www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 09:11:51

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 148 149 150 151 152 [153] 154 155 156 157 158 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3368123 alkalommal)
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #16204 Dátum: 2012 Február 10, 13:55:42 »

Jól tudod. Holnap reggel törlöm a nem a témához szorosan kapcsolódó hozzászólásokat.

28 vagy 32?

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #16203 Dátum: 2012 Február 10, 12:53:17 »

Jól tudod. Holnap reggel törlöm a nem a témához szorosan kapcsolódó hozzászólásokat.

Neki autentikus módon PCI van szerintem.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #16202 Dátum: 2012 Február 10, 09:09:38 »

Van itt valaki, aki látott valakit, aki hallott valakiről, hogy jól működő dupla pict karbis motorja van ?
Itthon? Kb. amennyi Judson van.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #16201 Dátum: 2012 Február 10, 07:13:56 »

Van itt valaki, aki látott valakit, aki hallott valakiről, hogy jól működő dupla pict karbis motorja van ?
Ha jól tudom Szepes Gábornak olyan van

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
« Utoljára szerkesztve: 2012 Február 10, 09:12:16 írta sparkafer »

Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #16200 Dátum: 2012 Február 09, 22:58:29 »

31-4 szerintem

Van itt valaki, aki látott valakit, aki hallott valakiről, hogy jól működő dupla pict karbis motorja van ?

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Robpanzer
« Hozzászólás #16199 Dátum: 2012 Február 09, 21:55:33 »

Patonyi Peti üzeni, hogy van neki K-jetronic eladó, ha ennyire beindultál rá... 50e-ért a Tiéd...   Evil Grin
A szopóálarcot viszont Neked kell megvenni hozzá... Evil

Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #16198 Dátum: 2012 Február 09, 20:06:28 »

Ha már keverékképzés.

Injektoros bogármotorhoz mi a jobb? D jetronic vagy K jetronik?

Patonyi Peti üzeni, hogy van neki K-jetronic eladó, ha ennyire beindultál rá... 50e-ért a Tiéd...   Evil Grin
A szopóálarcot viszont Neked kell megvenni hozzá... Evil

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Robpanzer
« Hozzászólás #16197 Dátum: 2012 Február 09, 19:29:45 »

A K-Jet, ebben  biztos vagyok....nekem is van K-jetes autóm és egy jó bemelegedésszabályzót lassan 3 éve keresek. Most hogy -10körül van egész jó az alapjáratom, viszont az hogy ingadozik, néha csak egy dolog K-Jet bajokból, nekem perpill más nincs. A K-Jet ellensége még a szomszéd Józsibá aki majd csavar egy kicsit, a beállításokon....kb. egy normális műhely van hozzá. www.injektor.hu konkrétan a diagnosztika többe kerülne mint a Golfom ára, és azt mondta nem garantálja, hogy jó lesz. Csak veterán autóknál javasolja, nekem mondta vagy tegyek két webert, vagy digifantra térjek át.


A D jetronic mennyivel jobb a K jetronictól?  Illetve miért nem azt használták később is VW-nél?
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #16196 Dátum: 2012 Február 09, 11:06:07 »

Pict ?
Az.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #16195 Dátum: 2012 Február 09, 09:23:20 »

Pict ?
31-4 szerintem

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #16194 Dátum: 2012 Február 09, 01:08:07 »

<beszúrt kép törölve>

Pict ?

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #16193 Dátum: 2012 Február 08, 23:57:38 »

A K-Jet, ebben  biztos vagyok....nekem is van K-jetes autóm és egy jó bemelegedésszabályzót lassan 3 éve keresek. Most hogy -10körül van egész jó az alapjáratom, viszont az hogy ingadozik, néha csak egy dolog K-Jet bajokból, nekem perpill más nincs. A K-Jet ellensége még a szomszéd Józsibá aki majd csavar egy kicsit, a beállításokon....kb. egy normális műhely van hozzá. www.injektor.hu konkrétan a diagnosztika többe kerülne mint a Golfom ára, és azt mondta nem garantálja, hogy jó lesz. Csak veterán autóknál javasolja, nekem mondta vagy tegyek két webert, vagy digifantra térjek át.
Robpanzer
« Hozzászólás #16192 Dátum: 2012 Február 08, 18:46:07 »

Kérdezd meg Callook-ot, vagy az apukáját meséljenek a 924es Porschéról... Wink

Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #16191 Dátum: 2012 Február 08, 14:53:46 »


VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #16190 Dátum: 2012 Február 07, 22:44:16 »


Kérdezd meg Callook-ot, vagy az apukáját meséljenek a 924es Porschéról... Wink
Robpanzer
« Hozzászólás #16189 Dátum: 2012 Február 07, 22:20:36 »


Süni
« Hozzászólás #16188 Dátum: 2012 Február 07, 20:59:48 »

10-15 évig működik is jól.

Tudsz 15 éveset szerezni?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16187 Dátum: 2012 Február 07, 20:25:55 »

Miért? A vw nél elterjedt volt.

10-15 évig működik is jól.

Tudsz 15 éveset szerezni?

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #16186 Dátum: 2012 Február 07, 20:09:18 »

Ha már keverékképzés.

Injektoros bogármotorhoz mi a jobb? D jetronic vagy K jetronik?

Patonyi Peti is ez első lehetőségnél kidobta a 3,14csába a kocsijából, a K Jetronicot...
Szerinted??? Roll Eyes

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Robpanzer
« Hozzászólás #16185 Dátum: 2012 Február 07, 20:08:43 »


Szerintem a K semmihez nem jó.

Miért? A vw nél elterjedt volt.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16184 Dátum: 2012 Február 07, 20:08:05 »

Ha már keverékképzés.

Injektoros bogármotorhoz mi a jobb? D jetronic vagy K jetronik?


Szerintem a K semmihez nem jó.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Robpanzer
« Hozzászólás #16183 Dátum: 2012 Február 07, 20:05:42 »

A kadron az Solex P40, az egytorkú, a Solexek pedig lehetnek duplák is (pl. Solex PII-4), amelyek nem sokkal rosszabbak akármi másnál, pl. a dellortónál. csak ritkább.

Az egytorkúak általában rosszabbak (kisebb a teljesítmény), de könnyebben beállíthatók és kevésbé kényesek. Én ezt gondolom.

Ha már keverékképzés.

Injektoros bogármotorhoz mi a jobb? D jetronic vagy K jetronik?
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #16182 Dátum: 2012 Február 07, 20:03:27 »

A kadron az Solex P40, az egytorkú, a Solexek pedig lehetnek duplák is (pl. Solex PII-4), amelyek nem sokkal rosszabbak akármi másnál, pl. a dellortónál. csak ritkább.

Az egytorkúak általában rosszabbak (kisebb a teljesítmény), de könnyebben beállíthatók és kevésbé kényesek. Én ezt gondolom.
pl ict weber pofon egyszerű

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16181 Dátum: 2012 Február 07, 20:02:38 »

Tehát akkor röviden összegezve az itt elmondottakat karbi témában:


-Ha meg duplát, akkor a legjobb az idf vagy dellorto drla (korábban úgy olvastam itt valakitől, hogy jobbak mint a solexek, kadronok)

A kadron az Solex P40, az egytorkú, a Solexek pedig lehetnek duplák is (pl. Solex PII-4), amelyek nem sokkal rosszabbak akármi másnál, pl. a dellortónál. csak ritkább.

Az egytorkúak általában rosszabbak (kisebb a teljesítmény), de könnyebben beállíthatók és kevésbé kényesek. Én ezt gondolom.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #16180 Dátum: 2012 Február 07, 20:01:18 »

Tehát akkor röviden összegezve az itt elmondottakat karbi témában:

-Ha valaki központi karbit akar akkor dfev-t tegyen (mondjuk szériaközeli 1.6-ra)
-Ha meg duplát, akkor a legjobb az idf vagy dellorto drla (korábban úgy olvastam itt valakitől, hogy jobbak mint a solexek, kadronok)
szerintem a kadronok meg solexek nem is kéttorkúak   Undecided

Robpanzer
« Hozzászólás #16179 Dátum: 2012 Február 07, 19:50:03 »


Ebben én is biztos vagyok, de a két dupla karbit nem közelíti meg. Callook variált sokat központival, de most neki is dupla van már régóta. Nem véletlenül.

Tehát akkor röviden összegezve az itt elmondottakat karbi témában:

-Ha valaki központi karbit akar akkor dfev-t tegyen (mondjuk szériaközeli 1.6-ra)
-Ha meg duplát, akkor a legjobb az idf vagy dellorto drla (korábban úgy olvastam itt valakitől, hogy jobbak mint a solexek, kadronok)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16178 Dátum: 2012 Február 07, 19:07:08 »


Csak az idf/dellortókkal van így vagy a weber dav/dgv/dfev/dfav-kal is központi karbiként szerelve? Én úgy olvastam régebben valamelyik angol honlapon, hogy a dfev jobb központi karbiként mint a gyári solex és jobb az idf-eknél/dellortóknál is.


Ebben én is biztos vagyok, de a két dupla karbit nem közelíti meg. Callook variált sokat központival, de most neki is dupla van már régóta. Nem véletlenül.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Robpanzer
« Hozzászólás #16177 Dátum: 2012 Február 07, 19:01:54 »

A központi karbik nagy hátránya, hogy hosszú a szívócső. Ha ez a karbi még ráadásul nagy venturival is rendelkezik, mint általában a weber dupla karbik vagy a dellortok akkor a porlasztás olyan lesz, hogy éppen egy rövid szívócsőhöz ideális, vagy aránytalanul túl kell dúsítani, hogy menjen a motor.

Az ICT rövid szívócsővel közvetlenül a hengerfejek felett jobb, mint egy hiper-szuper karbi középen. A központi a hosszú szívócső miatt nehezebben állítható be és nem is hoz akkora teljesítmény előnyt.

Központi karbira egy viszonylag kis venturis karbi megfelelőbb, mert a szívócsőhöz mérten kicsi a venturija, a porlasztás jó lesz és az áramlás miatt kevésbé okozza a szívócső falán lecsapódást. A kis venturis karbi viszont soha nem tud nagy teljesítményt hozni.

Nagy vonalakban ennyi.


Csak az idf/dellortókkal van így vagy a weber dav/dgv/dfev/dfav-kal is központi karbiként szerelve? Én úgy olvastam régebben valamelyik angol honlapon, hogy a dfev jobb központi karbiként mint a gyári solex és jobb az idf-eknél/dellortóknál is.
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #16176 Dátum: 2012 Február 07, 11:29:55 »

meg venturi Wink én 28ast tennék  varázsló-callok 30ast, maresz meg hagyná a 32-est had forogjon Grin
én is hagyom.  Cool

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #16175 Dátum: 2012 Február 07, 11:15:37 »

2oldalra jok....fuvokázás kérdáse minden
meg venturi Wink én 28ast tennék  varázsló-callok 30ast, maresz meg hagyná a 32-est had forogjon Grin

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #16174 Dátum: 2012 Február 07, 10:29:50 »

és az IDF36-osak az 1776-omra jók lesznek (w120-szal)?  Cool Evil
2oldalra jok....fuvokázás kérdáse minden

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #16173 Dátum: 2012 Február 07, 10:28:11 »

A központi karbik nagy hátránya, hogy hosszú a szívócső. Ha ez a karbi még ráadásul nagy venturival is rendelkezik, mint általában a weber dupla karbik vagy a dellortok akkor a porlasztás olyan lesz, hogy éppen egy rövid szívócsőhöz ideális, vagy aránytalanul túl kell dúsítani, hogy menjen a motor.

Az ICT rövid szívócsővel közvetlenül a hengerfejek felett jobb, mint egy hiper-szuper karbi középen. A központi a hosszú szívócső miatt nehezebben állítható be és nem is hoz akkora teljesítmény előnyt.

Központi karbira egy viszonylag kis venturis karbi megfelelőbb, mert a szívócsőhöz mérten kicsi a venturija, a porlasztás jó lesz és az áramlás miatt kevésbé okozza a szívócső falán lecsapódást. A kis venturis karbi viszont soha nem tud nagy teljesítményt hozni.

Nagy vonalakban ennyi.
és az IDF36-osak az 1776-omra jók lesznek (w120-szal)?  Cool Evil

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16172 Dátum: 2012 Február 07, 10:01:27 »

Mert régi/koszos/felújítandó, szerkeszteni kell hozzá rudazatot, macera stb, vagy mert rosszabb konstrukció eleve, mint egy ICT Weber ?

A központi karbik nagy hátránya, hogy hosszú a szívócső. Ha ez a karbi még ráadásul nagy venturival is rendelkezik, mint általában a weber dupla karbik vagy a dellortok akkor a porlasztás olyan lesz, hogy éppen egy rövid szívócsőhöz ideális, vagy aránytalanul túl kell dúsítani, hogy menjen a motor.

Az ICT rövid szívócsővel közvetlenül a hengerfejek felett jobb, mint egy hiper-szuper karbi középen. A központi a hosszú szívócső miatt nehezebben állítható be és nem is hoz akkora teljesítmény előnyt.

Központi karbira egy viszonylag kis venturis karbi megfelelőbb, mert a szívócsőhöz mérten kicsi a venturija, a porlasztás jó lesz és az áramlás miatt kevésbé okozza a szívócső falán lecsapódást. A kis venturis karbi viszont soha nem tud nagy teljesítményt hozni.

Nagy vonalakban ennyi.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #16171 Dátum: 2012 Február 06, 13:40:16 »

Mert régi/koszos/felújítandó, szerkeszteni kell hozzá rudazatot, macera stb, vagy mert rosszabb konstrukció eleve, mint egy ICT Weber ?
ez egy pontos sorrend....
amennyi szivás van vele mire megy mire beállitod és utána nagy csalodás.....
föleg ha korrektül akarod pénzbe is sok

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #16170 Dátum: 2012 Február 06, 13:38:42 »

pont annyit ér mint a közpinti weber...

Mert régi/koszos/felújítandó, szerkeszteni kell hozzá rudazatot, macera stb, vagy mert rosszabb konstrukció eleve, mint egy ICT Weber ?

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #16169 Dátum: 2012 Február 05, 22:24:10 »

Még nem határoztam el, hogy eladom, de az első olyan dolog amitől lehet meg kell válnom: a 2 db PDSIT karbik.
Ugyanúgy vannak, ahogy a varázslótól megvettem. És ugyanannyiért is adnám el. Szívócsonkostul. Dupla szívós hengerfejekhez.
Érdekelhet valakit?

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16168 Dátum: 2012 Február 05, 21:35:02 »

Na meg a legtöbb az "univerzális", így 48-as karbihoz készítették, de felteheted rá a kisebbeket is. Illetve néhány gyártónál van direkt 36-os, 40-es, 44-es, 48-as...

Létezik. A legnagyobb különbség a felszerelés nehézségében van. Míg egy CSP szívócső úgy van kialakítva, hogy kicsomagolod és felszereled, addig az itthon kapható példányokat én 2 napig szoktam faragni...
1. Annyira húsosak, hogy lemezelés nyílásán nem férnek be. (Én már nem is reszelővel, hanem fűrésszel szoktam faragni!!)
2. A talp is annyira húsos, hogy a hengerfej tőcsavarjai nem érnek át rajta...
3. A talpnál tőben is annyira nagy a cső külső átmérője, hogy az anyákat nem tudod rátenni a tőcsavarokra...
4. Néha még a karbi rögzítő tőcsavarokat is mókolni kell, plusz picit felfúrni a karbik talpán a furatokat, hogy felmenjenek...


Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16167 Dátum: 2012 Február 05, 21:32:00 »

Létezik. A legnagyobb különbség a felszerelés nehézségében van. Míg egy CSP szívócső úgy van kialakítva, hogy kicsomagolod és felszereled, addig az itthon kapható példányokat én 2 napig szoktam faragni...
1. Annyira húsosak, hogy lemezelés nyílásán nem férnek be. (Én már nem is reszelővel, hanem fűrésszel szoktam faragni!!)
2. A talp is annyira húsos, hogy a hengerfej tőcsavarjai nem érnek át rajta...
3. A talpnál tőben is annyira nagy a cső külső átmérője, hogy az anyákat nem tudod rátenni a tőcsavarokra...
4. Néha még a karbi rögzítő tőcsavarokat is mókolni kell, plusz picit felfúrni a karbik talpán a furatokat, hogy felmenjenek...

szívócsőből létezik több féle is egy adott karbihoz (IDF36)? Ha igen, milyet érdemes keresni?

Nem elérhető dilikutya
Hozzászólások: 154


Haladavas...

« Hozzászólás #16166 Dátum: 2012 Február 05, 21:07:41 »

Kösz mindenkinek. Ezért kérdeztem. De nagyon úgy néz ki, hogy akkor csak kell mindenből a dupla.
Kösz mégegyszer
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #16165 Dátum: 2012 Február 05, 20:48:26 »

Ahogy Maresz mondja, ahhoz is kell szívócső... Sokkal olcsóbb nem lesz, de cserébe egy erősen kompromisszumos valamit kapunk...
Tuning motort így nem lehet építeni... A széria karbis tuning motorok meg szörnyűek számomra... De szerintem Maresz is utálja őket mint a sz@rt...

szívócsőből létezik több féle is egy adott karbihoz (IDF36)? Ha igen, milyet érdemes keresni?

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Oldalak: 1 ... 148 149 150 151 152 [153] 154 155 156 157 158 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.151 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.