www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 13:02:57
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
153
154
155
156
157
[
158
]
159
160
161
162
163
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3368923 alkalommal)
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16004 Dátum:
2012 Január 04, 22:39:02 »
Idézetet írta: picichris - 2012 Január 04, 22:30:08
Ok majd megnézem és pontosítom, igazából 1.3 és 1.5 között megy a huza vona, ha további erő fejlesztés a cél lehet igazi hátrány-előny egyik másik javára? ...mindenhonnan az "1.6 alap a tuti" folyik, még az 1.5-ig hajlandó lennék elmenni azt próbálom kideríteni megéri e...
nézek majd évjáratot de asszem 1973 1.5
Nem tudom miben volt 1973-ban 1.5-ös motor, mert a typ3 1500S-ben sem.
Egyébként pedig ha tovább akarod fejleszteni, akkor a blokk öntvényre figyelj (AS 21/41 legyen, tehát 1971 utáni blokk legyen) és a löketre, hogy ne 1200-es legyen, valamint duplaszívós legyen és akkor már jó vagy, bár a hengerfejeket úgyis cserélni kell, ha tényleg komolyan gondolod a tuningot.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16003 Dátum:
2012 Január 04, 22:36:32 »
Idézetet írta: Maresz - 2012 Január 04, 22:19:25
Amúgy javaslom az álmodozoknak,akik majd épitenek vagy akarnak vmit (nem bántásból irtam)
Kérjenek meg valakit akinek vagy egy nagyobb vagy egy turt motorja hogy vigyék el e körre vagy vigyék öket egy körre és rájönnek hogy 34 lovas motorhoz képest egy tengelyes 2 karbis 1,6 al milyen jót lehet kocsizni........
Ha már valaki ráun vagy nem tudja kihasználni akkor érdemes tovább lépni.............csak legyen vmi kiindulása........
Pl 67 es em motorja Rally sprintenm gti swiftek között teljesen jol megálta a helyét és kölcsön adtam kocsit 2 mnasz versenyzönek menjenek vele......vigyorogva jöttek vissza hogy ez tök jó..használható van benne erö.....én kategóriámba nem is kell több.
Ültem sok fajta"nagy motoros "bogárba 1,9 felettibe is,mentem is vele ,csináltam is elég sok nagyobb ccm es motort....
És talán versenyek után........gyorsulások után Épitenék az 1600nál nagyobbat.........
Elöbb lehet érdemes tapasztalni..mint egy böl 1200böl 1915 injektoros motort csinálni....
3-4 en viccelödünk mindig a nagy tengellyel....de igazábol akik kérdeznek...bármit mondhatnánk.....kikell tapasztalni probálni.......
Annó Hégráth Peti 110es tengelyes 1,6 ba ültem mnetem vele magam alá csorgattam hogy anyád ez ilyen jó....
Aztán 120as tengely meg egy két apró moka után mnetem sajátommal vagy mása hasonló paraméteres kocsival és meglepödtem ennyit dob a tengely.....Szóval érdemes beülni valahova mielött a netröl látott legendák stb után csinál vmit ami nem is biztos h tetszik.......
Itt nem 2,1 meg 1,9 meg olyanokról beszélek aki már 2-3 motorját esszi...
Igazad van nekem fülig ér a szám mióta Callook beállította a motort.... 34 lovas motor után az 1.6 W100 tengely nagyon jól autózható.
picichris
Hozzászólások: 80
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16002 Dátum:
2012 Január 04, 22:30:08 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2012 Január 04, 22:10:06
Elméletileg semmi, de pontosítani kellene, mert volt 1.6-os 1977-ben is és 1.5-ös 1968-ban is és akkor viszont sok különbség volt, pl. hengerfej, tőcsavarok, olajpumpa, motorblokk öntvény anyaga.
Ok majd megnézem és pontosítom, igazából 1.3 és 1.5 között megy a huza vona, ha további erő fejlesztés a cél lehet igazi hátrány-előny egyik másik javára? ...mindenhonnan az "1.6 alap a tuti" folyik, még az 1.5-ig hajlandó lennék elmenni azt próbálom kideríteni megéri e...
nézek majd évjáratot de asszem 1973 1.5
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16001 Dátum:
2012 Január 04, 22:19:25 »
Amúgy javaslom az álmodozoknak,akik majd épitenek vagy akarnak vmit (nem bántásból irtam)
Kérjenek meg valakit akinek vagy egy nagyobb vagy egy turt motorja hogy vigyék el e körre vagy vigyék öket egy körre és rájönnek hogy 34 lovas motorhoz képest egy tengelyes 2 karbis 1,6 al milyen jót lehet kocsizni........
Ha már valaki ráun vagy nem tudja kihasználni akkor érdemes tovább lépni.............csak legyen vmi kiindulása........
Pl 67 es em motorja Rally sprintenm gti swiftek között teljesen jol megálta a helyét és kölcsön adtam kocsit 2 mnasz versenyzönek menjenek vele......vigyorogva jöttek vissza hogy ez tök jó..használható van benne erö.....én kategóriámba nem is kell több.
Ültem sok fajta"nagy motoros "bogárba 1,9 felettibe is,mentem is vele ,csináltam is elég sok nagyobb ccm es motort....
És talán versenyek után........gyorsulások után Épitenék az 1600nál nagyobbat.........
Elöbb lehet érdemes tapasztalni..mint egy böl 1200böl 1915 injektoros motort csinálni....
3-4 en viccelödünk mindig a nagy tengellyel....de igazábol akik kérdeznek...bármit mondhatnánk.....kikell tapasztalni probálni.......
Annó Hégráth Peti 110es tengelyes 1,6 ba ültem mnetem vele magam alá csorgattam hogy anyád ez ilyen jó....
Aztán 120as tengely meg egy két apró moka után mnetem sajátommal vagy mása hasonló paraméteres kocsival és meglepödtem ennyit dob a tengely.....Szóval érdemes beülni valahova mielött a netröl látott legendák stb után csinál vmit ami nem is biztos h tetszik.......
Itt nem 2,1 meg 1,9 meg olyanokról beszélek aki már 2-3 motorját esszi...
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16000 Dátum:
2012 Január 04, 22:10:06 »
Idézetet írta: picichris - 2012 Január 04, 21:52:17
az 1500 és 1600-as mocik között mi a különbség a furatátmérő kivételével?
Elméletileg semmi, de pontosítani kellene, mert volt 1.6-os 1977-ben is és 1.5-ös 1968-ban is és akkor viszont sok különbség volt, pl. hengerfej, tőcsavarok, olajpumpa, motorblokk öntvény anyaga.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
csanad
Hozzászólások: 218
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15999 Dátum:
2012 Január 04, 22:02:13 »
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=612604
nem túl olcsó, de kezdek rákattanni
csanad
Hozzászólások: 218
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15998 Dátum:
2012 Január 04, 21:52:46 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2012 Január 04, 21:34:33
Ebben nincs semmi extra. Kilencven valahány lóerő egy 1776-osból közepesen jó, inkább nyomatékra van hangolva.
és egy ilyen injekor nagy cucc, vagy ami benne van a motorban? Mert nekem tetszik a nyomaték dolog
picichris
Hozzászólások: 80
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15997 Dátum:
2012 Január 04, 21:52:17 »
az 1500 és 1600-as mocik között mi a különbség a furatátmérő kivételével?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15996 Dátum:
2012 Január 04, 21:34:33 »
Idézetet írta: csanad - 2012 Január 03, 20:26:33
http://www.keversite.nl/motoren/motor.php?id=1
és erről mi a vélemény?
Ebben nincs semmi extra. Kilencven valahány lóerő egy 1776-osból közepesen jó, inkább nyomatékra van hangolva.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
picichris
Hozzászólások: 80
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15995 Dátum:
2012 Január 04, 18:57:13 »
Idézetet írta: callook - 2011 December 30, 21:56:35
Én ma picit typ4-eztem:
http://callook.freeblog.hu/
Tegnap meg kiszedtük az autóból az 1,2-es motort a turbósításhoz
oka van hogy 1.2-ből épül a turbó (erősebb, jobb...)?
Ki csinálta a kipu módosítást? Turbó méretéről lehet tudni valamit?
Milyen sűrítésü lesz a motor? Motor mennyire lett átépítve erősített alkatrészekkel?
Tervezett nyomás? Karbis marad?
Huhh kicsit sok kérdés de elevenembe tapintottak a blogod képei
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15994 Dátum:
2012 Január 03, 20:32:05 »
Idézetet írta: tati - 2012 Január 03, 20:30:30
294fokos szkat tengelyt ír, nekem furcsa hogy alul olyan mint egy gyári 1,6 (nem szarabb) felül meg azért elég jó (minnyá kezdi Maresz hogy ő megmonta nagy tengely és kész)
Nem mondok semmit enyim bizonyitott eleget nem küzdök már
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15993 Dátum:
2012 Január 03, 20:30:30 »
Idézetet írta: Mákos - 2012 Január 03, 13:43:18
És ez ?
http://www.keversite.nl/motoren/motor.php?id=24
Széria szelepméretekkel 91 le , de nagyobb tengellyel ( a w110 284-es, igaz ? ), igaz 40-es karbikkal, csőkígyó, a többit nem értem hollandul
az előzőnél valamit elronthattak a karburálással, nem ?
294fokos szkat tengelyt ír, nekem furcsa hogy alul olyan mint egy gyári 1,6 (nem szarabb) felül meg azért elég jó (minnyá kezdi Maresz hogy ő megmonta nagy tengely és kész)
www.tatinson.hu
www.kck.hu
csanad
Hozzászólások: 218
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15992 Dátum:
2012 Január 03, 20:26:33 »
http://www.keversite.nl/motoren/motor.php?id=1
és erről mi a vélemény?
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15991 Dátum:
2012 Január 03, 13:43:18 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2012 Január 03, 12:25:03
De jó kis oldal!
Rögtön nézzük is ezt meg:
http://www.keversite.nl/motoren/motor.php?id=5
Széria 1.6-os motor, kicsit túrt hengerfejjel W110-es tengellyel és csőkígyóval, 36-os dellortókkal.
A 3000-től induló beszakadás lehet karburálási gond, de az is lehet, hogy ez a csőkígyó és a nagy összenyitású W110-es tengely nem a legjobb párosítás.
Összesen 69.2 LE 4500-5000 között valahol.
Nekem az a véleményem, hogy jobb (használhatóbb) lenne ez a motor egy 100-as tengellyel.
És ez ?
http://www.keversite.nl/motoren/motor.php?id=24
Széria szelepméretekkel 91 le , de nagyobb tengellyel ( a w110 284-es, igaz ? ), igaz 40-es karbikkal, csőkígyó, a többit nem értem hollandul
az előzőnél valamit elronthattak a karburálással, nem ?
És széria motor, 9 kompresszió, 009 gyújtás, csőkígyó + központi regiszter weber
http://www.keversite.nl/motoren/motor.php?id=74
ez is 65 lóerő ( a nyomatékgörbe vicces, elvileg akkor minden széria motornak hasonló ? ).
«
Utoljára szerkesztve: 2012 Január 03, 13:47:23 írta Mákos
»
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15990 Dátum:
2012 Január 03, 13:33:16 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2012 Január 03, 12:25:03
De jó kis oldal!
«
Utoljára szerkesztve: 2012 Január 03, 13:57:16 írta sleepAIR
»
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15989 Dátum:
2012 Január 03, 12:25:03 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2012 Január 03, 11:50:32
http://www.keversite.nl/motoren/index.php
adatok, mért teljesítménnyel
De jó kis oldal!
Rögtön nézzük is ezt meg:
http://www.keversite.nl/motoren/motor.php?id=5
Széria 1.6-os motor, kicsit túrt hengerfejjel W110-es tengellyel és csőkígyóval, 36-os dellortókkal.
A 3000-től induló beszakadás lehet karburálási gond, de az is lehet, hogy ez a csőkígyó és a nagy összenyitású W110-es tengely nem a legjobb párosítás.
Összesen 69.2 LE 4500-5000 között valahol.
Nekem az a véleményem, hogy jobb (használhatóbb) lenne ez a motor egy 100-as tengellyel.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15988 Dátum:
2012 Január 03, 11:50:32 »
http://www.keversite.nl/motoren/index.php
adatok, mért teljesítménnyel
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Protheus
Hozzászólások: 20669
Pődör Gergely
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15987 Dátum:
2012 Január 03, 10:04:54 »
Idézetet írta: sparkafer - 2012 Január 03, 09:55:44
Én egyszerűen kimásolom őket egy wordbe
En ennel jobb helyre mentem, de valoban nem fog elveszni. ;-)
Buzi, aki fékez! :-)))
sparkafer
Hozzászólások: 13994
30-347-1939
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15986 Dátum:
2012 Január 03, 09:55:44 »
Idézetet írta: maxi - 2012 Január 03, 09:49:31
Csak egy ötlet.
Ha ennyire jól benne vagytok az irásban, nem lehetne ezt egy cikk formájába önteni.
Kb meglenne a "Minden amit az üres blokkról tudni kell"
És ezt lehetne a cikkek közzé tenni!
Persze nem akkarok én másnak munkát csinálni, csak így idővel el fog veszni a sok okos dolog.
Én egyszerűen kimásolom őket egy wordbe, és megvan nekem elmentve.
De nem rossz az ötlet, ha mindenki hozzáférhet később.
http://sparkafer.blogspot.hu/
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15985 Dátum:
2012 Január 03, 09:49:31 »
Csak egy ötlet.
Ha ennyire jól benne vagytok az irásban, nem lehetne ezt egy cikk formájába önteni.
Kb meglenne a "Minden amit az üres blokkról tudni kell"
És ezt lehetne a cikkek közzé tenni!
Persze nem akkarok én másnak munkát csinálni, csak így idővel el fog veszni a sok okos dolog.
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15984 Dátum:
2012 Január 03, 09:33:52 »
Idézetet írta: GeRGelu: - 2012 Január 02, 23:26:20
Ha tuningolsz, vagy csak biztosra akarsz menni és gyárilag (előzó tulajilag) perselyes az M8-as hengerfej csavar, akkor azokat:
- benn hagyod,
- ellenőrzöd (hogyan, meddig húzva, nyúzva) és ha jó benn hagyod, ha nem akkor cseréled
- vagy cseréled/helicoilozod ellenőrzés nélkül újabb átmérőre?
Ha cseréled akkor érdemes venni valami kereskedelmi perselyt vagy jobb csináltatni?
A perselyes csavarokat nagyon állat módra kell meghúzni, hogy azok kiszakadjanak (felmelegedéskor), de a M8 esetében nem is valószínű, hogy kihúzza, így én azokat bent hagynám. Ha ultra biztosra akarsz menni, akkor kiveszed a perselyt és megnézed a menetet a blokkban. Nagyobb átmérőre nem nagyon lehet csinálni, akkor a 94-es HD nem fér már el.
A kereskedelmi persely azért nem a legjobb, mert a gyári egyrészről zárt belülről, másrészt pedig hosszú, ami nagyon fontos. A zártság nem probléma, a nyitottat is lehet úgy tömíteni, hogy ne folyjon keresztül az olaj.
Csináltatni jobb, azonban a (gyári) persely finommenetes kívülről, belül normál.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
GeRGelu:
Hozzászólások: 1019
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15983 Dátum:
2012 Január 02, 23:26:20 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2012 Január 02, 21:30:38
Az AS21-es blokkok általában gyári perselyesek és M8-as hengerfej csavarosak.
Ha tuningolsz, vagy csak biztosra akarsz menni és gyárilag (előzó tulajilag) perselyes az M8-as hengerfej csavar, akkor azokat:
- benn hagyod,
- ellenőrzöd (hogyan, meddig húzva, nyúzva) és ha jó benn hagyod, ha nem akkor cseréled
- vagy cseréled/helicoilozod ellenőrzés nélkül újabb átmérőre?
Ha cseréled akkor érdemes venni valami kereskedelmi perselyt vagy jobb csináltatni?
Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15982 Dátum:
2012 Január 02, 21:30:38 »
Idézetet írta: callook - 2012 Január 02, 19:00:31
Az M8-as tőcsavar azért jobb, mert acél perselyben van, nem pedig simán az alumíniumban mint az M10-es. Emellett pl. az 1915 HD-t nem is tudod felszerelni M10-es tőcsavarokkal rendelkező blokkra.
Áthelyezni viszont nem kell a tőcsavarokat.
Az M8-as tőcsavar azért is jobb, mert a tágulása és összehúzódása jobban követi a hengerek és a hengerfej tágulását, összehúzódását, ezért az összetartó erő egyenletesebb és azonos(abb) hideg és meleg állapotban, mint az M10-es hengerfej csavaroknál. Ez volt a fő ok, ami miatt a gyár lecserélte az 1.6-os motorokon 74 után.
A másik érdekes dolog a cro-mo ötvözetű hengerfej csavarok, azokat ugyanis vannak tuningosok, akik egyáltalán nem használják, mert más a hőtágulása és a nagyobb erősségére egyáltalán nincs szükség, mert a 28Nm-rel meghúzott M8-as hengerfej csavar pontosan elég erőt fejt ki, amikor a blokk melegen megtágul, teljesen szükségtelen a cro-mo ötvözet.
A cro-mo csavar kevésbé tágul és túlmelegedés esetén túlzott erőt fejt ki.
További érdekesség, hogy a hengerek alatt elhelyezett csavarok hosszabbak és melegebbek, mint a felül elhelyezett, jobban hűtött rövidebb csavarok, így azok jobban tágulnak és meleg motornál egyenetlenül húzzák a hengerfejet. Ezt egyes motorépítők ezt úgy ellensúlyozzák, hogy az M8-as alsó (hosszú) csavarokat 30 Nm-rel, a felsőket meg 28Nm-re húzzák le.
A hármas henger felső csavarja pedig szintén érdekes kérdés, az ugyanis egy hosszú (mert süllyesztett a menetperselye), de jól hűtött csavar, azt is 30Nm-re szokták húzni.
Egyes tuningosok azt javasolják, hogy az AS41-es blokkokat ne alakítsuk át M8-as csavarosra, mert tuningra jobban megfelel az M10-es csavar, ahol ez lehetséges (94 mm-es henger alatt).
Az AS21-es blokkok általában gyári perselyesek és M8-as hengerfej csavarosak.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15981 Dátum:
2012 Január 02, 19:00:31 »
Ilyen szempontból nem kényes a blokk. Az eredetileg 1,3-as motor blokkját büntetlenül fel lehet marni az 1,3-as henger külső-alulsó 90-es átmérőjéről az 1776 HD 96-os külső átmérőjére, illetve az 1915 HD 97,2 átmérőjére is. Akkor válik a dolog kritikussá, ha a legnagyobb HD garnitúrát elkezded párosítani 82, vagy annál hosszabb löketű főtengellyel, mert akkor már több helyen gyengül a blokk. (Ezért vannak a spéci blokkok pl. megerősítve a lendkerék felöli oldalon.)
Az M8-as tőcsavar azért jobb, mert acél perselyben van, nem pedig simán az alumíniumban mint az M10-es. Emellett pl. az 1915 HD-t nem is tudod felszerelni M10-es tőcsavarokkal rendelkező blokkra.
Áthelyezni viszont nem kell a tőcsavarokat.
Idézetet írta: Forest - 2012 Január 02, 17:32:36
Gratula, szép leírás! Én ilyen AS41 anyagú AB-ből tervezem az 1776-ot. A fúrást mekkora átmérőig bírja az eredetileg 1,3? Mi igaz abból, hogy M8-ra érdemes cserélni a tőcsavarokat és kijjebb tenni?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Forest
Hozzászólások: 3760
+36-20-458-5399
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15980 Dátum:
2012 Január 02, 17:32:36 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2012 Január 02, 17:25:35
Magnézium blokk, 4% alumínium és 1 % Silicium ötvözővel.
Legelterjedtebb blokk, az AS21-esnél rugalmasabb és kicsit nehezebb. Kisebb a keménysége, mint az AS21-esnek így egyesek szerint csapágy beverődésre hajlamosabb, azonban bizonyítottan kevésbé hajlamos repedésre, mint az AS21-es és a kristályközi korróziója (ami a blokk szétmállását okozza) is kisebb, mint az AS21-esnek, amelynek még kisebb, mint a korábbi blokkoknak, amelyek nem voltak AS számmal jelölve, hanem jelöletlen magnézium alapú, de ötvözött blokkok voltak. Ezek nagyon szerettek főleg alul szétmállani.
Tuning célra az AS41-es blokkok és az AS21-esek is alkalmasak, hit kérdése, hogy kinek melyik jobb, nincs köztük nagy különbség.
Gratula, szép leírás! Én ilyen AS41 anyagú AB-ből tervezem az 1776-ot. A fúrást mekkora átmérőig bírja az eredetileg 1,3? Mi igaz abból, hogy M8-ra érdemes cserélni a tőcsavarokat és kijjebb tenni?
«
Utoljára szerkesztve: 2012 Január 02, 17:55:18 írta Forest
»
Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15979 Dátum:
2012 Január 02, 17:25:35 »
Idézetet írta: Pöcök - 2012 Január 02, 16:47:28
Elsősorban Stunt-hoz intézném a kérdésemet, és azért nem privátban kérdezem, mert lehet hogy mást is érdekel
AS41 Blokkról mit érdemes tudni?
Magnézium blokk, 4% alumínium és 1 % Silicium ötvözővel.
Legelterjedtebb blokk, az AS21-esnél rugalmasabb és kicsit nehezebb. Kisebb a keménysége, mint az AS21-esnek így egyesek szerint csapágy beverődésre hajlamosabb, azonban bizonyítottan kevésbé hajlamos repedésre, mint az AS21-es és a kristályközi korróziója (ami a blokk szétmállását okozza) is kisebb, mint az AS21-esnek, amelynek még kisebb, mint a korábbi blokkoknak, amelyek nem voltak AS számmal jelölve, hanem jelöletlen magnézium alapú, de ötvözött blokkok voltak. Ezek nagyon szerettek főleg alul szétmállani.
Tuning célra az AS41-es blokkok és az AS21-esek is alkalmasak, hit kérdése, hogy kinek melyik jobb, nincs köztük nagy különbség.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Pöcök
Hozzászólások: 359
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15978 Dátum:
2012 Január 02, 16:47:28 »
Elsősorban Stunt-hoz intézném a kérdésemet, és azért nem privátban kérdezem, mert lehet hogy mást is érdekel
AS41 Blokkról mit érdemes tudni?
1969 VW 1300
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15977 Dátum:
2012 Január 02, 09:38:20 »
Idézetet írta: maxi - 2012 Január 02, 09:18:27
És a Hf miben szoktad elmosni?
Egyszer valaki írta hogy van valami szer amiben 1-2 percig kell lennie, és lemarja a ráégett koszt.
mindent el kell mosni lerakodást lekaparni
-égésteret megvizsgálni ahova hengerfekszik..nem e fujt ki....milyen a felület,a 2 fejet egymáshoz képest megnézni ne 2 különbözö fej legyen.
-Elmosni mindet
-Töcsavarokon menetet átvágni,gyeryta menetet ellenörizni
-Szelepeket szárazon illetve olajjal megkenve megnézni vezetöbe neme log.....vagy ha igen mennyire
-Nincs e ülék beverödve
-Szelepszárát át kell merni föleg közel a tányérhoz mennyire vékony mennyire van megégve
-Szelep becsiszol majd összerak rugokra figyelni ne össze vissza áljon
Benzin,motormosok,zsiroldok higitó
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15976 Dátum:
2012 Január 01, 22:19:44 »
Idézetet írta: maxi - 2012 Január 01, 15:32:02
<beszúrt kép törölve>
Ilyenre gondoltam.
Ilyen van nekem, csak már elvesztek az adapterek, csak egy van meg.
Ez egy egyszerű és jó cucc, ha az ember csak bogár fejet akar szerelni, akkor érdemes lerövidíteni, mert akkor egyszerűbb kezelni.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15975 Dátum:
2012 Január 01, 15:32:02 »
Idézetet írta: gas - 2012 Január 01, 15:23:14
Egy napig ázott gázolajban, utána nitroval lemostam
Ilyenre gondoltam.
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15974 Dátum:
2012 Január 01, 15:23:14 »
Idézetet írta: maxi - 2011 December 31, 17:29:16
Remélem jó helyre írok.
A leendő dupla karbis hengerfejeimet kellene szétszednem.
Ami nekem van szerszámom a szelep rugó összenyomásra az nem jo bogár hengerfejhez.
A kérdés:
-Milyen célszerszámot kell keresnem amivel könnyen kiszedem a szelepeket?
-Az üres Hf miben tudom elmosni, ami leoldja a mocskot róla?
Köszi.
Egy napig ázott gázolajban, utána nitroval lemostam
hideg zsíroldó is jól használható, vagy benzin, az sem mindegy, hogy mennyire van rásülve a cucc
https://picasaweb.google.com/lh/photo/9MrfNppms4CFL7lGvR4H_dMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink
de a gyöngyszórást nem pótolja semmi
https://picasaweb.google.com/lh/photo/QXvKKyumCqrQhiY8LX0lr9MTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink
ez ugyan az a két hf.
Rugó összenyomót én csináltam magamnak, 1 db kb 40-50 cm laposvas, 2db 12-es alátét,1 db M8 csavar, és kb 40 cm 5x5-ös négyzetvas felhasználásával.
Csináltam mórickarajzot
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
fecszso
Hozzászólások: 1916
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15973 Dátum:
2012 Január 01, 00:36:21 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2012 Január 01, 00:14:18
És vissza?
Ugyanez finoman. Berakod a tányérba a két éket és finoman ráütsz, akkor működik a dolog, de az már rohadtul nem szakszerű, bár nekem sikerült......
Mondjuk ezt egy tuning hfej-nél, drága cuccokkal nem csinálnám!
VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15972 Dátum:
2012 Január 01, 00:14:18 »
Idézetet írta: fecszso - 2011 December 31, 23:33:40
Támaszd alá a szelepet valamivel, keress egy akkora krovát mint a szeleprugó átmérője, tedd rá és kalapáccsal üss határozottan a krovára. Ha jól csinálod a rugó összenyomódik és az ékek kipotyognak.
Nem szakműhelyi megoldás, viszont hatékony.
És vissza?
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
fecszso
Hozzászólások: 1916
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15971 Dátum:
2011 December 31, 23:33:40 »
Idézetet írta: maxi - 2011 December 31, 17:34:01
Ladához való gémeskút szerű van, kereszt fater csinálta 25éve kb.
De túl nagy az áttétel és nem mindegyiket tudod kivenni vele, Villáskulcsal lenyomni a rugót meg nem szerem, annyira
Támaszd alá a szelepet valamivel, keress egy akkora krovát mint a szeleprugó átmérője, tedd rá és kalapáccsal üss határozottan a krovára. Ha jól csinálod a rugó összenyomódik és az ékek kipotyognak.
Nem szakműhelyi megoldás, viszont hatékony.
VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15970 Dátum:
2011 December 31, 17:34:01 »
Idézetet írta: Maresz - 2011 December 31, 17:31:32
Ladához való jó...gémeskut szerü.....én mgamnak csináltam szerszámot
Ladához való gémeskút szerű van, kereszt fater csinálta 25éve kb.
De túl nagy az áttétel és nem mindegyiket tudod kivenni vele, Villáskulcsal lenyomni a rugót meg nem szerem, annyira
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15969 Dátum:
2011 December 31, 17:31:32 »
Idézetet írta: maxi - 2011 December 31, 17:29:16
Remélem jó helyre írok.
A leendő dupla karbis hengerfejeimet kellene szétszednem.
Ami nekem van szerszámom a szelep rugó összenyomásra az nem jo bogár hengerfejhez.
A kérdés:
-Milyen célszerszámot kell keresnem amivel könnyen kiszedem a szelepeket?
-Az üres Hf miben tudom elmosni, ami leoldja a mocskot róla?
Köszi.
Ladához való jó...gémeskut szerü.....én mgamnak csináltam szerszámot
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15968 Dátum:
2011 December 31, 17:29:16 »
Remélem jó helyre írok.
A leendő dupla karbis hengerfejeimet kellene szétszednem.
Ami nekem van szerszámom a szelep rugó összenyomásra az nem jo bogár hengerfejhez.
A kérdés:
-Milyen célszerszámot kell keresnem amivel könnyen kiszedem a szelepeket?
-Az üres Hf miben tudom elmosni, ami leoldja a mocskot róla?
Köszi.
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Sagaris
Hozzászólások: 2302
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15967 Dátum:
2011 December 31, 10:13:51 »
Idézetet írta: gas - 2011 December 30, 20:39:37
Üdv mindenkinek!
Egy judson kompresszort lehet javítani, felújítani?
Lehet, egy argentin srác gyárt hozzá mindent, nem olcsó mondjuk, a postaköltségek is borsosak onnan...
http://vwjudsonregister.tripod.com/
1961 VW1200 DeLuxe
http://www.vulture.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15966 Dátum:
2011 December 30, 21:56:35 »
Én ma picit typ4-eztem:
http://callook.freeblog.hu/
Tegnap meg kiszedtük az autóból az 1,2-es motort a turbósításhoz
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 December 30, 21:00:33
nyilván Callook majd megharagszik, hogy kimoderálom az összes írását
«
Utoljára szerkesztve: 2011 December 30, 23:03:42 írta callook
»
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #15965 Dátum:
2011 December 30, 21:00:33 »
Idézetet írta: 1303LS - 2011 December 30, 20:56:38
Nagyon jó ötlet. Végre kipróbálhatjuk milyen is az mikor van moderátor.
Minden tiszteletem, hogy ezt bevállaltad.
Nyilván lesz benne egy adag szubjektivitás, nyilván Callook majd megharagszik, hogy kimoderálom az összes írását
, de hiszem, hogy informatívabb topik lesz.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak:
1
...
153
154
155
156
157
[
158
]
159
160
161
162
163
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...