www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 27, 23:28:52

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921223 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1423 1424 1425 1426 1427 [1428] 1429 1430 1431 1432 1433 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13332803 alkalommal)
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #23519 Dátum: 2008 Január 12, 17:27:56 »

 

folyatot nyáklapra let téve amugy tök jo vele dolgozi és egyszerü

SMD ledek et igy lehet legjoban felfüzni rá

[a csatolmányt egy admin törölte]

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #23518 Dátum: 2008 Január 12, 17:26:53 »

Grin
ez most mi lesz?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #23517 Dátum: 2008 Január 12, 17:26:38 »

 

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #23516 Dátum: 2008 Január 12, 17:26:25 »

 Grin

[a csatolmányt egy admin törölte]

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #23515 Dátum: 2008 Január 12, 17:26:04 »

ok, kíváncsi is vagyok rá, de tényleg.

sajna a képen nem fog látszani a nyák tulajdonsága, ugyanúgy mint pl. egy csavar képéről sem derül ki semmi.

mi is a pontos problem? gyorsabban villog a zindeksz?

már gegjavitotam Smiley kelet egy elötét elenálás még a rendszerbe

[a csatolmányt egy admin törölte]

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19077

« Hozzászólás #23514 Dátum: 2008 Január 12, 17:25:06 »

mingyárt teszek be képet Grin

ok, kíváncsi is vagyok rá, de tényleg.

sajna a képen nem fog látszani a nyák tulajdonsága, ugyanúgy mint pl. egy csavar képéről sem derül ki semmi.

mi is a pontos problem? gyorsabban villog a zindeksz?
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #23513 Dátum: 2008 Január 12, 17:17:40 »

nyák és nyák között van különbség, ugyanúgy mint pl. csavar és csavar között.

(másfajta nyákot használnak a nagyfrekvenciás -tuner pölö- áramkörökben és másfajtát a nagyfeszültségű -tv vízszintes eltérítő pölö- áramkörökben. létezik nagy áramot is elviselő, vastagabb rézfóliából készült és nagyobb átütőszilárdságú szigetelő alapú nyák.)
mingyárt teszek be képet Grin

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19077

« Hozzászólás #23512 Dátum: 2008 Január 12, 17:09:34 »

melák is nyákot használt, tehát nem szabadna gondnak lennie, ha a gyári működik, az övének is jónak kell lennie.

nyák és nyák között van különbség, ugyanúgy mint pl. csavar és csavar között.

(másfajta nyákot használnak a nagyfrekvenciás -tuner pölö- áramkörökben és másfajtát a nagyfeszültségű -tv vízszintes eltérítő pölö- áramkörökben. létezik nagy áramot is elviselő, vastagabb rézfóliából készült és nagyobb átütőszilárdságú szigetelő alapú nyák.)
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #23511 Dátum: 2008 Január 12, 16:58:36 »

ezt tudom
ezt nem tudtam.így más Lips Sealed
Naugyi... Wink

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #23510 Dátum: 2008 Január 12, 16:32:41 »

Nyomtatott áramkör=nyák.
.
ezt tudom


Pont ezt mondom, hogy a huzalozás helyett szerintem melák is nyákot használt, tehát nem szabadna gondnak lennie, ha a gyári működik, az övének is jónak kell lennie.
ezt nem tudtam.így más Lips Sealed

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #23509 Dátum: 2008 Január 12, 16:09:17 »

de az gyári ledes lámpák ledjei nem nyákon ülnek? Roll Eyes
Nyomtatott áramkör=nyák.
Pont ezt mondom, hogy a huzalozás helyett szerintem melák is nyákot használt, tehát nem szabadna gondnak lennie, ha a gyári működik, az övének is jónak kell lennie.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #23508 Dátum: 2008 Január 12, 16:06:42 »

De ezzel arra utaltam, hogy akkor a Jettákon, meg más ledes jószágokon is gondnak kellene lennie ilyen alapon!
de az gyári ledes lámpák ledjei nem nyákon ülnek? Roll Eyes

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #23507 Dátum: 2008 Január 12, 15:22:52 »

persze, mert a legvíknyabb derótnak is nagyobb a keresztmetszetterülete, mint a legvastagabb nyáknak.
De ezzel arra utaltam, hogy akkor a Jettákon, meg más ledes jószágokon is gondnak kellene lennie ilyen alapon!

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19077

« Hozzászólás #23506 Dátum: 2008 Január 12, 14:32:05 »

Szerintem nyomtatott áramkör. Ott ilyen gond nem lehet...

persze, mert a legvíknyabb derótnak is nagyobb a keresztmetszetterülete, mint a legvastagabb nyáknak.
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #23505 Dátum: 2008 Január 12, 14:23:14 »

Vékonyak a vezetékek a ledek között!
Szerintem nyomtatott áramkör. Ott ilyen gond nem lehet...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #23504 Dátum: 2008 Január 12, 14:14:40 »

ebben csak az a csúnya, hogy írta, hogy az egész rendszer fel volt újítva nemrég Undecided
Ha előre hosszabb gumicsövet ad/rak be a boltos/szerelő,akkor elől simán elkoptatja az oldalát a kanyarodó kerék.Oszt fék nuku.Én sem néztem alá,hanem automatice vettem egy főfékhengert.És csak a cső kellett volna jobb elől.
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #23503 Dátum: 2008 Január 12, 14:04:13 »

Vékonyak a vezetékek a ledek között!

És ebben az esetben ez mit jelent? (egy másik topicban említette hogy az index az maradt izzós megoldású - mert ugye az index relének a működéséhez több áram kell mint amit a LED-ek felvennének.. ) továbbolvastam, mégis LED-es...Akkor most arra lennék kiváncsi hogy pontoson hogyan kötötte be a LED-eket (mennyi van párhuzamosan/sorosan/1 LED nyitófeszültsége/ mekkor áramot állított be -> soros ellenállás értéke+ milyen relét használ)
« Utoljára szerkesztve: 2008 Január 12, 14:21:47 írta aptom »

'81 Hecho en México
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #23502 Dátum: 2008 Január 12, 13:36:48 »

Az nem a szívató membránja.
Attól még ott van Grin
De mást is csináltam.



Bácsi Győző
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #23501 Dátum: 2008 Január 12, 12:40:47 »

Az nem a szívató membránja.


                             GNX-967
Nem elérhető Pöcök
Hozzászólások: 359


« Hozzászólás #23500 Dátum: 2008 Január 12, 11:42:21 »

ABF-932:

"Az életben nem gondoltam volna, hogy a falsch levegő szívásáért a szivató háromszögletű membránja lesz a felelős...!
Mindjárt összerakom a karbit, kiváncsi leszek az alapjáratra." Roll Eyes Wink Cheesy Smiley

1969 VW 1300
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #23499 Dátum: 2008 Január 12, 10:26:45 »

ebben csak az a csúnya, hogy írta, hogy az egész rendszer fel volt újítva nemrég Undecided

ennyi idő alatt faszán megpurnyadhattak a brazil gumibiszbaszok.
de az még valószínűbb, hogy nem a főfékhenger, hanem a munkahenger nyomott egy hátast.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #23498 Dátum: 2008 Január 12, 09:31:25 »

Nemhogy a sok kicsi ledek gonoszkodnak? Vagy pont ugyanannyi az ellenállásuk mint az eredeti fogyasztóknak? Bár ez lehet hülyeség...  Roll Eyes Tongue
Majd az igazán hozzáértők megmondják... Én csak 4 évig tanultam elektronikát, akkor is csak felületesen...
Vékonyak a vezetékek a ledek között!
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #23497 Dátum: 2008 Január 12, 06:34:50 »

Ha már itt tartunk! Az mitől van, hogy ha rárakom az akksira a kábelt, akkor rögtön elkezd indítózni a kocsi? Rosszul vannak a kábelek az önindítón? Vagy letestel? Vagy a gyújtáskapcsolónál van valami?

Csak pörgeti az öninditót vagy behúz és megforgatja a motort is?
- ha csak pörgeti az önindítót:
  1. rossz helyre van kötve az akksi +pólúsáról az öninditóra menő vezeték az önindítón.

- ha a motort is megforgatja akkor:
  1. rövidzáras a behúzótekercsben a nagyáramú kapcsoló (vagy beragadt), vagy itt valami csúnya elkötés/átkötés van
  2. a gyújtáskapcsolóról a behúzótekercsre menő (piros-fehér) vezeték rossz helyre van kötve a műszerfal mögött vagy a hátsóülés alatt(?)
  3. a gyújtáskapcsoló lett rövidzáras
Hirtelen ennyi jut eszembe, de lehet hogy van még variáció.

'81 Hecho en México
Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #23496 Dátum: 2008 Január 11, 23:26:18 »

hát nagyon remélem mert már szétbasz az ideg rendesen

Nemhogy a sok kicsi ledek gonoszkodnak? Vagy pont ugyanannyi az ellenállásuk mint az eredeti fogyasztóknak? Bár ez lehet hülyeség...  Roll Eyes Tongue
Majd az igazán hozzáértők megmondják... Én csak 4 évig tanultam elektronikát, akkor is csak felületesen...
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #23495 Dátum: 2008 Január 11, 22:55:59 »

ebben csak az a csúnya, hogy írta, hogy az egész rendszer fel volt újítva nemrég Undecided
Akkor főfékhenger tutira. Öcsémnek is második körre sikerült. Előszörre csak áttömítésezte, és ekkor igaz nem beesett a pedál, de eresztette a nyomást, magyarul szépen lassan csúszott befelé.
A főfékhenger ereszti el a nyomást.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #23494 Dátum: 2008 Január 11, 22:53:16 »

1. Rugalmas fékcsöveket megnézném. (
2. Végig az összes fém fékcsövet.
3. fékmunkahengereknél nézelődnék. Ha a fékolaj hirtelen ennyit fogyott, valahol látszania kell az olaj távozásának.

Ha a fékolaj szintje régóta ilyen, akkor szerintem tutira a főfékhenger fosta össze magát, elereszti a nyomást.

Helyedben nem szaroznék (utolsó műszaki előtt én sem tettem...) komplett fékmunkahenger csere, komplett fékcsőcsere, komplett rugalmas fékcső csere, főfékhenger csere. Én ATE munkahengereket vettem bele, meg a gyári teflonos fékvezetékeket, meg gyári rugalmas fékcsövet. A főfékhenger az végülis egy totál felújított lett. Öcsém rakta össze, ő akkor nagyon ráért (hála Istennek...)
ebben csak az a csúnya, hogy írta, hogy az egész rendszer fel volt újítva nemrég Undecided

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #23493 Dátum: 2008 Január 11, 22:52:06 »

Elszállt a fékem...
Szerencsére épp dombtetőre értem, így balesetet nem okoztam, épp leparkolni készültem. Mikor felértem a dombtetőre, nem akart megállni az autó, akkor még pumpálásra fogott kicsit, de fel sem keményedett, kis ellenállással tovább lehetett nyomni a pedált.
Most már hiába pumpálom 4-5ször a pedált, már nem reagál, max a kicsit szuszog/prüszköl ahol a pedálról csatlakozó tengely a főfékhengerbe megy. Olajszivárgást ott nem látok, de a hangja fura (korábban csak szuszogott)
Fékolaj még van a tartályban, bár a hátsó részben már épphogy, az első tartályrekesz tökig televan.
Két éve (nevét nem mondom, de ismert és elismert) bogárszervízben kompletten megjavítattam a fékrendszeremet (főfékhengertől kezdve a fékcsövekig stb minden), és az utolsó pillanatig gond nélkül és jól müködött.
Ötlet? Még a trélert sincs pénzem kifizetni....  Huh Van rá esély, hogy így elszáll egyik pillanatról a másikra!? (gondolom igen :S ) bele sem merek gondolni, mi van ha csúcsforgalomban történik mindez. A kétkörös dolog semmit nem ér gondolom, ha a főfékhenger mondja be az unalmast...
1. Rugalmas fékcsöveket megnézném. (
2. Végig az összes fém fékcsövet.
3. fékmunkahengereknél nézelődnék. Ha a fékolaj hirtelen ennyit fogyott, valahol látszania kell az olaj távozásának.

Ha a fékolaj szintje régóta ilyen, akkor szerintem tutira a főfékhenger fosta össze magát, elereszti a nyomást.

Helyedben nem szaroznék (utolsó műszaki előtt én sem tettem...) komplett fékmunkahenger csere, komplett fékcsőcsere, komplett rugalmas fékcső csere, főfékhenger csere. Én ATE munkahengereket vettem bele, meg a gyári teflonos fékvezetékeket, meg gyári rugalmas fékcsövet. A főfékhenger az végülis egy totál felújított lett. Öcsém rakta össze, ő akkor nagyon ráért (hála Istennek...)

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Tomi 1302
Hozzászólások: 466


« Hozzászólás #23492 Dátum: 2008 Január 11, 22:38:11 »

Ha már itt tartunk! Az mitől van, hogy ha rárakom az akksira a kábelt, akkor rögtön elkezd indítózni a kocsi? Rosszul vannak a kábelek az önindítón? Vagy letestel? Vagy a gyújtáskapcsolónál van valami?
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #23491 Dátum: 2008 Január 11, 20:00:06 »

nem ugy értetem hanem ugy hogy a kocsi szekrényben keresem vagy az indexeknél

A gyújtáskapcsoló környékén is nézz körül, lehet zárlat is. Ha lámpa testhiba, akkor gyújtástól függetlenül kellene halványnak/bizonytalannak lennie. Zárlatnál a zárlat irányába is esik fesz, általában feszültségosztással, azaz a fesz egy része a zárlaton esik, egy része marad, pl. a lámpán.
Biztosíték nem valószínű.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #23490 Dátum: 2008 Január 11, 18:56:02 »

mindenhol

holnap nekiugrok

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető Sztankó Zoltán
Hozzászólások: 164


« Hozzászólás #23489 Dátum: 2008 Január 11, 18:49:56 »

nem ugy értetem hanem ugy hogy a kocsi szekrényben keresem vagy az indexeknél

mindenhol

Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #23488 Dátum: 2008 Január 11, 18:49:04 »

te a biztosítéknál van test biztosíték szerinted???
azért halványodik el mert nem rendes az érintkezés
100% hogy test hiba
nem ugy értetem hanem ugy hogy a kocsi szekrényben keresem vagy az indexeknél

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető Sztankó Zoltán
Hozzászólások: 164


« Hozzászólás #23487 Dátum: 2008 Január 11, 18:45:33 »

te a faszi nem monta hogy ez a test hiba a biztositéknál keresem vagy a lámpáknál ?

te a biztosítéknál van test biztosíték szerinted???
azért halványodik el mert nem rendes az érintkezés
100% hogy test hiba

Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #23486 Dátum: 2008 Január 11, 18:41:38 »

mert már nem tudom mit kövesek el vele

te a faszi nem monta hogy ez a test hiba a biztositéknál keresem vagy a lámpáknál ?

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető Sztankó Zoltán
Hozzászólások: 164


« Hozzászólás #23485 Dátum: 2008 Január 11, 18:40:53 »

mert?


mert már nem tudom mit kövesek el vele

Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #23484 Dátum: 2008 Január 11, 18:35:09 »

én meg nem szét szedem hanem kihjítom ezt a szar karbit
mert?

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető Sztankó Zoltán
Hozzászólások: 164


« Hozzászólás #23483 Dátum: 2008 Január 11, 18:26:11 »

ja szétszedem az öszeset és leszigetelem még a testet is

én meg nem szét szedem hanem kihjítom ezt a szar karbit

Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #23482 Dátum: 2008 Január 11, 18:24:37 »

nem biztos hogy a fő test a hibás lehet hogy valamelyik lámpánál lesz a baj ezt üzeni az autó vilanyász

ja szétszedem az öszeset és leszigetelem még a testet is

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető Sztankó Zoltán
Hozzászólások: 164


« Hozzászólás #23481 Dátum: 2008 Január 11, 18:23:44 »

és csak gyujtás után nincs test ?

nem biztos hogy a fő test a hibás lehet hogy valamelyik lámpánál lesz a baj ezt üzeni az autó vilanyász

Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #23480 Dátum: 2008 Január 11, 18:21:45 »

akkor is valószínű

hát nagyon remélem mert már szétbasz az ideg rendesen

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Oldalak: 1 ... 1423 1424 1425 1426 1427 [1428] 1429 1430 1431 1432 1433 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.17 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.