www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 20:49:00

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: [1]
Nyomtatás
Szerző Téma: Fogalmak tisztázása  (Megtekintve 6530 alkalommal)
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #10 Dátum: 2006 Február 13, 11:45:24 »

offoljatok, ezaz, had akadjon ki minden moderátor..affene, egy moderátor offol, anarhiaaaaa! Smiley)))

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #9 Dátum: 2006 Február 13, 11:18:02 »

Üss! Tegnap láttam az arcosok klubját!  Cool

Miva', miva'!? Leöntlek olallyal, he!  (offolós!) Smiley
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #8 Dátum: 2006 Február 13, 10:25:21 »

Ganxta Zoli és a karter... :-)
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #7 Dátum: 2006 Február 13, 10:07:27 »

Ja, régóta böki a szemem (magyarok vagyunk, nem? - Király Linda után szabadon...):

KARTER: gy.k. a forgattyúsház, gyakran annak az olaj tárolására szolgáló részét értjük alatta. (ang.: crancase).

kartell: szövetség, egyezség v. megegyezés

Bármi más hülyeség... légyszi, légyszi.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #6 Dátum: 2006 Február 07, 10:05:17 »

Befecskendezes szelepnyitaskor van, nem? Tehat nem kulon valami szabajozza, hanem a vezermu tengely. De szoljatok mit tudok rosszul (biztos hogy van ilyen, eleg tanulo vagyok a temaban...)

Udv!

Igen, a szekvenciális befecskendezés szelepnyitáskor van, azonban a szelepnyitást a főtengely jeladó azonosítja be, egyes rendszereknél, ha kell holtponti megkülönböztetés ott használják a vezérműtengely jeladót. Ennek járulékos előnye, hogy hamarabb beazonosítja a főtengely helyzetet. (Tudniillik amikor fent a dugó, akkor lehet sűrítés és kipufogóütem is, noha ezt is beazonosíthatja a főtengely jeledó is, de ha van vezértengely jeladó is akkor gyorsabban, kevesebbet forgat a motor indításkor)

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #5 Dátum: 2006 Február 07, 09:54:06 »

Befecskendezes szelepnyitaskor van, nem? Tehat nem kulon valami szabajozza, hanem a vezermu tengely. De szoljatok mit tudok rosszul (biztos hogy van ilyen, eleg tanulo vagyok a temaban...)

Udv!

Nekem most úgy jött le, hogy a szekvenciális befecsi tényleg figyel a szelepnyitásra (írják is a kütyühöz, hogy kell egy vez. tengely jeladó hozzá).
A többi (akár hengerenkénti) befecsi egyszerre sprickol minden hengerhez, függetlenül a szelepek állításától (annyira nem függetlenül, mert kiszámolják, hogy mikor és mennyit sprickoljon, de azért nem szorosan függ a szelepek állásától).

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Lazly
Hozzászólások: 904

« Hozzászólás #4 Dátum: 2006 Február 07, 09:49:26 »

Tehát egy "sima" hengerenkénti befecsi pusztán annyiban különbözik egy központitól, hogy minden henger közelébe raktak egy befecsit?
Az én fejemben az élt, hogy akkor már ügyelnek a befecskendezés sorrendjére is.
De ezek szerint az külön fícsőr.

(Bár azt tudtam, hogy a K-Jet folyamatosan sprickol mindenhova.)

Befecskendezes szelepnyitaskor van, nem? Tehat nem kulon valami szabajozza, hanem a vezermu tengely. De szoljatok mit tudok rosszul (biztos hogy van ilyen, eleg tanulo vagyok a temaban...)

Udv!
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #3 Dátum: 2006 Február 07, 09:15:21 »

Tehát egy "sima" hengerenkénti befecsi pusztán annyiban különbözik egy központitól, hogy minden henger közelébe raktak egy befecsit?
Az én fejemben az élt, hogy akkor már ügyelnek a befecskendezés sorrendjére is.
De ezek szerint az külön fícsőr.

(Bár azt tudtam, hogy a K-Jet folyamatosan sprickol mindenhova.)

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #2 Dátum: 2006 Február 07, 08:52:28 »

Első körben:

valaki meg tudná nekem mondani, hogy mi a különbség a "hengerenkénti" és a "szekvenciális" befecskendezés között?
(Mind a kettő hengerenként legalább egy befecsivel bír.)

A hengerenkénti befecskendezés egyik fajtája a szekvenciális hengerenkénti befecskendezés. A szekvenciális (sorrendi) arra utal, hogy a gyújtási sorrendnek megfelelően adagolja a tüzelőanyagot, ellenben a korábbi rendszerekkel, pl. a K Jetronic, amely K (konstant) folyamatosan, de az is hengerenkénti, nem pedig központi befecskendezés.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #1 Dátum: 2006 Február 06, 20:31:50 »


énszerintem hengerenkénti,mikor minden hangerhez külön befecskendező tartozik, a szekvenciális, meg amikor egy ciklus alatt többször is fecskendez be, nem az egész adagot egyszerre nyomja be.


Első körben:

valaki meg tudná nekem mondani, hogy mi a különbség a "hengerenkénti" és a "szekvenciális" befecskendezés között?
(Mind a kettő hengerenként legalább egy befecsivel bír.)

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Dátum: 2006 Február 06, 19:56:03 »

Első körben:

valaki meg tudná nekem mondani, hogy mi a különbség a "hengerenkénti" és a "szekvenciális" befecskendezés között?
(Mind a kettő hengerenként legalább egy befecsivel bír.)

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Oldalak: [1]
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.313 másodperc alatt készült el 20 lekéréssel.