www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 03, 13:49:04

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921356 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 584 585 586 587 588 [589] 590 591 592 593 594 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14844209 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #57091 Dátum: 2011 Szeptember 26, 11:03:34 »

A harmónika csöveket amikben a lökőrudak mennek, minden esetben cserélni kell ha szétszedem a motort?
Köszi

Nem, hanem vissza kell feszegetni úgy, hogy a harmonika peremétől másik harmonika pereméig (ahol a tömítés ül) 191 mm legyen minimálisan. (1.3-1.6 motor)

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #57090 Dátum: 2011 Szeptember 26, 10:43:47 »

A harmónika csöveket amikben a lökőrudak mennek, minden esetben cserélni kell ha szétszedem a motort?
Köszi
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #57089 Dátum: 2011 Szeptember 26, 09:59:00 »

még egy kérdés. Ha a pedálok alatt rohad a taposó, akkor létezik vezetőülés előtti taposó javítóelem? vagy csak pedálsor alatti lemez?

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #57088 Dátum: 2011 Szeptember 26, 09:57:32 »

tudja valaki, hogy a napóleon feletti lemezt (talán tűzfal), lehet kapni külön, javítóelemként?

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #57087 Dátum: 2011 Szeptember 26, 08:22:25 »

A termosztát rúd a hengerfejen megy át, nem a hengereken.
Semmi köze ahhoz, hogy milyen alsó lemez van rajta.
typ 3 féle lemez szorosn a alatta van és nem megy át a rudazat rajta

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető TéZsé
Hozzászólások: 604


30/9549338

« Hozzászólás #57086 Dátum: 2011 Szeptember 26, 08:13:37 »

Szerintem merevíteni kell, mert a faltdach miatt gyenge lehet a tető.
egyenlőre csak le akarod venni,nem? ha nem porlad a küszöböd az megtartja
ha cserélve lesz akkor kell majd merevítés.
donáté pl. kajsza volt,és mikor alatta volt az új küszöb le kellet venni a merevítést,és beállítani a dolgokat.

1967. L620 beige (2009.12.17.-től újra forgalomban)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #57085 Dátum: 2011 Szeptember 25, 22:21:12 »

Typ3 alsó hűtőlemezzel szerelt typ1 motorra sikerrel tett már fel valaki termosztátot ? Valami szopó volt vele, azért nem került fel, de már nem tudni, mi akkor hagytam én is a fenébe, nyár volt Smiley Mekkora szopásra számítsak ?

A termosztát rúd a hengerfejen megy át, nem a hengereken.
Semmi köze ahhoz, hogy milyen alsó lemez van rajta.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #57084 Dátum: 2011 Szeptember 25, 22:12:12 »

Typ3 alsó hűtőlemezzel szerelt typ1 motorra sikerrel tett már fel valaki termosztátot ? Valami szopó volt vele, azért nem került fel, de már nem tudni, mi akkor hagytam én is a fenébe, nyár volt Smiley Mekkora szopásra számítsak ?

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #57083 Dátum: 2011 Szeptember 25, 21:41:14 »

Én ezt úgy tudtam,hogy a fűtéscsatornák kiflexelése előtt szokták merevíteni,leemelés előtt még nem igen szükséges,hisz a küszöbök tartják.Még ha van rajta pár lyuk is,azért szerintem nem csuklik.

De pl a Führer és Német is elismert bogár specialista,ők állítólag a fűtéscsatornál levágásakor sem merevítik ki a bódét.Ők csinálták a Sid szépséges 63-asát,szintén merevítés nélkül,és mégis szépen futnak az ajtóhézagok.

Persze ezzel nem azt akarom mondani,hogy nem kell a kasznit kimerevíteni,mert biztos,hogy jobb úgy,és az én autóm is becsövezve készült.Sőt még átlóban is benn voltak a vasak,hogy ne csak összecsuklás,hanem csavarodás ellen is biztosítva legyen a kasznim.
Szerintem merevíteni kell, mert a faltdach miatt gyenge lehet a tető.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #57082 Dátum: 2011 Szeptember 25, 21:20:04 »

Eddig nem néztél alá? Lips Sealed
Nem , mert nem akartam eddig levenni. Most alakult így.
Festés, térkövezés, tereprendezés volt műsoron.
Most kezdenék a kocsival foglalkozni.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #57081 Dátum: 2011 Szeptember 25, 20:43:05 »

Én ezt úgy tudtam,hogy a fűtéscsatornák kiflexelése előtt szokták merevíteni,leemelés előtt még nem igen szükséges,hisz a küszöbök tartják.Még ha van rajta pár lyuk is,azért szerintem nem csuklik.

De pl a Führer és Német is elismert bogár specialista,ők állítólag a fűtéscsatornál levágásakor sem merevítik ki a bódét.Ők csinálták a Sid szépséges 63-asát,szintén merevítés nélkül,és mégis szépen futnak az ajtóhézagok.

Persze ezzel nem azt akarom mondani,hogy nem kell a kasznit kimerevíteni,mert biztos,hogy jobb úgy,és az én autóm is becsövezve készült.Sőt még átlóban is benn voltak a vasak,hogy ne csak összecsuklás,hanem csavarodás ellen is biztosítva legyen a kasznim.


Nem kell merevíteni, de akkor összerakáskor pontosan kell mérni és nem egyszerűbb így. Ha merevítik, akkor az eredeti méretet "átörökítik", így egyszerűbb.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #57080 Dátum: 2011 Szeptember 25, 20:35:36 »

leemelés előtt.
Én ezt úgy tudtam,hogy a fűtéscsatornák kiflexelése előtt szokták merevíteni,leemelés előtt még nem igen szükséges,hisz a küszöbök tartják.Még ha van rajta pár lyuk is,azért szerintem nem csuklik.

De pl a Führer és Német is elismert bogár specialista,ők állítólag a fűtéscsatornál levágásakor sem merevítik ki a bódét.Ők csinálták a Sid szépséges 63-asát,szintén merevítés nélkül,és mégis szépen futnak az ajtóhézagok.

Persze ezzel nem azt akarom mondani,hogy nem kell a kasznit kimerevíteni,mert biztos,hogy jobb úgy,és az én autóm is becsövezve készült.Sőt még átlóban is benn voltak a vasak,hogy ne csak összecsuklás,hanem csavarodás ellen is biztosítva legyen a kasznim.
Nem elérhető MobyDick
Hozzászólások: 430


« Hozzászólás #57079 Dátum: 2011 Szeptember 25, 19:31:07 »

jóestét!
találtam otthon egy blokkot,már régota porosodik a sarokba,
                         as 41
       043 101 102 a ,ILYEN FELIRATTAL AZ OLDALÁN..
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #57078 Dátum: 2011 Szeptember 25, 19:26:14 »

Szereljünk is!
Az első képnél még reménykedtem.
A másodiknál már remélem csuklott a lakatos.
Ezt beszoptam rendesem. Flex fog játszani azt hiszem, vagyis tuti.
És nem kevés időmet fogja elvinni.
Most már tuti, hogy merevítenem kell a bódét a leemelés előtt.
Az alsó csavarok közül kettő is átforgott a rozsdában. B...m.g.
Egy kicsit ez most elvette a kedvemet.
A bódét bogárnál mindig merevíteni kell leemelés előtt. (Karmannál nem mindig, mert merev, mint a zállat). Ha meg nincs küszöböd, mert össze-vissza van heftelve az alvázzal, akkor pláne.

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető oldfield
Hozzászólások: 7281

« Hozzászólás #57077 Dátum: 2011 Szeptember 25, 18:06:02 »



 ""hogy a vevő otthon veszi csak észre, hogy mi is van a dobozban, de nekem ez furcsa, hogy megrendelsz valamit és tök mást kapsz és ez a boltban ""
Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked.......ezt tényleg te írtad Shocked
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #57076 Dátum: 2011 Szeptember 25, 17:52:05 »

Szereljünk is!
Az első képnél még reménykedtem.
A másodiknál már remélem csuklott a lakatos.
Ezt beszoptam rendesem. Flex fog játszani azt hiszem, vagyis tuti.
És nem kevés időmet fogja elvinni.
Most már tuti, hogy merevítenem kell a bódét a leemelés előtt.
Az alsó csavarok közül kettő is átforgott a rozsdában. B...m.g.
Egy kicsit ez most elvette a kedvemet.
Eddig nem néztél alá? Lips Sealed

Bácsi Győző
Nem elérhető TéZsé
Hozzászólások: 604


30/9549338

« Hozzászólás #57075 Dátum: 2011 Szeptember 25, 17:36:44 »

Szereljünk is!
Az első képnél még reménykedtem.
A másodiknál már remélem csuklott a lakatos.
Ezt beszoptam rendesem. Flex fog játszani azt hiszem, vagyis tuti.
És nem kevés időmet fogja elvinni.
Most már tuti, hogy merevítenem kell a bódét a leemelés előtt.
Az alsó csavarok közül kettő is átforgott a rozsdában. B...m.g.
Egy kicsit ez most elvette a kedvemet.
van,akit nem nagyon érdekli,hogy szerelhető legyen később is a kaszni.
át menjen a vizsgán,luk ne legyen oszt kész

1967. L620 beige (2009.12.17.-től újra forgalomban)
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #57074 Dátum: 2011 Szeptember 25, 16:33:47 »

Szereljünk is!
Az első képnél még reménykedtem.
A másodiknál már remélem csuklott a lakatos.
Ezt beszoptam rendesem. Flex fog játszani azt hiszem, vagyis tuti.
És nem kevés időmet fogja elvinni.
Most már tuti, hogy merevítenem kell a bódét a leemelés előtt.
Az alsó csavarok közül kettő is átforgott a rozsdában. B...m.g.
Egy kicsit ez most elvette a kedvemet.

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2011 Szeptember 25, 16:38:54 írta sparkafer »
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #57073 Dátum: 2011 Szeptember 25, 13:46:42 »

Jó kis csont, de mit szerelünk?
ajtókárpitot  Grin

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #57072 Dátum: 2011 Szeptember 25, 13:40:14 »

Jó kis csont, de mit szerelünk?
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #57071 Dátum: 2011 Szeptember 25, 13:19:28 »

Ok, én értem, csak sok cuccra a kód mellé azt is oda írják, hogy 1200, 1300, 1302, 1303 meg évjáratot is.

Mindegy, nem feszegetem a témát, nem biztos, hogy úgy értelmezted, ahogy írni akartam.

Szerinted, ha az lett volna odaírva, hogy 1200, 1300... akkor megveszem és megpróbálom beépíttetni? De kiderült, nem az enyémhez való... Visszavittem-kicserélték... ennyi... És ez nem egy Pesten belüli út volt... mégsem tettem érte, nyílt színen "megjegyzést"... Wink

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #57070 Dátum: 2011 Szeptember 25, 13:16:29 »

Én sokszor leírok valamit, elszámolok, és törlöm... Grin

Ez sem rossz módszer... Én is voltam már így... Wink Cool

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Sompi
« Hozzászólás #57069 Dátum: 2011 Szeptember 25, 12:13:12 »

Szerintem sem muszáj rögtön vagdalkozni, de önmagában a nyilvános fórum nem baj. Fel lehet használni a nyilvánosságot úgy is, mint egy, mindannyiukat előbbre juttató folyamatot is. Mindenki tudja, hogy az aranyháromszög is, a Szepi is, tehát mindenki  olvassa/olvastatja a fórumot, csak a sok konfliktus miatt ezt nem vállalja saját néven, nem teszi ki magát állandó basztatásnak. Pedig mindegyik törekszik a saját munkáját legjobb tudása szerint végezni, hiszen ez az ő érdekük is. Az, hogy utána milyen terméket forgalmaz, milyen minőségi kategóriájú árut árul, milyen találkozót szervez, már rajtunk, vevőkön, közönségen is múlik. Szóban mindenki kurva igényes, de amikor meg kell fizetni az árát, vagy be kell csengetni a részvételi díjat, akkor már a  T. közönség húzza a száját. Tudomásul kell venni, hogy a bogaras populáció anyagi, szakmai igényéhez kell igazítani a termékkör színvonalát, a találkozók minőségét és tartalmát, és ez nem egyszerű, nem konfliktusoktól mentes feladat.
Mondok egy konkrét példát.
A Misinél is lehet gyári taposót kapni, annyiért, amennyiért. Nagyon kevesen adnak érte sok tízezer forintokat, inkább mindenki megveszi a brazilt, aztán szidja a kereskedőt, hogy vékony, pontatlan, stb. Beszélgettünk erről már a Misivel, a *-gal, hogy ahhoz, hogy ki tudják szolgálni az ilyen igényeket, nekik nagyon sok pénzt kell tartaniuk a rendszerben, és ez nem mindig éri ám meg. Lehetne minden boltban egy " Classic Parts" sarok, a megfelelő minőségű és készleten tartott termékkörrel, de ehhez tudni kéne, van-e rá valós igény, kereslet. Nos ennek felmérésére, fenntartására kifejezetten alkalmas lehetne akár ez a fórum is. Ha az igények ismertek, jobban tervezhetők a beszerzések, nem raktárra vásárolna a kereskedő, csökkenne a befektetésének kockázata, kevesebb ideig állna benne a tőkéje, hosszabb távon az ár mérséklődésével járó folyamatot eredményezne, több, gyári, vagy annak megfelelő minőségű terméket tudna eladni, mi, vevők, pedig jobb áron jutnánk jobb termékhez.
Tehát vannak lehetőségek a fejlődésre, csak nem vagdalkozni, fikázni kéne midig mindent, hanem kommunikálni egymással, kvázi kicsit összedolgozni a kereskedőkkel, hosszabb távon mindenki jobban járna.
És még valami:
A kereskedői árrést itt mindenki az ördögtől származó, nyilvánvalóan lehúzó extraprofitként emlegeti. E a vérmagyar irigység megint csak hamis, rossz szemléletünket tükrözi. Neki ebből az árrésből kell boltot, személyzetet, infrastruktúrát fenntartani, készletet finanszírozni, a maradékból pedig megélni. Ezt nem elirigyelni kell, hanem közösen gondolkodva, megfelelő visszajelzésekkel szolgálva, akár a fentebb említett módon összedolgozva lehetővé tenni a kereskedőnek, hogy akár kisebb árrés mellett nagyobb, tervezhetőbb  mennyiséget, jobb minőséget értékesítsen nekünk. Mindenkinek megérné. Meg kéne már érteni minden résztvevőnek, hogy alapvetően ugyanabban a csónakban ülünk, nem evezhetünk két irányba.

...maximálisan egyet értek!
Az árképzés ma magyarországon nagyon nehéz dolog az internetes üzletek korában. Nálunk is komoly probléma hogy a vásárló érdeklődik az árak iránt, majd reklamál hogy a neten sokkal olcsóbban megkapja.
Erre nem tudsz mást válaszolni, mint hogy: "akkor essék ott megvenni"
..igen ám de ezek a shopok leginkább a tengeren túl vannak onnan haza kell hozni, igen nehéz érvényesíteni a hibás árú ,téves vásárlásból eredő reklamációkat, és akkor még nem is beszéltünk a supportról.
Ismerek egy szolgáltatót aki kért tőlünk árat egy 10 Milliós keverőre (10,5M a listaára) megvette a neten 1M-el olcsóbban.
Fél év múlva beszart, ....természetesen a garanciát bukta.... nem tudott csinálni semmit, így lett a javítással az olcsóbb sokkal drágább.
Tudom az pl. az USA-ban minden olcsóbb de nem a magyar kereskedők árrése miatt.... (vagy legalábbis nem mindig)
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #57068 Dátum: 2011 Szeptember 25, 09:52:20 »

Majd állít holnap, vasárnap van.  Cool
Egyébként meg Gábor nagyon korrektül körülírta, hogy mire is lehetne használni a nagynyilvánosságot.
PL. ablakkéder témakörben elég jól átlátható a piac. Nagyjából pár perc alatt meg lehet tudni, hogy melyik fajta az ami 1-2 év múlva kiesik a keretből és melyik az ami jó. Nekem kell eldöntenem, hogy veszek szart vagy adok érte 4X annyit.
De pl az említett padlólemezből nem is tudom, hogy van-e egyáltalán jó. Ha kellene vennem nem tudnám merre induljak, hiába szánnék rá mondjuk 30-40ezret darabjára. Említhetnénk sok-sok más dolgot.
Emellett igaz az is, hogy az emberek nagy része csak az árat nézi, majd ostobán szaroz.
80 körül van, ez még nekem is sok. De ha a kereskedő tudná, hogy vesznek tőle 2012-ben 20 párat, akkor lehet, hogy odaadná (ex has mondom) 50-60 ért, és még mindig megérhetné neki, én meg esetleg rászánnám a 3x-os pénzt, mert annyival jobb, vastagabb, pontosabb.

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
1303LS
« Hozzászólás #57067 Dátum: 2011 Szeptember 25, 09:38:38 »

De.Csak közben szelepet állitana FusiTomi és nem talál megoldást.
Majd állít holnap, vasárnap van.  Cool
Egyébként meg Gábor nagyon korrektül körülírta, hogy mire is lehetne használni a nagynyilvánosságot.
PL. ablakkéder témakörben elég jól átlátható a piac. Nagyjából pár perc alatt meg lehet tudni, hogy melyik fajta az ami 1-2 év múlva kiesik a keretből és melyik az ami jó. Nekem kell eldöntenem, hogy veszek szart vagy adok érte 4X annyit.
De pl az említett padlólemezből nem is tudom, hogy van-e egyáltalán jó. Ha kellene vennem nem tudnám merre induljak, hiába szánnék rá mondjuk 30-40ezret darabjára. Említhetnénk sok-sok más dolgot.
Emellett igaz az is, hogy az emberek nagy része csak az árat nézi, majd ostobán szaroz.
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #57066 Dátum: 2011 Szeptember 25, 08:42:08 »

Nem csócsálás. Én már előre gondolkodom, szemléletváltásról írtam, úgy látszik, "nem jött át"... Cry
De.Csak közben szelepet állitana FusiTomi és nem talál megoldást.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #57065 Dátum: 2011 Szeptember 25, 08:40:57 »

Nem csócsálás. Én már előre gondolkodom, szemléletváltásról írtam, úgy látszik, "nem jött át"... Cry

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #57064 Dátum: 2011 Szeptember 25, 08:38:28 »

Feleslegesen csocsálunk.A gond megoldodott,remélhetöleg kellemes szájizzel mindkét irányban.Részemről annyit hogy korekt hozzáállás miatt szivesebben gondolok a Bugpartsra.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #57063 Dátum: 2011 Szeptember 25, 08:31:19 »

Én -szokásom szerint- megpróbálom pozitívan értelmezni. A kiemelt mondattal kb nincs gond, mert igaz, sajnos sok szemetet árulnak. Az, hogy "remélem olvassa" értelmeződjön úgy, hogy remélhetőleg kap visszajelzést és tud belőle építkezni, lépni abba az irányba, hogy legyen jobb áru.
Ha csak a -magyarországon gordiuszi csomóként jelen lévő- benzincsőmizériára gondolunk. Szerintem, ha mindenki megtenné a visszajelzést a kereskedő felé talán meglenne a módja, hogy már a nagykerekbe/elosztókba se kerüljön be a rossz minőségű cső. Sajnos legtöbben simán kicserélik 2-3-5 év múlva a repedt, spriccelő csövüket és örülnek, hogy nem lett tüzijáték a motortérben. Apró kis dolgok, de SZVSZ tudná előrevinni a dolgokat.
Persze a visszajelzések módján lehet vitatkozni és erre talán nem a legjobb mód egy nyilvános fórumon vagdalkozni.
Szerintem sem muszáj rögtön vagdalkozni, de önmagában a nyilvános fórum nem baj. Fel lehet használni a nyilvánosságot úgy is, mint egy, mindannyiukat előbbre juttató folyamatot is. Mindenki tudja, hogy az aranyháromszög is, a Szepi is, tehát mindenki  olvassa/olvastatja a fórumot, csak a sok konfliktus miatt ezt nem vállalja saját néven, nem teszi ki magát állandó basztatásnak. Pedig mindegyik törekszik a saját munkáját legjobb tudása szerint végezni, hiszen ez az ő érdekük is. Az, hogy utána milyen terméket forgalmaz, milyen minőségi kategóriájú árut árul, milyen találkozót szervez, már rajtunk, vevőkön, közönségen is múlik. Szóban mindenki kurva igényes, de amikor meg kell fizetni az árát, vagy be kell csengetni a részvételi díjat, akkor már a  T. közönség húzza a száját. Tudomásul kell venni, hogy a bogaras populáció anyagi, szakmai igényéhez kell igazítani a termékkör színvonalát, a találkozók minőségét és tartalmát, és ez nem egyszerű, nem konfliktusoktól mentes feladat.
Mondok egy konkrét példát.
A Misinél is lehet gyári taposót kapni, annyiért, amennyiért. Nagyon kevesen adnak érte sok tízezer forintokat, inkább mindenki megveszi a brazilt, aztán szidja a kereskedőt, hogy vékony, pontatlan, stb. Beszélgettünk erről már a Misivel, a *-gal, hogy ahhoz, hogy ki tudják szolgálni az ilyen igényeket, nekik nagyon sok pénzt kell tartaniuk a rendszerben, és ez nem mindig éri ám meg. Lehetne minden boltban egy " Classic Parts" sarok, a megfelelő minőségű és készleten tartott termékkörrel, de ehhez tudni kéne, van-e rá valós igény, kereslet. Nos ennek felmérésére, fenntartására kifejezetten alkalmas lehetne akár ez a fórum is. Ha az igények ismertek, jobban tervezhetők a beszerzések, nem raktárra vásárolna a kereskedő, csökkenne a befektetésének kockázata, kevesebb ideig állna benne a tőkéje, hosszabb távon az ár mérséklődésével járó folyamatot eredményezne, több, gyári, vagy annak megfelelő minőségű terméket tudna eladni, mi, vevők, pedig jobb áron jutnánk jobb termékhez.
Tehát vannak lehetőségek a fejlődésre, csak nem vagdalkozni, fikázni kéne midig mindent, hanem kommunikálni egymással, kvázi kicsit összedolgozni a kereskedőkkel, hosszabb távon mindenki jobban járna.
És még valami:
A kereskedői árrést itt mindenki az ördögtől származó, nyilvánvalóan lehúzó extraprofitként emlegeti. E a vérmagyar irigység megint csak hamis, rossz szemléletünket tükrözi. Neki ebből az árrésből kell boltot, személyzetet, infrastruktúrát fenntartani, készletet finanszírozni, a maradékból pedig megélni. Ezt nem elirigyelni kell, hanem közösen gondolkodva, megfelelő visszajelzésekkel szolgálva, akár a fentebb említett módon összedolgozva lehetővé tenni a kereskedőnek, hogy akár kisebb árrés mellett nagyobb, tervezhetőbb  mennyiséget, jobb minőséget értékesítsen nekünk. Mindenkinek megérné. Meg kéne már érteni minden résztvevőnek, hogy alapvetően ugyanabban a csónakban ülünk, nem evezhetünk két irányba.
« Utoljára szerkesztve: 2011 Szeptember 25, 08:34:56 írta vetart »

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
1303LS
« Hozzászólás #57062 Dátum: 2011 Szeptember 25, 07:29:24 »

Hát nekem ebből kicsit más jön le...:

Idézetet írta: Maresz - 2011 Szeptember 21, 17:20:31
mert ez nem oválra való kárpit.....

Azt mondta a Kardos Feri, és rajta volt az évszám is. 47 000 Ft-volt! Láttam, hogy nem két színű, és nincs fehér szegélye. De a patentok sem az igaziak. Sok szemetet árulnak, ezt most kijelentem. Remélem olvassa.

Lehet, hogy először el kellene tízig számolni és utána írni... Undecided
Én -szokásom szerint- megpróbálom pozitívan értelmezni. A kiemelt mondattal kb nincs gond, mert igaz, sajnos sok szemetet árulnak. Az, hogy "remélem olvassa" értelmeződjön úgy, hogy remélhetőleg kap visszajelzést és tud belőle építkezni, lépni abba az irányba, hogy legyen jobb áru.
Ha csak a -magyarországon gordiuszi csomóként jelen lévő- benzincsőmizériára gondolunk. Szerintem, ha mindenki megtenné a visszajelzést a kereskedő felé talán meglenne a módja, hogy már a nagykerekbe/elosztókba se kerüljön be a rossz minőségű cső. Sajnos legtöbben simán kicserélik 2-3-5 év múlva a repedt, spriccelő csövüket és örülnek, hogy nem lett tüzijáték a motortérben. Apró kis dolgok, de SZVSZ tudná előrevinni a dolgokat.
Persze a visszajelzések módján lehet vitatkozni és erre talán nem a legjobb mód egy nyilvános fórumon vagdalkozni.
Nem elérhető d1987
Hozzászólások: 4060


56/61/71/78

« Hozzászólás #57061 Dátum: 2011 Szeptember 24, 23:44:10 »

Dávid! Ha lenne a fejemben egy kódolvasó, akkor valszeg tudtam volna... Nme tételeztem fel, hogy direkt rosszat adtak volna... lehet, hogy csak elnézték a cikkszámot... Sok dobozon, vagy csomagon nem látom, hogy pontosan milyen típushoz való... De, mint mondtam, egy szó nélkül kicserélték... Nem volt semmi gond ezzel...

Ok, én értem, csak sok cuccra a kód mellé azt is oda írják, hogy 1200, 1300, 1302, 1303 meg évjáratot is.

Mindegy, nem feszegetem a témát, nem biztos, hogy úgy értelmezted, ahogy írni akartam.

1956-Oval
1961-L10B
1961-L391
1971-L60D
1978-L96F
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #57060 Dátum: 2011 Szeptember 24, 23:20:04 »

detto...... : Tongue
én nem ! én anyázok , után a Proti törli  Grin Grin Grin Grin Grin

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13425


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #57059 Dátum: 2011 Szeptember 24, 21:50:27 »

Én sokszor leírok valamit, elszámolok, és törlöm... Grin
detto...... : Tongue

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #57058 Dátum: 2011 Szeptember 24, 21:49:19 »


Lehet, hogy először el kellene tízig számolni és utána írni... Undecided
Én sokszor leírok valamit, elszámolok, és törlöm... Grin
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #57057 Dátum: 2011 Szeptember 24, 21:40:26 »

Kedves bugparts!
Nem veled van bajom, és a cégeddel, jó, hogy vagytok. A gyártó a lúdas ebben. Bocsánatot kérek tőled. Ti csak forgalmaztok, mi meg vevők rárepülünk az alkatrészekre. Privátban írtam neked pár mondatot azt majd olvasd el. Én senkivel nem akarok haragba lenni.
Baráti üdvözlettel: Lakatos József.

Hát nekem ebből kicsit más jön le...:

Idézetet írta: Maresz - 2011 Szeptember 21, 17:20:31
mert ez nem oválra való kárpit.....

Azt mondta a Kardos Feri, és rajta volt az évszám is. 47 000 Ft-volt! Láttam, hogy nem két színű, és nincs fehér szegélye. De a patentok sem az igaziak. Sok szemetet árulnak, ezt most kijelentem. Remélem olvassa.

Lehet, hogy először el kellene tízig számolni és utána írni... Undecided
« Utoljára szerkesztve: 2011 Szeptember 24, 21:42:44 írta TBK001 »

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #57056 Dátum: 2011 Szeptember 24, 21:35:36 »

Egy dolgot nem értek...mikor megvetted, akkor nem lehetett tudni, hogy mibe való? Nem volt rajta semmi jelzés? Nem  tudták a boltban, hogy mit adnak? Józsi esetében is ezt furcsálom, hogy csak mondta/tudták, hogy oválba kell neki, akkor miért ilyet adtak? Nem volt rajta a dobozon, hogy mibe való? Mikor megrendelték, akkor sem volt semmi leírás, hogy mibe való?

Én nem mondok semmi rosszat egyik félre sem, mindkét fél hibázhat, az eladó is meg a vevő is, biztos előfordul, hogy rosszat szállítanak ki a boltba, nem azt amit megrendeltek, az is lehet, hogy a vevő otthon veszi csak észre, hogy mi is van a dobozban, de nekem ez furcsa, hogy megrendelsz valamit és tök mást kapsz és ez a boltban sem tűnik fel senkinek...bár gondolom ez ritkán fordul elő. A lényeg, hogy ha kicserélik és nincs plusz költséged, akkor nem tragédia, akkor lenne az, ha nem tennék.

Dávid! Ha lenne a fejemben egy kódolvasó, akkor valszeg tudtam volna... Nme tételeztem fel, hogy direkt rosszat adtak volna... lehet, hogy csak elnézték a cikkszámot... Sok dobozon, vagy csomagon nem látom, hogy pontosan milyen típushoz való... De, mint mondtam, egy szó nélkül kicserélték... Nem volt semmi gond ezzel...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Süni
« Hozzászólás #57055 Dátum: 2011 Szeptember 24, 20:50:44 »

De az azért nincs rendben, hogy ha rendelek valamit, amiről aztán kiderül, hogy szar, akkor a kereskedő anélkül, hogy megnézné, hogy utána nézne, azt mondja, hogy márpedig az nem lehet szar, mert más nem hozta vissza...
Azért hagy kételkedjek, amikor egy 1.6D olajszűrőt hoznak vissza, amiből hetente eladok 5db-ot...  Roll Eyes
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #57054 Dátum: 2011 Szeptember 24, 20:46:48 »

Kedves bugparts!
Nem veled van bajom, és a cégeddel, jó, hogy vagytok. A gyártó a lúdas ebben. Bocsánatot kérek tőled. Ti csak forgalmaztok, mi meg vevők rárepülünk az alkatrészekre. Privátban írtam neked pár mondatot azt majd olvasd el. Én senkivel nem akarok haragba lenni.
Baráti üdvözlettel: Lakatos József.
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8618


« Hozzászólás #57053 Dátum: 2011 Szeptember 24, 20:45:14 »

Azt mondta a Kardos Feri, és rajta volt az évszám is. 47 000 Ft-volt! Láttam, hogy nem két színű, és nincs fehér szegélye. De a patentok sem az igaziak. Sok szemetet árulnak, ezt most kijelentem. Remélem olvassa.
Egy dolgot nem értek...mikor megvetted, akkor nem lehetett tudni, hogy mibe való? Nem volt rajta semmi jelzés? Nem  tudták a boltban, hogy mit adnak? Józsi esetében is ezt furcsálom, hogy csak mondta/tudták, hogy oválba kell neki, akkor miért ilyet adtak? Nem volt rajta a dobozon, hogy mibe való? Mikor megrendelték, akkor sem volt semmi leírás, hogy mibe való?
...
« Utoljára szerkesztve: 2011 Szeptember 24, 20:47:07 írta Bill »
Nem elérhető d1987
Hozzászólások: 4060


56/61/71/78

« Hozzászólás #57052 Dátum: 2011 Szeptember 24, 20:41:35 »

Teljesen korrekt!
Ezt én is alá tudom támasztani, hogy anno, Öcsisajt fényezésekor a padlószőnyeget szó nélkül cseréltétek, miután a beépítés közben kiderült, nem 1303-ba való... Wink

Egy dolgot nem értek...mikor megvetted, akkor nem lehetett tudni, hogy mibe való? Nem volt rajta semmi jelzés? Nem  tudták a boltban, hogy mit adnak? Józsi esetében is ezt furcsálom, hogy csak mondta/tudták, hogy oválba kell neki, akkor miért ilyet adtak? Nem volt rajta a dobozon, hogy mibe való? Mikor megrendelték, akkor sem volt semmi leírás, hogy mibe való?

Én nem mondok semmi rosszat egyik félre sem, mindkét fél hibázhat, az eladó is meg a vevő is, biztos előfordul, hogy rosszat szállítanak ki a boltba, nem azt amit megrendeltek, az is lehet, hogy a vevő otthon veszi csak észre, hogy mi is van a dobozban, de nekem ez furcsa, hogy megrendelsz valamit és tök mást kapsz és ez a boltban sem tűnik fel senkinek...bár gondolom ez ritkán fordul elő. A lényeg, hogy ha kicserélik és nincs plusz költséged, akkor nem tragédia, akkor lenne az, ha nem tennék.

1956-Oval
1961-L10B
1961-L391
1971-L60D
1978-L96F
Oldalak: 1 ... 584 585 586 587 588 [589] 590 591 592 593 594 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.164 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.