www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 27, 18:36:48

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921223 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1904 1905 1906 1907 1908 [1909] 1910 1911 1912 1913 1914 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13330188 alkalommal)
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29087


Road Force One

« Hozzászólás #4279 Dátum: 2006 Június 06, 09:35:27 »

Húúú. bonyolultnak hangzik!Emelni is kell? hmmm...hmmm.  Ez is ilyen kampós horgos dolog, vagy csavarozni kell a karhoz? vagy mi? nem volt időm reggel aláfeküdni, mert jöttem dolgozni. ráadásul elég szar helyen állok a rakparton, ahol a halyók indulnak. a nemzetközi részen a Szabadság és az Erzsébet híd között!

Én csak azért írtam az emeleést, mert úgy könnyebben elférsz alatta, sőt én még a bal hátsó kereket is leszedtem a szerelés idejére a Bogárról,, hogy jobban hozzáférjek, de Busznál lehet, hogy nem is kell...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19077

« Hozzászólás #4278 Dátum: 2006 Június 06, 09:29:42 »

Emelni nem fontos, mi sem emeltük.
Viszont elég spéci bowden kell, nem elég egy rőf derót.
Az egyik végin van egy hangvillaszerű cucc, az megy a pedálokhoz. a másik végin meg egy böszme csavar van, az megy a váltóhoz.
ja, a hossza se mindegy!!
Nem elérhető IQ23
Hozzászólások: 3366

« Hozzászólás #4277 Dátum: 2006 Június 06, 09:28:55 »

Ha a bowden szakadt el, akkor beesik a pedál. A cseréje nem egy bonyolult művelet egyébkét, de végig kell mászni a busz alatt természetesen.
Egyébként, ha nem belvárosi részen vagy, akkor kettesbe rakod, indítózol és akkor szépen elindul. Pár perc alatt belejön az ember, hogy hogyan váltson kuplung nélkül.
Kicsit ki kell prögetni a motort, mert túl alacsony fordulatnál nem veszi be a sebességeket (túl magasnál sem). A visszaváltás gázosabb egy kicsit, de tényleg csak pár perc gyakrolás kell hozzá.
A ciki a megállás-elindulás, ezért belvárosban inkább keress egy parkolót gyorsan.

Jaja. csak nem akarom szétcseszni az önidítót, meg a hozzákapcsolódó szerkezeteket. HUMÁNUSABB megoldást keresek Smiley

nem tudom mi történt de eltünt innen az avatar képem, meg a beírt szövegem is... Sad
Nem elérhető IQ23
Hozzászólások: 3366

« Hozzászólás #4276 Dátum: 2006 Június 06, 09:27:45 »

halyók Rossz!!  hajók JÓ!

nem tudom mi történt de eltünt innen az avatar képem, meg a beírt szövegem is... Sad
Nem elérhető IQ23
Hozzászólások: 3366

« Hozzászólás #4275 Dátum: 2006 Június 06, 09:26:29 »

Elméletileg igen..... én udvaron szereltem, de kellett azért hozzá némi segítség, hogy amikor hátil befűzöd és rögzíted a karnál, akkor le ne essen elől, a pedálnál....
Ha az szakadt el, akkor a régi kifűz, új be a vezetőcsőbe, alul, végigkísérni, majd be a rögzítőbe... ehhez azért nem árt kicsit megemelni a járgányt...
Asszem baloldalt hátul ejthető meg... Gondolom busz esetén is...
De lehet, hogy lesz itt, hozzáértőbb is....

Húúú. bonyolultnak hangzik!Emelni is kell? hmmm...hmmm.  Ez is ilyen kampós horgos dolog, vagy csavarozni kell a karhoz? vagy mi? nem volt időm reggel aláfeküdni, mert jöttem dolgozni. ráadásul elég szar helyen állok a rakparton, ahol a halyók indulnak. a nemzetközi részen a Szabadság és az Erzsébet híd között!

nem tudom mi történt de eltünt innen az avatar képem, meg a beírt szövegem is... Sad
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #4274 Dátum: 2006 Június 06, 09:24:03 »

Elszakadt a kuplung bowdenem!!  Helpdesk?  ez szerelhető uccán?! Legalább is szerintem ez szakadt el, me nemtok kuplungolni!!

Ha a bowden szakadt el, akkor beesik a pedál. A cseréje nem egy bonyolult művelet egyébkét, de végig kell mászni a busz alatt természetesen.
Egyébként, ha nem belvárosi részen vagy, akkor kettesbe rakod, indítózol és akkor szépen elindul. Pár perc alatt belejön az ember, hogy hogyan váltson kuplung nélkül.
Kicsit ki kell prögetni a motort, mert túl alacsony fordulatnál nem veszi be a sebességeket (túl magasnál sem). A visszaváltás gázosabb egy kicsit, de tényleg csak pár perc gyakrolás kell hozzá.
A ciki a megállás-elindulás, ezért belvárosban inkább keress egy parkolót gyorsan.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19077

« Hozzászólás #4273 Dátum: 2006 Június 06, 09:23:55 »

Elszakadt a kuplung bowdenem!! Helpdesk? ez szerelhető uccán?! Legalább is szerintem ez szakadt el, me nemtok kuplungolni!!

Ja, szerelhető, ha már egyszer ott szakadt el :-))

Junior épp Egerben járt így: vettem az Unixnál bowdent, a helyszínen aláfeküdtünk, majd jött egy bogaras, aki hívta a haverját, aki már csinált ilyet.
Le kellett kapni a pedálsort, fészkelődni alul egy keveset, majd vissza. Egyszerű, így utólag...
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29087


Road Force One

« Hozzászólás #4272 Dátum: 2006 Június 06, 09:20:50 »

Elszakadt a kuplung bowdenem!!  Helpdesk?  ez szerelhető uccán?! Legalább is szerintem ez szakadt el, me nemtok kuplungolni!!

Elméletileg igen..... én udvaron szereltem, de kellett azért hozzá némi segítség, hogy amikor hátil befűzöd és rögzíted a karnál, akkor le ne essen elől, a pedálnál....
Ha az szakadt el, akkor a régi kifűz, új be a vezetőcsőbe, alul, végigkísérni, majd be a rögzítőbe... ehhez azért nem árt kicsit megemelni a járgányt...
Asszem baloldalt hátul ejthető meg... Gondolom busz esetén is...
De lehet, hogy lesz itt, hozzáértőbb is....

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #4271 Dátum: 2006 Június 06, 09:14:33 »

Hejhó.
Az csomagtérfedelem igen furcsán áll, konkrétan, mintha nem lenne lecsukva - jó egy centi hézag van körben, ahiol kibejár a szél - de le van. Lehet valahogy szabályozni a tető magasságát? Mármint, hogy mennyire "feküdjön" rá a kasznira.
igen, a csomagtérfedélen lévő gombával. én egyszer megpróbáltam állítani rajta: az lett a vége, hogy nem tudtam utána kinyitni a csomagtartót.  Grin

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető IQ23
Hozzászólások: 3366

« Hozzászólás #4270 Dátum: 2006 Június 06, 09:11:27 »

Elszakadt a kuplung bowdenem!!  Helpdesk?  ez szerelhető uccán?! Legalább is szerintem ez szakadt el, me nemtok kuplungolni!!

nem tudom mi történt de eltünt innen az avatar képem, meg a beírt szövegem is... Sad
Nem elérhető dogi
Hozzászólások: 1117


« Hozzászólás #4269 Dátum: 2006 Június 06, 09:10:08 »

Hejhó.
Az csomagtérfedelem igen furcsán áll, konkrétan, mintha nem lenne lecsukva - jó egy centi hézag van körben, ahiol kibejár a szél - de le van. Lehet valahogy szabályozni a tető magasságát? Mármint, hogy mennyire "feküdjön" rá a kasznira.

" hülyék mondják meg mi legyen, a tisztesség száműzött idegen..."
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #4268 Dátum: 2006 Június 05, 23:38:55 »

köszi.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Greg
Hozzászólások: 607

« Hozzászólás #4267 Dátum: 2006 Június 05, 22:22:58 »

Akkor megnézem hátha egy madzag rá van kötve ami letestel (akkor ugye létrejöhet ez?)
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #4266 Dátum: 2006 Június 05, 21:49:30 »

140 es órán bal oldalt a tompított visszajelzője alatt van egy másik visszajelző, ami nagyon ritkán kb 1ms re vagy még kevesebb szokott jelezni (sárga).

Minek a visszajelzője? És mit akar velem tudatni???

a 160-as órában ott a hátsóablak fűtés lámpája van.
azzt, hogy neked miért pillog, az egy jó kérdés...



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #4265 Dátum: 2006 Június 05, 21:43:08 »

Olyanom nincs sajna :-(

akkor meg azé !  Wink

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető Greg
Hozzászólások: 607

« Hozzászólás #4264 Dátum: 2006 Június 05, 21:42:22 »

bogárban 4 visszajelzőre van szükség... olaj, töltés, refi, index... a többi nem számit.  Cool

nem lehet, hogy a hátsóablak fűtése?
Olyanom nincs sajna :-(
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #4263 Dátum: 2006 Június 05, 21:40:31 »

140 es órán bal oldalt a tompított visszajelzője alatt van egy másik visszajelző, ami nagyon ritkán kb 1ms re vagy még kevesebb szokott jelezni (sárga).

Minek a visszajelzője? És mit akar velem tudatni???

bogárban 4 visszajelzőre van szükség... olaj, töltés, refi, index... a többi nem számit.  Cool

nem lehet, hogy a hátsóablak fűtése?

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető Greg
Hozzászólások: 607

« Hozzászólás #4262 Dátum: 2006 Június 05, 21:35:11 »

140 es órán bal oldalt a tompított visszajelzője alatt van egy másik visszajelző, ami nagyon ritkán kb 1ms re vagy még kevesebb szokott jelezni (sárga).

Minek a visszajelzője? És mit akar velem tudatni???
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #4261 Dátum: 2006 Június 05, 20:05:46 »

Hi boy,
A dreotos megoldas frankon  bevalt - az emlitett konnyueletu holgy esetleg izgalmasabba tette volna a muveletet, de semmikeppen sem rovidebbe...
Kosz az 5letet!
 Wink

örvendek, hogy sikeredett :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
matchbox
« Hozzászólás #4260 Dátum: 2006 Június 05, 19:39:55 »

Én pl. kérdeztem erről a szerelőbácsimat olajcsere alkalmával és azt mondta, hogy nem ajánlja, mert egy régi összekopott motornál nem biztos, hogy jó az, ha kimosunk mindent. Vélemény?
sok-sok hozzaszolassal es egy messzi-messzi galaxisban azt modtak a gonosz kereskedelmi szovetsegiek, hogy mossuk ki.
A koztarsasagpartiak (nem gyurcsanyi) viszont azt tanacsoltak, hogy legfeljebb a Nabu bolygo saraval, a MOL Botond oreg-auto olajaval menjuk 15-20 fenyevnyit, majd csere egy jobb Castrol High Mileage-re (15W40) - vagy hyperugrasra is kepes inetragalaktikus jarmuvekbe ajanlott minosegu olajra - max 5000 km-es csereperiodussal.
 Wink
Nem elérhető Greg
Hozzászólások: 607

« Hozzászólás #4259 Dátum: 2006 Június 05, 19:13:18 »

aha, aztán a nagynyomású szétbassza az eredetit, mert ugye az nem bírja és a darabkáit kipuffogja a motor Wink
legalábbis elég logikusnak tűnik nekem, hogy ki kell cserélni, mert a gyári nem arra van kitalálva

 nagynyomású olajpumpa  plusz nagynyomású hűtő (akkor így együtt a kettő?)
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #4258 Dátum: 2006 Június 05, 19:09:06 »

no alapból sima olajpumpa van és kész, és ehhez szoktak tenni hozzá nagynyomású pumpát és külön hűtőt???
aha, aztán a nagynyomású szétbassza az eredetit, mert ugye az nem bírja és a darabkáit kipuffogja a motor Wink
legalábbis elég logikusnak tűnik nekem, hogy ki kell cserélni, mert a gyári nem arra van kitalálva

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Greg
Hozzászólások: 607

« Hozzászólás #4257 Dátum: 2006 Június 05, 19:03:38 »

hát persze. a nagynyomású olajpumpa az hűti az olajat, az oaljhűtő meg növeli a nyomását.

az egy dolog, hogy a műszaki egyetemre jársz, de hogy még magyarul se tudsz???

Műszaki és Gazdaságtudományi :-)

és sok mindent ott (főleg ilyet nem tanultunk, sajna)

jelentem nyelvtanból sajna szinte mindig 2 es voltam ... :-(


DE szerencsére az évek alatt tőletek sok mindent megtanulok :-)

igaz olajhűtő :-)

és akkor még egyet kérdezek :-) ha nem nyírsz ki :-)

no alapból sima olajpumpa van és kész, és ehhez szoktak tenni hozzá nagynyomású pumpát és külön hűtőt???
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #4256 Dátum: 2006 Június 05, 18:58:04 »


jó van na :-)


Ahogy én gondolom, az olaj túlmelegedését segíti megelőzni, s így a motorét, csak nem vagyok ebben 100%

Akkor?


hát persze. a nagynyomású olajpumpa az hűti az olajat, az oaljhűtő meg növeli a nyomását.

az egy dolog, hogy a műszaki egyetemre jársz, de hogy még magyarul se tudsz???
Nem elérhető Greg
Hozzászólások: 607

« Hozzászólás #4255 Dátum: 2006 Június 05, 18:32:07 »

most a szmájliroham helyett a hülye kérdések órája van?


jó van na :-)


Ahogy én gondolom, az olaj túlmelegedését segíti megelőzni, s így a motorét, csak nem vagyok ebben 100%

Akkor?
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #4254 Dátum: 2006 Június 05, 18:29:33 »

nagy nyomású olajpumpa mire is jó-?

jobban hűti az olajat???

most a szmájliroham helyett a hülye kérdések órája van?
Nem elérhető Greg
Hozzászólások: 607

« Hozzászólás #4253 Dátum: 2006 Június 05, 17:59:45 »

nagy nyomású olajpumpa mire is jó-?

jobban hűti az olajat???
Nem elérhető Greg
Hozzászólások: 607

« Hozzászólás #4252 Dátum: 2006 Június 05, 17:24:00 »

typ 4 be  melyik olaj is megy??
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #4251 Dátum: 2006 Június 05, 17:23:55 »

régebben beszéltetek itt különböző , olajcserélvel egybekötött motorkipucoló módszerekről, pl fékolajjal hígított olajjal járatni rövid ideig ma motort, meg hasonlók. szóval mit ajánlotok? a fórum keresőmotor meg nem igen dob ki értelmes találatot, vayg csak nem tudom kezelni Smiley
Én pl. kérdeztem erről a szerelőbácsimat olajcsere alkalmával és azt mondta, hogy nem ajánlja, mert egy régi összekopott motornál nem biztos, hogy jó az, ha kimosunk mindent. Vélemény?

1963 VW1200 DeLuxe
matchbox
« Hozzászólás #4250 Dátum: 2006 Június 05, 17:23:01 »

valami rugó-összehúzó szerkezetet fabrikálhatnál.
vagy ha összenyomott állapotban dráúttal összefogod az sem lehet rossz.


Hi boy,
A dreotos megoldas frankon  bevalt - az emlitett konnyueletu holgy esetleg izgalmasabba tette volna a muveletet, de semmikeppen sem rovidebbe...
Kosz az 5letet!
 Wink
dt
« Hozzászólás #4249 Dátum: 2006 Június 05, 17:00:28 »

hali!

régebben beszéltetek itt különböző , olajcserélvel egybekötött motorkipucoló módszerekről, pl fékolajjal hígított olajjal járatni rövid ideig ma motort, meg hasonlók. szóval mit ajánlotok? a fórum keresőmotor meg nem igen dob ki értelmes találatot, vayg csak nem tudom kezelni Smiley


ja akkor 15w 40 azjóó? vagy láttam most akciósan 20w 50 est. az nem hígul fel annyira nyáron, de télen mi lesz vele? nem akarom lehelni a motort Smiley)

 kösz.


ezen rovat #3362 és környéke  Wink
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #4248 Dátum: 2006 Június 05, 16:35:57 »

hali!

régebben beszéltetek itt különböző , olajcserélvel egybekötött motorkipucoló módszerekről, pl fékolajjal hígított olajjal járatni rövid ideig ma motort, meg hasonlók. szóval mit ajánlotok? a fórum keresőmotor meg nem igen dob ki értelmes találatot, vayg csak nem tudom kezelni Smiley


ja akkor 15w 40 azjóó? vagy láttam most akciósan 20w 50 est. az nem hígul fel annyira nyáron, de télen mi lesz vele? nem akarom lehelni a motort Smiley)

 kösz.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #4247 Dátum: 2006 Június 05, 16:27:12 »

hja, meg dupla fogyasztás is...

van lóvé... :-))
góffal nem is járok, úgyhogy ráérek a cserével.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #4246 Dátum: 2006 Június 05, 15:57:50 »

lustaság, fél egészség :-))
hja, meg dupla fogyasztás is...

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #4245 Dátum: 2006 Június 05, 15:37:25 »

ismerős, én rajzás óta képtelen vagyok karbicserére rászánni magam  Undecided

lustaság, fél egészség :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #4244 Dátum: 2006 Június 05, 14:07:50 »

valami rugó-összehúzó szerkezetet fabrikálhatnál.
vagy ha összenyomott állapotban dráúttal összefogod az sem lehet rossz.

kéne gófot szerelnem, fesszabályzó+karbi+elosztó csere, csak rohadtul nincs kedvem hozzá.
ki akarja megcsinálni helyettem? (az illető hozhat sört is nekem) :-)))
ismerős, én rajzás óta képtelen vagyok karbicserére rászánni magam  Undecided

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
dt
« Hozzászólás #4243 Dátum: 2006 Június 05, 10:49:39 »

Lehet hogy OFF de SZMB ha a "B" Babettát jelent

Tegnap meggyűrűztem a kismotort mivel már szinte nem is akart menni.
A két gyűrűből az egyik szinte átesett a hengeren annyira kopott volt meg elgyengült, a másik gyűrű meg törött volt.
Most a két új gyűrűvel száll mint a szél.  Grin
Csapszeg tűgörgői meg nem görgős kosár hanem telegörgős.KB nyócccor esett szét mire belevarázsoltam a csapszeget összerakáskor.
Rafinált célszerszámot csináltam az segített.

ON

OFF
"anyámmal élek, Babettával járok, macskám van, és ne legyek kemény?" by Csoki bácsi  Grin
ON
1303LS
« Hozzászólás #4242 Dátum: 2006 Június 05, 10:33:26 »

Lehet hogy OFF de SZMB ha a "B" Babettát jelent

Tegnap meggyűrűztem a kismotort mivel már szinte nem is akart menni.
A két gyűrűből az egyik szinte átesett a hengeren annyira kopott volt meg elgyengült, a másik gyűrű meg törött volt.
Most a két új gyűrűvel száll mint a szél.  Grin
Csapszeg tűgörgői meg nem görgős kosár hanem telegörgős.KB nyócccor esett szét mire belevarázsoltam a csapszeget összerakáskor.
Rafinált célszerszámot csináltam az segített.

ON
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #4241 Dátum: 2006 Június 05, 10:13:35 »

...meg egy kubai qrvát, akit Te szerlhetsz közben  Wink

húúú, ezt elfelejtettem.
köszönöm, hogy szóltál :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
dt
« Hozzászólás #4240 Dátum: 2006 Június 05, 09:59:49 »

valami rugó-összehúzó szerkezetet fabrikálhatnál.
vagy ha összenyomott állapotban dráúttal összefogod az sem lehet rossz.

kéne gófot szerelnem, fesszabályzó+karbi+elosztó csere, csak rohadtul nincs kedvem hozzá.
ki akarja megcsinálni helyettem? (az illető hozhat sört is nekem) :-)))

...meg egy kubai qrvát, akit Te szerelhetsz közben  Wink
« Utoljára szerkesztve: 2006 Június 05, 10:13:40 írta dt »
Oldalak: 1 ... 1904 1905 1906 1907 1908 [1909] 1910 1911 1912 1913 1914 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.106 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.