www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 07, 18:13:46

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921203 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 74 75 76 77 78 [79] 80 81 82 83 84 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3334669 alkalommal)
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19164 Dátum: 2013 November 20, 20:04:30 »

Az azért derekas.  Shocked

Én úgy tudtam viszonylag gyorsan cserélni, hogy csáposon volt az autó, volt gyertyamenet helyére betekerhető levegő csatlakozóm, amin keresztül nyomást adtam a hengerekbe, hogy ne essen be a szelep. Meg volt nagyon pöpec rugó összenyomóm és ketten csináltuk. Mondjuk akkor erősített rugókat kellett cserélni és a teljes sort kicseréltük.

Amikor meg Varázslónak tört el a rugó, akkor telefonon szültük meg ketten azt a módszert, hogy a szelepszárra kábelkötegelőt kötsz, hogy a szelep ne tudjon becsúszni, aztán satuban összenyomod a szeleprugót és vékony dróttal összekötözöd azt, beteszed a rugót, tányért, ékeket a helyére, majd oldod a drótot. Végül még kibányászod a drótot és a kötegelőt.

Régen a bogaramban nekem is eltört kétszer is, másodjára már fél órán belül kicseréltem a parkolóban a ház előtt...
(És összesen egy darab csavarhúzó volt a teljes szerszámkészletem, semmi más Wink )

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19163 Dátum: 2013 November 20, 19:55:06 »

Itt egy fotó egy hasonlóról.

Eléggé adja magát a dolog: A két lemezt amin olyan kivágások vannak mint a kabik tetején a torkok, azok kerülnek a karbik tetejére a két felfelé álló nyúlvánnal a turbinaház felé. A két nyúlvánban lévő fészekbe ül be a keresztrúd 2 végén lévő golyó, így a keresztrúd a 2 karbi között lesz majd a turbinaház előtt. A keresztrúdra húzod rá a 3 alumínium kart: A rövidebb megy középre, azt húzza a gázbowden, a másik kettő meg a 2 szélére. Ez a 2 alu kar nyomja a 2 kis pillangótengelyre szerelt lemez kart a 2 kis faudikkal szerelt pálcákon keresztül.

Itt látod az egyik oldalt:

http://schlosser-boxer.blogspot.hu/2013/08/dellorto-problema-ilyet-meg-nem-lattunk.html


[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19162 Dátum: 2013 November 20, 19:52:31 »

Eléggé adja magát a dolog: A két lemezt amin olyan kivágások vannak mint a kabik tetején a torkok, azok kerülnek a karbik tetejére a két felfelé álló nyúlvánnal a turbinaház felé. A két nyúlvánban lévő fészekbe ül be a keresztrúd 2 végén lévő golyó, így a keresztrúd a 2 karbi között lesz majd a turbinaház előtt. A keresztrúdra húzod rá a 3 alumínium kart: A rövidebb megy középre, azt húzza a gázbowden, a másik kettő meg a 2 szélére. Ez a 2 alu kar nyomja a 2 kis pillangótengelyre szerelt lemez kart a 2 kis faudikkal szerelt pálcákon keresztül.

Itt látod az egyik oldalt:

http://schlosser-boxer.blogspot.hu/2013/08/dellorto-problema-ilyet-meg-nem-lattunk.html

Van esetleg valakinek fotója/robbantott ábrája arról, hogy a dupla karbi gázrudazatának a részei hova valóak, hogyan kell összeszerelni? (Kezdődik a lego)
Ilyennek:

Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #19161 Dátum: 2013 November 20, 19:48:27 »

Régen a bogaramban nekem is eltört kétszer is, másodjára már fél órán belül kicseréltem a parkolóban a ház előtt...
(És összesen egy darab csavarhúzó volt a teljes szerszámkészletem, semmi más Wink )
Az semmi, én, ha kell, fél óra alatt egy egész bogarat kicserélek. Cheesy
 Ebben természetesen nincs benne az okmányirodai ügyintézés. Evil

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #19160 Dátum: 2013 November 20, 19:39:39 »



A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #19159 Dátum: 2013 November 20, 19:36:21 »



A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #19158 Dátum: 2013 November 20, 19:34:28 »

Régen a bogaramban nekem is eltört kétszer is, másodjára már fél órán belül kicseréltem a parkolóban a ház előtt...
(És összesen egy darab csavarhúzó volt a teljes szerszámkészletem, semmi más Wink )

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #19157 Dátum: 2013 November 20, 19:33:49 »

A gyanúm beigazolódott.
<beszúrt kép törölve>


Régen a bogaramban nekem is eltört kétszer is, másodjára már fél órán belül kicseréltem a parkolóban a ház előtt...
(És összesen egy darab csavarhúzó volt a teljes szerszámkészletem, semmi más Wink )

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #19156 Dátum: 2013 November 20, 19:32:20 »

Azok a hosszú Skandináv éjszakák.  Grin
Meg a sötét nappalok... Nem csoda, hogy ott mindenki depressziós, vagy alkesz (persze csak otthon, a 4 fal között)..
Abban a hidegben szétfagy a szeleprugó és eltörik. Cool

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14979

« Hozzászólás #19155 Dátum: 2013 November 20, 19:29:37 »

A gyanúm beigazolódott.
<beszúrt kép törölve>

Azok a hosszú Skandináv éjszakák.  Grin
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #19154 Dátum: 2013 November 20, 18:46:34 »


Nem használnék nagy tengelyt, sem nagy karbit, nem lenne nagyszelepes hengerfej, hanem egy nyomatékos, jó kis túramotor lenne.


Aha, ezt a sztorit már hallottuk aztán mi lett a vége...  Grin

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #19153 Dátum: 2013 November 20, 18:45:48 »

Nem, az első futómű kopogott.  Jezusom ...

ez miez?
szeleprugó?
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #19152 Dátum: 2013 November 20, 18:35:48 »



Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #19151 Dátum: 2013 November 20, 18:33:44 »

A gyanúm beigazolódott.
<beszúrt kép törölve>
ez miez?
szeleprugó?



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #19150 Dátum: 2013 November 20, 18:26:03 »

A gyanúm beigazolódott.


Megint izgalmak vannak a piros motorjával.
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #19149 Dátum: 2013 November 20, 17:55:27 »

Van esetleg valakinek fotója/robbantott ábrája arról, hogy a dupla karbi gázrudazatának a részei hova valóak, hogyan kell összeszerelni? (Kezdődik a lego)
Ilyennek:

[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
« Utoljára szerkesztve: 2013 November 20, 18:06:01 írta Forest »

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #19148 Dátum: 2013 November 20, 16:53:08 »

Megint izgalmak vannak a piros motorjával.
Minden gond nélkül bementem a melóba.
Mikor jöttem el, egy puffanással indult (nem szokott ilyet), azóta csattog. Az erő nem ment el, mint a múltkor, amikor lelazult a himbatengely. Most táncol a gyerkőc, de mindjárt indulunk haza és lekapom a szelepfedeleket.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19147 Dátum: 2013 November 17, 19:48:30 »

nagyszelepes ? a 40/35 az mi a fasz ha nem nagy Evil


42/37 és 45/39 a nagy szelepes.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #19146 Dátum: 2013 November 17, 18:58:08 »

Gondolkodom ismét egy kocka motor építésén.

83X82-es vagy 85.5X82-es motorban. Ez 1775 illetve 1883 köbcenti lenne.
Nem használnék nagy tengelyt, sem nagy karbit, nem lenne nagyszelepes hengerfej, hanem egy nyomatékos, jó kis túramotor lenne.

Érdekelne, hogy mi jön ki belőle és mennyivel jobb, mint egy "sima" 1776-os.

40X35 szelepek, w110-es tengely és valami egytorkú, de dupla karbi szett. Ez a koncepció.
nagyszelepes ? a 40/35 az mi a fasz ha nem nagy Evil
« Utoljára szerkesztve: 2013 November 17, 19:09:13 írta tati »

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19145 Dátum: 2013 November 17, 17:29:43 »

Gondolkodom ismét egy kocka motor építésén.

83X82-es vagy 85.5X82-es motorban. Ez 1775 illetve 1883 köbcenti lenne.
Nem használnék nagy tengelyt, sem nagy karbit, nem lenne nagyszelepes hengerfej, hanem egy nyomatékos, jó kis túramotor lenne.

Érdekelne, hogy mi jön ki belőle és mennyivel jobb, mint egy "sima" 1776-os.

40X35 szelepek, w110-es tengely és valami egytorkú, de dupla karbi szett. Ez a koncepció.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19144 Dátum: 2013 November 17, 15:23:48 »

SleepAir-nek a hegesztehő fajtából faragtunk fel egyet.

http://schlosser-boxer.blogspot.hu/2013/04/16-ora.html

Akkor ez sokkal jobb.


Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #19143 Dátum: 2013 November 17, 14:44:19 »

Akkor ez sokkal jobb.

A képen a 2 gumibak fölött látsz 2 fém darabot ami nincs kékre festve. Ezeket hozzá kell hegeszteni a 2 nyúlványhoz a váltó mellett. Ehhez rögzíti a váltót ez a konzol. A Tati által gyártottnál nem kell hegeszteni az alvázhoz, annál a 2 nyúlványhoz támaszt neki a váltó lefogató. Magyarul a Tati-féle cucc hegesztés nélkül, 4 anyával rögzíthető és ugyanilyen gyorsan eltávolítható.

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19142 Dátum: 2013 November 17, 11:18:31 »

A képen a 2 gumibak fölött látsz 2 fém darabot ami nincs kékre festve. Ezeket hozzá kell hegeszteni a 2 nyúlványhoz a váltó mellett. Ehhez rögzíti a váltót ez a konzol. A Tati által gyártottnál nem kell hegeszteni az alvázhoz, annál a 2 nyúlványhoz támaszt neki a váltó lefogató. Magyarul a Tati-féle cucc hegesztés nélkül, 4 anyával rögzíthető és ugyanilyen gyorsan eltávolítható.

Ezen mit értesz?

Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #19141 Dátum: 2013 November 17, 10:38:21 »

a kék az hegesztős az enyém feltámaszkodós.....
Ezen mit értesz?
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #19140 Dátum: 2013 November 17, 09:01:35 »

Jól fog amúgy majd kinézni,az első merevítő kék,a hátsó piros,a tornymerevítő polírozott alu,a váltó maga pedig meg fekete lesz.
a kék az hegesztős az enyém feltámaszkodós.....

Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #19139 Dátum: 2013 November 16, 22:42:25 »

Köszönöm! Wink

Akkor beszerzem mindkettőt.Szerencsétlen autó tényleg keményen tele lesz építve mindenféle tömegnövelő vasakkal. Grin
Jól fog amúgy majd kinézni,az első merevítő kék,a hátsó piros,a tornymerevítő polírozott alu,a váltó maga pedig meg fekete lesz.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #19138 Dátum: 2013 November 16, 22:35:52 »


A két nyúlvány, amin a motor és a váltó van, nem túl erős. Simán hajlítgatja a motor erősebb gyorsításnál, ebben egy kicsit segít a piros színű, erősebb hátsó tartó. A két nyúlványt egymáshoz rögzíti, nem mozog annyira.
Szerintem érdemes cserélni.
Köszönöm! Wink

Akkor beszerzem mindkettőt.Szerencsétlen autó tényleg keményen tele lesz építve mindenféle tömegnövelő vasakkal. Grin
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19137 Dátum: 2013 November 16, 22:32:02 »

Kösz a választ Zoli!

Még az a kérdésem,hogy egy 1915-ös motorhoz érdemesebb cserélni a pirosat is erre az erősebb verzióra,vagy elég ha csak a kéket beépítjük?


A két nyúlvány, amin a motor és a váltó van, nem túl erős. Simán hajlítgatja a motor erősebb gyorsításnál, ebben egy kicsit segít a piros színű, erősebb hátsó tartó. A két nyúlványt egymáshoz rögzíti, nem mozog annyira.
Szerintem érdemes cserélni.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #19136 Dátum: 2013 November 16, 21:50:57 »

A piros az gyárilag is van, csak vékonyabb anyagból. Arra vannak csavarozva a váltótartó bakok. A kék az jó, az akadályozza meg a váltó billegését ha gyorsulgatsz, ha leugrasz a kuplungról.

Kösz a választ Zoli!

Még az a kérdésem,hogy egy 1915-ös motorhoz érdemesebb cserélni a pirosat is erre az erősebb verzióra,vagy elég ha csak a kéket beépítjük?
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19135 Dátum: 2013 November 16, 21:36:28 »

A piros az gyárilag is van, csak vékonyabb anyagból. Arra vannak csavarozva a váltótartó bakok. A kék az jó, az akadályozza meg a váltó billegését ha gyorsulgatsz, ha leugrasz a kuplungról.

Kérdés!

Ha jól tudom,akkor mindkettő merevítő a váltót támasztja alá,ez egyik elől,a másik meg hátul.

Vagy mi a piros,és mi a kék tartóvasnak a funkciója,feladata?

Melyiket érdemesebb beépíteni?

Szokták a kettőt egyszerre alkalmazni,vagy az már túlbiztosítja az egészet?

A válaszokat előre is köszönöm!! Wink

Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #19134 Dátum: 2013 November 16, 19:22:55 »

Kérdés!

Ha jól tudom,akkor mindkettő merevítő a váltót támasztja alá,ez egyik elől,a másik meg hátul.

Vagy mi a piros,és mi a kék tartóvasnak a funkciója,feladata?

Melyiket érdemesebb beépíteni?

Szokták a kettőt egyszerre alkalmazni,vagy az már túlbiztosítja az egészet?

A válaszokat előre is köszönöm!! Wink

[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #19133 Dátum: 2013 November 09, 07:34:07 »

Jó helyen matatsz!

történelem óra Cheesy

Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #19132 Dátum: 2013 November 08, 21:43:54 »

Jó helyen matatsz!

A chevy hajtokar story is innen jon, nem?
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #19131 Dátum: 2013 November 07, 22:24:00 »

És mekkora hengerekkel, dugókkal gyártották a Corvair motorokat? 92mm, 94mm. Ismerős? Anno ezeket ráfaragták bogár motorokra, így lett az 1834 és az 1915 cm3. 2 tipikus typ1 nagymotor méret.

A chevy hajtokar story is innen jon, nem?

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19130 Dátum: 2013 November 07, 22:06:22 »

És mekkora hengerekkel, dugókkal gyártották a Corvair motorokat? 92mm, 94mm. Ismerős? Anno ezeket ráfaragták bogár motorokra, így lett az 1834 és az 1915 cm3. 2 tipikus typ1 nagymotor méret.

á ezt nem hiszem!

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #19129 Dátum: 2013 November 07, 17:54:58 »

Gugli szerint 140. Grin
á ezt nem hiszem!

Nem elérhető bitus76
Hozzászólások: 2024


06 30 460 2831

« Hozzászólás #19128 Dátum: 2013 November 07, 17:22:55 »

Gugli szerint 140. Grin
gondolom van vagy50 lóerő Grin

VW 1200.1963.
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #19127 Dátum: 2013 November 06, 16:50:03 »

gondolom van vagy50 lóerő Grin
100 paci környékén mozog


Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #19126 Dátum: 2013 November 06, 13:35:51 »

Inkább egy Chevrolet Corvair 6 hengerese. Wink
gondolom van vagy50 lóerő Grin

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #19125 Dátum: 2013 November 06, 09:20:58 »

baszki nem is láttam még ilyet ,honnan tudtad? Shocked
Oldalak: 1 ... 74 75 76 77 78 [79] 80 81 82 83 84 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.167 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.