www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 20, 12:46:55

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1691 1692 1693 1694 1695 [1696] 1697 1698 1699 1700 1701 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13208302 alkalommal)
1303LS
« Hozzászólás #12795 Dátum: 2007 Február 01, 17:29:13 »

Lekaptam ma karbi tetejét....hát....úgyfest nem kevés, inkább nagy a benzinszint:) A karbi felső szegélyétől max. 1 cm ha van szárazon, de inkább annyi sem. Egyelőre nem babráltam.
Kiszedtem a gyertyákat is, szárazak, de jó kormosak a zsírúj NGK5-ös gyertyák.

Mostmár inkább az a gyanum, hogy a zsírúj AC lehet kissé erősebb, mint a régije volt.
Ami tuti, hogy AC és tűszelep cserék előtt szép barnák voltak a gyertyák, és nem volt semmi dadogás, szaggatás, kihagyás, rakoncátlankodás.
Dehát a régi AC-ben elszakadt a membrán, meg rossz a szelep, a régi tűszelep meg néha gondol egyet és nem zár.


Most mentünk vele 40-50 km-t országúton  80-100-al, és érdekes módon most teljesen jól viselkedik, csak az út elején, amig a városban szarakodtunk, addig rakoncátlankodott, de kint az országúton príma. Valszeg itt eltudja égetni a többlet-benyát, amit a városban nem, és attól rángatózik.

Meg ami szintén a magas benyára utal, hogy melegen sokkal többet kell tekerni, hogy beinduljon, míg hidegben reggel rántásra indul...szerintem ennek fordítva kellene lenni  Cool

AZt írtad lejjebb, hogy vékonyabb alátétet tettél alá, hát tegyél vastagabbat.
Egyébként 1mm-el vastagabb alátét NEM 1mm benzinszint emelkedéssel jár hanem sokkal többel.
Próbálgasd.
Abban sem vagyok biztos hogy a golyós tűszelep nem ugyanott zár mint a fix.
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #12794 Dátum: 2007 Február 01, 17:27:38 »

Egy kérdés.

A 12V-os dinamó nektek erőteljesen melegszik használat közben? Megtapintva kifejezetten meleg, forró esetleg ?

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
1303LS
« Hozzászólás #12793 Dátum: 2007 Február 01, 17:23:35 »

Akkor leírom mit gondolok.
Sokan abba a hibába esnek hogy megállás után kihúzzák a nívópálcát és elrettenve tapasztalják, hogy húha minimunon van az olaj.Zutty bele egy liter.
Aztán szépen lecsurog az olaj és akkor már bőven max felett lesz a szint, de ezt már nem nézi a polgártárs mert bent nyomja már magában addigra a csülkösbablevest.
Na most a max fölé töltött olajjal azt csinálja az a szerencsétlen motor hogy itt ott kiverdesi, megeszegeti, nem viccből van kitalálva a szint.
Majd kezdődik megint az egész elölről.
Szóval olajszintet jó 10 perccel a meleg motor leállása után nézzünk.  
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #12792 Dátum: 2007 Február 01, 17:20:30 »

most nincs elöttem.. muszáj alátét?  Roll Eyes Lips Sealed

Lekaptam ma karbi tetejét....hát....úgyfest nem kevés, inkább nagy a benzinszint:) A karbi felső szegélyétől max. 1 cm ha van szárazon, de inkább annyi sem. Egyelőre nem babráltam.
Kiszedtem a gyertyákat is, szárazak, de jó kormosak a zsírúj NGK5-ös gyertyák.

Mostmár inkább az a gyanum, hogy a zsírúj AC lehet kissé erősebb, mint a régije volt.
Ami tuti, hogy AC és tűszelep cserék előtt szép barnák voltak a gyertyák, és nem volt semmi dadogás, szaggatás, kihagyás, rakoncátlankodás.
Dehát a régi AC-ben elszakadt a membrán, meg rossz a szelep, a régi tűszelep meg néha gondol egyet és nem zár.


Most mentünk vele 40-50 km-t országúton  80-100-al, és érdekes módon most teljesen jól viselkedik, csak az út elején, amig a városban szarakodtunk, addig rakoncátlankodott, de kint az országúton príma. Valszeg itt eltudja égetni a többlet-benyát, amit a városban nem, és attól rángatózik.

Meg ami szintén a magas benyára utal, hogy melegen sokkal többet kell tekerni, hogy beinduljon, míg hidegben reggel rántásra indul...szerintem ennek fordítva kellene lenni  Cool

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Petyó
Hozzászólások: 1020


1962

« Hozzászólás #12791 Dátum: 2007 Február 01, 16:11:15 »

Szerintem baj ha koszsos a motor mert a léghűtés veszít a teljesítményéből, nehezebben adja le a hőt.

Petyó
Nem elérhető Pisti
Hozzászólások: 184


« Hozzászólás #12790 Dátum: 2007 Február 01, 15:34:38 »

A gyári adat 1l/1000km???
Ez tök jó! az enyémből úgy fogy ennyi hogy főtengelyszimmeringes:D

Nem hajlamos gyújtásbeázásra?

Az off unom volt olyan hogy a gyertya mellett megállt a víz és olyankor biza nem ment:D
Nem elérhető aaggoottaa
Hozzászólások: 2949


« Hozzászólás #12789 Dátum: 2007 Február 01, 12:30:20 »

a szerelő meg úgy is tudja a dolgát  Wink  ha meg megakarod tanulni, akkor tartunk majd egy csoportos olajcserét tavasszal

na igy meg igen. Cheesy de nem rohogni rajtam  Tongue

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #12788 Dátum: 2007 Február 01, 12:15:56 »

Shocked
 Cool

orulok hogy ilyen nagyra tartasz  Kiss de en ezt el sem merem kezdeni. majd elviszem szerelohoz  Undecided
hát, két méretű csavarkulcs kell, egy edény, meg gumikesztyű. azért ez nem olyan durva.  szerelő meg lehúz, ha nem rednes

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #12787 Dátum: 2007 Február 01, 12:12:09 »

Olajból én meg vennék valami félszintetikus dem túl drágát és hajrá.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #12786 Dátum: 2007 Február 01, 12:11:14 »

Túl sok elektronika nincs a bogárban, nyugodtan neki lehet engedni a gőzborotvát szerintem.
Ha a gyújtás elosztóba nem öntöd vödörrel a vizet, akkor semmi baja sem lesz (ha lesz, akkor valami nem jó az elektromos rendszerrel).

Ha véletlenül nem indul a mosás után akkor picit várni kell (esetleg leszedni az elosztó fedelét, hogy gyorsabban száradjon), de ennek az esélye olyan pici, hogy szinte nulla.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #12785 Dátum: 2007 Február 01, 12:11:09 »

orulok hogy ilyen nagyra tartasz  Kiss de en ezt el sem merem kezdeni. majd elviszem szerelohoz  Undecided

a szerelő meg úgy is tudja a dolgát  Wink  ha meg megakarod tanulni, akkor tartunk majd egy csoportos olajcserét tavasszal

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető aaggoottaa
Hozzászólások: 2949


« Hozzászólás #12784 Dátum: 2007 Február 01, 12:08:54 »

me ha telemegy a dob vízzel csúnyán jársz. de, ha amatőr kérdéseket teszel fel, nyilván minden hibalehetőségre felhívjuk a figyelmedet. én az első olajcserét könyvből csináltam. neked már nem kell aggódni, többen is megcsinálták, fogsz egy krovakészletet, tömítést, egy tálat, ami befér a kocsi alá, friss olajat, kicsit járatod a gépet, leengeded az olajat, kimosod a zsűrőt, addig csöpög az olaj, esetleg átmosod belülről a motort(botond olaj beletölt, kifolyat...), szűrő vissza új tömítésekkel, friss olaj betölt(csak a maxig), örülés. durván fél óra kézmosással

 Shocked
 Cool

orulok hogy ilyen nagyra tartasz  Kiss de en ezt el sem merem kezdeni. majd elviszem szerelohoz  Undecided

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #12783 Dátum: 2007 Február 01, 12:05:04 »

me akko mi van?
me ha telemegy a dob vízzel csúnyán jársz. de, ha amatőr kérdéseket teszel fel, nyilván minden hibalehetőségre felhívjuk a figyelmedet. én az első olajcserét könyvből csináltam. neked már nem kell aggódni, többen is megcsinálták, fogsz egy krovakészletet, tömítést, egy tálat, ami befér a kocsi alá, friss olajat, kicsit járatod a gépet, leengeded az olajat, kimosod a zsűrőt, addig csöpög az olaj, esetleg átmosod belülről a motort(botond olaj beletölt, kifolyat...), szűrő vissza új tömítésekkel, friss olaj betölt(csak a maxig), örülés. durván fél óra kézmosással

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető aaggoottaa
Hozzászólások: 2949


« Hozzászólás #12782 Dátum: 2007 Február 01, 12:04:16 »

. hipochonder!

 

1303LS
« Hozzászólás #12781 Dátum: 2007 Február 01, 12:04:09 »


1000km/1liter a gyári adat, teljesen korrekt...
Nálad.  Tongue
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #12780 Dátum: 2007 Február 01, 12:03:17 »

világos, de akkor sem hímestojás.

lehet, ápolgatni, gondozni, szeretni, de azért nem papírbó van. hipochonder!

azért tolod neki mi?  Grin www.toljadneki.hu
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #12779 Dátum: 2007 Február 01, 12:00:34 »

az en egyetlenem 

világos, de akkor sem hímestojás.

lehet, ápolgatni, gondozni, szeretni, de azért nem papírbó van. hipochonder!

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető aaggoottaa
Hozzászólások: 2949


« Hozzászólás #12778 Dátum: 2007 Február 01, 11:57:47 »

ez egy autó!

az en egyetlenem 

Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #12777 Dátum: 2007 Február 01, 11:57:20 »

me akko mi van?

semmi

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető aaggoottaa
Hozzászólások: 2949


« Hozzászólás #12776 Dátum: 2007 Február 01, 11:56:53 »

kipuffba ne menjen sok víz  Grin

me akko mi van?

Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #12775 Dátum: 2007 Február 01, 11:56:05 »

nem attol fogy hogy rossz olajat rakok bele?  Huh

rosszar nem tudsz belerakni.  40éve messze nem voltak ilyen minőségű olajok... tökmind1, hogy mit raksz bele.

szerintem nem kell ennyire agódni. ez egy autó! majd észreveszed ha valami nem tetszik neki. amíg pöccre indul és szépen/halkan/ jól jár addig nincs gond  Wink

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető aaggoottaa
Hozzászólások: 2949


« Hozzászólás #12774 Dátum: 2007 Február 01, 11:55:49 »

biztos nem az én motoromat nézted, majdnem megnyertem a legolajosabb motor címet a fapon  Grin
nem nem a tied volt Tongue... Dudu meg Ocsisajt...  Roll Eyes mag meg a terkebogos nagydarab bacsi... meg sorolhhatnam

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #12773 Dátum: 2007 Február 01, 11:55:29 »

na jo... de volt valaki aki a dakaron aze nem tudott tovabbmenni mert viz ment a motorba...  Undecided es akko es nyomjam ra a vizet?
 
hogy is van ez?
a gyújtásnak nem tesz jót. de elvileg ha fentről kap vizet, nem folyik bele. akksi kivesz előtte, nehogy gebasz legyen, aztán hagyod száradni. mondjuk én simán telibeslagoztam és semmi baja nem lett. kipuffba ne menjen sok víz  Grin

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető aaggoottaa
Hozzászólások: 2949


« Hozzászólás #12772 Dátum: 2007 Február 01, 11:54:10 »

Brigéciol  vagy Brigéciol 2000. Ez utóbbi vízbázisú és elég gyenge zsíroldó hatású. A Brigéciolt rá kell jutatni, szórással vagy ecseteléssel a blokkra, rajta hagyni 10-20 percet és erős vízsugárral lemosni. Ha kemény olajsár van rajta akkor nehezen megy.

na jo... de volt valaki aki a dakaron aze nem tudott tovabbmenni mert viz ment a motorba...  Undecided es akko es nyomjam ra a vizet?
 
hogy is van ez?

Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #12771 Dátum: 2007 Február 01, 11:53:54 »

az milyen? olyanom nincs  Tongue

kézi autómosóknál van... nagy nyomású forró vízzel veretik. (az alját)

amit te takarítani akarsz az a motrtér és nem a motor... vizes, mosószeres szivacs/rongy. ha nagy kedved van fényesítgetheted is  Wink

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #12770 Dátum: 2007 Február 01, 11:53:43 »

hat en azert gondoltam, hogy szep csillogos legyen... ti barhanyszor kinyitjatok a motorhaztetot, az elso eszrevetelem az hogy milyen szep tiszta az enyemhez kepest...
ha ezen fogok valtoztatni  Cool
biztos nem az én motoromat nézted, majdnem megnyertem a legolajosabb motor címet a fapon  Grin

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető aaggoottaa
Hozzászólások: 2949


« Hozzászólás #12769 Dátum: 2007 Február 01, 11:52:17 »

az nem olyan vészes nekem is fogy el annyi ezek már közel 40éves motorok enyém még nem volt generálozva szóval szerintem ez belefér én mindig tavasszal cserélem kb 5000ret megyek egy nyáron

nem attol fogy hogy rossz olajat rakok bele?  Huh

Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #12768 Dátum: 2007 Február 01, 11:51:46 »

motorban.... motorban fogy el az olaj... azaz nem fogy el, csak


az olajfogyás természetes jelenség. az olaj arra szolgál, hogy kenje a kenni valót (az égés térben is, és ott bezony elég az olaj a benyával együtt)

1000km/1liter a gyári adat, teljesen korrekt...

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #12767 Dátum: 2007 Február 01, 11:51:16 »

hat en azert gondoltam, hogy szep csillogos legyen... ti barhanyszor kinyitjatok a motorhaztetot, az elso eszrevetelem az hogy milyen szep tiszta az enyemhez kepest...
ha ezen fogok valtoztatni  Cool

nedves ronggyal szoktam áttörölgetni kocsi mosáskor
Nem elérhető aaggoottaa
Hozzászólások: 2949


« Hozzászólás #12766 Dátum: 2007 Február 01, 11:51:05 »

( a gőzborotvás kezelés célravezetőbb)

az milyen? olyanom nincs  Tongue

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12765 Dátum: 2007 Február 01, 11:50:36 »

es azzal a bigeciol vagy mivel Huh hogy kell "motrot mosni"???

 Undecided

 Cool
(gondolom irto ertelmes mondat, de biztos megerti valaki)

Brigéciol  vagy Brigéciol 2000. Ez utóbbi vízbázisú és elég gyenge zsíroldó hatású. A Brigéciolt rá kell jutatni, szórással vagy ecseteléssel a blokkra, rajta hagyni 10-20 percet és erős vízsugárral lemosni. Ha kemény olajsár van rajta akkor nehezen megy.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #12764 Dátum: 2007 Február 01, 11:50:21 »

motorban.... motorban fogy el az olaj... azaz nem fogy el, csak
a palcan van az a minimum csik meg max, toltunk annyit hogy max alatt legyen kicsit, es x km utan
elfogy a min ala.

az nem olyan vészes nekem is fogy el annyi ezek már közel 40éves motorok enyém még nem volt generálozva szóval szerintem ez belefér én mindig tavasszal cserélem kb 5000ret megyek egy nyáron
Nem elérhető aaggoottaa
Hozzászólások: 2949


« Hozzászólás #12763 Dátum: 2007 Február 01, 11:49:47 »

én egyszer mostam le a motorom motormosó létyóval, teljesen értelmetlen dolog. egyedül akkor van értelme, ha meg akarod nézni honnan folyik az olajad.

hat en azert gondoltam, hogy szep csillogos legyen... ti barhanyszor kinyitjatok a motorhaztetot, az elso eszrevetelem az hogy milyen szep tiszta az enyemhez kepest...
ha ezen fogok valtoztatni  Cool

Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #12762 Dátum: 2007 Február 01, 11:49:36 »

es azzal a bigeciol vagy mivel Huh hogy kell "motrot mosni"???


befújod a motort (alulról)  rajta hagyod 30 percet, aztán erősen leslaggozod (amúgy ne msokat segít, akkor kell használni, ha teljesen dzsuvás a sok olasártól a motor)

( a gőzborotvás kezelés célravezetőbb)

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #12761 Dátum: 2007 Február 01, 11:48:20 »

es azzal a bigeciol vagy mivel Huh hogy kell "motrot mosni"???

 Undecided

 Cool
(gondolom irto ertelmes mondat, de biztos megerti valaki)

én egy hétig mindennap áztattam meg mostam azzal blokkot ki volt véve és lebontva rola minden...mert  vastag olajsár volt mindenhol
Nem elérhető aaggoottaa
Hozzászólások: 2949


« Hozzászólás #12760 Dátum: 2007 Február 01, 11:48:11 »

mármint váltóban vagy motorban?

motorban.... motorban fogy el az olaj... azaz nem fogy el, csak
a palcan van az a minimum csik meg max, toltunk annyit hogy max alatt legyen kicsit, es x km utan
elfogy a min ala.

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #12759 Dátum: 2007 Február 01, 11:46:59 »

es azzal a bigeciol vagy mivel Huh hogy kell "motrot mosni"???

 Undecided

 Cool
(gntolom irto ertelmes mondat, de biztos megerti valaki)
én egyszer mostam le a motorom motormosó létyóval, teljesen értelmetlen dolog. egyedül akkor van értelme, ha meg akarod nézni honnan folyik az olajad.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #12758 Dátum: 2007 Február 01, 11:46:46 »

nem... csepeges nem volt...


mármint váltóban vagy motorban?
Nem elérhető aaggoottaa
Hozzászólások: 2949


« Hozzászólás #12757 Dátum: 2007 Február 01, 11:46:12 »

nem folyik valahol? féltengelynél pl

nem... csepeges nem volt...

Nem elérhető aaggoottaa
Hozzászólások: 2949


« Hozzászólás #12756 Dátum: 2007 Február 01, 11:45:36 »

es azzal a bigeciol vagy mivel Huh hogy kell "motrot mosni"???

 Undecided

 Cool
(gondolom irto ertelmes mondat, de biztos megerti valaki)

Oldalak: 1 ... 1691 1692 1693 1694 1695 [1696] 1697 1698 1699 1700 1701 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.113 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.