azt mondanám, hogy egy picivel nagyobb főfúvókával közel lenne az ideálishoz, de ugyanakkor a 122-t nem találom annyira betegesen kicsinek, hogy 3000-től elkezdjen rángatni és, hogy 4500 fölé ne akarjon forogni...
Én ezt annyira érezném kicsinek, hogy amikor már nem domináns az alapjárati rendszer, akkor kicsit halovány motor, ami attól, hogy nem tudja a max teljesítményt kihozni magából még gond nélkül 5000 fölé forog...

  ez az én tippem is , de azzal az alapjáratival ami benne van (mindegy milyen úgysem fog 2századot kidörzsikézni)

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #16393 Dátum: 2012 Február 28, 21:51:43 »

30 -> 52/130/200
  ez az én tippem is , de azzal az alapjáratival ami benne van (mindegy milyen úgysem fog 2századot kidörzsikézni)

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16392 Dátum: 2012 Február 28, 21:44:41 »

30as venturija van,  meglátod én nyerek Tongue

30 -> 52/130/200

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #16391 Dátum: 2012 Február 28, 21:43:14 »


32 vent, 52/135/200   Azért kell majd a 135-ös fúvóka, mert a 32-esen azért nem lesz akkora légsebessége az 1776-osnak, hogy nagyon eldúsuljon, márcsak a 200-as levegő miatt sem.

Esetleg a 130/210-zel is bepróbálkoznék, hogy lejjebb vigyem a főfúvóka indulását és az átmenetben jobban egymásra menjen az alap és a fő.

30as venturija van,  meglátod én nyerek Tongue

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16390 Dátum: 2012 Február 28, 21:14:52 »

Ez fog történni. :-)
De rengeteget tanultam ma, és inkább 2x kérdezek, mint egyszer elrontsak valamit.


Nekem a tapasztalatom azt mutatja, hogy a keverőcső az adott fúvókákkal az átmeneteket tolja ide-oda, valamint arányaiban változtatja meg az alapjárati rendszer - átmeneti tartomány - teljesítmény rendszer egymáshoz val viszonyát.
A keverőcső az az alkatrész, aminek variálásához hozzá sem mernék nyúlni AFR műszer nélkül, mert nagyon bevisz az erdőbe, másrészről pedig BÁRMILYEN keverőcsővel befúvókázom úgy az autót, hogy nem rángat, elforog és nem veszed észre, hogy bármi hiányozna, azonban elképzelhető, hogy egy másik csővel 10%-kal erősebb lenne.

Az a keverőcső, amivel az Oettingert mértem a lendkerék leszakadásakor olyan volt, amire sokan azt tanácsolták nekem a Sambán, hogy dobjam el, még maga az Isten Mark Harney is. Ehhez képest fél napi munkával olyan fúvókázást találtam hozzá (32-es venturival), hogy tökéletes volt a CO terhelésen is és a lambda is és fantasztikus jó volt vezetni.
A keverőcső nem számít annyit, mint a megfelelő venturi és a fúvókák. A gyári (AKÁRMILYEN) keverőcső jobb, mint a forrasztgatott házi trükkös.

Ez a motor nem egy ordító tigris lesz, hanem egy erős utcai motor. A 32-es venturihoz én elkezdenék egy 52-es alapjáratival, ez semmiképpen nem lesz még most (hideg!) sem szegény. Beletennék egy kurvanagy főfúvókát (160-180) és egy nagyon kicsi levegőt (180), ami meghatározza, hogy a főfúvóka mikor lép be. Addig növelném a levegőt, amíg a teljesítményrendszer belépése előtt nem fuldoklik a motor, nem torpan. Majd legutoljára olyan főfúvókát tennék be, amivel 3500 felett is jól reagál, nem buta és befulladós, de azért elforog rendesen 5000 fölé.
Ekkor nagyjából jó, ahonnan csak AFR műszerrel vagy szerencsével lehet finomítani.

Most pedig megteszem a tippjeimet:

32 vent, 52/135/200   Azért kell majd a 135-ös fúvóka, mert a 32-esen azért nem lesz akkora légsebessége az 1776-osnak, hogy nagyon eldúsuljon, márcsak a 200-as levegő miatt sem.

Esetleg a 130/210-zel is bepróbálkoznék, hogy lejjebb vigyem a főfúvóka indulását és az átmenetben jobban egymásra menjen az alap és a fő.


Már a próbaállványon éreztem, hogy szegény az átmenet és kicsi a főfúvóka. Vagy a benzinszint, de állítólag az jó. (11 mm)

 

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16389 Dátum: 2012 Február 28, 18:27:34 »

Még nem... Akarunk finomítani rajta...

Azóta volt mérve mióta rendbe raktátok?

Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #16388 Dátum: 2012 Február 28, 18:13:34 »

Ott van pl. Monyó motorja, aminek a mérésén ott volt a Varázsló is. Na annál a motornál olyan brutál karburálási problémák voltak, bizonyos fordulaton brutálisan leszegényedett, utána meg úgy bedúsult, hogy le kellett állítani a mérést, mert megtelt füsttel a mérőhelyiség. De ez a dolog az autóban ülve nem rángatással jelentkezett, illetve a motot úgy elforgott 6500 fölé mint a....
Egyszerűen itt-ott enyhén gyengébb volt.

Azóta volt mérve mióta rendbe raktátok?
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16387 Dátum: 2012 Február 28, 17:20:03 »

Ott van pl. Monyó motorja, aminek a mérésén ott volt a Varázsló is. Na annál a motornál olyan brutál karburálási problémák voltak, bizonyos fordulaton brutálisan leszegényedett, utána meg úgy bedúsult, hogy le kellett állítani a mérést, mert megtelt füsttel a mérőhelyiség. De ez a dolog az autóban ülve nem rángatással jelentkezett, illetve a motot úgy elforgott 6500 fölé mint a....
Egyszerűen itt-ott enyhén gyengébb volt.

Egyébként gondolkoztama hibaleírásodon és még azt is el tudom képzelni, hogy nem kimondottan fúvókázási gondod van.
Szerintem a rángatás 3000-től és a nem akar 4500 fölé forogni, az elég extra dolog.

Nem tudom ki hogy van vele, de én elég sok (20-30) motort szereltem dupla karbival és kimondottan fúvókázási problémától ilyen erős jelenséggel nem találkoztam. Pl. az 1,6 motoromat anno 110-es főfúvókától kipróbáltam a 150-es főig és érezni lehetett a különbséget, de még az extrém nagy, illetve extrém kicsinél sem rángatott, illetve mindegyikkel kipörögte az 5500-6000-et.
Azért itt nem arra kell gondolni egy fúvóka cserénél, hogy kap vagy nem kap benzint, hanem itt-ott picit gyengébb lesz, esetleg becsörög, vagy kormol.

Én is azért ajánlottam a múltkor, hogy tegyél be egy nagyobb főfúvókát, hogy megmutassa, hogy egyáltalán karbi gond van-e?!


Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16386 Dátum: 2012 Február 28, 17:14:01 »

Egyébként gondolkoztama hibaleírásodon és még azt is el tudom képzelni, hogy nem kimondottan fúvókázási gondod van.
Szerintem a rángatás 3000-től és a nem akar 4500 fölé forogni, az elég extra dolog.

Nem tudom ki hogy van vele, de én elég sok (20-30) motort szereltem dupla karbival és kimondottan fúvókázási problémától ilyen erős jelenséggel nem találkoztam. Pl. az 1,6 motoromat anno 110-es főfúvókától kipróbáltam a 150-es főig és érezni lehetett a különbséget, de még az extrém nagy, illetve extrém kicsinél sem rángatott, illetve mindegyikkel kipörögte az 5500-6000-et.
Azért itt nem arra kell gondolni egy fúvóka cserénél, hogy kap vagy nem kap benzint, hanem itt-ott picit gyengébb lesz, esetleg becsörög, vagy kormol.

Én is azért ajánlottam a múltkor, hogy tegyél be egy nagyobb főfúvókát, hogy megmutassa, hogy egyáltalán karbi gond van-e?!

Nos, ma tudtam menni a kocsival. Jelenlegi állapot:
- az autó alul nagyon erős. Kb 1500-tól nagyot lép, kb 2700-2800-ig.
- 3000 felett elkezd a motor elfogyni, kicsit rángat, dadog, vagy csak eszetlenül szívó hangot ad, de lassan gyorsul
- 4500 fölé kín-keservesen megy, de sokat nem próbáltam.
Ha valaki járt már hasonló cipőben, ötleteket várnék.
Amúgy jelen állapotában mindennapos autózásra nagy élmény (már ha nem megyünk 3000 fölé :-)))). Az alapjárat picit magas (kb 1100), de azt könnyű korrigálni.

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #16385 Dátum: 2012 Február 28, 17:04:59 »

Ez fog történni. :-)
De rengeteget tanultam ma, és inkább 2x kérdezek, mint egyszer elrontsak valamit.

Szerintem a fent említett 2 ember valamelyike menjen egy karikát az autóddal és a többéves rutin nagy valószínűséggel elég lesz arra, hogy meg tudják mondani, hogy mit kell megnézni, hogy kiderüljön, hogy milyen irányba kell elindulni...
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16384 Dátum: 2012 Február 28, 17:01:36 »

Az az érzésem, hogy hírtelen túl nagy lendülettel mentél neki a duplakarbi témának. Sajnos nem ilyen egyszerű a dolog. Sajnos ez a Weber-Dellorto téma nem olyan amit 1-2 nap olvasással meg lehet ismerni, illetve amivel a korrekt fúvókázáshoz elég infót össze lehet szedni.
Én úgy gondolom, hogy ha első körben félreteszi az ember a keverőcső kérdést és nekifekszik a karburátor fúvókáinak megismerésének, illetve, hogy melyiknek milyen hatása van milyen üzemállapotokban és ebből összeszed kellő elméleti tudást, akkor érdemben el lehet kezdeni a gyakorlati bogarászást. Miután elkezdtünk játszadozni (még csak a fúvókákkal) rájövünk, hogy az elmélet tisztán mennyi fals dolgot hoz. Ha még eleget foglalkozunk a dologgal és kezdjük érteni a motor-venturi-fúvóka összefüggéseket (Ehhez kell az, hogy találkozzunk többféle motorral, többféle fúvókázással), szerintem akkor jöhetnek a keverőcsövek. De a keverőcső bűvülés már egyértelműen az a kategória, amit vagy AFR műszer segítségével, vagy fékpadon csinálnék.
Egyszerűen hihetetlenül nagy témáról beszélünk, amiben Varázsló (most a szakmai hátterén és tanulmányain kívül) kb 5 éve keményen benne van és még mostanában is rengeteg újdonságot tanult... De mondhatnám Mareszt is, akinek a háta mögött van bőven rutin, de szerintem egyikük sem menne bele így látatlanban abba, hogy biztos ez a gond, vagy az a gond... Szerintem a fent említett 2 ember valamelyike menjen egy karikát az autóddal és a többéves rutin nagy valószínűséggel elég lesz arra, hogy meg tudják mondani, hogy mit kell megnézni, hogy kiderüljön, hogy milyen irányba kell elindulni...

Biztosan nem.
Igen, láttam is a posztokat róla, illetve pár szót beszélgettünk is. Nem a próbálkozás érdekel - hisz az megy nekem is - inkább kis szakma. Olyasmire gondolok, hogy: mivel sok felül a furat a keverőcsövön, ez a benzinszint fölé esik, emiatt több levegő jut a fúvókába és keveset kap a motor. Persze lehet, hogy ez blődség, de sokkal szemléletesebb nekem, mint a próbáld ki aztán majd lesz valami.

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16383 Dátum: 2012 Február 28, 16:33:20 »

Vigyázz! A fúvókázásnál a kiindulási alap a venturi, ami meg összefügg a hengerűrtartalommal és a motor karakterével.
Ha valaki ugyanolyan keverőcsövet használ mint te, de más pl. a venturi mérete mint az általad leírt 914-es motor esetében, akkor egész más fúvókaméretekre lesz szükséged! Ebből sajnos semmi következtetést nem lehet levonni, annyira egyszerűen mint gondolod, hiszen más a légsebesség!

No, most találtam egy srácot, aki a 914-es motorjához használta az F67 csővet.
195-ös levegőt, 145-ös főfúvókát és 60-as alapjáratit használ 34-es venturival. A nagyobb főfúvóka felé kellene elindulnom, vagy a felső lyukak beforrasztása felé. Nem könnyű döntés.

Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16382 Dátum: 2012 Február 28, 16:23:18 »

Tudok adni kölcsön próbálgatni F11 csövet ha kell.

 
Köszönöm a tanácsokat!
Lesz egy marék fúvóka és működő (talán f57) keverőcső, aztán játszunk. Összerakjuk valami stabilra, aztán később finomítunk. Valószínűleg a főfúvókám nagyon kicsi a motorhoz és a 30-as venturihoz, de szerintem egyből a keverőcsövet is cseréljük.

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #16381 Dátum: 2012 Február 28, 14:54:46 »

Köszönöm a tanácsokat!
Lesz egy marék fúvóka és működő (talán f57) keverőcső, aztán játszunk. Összerakjuk valami stabilra, aztán később finomítunk. Valószínűleg a főfúvókám nagyon kicsi a motorhoz és a 30-as venturihoz, de szerintem egyből a keverőcsövet is cseréljük.
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #16380 Dátum: 2012 Február 28, 13:40:25 »


Vagy az f57 alsó 4 furatából 2-2 furatot felfúrok és visszatérek a 125 benzi és 190 levegő párosításra Roll Eyes

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #16379 Dátum: 2012 Február 28, 13:36:37 »

Megtaláltam, köszönöm. Tavaly szeptemberben volt erről szó.
Megoldódik a probléma, köszönöm a segítséget. Beszámolok majd a végeredményről.

Üdv!
Nekem van f50 és f57 mókolás mentes keverő csövem is, próbáltam mind a kettőt, 125 benzin 190 levegő , 200 levegő,220 levegő, 235 levegő, 145 benzin 190 levegő...... 47 az alapjárati, ja idf 36-ba, 29-es venturi
az f50 125 benzi és 200, 220-as levegő párosítással volt jó, a 235-nél nem volt szinte különbség a 220-hoz képest, de 4400-4500 felett elég lassan emelkedett a fordulat és 5000 fölé nem akart forogni és inkább alsó fordulatszám tartományokban szeretett működni (8.5-9 l evett)
az f57 125 benzin és 190 levegővel simán 5500-ig elforog minden fokozatban keréken, dinamikus de alulról kicsin nehezebben indult el, (7.5-8 l), 145 benzin 200 levegővel használtam utoljára, így jónak tűnik, alacsonyabb fordulaton is terhelhető, és a forgatni is lehet(8-8.5 l), de  igazából a 130-as benzint kipróbálnám még

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #16378 Dátum: 2012 Február 28, 13:03:10 »

Megtaláltam, köszönöm. Tavaly szeptemberben volt erről szó.
Megoldódik a probléma, köszönöm a segítséget. Beszámolok majd a végeredményről.

  szerintem a leg elterjettebb az f57  (bár most jut eszembe  hogy a 36osokban a 40-est még csak egyet láttam ),talán gas irt összehasonlítást f57-f11 ről és mintha nem lett volna a végeredményben a 11es jobb.
nekem  venturi28 f57 125/180  50
« Utoljára szerkesztve: 2012 Február 28, 13:06:35 írta stonemen »
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #16377 Dátum: 2012 Február 28, 12:24:42 »

Már rajta vagyok, de addig is kellene valami. Most arra gondoltam, hogy azonos magasságokban kb azonos mennyiségű lyukat hagyok meg.

  szerintem a leg elterjettebb az f57  (bár most jut eszembe  hogy a 36osokban a 40-est még csak egyet láttam ),talán gas irt összehasonlítást f57-f11 ről és mintha nem lett volna a végeredményben a 11es jobb.
nekem  venturi28 f57 125/180  50
« Utoljára szerkesztve: 2012 Február 28, 12:39:34 írta tati »

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #16376 Dátum: 2012 Február 28, 11:49:32 »

Már rajta vagyok, de addig is kellene valami. Most arra gondoltam, hogy azonos magasságokban kb azonos mennyiségű lyukat hagyok meg.

F11-et nem tudsz szerezni?
Az már bevált.
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #16375 Dátum: 2012 Február 28, 11:46:16 »

Kivettem a csövet.
Köze nincs az F67-hez (ami bele van karcolva), leginkább az F50-re hasonlít (gondolom, erre alakították át). A jelenlegi állapot és az F11 és F50 csövek adatai:
<beszúrt kép törölve>
F11-et nem tudsz szerezni?
Az már bevált.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #16374 Dátum: 2012 Február 28, 11:33:34 »

Kivettem a csövet.
Köze nincs az F67-hez (ami bele van karcolva), leginkább az F50-re hasonlít (gondolom, erre alakították át). A jelenlegi állapot és az F11 és F50 csövek adatai:
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #16373 Dátum: 2012 Február 28, 10:57:39 »

No, most találtam egy srácot, aki a 914-es motorjához használta az F67 csővet.
195-ös levegőt, 145-ös főfúvókát és 60-as alapjáratit használ 34-es venturival. A nagyobb főfúvóka felé kellene elindulnom, vagy a felső lyukak beforrasztása felé. Nem könnyű döntés.
nekem 30 venturi 120 benzin és 180 levegö  alapjárat 50

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #16372 Dátum: 2012 Február 28, 10:33:38 »

No, most találtam egy srácot, aki a 914-es motorjához használta az F67 csővet.
195-ös levegőt, 145-ös főfúvókát és 60-as alapjáratit használ 34-es venturival. A nagyobb főfúvóka felé kellene elindulnom, vagy a felső lyukak beforrasztása felé. Nem könnyű döntés.
mondtam hogy levegővel nem mennék 200 fölé 130 főfúvókát küldjek meg 3cm forrasztóónt

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #16371 Dátum: 2012 Február 28, 09:03:49 »

No, most találtam egy srácot, aki a 914-es motorjához használta az F67 csővet.
195-ös levegőt, 145-ös főfúvókát és 60-as alapjáratit használ 34-es venturival. A nagyobb főfúvóka felé kellene elindulnom, vagy a felső lyukak beforrasztása felé. Nem könnyű döntés.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #16370 Dátum: 2012 Február 28, 08:48:59 »

Biztosan nem.
Igen, láttam is a posztokat róla, illetve pár szót beszélgettünk is. Nem a próbálkozás érdekel - hisz az megy nekem is Megyek vissza a szambára. :-((([/offtopic]
nézd meg a varázsló blogját mennyit baszakodott hiába volt afr műszer ,  legfeljebb 2tökegyforma gyári egyhat motorra lehet ugyan azt a beállítást használni a többi faragás próbálgatás.  ha neked is megy a próbálgatás akkor nincs más hátra mint előre Undecided

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #16369 Dátum: 2012 Február 28, 08:36:05 »

Biztosan nem.
Igen, láttam is a posztokat róla, illetve pár szót beszélgettünk is. Nem a próbálkozás érdekel - hisz az megy nekem is - inkább kis szakma. Olyasmire gondolok, hogy: mivel sok felül a furat a keverőcsövön, ez a benzinszint fölé esik, emiatt több levegő jut a fúvókába és keveset kap a motor. Persze lehet, hogy ez blődség, de sokkal szemléletesebb nekem, mint a próbáld ki aztán majd lesz valami.
biztos nem f57 a főfúvóka tartód?
persze nyugodtan leforraszthatod de inkább első körben csak a fölsőket. hidd el a varázsló is csinál ilyet sőt leforraszt és melléfúr... féklevegővel nem mennék 200fölé
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #16368 Dátum: 2012 Február 28, 08:29:46 »

Tényleg nem bántani szeretnélek, de olyan ember véleményére lennék kiváncsi, aki legalább már messziről látott Weber karbit.
Ötleteim nekem is vannak. :-)

biztos nem f57 a főfúvóka tartód?
persze nyugodtan leforraszthatod de inkább első körben csak a fölsőket. hidd el a varázsló is csinál ilyet sőt leforraszt és melléfúr... féklevegővel nem mennék 200fölé

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #16367 Dátum: 2012 Február 28, 06:35:24 »

Nyomoztam még egy picit:
Az F11 és F67 keverőcsövek között a legfontosabb eltérés az, hogy az F67-esen (amivel most nem megy jól a kocsi) van felül még 2 további lépcsős furat:
F11 furatok (alulról felfelé): 2x100, 2x100, 8x100, 4x100, 4x250
F67 furatok (alulról felfelé): 2x115, 2x115, 2x115, 4x115, 4x115, 4x150
Mi lenne, ha a felső 4 furatot eltüntetném?


[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
« Utoljára szerkesztve: 2012 Február 28, 09:55:30 írta stonemen »
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #16366 Dátum: 2012 Február 28, 05:28:14 »

30-as venturi, 122 főfúvóka, 200 levegő.
Érdekes dolgot olvastam a szambán: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=315815
Nekem is ilyen F67-es keverőcsövem van. Azt mondják, ehhez nagyobb fúvókák kellenek (első lépésként, igaz nagyobb motorhoz és hengerfejhez 135 és 220 a javaslat).
Merre induljak? Keressek F11-es keverőcsövet (amit leginkább ajánlanak a Bogárhoz), vagy ezt próbáljam tökéletesíteni?
« Utoljára szerkesztve: 2012 Február 28, 05:59:38 írta stonemen »
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #16365 Dátum: 2012 Február 27, 21:39:13 »

Elvileg nem drasztikusan szarok...
122 a főfúvóka amit az 1776 motor azért megszív a 30-as venturikon annyira, hogy elviselhetően működjön a motor, mégha nem is 100%-os
(Én szoktam 1776-hoz 32-es venturi és 130-135 főfúvókát használni, az elég jó, de pl. a Boxer Shop kis, 28-as venturit és hozzá 115-ös főfúvókát használ ezekhez a motorjaihoz, hogy könnyen állíthatóak és mindenhol erős hétköznapi motorok legyenek)

Alapjárati talán 50, féklevegő se beteg (talán 190), de amilyen tartományról beszélünk, ott pont a fő fúvóka dolgozik...

Próbából dobnék bele más fúvókákat, hogy látszódjon, milyen irányba kell elindulni, de ezt innen nehéz... Nincs egyértelmű recept... Mennie kell valaki olyannak az autóval, aki állítgatott már ilyen karbikat és az érezni fogja, hogy milyen jellegű a gond...

130-ast meg jó nagy előgyújtást hadszójjon (igazából az a baj hogy kicsi a tengely maresz is megaszondja) Roll Eyes

Oldalak: 1 ... 143 144 145 146 147 [148] 149 150 151 152 153 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.179 másodperc alatt készült el 17 lekéréssel.