www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 21, 23:12:52

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921219 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1167 1168 1169 1170 1171 [1172] 1173 1174 1175 1176 1177 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13237234 alkalommal)
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #33756 Dátum: 2009 Január 16, 19:41:23 »

közben rájöttem, hogy rossz útón járok. Az ilyen megoldások elveszik az ízét a Bogarazásnak.
'asszem ez a lényeg Wink

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #33755 Dátum: 2009 Január 16, 19:18:24 »

Én egy évben elketyegek 7-800 kilométert.Nekem belefér a karbantartás.

Majd a tízszeresét tekerem bele a kilométerórába 1 év alatt, de egyetértek veled. Volt nekem is CPI gyújtásom(ez megadta magát), sőt egyszer alkottam egy mikrokontrolleres programozható gyújtást is: ehhez összesen a gyújtáselosztót kellett átalakítani egy picit, úgyhogy plusszba mindig volt nálam egy komplett "hagyományos" elosztó is, amit aztán szerencsére soha nem kellett használni: jól működött, de nem volt érezhető különbség. Akkor lett volna értelme ha az egyszerű fordulatszámfüggő szabályozás helyett - amihez elég volt egy "görbe" adatait megadni - figyelembe vettem volna a motor-hőmérsékletet/ motor-terhelést. Ott bukott meg a dolog hogy ez már elég sok "görbét" eredményez amit kisérletezéssel kellett volna kitalálni...  De nem ezért került vissza a régi rendszer, közben rájöttem, hogy rossz útón járok. Az ilyen megoldások elveszik az ízét a Bogarazásnak.

'81 Hecho en México
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #33754 Dátum: 2009 Január 16, 18:20:23 »

A megszakítóból eredő problémák azért nem állnak fenn teljesen: nem fog beégni a megszakítód, nem lesz érzékeny a megszakítóhézagra, kondi sem okozhat problémát -> tovább tart + fordulatszámfüggetlen a szikra-teljesítménye. (csak közben behoztál a rendszerbe egy + hibaforrást is)
Én egy évben elketyegek 7-800 kilométert.Nekem belefér a karbantartás.
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #33753 Dátum: 2009 Január 16, 18:16:19 »

Ezeknek a gyújtás-kütyüknek amúgy mi jelentőségük van, ha amúgyis jó a széria gyújtás? Mi lehet tulajdonképpen még jobb egy jó gyújtástól?
Hidegen, melegen jól indul, nem hagy ki, nem köpdösi a gyertyákat, gyújtásproblémám nem nagyon van. Állítani meg ezt is kell, azt is kell, a megszakítóból eredő problémák ugyanúgy fennállnak ennél a rendszernél is.

A megszakítóból eredő problémák azért nem állnak fenn teljesen: nem fog beégni a megszakítód, nem lesz érzékeny a megszakítóhézagra, kondi sem okozhat problémát -> tovább tart + fordulatszámfüggetlen a szikra-teljesítménye. (csak közben behoztál a rendszerbe egy + hibaforrást is)

'81 Hecho en México
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #33752 Dátum: 2009 Január 16, 17:35:46 »

Ezeknek a gyújtás-kütyüknek amúgy mi jelentőségük van, ha amúgyis jó a széria gyújtás? Mi lehet tulajdonképpen még jobb egy jó gyújtástól?
Hidegen, melegen jól indul, nem hagy ki, nem köpdösi a gyertyákat, gyújtásproblémám nem nagyon van. Állítani meg ezt is kell, azt is kell, a megszakítóból eredő problémák ugyanúgy fennállnak ennél a rendszernél is.

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #33751 Dátum: 2009 Január 16, 16:46:05 »

Egy szovjet csodám nekem is van. Állítólag a trafó elé kell bekötni. Kb. 127 voltot ad a primer körnek....
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #33750 Dátum: 2009 Január 16, 10:57:27 »


Nekem is vmi hasonló cucc van. Egy kis dobozka. 80-as évekbeli. De nálam a trafó is maradt a gyári.

Az valószínűleg tranzisztoros gyújtás, a primer jel gyorsabban szakad meg, így nagyobb lesz az indukált szekunder feszültség, és annak felfutása.

VW Beetle - the original since 1938
Robpanzer
« Hozzászólás #33749 Dátum: 2009 Január 16, 09:29:27 »

Semmi mást nem kell kicserélni!
Sajna a mexakító marad, de azért ...  Wink


Nekem is vmi hasonló cucc van. Egy kis dobozka. 80-as évekbeli. De nálam a trafó is maradt a gyári.
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #33748 Dátum: 2009 Január 15, 22:38:37 »

Biztos sokat levolt mar irva.
De valaki röviden összefoglalhatná nekem. Hogy mivel jobb ez a trafo es mit kell hozza cserelni meg.

Semmi mást nem kell kicserélni!
Sajna a mexakító marad, de azért ...  Wink

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2009 Január 15, 22:40:16 írta imrüs »

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #33747 Dátum: 2009 Január 15, 22:19:44 »

Ez már párszor ki lett itt tárgyalva.
Vagy jó lesz sokáig, vagy az első évben megadja magát, rossz esetben az út szélén szerszám és tartalék trafó nélkül. Szóval amíg működik, addig jól teszi a dolgát, de egy csere-trafót érdemes magaddal cipelni.
Biztos sokat levolt mar irva.
De valaki röviden összefoglalhatná nekem. Hogy mivel jobb ez a trafo es mit kell hozza cserelni meg.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Mamut
Hozzászólások: 863


« Hozzászólás #33746 Dátum: 2009 Január 15, 21:27:36 »

Ok, köszönöm.

A Biblia arra tanít, hogy szeresd felebarátodat. A Káma Szutra pedig megmagyarázza, hogyan...
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #33745 Dátum: 2009 Január 15, 21:17:01 »

szerintem, felesleges  ezen matekolni
gyors vagy vazze! Wink

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #33744 Dátum: 2009 Január 15, 21:16:30 »

Kérdés: Typ4-es 2000-es motorról a karbikat át lehet -e rakni nagy szopás nélkül a typ1-es re, van-e értelme, létezik-e hozzá szívócső, illetve mit kell még cserélni, hogy jó legyen, be lehessen építeni.
 szerintem nincs értelme (a szerintemet akár el is hagyhatjuk)

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #33743 Dátum: 2009 Január 15, 21:15:38 »

Kérdés: Typ4-es 2000-es motorról a karbikat át lehet -e rakni nagy szopás nélkül a typ1-es re, van-e értelme, létezik-e hozzá szívócső, illetve mit kell még cserélni, hogy jó legyen, be lehessen építeni.
szerintem, felesleges  ezen matekolni

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Mamut
Hozzászólások: 863


« Hozzászólás #33742 Dátum: 2009 Január 15, 21:03:45 »

Kérdés: Typ4-es 2000-es motorról a karbikat át lehet -e rakni nagy szopás nélkül a typ1-es re, van-e értelme, létezik-e hozzá szívócső, illetve mit kell még cserélni, hogy jó legyen, be lehessen építeni.

A Biblia arra tanít, hogy szeresd felebarátodat. A Káma Szutra pedig megmagyarázza, hogyan...
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #33741 Dátum: 2009 Január 15, 20:45:44 »

azt jelenti.A mocim gyári, úgyhogy ilyen is volt, gyanítom a hőcserélője nem az eredeti már.
Jaja az enyém is ilyen! (Csak még a hőcserélőn is rajta a csatlakozási hely.... Tongue  Wink)

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #33740 Dátum: 2009 Január 15, 20:13:48 »

Mintha 2T kipuffot pucolna az ember. Pisztoly be érzéssel és egy kis plusz oxigén. Füstöl mint az M62 aztán begyullad és kész.  Grin
Nekem nem volt ilyenem sajna, így marad a homok meg a gumicső. A homokot, egy régi kislábosban kemping gázon melegítettem fel, saját, még középsulis gyakszán készített bádogtölcsérrel töltöttem be.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #33739 Dátum: 2009 Január 15, 20:11:02 »

Végül a lakatos valamilyen hegesztővel hevítette,égette ki belőle a kokszot.

Mintha 2T kipuffot pucolna az ember. Pisztoly be érzéssel és egy kis plusz oxigén. Füstöl mint az M62 aztán begyullad és kész.  Grin
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #33738 Dátum: 2009 Január 15, 19:49:30 »

Na ma nem kis szenvedések árán kipuccantottam az előmelegítő csövét.
Az én szívócsövemmel is nagyon megszenvedett Porsche.

Először próbálkozott,kocogtatással,ütögetéssel.Semmi.Aztán jött a bowden a fúrótokmányba.Semmi.Utána napokig(talán egy hétig is),erős maró savval volt feltöltve,áztatva.Semmi.Végül a lakatos valamilyen hegesztővel hevítette,égette ki belőle a kokszot.
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #33737 Dátum: 2009 Január 15, 19:34:45 »

anno nekünk homokszoros emberünk pucolta ki!hibátlanul! Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #33736 Dátum: 2009 Január 15, 18:29:06 »

Na ma nem kis szenvedések árán kipuccantottam az előmelegítő csövét.

Nos ez vár rám is hétvégén.Csak én cserélem egyből másikra.Garázs nincs sajna!

Nem elérhető Micka
Hozzászólások: 2264


1971, 1300 , GZL-700

« Hozzászólás #33735 Dátum: 2009 Január 15, 18:26:44 »

Ilyet tudok adni.De olyan, hogy nem tudod kihúzni belőle.Lehet kabrióba való volt.
csak találok normálisat
de azért köszi Smiley
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #33734 Dátum: 2009 Január 15, 18:21:30 »


Ilyet tudok adni.De olyan, hogy nem tudod kihúzni belőle.Lehet kabrióba való volt.

Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #33733 Dátum: 2009 Január 15, 17:14:34 »

Smiley jó meló, főleg ilyen hidegben


fűtött garázsban, kellemes 20 fokban nem vészes. Tongue Evil

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #33732 Dátum: 2009 Január 15, 17:13:57 »

Smiley jó meló, főleg ilyen hidegben

a "hátra" az azt jelenti hogy a kocsi eleje felé? a tűzfal és a kutyaház között? múltkor mintha azt mondta volna valaki, hogy 66-ban volt ilyen hőcserélő (bár az enyém is ilyen)
azt jelenti.A mocim gyári, úgyhogy ilyen is volt, gyanítom a hőcserélője nem az eredeti már.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #33731 Dátum: 2009 Január 15, 17:12:25 »

A légszűrőbe menő csővel pedig az volt a gondom, hogy nekem olyan a mocim, hogy ez a cső hátra megy a motor mögé, de a hőcserélőn nincs neki csöcs amire rácuppanna.
Smiley jó meló, főleg ilyen hidegben

a "hátra" az azt jelenti hogy a kocsi eleje felé? a tűzfal és a kutyaház között? múltkor mintha azt mondta volna valaki, hogy 66-ban volt ilyen hőcserélő (bár az enyém is ilyen)

ja és remélem nem zártad el a 3. henger hűtésének útját valahogy
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #33730 Dátum: 2009 Január 15, 17:05:02 »

Na ma nem kis szenvedések árán kipuccantottam az előmelegítő csövét. Először is légszűrő le, karbi le, fűtéscsövek le, takarólevezek ki, ékszíj le, kutyahát fellazít, dinamó ki, majd a kipuffon lévőcsavarokat kiszedtem, amik odarögzítik az előmelegítő csövét, majd kivettem a hf-ből a csavarokat, kicsit felfordítottam az egészet, hogy hozzáférjek a csőhöz, kiszedni nem tudtam így sem, tovább bontani meg nem volt kedvem....
Namármost átfújni nem tudtam, de jó erős drótot átdugni rajta sem, ezért a bowdenes dolog szóba sem jöhetett. És akkor azt csináltam, hogy egy 8-as fekete szövetszálas üzemanyagcsövet megtöltöttem forró apró szemű homokkal, a két végét csavarhúzós bittel bedugtam, majd beledugtam az egyik végét az előmelegítő csőbe, majd gumikalapáccsal elkezdtem kocogtatni, emellet az üzemanyagcső külsejét  ahogy ment befelé wd40-el fújogattam( vazelin nem volt itthon  Grin ). Ezt addig csináltam míg a cső másik vége túloldalt jókora marék korom társaságában meg nem jelent...
Áthúztam az egészet, majd szépen összeraktam a mocit, a gyertyák szemre jók voltak, a karbit kipuccantottam, visszaraktam a gyári főfúvókat, és láss csodát, sokkal jobb lett. A légszűrőbe menő csővel pedig az volt a gondom, hogy nekem olyan a mocim, hogy ez a cső hátra megy a motor mögé, de a hőcserélőn nincs neki csöcs amire rácuppanna. Na azt csináltam, hogy a csövön átszúrtam egy darab drótot, majd olyan 5 centis távolság tartásával hozzádrótoztam a bal belső henger könyökéhez, majd ez bebugyoláltam olyan alulemezzel, amit az autósboltban vettem, olyan mint egy bazi vastag alufólia. Az oldalára raktam azért 3 lyukoat, hogy kapjon levegőt, és így már meleg levegőt is kap a légszűrő. Most nincs rángatás, háromhengerezés, csak pöcröff és sima haladás. Cheesy

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető kanyarkiraly
Hozzászólások: 759


CSD-226

« Hozzászólás #33729 Dátum: 2009 Január 15, 16:48:23 »


Akkor sajna nem tudok segíteni, reméltem a másik fele Undecided

VW1300 '69 "Bíborka"    (OFF - Opel Rekord B '66 - UFF)
Nem elérhető Micka
Hozzászólások: 2264


1971, 1300 , GZL-700

« Hozzászólás #33728 Dátum: 2009 Január 15, 16:36:00 »

pontosan hol van eltörve?

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #33727 Dátum: 2009 Január 15, 15:08:23 »

Bélehetneszkennelnihogymiisolvashassuk.

Motoros téma, de hasznos.
http://www.strappe.com/plugs.html

Az örkényin kívül hol is lehet kapni CPI -t? Merthogy elvileg egy CPI trafó sima cserével ugyanúgy működik, csak éppen a megszakító csak triggerel.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #33726 Dátum: 2009 Január 15, 15:05:18 »

Ez már párszor ki lett itt tárgyalva.
Vagy jó lesz sokáig, vagy az első évben megadja magát, rossz esetben az út szélén szerszám és tartalék trafó nélkül. Szóval amíg működik, addig jól teszi a dolgát, de egy csere-trafót érdemes magaddal cipelni.
  szórol szóra! Kezfogas

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #33725 Dátum: 2009 Január 15, 14:40:52 »

Jó cucc. Sajna tényleg nem nagyon beszerezhető már  Undecided
Pedig gyártják.  Wink

Tartalék nálam is van, de a régiből is volt.  Grin
Sompi
« Hozzászólás #33724 Dátum: 2009 Január 15, 14:40:26 »

Olvass vissza.

<beszúrt kép törölve>

Tavaly Bugacra menet 5-s úton Örkényi autósboltban vette terkebogos vezetőnk.  Wink
Grin köszi mindenkinek! Smiley
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #33723 Dátum: 2009 Január 15, 14:38:36 »

Még annyit hozzáfűznék, hogy őszi papírfarkas túrán torpan az autó.
Megnéztem a gyújtókábeleket 4-ből 3 szakadt volt. De volt alapjárat és ment is szépen, csak hirtelen gázadásra torpant.

Gyári trafóval sztem már gondban lettem volna.

Jó cucc. Sajna tényleg nem nagyon beszerezhető már  Undecided

[a csatolmányt egy admin törölte]

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #33722 Dátum: 2009 Január 15, 14:36:34 »

eztet ilyenet hol lehet beszerezni??? ésmegérie??????

Ez már párszor ki lett itt tárgyalva.
Vagy jó lesz sokáig, vagy az első évben megadja magát, rossz esetben az út szélén szerszám és tartalék trafó nélkül. Szóval amíg működik, addig jól teszi a dolgát, de egy csere-trafót érdemes magaddal cipelni.

'81 Hecho en México
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #33721 Dátum: 2009 Január 15, 14:35:17 »

Még annyit hozzáfűznék, hogy őszi papírfarkas túrán torpan az autó.
Megnéztem a gyújtókábeleket 4-ből 3 szakadt volt. De volt alapjárat és ment is szépen, csak hirtelen gázadásra torpant.

Gyári trafóval sztem már gondban lettem volna.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #33720 Dátum: 2009 Január 15, 14:31:36 »

olvasom már....  Undecided

Olvass vissza.



Tavaly Bugacra menet 5-s úton Örkényi autósboltban vette terkebogos vezetőnk.  Wink
Sompi
« Hozzászólás #33719 Dátum: 2009 Január 15, 14:25:35 »

eztet ilyenet hol lehet beszerezni??? ésmegérie??????
"Sajnos a CPI mára mondhatni beszerezhetetlen...
Korábbi forgalmazó elérhetőségét is eltávolítottam, már pár éve nála sem lehet kapni.
Anno felvásárolta a 90-as évekből megmaradt CPI raktárkészletet"

olvasom már....  Undecided
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #33718 Dátum: 2009 Január 15, 14:25:08 »

eztet ilyenet hol lehet beszerezni??? ésmegérie??????

Lada autós boltban. kb 2000 Ft volt tavaly.
Sompi
« Hozzászólás #33717 Dátum: 2009 Január 15, 14:23:13 »

Bélehetneszkennelnihogymiisolvashassuk.

Ezért van nekem cpi1280-as trafóm. Wink

<beszúrt kép törölve>
eztet ilyenet hol lehet beszerezni??? ésmegérie??????
Oldalak: 1 ... 1167 1168 1169 1170 1171 [1172] 1173 1174 1175 1176 1177 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.205 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.