www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 20, 15:55:16
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
190
191
192
193
194
[
195
]
196
197
198
199
200
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3377620 alkalommal)
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14524 Dátum:
2011 Július 18, 20:42:26 »
Idézetet írta: Mr.Horsepower - 2011 Július 18, 20:19:49
Én nem szeretnék... már megvan
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14523 Dátum:
2011 Július 18, 20:36:11 »
Idézetet írta: Mr.Horsepower - 2011 Július 18, 20:19:49
ott a pont!
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14522 Dátum:
2011 Július 18, 20:19:49 »
Idézetet írta: TBK001 - 2011 Július 18, 20:16:48
Sajnos ez így van...
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
TBK001
Hozzászólások: 29084
Road Force One
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14521 Dátum:
2011 Július 18, 20:16:48 »
Idézetet írta: BlackP - 2011 Július 18, 19:30:20
az 1.3-as suzukisok egy része meg el akarja hitetni mindenkivel, hogy sportkocsit megszégyenítő gépük van
Sajnos ez így van...
Ezek egy külön "állatfaj"...
Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)
Bug's Forever! VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu
Hyundai i30 CW 2015
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14520 Dátum:
2011 Július 18, 19:49:54 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2011 Július 18, 19:30:30
például te
én bele se nőttem ebbe.
Ott van a bandit azzal a autók 99%-át lelépem, de szoktam tépni neki, drága az alkatrész
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14519 Dátum:
2011 Július 18, 19:30:30 »
Idézetet írta: maxi - 2011 Július 18, 19:29:34
de a bogarasok 90%-a kihívásnak érzi, hogy lenyomjon egy 1,3 suzukit
például te
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14518 Dátum:
2011 Július 18, 19:30:20 »
Idézetet írta: maxi - 2011 Július 18, 19:29:34
de a bogarasok 90%-a kihívásnak érzi, hogy lenyomjon egy 1,3 suzukit
az 1.3-as suzukisok egy része meg el akarja hitetni mindenkivel, hogy sportkocsit megszégyenítő gépük van
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14517 Dátum:
2011 Július 18, 19:29:34 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2011 Július 18, 19:27:09
egy idő után az ember hótt leszarja a kalapos ignises formákat.
csak úgy lárpúrlár szeretne erős autót, mert az jó.
de a bogarasok 90%-a kihívásnak érzi, hogy lenyomjon egy 1,3 suzukit
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14516 Dátum:
2011 Július 18, 19:27:09 »
Idézetet írta: vw1966 - 2011 Július 18, 17:53:17
ezzel már oda lehet virítani nem csak a kalapos Ignisesnek
egy idő után az ember hótt leszarja a kalapos ignises formákat.
csak úgy lárpúrlár szeretne erős autót, mert az jó.
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14515 Dátum:
2011 Július 18, 17:53:17 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Július 18, 14:13:33
Itt van egy 1776 a garázs sarkában, aminek még a száma is stimmel, az én 2110-esem meg nem igazán egy árkategória a Te 1776-osoddal, elég csak ha a Scat ProComp 82 mm-es főtengelyre gondolunk. De a smiley-kból remélem, hogy nem is komolyan gondoltad. ;-)
el tudnám képzelni a 2110est a buszomban egy épített hosszú váltóval.....úgy lenne szuper BugInre utazni
azért a számot meg tudod oldani hogy egyezzen....ha összeáll ez a motor én tuti nem tennék bele gyengébbet....ezzel már oda lehet virítani nem csak a kalapos Ignisesnek
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14514 Dátum:
2011 Július 18, 17:44:54 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Július 18, 14:13:33
Itt van egy 1776 a garázs sarkában, aminek még a száma is stimmel, az én 2110-esem meg nem igazán egy árkategória a Te 1776-osoddal, elég csak ha a Scat ProComp 82 mm-es főtengelyre gondolunk. De a smiley-kból remélem, hogy nem is komolyan gondoltad. ;-)
persze, hogy nem gondoltam komolyan a cserét, max ha ráfizetsz a te kínai új scat főtengelyes motorodra az én 90es években gyártott Gene Berg főtengelyes motoromért
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14513 Dátum:
2011 Július 18, 14:16:00 »
Idézetet írta: Sagaris - 2011 Július 18, 10:28:54
Egy tényleg gyári 1.6, kevés kilométerrel, bontatlanul, külföldről? Még léteznek ilyenek is, vagy egy hasonló mint ami a mexikóidban volt? Tudom ey "tuning topik"...
Egyhatos az gyenge meg semmivel nem jobb egy bontatlan gyári, mint amit összeraknék jó alkatrészekből....szóval semmivel sem lennék előrébb, mint az 1776-osom, ami ráadásul még számilag is stimmel.
A mexikóimban 1.2-es volt, vicces lenne hosszúváltóval, 03-as kasztnival és torsen sper difivel....
100 lóerő a minimum.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14512 Dátum:
2011 Július 18, 14:14:41 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Július 18, 14:13:33
Itt van egy 1776 a garázs sarkában, aminek még a száma is stimmel, az én 2110-esem meg nem igazán egy árkategória a Te 1776-osoddal, elég csak ha a Scat ProComp 82 mm-es főtengelyre gondolunk. De a smiley-kból remélem, hogy nem is komolyan gondoltad. ;-)
De.
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14511 Dátum:
2011 Július 18, 14:13:33 »
Idézetet írta: Bripery - 2011 Július 18, 08:33:41
Csere? Odaadod a 2110et en odaadom az 1776om?
Ezzel ki tudsz menni Belgiumba, kivalo tura motor en meg elvezem a 2110et
Itt van egy 1776 a garázs sarkában, aminek még a száma is stimmel, az én 2110-esem meg nem igazán egy árkategória a Te 1776-osoddal, elég csak ha a Scat ProComp 82 mm-es főtengelyre gondolunk. De a smiley-kból remélem, hogy nem is komolyan gondoltad. ;-)
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Sagaris
Hozzászólások: 2302
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14510 Dátum:
2011 Július 18, 10:28:54 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Július 17, 23:10:17
Én
egy
jó motort akarok, amit szívesen használok és
egy
jó autót.
Egy tényleg gyári 1.6, kevés kilométerrel, bontatlanul, külföldről? Még léteznek ilyenek is, vagy egy hasonló mint ami a mexikóidban volt? Tudom ey "tuning topik"...
1961 VW1200 DeLuxe
http://www.vulture.hu
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14509 Dátum:
2011 Július 18, 08:33:41 »
Csere? Odaadod a 2110et en odaadom az 1776om?
Ezzel ki tudsz menni Belgiumba, kivalo tura motor en meg elvezem a 2110et
«
Utoljára szerkesztve: 2011 Július 18, 09:15:28 írta Bripery
»
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14508 Dátum:
2011 Július 17, 23:10:17 »
Idézetet írta: brez - 2011 Július 17, 23:05:54
Én nem tenném.
Igazából még nem is láttuk (már a nagyközönség) mit tud ez a motor, aztán nehogy csak legenda legyen belőle mint Pityubácsi bogarából.
És egyébként teljesítményileg is jobban illik egy GS köntösbe.
Ami az 1,8-t illeti, arra könnyen rakhatsz két karbit, amit én már GSA helyében is megtettem volna és elrakhatod túrázósnak Belgiumba járáshoz, vagy már azt is szétborítottad?
Mindenképpen megvárom, amíg a 2110-es így, ebben a formában ahogy elképzeltem összeáll és akkor le is méretem padon és negyedmérföldön is.
Az 1776-os komplett, csak a kipufogó került le róla. Én
egy
jó motort akarok, amit szívesen használok és
egy
jó autót. A motorcserélgetés nem játszik.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
brez
Hozzászólások: 2510
http://vbk.at.hu/
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14507 Dátum:
2011 Július 17, 23:05:54 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Július 17, 22:27:03
A mostaninak nem stimmelnek a számai. A végleges megoldás az eredeti motorja lesz.
A "visszabutítás" egy érdekes kérdés, mert egyetlen egy dologban volt rosszabb a 85 lóerős 2110-es blokk, az pedig a teljesítmény.
Egyébként pedig kevésbé volt érzékeny, jól vezethető volt, (talán jobban is, mint ez, azonban ezen még finomítani kell a karbikon) sokkal kevesebbet evett és sokkal csendesebb volt. Nem a kipufogó, hanem a motor, a szívászaj, stb.
Ebben a blokkban gyűjtött tapasztalataimat felhasználva csinálok egy erős, de tartós túramotort, amivel nem leszek negyedmérföldes dobogós (azért még ez sincs kizárva), de bármelyik reggel beleülök és elmegyek vele Belgiumba, ahogy azt a 85 lovassal meg is tettem, minden alkatrész és felkészülés nélkül.
Én nem tenném.
Igazából még nem is láttuk (már a nagyközönség) mit tud ez a motor, aztán nehogy csak legenda legyen belőle mint Pityubácsi bogarából.
És egyébként teljesítményileg is jobban illik egy GS köntösbe.
Ami az 1,8-t illeti, arra könnyen rakhatsz két karbit, amit én már GSA helyében is megtettem volna és elrakhatod túrázósnak Belgiumba járáshoz, vagy már azt is szétborítottad?
http://vbk.at.hu/
http://minkabogi.blogspot.com/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14506 Dátum:
2011 Július 17, 22:27:03 »
Idézetet írta: brez - 2011 Július 17, 22:11:37
Szétszednéd a mostanit, hogy "visszabutítsd"?
A mostaninak nem stimmelnek a számai. A végleges megoldás az eredeti motorja lesz.
A "visszabutítás" egy érdekes kérdés, mert egyetlen egy dologban volt rosszabb a 85 lóerős 2110-es blokk, az pedig a teljesítmény.
Egyébként pedig kevésbé volt érzékeny, jól vezethető volt, (talán jobban is, mint ez, azonban ezen még finomítani kell a karbikon) sokkal kevesebbet evett és sokkal csendesebb volt. Nem a kipufogó, hanem a motor, a szívászaj, stb.
Ebben a blokkban gyűjtött tapasztalataimat felhasználva csinálok egy erős, de tartós túramotort, amivel nem leszek negyedmérföldes dobogós (azért még ez sincs kizárva), de bármelyik reggel beleülök és elmegyek vele Belgiumba, ahogy azt a 85 lovassal meg is tettem, minden alkatrész és felkészülés nélkül.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
brez
Hozzászólások: 2510
http://vbk.at.hu/
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14505 Dátum:
2011 Július 17, 22:11:37 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Július 17, 19:35:04
Vagy a két motort rakjam össze és legyen egy 2110-es, 100 lóerő körüli takarékos, jól használható motor? Kis tengely, és ezek a Steve Tims stage2 fejek?
Az az igazság, hogy imádtam a 85 lóerős 2110-est....
Szétszednéd a mostanit, hogy "visszabutítsd"?
http://vbk.at.hu/
http://minkabogi.blogspot.com/
ratro
Hozzászólások: 4513
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14504 Dátum:
2011 Július 17, 19:41:55 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Július 17, 19:35:04
Az autóm gyári motorjából akarok csinálni egy 1776-os túramotort. Ami biztos, az a karbi, valami dupla weber vagy dellorto és a lökettérfogat, de minden más képlékeny még.
Kicsit elképzeléstelenül vagyok egyelőre, az egyik nap azt gondolom, hogy gyári tengely, de okos hengerfej 35/40 szelepekkel, vagy okos hengerfej MAXIMUM W110-es tengellyel.
De inkább maradnék a W100-as tengelynél és a hengerfejre költenék többet....mert akkor alul is jó marad a motor és takarékos marad.
Vagy a két motort rakjam össze és legyen egy 2110-es, 100 lóerő körüli takarékos, jól használható motor? Kis tengely, és ezek a Steve Tims stage2 fejek?
Az az igazság, hogy imádtam a 85 lóerős 2110-est....
Te tényleg beteg vagy. Igazán kész sincs és már a következőn agyalsz....
Helyes!
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14503 Dátum:
2011 Július 17, 19:35:04 »
Az autóm gyári motorjából akarok csinálni egy 1776-os túramotort. Ami biztos, az a karbi, valami dupla weber vagy dellorto és a lökettérfogat, de minden más képlékeny még.
Kicsit elképzeléstelenül vagyok egyelőre, az egyik nap azt gondolom, hogy gyári tengely, de okos hengerfej 35/40 szelepekkel, vagy okos hengerfej MAXIMUM W110-es tengellyel.
De inkább maradnék a W100-as tengelynél és a hengerfejre költenék többet....mert akkor alul is jó marad a motor és takarékos marad.
Vagy a két motort rakjam össze és legyen egy 2110-es, 100 lóerő körüli takarékos, jól használható motor? Kis tengely, és ezek a Steve Tims stage2 fejek?
Az az igazság, hogy imádtam a 85 lóerős 2110-est....
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14502 Dátum:
2011 Július 17, 19:32:03 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Július 17, 19:27:36
50-es alapjárati?
Nekem DRLA 40 34-es venturi, 52 alap, 148 fő és 205 levegő, eddig ezzel a legjobb, de nem tökéletes.
igen
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14501 Dátum:
2011 Július 17, 19:27:36 »
Idézetet írta: Maresz - 2011 Július 17, 19:26:18
ebbe most
idf 40
30as venturi
120 fö
180 levegö van bent
50-es alapjárati?
Nekem DRLA 40 34-es venturi, 52 alap, 148 fő és 205 levegő, eddig ezzel a legjobb, de nem tökéletes.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14500 Dátum:
2011 Július 17, 19:26:18 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Július 17, 19:25:24
Mekkora venturit és fúvókákat használsz?
ebbe most
idf 40
30as venturi
120 fö
180 levegö van bent
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14499 Dátum:
2011 Július 17, 19:25:24 »
Idézetet írta: Maresz - 2011 Július 17, 19:14:41
tegnap meg volt az elsö nagyobb túra kecskemétre
kis müszaki hiba azért volt(egyik kereszt bordánál szét esett a gázrudazatom és eélhagytam az anyát)még jó h haverom golf 2 lámpájábol kölcsönözte
100-110 tartosan néha elözve 140körül.....
8liter jött ki
meleg volt semmi melegedés,hidegen melegen szépen indul
lassan jöhet 2.olajcsere és szelepállitás
<beszúrt kép törölve>
Mekkora venturit és fúvókákat használsz?
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14498 Dátum:
2011 Július 17, 19:14:41 »
tegnap meg volt az elsö nagyobb túra kecskemétre
kis müszaki hiba azért volt(egyik kereszt bordánál szét esett a gázrudazatom és eélhagytam az anyát)még jó h haverom golf 2 lámpájábol kölcsönözte
100-110 tartosan néha elözve 140körül.....
8liter jött ki
meleg volt semmi melegedés,hidegen melegen szépen indul
lassan jöhet 2.olajcsere és szelepállitás
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14497 Dátum:
2011 Július 16, 17:40:56 »
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1148596
Ez eddig a legprofibb cucc, amit a témakörben láttam.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14496 Dátum:
2011 Július 16, 08:36:17 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Július 15, 22:16:19
Akkor figyeljé, hülyefejű informatikus.
jó válasz, nyalhat :-))
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14495 Dátum:
2011 Július 15, 22:16:19 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2011 Július 15, 21:00:11
1. lehet, hogy 10-20 fokkal kevesebbet mutat a műszered. a km óránál is elfogadott a 10% csalás
2. ebben az esetben a legmelegebb részen simán eléri azt a hőfokot, ahol elkezdenek szétpotyogni azok a kurva hosszú molekulák.
X: nem láttam a talicskádat, csak mindig a legrosszabbat feltételezem. csók!
Akkor figyeljé, hülyefejű informatikus.
Az olajhőmérő tájékoztató jellegű műszer. Úgy kell használni, hogy mész egy 20 fokos napon normál tempóban és nézed, hogy mit mutat a mutató. Nem kell számozás sem, elég, ha azt megjegyzed, hogy pl. a kiskutya faszára mutatott.
Aztán mész le vidékre, virítani akarsz az autópályán, feljebb megy az olaj, mert hajtod a gépet, most a kiskutya seggére mutat már, melegebb az olaj, de még van olajnyomás alapjáraton is.
Innen kezdve a fasz és a segg között megvan az üzemi tartományod. Ha utánfutót húzol vagy elbaszod az előgyújtás állítást és túlmegy a mutató a kiskutya farkánál, akkor látod, hogy valamit be kell avatkozni, vagy ha télen látod, hogy a kutya füléig sem megy fel az olajhőfok, akkor nem hajtod a gépet, mert baj lesz.
Kapíse?
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14494 Dátum:
2011 Július 15, 21:00:11 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Július 15, 20:27:43
Arra gondolsz, hogy amikor 100 fokot mutat akkor az olaj valós hőmérséklete 96.74 Celsius?
1. lehet, hogy 10-20 fokkal kevesebbet mutat a műszered. a km óránál is elfogadott a 10% csalás
2. ebben az esetben a legmelegebb részen simán eléri azt a hőfokot, ahol elkezdenek szétpotyogni azok a kurva hosszú molekulák.
X: nem láttam a talicskádat, csak mindig a legrosszabbat feltételezem. csók!
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14493 Dátum:
2011 Július 15, 20:52:11 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Július 15, 20:42:20
Hol méri a hőfokot? Ha a nyomásgombánál ( a hűtő előtt) ott valóban lehet akár 10-15 fokkal is melegebb olaj, mint lent a karter egyik szélén.
Lent, kozepen a fedelnel
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14492 Dátum:
2011 Július 15, 20:46:12 »
Idézetet írta: 1303LS - 2011 Július 15, 20:36:42
Istennyila buszával mentünk tegnapelőtt.
Nekem nagyon teszik ahogy lentről szépen húz a hosszúváltóval.
Én is egy (akár picike) plusz tartályt javasoltam Neki, mert idegesíti a 130'-os olaj 80-as utazónál.
Aztán ma meghúztuk az ékszíjtárcsa anyáját, mert majdnem elhagyta. Lehet, hogy régóta csúszik a szíja.
Plusz mondtam Neki, hogy a feljövő melegszívó helyet bárhogy, de zárja le, mert a motorteret telefújja forró levegővel. Hiába az oszlopba vezetett szívás.
AZ Ő érzékelője, ugye a legforróbb helyre van fúrva. Nagyon nem néztem alá.
A busznak, a typ3-hoz hasonlóan sajnos rosszabb a hűtése. A motorteret pedig alulról nagyon el kell szigetelni, mert onnan sok hő feljut, sok hőt fel is szívhat.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14491 Dátum:
2011 Július 15, 20:42:20 »
Idézetet írta: Bripery - 2011 Július 15, 20:38:38
Erdekes, nekem az 1776 a plusz olajhutovel is 100 fok fole megy a homerseklet, elmegy olykor 110ig kb, akkor bekapcsolom a ventit es ugy megy vissza 90re..
Hol méri a hőfokot? Ha a nyomásgombánál ( a hűtő előtt) ott valóban lehet akár 10-15 fokkal is melegebb olaj, mint lent a karter egyik szélén.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14490 Dátum:
2011 Július 15, 20:38:38 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Július 15, 20:27:43
Arra gondolsz, hogy amikor 100 fokot mutat akkor az olaj valós hőmérséklete 96.74 Celsius?
Nincs jelentősége, mert ez egy tájékoztató adat. A lényeg az lenne, hogy a csapágyakban milyen hőfokon van az olaj, vagy közvetlenül a kenési kör előtt, de a hűtő után, azonban ezt nem lehet kivitelezni.
Amikor ebben az autóban az 1776-os motor volt, akkor alig lehetett 80 fok fölé vinni az olajat.
Erdekes, nekem az 1776 a plusz olajhutovel is 100 fok fole megy a homerseklet, elmegy olykor 110ig kb, akkor bekapcsolom a ventit es ugy megy vissza 90re..
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14489 Dátum:
2011 Július 15, 20:36:42 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Július 15, 15:30:09
Tegnap, miután megoldottam a kormánymű problémáját kimentem autózni. Árnyékban pontosan 31 fok volt, nagyon kíváncsi voltam, hogy az olajhűtő nélküli, de nagy karteres (+1.8 liter) blokk milyen olajhőfokot fog produkálni.
A bemelegítés után elég keményen kezdtem hajtani, a nullás új szakaszán mentem vagy 15 km-t gps 160-170 között, ekkor 110 fok lett az olaj, majd Ecser-Vecsés másodrendű úton végig előzgetve, pörgetve, maradt 110 fok, (körforgalomban megpörögtem :-( ) és Üllő belterületén visszament 95-100 fok közé.
Tekintetbe véve, hogy csak egy gumicsövekkel bekötött külső szűrőm és a nagy olajteknő van, bizton állíthatom, hogy a mai, korszerű olajoknál egy 2110-es 298-as tengelyes, kb 130- 150 lóerős bogármotornak nincs szüksége nagyobb olajhűtésre, esetleg egy réz csőből termosztát nélkül tesz az ember a sárvédőbe 3-4 kanyart és teljesen kész a dolog.
Amikor visszajöttem a motorfedelet nem lehetett kézzel megfogni, a nívópálca meg annyira forró volt, hogy csak ronggyal tudtam kivenni.
Egy mai ásványi és részszintetikus olajnak a 110 - 120 fok még tökéletes, a szintetikus olajok pedig 130-140 fokig kenőképesek maradnak komolyabb krakkolódás és koromképzés nélkül.
Istennyila buszával mentünk tegnapelőtt.
Nekem nagyon teszik ahogy lentről szépen húz a hosszúváltóval.
Én is egy (akár picike) plusz tartályt javasoltam Neki, mert idegesíti a 130'-os olaj 80-as utazónál.
Aztán ma meghúztuk az ékszíjtárcsa anyáját, mert majdnem elhagyta. Lehet, hogy régóta csúszik a szíja.
Plusz mondtam Neki, hogy a feljövő melegszívó helyet bárhogy, de zárja le, mert a motorteret telefújja forró levegővel. Hiába az oszlopba vezetett szívás.
AZ Ő érzékelője, ugye a legforróbb helyre van fúrva. Nagyon nem néztem alá.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14488 Dátum:
2011 Július 15, 20:27:43 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2011 Július 15, 19:17:17
kérdés, hogy mennyire pontos a hőmérőd
Arra gondolsz, hogy amikor 100 fokot mutat akkor az olaj valós hőmérséklete 96.74 Celsius?
Nincs jelentősége, mert ez egy tájékoztató adat. A lényeg az lenne, hogy a csapágyakban milyen hőfokon van az olaj, vagy közvetlenül a kenési kör előtt, de a hűtő után, azonban ezt nem lehet kivitelezni.
Amikor ebben az autóban az 1776-os motor volt, akkor alig lehetett 80 fok fölé vinni az olajat.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14487 Dátum:
2011 Július 15, 19:17:17 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Július 15, 15:30:09
Egy mai ásványi és részszintetikus olajnak a 110 - 120 fok még tökéletes, a szintetikus olajok pedig 130-140 fokig kenőképesek maradnak komolyabb krakkolódás és koromképzés nélkül.
kérdés, hogy mennyire pontos a hőmérőd
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14486 Dátum:
2011 Július 15, 16:56:10 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Július 15, 15:30:09
Tegnap, miután megoldottam a kormánymű problémáját kimentem autózni. Árnyékban pontosan 31 fok volt, nagyon kíváncsi voltam, hogy az olajhűtő nélküli, de nagy karteres (+1.8 liter) blokk milyen olajhőfokot fog produkálni.
A bemelegítés után elég keményen kezdtem hajtani, a nullás új szakaszán mentem vagy 15 km-t gps 160-170 között, ekkor 110 fok lett az olaj, majd Ecser-Vecsés másodrendű úton végig előzgetve, pörgetve, maradt 110 fok, (körforgalomban megpörögtem :-( ) és Üllő belterületén visszament 95-100 fok közé.
Tekintetbe véve, hogy csak egy gumicsövekkel bekötött külső szűrőm és a nagy olajteknő van, bizton állíthatom, hogy a mai, korszerű olajoknál egy 2110-es 298-as tengelyes, kb 130- 150 lóerős bogármotornak nincs szüksége nagyobb olajhűtésre, esetleg egy réz csőből termosztát nélkül tesz az ember a sárvédőbe 3-4 kanyart és teljesen kész a dolog.
Amikor visszajöttem a motorfedelet nem lehetett kézzel megfogni, a nívópálca meg annyira forró volt, hogy csak ronggyal tudtam kivenni.
Egy mai ásványi és részszintetikus olajnak a 110 - 120 fok még tökéletes, a szintetikus olajok pedig 130-140 fokig kenőképesek maradnak komolyabb krakkolódás és koromképzés nélkül.
najó de a motornak nem árt ekkora meleg? tegnap nyomtam 620km ebből 400at hegyekbe .... elég sokat parkettán ::)akkor nekem is 105-110fok között volt az olaj
egyenlőre birja, holnap 200 aztán vasárnap haza 500
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14485 Dátum:
2011 Július 15, 15:30:09 »
Tegnap, miután megoldottam a kormánymű problémáját kimentem autózni. Árnyékban pontosan 31 fok volt, nagyon kíváncsi voltam, hogy az olajhűtő nélküli, de nagy karteres (+1.8 liter) blokk milyen olajhőfokot fog produkálni.
A bemelegítés után elég keményen kezdtem hajtani, a nullás új szakaszán mentem vagy 15 km-t gps 160-170 között, ekkor 110 fok lett az olaj, majd Ecser-Vecsés másodrendű úton végig előzgetve, pörgetve, maradt 110 fok, (körforgalomban megpörögtem :-( ) és Üllő belterületén visszament 95-100 fok közé.
Tekintetbe véve, hogy csak egy gumicsövekkel bekötött külső szűrőm és a nagy olajteknő van, bizton állíthatom, hogy a mai, korszerű olajoknál egy 2110-es 298-as tengelyes, kb 130- 150 lóerős bogármotornak nincs szüksége nagyobb olajhűtésre, esetleg egy réz csőből termosztát nélkül tesz az ember a sárvédőbe 3-4 kanyart és teljesen kész a dolog.
Amikor visszajöttem a motorfedelet nem lehetett kézzel megfogni, a nívópálca meg annyira forró volt, hogy csak ronggyal tudtam kivenni.
Egy mai ásványi és részszintetikus olajnak a 110 - 120 fok még tökéletes, a szintetikus olajok pedig 130-140 fokig kenőképesek maradnak komolyabb krakkolódás és koromképzés nélkül.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak:
1
...
190
191
192
193
194
[
195
]
196
197
198
199
200
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...