www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 28, 14:18:23

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921226 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1925 1926 1927 1928 1929 [1930] 1931 1932 1933 1934 1935 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13341447 alkalommal)
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #3442 Dátum: 2006 Május 08, 13:21:01 »

Sziasztok!

Holnapra szabadsagot vettem ki, mert szivarog a tank aljan levo uzemanyag-tomlobol a benzin (sz*r nemet gyartmany: nem birta ki a 35 evet!)  Wink

Azt irjak a www-vw-resource.com honlapon, hogy a tank-kivetelt (alatta korulnezek, nincs-e rohadas) ajanlott osszekotni a flexibilis fekolaj-tomlo cserejevel, ami a puffertartaly es a fofekhenger kozott van. Ilyen cseret SZMB-ben megugorhatja az ember ugy, hogy utana nem kell legteleniteni a fekrendszert?

A Jo Isten aldja meg a kerdes megvalaszolojat.

Ja, meg meg egy: az emlitett honlapon NEM javasoljak az uzemanyagszivattyu es a karbi koze betenni az uzemanyagszurot (tuzveszely), hanem inkabb a benzintank ala, elore - mint a 1303-oknal. Szerintetek?

A legjobbakat!
logikai szempontból sem érdemes a pumpa és a karbi közé tenni a szűrőt. ha elé teszed, már a pumpába sem megy mocsok, ha mégis, akkor a pumpa szűrője megszűri, dei nkább egy filléres benzinszűrő dolgozzon, ami ráadásul finomabb mocskot is kiszedi, minthogy a pumpa a mocskot nyomassa tovább

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
matchbox
« Hozzászólás #3441 Dátum: 2006 Május 08, 13:10:09 »

Sziasztok!

Holnapra szabadsagot vettem ki, mert szivarog a tank aljan levo uzemanyag-tomlobol a benzin (sz*r nemet gyartmany: nem birta ki a 35 evet!)  Wink

Azt irjak a www-vw-resource.com honlapon, hogy a tank-kivetelt (alatta korulnezek, nincs-e rohadas) ajanlott osszekotni a flexibilis fekolaj-tomlo cserejevel, ami a puffertartaly es a fofekhenger kozott van. Ilyen cseret SZMB-ben megugorhatja az ember ugy, hogy utana nem kell legteleniteni a fekrendszert?

A Jo Isten aldja meg a kerdes megvalaszolojat.

Ja, meg meg egy: az emlitett honlapon NEM javasoljak az uzemanyagszivattyu es a karbi koze betenni az uzemanyagszurot (tuzveszely), hanem inkabb a benzintank ala, elore - mint a 1303-oknal. Szerintetek?

A legjobbakat!
Nem elérhető korben
Hozzászólások: 1662


Korben Dallas

« Hozzászólás #3440 Dátum: 2006 Május 07, 21:42:22 »

Jövőhét utáni héten? Most vidéken leszek sokat, péntektől meg hortobágy.
Most van nálam 2 karbi, ami sanszos lehet, a többi 28-as. Holnap megnézem és beírom a típusukat, aztán valami szakember megmondja, hogy jó-e a cucc a Tiédbe.

Köszönöm Mester!

Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #3439 Dátum: 2006 Május 07, 21:39:21 »

Jövőhét utáni héten? Most vidéken leszek sokat, péntektől meg hortobágy.
Most van nálam 2 karbi, ami sanszos lehet, a többi 28-as. Holnap megnézem és beírom a típusukat, aztán valami szakember megmondja, hogy jó-e a cucc a Tiédbe.

Hát ugy olvastam pénzes csávó vagy ugyhogy még meggondolom! Evil
mikor jársz felém vagy Gumimester felé?akkor oda tudom adni hogy megnézd!
Nem elérhető korben
Hozzászólások: 1662


Korben Dallas

« Hozzászólás #3438 Dátum: 2006 Május 07, 21:26:38 »

felségül ne vegyelek? .-)
ha látom a csavart, akkor meg tudom nézni, milyen kell. Főleg 28-as karbijaim vannak, de nem zárható ki, hogy akad másmilyen is. Ezért lett volna jó, ha kijössz, ahogy megbeszéltük (vagy kiküldöd a karbit :-))))


Hát ugy olvastam pénzes csávó vagy ugyhogy még meggondolom! Evil
mikor jársz felém vagy Gumimester felé?akkor oda tudom adni hogy megnézd!

Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #3437 Dátum: 2006 Május 07, 21:23:12 »

felségül ne vegyelek? .-)
ha látom a csavart, akkor meg tudom nézni, milyen kell. Főleg 28-as karbijaim vannak, de nem zárható ki, hogy akad másmilyen is. Ezért lett volna jó, ha kijössz, ahogy megbeszéltük (vagy kiküldöd a karbit :-))))

okés, köcce
akkor Stone ha tudsz keress nekem pict3-as karbit!
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #3436 Dátum: 2006 Május 07, 21:22:16 »

okés, köcce
akkor Stone ha tudsz keress nekem pict3-as karbit!
én most cserélem le a 30 pict3-ast, de Martin tudja melyik része lehet a szar benne

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető korben
Hozzászólások: 1662


Korben Dallas

« Hozzászólás #3435 Dátum: 2006 Május 07, 21:21:01 »

a 30 pict 2-esben másmilyen van.
a pict 3 szériától van külön alapjárati része a karbinak, addig a fojtószelepen keresztül kapta az alapjárati levegőt a motor, a tieden meg már a buflák csavar szabályoz egy bypass csatornát, ahol szuszog a levegő befelé.
szóval a keveréxabályzó csavar másmilyen a pict2 meg a pict3 szérián.
valahogy így magyaráz takiccsabi :-)))
okés, köcce
akkor Stone ha tudsz keress nekem pict3-as karbit!

Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #3434 Dátum: 2006 Május 07, 21:17:41 »

oké köszi!
azt nem tudod vélétlen hogy a többi karbiban milyen van?

a 30 pict 2-esben másmilyen van.
a pict 3 szériától van külön alapjárati része a karbinak, addig a fojtószelepen keresztül kapta az alapjárati levegőt a motor, a tieden meg már a buflák csavar szabályoz egy bypass csatornát, ahol szuszog a levegő befelé.
szóval a keveréxabályzó csavar másmilyen a pict2 meg a pict3 szérián.
valahogy így magyaráz takiccsabi :-)))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető korben
Hozzászólások: 1662


Korben Dallas

« Hozzászólás #3433 Dátum: 2006 Május 07, 21:13:30 »

akkor az nem a levegő csavar, hanem a keveréxabályzó.
az is pont ugyanolyan az említett karbiban.
a vwgolfklub.hu oldalon a boltok között megtalálod a bolt telefonszámát. asszem 9-17-ig vannak nyitva
oké köszi!
azt nem tudod vélétlen hogy a többi karbiban milyen van?

Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #3432 Dátum: 2006 Május 07, 21:10:02 »

nem a nagy buflák hanem a hosszú vékony(sajnos kettétört a feje és a kis gumikarikánál falsot sziv)!
stone igért nekem bontottat csak nem tudjuk hogy meklyik karbiban milyen van!
az a bolt jo lehet mert ott dolgozom a budafoki hengermalom sarkánál

akkor az nem a levegő csavar, hanem a keveréxabályzó.
az is pont ugyanolyan az említett karbiban.
a vwgolfklub.hu oldalon a boltok között megtalálod a bolt telefonszámát. asszem 9-17-ig vannak nyitva



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető korben
Hozzászólások: 1662


Korben Dallas

« Hozzászólás #3431 Dátum: 2006 Május 07, 21:05:27 »

nem a nagy buflák hanem a hosszú vékony(sajnos kettétört a feje és a kis gumikarikánál falsot sziv)!
stone igért nekem bontottat csak nem tudjuk hogy meklyik karbiban milyen van!
az a bolt jo lehet mert ott dolgozom a budafoki hengermalom sarkánál

Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #3430 Dátum: 2006 Május 07, 21:02:21 »

Valaki okos bogárdoktor meg tudná nekem mondan, hogy az alapjárati levegőállító csavar a 31pict3-as karbiban melyik karbiéval csereszabatos?
 Huh

az a nagy buflák csavar?
pölö az egyes góf 31 pict 5-7 karbijában is olyan van.

merrefelé lax?
ha dél-buda jó neked, akkor a prielle-budafoki sarkon kukkantsd meg a mik-san nevű autóalkatrész üzér boltot.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető korben
Hozzászólások: 1662


Korben Dallas

« Hozzászólás #3429 Dátum: 2006 Május 07, 20:57:35 »

Valaki okos bogárdoktor meg tudná nekem mondan, hogy az alapjárati levegőállító csavar a 31pict3-as karbiban melyik karbiéval csereszabatos?
 Huh

Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #3428 Dátum: 2006 Május 07, 20:26:54 »

Viszont valami csúnyán zakatol a motorban, de nem jöttünk rá, hogy mi.
Kézzel meg tudtam fogni a himbát, és nem éreztem melegnek.

Világít az olajnyomás lámpája üresjáratban és kis fordulaton is, szerintem a kapcsolási pontja magasabb. Ha nem lenne olajnyomás kopogna. Egy nem oda való gomba van benne.

Azt mondja 40-50-nél is világít, ha ilyenkor sem lenne olajnyomás 5-6 km alatt megragadna vagy legalábbis csapágyasra menne a motor. És a hangja is más lenne, sajnos tudom már tapasztalatból.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #3427 Dátum: 2006 Május 07, 20:16:52 »

Világít az olajnyomás lámpája üresjáratban és kis fordulaton is, szerintem a kapcsolási pontja magasabb. Ha nem lenne olajnyomás kopogna. Egy nem oda való gomba van benne.

Azt mondja 40-50-nél is világít, ha ilyenkor sem lenne olajnyomás 5-6 km alatt megragadna vagy legalábbis csapágyasra menne a motor. És a hangja is más lenne, sajnos tudom már tapasztalatból.

ahha, vagyúgy.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3426 Dátum: 2006 Május 07, 20:11:33 »

teccik ez a mondás, felveszem a repertoáromba :-))

typ117-nek miért kell új olajgomba?
az mi jót tesz a motorjával?

Világít az olajnyomás lámpája üresjáratban és kis fordulaton is, szerintem a kapcsolási pontja magasabb. Ha nem lenne olajnyomás kopogna. Egy nem oda való gomba van benne.

Azt mondja 40-50-nél is világít, ha ilyenkor sem lenne olajnyomás 5-6 km alatt megragadna vagy legalábbis csapágyasra menne a motor. És a hangja is más lenne, sajnos tudom már tapasztalatból.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #3425 Dátum: 2006 Május 07, 20:06:23 »

Christian Beggi egy Hondával. Olyan jó az a srác, hogy egy ilyen rizskályhával is ott tudott lenni.
Olyat küzdött, mint Don Quijote.  Shocked

teccik ez a mondás, felveszem a repertoáromba :-))

typ117-nek miért kell új olajgomba?
az mi jót tesz a motorjával?



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3424 Dátum: 2006 Május 07, 20:04:33 »

és a második mi lett? valami rizsrakéta??
én a főnököd helyében elbeszélgetnék veled  Evil

Christian Beggi egy Hondával. Olyan jó az a srác, hogy egy ilyen rizskályhával is ott tudott lenni.
Olyat küzdött, mint Don Quijote.  Shocked

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3423 Dátum: 2006 Május 07, 20:02:47 »

Nem olyan szar az a motor, mint első olvasására gondoltam, ahogy typ117 leírta, hogy szorul, meg melegszik, stb.


Szerintem kellene egy megszakító, egy kondi, egy rotor és osztófejfedél, 4 gyertya, egy szelephézag állítás, egy gyújtás állítás majd egy karburátor állítás (tisztítás?) és a motor hibátlan lenne.

Aztán betenni egy másik olajgombát.

Nem szeretek látatlanban szerelőket minősíteni, de amivel typ117-et etette a már korábban megnevezett szerelő, az butaság.
Ez a motor nem szar, nem csapágyas és nem is szorul. Még sok kilométert elmegy, de be kell állítani.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #3422 Dátum: 2006 Május 07, 19:58:40 »

Motokrossz VB-n voltam, dolgoztam. Az első és a harmadik helyezett KTM lett.

és a második mi lett? valami rizsrakéta??
én a főnököd helyében elbeszélgetnék veled  Evil



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3421 Dátum: 2006 Május 07, 19:55:39 »

Mi az, hogy "visszavettük a karbin a benzint" ?  Alapjárati keverékállító csavarral?
- Egy csavar volt rajta, azt beljebb tekertem. Nem kicsit.
Mennyit hűlt a motor mielőtt szelephézagot mértetek?
- Kb 3/4 órát azután, hogy 80 fokos volt a motor.
Üresjárat még mindig sántít?
- Most simábbnak tűnt, de nem tökéletes. Mondjuk - főleg a Te szemeddel nézve - sok dolog sántít a gyújtáson is, de a karbira gyanakszunk, na meg a szívócsőre.


Csak teljesen hidegen lehet szelephézagot állítani.

Szerintem nekem kellene megnézni.    Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #3420 Dátum: 2006 Május 07, 19:54:36 »

az a levezetés is logikus lehet, hogy szavatolja a cserealkatrészről, hogy az befér a másik helyére, tehát csereszaVatos.
hmmm??



Na ha ezzel jött volna a faszkalap mondjuk akkor nem kapok idegrángást tőle.
De nem ő a word-el erősködött.Lehet hogy direkt élvezte.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3419 Dátum: 2006 Május 07, 19:54:14 »

már megint kötözköcc!
megcsinálták és most boldogság van  Evil

nem úgy volt, hogy te is ott leszel?
ismerkedhetett volna a typ3-asod egy kollegájával. :-)))

És téged ki kérdezett?  Grin Grin Grin Grin

Motokrossz VB-n voltam, dolgoztam. Az első és a harmadik helyezett KTM lett.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #3418 Dátum: 2006 Május 07, 19:50:50 »

Péntek este itt volt, diagnosztizált, azt csináltuk meg ma. Góffal jár, olyan kocaautós, mint én. :-))))

már megint kötözköcc!
megcsinálták és most boldogság van  Evil

nem úgy volt, hogy te is ott leszel?
ismerkedhetett volna a typ3-asod egy kollegájával. :-)))
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #3417 Dátum: 2006 Május 07, 19:49:57 »

Mi az, hogy "visszavettük a karbin a benzint" ?  Alapjárati keverékállító csavarral?
- Egy csavar volt rajta, azt beljebb tekertem. Nem kicsit.
Mennyit hűlt a motor mielőtt szelephézagot mértetek?
- Kb 3/4 órát azután, hogy 80 fokos volt a motor.
Üresjárat még mindig sántít?
- Most simábbnak tűnt, de nem tökéletes. Mondjuk - főleg a Te szemeddel nézve - sok dolog sántít a gyújtáson is, de a karbira gyanakszunk, na meg a szívócsőre.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #3416 Dátum: 2006 Május 07, 19:49:44 »

Mi az, hogy "visszavettük a karbin a benzint" ?  Alapjárati keverékállító csavarral?

Mennyit hűlt a motor mielőtt szelephézagot mértetek?

Üresjárat még mindig sántít?

már megint kötözköcc!
megcsinálták és most boldogság van  Evil

nem úgy volt, hogy te is ott leszel?
ismerkedhetett volna a typ3-asod egy kollegájával. :-)))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #3415 Dátum: 2006 Május 07, 19:48:07 »

És gondold el azt aki ennek hisz.  Grin
Nem annak a levezetésnek hogy mondjuk:
Szabat-->szabvány-->csereszabvány-->csereszabat.
Lehet hogy ez sem helyes de nekem logikusabbnak tűnik mint a word.
Ja és meg sem hajlandó hallani csak hajtja a hülyeségét. ááááá

az a levezetés is logikus lehet, hogy szavatolja a cserealkatrészről, hogy az befér a másik helyére, tehát csereszaVatos.
hmmm??

egyébként böbetűvel a heJes :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3414 Dátum: 2006 Május 07, 19:47:36 »

Ma volt SZMB. Typ117 gépéből kikaptuk a gyertyákat, mindegyik szép fekete volt, valószínűleg sokat kapott. Megnéztük a szelepeket, jól voltak beállítva. kicsit állítottunk a gyújtáson, na meg visszavettük a karbin a benzint, most aszongya, hogy jobban megy alacsony fordulaton is.
majd gondolom tesz fel képeket, meg beszámol a tapasztalatokról részletesebben.


Mi az, hogy "visszavettük a karbin a benzint" ?  Alapjárati keverékállító csavarral?

Mennyit hűlt a motor mielőtt szelephézagot mértetek?

Üresjárat még mindig sántít?

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #3413 Dátum: 2006 Május 07, 19:43:25 »

Ma volt SZMB. Typ117 gépéből kikaptuk a gyertyákat, mindegyik szép fekete volt, valószínűleg sokat kapott. Megnéztük a szelepeket, jól voltak beállítva. kicsit állítottunk a gyújtáson, na meg visszavettük a karbin a benzint, most aszongya, hogy jobban megy alacsony fordulaton is.
majd gondolom tesz fel képeket, meg beszámol a tapasztalatokról részletesebben.

Mert a Word az nagyon okos ám...    Wink
1303LS
« Hozzászólás #3412 Dátum: 2006 Május 07, 19:42:56 »

Mert a Word az nagyon okos ám...    Wink

És gondold el azt aki ennek hisz.  Grin
Nem annak a levezetésnek hogy mondjuk:
Szabat-->szabvány-->csereszabvány-->csereszabat.
Lehet hogy ez sem helyes de nekem logikusabbnak tűnik mint a word.
Ja és meg sem hajlandó hallani csak hajtja a hülyeségét. ááááá
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3411 Dátum: 2006 Május 07, 19:38:45 »

Hú bazz ebből milyen vitám volt egy fasz kollégámmal.
Ő azzal érvelt hogy a word helyesírásellenőrzője V vel írja.
Azóta bizonytalan vagyok.  Grin

Mert a Word az nagyon okos ám...    Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #3410 Dátum: 2006 Május 07, 19:33:23 »

...ja és nem csereszavatos, hanem csereszabatos.

Hú bazz ebből milyen vitám volt egy fasz kollégámmal.
Ő azzal érvelt hogy a word helyesírásellenőrzője V vel írja.
Azóta bizonytalan vagyok.  Grin
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3409 Dátum: 2006 Május 07, 19:25:51 »

...ja és nem csereszavatos, hanem csereszabatos.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #3408 Dátum: 2006 Május 07, 18:55:46 »

nem lendkerék... :-)))

csúnya lenne, ha a lendkereket le kéne venni...
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3407 Dátum: 2006 Május 07, 18:55:20 »

olajpumpak mennyire csereszavatosak d-s blokkba jo az F-ese vagy barmelyik masik?? ? ki lehet cserelni ugy hogy bent marad a moci a kocsiban?

Az olajpumpa cseréhez elméletileg nem kell kivenni a motort, de jobb, ha kint van. Egyes kipufogókat (gömbölyű, nem lapított) is le kell szedni. Ékszíjtárcsa le, takaró lemez a tárcsa mögül le és akkor oda lehet férni.

A probléma az, hogy illendő az olajpumpa felett és alatt tévő blokkcsavarokat is meglazítani, hogy a pumpa ki tudjon a helyéről csúszni, ha ez nincs, akkor kicsit nehezebb, de kiszedhető. Nem érdemes mélyen beleütni valami feszítőt (vágó vagy csavarhúzó) mert csak akkor jön ki, ha két oldalt egyszere feszítjük.

Két féle olajpumpa van, az egyik a hosszú tengelyes, a 4 ponton rögzített vezérműkerékhez, ezt 1971 után alkalmazták, a másik a rövidtengelyes, a 3 ponton rögzített vezérműkerekes. Ezek nem felcserélhetők. Mindkét pumpában van 26 és 30 mm széles kerekekkel, a 30 mm-es kerekű pumpát hívják helytelenül magasnyomásúnak, pedig az nem magasnyomású, csak nagy szállítású vagy heavy duty.

Még arra kell figyelni, hogy lehetőleg nagyfuratos blokkba ne rakj kisfuratos pumpát, mert nem szállít eleget, ha pedig kisfuratos blokkba teszel nagyfuratos pumpát akkor a pumpaháznál szivárgás lesz és a nyomás sem lesz tökéletes.

Nagyjából ennyi, amit tudni kell róla, egyébként meg mindenki össze-vissza épít mindent mindenhová...és szarok is a motorok tőle.

Van még ún. "blue printed" Schadek pumpa (pl. az én autómban) aminek válogatott alkatrészei a lehető legpontosabb illesztésűek. Ez az adu-ász, ez mindent visz. Becsavarom a szelepet (állítható olajnyomás) és alapjáraton 100 fokos motornál van 1 bar nyomásom.

A pumpa elhasználódását méréssel ( ház szélénél ház-fogaskerék axiális eltérés) lehet ellenőrizni, de a tapasztalatom az, hogy a kapcsolódó fogélek kopottsága és bemaródásai (szűretlen olaj kopadékai) jó képet adnak a pumpa állapotárol. Ha ott komolyabb nyomok látszanak, akkor a pumpa kuka. Valamint a zárófedélnek és az alátett alátétnek is van jelentősége, de ez egy másik történet...



Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #3406 Dátum: 2006 Május 07, 18:15:40 »

Ez egy milyen váttó?
...

én nemtudom, de a nekem is van hasonló felirattal egy. Az állítólag typ3-é volt...

'81 Hecho en México
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #3405 Dátum: 2006 Május 07, 18:11:48 »

Ha kiszedtem melyik reszet kell merni kopas szempontjabol es mi a tureshatar?

könyv szerint: foghézag: 0.03-0.06 mm
                    fogaskerekek axiális hézagának nem szabad a 0.06-0.18 mm -es értéket túllépnie. kopáshatár 0.2 mm
                    ha a fedél belső oldalán karcolások láthatóak, akkor azt ki kell cserélni (vagy sikba is lehet köszörültetni, nem?)

'81 Hecho en México
1303LS
« Hozzászólás #3404 Dátum: 2006 Május 07, 18:10:34 »

De...és sztem alapjárathoz nincs köze....pl simán láttam olyan karbit amin le volt kötve mer nem működött ...lecsipték végét ami zárna...
Úgy van ahogy a Sompi mondja.
Amit Te láthattál az úgy halt meg hogy nyitva maradt.
Kapcsolt (csak gyújtáson kapjon +12V-ot) áramot kell neki adni.
1303LS
« Hozzászólás #3403 Dátum: 2006 Május 07, 18:07:50 »

Ez egy milyen váttó?


Na erre én is kíváncsi leszek, mert nekem is van egy ilyesmi számú és mikor kérdeztem nem reagált senki.
Oldalak: 1 ... 1925 1926 1927 1928 1929 [1930] 1931 1932 1933 1934 1935 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.112 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.