www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 20, 19:32:12

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 111 112 113 114 115 [116] 117 118 119 120 121 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13214853 alkalommal)
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75995 Dátum: 2016 Január 06, 15:50:20 »

Ez volt már téma egypárszor,mindenki mást beszélt.Van aki kivágja még a szellőzőt is alaposan kipucolja,kitakarítja,aztán újra visszahegeszti...
Ahány ház,annyi szokás.
Annyira nem vészes, de azért megindult a rozsda. megmutatom a homokosnak is.  Cool

Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #75994 Dátum: 2016 Január 06, 15:43:15 »

Ez volt már téma egypárszor,mindenki mást beszélt.Van aki kivágja még a szellőzőt is alaposan kipucolja,kitakarítja,aztán újra visszahegeszti...
Ahány ház,annyi szokás.
Az alsó képet nem is láttam az előbb,azért írtam ezt.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #75993 Dátum: 2016 Január 06, 15:35:28 »

Ebben kérnék még tanácsot...
A szellőző belseje, ahol feljön a meleg levegő, kicsit rozsdás.
Érdemes lefúrni azt a lemezt és letisztítani, vagy mondjuk a homokszóró megoldja a helyén?

<beszúrt kép törölve>
Ez volt már téma egypárszor,mindenki mást beszélt.Van aki kivágja még a szellőzőt is alaposan kipucolja,kitakarítja,aztán újra visszahegeszti...
Ahány ház,annyi szokás.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75992 Dátum: 2016 Január 06, 15:25:11 »

Érdekes megoldások

a küszöb alján megvan a helye, nem kell furkálni  Wink
Ebben kérnék még tanácsot...
A szellőző belseje, ahol feljön a meleg levegő, kicsit rozsdás.
Érdemes lefúrni azt a lemezt és letisztítani, vagy mondjuk a homokszóró megoldja a helyén?



Vagy netán ennyire szét kell szedni?
« Utoljára szerkesztve: 2016 Január 06, 15:34:10 írta Zoli »

pecek
« Hozzászólás #75991 Dátum: 2016 Január 06, 08:39:01 »

Szerintem üregvédő gumislagnak a helye. Én fúrni szoktam 12 átmérőjűt. Vakdugót meg lehet venni a Cornadnal faszántosat, van több méretben is.
Érdekes megoldások

a küszöb alján megvan a helye, nem kell furkálni  Wink
Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #75990 Dátum: 2016 Január 04, 22:13:03 »

Isten tudja, mi okból, de a kolléga lánggal egy-egy 3 centis lyukat fújt a küszöbök hátsó végére
<beszúrt kép törölve>

de nem dugózta le és ez lett az eredmény. Egy vályogtégla a küszöbben. A jobb oldalon eltűnt a küszöb, a bal megúszta.

<beszúrt kép törölve>

Szerintem üregvédő gumislagnak a helye. Én fúrni szoktam 12 átmérőjűt. Vakdugót meg lehet venni a Cornadnal faszántosat, van több méretben is.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75989 Dátum: 2016 Január 04, 19:58:13 »

Isten tudja, mi okból, de a kolléga lánggal egy-egy 3 centis lyukat fújt a küszöbök hátsó végére


de nem dugózta le és ez lett az eredmény. Egy vályogtégla a küszöbben. A jobb oldalon eltűnt a küszöb, a bal megúszta.


Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #75988 Dátum: 2016 Január 04, 13:27:17 »

Normál, nem IR Densot használtam, nem elektronikus gyújtással. Smiley
(16-os hőérték (W16FS-U), teljesen jól működött, szépen tisztult. Nehezen tudom elképzelni, hogy ennél rosszabb lenne. Smiley )

Köszi! Keresgéltem és utánna is kérdezetem ... nem is egyszerű beszerezni  Tongue

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #75987 Dátum: 2016 Január 04, 09:57:52 »

Sziasztok!
Denso vagy Brisk Iridium esetleg platina gyertyát ki próbált már elektronikus gyújtással? Katalógusban nem találok ajánlást Bogárhoz. Érdekelne típus,  vélemény, tapasztalat ...
Köszi!


Normál, nem IR Densot használtam, nem elektronikus gyújtással. Smiley
(16-os hőérték (W16FS-U), teljesen jól működött, szépen tisztult. Nehezen tudom elképzelni, hogy ennél rosszabb lenne. Smiley )

VW Beetle - the original since 1938
1303LS
« Hozzászólás #75986 Dátum: 2016 Január 03, 18:22:54 »

A -34 fokos szívócső hőmérséklet az jó? Roll Eyes
Grin
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #75985 Dátum: 2016 Január 03, 17:05:38 »

A -34 fokos szívócső hőmérséklet az jó? Roll Eyes
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75984 Dátum: 2016 Január 03, 16:26:38 »

hát igen
 nekem is kb ehhez lesz kedvem..
Sajnos én sem vagyok az a "félmilliót zsebből" kategória. Majdnem mindent magam csinálok. (Pl blokk, hengerfej gépmunkát nem.)
« Utoljára szerkesztve: 2016 Január 03, 16:34:14 írta Zoli »

Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #75983 Dátum: 2016 Január 03, 15:18:56 »

Abba még nem mertem belegondolni.
A terv az, hogy én megcsinálom ameddig tudom, aztán valami fényezőhöz elviszem, hogy a főnöke kamrájában éjszaka, fusiban lefújja.  Cool
hát igen
 nekem is kb ehhez lesz kedvem..
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75982 Dátum: 2016 Január 03, 15:14:36 »

a fényezést hogy hol mennyiért☺ tervezed?
kb így áll a szürke bogaram(7 éve)
lassan ideje lenne befejezni
Abba még nem mertem belegondolni.
A terv az, hogy én megcsinálom ameddig tudom, aztán valami fényezőhöz elviszem, hogy a főnöke kamrájában éjszaka, fusiban lefújja.  Cool

Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #75981 Dátum: 2016 Január 03, 12:36:03 »

Bal oldal IS (majdnem) pipa!  Cheesy
Lehet fikázni.

<beszúrt kép törölve>
a fényezést hogy hol mennyiért☺ tervezed?
kb így áll a szürke bogaram(7 éve)
lassan ideje lenne befejezni
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75980 Dátum: 2016 Január 03, 12:16:58 »

Bal oldal IS (majdnem) pipa!  Cheesy
Lehet fikázni.


Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #75979 Dátum: 2016 Január 02, 14:49:03 »

Sziasztok!
Denso vagy Brisk Iridium esetleg platina gyertyát ki próbált már elektronikus gyújtással? Katalógusban nem találok ajánlást Bogárhoz. Érdekelne típus,  vélemény, tapasztalat ...
Köszi!



[a csatolmányt egy admin törölte]

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #75978 Dátum: 2015 December 30, 19:26:01 »

Ez normális ,hogy alig jött meleg?
talán nem tudott átmelegedni az egész rendszer. holnap majd meglátom hazafelé rendes tempónál és nem csak alapjárat közelében ketyegve

egyébként nekem sosem volt az a lábzárperzselő meleg ami többeknél van
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #75977 Dátum: 2015 December 30, 19:19:47 »

sőt.
ma Dunakeszitől Vácig a régi kettesen mentünk, alig lehetett 50 fölött menni, inkább hármasban mentem, hátha jön valami fűtés, de alig jött.
Ez normális ,hogy alig jött meleg?

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #75976 Dátum: 2015 December 30, 18:57:29 »

nekem a nívópálca helyére dugható mérőm van. nálam kell legalább 5-10 perc hogy felmenjen 80 fokra ebben a hidegben, ami akár 6-8km is lehet
sőt.
ma Dunakeszitől Vácig a régi kettesen mentünk, alig lehetett 50 fölött menni, inkább hármasban mentem, hátha jön valami fűtés, de alig jött. 20 km alatt a hőmérő is épp csak mozdult, 65 fokig ment fel
Nem elérhető xoyox
Hozzászólások: 1177


visszatertem a Boxsterhez

« Hozzászólás #75975 Dátum: 2015 December 30, 18:52:03 »

uristen, ezek meg mindig bogarat szerelnek  . . . .

hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #75974 Dátum: 2015 December 30, 13:58:54 »

Legyen akkor nyitás is Grin

[a csatolmányt egy admin törölte]

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #75973 Dátum: 2015 December 30, 13:55:23 »

Soha nincs teljesen zárva.

Enyémnél se Cheesy

[a csatolmányt egy admin törölte]

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #75972 Dátum: 2015 December 30, 13:30:30 »

Ez a lamella kérdés nekem sem volt egyértelmű. Mintha nem teljesen zárt állapotból indulna. De gondolom az kisebb baj, mintha nem nyitna ki teljesen. Főleg ha csak nyáron használom.
Soha nincs teljesen zárva.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75971 Dátum: 2015 December 30, 08:55:10 »

Ez a lamella kérdés nekem sem volt egyértelmű. Mintha nem teljesen zárt állapotból indulna. De gondolom az kisebb baj, mintha nem nyitna ki teljesen. Főleg ha csak nyáron használom.

Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #75970 Dátum: 2015 December 30, 08:51:58 »

nekem a nívópálca helyére dugható mérőm van. nálam kell legalább 5-10 perc hogy felmenjen 80 fokra ebben a hidegben, ami akár 6-8km is lehet
Nekünk is olyan van, mondjuk most használaton kívül, de jó dolog az. Ha valami változás van a hőfokban, azért legalább a gyanú felmerül- már normális felhasználót feltételezve-. hogy gáz van. Ilyen volt a nem működő hűtőlamellák  esete pl. De a falsszívás, akár...:-), sőt, gyújtás hiba.
 

Bácsi Győző
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #75969 Dátum: 2015 December 30, 08:19:11 »

nekem a nívópálca helyére dugható mérőm van. nálam kell legalább 5-10 perc hogy felmenjen 80 fokra ebben a hidegben, ami akár 6-8km is lehet
Azaz, ugyanez a tapasztalat.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #75968 Dátum: 2015 December 29, 22:19:13 »

Járattam 10 percet és mentem vele kb 3 km-ert, de szinte meg se moccant a mutató. Ha az időjárás engedi, akkor majd megyek vele egy nagyobb karikát. (Remélem így már jó lesz)
nekem a nívópálca helyére dugható mérőm van. nálam kell legalább 5-10 perc hogy felmenjen 80 fokra ebben a hidegben, ami akár 6-8km is lehet
Nem elérhető Szobi
Hozzászólások: 160


« Hozzászólás #75967 Dátum: 2015 December 29, 22:12:18 »

Mai szerelés eredménye...
Átkerült a hőfok jeladó az olajleeresztő mellé...azért a 10*1-es menet rendesen kikezdett velem...úgy kellett hozzá anyát gyártatni :-)  .Járattam 10 percet és mentem vele kb 3 km-ert, de szinte meg se moccant a mutató. Ha az időjárás engedi, akkor majd megyek vele egy nagyobb karikát. (Remélem így már jó lesz)





[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #75966 Dátum: 2015 December 29, 16:57:49 »

lamellát nem látod benyulsz a turbinaház mögé balra nyit jobbra zár
a rugó a turbinaház közepén van a tüzfalfelöl. A termosztát meg kalodába van ott 1 max 1.5 centit dagad

Köszönöm.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #75965 Dátum: 2015 December 29, 16:51:41 »

" Beszerelésének menete

Hideg motornál:

    Csak a rúddal megnézed, hogy szépen mozognak-e a lamellák.
    Visszahúzó rugót leakasztod.
    Feltekered rá a termosztátot. Zárt helyzetbe húzod.
    Felteszed a keretet és rögzíted a 8-as csavarral.
    Felteszed a visszahúzó rugót. "

Hol nézek be a lamellákhoz, ha motor a helyén és rohadtul nincs kedvem semmit se bontogatni?
Rugó merre? hirtelen nem vágom.

A jó termosztát kb mennyi mm-t rúgja ki magát?
lamellát nem látod benyulsz a turbinaház mögé balra nyit jobbra zár

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #75964 Dátum: 2015 December 29, 16:46:17 »

" Beszerelésének menete

Hideg motornál:

    Csak a rúddal megnézed, hogy szépen mozognak-e a lamellák.
    Visszahúzó rugót leakasztod.
    Feltekered rá a termosztátot. Zárt helyzetbe húzod.
    Felteszed a keretet és rögzíted a 8-as csavarral.
    Felteszed a visszahúzó rugót. "ru

Hol nézek be a lamellákhoz, ha motor a helyén és rohadtul nincs kedvem semmit se bontogatni?
Rugó merre? hirtelen nem vágom.

A jó termosztát kb mennyi mm-t rúgja ki magát?
a rugó a turbinaház közepén van a tüzfalfelöl. A termosztát meg kalodába van ott 1 max 1.5 centit dagad

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #75963 Dátum: 2015 December 29, 16:35:44 »

" Beszerelésének menete

Hideg motornál:

    Csak a rúddal megnézed, hogy szépen mozognak-e a lamellák.
    Visszahúzó rugót leakasztod.
    Feltekered rá a termosztátot. Zárt helyzetbe húzod.
    Felteszed a keretet és rögzíted a 8-as csavarral.
    Felteszed a visszahúzó rugót. "

Hol nézek be a lamellákhoz, ha motor a helyén és rohadtul nincs kedvem semmit se bontogatni?
Rugó merre? hirtelen nem vágom.

A jó termosztát kb mennyi mm-t rúgja ki magát?
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #75962 Dátum: 2015 December 29, 16:00:28 »

A szomorú, hogy nem egyszer fogtam már vele kezet...

most azt meséld el amikor belgiumban csillag segmosó vödréből mostad az speedsterem  Grin  na az már valami  Roll Eyes

Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #75961 Dátum: 2015 December 29, 15:20:57 »

A szomorú, hogy nem egyszer fogtam már vele kezet...

Volt-e a másikban hegesztőpálca? Ha igen, akkor lesz csak baj. Wink

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #75960 Dátum: 2015 December 29, 14:53:58 »

A szomorú, hogy nem egyszer fogtam már vele kezet...

Grin és ez nem vicc  Wink

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #75959 Dátum: 2015 December 29, 13:37:48 »

Ennyi Smiley
Grin és ez nem vicc  Wink

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #75958 Dátum: 2015 December 29, 13:29:05 »

Ezt most csak azért merem leírni, mert próbáltam és megnyugtató eredménnyel sikerült szétszedett (törött) blokkon.


Be lehet fúrni és vágni a menetet a blokkba szétszedés nélkül, hátulról a blokk jobb oldalába, az "olajteknőbe". Olajat le kell engedni, fedelet levenni.

Kis fordulatú fúró kell, lehetőleg akkus vagy szabályozható fordulatú hálózati. A jeladók menete általában M10x1-es finommenet. A blokk magnézium, nem túl kemény, 9,5-ös fúróval simán fúrható, lassú fordulattal. Ha a fúrószárat valami kemény zsírral bekened és kis fordulaton fúrsz, majdnem egyben jön ki a forgács és ami kicsi, azt a fúró zsíros hornyába akad.

Ha kész a furat, zsírozott menetmetszővel ugyanígy nagyon szépen meg lehet vágni úgy, hogy semmi nem esik be a blokkba. Utána (olajfedél lent) és a furaton féktisztítóval belocsolva meggyőződhetsz, hogy semmi (fém forgács) nem jön ki.

Sokszor csináltam már.


Olajat ott kell mérni, ahol nagy tömegben van jelen, vagy ahol folyamatos az áramlás és cserélődés.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #75957 Dátum: 2015 December 29, 12:37:38 »

Tati sem az, csak azért ír ilyen stílusban, mert miközben mobilozik, fél kézzel hegeszt, a másik meg tudjuk hol van...  Cool
Ennyi Smiley

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75956 Dátum: 2015 December 29, 11:45:49 »

Végre egy még nem "elhasználódott" ember! Smiley  Egyebekben én is azt javaslom, amit 1303LS: Tégy egy menetet az olajleeresztőbe. Csak aztán ne üsd oda az alját....

Tati sem az, csak azért ír ilyen stílusban, mert miközben mobilozik, fél kézzel hegeszt, a másik meg tudjuk hol van...  Cool

Oldalak: 1 ... 111 112 113 114 115 [116] 117 118 119 120 121 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.17 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.