www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 13:02:57

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 153 154 155 156 157 [158] 159 160 161 162 163 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3368923 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16004 Dátum: 2012 Január 04, 22:39:02 »

Ok majd megnézem és pontosítom, igazából 1.3 és 1.5 között megy a huza vona, ha további erő fejlesztés a cél lehet igazi hátrány-előny egyik másik javára? ...mindenhonnan az "1.6 alap a tuti" folyik, még az 1.5-ig hajlandó lennék elmenni azt próbálom kideríteni megéri e...

nézek majd évjáratot de asszem 1973 1.5


Nem tudom miben volt 1973-ban 1.5-ös motor, mert a typ3 1500S-ben sem.
Egyébként pedig ha tovább akarod fejleszteni, akkor a blokk öntvényre figyelj (AS 21/41 legyen, tehát 1971 utáni blokk legyen) és a löketre, hogy ne 1200-es legyen, valamint duplaszívós legyen és akkor már jó vagy, bár a hengerfejeket úgyis cserélni kell, ha tényleg komolyan gondolod a tuningot.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #16003 Dátum: 2012 Január 04, 22:36:32 »

Amúgy javaslom az álmodozoknak,akik majd épitenek vagy akarnak vmit (nem bántásból irtam)

Kérjenek meg valakit akinek vagy egy nagyobb vagy egy turt motorja hogy vigyék el e körre vagy vigyék öket egy körre és rájönnek hogy 34 lovas motorhoz képest egy tengelyes 2 karbis 1,6 al milyen jót lehet kocsizni........
Ha már valaki ráun vagy nem tudja kihasználni akkor érdemes tovább lépni.............csak legyen vmi kiindulása........
Pl 67 es em motorja Rally sprintenm gti swiftek között teljesen jol megálta a helyét és kölcsön adtam kocsit 2 mnasz versenyzönek menjenek vele......vigyorogva jöttek vissza hogy ez tök jó..használható van benne erö.....én kategóriámba nem is kell több.
Ültem sok fajta"nagy motoros "bogárba 1,9 felettibe is,mentem is vele ,csináltam is elég sok nagyobb ccm es motort....
És talán versenyek után........gyorsulások után  Épitenék az 1600nál nagyobbat.........

Elöbb lehet érdemes tapasztalni..mint egy böl 1200böl  1915 injektoros motort csinálni....
3-4 en viccelödünk mindig a nagy tengellyel....de igazábol akik kérdeznek...bármit mondhatnánk.....kikell tapasztalni probálni.......
Annó Hégráth Peti 110es tengelyes 1,6 ba ültem mnetem vele magam alá csorgattam hogy anyád ez ilyen jó....
Aztán 120as tengely meg egy két apró moka  után mnetem sajátommal vagy mása hasonló paraméteres kocsival és meglepödtem ennyit dob a tengely.....Szóval érdemes beülni valahova mielött a netröl látott legendák stb után csinál vmit ami nem is biztos h tetszik.......

Itt nem 2,1 meg 1,9 meg olyanokról beszélek aki már 2-3 motorját esszi...


Igazad van nekem fülig ér a szám mióta Callook beállította a motort.... 34 lovas motor után az 1.6 W100 tengely nagyon jól autózható.
Nem elérhető picichris
Hozzászólások: 80


« Hozzászólás #16002 Dátum: 2012 Január 04, 22:30:08 »

Elméletileg semmi, de pontosítani kellene, mert volt 1.6-os 1977-ben is és 1.5-ös 1968-ban is és akkor viszont sok különbség volt, pl. hengerfej, tőcsavarok, olajpumpa, motorblokk öntvény anyaga.

Ok majd megnézem és pontosítom, igazából 1.3 és 1.5 között megy a huza vona, ha további erő fejlesztés a cél lehet igazi hátrány-előny egyik másik javára? ...mindenhonnan az "1.6 alap a tuti" folyik, még az 1.5-ig hajlandó lennék elmenni azt próbálom kideríteni megéri e...

nézek majd évjáratot de asszem 1973 1.5
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #16001 Dátum: 2012 Január 04, 22:19:25 »

Amúgy javaslom az álmodozoknak,akik majd épitenek vagy akarnak vmit (nem bántásból irtam)

Kérjenek meg valakit akinek vagy egy nagyobb vagy egy turt motorja hogy vigyék el e körre vagy vigyék öket egy körre és rájönnek hogy 34 lovas motorhoz képest egy tengelyes 2 karbis 1,6 al milyen jót lehet kocsizni........
Ha már valaki ráun vagy nem tudja kihasználni akkor érdemes tovább lépni.............csak legyen vmi kiindulása........
Pl 67 es em motorja Rally sprintenm gti swiftek között teljesen jol megálta a helyét és kölcsön adtam kocsit 2 mnasz versenyzönek menjenek vele......vigyorogva jöttek vissza hogy ez tök jó..használható van benne erö.....én kategóriámba nem is kell több.
Ültem sok fajta"nagy motoros "bogárba 1,9 felettibe is,mentem is vele ,csináltam is elég sok nagyobb ccm es motort....
És talán versenyek után........gyorsulások után  Épitenék az 1600nál nagyobbat.........

Elöbb lehet érdemes tapasztalni..mint egy böl 1200böl  1915 injektoros motort csinálni....
3-4 en viccelödünk mindig a nagy tengellyel....de igazábol akik kérdeznek...bármit mondhatnánk.....kikell tapasztalni probálni.......
Annó Hégráth Peti 110es tengelyes 1,6 ba ültem mnetem vele magam alá csorgattam hogy anyád ez ilyen jó....
Aztán 120as tengely meg egy két apró moka  után mnetem sajátommal vagy mása hasonló paraméteres kocsival és meglepödtem ennyit dob a tengely.....Szóval érdemes beülni valahova mielött a netröl látott legendák stb után csinál vmit ami nem is biztos h tetszik.......

Itt nem 2,1 meg 1,9 meg olyanokról beszélek aki már 2-3 motorját esszi...

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16000 Dátum: 2012 Január 04, 22:10:06 »

az 1500 és 1600-as mocik között mi a különbség a furatátmérő kivételével?

Elméletileg semmi, de pontosítani kellene, mert volt 1.6-os 1977-ben is és 1.5-ös 1968-ban is és akkor viszont sok különbség volt, pl. hengerfej, tőcsavarok, olajpumpa, motorblokk öntvény anyaga.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető csanad
Hozzászólások: 218


« Hozzászólás #15999 Dátum: 2012 Január 04, 22:02:13 »

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=612604

nem túl olcsó, de kezdek rákattanni  Grin
Nem elérhető csanad
Hozzászólások: 218


« Hozzászólás #15998 Dátum: 2012 Január 04, 21:52:46 »


Ebben nincs semmi extra. Kilencven valahány lóerő egy 1776-osból közepesen jó, inkább nyomatékra van hangolva.
és egy ilyen injekor nagy cucc, vagy ami benne van a motorban? Mert nekem tetszik a nyomaték dolog  Grin
Nem elérhető picichris
Hozzászólások: 80


« Hozzászólás #15997 Dátum: 2012 Január 04, 21:52:17 »

az 1500 és 1600-as mocik között mi a különbség a furatátmérő kivételével?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15996 Dátum: 2012 Január 04, 21:34:33 »

http://www.keversite.nl/motoren/motor.php?id=1               és erről mi a vélemény? Tongue


Ebben nincs semmi extra. Kilencven valahány lóerő egy 1776-osból közepesen jó, inkább nyomatékra van hangolva.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető picichris
Hozzászólások: 80


« Hozzászólás #15995 Dátum: 2012 Január 04, 18:57:13 »


Én ma picit typ4-eztem: http://callook.freeblog.hu/
Tegnap meg kiszedtük az autóból az 1,2-es motort a turbósításhoz  Undecided


oka van hogy 1.2-ből épül a turbó (erősebb, jobb...)?
Ki csinálta a kipu módosítást? Turbó méretéről lehet tudni valamit?
Milyen sűrítésü lesz a motor? Motor mennyire lett átépítve erősített alkatrészekkel?
Tervezett nyomás? Karbis marad?

Huhh kicsit sok kérdés de elevenembe tapintottak a blogod képei  Grin Grin Grin
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #15994 Dátum: 2012 Január 03, 20:32:05 »

294fokos szkat tengelyt ír,  nekem furcsa hogy alul olyan mint egy gyári 1,6 (nem szarabb) felül meg azért elég jó (minnyá kezdi Maresz hogy ő megmonta nagy tengely és kész) Roll Eyes
Nem mondok semmit enyim bizonyitott eleget nem küzdök már Cheesy

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #15993 Dátum: 2012 Január 03, 20:30:30 »

És ez ? http://www.keversite.nl/motoren/motor.php?id=24 Széria szelepméretekkel 91 le , de nagyobb tengellyel ( a w110 284-es, igaz ? ), igaz 40-es karbikkal, csőkígyó, a többit nem értem hollandul Smiley  az előzőnél valamit elronthattak a karburálással, nem ?

294fokos szkat tengelyt ír,  nekem furcsa hogy alul olyan mint egy gyári 1,6 (nem szarabb) felül meg azért elég jó (minnyá kezdi Maresz hogy ő megmonta nagy tengely és kész) Roll Eyes

Nem elérhető csanad
Hozzászólások: 218


« Hozzászólás #15992 Dátum: 2012 Január 03, 20:26:33 »

http://www.keversite.nl/motoren/motor.php?id=1               és erről mi a vélemény? Tongue
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #15991 Dátum: 2012 Január 03, 13:43:18 »

De jó kis oldal!

Rögtön nézzük is ezt meg:

http://www.keversite.nl/motoren/motor.php?id=5

Széria 1.6-os motor, kicsit túrt hengerfejjel W110-es tengellyel és csőkígyóval, 36-os dellortókkal.
A 3000-től induló beszakadás lehet karburálási gond, de az is lehet, hogy ez a csőkígyó és a nagy összenyitású W110-es tengely nem a legjobb párosítás.
Összesen 69.2 LE 4500-5000 között valahol.
Nekem az a véleményem, hogy jobb (használhatóbb) lenne ez a motor egy 100-as tengellyel.

És ez ? http://www.keversite.nl/motoren/motor.php?id=24 Széria szelepméretekkel 91 le , de nagyobb tengellyel ( a w110 284-es, igaz ? ), igaz 40-es karbikkal, csőkígyó, a többit nem értem hollandul Smiley  az előzőnél valamit elronthattak a karburálással, nem ?

És széria motor, 9 kompresszió, 009 gyújtás, csőkígyó + központi regiszter weber http://www.keversite.nl/motoren/motor.php?id=74 ez is 65 lóerő ( a nyomatékgörbe vicces, elvileg akkor minden széria motornak hasonló ? ).

« Utoljára szerkesztve: 2012 Január 03, 13:47:23 írta Mákos »

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #15990 Dátum: 2012 Január 03, 13:33:16 »

De jó kis oldal!


« Utoljára szerkesztve: 2012 Január 03, 13:57:16 írta sleepAIR »

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15989 Dátum: 2012 Január 03, 12:25:03 »

http://www.keversite.nl/motoren/index.php

adatok, mért teljesítménnyel

De jó kis oldal!

Rögtön nézzük is ezt meg:

http://www.keversite.nl/motoren/motor.php?id=5

Széria 1.6-os motor, kicsit túrt hengerfejjel W110-es tengellyel és csőkígyóval, 36-os dellortókkal.
A 3000-től induló beszakadás lehet karburálási gond, de az is lehet, hogy ez a csőkígyó és a nagy összenyitású W110-es tengely nem a legjobb párosítás.
Összesen 69.2 LE 4500-5000 között valahol.
Nekem az a véleményem, hogy jobb (használhatóbb) lenne ez a motor egy 100-as tengellyel.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #15988 Dátum: 2012 Január 03, 11:50:32 »

http://www.keversite.nl/motoren/index.php

adatok, mért teljesítménnyel

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #15987 Dátum: 2012 Január 03, 10:04:54 »

Én egyszerűen kimásolom őket egy wordbe
En ennel jobb helyre mentem, de valoban nem fog elveszni. ;-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #15986 Dátum: 2012 Január 03, 09:55:44 »

Csak egy ötlet.
Ha ennyire jól benne vagytok az irásban, nem lehetne ezt egy cikk formájába önteni.
Kb meglenne a "Minden amit az üres blokkról tudni kell"
És ezt lehetne a cikkek közzé tenni!
Persze nem akkarok én másnak munkát csinálni, csak így idővel el fog veszni a sok okos dolog.
Én egyszerűen kimásolom őket egy wordbe, és megvan nekem elmentve.
De nem rossz az ötlet, ha mindenki hozzáférhet később.

Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #15985 Dátum: 2012 Január 03, 09:49:31 »

Csak egy ötlet.
Ha ennyire jól benne vagytok az irásban, nem lehetne ezt egy cikk formájába önteni.
Kb meglenne a "Minden amit az üres blokkról tudni kell"
És ezt lehetne a cikkek közzé tenni!
Persze nem akkarok én másnak munkát csinálni, csak így idővel el fog veszni a sok okos dolog.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15984 Dátum: 2012 Január 03, 09:33:52 »

Ha tuningolsz, vagy csak biztosra akarsz menni és gyárilag (előzó tulajilag) perselyes az M8-as hengerfej csavar, akkor azokat:
- benn hagyod,
- ellenőrzöd (hogyan, meddig húzva, nyúzva) és ha jó benn hagyod, ha nem akkor cseréled
- vagy cseréled/helicoilozod ellenőrzés nélkül újabb átmérőre?


Ha cseréled akkor érdemes venni valami kereskedelmi perselyt vagy jobb csináltatni?

A perselyes csavarokat nagyon állat módra kell meghúzni, hogy azok kiszakadjanak (felmelegedéskor), de a M8 esetében nem is valószínű, hogy kihúzza, így én azokat bent hagynám. Ha ultra biztosra akarsz menni, akkor kiveszed a perselyt és megnézed a menetet a blokkban. Nagyobb átmérőre nem nagyon lehet csinálni, akkor a 94-es HD nem fér már el.

A kereskedelmi persely azért nem a legjobb, mert a gyári egyrészről zárt belülről, másrészt pedig hosszú, ami nagyon fontos. A zártság nem probléma, a nyitottat is lehet úgy tömíteni, hogy ne folyjon keresztül az olaj.

Csináltatni jobb, azonban a (gyári) persely finommenetes kívülről, belül normál.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #15983 Dátum: 2012 Január 02, 23:26:20 »


Az AS21-es blokkok általában gyári perselyesek és M8-as hengerfej csavarosak.


Ha tuningolsz, vagy csak biztosra akarsz menni és gyárilag (előzó tulajilag) perselyes az M8-as hengerfej csavar, akkor azokat:
- benn hagyod,
- ellenőrzöd (hogyan, meddig húzva, nyúzva) és ha jó benn hagyod, ha nem akkor cseréled
- vagy cseréled/helicoilozod ellenőrzés nélkül újabb átmérőre?


Ha cseréled akkor érdemes venni valami kereskedelmi perselyt vagy jobb csináltatni?

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15982 Dátum: 2012 Január 02, 21:30:38 »


Az M8-as tőcsavar azért jobb, mert acél perselyben van, nem pedig simán az alumíniumban mint az M10-es. Emellett pl. az 1915 HD-t nem is tudod felszerelni M10-es tőcsavarokkal rendelkező blokkra.
Áthelyezni viszont nem kell a tőcsavarokat.


Az M8-as tőcsavar azért is jobb, mert a tágulása és összehúzódása jobban követi a hengerek és a hengerfej tágulását, összehúzódását, ezért az összetartó erő egyenletesebb és azonos(abb) hideg és meleg állapotban, mint az M10-es hengerfej csavaroknál. Ez volt a fő ok, ami miatt a gyár lecserélte az 1.6-os motorokon 74 után.

A másik érdekes dolog a cro-mo ötvözetű hengerfej csavarok, azokat ugyanis vannak tuningosok, akik egyáltalán nem használják, mert más a hőtágulása és a nagyobb erősségére egyáltalán nincs szükség, mert a 28Nm-rel meghúzott M8-as hengerfej csavar pontosan elég erőt fejt ki, amikor a blokk melegen megtágul, teljesen szükségtelen a cro-mo ötvözet.
A cro-mo csavar kevésbé tágul és túlmelegedés esetén túlzott erőt fejt ki.

További érdekesség, hogy a hengerek alatt elhelyezett csavarok hosszabbak és melegebbek, mint a felül elhelyezett, jobban hűtött rövidebb csavarok, így azok jobban tágulnak és meleg motornál egyenetlenül húzzák a hengerfejet. Ezt egyes motorépítők ezt úgy ellensúlyozzák, hogy az M8-as alsó (hosszú) csavarokat 30 Nm-rel, a felsőket meg 28Nm-re húzzák le.

A hármas henger felső csavarja pedig szintén érdekes kérdés, az ugyanis egy hosszú (mert süllyesztett a menetperselye), de jól hűtött csavar, azt is 30Nm-re szokták húzni.

Egyes tuningosok azt javasolják, hogy az AS41-es blokkokat ne alakítsuk át M8-as csavarosra, mert tuningra jobban megfelel az M10-es csavar, ahol ez lehetséges (94 mm-es henger alatt).

Az AS21-es blokkok általában gyári perselyesek és M8-as hengerfej csavarosak.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15981 Dátum: 2012 Január 02, 19:00:31 »

Ilyen szempontból nem kényes a blokk. Az eredetileg 1,3-as motor blokkját büntetlenül fel lehet marni az 1,3-as henger külső-alulsó 90-es átmérőjéről az 1776 HD 96-os külső átmérőjére, illetve az 1915 HD 97,2 átmérőjére is. Akkor válik a dolog kritikussá, ha a legnagyobb HD garnitúrát elkezded párosítani 82, vagy annál hosszabb löketű főtengellyel, mert akkor már több helyen gyengül a blokk. (Ezért vannak a spéci blokkok pl. megerősítve a lendkerék felöli oldalon.)

Az M8-as tőcsavar azért jobb, mert acél perselyben van, nem pedig simán az alumíniumban mint az M10-es. Emellett pl. az 1915 HD-t nem is tudod felszerelni M10-es tőcsavarokkal rendelkező blokkra.
Áthelyezni viszont nem kell a tőcsavarokat.

Gratula, szép leírás! Én ilyen AS41 anyagú AB-ből tervezem az 1776-ot. A fúrást mekkora átmérőig bírja az eredetileg 1,3? Mi igaz abból, hogy M8-ra érdemes cserélni a tőcsavarokat és kijjebb tenni?

Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #15980 Dátum: 2012 Január 02, 17:32:36 »

Magnézium blokk, 4% alumínium és 1 % Silicium ötvözővel.

Legelterjedtebb blokk, az AS21-esnél rugalmasabb és kicsit nehezebb. Kisebb a keménysége, mint az AS21-esnek így egyesek szerint csapágy beverődésre hajlamosabb, azonban bizonyítottan kevésbé hajlamos repedésre, mint az AS21-es és a kristályközi korróziója (ami a blokk szétmállását okozza) is kisebb, mint az AS21-esnek, amelynek még kisebb, mint a korábbi blokkoknak, amelyek nem voltak AS számmal jelölve, hanem jelöletlen magnézium alapú, de ötvözött blokkok voltak. Ezek nagyon szerettek főleg alul szétmállani.

Tuning célra az AS41-es blokkok és az AS21-esek is alkalmasak, hit kérdése, hogy kinek melyik jobb, nincs köztük nagy különbség.
Gratula, szép leírás! Én ilyen AS41 anyagú AB-ből tervezem az 1776-ot. A fúrást mekkora átmérőig bírja az eredetileg 1,3? Mi igaz abból, hogy M8-ra érdemes cserélni a tőcsavarokat és kijjebb tenni?
« Utoljára szerkesztve: 2012 Január 02, 17:55:18 írta Forest »

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15979 Dátum: 2012 Január 02, 17:25:35 »

Elsősorban Stunt-hoz intézném a kérdésemet, és azért nem privátban kérdezem, mert lehet hogy mást is érdekel Wink

AS41 Blokkról mit érdemes tudni?

Magnézium blokk, 4% alumínium és 1 % Silicium ötvözővel.

Legelterjedtebb blokk, az AS21-esnél rugalmasabb és kicsit nehezebb. Kisebb a keménysége, mint az AS21-esnek így egyesek szerint csapágy beverődésre hajlamosabb, azonban bizonyítottan kevésbé hajlamos repedésre, mint az AS21-es és a kristályközi korróziója (ami a blokk szétmállását okozza) is kisebb, mint az AS21-esnek, amelynek még kisebb, mint a korábbi blokkoknak, amelyek nem voltak AS számmal jelölve, hanem jelöletlen magnézium alapú, de ötvözött blokkok voltak. Ezek nagyon szerettek főleg alul szétmállani.

Tuning célra az AS41-es blokkok és az AS21-esek is alkalmasak, hit kérdése, hogy kinek melyik jobb, nincs köztük nagy különbség.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Pöcök
Hozzászólások: 359


« Hozzászólás #15978 Dátum: 2012 Január 02, 16:47:28 »

Elsősorban Stunt-hoz intézném a kérdésemet, és azért nem privátban kérdezem, mert lehet hogy mást is érdekel Wink

AS41 Blokkról mit érdemes tudni?

1969 VW 1300
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #15977 Dátum: 2012 Január 02, 09:38:20 »

És a Hf miben szoktad elmosni?
Egyszer valaki írta hogy van valami szer  amiben 1-2 percig kell lennie, és lemarja a ráégett koszt.

mindent el kell mosni lerakodást lekaparni
-égésteret megvizsgálni ahova hengerfekszik..nem e fujt ki....milyen a felület,a 2 fejet egymáshoz képest megnézni ne 2 különbözö fej legyen.
-Elmosni mindet
-Töcsavarokon menetet átvágni,gyeryta menetet ellenörizni
-Szelepeket szárazon illetve olajjal megkenve megnézni vezetöbe neme log.....vagy ha igen mennyire
-Nincs e ülék beverödve
-Szelepszárát át kell merni föleg közel a tányérhoz mennyire vékony mennyire van megégve
-Szelep becsiszol majd összerak rugokra figyelni ne össze vissza áljon



Benzin,motormosok,zsiroldok higitó

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15976 Dátum: 2012 Január 01, 22:19:44 »

<beszúrt kép törölve>
Ilyenre gondoltam.

Ilyen van nekem, csak már elvesztek az adapterek, csak egy van meg.
Ez egy egyszerű és jó cucc, ha az ember csak bogár fejet akar szerelni, akkor érdemes lerövidíteni, mert akkor egyszerűbb kezelni.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #15975 Dátum: 2012 Január 01, 15:32:02 »

Egy napig ázott gázolajban, utána nitroval lemostam


Ilyenre gondoltam.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #15974 Dátum: 2012 Január 01, 15:23:14 »

Remélem jó helyre írok.
A leendő dupla karbis hengerfejeimet kellene szétszednem.
Ami nekem van szerszámom a szelep rugó összenyomásra az nem jo bogár hengerfejhez.
A kérdés:
-Milyen célszerszámot kell keresnem amivel könnyen kiszedem a szelepeket?
-Az üres Hf miben tudom elmosni, ami leoldja a mocskot róla?
Köszi.
Egy napig ázott gázolajban, utána nitroval lemostam
hideg zsíroldó is jól használható, vagy benzin, az sem mindegy, hogy mennyire van rásülve a cucc https://picasaweb.google.com/lh/photo/9MrfNppms4CFL7lGvR4H_dMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

de a gyöngyszórást nem pótolja semmi

https://picasaweb.google.com/lh/photo/QXvKKyumCqrQhiY8LX0lr9MTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink
ez ugyan az a két hf.

Rugó összenyomót én csináltam magamnak, 1 db kb 40-50 cm laposvas, 2db 12-es alátét,1 db M8 csavar, és kb 40 cm 5x5-ös négyzetvas felhasználásával.
Csináltam mórickarajzot Grin


VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #15973 Dátum: 2012 Január 01, 00:36:21 »

És vissza?
Ugyanez finoman. Berakod a tányérba a két éket és finoman ráütsz, akkor működik a dolog, de az már rohadtul nem szakszerű, bár nekem sikerült...... Cool Mondjuk ezt egy tuning hfej-nél, drága cuccokkal nem csinálnám!

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15972 Dátum: 2012 Január 01, 00:14:18 »

Támaszd alá a szelepet valamivel, keress egy akkora krovát mint a szeleprugó átmérője, tedd rá és kalapáccsal üss határozottan a krovára. Ha jól csinálod a rugó összenyomódik és az ékek kipotyognak.
Nem szakműhelyi megoldás, viszont hatékony.  Wink

És vissza?

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #15971 Dátum: 2011 December 31, 23:33:40 »

Ladához való gémeskút szerű van, kereszt fater csinálta 25éve kb.
De túl nagy az áttétel és nem mindegyiket tudod kivenni vele, Villáskulcsal lenyomni a rugót meg nem szerem, annyira Grin
Támaszd alá a szelepet valamivel, keress egy akkora krovát mint a szeleprugó átmérője, tedd rá és kalapáccsal üss határozottan a krovára. Ha jól csinálod a rugó összenyomódik és az ékek kipotyognak.
Nem szakműhelyi megoldás, viszont hatékony.  Wink

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #15970 Dátum: 2011 December 31, 17:34:01 »

Ladához való jó...gémeskut szerü.....én mgamnak csináltam szerszámot
Ladához való gémeskút szerű van, kereszt fater csinálta 25éve kb.
De túl nagy az áttétel és nem mindegyiket tudod kivenni vele, Villáskulcsal lenyomni a rugót meg nem szerem, annyira Grin

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #15969 Dátum: 2011 December 31, 17:31:32 »

Remélem jó helyre írok.
A leendő dupla karbis hengerfejeimet kellene szétszednem.
Ami nekem van szerszámom a szelep rugó összenyomásra az nem jo bogár hengerfejhez.
A kérdés:
-Milyen célszerszámot kell keresnem amivel könnyen kiszedem a szelepeket?
-Az üres Hf miben tudom elmosni, ami leoldja a mocskot róla?
Köszi.
Ladához való jó...gémeskut szerü.....én mgamnak csináltam szerszámot

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #15968 Dátum: 2011 December 31, 17:29:16 »

Remélem jó helyre írok.
A leendő dupla karbis hengerfejeimet kellene szétszednem.
Ami nekem van szerszámom a szelep rugó összenyomásra az nem jo bogár hengerfejhez.
A kérdés:
-Milyen célszerszámot kell keresnem amivel könnyen kiszedem a szelepeket?
-Az üres Hf miben tudom elmosni, ami leoldja a mocskot róla?
Köszi.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #15967 Dátum: 2011 December 31, 10:13:51 »

Üdv mindenkinek!
Egy judson  kompresszort lehet javítani, felújítani?

Lehet, egy argentin srác gyárt hozzá mindent, nem olcsó mondjuk, a postaköltségek is borsosak onnan...
http://vwjudsonregister.tripod.com/

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15966 Dátum: 2011 December 30, 21:56:35 »


Én ma picit typ4-eztem: http://callook.freeblog.hu/
Tegnap meg kiszedtük az autóból az 1,2-es motort a turbósításhoz  Undecided

nyilván Callook majd megharagszik, hogy kimoderálom az összes írását  Grin
« Utoljára szerkesztve: 2011 December 30, 23:03:42 írta callook »

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15965 Dátum: 2011 December 30, 21:00:33 »

Nagyon jó ötlet. Végre kipróbálhatjuk milyen is az mikor van moderátor.
Minden tiszteletem, hogy ezt bevállaltad.  Wink

Nyilván lesz benne egy adag szubjektivitás, nyilván Callook majd megharagszik, hogy kimoderálom az összes írását  Grin, de hiszem, hogy informatívabb topik lesz.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak: 1 ... 153 154 155 156 157 [158] 159 160 161 162 163 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.148 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.