www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 06:16:48
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
29
30
31
32
33
[
34
]
35
36
37
38
39
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3367182 alkalommal)
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20964 Dátum:
2014 Október 17, 21:16:36 »
Idézetet írta: callook - 2014 Október 17, 21:06:37
Én arra gondoltam, hogy 90-es löketűre a DPR alakította át?! Vagy valami hasonló cég.
http://dprmachine.com.s152704.gridserver.com/pictures/
Ja, igen, lehetséges. Ezek nagy mágusok.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20963 Dátum:
2014 Október 17, 21:14:52 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2014 Október 17, 21:00:21
En is azt mondom, hogy most nyugodj meg egy kicsit!
(...)
Pont ezt akartam írni! Feleslegesen nem kell bonyolítani!
Szerintem az én autóm futóműve nagyon jó. A hátulja a koppra betekert piros konival és a 27 mm-es sway-a-way-jel egyszerűen kurva jó! Amikor betettem, nem hittem el, hogy az autó ennyire megváltozott. Egy fosból egy nagyon jól irányítható, semlegesen forduló, de gázzal irányítható autó lett. Gázzal kicsit túlkormányozott, kicsit alattomos, de ennyi kell az adrenalinhoz.
Úgy mentem 2:34-et a Hungaroringen, hogy hátul téli gumi volt és 5000 fölé sehol sem forgattam, valamint nagyon konzervatív féktávokat vettem.
Ezzel gumival is be tudnék menni talán 2:30 alá, a célegyenes végén 164-et mértem GPS-szel és még nyomhattam volna, mert a fékkel nincs baj.
Az lesz a legjobb, ha egyszer mész, vagy viszlek az enyémmel. Legalább megérzed, hogy a 140+ lóerő milyen a Bogárban, milyen amikor gázra keresztbe áll kettesben.
A 320d BMW akkor tudott utolérni, amikor elvettem a gázt 170 környékén, mert ott már kezd nem stabil lenni. Nem kell elrúgni induláskor ahhoz, hogy 7.5-7.8 s alatt százon legyen. Azért az nem rossz ám és ezzel az autóval lehet fordulni is, sem a motor, sem a futómű nem hasonlít Bogárhoz.
És nincs alatta Bilstein gewinde csilliókért és rugózik is.
Sleepair ment vele, nem kemény és nem is pattogós. Lehet, hogy véletlenül sikerült ilyenre, de nekem nagyon tetszik és azért vezettem már pár sportos autót.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20962 Dátum:
2014 Október 17, 21:14:23 »
Idézetet írta: Narancs - 2014 Október 17, 20:11:03
Akkor viszont ezeket az autókat nem nagyon adják el,nem nagyon hírdetgetik!
Sot, en azon szoktam meglepodni, hogy 10-15 eve ugy megepultek, hogy a mieink koszono viszonyban sincsenek meg most sem! Es azota csak kicsit valtoznak es mindig talalok rajtuk valami uj, fincsi reszletet.
Hannoverben kb. 40-50 ilyen autot lattunk eloben
http://s110.photobucket.com/user/Bogara_ZO/library/Hannover%20-%20Mai%20kaefer%20treffen%20-%202013?sort=2&page=1
«
Utoljára szerkesztve: 2014 Október 17, 21:21:46 írta sleepAIR
»
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20961 Dátum:
2014 Október 17, 21:06:37 »
Én arra gondoltam, hogy 90-es löketűre a DPR alakította át?! Vagy valami hasonló cég.
http://dprmachine.com.s152704.gridserver.com/pictures/
Idézetet írta: Varázsló - 2014 Október 17, 20:56:01
Szerintem Scat, azon van ilyen körbefutó oil groove, az enyémen is van, viszont miért van hegesztve a balansz súly (welded counterweight)?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20960 Dátum:
2014 Október 17, 21:00:21 »
Idézetet írta: Narancs - 2014 Október 17, 17:19:18
Ilyent a Lindorékkal vagy a Kárászyékkal simán lehet gyártatni,jóval a bolti ár alatt.
Akkor nem csodálom,hogy azt mondtad,mikor a Monyó kabrióját vezetted,hogy olyan rugó és komfortérzete volt az autónak,amilyet bogárnál még soha sem éreztél.Azért a torziós rugó kicsit másképpen viselkedhet,rugózhat mint egy ilyen tekercsrugós gewinde.
En is azt mondom, hogy most nyugodj meg egy kicsit!
Elegge utana neztem es utcara nem nagyon ajanljak a hatso gewindet, mert
- ko kemeny tole a kocsi, spartai
- a kutyacsont (uniball keress ra) sokaknak eltorik
- csak 3 de inkabb 5 agu cup strebevel egyutt hasznalhato, mert az auto sulya atkerul az ontvenyre
- nehezebb legyartatni mint gondolod, mert baromi szuk a hely a feltengelyeknel, es keves helyen van ilyen kis atmeroju rugo
Utcan szinte csak olyan autoban latod, ahol a boszme (mondjuk g50 vagy 915) valto miatt vagni kell a torzio hazat.
Tenyleg majdnem mindenki a torzio benthagyasat mondja, maximum finomhangolás celjabol jo rugokat rakni hatra, de az megint mas, sokkal gyengebbek. Tobb a hatranya, mint elonye szerintem.
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20959 Dátum:
2014 Október 17, 20:56:01 »
Idézetet írta: callook - 2014 Október 17, 20:38:23
DPR?
Szerintem Scat, azon van ilyen körbefutó oil groove, az enyémen is van, viszont miért van hegesztve a balansz súly (welded counterweight)?
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20958 Dátum:
2014 Október 17, 20:42:14 »
Idézetet írta: callook - 2014 Október 17, 20:38:23
DPR?
tudom én ? abban sem voltam először biztos hogy főtengely
www.tatinson.hu
www.kck.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20957 Dátum:
2014 Október 17, 20:40:11 »
Idézetet írta: Narancs - 2014 Október 17, 20:34:32
Ezzel mi történt?
ez ilyen ha jól értem 90mm lökethossz ehhez szanaszét kell marni a blokkot
de megnyugodtam hegeszteni ezeksem tudnak
www.tatinson.hu
www.kck.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20956 Dátum:
2014 Október 17, 20:38:23 »
DPR?
Idézetet írta: tati - 2014 Október 17, 20:24:40
aztaqrvaéletbe <beszúrt kép törölve>
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20955 Dátum:
2014 Október 17, 20:34:32 »
Idézetet írta: tati - 2014 Október 17, 20:24:40
aztaqrvaéletbe <beszúrt kép törölve>
Ezzel mi történt?
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20954 Dátum:
2014 Október 17, 20:24:40 »
aztaqrvaéletbe
www.tatinson.hu
www.kck.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20953 Dátum:
2014 Október 17, 20:19:59 »
Idézetet írta: callook - 2014 Október 17, 19:21:32
A Monyó autójánál nem komfortérzet volt, hanem egyszerűen olyan volt, mintha nem bogárban ülnék. Mert feszes volt, sportos volt, de nem pattogós.
mer nehezebb mint egy passat vagy olyan nehéz mint e-mercedes
www.tatinson.hu
www.kck.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20952 Dátum:
2014 Október 17, 20:17:57 »
Idézetet írta: Narancs - 2014 Október 17, 20:11:03
Akkor viszont ezeket az autókat nem nagyon adják el,nem nagyon hírdetgetik!
Nézd végig a külföldi (nemzetközi) hírdetési oldalakat,sokszáz 1303-as kabrió közül,egy-kettő,vagy talán egy sincs olyan mint mondjuk a Monyóé.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Vagabond
Hozzászólások: 24281
A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20951 Dátum:
2014 Október 17, 20:16:40 »
Idézetet írta: Narancs - 2014 Október 17, 20:12:56
Kérlek!
Köszönöm!
Tóth Zoltán
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20950 Dátum:
2014 Október 17, 20:15:44 »
Idézetet írta: Narancs - 2014 Október 17, 19:41:14
Neked meg a tudásod nagyon elismerésre méltó Zoli!
Benned is egy zseni vagy egy fenomén veszett el!
ne túlozzunk!
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20949 Dátum:
2014 Október 17, 20:12:56 »
Idézetet írta: Vagabond - 2014 Október 17, 20:10:25
Egész nap olvasom az okosságokat,de bevallom nem is merem a Monyo ótót.
Mutasd már,ha kérhetem.!?
Kérlek!
[a csatolmányt egy admin törölte]
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20948 Dátum:
2014 Október 17, 20:11:03 »
Idézetet írta: callook - 2014 Október 17, 19:55:31
El kéne menned 1-2 nagy európai találkozóra, ahol sorban állnak a Monyóénál sokkal komolyabb autók.
Akkor viszont ezeket az autókat nem nagyon adják el,nem nagyon hírdetgetik!
Nézd végig a külföldi (nemzetközi) hírdetési oldalakat,sokszáz 1303-as kabrió közül,egy-kettő,vagy talán egy sincs olyan mint mondjuk a Monyóé.
Vagabond
Hozzászólások: 24281
A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20947 Dátum:
2014 Október 17, 20:10:25 »
Idézetet írta: Narancs - 2014 Október 17, 20:05:10
Új színe lesz a kocsijának?
Milyen és miért?
Egész nap olvasom az okosságokat,de bevallom nem is merem a Monyo ótót.
Mutasd már,ha kérhetem.!?
Tóth Zoltán
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20946 Dátum:
2014 Október 17, 20:05:10 »
Idézetet írta: callook - 2014 Október 17, 19:55:31
Új színe lesz a kocsijának?
Milyen és miért?
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20945 Dátum:
2014 Október 17, 19:55:31 »
Idézetet írta: Narancs - 2014 Október 17, 19:41:14
Ez a Monyó-féle kabrió,ez kibaszott fasza autó,az mellett,hogy eszméletlen szép,baromi erős,komoly technika,fék,váltó,futómű...még szerintem Európa szinten is kevés van hasoló szintű autóból (típusában,kategóriájában).
Neked meg a tudásod nagyon elismerésre méltó Zoli!
Benned is egy zseni vagy egy fenomén veszett el!
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20944 Dátum:
2014 Október 17, 19:41:14 »
Idézetet írta: callook - 2014 Október 17, 19:21:32
A Monyó autójánál nem komfortérzet volt, hanem egyszerűen olyan volt, mintha nem bogárban ülnék. Mert feszes volt, sportos volt, de nem pattogós.
Ilyet valóban nem éreztem még bogárban, mert jellemzően 2 irány van itthon a tuning bogaraknál:
1. Vagy csak az ültetés, az esztétika a cél és pattog a bogár.
2. Alapjaiban nem változik a futómű és marad a tuning motor mellett a bogár puha, letye, inkább komfortos mint sportos jellege.
A Monyóénál azt lehetett érezni, hogy olyanok rakták bele az utcai sportos futóművet, akik 20 éve benne vannak a bogár versenysportban és utcai átalakításokban. Emellett érezni lehetett, hogy itt minden passzol az autó, a motor tömegéhez, a motorerőhöz. Na meg azt lehetett érezni, hogy itt nem vágott híd, nem trabi gátló, nem a gumibakokon felülő karosszéria, nem golf gewinde, hanem minőségi oda kitalált alkatrészek vannak a kocsi alatt nagyon jól összeválogatva.
Ez a Monyó-féle kabrió,ez kibaszott fasza autó,az mellett,hogy eszméletlen szép,baromi erős,komoly technika,fék,váltó,futómű...még szerintem Európa szinten is kevés van hasoló szintű autóból (típusában,kategóriájában).
Neked meg a tudásod nagyon elismerésre méltó Zoli!
Benned is egy zseni vagy egy fenomén veszett el!
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20943 Dátum:
2014 Október 17, 19:31:34 »
Ezt nem tudom. Mi csak egyszer kerültönk kapcsolatba a Kárászyékkal, amikor a Formel V rugóval egybe integrált több fokozatban állítható szerelhető lengéscsillapítóit akartuk felújíttatni velük. Arra azt mondták, hogy nem tudják megcsinálni, csak tudnak helyette gyártani egy nem állítható lengéscsillapítót az autóhoz... Úgyhogy szétszereltük mi, letekertettük a 2 új rugót, leforgácsoltattuk a 2 új szárat, megvettük az új tömítéseket, lehomokoltattuk a házakat és összeraktuk őket.
Egyébként sokan próbálkoznak kevés sikerrel a bogárnál coilover-es rendszerrel. Sok gyártónak vannak hozzá univerzális alkatrészei, kész egységei, de azért nincs ott olyan sok hely, el kell találni a rugót, a csillapítást és sok a silány szar a piacon. Az 1-2 jó rendszert ami létezik nem hiába tudják drágán eladni.
Idézetet írta: Narancs - 2014 Október 17, 17:19:18
Ilyent a Lindorékkal vagy a Kárászyékkal simán lehet gyártatni,jóval a bolti ár alatt.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20942 Dátum:
2014 Október 17, 19:21:32 »
A Monyó autójánál nem komfortérzet volt, hanem egyszerűen olyan volt, mintha nem bogárban ülnék. Mert feszes volt, sportos volt, de nem pattogós.
Ilyet valóban nem éreztem még bogárban, mert jellemzően 2 irány van itthon a tuning bogaraknál:
1. Vagy csak az ültetés, az esztétika a cél és pattog a bogár.
2. Alapjaiban nem változik a futómű és marad a tuning motor mellett a bogár puha, letye, inkább komfortos mint sportos jellege.
A Monyóénál azt lehetett érezni, hogy olyanok rakták bele az utcai sportos futóművet, akik 20 éve benne vannak a bogár versenysportban és utcai átalakításokban. Emellett érezni lehetett, hogy itt minden passzol az autó, a motor tömegéhez, a motorerőhöz. Na meg azt lehetett érezni, hogy itt nem vágott híd, nem trabi gátló, nem a gumibakokon felülő karosszéria, nem golf gewinde, hanem minőségi oda kitalált alkatrészek vannak a kocsi alatt nagyon jól összeválogatva.
Idézetet írta: Narancs - 2014 Október 17, 17:19:18
Akkor nem csodálom,hogy azt mondtad,mikor a Monyó kabrióját vezetted,hogy olyan rugó és komfortérzete volt az autónak,amilyet bogárnál még soha sem éreztél.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20941 Dátum:
2014 Október 17, 19:11:18 »
Szerintem meg ha jól megválasztott a torziós rugó, akkor azzal is ugyanolyan jól viselkedik a bogár mint egy ilyen gewindevel. Ahogy Stunt is írta, az egyik legjobb befektetés volt neki az erősebb hátsó torzió, amitől rögtön megváltozott az autó "eleje" is. A Boxer shop egyszerűen a coilover mellett tette le a voksát.
Idézetet írta: Narancs - 2014 Október 17, 17:19:18
Azért a torziós rugó kicsit másképpen viselkedhet,rugózhat mint egy ilyen tekercsrugós gewinde.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20940 Dátum:
2014 Október 17, 17:19:18 »
Idézetet írta: callook - 2014 Október 17, 16:35:05
Helyette vannak ezek a rugók.
Ilyent a Lindorékkal vagy a Kárászyékkal simán lehet gyártatni,jóval a bolti ár alatt.
Akkor nem csodálom,hogy azt mondtad,mikor a Monyó kabrióját vezetted,hogy olyan rugó és komfortérzete volt az autónak,amilyet bogárnál még soha sem éreztél.Azért a torziós rugó kicsit másképpen viselkedhet,rugózhat mint egy ilyen tekercsrugós gewinde.
«
Utoljára szerkesztve: 2014 Október 17, 17:22:38 írta Narancs
»
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20939 Dátum:
2014 Október 17, 16:35:05 »
Helyette vannak ezek a rugók.
Idézetet írta: Narancs - 2014 Október 17, 16:28:07
Azt láttam,végülis egy hátsó gewinde.
De akkor mi van a torziós rudakkal?Azok a helyükön sincsenek?Teljesen el is hagyhatóak?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20938 Dátum:
2014 Október 17, 16:28:07 »
Idézetet írta: callook - 2014 Október 17, 15:59:20
Ezekkel ki lehet váltani hátul a torziós rugózást, így ugyanúgy állítható lesz hátul is, mint elől a gewindével. Pálya bogaraknál használják. Monyónak is ilyen van hátul.
Azt láttam,végülis egy hátsó gewinde.
De akkor mi van a torziós rudakkal?Azok a helyükön sincsenek?Teljesen el is hagyhatóak?
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20937 Dátum:
2014 Október 17, 15:59:20 »
Ezekkel ki lehet váltani hátul a torziós rugózást, így ugyanúgy állítható lesz hátul is, mint elől a gewindével. Pálya bogaraknál használják. Monyónak is ilyen van hátul.
Idézetet írta: Narancs - 2014 Október 17, 14:29:26
Most lehet,hogy nagy butaságot kérdezek.
Hátul a bogár rugózása nem torziós rugókkal,rudakkal van megoldva?Azzal nem?
Pl a kabrióhoz én is szereztem,vastagabb,Porsche 944-es rugókat.És a tornyokba nem csak lengéscsillapítók vannak bekötve?
Akkor miért vannak olyan hátsó lengéscsillapítók,amiken rugók is vannak?Vagy hogy van ez?
Ilyenre gondolok mint pl itt a képen.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20936 Dátum:
2014 Október 17, 14:29:26 »
Most lehet,hogy nagy butaságot kérdezek.
Hátul a bogár rugózása nem torziós rugókkal,rudakkal van megoldva?Azzal nem?
Pl a kabrióhoz én is szereztem,vastagabb,Porsche 944-es rugókat.És a tornyokba nem csak lengéscsillapítók vannak bekötve?
Akkor miért vannak olyan hátsó lengéscsillapítók,amiken rugók is vannak?Vagy hogy van ez?
Ilyenre gondolok mint pl itt a képen.
[a csatolmányt egy admin törölte]
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20935 Dátum:
2014 Október 17, 12:41:59 »
Nyissunk egy "Bosszantsuk Stuntot" topikot?
Idézetet írta: tati - 2014 Október 17, 11:38:07
de kezdjed csak ! linkeljél be minden szart ,így legalább mi is megtudjuk hogy mivel érdemes foglalkozni mert amúgy Stunt se ír semmit csak ha sikerül valakinek felhergelnie
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20934 Dátum:
2014 Október 17, 11:46:03 »
Idézetet írta: Narancs - 2014 Október 17, 11:42:57
De legalább normális válaszokat kapok,és talán más is,aki csak itt némán figyelget is tanul és "okosodik" a témában.
hát ezt mondom!
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20933 Dátum:
2014 Október 17, 11:42:57 »
Idézetet írta: tati - 2014 Október 17, 11:38:07
de kezdjed csak ! linkeljél be minden szart ,így legalább mi is megtudjuk hogy mivel érdemes foglalkozni mert amúgy Stunt se ír semmit csak ha sikerül valakinek felhergelnie
De legalább normális válaszokat kapok,és talán más is,aki csak itt némán figyelget is tanul és "okosodik" a témában.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20932 Dátum:
2014 Október 17, 11:41:01 »
Idézetet írta: tati - 2014 Október 17, 11:40:00
nyilván ezért használnak már gyárilag is ilyen erősítéseket aluminátium alkatrészekben
Így van, japánok nagyon szeretik.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20931 Dátum:
2014 Október 17, 11:40:07 »
Idézetet írta: Narancs - 2014 Október 17, 11:24:55
Amit linkeltem perselyeket,azoknak is 12mm-es a külső átmérőjük.
Nem tudok róla, hogy valaki árulna 14 mm-es menetperselyt azt gyártatni kell. A 12-es a 8 mm-es pálcához van. Ha ezt rakod 94 mm-es hengerhez, akkor a csavaroknál a tömítő felület nincs 2 mm, mindenképpen pasztázni kell, semmilyen papírtömítés nem elég jó hozzá.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20930 Dátum:
2014 Október 17, 11:40:00 »
Idézetet írta: Varázsló - 2014 Október 17, 11:37:11
Ha a helicoil (V-coil stb.) jól van megcsinálva, akkor erősebb, mint a gyári!
nyilván ezért használnak már gyárilag is ilyen erősítéseket aluminátium alkatrészekben
www.tatinson.hu
www.kck.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20929 Dátum:
2014 Október 17, 11:38:07 »
Idézetet írta: Varázsló - 2014 Október 17, 11:33:36
Ne kezdd megint ezt Narancs, neked nem kell atombiztos blokk,
de kezdjed csak ! linkeljél be minden szart ,így legalább mi is megtudjuk hogy mivel érdemes foglalkozni mert amúgy Stunt se ír semmit csak ha sikerül valakinek felhergelnie
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20928 Dátum:
2014 Október 17, 11:37:11 »
Idézetet írta: tati - 2014 Október 17, 11:33:11
teljesen igazad van, csak hogy lassan már nem lehet találni jó blokkot! és ha egy két csavar kijött akkor inkább az összeset beperselyezem viszont a tizes pálcához a hosszú helicoil tényleg a legjobb megoldás .
Igen, ha már egy-kettő kijött, akkor a többi is necces, ez okés.
Én próbálkoztam normál méretű helicoillal AS41-es blokkban, tehát a legrövidebbel, rátettem egy gagyi hengerfejet a hengerekre és nekizuhantam egy nyomatékkulcsal, 80Nm-nél még lekattant a kulcs. A hosszú menetjavítót nem tudtam kipróbálni, mert nem tudtam a blokkot lefogni!
Ha a helicoil (V-coil stb.) jól van megcsinálva, akkor erősebb, mint a gyári!
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20927 Dátum:
2014 Október 17, 11:33:36 »
Idézetet írta: Narancs - 2014 Október 17, 11:24:55
Amit linkeltem perselyeket,azoknak is 12mm-es a külső átmérőjük.
Szóval azt mondod,hogy az átperselyezett blokk az "atombiztos"?
Ne kezdd megint ezt Narancs, neked nem kell atombiztos blokk, maradj a gyári csavaroknál és spórolj pénzt. 180 lóerős typ1 motorok mennek gyári M10 hengerfej csavarokkal.
Vagy itt az én autóm! Már mentem vele több, mint 10e Km-t, és bár volt sok baja az elején, a hengerfej csavarokkal SOHA semmi nem volt és kifújás sem volt.
Ebben a kilométerben van 140-160 km/h-s autópálya Szegedre, van benne 4 vagy 5 Hungaroring pályanap, az egyik 32 fokos melegben és most kisétálok az autóhoz, pöccre indul és az alja porszáraz a hengereknél.
Nincs kifújás, nincs olaj eresztés, bírja a terhelést, milyen jobbat vagy többet szeretnél???
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20926 Dátum:
2014 Október 17, 11:33:11 »
Idézetet írta: Varázsló - 2014 Október 17, 11:28:40
Szerintem hülyeség egy jó vastagpálcás blokkot menetperselyezni, de 8 mm-esre átalakítani is.
A 10-es pálca akkor szakad ki, ha Lada szerelők 70-80 Nm-rel húzzák le a hengerfejcsavarokat ÉS utána meg a tulaj jól megmelegíti a blokkot valahogy. Ékszíj szakadással, vagy hegymenettel.
Ha 40 Nm-rel vagy alatta húzod meg a hengerfejcsavarokat SOHA nem fog kiszakadni. Inkább úgy ráhúzza a hengerfejet a hengerre, hogy a hengerfal belenyomódik 2-3 tizedet a hengerfejbe. Van ilyen hengerfejem.
Vagy a hengertalp nyomódik a blokkba.
teljesen igazad van, csak hogy lassan már nem lehet találni jó blokkot! és ha egy két csavar kijött akkor inkább az összeset beperselyezem viszont a tizes pálcához a hosszú helicoil tényleg a legjobb megoldás .
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20925 Dátum:
2014 Október 17, 11:28:40 »
Idézetet írta: tati - 2014 Október 17, 11:18:01
én annyit tennék hozzá hogy a vékonypálcás blokkot még nem láttam menetszakadva csak azt az egyet amit én basztam el , vastagot annál többet de azok is mind a túlhúzásból barmolásból adódtak. én ha vastagpálcásból építenék akkor biztos hogy menet perselyezném de ha már menetperselyezni kell akkor meg inkább nem geciznék 14es perselyekkel csak 12mm-el abba meg csak M8as vékony pálca fér (de 14mm-el perselyeztem már vastaghoz is mind a 16db-ot azzal sem volt meg nem is lesz baj többet)
Szerintem hülyeség egy jó vastagpálcás blokkot menetperselyezni, de 8 mm-esre átalakítani is.
A 10-es pálca akkor szakad ki, ha Lada szerelők 70-80 Nm-rel húzzák le a hengerfejcsavarokat ÉS utána meg a tulaj jól megmelegíti a blokkot valahogy. Ékszíj szakadással, vagy hegymenettel.
Ha 40 Nm-rel vagy alatta húzod meg a hengerfejcsavarokat SOHA nem fog kiszakadni. Inkább úgy ráhúzza a hengerfejet a hengerre, hogy a hengerfal belenyomódik 2-3 tizedet a hengerfejbe. Van ilyen hengerfejem.
Vagy a hengertalp nyomódik a blokkba.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak:
1
...
29
30
31
32
33
[
34
]
35
36
37
38
39
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...