www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 13, 23:38:23

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921214 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13101025 alkalommal)
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #80592 Dátum: Tegnap - 11:51:51 »

Aha.
Az egészet átvezetékezni talán felesleges, de ezt az átnézéskor kiderül.
De egy újrasaruzás biztos ráfér.
Testkábel és a fő kábelek cseréjét biztos meglépném.

Már a töltési feszültségedet is kicsit furcsának találtam.
Az akkura egy kapacitás mérést ráengednék.

Várom a fejleményeket.
Az a tapasztalatom, hogy az ilyen szívatós hibáknál mindig a test a bibi.

Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29083


Road Force One

« Hozzászólás #80591 Dátum: 2025 Július 09, 14:47:01 »

Aha.
Az egészet átvezetékezni talán felesleges, de ezt az átnézéskor kiderül.
De egy újrasaruzás biztos ráfér.
Testkábel és a fő kábelek cseréjét biztos meglépném.

Már a töltési feszültségedet is kicsit furcsának találtam.
Az akkura egy kapacitás mérést ráengednék.

Várom a fejleményeket.

Szerintem (emlékeim szerint) max. 5 éven belül volt az, hogy cseréltük a két testkábelt: az akkumulátoron és a váltón, mert mind kiederült a váltón lévő kábel-szalag nagyjából a fele el volt szakadva már. Az akksin lévő meg egy teljesen maszek gyártású volt, nem gyári már (így vettem anno, 2000-ben).

Sajnos így a Hudák Misiék féle, Somogyi VW Nyár Találkozóra, Balatonberénybe megint a szolgálati Off autóval vagyok kénytelen menni, viszont 21-én hétfőn jön a Mester és csináljuk a kábelezést.

Gondoltam, hogy ugyan pár éve cseréltem a generátorban a belső fesszabot, hogy kicserélem, de az András azt tanácsolta, hagyjam egyelőre, majd ő kiméri...
« Utoljára szerkesztve: 2025 Július 09, 14:54:14 írta TBK001 »

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #80590 Dátum: 2025 Július 09, 12:17:25 »

Azóta volt megint egy érdekes hiba, amire alapozva továbbra is az elektromos hálózatra gyanakszom:
Vasárnap keresgetnem kellett a garázsban, ezért kiálltam vele és hagytam ott pöförészni. Még az egyik garázsszomszéd meg is dicsérte, hogy milyen szépen jár a motor, egyenletesen, stb...
Aztán, ahogy szoktam, vissza akartam állni vele, de ilyenkor mindig felkapcsolom a világítást, hogy a nagy dzsumbujban lássam, meddig állhatok előre... és ekkor, ahogy ráadtam a világítást, azzal a lendülettel leállt és még az volt a fura, hogy ha jól emlékszem, a kontroll lámpák sem világítottak a km óránál...
Úgyhogy jött az elhatározás: beszéltem a Bencze Andrással és átvezetékezzük az autót. 51 éves idén, ki tudja, hol-milyen állapotban vannak a vezteékek, csatlakozók, testelések...

Aha.
Az egészet átvezetékezni talán felesleges, de ezt az átnézéskor kiderül.
De egy újrasaruzás biztos ráfér.
Testkábel és a fő kábelek cseréjét biztos meglépném.

Már a töltési feszültségedet is kicsit furcsának találtam.
Az akkura egy kapacitás mérést ráengednék.

Várom a fejleményeket.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29083


Road Force One

« Hozzászólás #80589 Dátum: 2025 Július 09, 10:37:20 »

Okoskodhatok? Ha a gyújtásod már ilyen fain, ugye sok embernél hibátlanul működik, ezért én azt kizárnám. Ahogy a dugulást is, mert szerintem akkor nem indulna újra, főleg, ahogy olvasom sokszor volt rendbetéve a karburátod, gondolom van üzemanyagszűrő s feltéve. Én valami finom érintkezésre gyanakodnék, ami egy kisebb hűlés után újra érintkezik. Mondom ez okoskodás, de mindig olyan kis bizbaszok tudják szívatni az embert...

Nem veszem okoskodásnak természetesen...
Köszi az észrevételt.
Van üzemanyagszűrő a rendszerben kettő is: a gyári helyén a tank alatt és van egy a motortében is (erről most ne nyissunk vitát, hogy az jó hely-e, Szabó Miki szerelte be nekem oda, és megbízom benne...).
Patonyi Peti is felvetette már egyszer-kétszer, hogy lehet, megérett a cserére akár a fő energiaellátó kábel, ami az akksitól megy a biztosítéktábláig, vagy a gyújtáskapcsolóhoz (ezt 5 éve cseréltük, megnéztem) vagy hátra a motortérbe a gyújtáshoz...
Bencze András azt külön hangsúlyozta, hogy az összes testelési pontot ő újra fogja fúrni, rögzíteni, mert ez is okozhat problémát ugyebár...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29083


Road Force One

« Hozzászólás #80588 Dátum: 2025 Július 09, 10:31:31 »

Tuti a gyújtás a problémás? Megérheti megnézni iolyennel: https://tomnerszerszam.hu/spd/T625841/GYERTYA-SZIKRA-VIZSGALO?srsltid=AfmBOooMxZkV_7gtdNULUjZBvquKOYXd7mYbxG5qin1u5RAN172ZPAe2
benzinnel minden jó? Úszószint, nem forr fel a benzin, nincs dugulás, kap levegőt, stb? Nem melegszik valami, ami visszahűl és jó, vagy annyit nem állt? Kertben ha jár 1-2 órát nem jön elő?

Nos, eddig, amikor nekiállt menet közben dadogni, durrogni, a kondi cseréjével minden megoldódott...
Aztán jött ugye a kondi+megszakító helyett az az elektronikus betét, ami olyasmi, mint a hall jeladós gyújtás, de az is megpusztult elég hamar. Akkor lett gyanús a trafó, mert ezekhez, ahogy írtam is jelzik, hogy minimum 3 Ohmos kell, ez meg egyik sem volt az (2,4-2,6 Ohmos csak).
És ez is csak egy Tatabánya-Oroszlány-Tatabánya, majd a utána a Tatabánya-Kisbér útvonalig bírta.
És ahogy bekerült a Tati féle gyújtás, már nem nagyon reménykedtem, hogy végre megbízhatóan fog működni, erre jöttek ezek az érdekes hibák...
És lassan elfogy a türelmem is...  Tongue

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #80587 Dátum: 2025 Július 09, 10:31:03 »

Nos, az a helyzet állt elő, hogy korai volt az örömöm...

Okoskodhatok? Ha a gyújtásod már ilyen fain, ugye sok embernél hibátlanul működik, ezért én azt kizárnám. Ahogy a dugulást is, mert szerintem akkor nem indulna újra, főleg, ahogy olvasom sokszor volt rendbetéve a karburátod, gondolom van üzemanyagszűrő s feltéve. Én valami finom érintkezésre gyanakodnék, ami egy kisebb hűlés után újra érintkezik. Mondom ez okoskodás, de mindig olyan kis bizbaszok tudják szívatni az embert...
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29083


Road Force One

« Hozzászólás #80586 Dátum: 2025 Július 09, 10:24:11 »

Jelzem 5,4V-on is működik a Tati gyújtása. Generátor hibánál kipróbáltam.

Tudom, hogy a karburátort rengetegszer átmosták már neked. Kicsit tovább mennék. Üzemanyagcső és a tartályod milyen belülről?
Feldobnék hátra egy vendégtartályt és kipróbálnám úgy mi a helyzet.

Én ezek után a gyújtást kizárnám.

Azóta volt megint egy érdekes hiba, amire alapozva továbbra is az elektromos hálózatra gyanakszom:
Vasárnap keresgetnem kellett a garázsban, ezért kiálltam vele és hagytam ott pöförészni. Még az egyik garázsszomszéd meg is dicsérte, hogy milyen szépen jár a motor, egyenletesen, stb...
Aztán, ahogy szoktam, vissza akartam állni vele, de ilyenkor mindig felkapcsolom a világítást, hogy a nagy dzsumbujban lássam, meddig állhatok előre... és ekkor, ahogy ráadtam a világítást, azzal a lendülettel leállt és még az volt a fura, hogy ha jól emlékszem, a kontroll lámpák sem világítottak a km óránál...
Úgyhogy jött az elhatározás: beszéltem a Bencze Andrással és átvezetékezzük az autót. 51 éves idén, ki tudja, hol-milyen állapotban vannak a vezteékek, csatlakozók, testelések...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #80585 Dátum: 2025 Július 07, 21:13:05 »

Nos, az a helyzet állt elő, hogy korai volt az örömöm...


mágnesszelep nem lehet a hibás?(vagy a saruk lazák rajta?)
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #80584 Dátum: 2025 Július 05, 19:23:20 »

Jelzem 5,4V-on is működik a Tati gyújtása. Generátor hibánál kipróbáltam.

Tudom, hogy a karburátort rengetegszer átmosták már neked. Kicsit tovább mennék. Üzemanyagcső és a tartályod milyen belülről?
Feldobnék hátra egy vendégtartályt és kipróbálnám úgy mi a helyzet.

Én ezek után a gyújtást kizárnám.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #80583 Dátum: 2025 Július 05, 17:27:02 »

Nos, az a helyzet állt elő, hogy korai volt az örömöm...
Ma mentem vele próbaútra Tatabánya, Várgesztes, Vértessomló, Tatabánya Turul emlékmű útvonalon... Szinte végig széoen járt a motor, jól húzott, gyorsult...
Aztán ahogy. A Turultól leértem a városba, az egyik legforgalmasabb úton megint rángatott párat, kicsit fulladozott és leállt...
Megpróbáltam újraindítani, be is indult , de megint megállt... Feltoltam a kiemelt szegélyen át a padkára, közben hívtam a Boross Józsit, mi lehet szerinte a baj, de sok ötlete érthetően neki sem volt így a távolból meg ráadásul esküvőre mentek...
Újra próbálkoztam és megint beindult, így be tudtam vele állni a közeli, házak közötti parkolóba.
Újra beszéltünk telefonon, de a direkt pozitív kábel bekötéssel nem bajlódtam, amit javasolt, mert beindult újra és visszaevickéltem vele a garázsba...
Rámértem az akksira, alapjáraton kb. 12,5 V-ot mértem, de emelt fordulaton is csak kábé 13,5 V-ot... Bár Tati szerint 11 V-al is már működnie kell a gyújtásnak, nem értem a dolgot...
Jelzem 5,4V-on is működik a Tati gyújtása. Generátor hibánál kipróbáltam.

Tudom, hogy a karburátort rengetegszer átmosták már neked. Kicsit tovább mennék. Üzemanyagcső és a tartályod milyen belülről?
Feldobnék hátra egy vendégtartályt és kipróbálnám úgy mi a helyzet.

Én ezek után a gyújtást kizárnám.
« Utoljára szerkesztve: 2025 Július 05, 17:31:49 írta abes »
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #80582 Dátum: 2025 Július 05, 12:59:55 »

Nos, az a helyzet állt elő, hogy korai volt az örömöm...
Ma mentem vele próbaútra Tatabánya, Várgesztes, Vértessomló, Tatabánya Turul emlékmű útvonalon... Szinte végig széoen járt a motor, jól húzott, gyorsult...
Aztán ahogy. A Turultól leértem a városba, az egyik legforgalmasabb úton megint rángatott párat, kicsit fulladozott és leállt...
Megpróbáltam újraindítani, be is indult , de megint megállt... Feltoltam a kiemelt szegélyen át a padkára, közben hívtam a Boross Józsit, mi lehet szerinte a baj, de sok ötlete érthetően neki sem volt így a távolból meg ráadásul esküvőre mentek...
Újra próbálkoztam és megint beindult, így be tudtam vele állni a közeli, házak közötti parkolóba.
Újra beszéltünk telefonon, de a direkt pozitív kábel bekötéssel nem bajlódtam, amit javasolt, mert beindult újra és visszaevickéltem vele a garázsba...
Rámértem az akksira, alapjáraton kb. 12,5 V-ot mértem, de emelt fordulaton is csak kábé 13,5 V-ot... Bár Tati szerint 11 V-al is már működnie kell a gyújtásnak, nem értem a dolgot...
Tuti a gyújtás a problémás? Megérheti megnézni iolyennel: https://tomnerszerszam.hu/spd/T625841/GYERTYA-SZIKRA-VIZSGALO?srsltid=AfmBOooMxZkV_7gtdNULUjZBvquKOYXd7mYbxG5qin1u5RAN172ZPAe2
benzinnel minden jó? Úszószint, nem forr fel a benzin, nincs dugulás, kap levegőt, stb? Nem melegszik valami, ami visszahűl és jó, vagy annyit nem állt? Kertben ha jár 1-2 órát nem jön elő?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29083


Road Force One

« Hozzászólás #80581 Dátum: 2025 Július 05, 12:55:35 »

lényeg, hogy most jó. Utólag könnyű okosnak lenni és sajnos jogos a feltételezés, hogy az újak nem olyan minőségűek

Nos, az a helyzet állt elő, hogy korai volt az örömöm...
Ma mentem vele próbaútra Tatabánya, Várgesztes, Vértessomló, Tatabánya Turul emlékmű útvonalon... Szinte végig széoen járt a motor, jól húzott, gyorsult...
Aztán ahogy. A Turultól leértem a városba, az egyik legforgalmasabb úton megint rángatott párat, kicsit fulladozott és leállt...
Megpróbáltam újraindítani, be is indult , de megint megállt... Feltoltam a kiemelt szegélyen át a padkára, közben hívtam a Boross Józsit, mi lehet szerinte a baj, de sok ötlete érthetően neki sem volt így a távolból meg ráadásul esküvőre mentek...
Újra próbálkoztam és megint beindult, így be tudtam vele állni a közeli, házak közötti parkolóba.
Újra beszéltünk telefonon, de a direkt pozitív kábel bekötéssel nem bajlódtam, amit javasolt, mert beindult újra és visszaevickéltem vele a garázsba...
Rámértem az akksira, alapjáraton kb. 12,5 V-ot mértem, de emelt fordulaton is csak kábé 13,5 V-ot... Bár Tati szerint 11 V-al is már működnie kell a gyújtásnak, nem értem a dolgot...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #80580 Dátum: 2025 Július 05, 12:39:49 »

lényeg, hogy most jó. Utólag könnyű okosnak lenni és sajnos jogos a feltételezés, hogy az újak nem olyan minőségűek

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #80579 Dátum: 2025 Július 04, 16:42:51 »

Remélem most már jó lesz évekig!
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29083


Road Force One

« Hozzászólás #80578 Dátum: 2025 Július 04, 08:51:53 »

Nos, kedVWes kollégák, nálam is véget ért egy időszak...
25 éve van velem Öcsisajt, amit gyakorlatilag 22 évig szinte problémamentesen abszolváltunk, de kb. 3 éve folyamatos problémákkal küszködve töltöttünk el.
Előjöttek időszakos indítási problémák, aminek az lett a megoldása, hogy kicseréltem mindkét testkábelt (akksin és a váltón is), viszont sajnos mellette kicseréltünk szinte minden, a gyújtáshoz szükséges alkatrészt (trafó, gyújtókábelek, gyertyák, kapott a 050-es gyújtáselosztó helyett egy utángyártott 009-est, új rotorral, elosztófedéllel, stb.).
És sajnos úgy néz ki, hogy itt elkövettünk egy hibát. Ugyanis nagyjából innen datálódott az a nem kis probléma, hogy legelőször 2022-ben nem jutottam el vele Borgátára, mivel Pápa előtt kb. 5-10 km-el megállt és onnantól nem volt hajlandó elindulni, úgyhogy trélerrel haza kellett hozatnom Tatabányára és kénytelenek voltunk a családi Off autóval menni.
Hosszas nyomozgatás után arra jutottunk, hogy a kondenzátor pusztult meg. Viszont ezután is, változó távokkal, de átlagban 2-3-700 km-ként kondenzátort kellett cserélnem, mert rángatás-fulladozás és megállás jött... A végére már rutinból oldottam meg a cserét, de iszonyat frusztráló volt, hogy sehova nem mertem már szinte leindulni vele, mert sosem tudtam, hol adja meg magát...
Sokan (Bogár szereléssel is foglalkozó ismerősök, kollégák is) azon a véleményen voltak, hogy sajnos ennyire pocsékak az újabb alkatrészek.
Aztán, hogy ezt kiküszöböljem, belevágtam egy olyan elektronikus-hall jeladós gyújtásbetétbe, ami ebbe a 009-es gyújtásba megfelelő, elvileg. Sajnos ezzel sem jártam szerencsével, mivel az első, amit vettem, gyárihibás volt, meg sem nyekkent vele az autó (de a hagyományos megszakítóssal igen), amit kaptam cserébe másik ugyanilyen betét kb 10-12 mp alatt elfüstölt. Ezután már külföldről rendeltünk egy hasonlót
Mivel idén megint megtréfált a nyomorult gyújtásrendszer, az idei Borgátai Talira már ezzel a betéttel indultunk neki, ami azt eredményezte, hogy Tatabányától Kisbérig jutottunk el. Odáig probléma nélkül vitt bennünket, szépen járt a motor, húzott, ahogy kell, de a központban, a Postánál kb. 20-30 m-en belül úgy megállt, mintha menet közben levettem volna a gyújtást... és onnantól nem volt hajlandó beindulni.
Gyorsan beszereltem a Vörös Lacitól rendelt, némileg hasonló elven működő betétet és azzal pik-pakk beindult, de itt már volt egy olyan sejtésem, hogy máshol kell keresni a hibaforrást. Úgyhogy megint tréler, hazahoztuk és megint Off autóval mentünk.
Na innentől lett gyanús a trafó, mivel minden más eddig csődöt mondott és már nem a rossz minőségű kondikra gyanakodtam. Amit vettem már tavaly hozzá tartalékba (Magneti Marelli), lemérettem egy autóvillamossági szerelővel és hoppá, 2,4-2,6 Ohmot mért... Na most amit beszereltem elektronikus-hall jeladós szerű betét, arra azt írták, hogy minimum 3 Ohmos trafó kell hozzá! Itt kezdett gyanús lenni, hogy ugyan nem sokkal, de pár Ohmmal ezek kisebb értékűek, ergo valószínűleg ezek nagyobb áramerősséget adnak, ami változó távon, de sejthetően ki tudja nyírni a kondenzátort és a végén ezt az elektronikus betétet...
Rendeltem hozzá a Misiéktől azért egy 3 Ohmos trafót, mert ezt valószínűleg beteszem a csomagtartóba, tartaléknak, de itt döntöttem el, hogy KELL nekem egy Tati féle komplett gyújtás!!
A Mester rendes is volt, mert egy másik rendeléséhez hozzácsapta a szükséges alkatrészeket és a héten el is küldte a komplett, beszerelés-kész cuccot, amit Boross Józsi barátommal a tegnapi napon be is applikáltunk az autóba.
Most reménykedve várom, hogy remélhetőleg ezzel már nem járok pórul és végre úgy fog engem-minket szolgálni, ahogy azelőtt.
Azelőtt is kaptam már ilyen célzásokat, hogy válasszam ezt a gyújtást, mert nagyon jók a tapasztalatok vele (Főnököm Bogarában is nagyon régóta ilyen van és semmi, de semmi gondja vele).
Sajnos nem kevés bosszúságba, idegességbe került és komoly tanulópénz volt, hogy erre nem gondoltunk, akár egy alacsonyabb Ohm értékű trafó is okozhat gondot... És lassna már nem csak a feleségem félt beülni mellém a Bogárba, hanem én is, mert azon dolgozott-feszült minden idegszálam, hogy mikor megint a rángatás, gyújtáskimaradás és leállás...
Nos, csak tanulságként írtam mindezt le, mert ha akár csak egy valakinek is segítségére lesz, már nem volt hiába...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #80577 Dátum: 2025 Június 23, 10:36:35 »

Itt jönnének a kérdéseim: érdemes ezt a karbit felújítani - gondolom a tengelyt is perselyezni kellene már - vagy egy újjal jobban járok? (Időben az új biztos gyorsabb lenne)
Kinek mi a tapasztalata?
Tankot is leeresszem?  (A benzin nem a legrisebb, de van benne stabilizátor)
Kösz a véleményeket, tapasztalatokat előre is.
Első körben azt feltételezem, hogy szimplán túlfolyt az úszóház. Lehet egy pucolás segít rajta.
Ha nincsenek nagy hibák akkor lehet érdemes egy felújító készletet belerakni.

Tengely lógást kézzel szárazon tudod ellenőrizni, ha úgy kézzel érzed a lógást akkor csere. Perselyezni szerintem nem éri meg egy utángyártott karburátornál.

Stabilizátor?
Lehet leengedném, ha nincs gond vele, max visszatölti az ember.
Ha csak pár liter és nem telitank akkor rakjál bele frisset.
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #80576 Dátum: 2025 Június 23, 09:33:25 »

Tegnap indítottam volna be a buszt, amit pár hete nem sikerült, de kevés indítózás után beröffent, majd elég egyenetlenül járt.
Aztán elkezdett atom módra füstölni. Leállítottam, és hátramentem, mindkét kipufogóból vizes benzines cucc csöpögött erősen ki.
Levettem a karbit, amiből elég rendesen folyt a benzin, a pillangótengelynél is szivárgott. Ez egy 30/31-es Brosol karbi, a szimplaszívós 1600-as mocin.
Az olaj rendben, nem benzinszagú, benzinpumpa rendesen pumpál.

Itt jönnének a kérdéseim: érdemes ezt a karbit felújítani - gondolom a tengelyt is perselyezni kellene már - vagy egy újjal jobban járok? (Időben az új biztos gyorsabb lenne)
Kinek mi a tapasztalata?
Tankot is leeresszem?  (A benzin nem a legrisebb, de van benne stabilizátor)
Kösz a véleményeket, tapasztalatokat előre is.


Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető Hagrid
Hozzászólások: 18

« Hozzászólás #80575 Dátum: 2025 Január 13, 21:55:09 »

Köszi a segítséget. Próbálok valami jófajtát beszerezni.
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #80574 Dátum: 2025 Január 13, 09:44:43 »

Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni, alváz és üregvédelem lenne. Fémig levan takarítva az alja. Mit tegyek rá alapozónak, üregelőnek, illetve alvázvédőnek? Sok helyen olvasom, hogy bitumenest NE!  Köszi
a fémtisztára csiszolt felületre 2 komponensű epoxi festék kell. több rétegben.
 Ez védi meg az oxidációtól....
(sok márka van, -mindenki a sajátjára esküszik- autófestékboltban érdemes informálódni)
 a legutolsó réteg a jó minőségű alvázvédő a mechanikai sérülések pl kőfelverődés ellen.
(ez vastagabb gumiszerű réteg, rugalmas marad sokáig)
üregvédelem:spray-ból fújható viasz (hosszú müa csőt adnak hozzá)(de létezik spec pisztolyal fújható is) ez a legutolsó fázis
« Utoljára szerkesztve: 2025 Január 13, 09:51:10 írta kormányzoo »
Nem elérhető Hagrid
Hozzászólások: 18

« Hozzászólás #80573 Dátum: 2025 Január 13, 05:47:16 »

Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni, alváz és üregvédelem lenne. Fémig levan takarítva az alja. Mit tegyek rá alapozónak, üregelőnek, illetve alvázvédőnek? Sok helyen olvasom, hogy bitumenest NE!  Köszi
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #80572 Dátum: 2025 Január 11, 20:09:29 »

na, dob fent, fék beállítva, légtelenítés megkezd, nem igazán megy (vákuumos légtelenítőm van). Rájöttem, hogy nem nyitottam meg eléggé a légtelenítő csavart. Jobban megnyitva jobb, nahát Smiley Aztán elzár, de valami fura. Megint megnyit, jön a cucc, elzár, tőböl letörik a kibebaszott légtelenítő. Nem mondom, hogy higgadt voltam (apu, jövök egy új kalapácsnyéllel). Munkahenger kivesz, betört szar kivakar, régiből csavar kiszed, visszarak, örül. Nagyjából jó, megyek a másik oldalra, de mindegy mennyit szívom, csak nem akar jó lenni. Gondoltam akkor végigmegyek szabályosan, de elég szűk a hely. Bal 1-hez nem férek hozzá, akkor nézzük a jobb1-et, hát nem folyik abból is a fékolaj? Egyszerre döglött meg a jobb oldal. Elől nem is néztem, hiszen hátul már látszott, hogy folyik. Agyfaszt kapok konkrétan. Nézek új nyerget, vagy felújítót, nem tudom, de lassan lejár a műszaki Sad
rápróbálok egy felújító készletre...

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #80571 Dátum: 2025 Január 11, 16:47:35 »

találtam egy szakit, aki felszabályozta a dobokat, holnap remélem összerakom és meglátjuk hogy megy a légtelenítés
na, dob fent, fék beállítva, légtelenítés megkezd, nem igazán megy (vákuumos légtelenítőm van). Rájöttem, hogy nem nyitottam meg eléggé a légtelenítő csavart. Jobban megnyitva jobb, nahát Smiley Aztán elzár, de valami fura. Megint megnyit, jön a cucc, elzár, tőböl letörik a kibebaszott légtelenítő. Nem mondom, hogy higgadt voltam (apu, jövök egy új kalapácsnyéllel). Munkahenger kivesz, betört szar kivakar, régiből csavar kiszed, visszarak, örül. Nagyjából jó, megyek a másik oldalra, de mindegy mennyit szívom, csak nem akar jó lenni. Gondoltam akkor végigmegyek szabályosan, de elég szűk a hely. Bal 1-hez nem férek hozzá, akkor nézzük a jobb1-et, hát nem folyik abból is a fékolaj? Egyszerre döglött meg a jobb oldal. Elől nem is néztem, hiszen hátul már látszott, hogy folyik. Agyfaszt kapok konkrétan. Nézek új nyerget, vagy felújítót, nem tudom, de lassan lejár a műszaki Sad

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #80570 Dátum: 2025 Január 10, 20:21:36 »

tegnap volt kis időm foglalkozni vele, jobb oldalt bent van a munkahenger, az új betétek, rugók, stb, csak a dobot kell még felrakni, utána jöhet a másik oldal, majd a légtelenítés
találtam egy szakit, aki felszabályozta a dobokat, holnap remélem összerakom és meglátjuk hogy megy a légtelenítés

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #80569 Dátum: 2024 December 09, 17:16:58 »

Helló. Hogy haladsz a fékekkel?  Én komplett felújításba vagyok. Nemrég kaptam vissza a kasznistól. Teljes alja, orra, hátsó rész csere. Most csiszolom kívül belül, ahogy időm engedi. Ha kész nálam is jön a fékcsere.
tegnap volt kis időm foglalkozni vele, jobb oldalt bent van a munkahenger, az új betétek, rugók, stb, csak a dobot kell még felrakni, utána jöhet a másik oldal, majd a légtelenítés

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Hagrid
Hozzászólások: 18

« Hozzászólás #80568 Dátum: 2024 December 08, 21:36:49 »

Helló. Hogy haladsz a fékekkel?  Én komplett felújításba vagyok. Nemrég kaptam vissza a kasznistól. Teljes alja, orra, hátsó rész csere. Most csiszolom kívül belül, ahogy időm engedi. Ha kész nálam is jön a fékcsere.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29083


Road Force One

« Hozzászólás #80567 Dátum: 2024 December 04, 15:19:58 »

Hétfőre nekem is elkészült az első futóműnél a tornyok javítása.
Eddig, a hazaúton nem vetem észre semmi rendelleneset, úgyhogy remélhetőleg nem mászott el a futómű geometriája.
Neme volt egyszerű valakit találni, aki vállalja és emberi időre meg is csinálja.
De aztán kiderült, hogy a műhelyénél a fészer alatt áll T2 és Bogarak is (saját illetve másnak javításra váró autója), reménykedtem benne, hogy minden rendben lesz.
És még azt mondom, hogy nem is lehúzós áron csinálta meg.
Tudom ajánlani a srácot, ha ilyesmire lenne igény.  Cool

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #80566 Dátum: 2024 December 03, 22:03:00 »

megjöttek a fékcuccok, betétek, munkahengerek, rugók, bizbaszok. Remélem 7végén lesz rá időm

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #80565 Dátum: 2024 November 24, 21:35:04 »

kicsit elvesztem a fékekben. Nekem hátul 40mm széles pofa van, de a bugpartson azt elsőnek írják. Néztem a dobot, az inkább 28mm széles, ahol bekopott, viszont a pofa széle le van csapva...érdekes.
Azta...
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #80564 Dátum: 2024 November 24, 20:59:57 »

bugpartsot nezegetem, ott lattam a fofekhengernel, hogy az egyik meret ajanlott tarcsafekesiteshez. A hatso munkahenger mereten nem gondoltam valtoztatni, bar ha az elso valtozik lehet azon is kell. Majd kerek tanacsot, lattak mar par bogarat Smiley
kicsit elvesztem a fékekben. Nekem hátul 40mm széles pofa van, de a bugpartson azt elsőnek írják. Néztem a dobot, az inkább 38mm széles, ahol bekopott, viszont a pofa széle le van csapva...érdekes.

mod elírtam, 38mm...
« Utoljára szerkesztve: 2024 November 24, 22:09:10 írta BlackP »

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #80563 Dátum: 2024 November 18, 09:03:54 »

Erre nem emlékszem, hogy van-e eltérés a tárcsás és a dob között.
Azt ugye tudod, hogy a 17,5-es ugyanakkora pedál mozdulatra nagyobbat mozdul hátul, de kisebb erővel fog.
Érdemes lenne valakivel beszélni aki már variált így a fékkel. Itt azért csúnyán el lehet tévedni.

bugpartsot nezegetem, ott lattam a fofekhengernel, hogy az egyik meret ajanlott tarcsafekesiteshez. A hatso munkahenger mereten nem gondoltam valtoztatni, bar ha az elso valtozik lehet azon is kell. Majd kerek tanacsot, lattak mar par bogarat Smiley

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #80562 Dátum: 2024 November 18, 08:06:19 »

oksa, ez lesz. Lehet kap egy főfékhengert is, 20 éve mikor tárcsásítottuk nem cseréltük nagyobbra. Apropó vajon a hátsó munkahenger mekkora, illetve mi változik, ha változik a mérete? Látom van 17.5 meg 19 milis
Erre nem emlékszem, hogy van-e eltérés a tárcsás és a dob között.
Azt ugye tudod, hogy a 17,5-es ugyanakkora pedál mozdulatra nagyobbat mozdul hátul, de kisebb erővel fog.
Érdemes lenne valakivel beszélni aki már variált így a fékkel. Itt azért csúnyán el lehet tévedni.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #80561 Dátum: 2024 November 18, 07:09:49 »

A másik kör meg fellevegősödött.

Takarítás? Csövekben nem szokott kosz lenni, oda csak a tartályból tud jutni.
Csak fékfolyadák csere.
Vagy ki pumpálod, vagy vákuumos cserélővel leszívod.
Bármilyen DOT4-essel pedig töltögeted a tartályt közben.

oksa, ez lesz. Lehet kap egy főfékhengert is, 20 éve mikor tárcsásítottuk nem cseréltük nagyobbra. Apropó vajon a hátsó munkahenger mekkora, illetve mi változik, ha változik a mérete? Látom van 17.5 meg 19 milis

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #80560 Dátum: 2024 November 18, 06:36:18 »

jobb hátsó munkahenger offolt. Pumpálásra miután feltöltöttem a kiegyenlítőt volt fék, felenged, vége. Nem értem a másik körrel mi van. A hátsókat párban cserélem, azt nem tudom hogy lehetne átmosni a rendszert, szerintem ráférne, a múltkor már kitakarítottam a hátsó munkahengereket, jó retyásak voltak.
A másik kör meg fellevegősödött.

Takarítás? Csövekben nem szokott kosz lenni, oda csak a tartályból tud jutni.
Csak fékfolyadák csere.
Vagy ki pumpálod, vagy vákuumos cserélővel leszívod.
Bármilyen DOT4-essel pedig töltögeted a tartályt közben.
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #80559 Dátum: 2024 November 17, 19:28:16 »

... azt nem tudom hogy lehetne átmosni a rendszert, szerintem ráférne, a múltkor már kitakarítottam a hátsó munkahengereket, jó retyásak voltak.
Ha a hátsó munkahengerbe csatlakozó vezetéket kikötöd, és előlről simán pumpálod a folyadékot - természetesen új folyadékkal mindig utántöltve - az nem jó átmosás gyanánt?
Én így állnék neki.
(Lassan nekem is esedékes lesz egy fékfolyadékcsere a bogáron, a buszon meg egy komplett felújítás. Ide vettem is már csöveket, főfékhengert, miegymást)

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #80558 Dátum: 2024 November 17, 16:42:09 »

Meg kell nézni, van-e fékolaj a tartályban.
Ha nincs, jó eséllyel valamelyik munkahengernél elfolyt - akkor ezt a munkahengert kell cserélni-felújítani (kerék levételnél már látszani kell a bajnak, ha ilyen gyorsan ment el a fék)
Ha van olaj a tartályban, akkor főfékhengerre gyanakodnék.

jobb hátsó munkahenger offolt. Pumpálásra miután feltöltöttem a kiegyenlítőt volt fék, felenged, vége. Nem értem a másik körrel mi van. A hátsókat párban cserélem, azt nem tudom hogy lehetne átmosni a rendszert, szerintem ráférne, a múltkor már kitakarítottam a hátsó munkahengereket, jó retyásak voltak.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #80557 Dátum: 2024 Október 28, 21:35:51 »

Meg kell nézni, van-e fékolaj a tartályban.
Ha nincs, jó eséllyel valamelyik munkahengernél elfolyt - akkor ezt a munkahengert kell cserélni-felújítani (kerék levételnél már látszani kell a bajnak, ha ilyen gyorsan ment el a fék)
Ha van olaj a tartályban, akkor főfékhengerre gyanakodnék.

ma mentünk kirándulni egyet a kölökkel meg bogárral és lám, műszaki hiba akadt! Nem is kicsi, mert a fék a hungárián azt mondta, hogy mostantól alig fogok koppanásnál is. A kiegyenlítőben van olaj, szóval nem teljesen értem. Kézifék van, szóval minimál fékkel, kézifékkel és motorfékkel hazajöttünk. Kereshetem a hibát. Van javasolt és kerülendő fékalkatrész? Gondolom egy főfékhenger kellhet, esetleg hátulra munkahengerek, mert azokat már kellett pucolnom, őket gyanúsítom. Lehet akkor már kap új betéteket is.

Aztán hazafelé még valami nyikorgás is előjött, lehet az utolsó futómű babrálásnál valamit nem húztam meg. Egy gyors kocsicsere után lenyomtuk a kirándulást, szóval nem tudtam ránézni :S
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #80556 Dátum: 2024 Október 28, 19:53:56 »

ma mentünk kirándulni egyet a kölökkel meg bogárral és lám, műszaki hiba akadt! Nem is kicsi, mert a fék a hungárián azt mondta, hogy mostantól alig fogok koppanásnál is. A kiegyenlítőben van olaj, szóval nem teljesen értem. Kézifék van, szóval minimál fékkel, kézifékkel és motorfékkel hazajöttünk. Kereshetem a hibát. Van javasolt és kerülendő fékalkatrész? Gondolom egy főfékhenger kellhet, esetleg hátulra munkahengerek, mert azokat már kellett pucolnom, őket gyanúsítom. Lehet akkor már kap új betéteket is.

Aztán hazafelé még valami nyikorgás is előjött, lehet az utolsó futómű babrálásnál valamit nem húztam meg. Egy gyors kocsicsere után lenyomtuk a kirándulást, szóval nem tudtam ránézni :S

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #80555 Dátum: 2024 Október 03, 00:42:43 »

Elromlott a világításom.
Szerintem a rele csereje megoldja a problemadat.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #80554 Dátum: 2024 Szeptember 26, 09:12:11 »

Elromlott a világításom.
A legutóbbi kiránduláson reggel még jó volt. Este hazafelé sötétedéskor vettem észre, hogy a km-órában világít a reflektor visszajelző folyamatosan, ha a helyzetjelző, vagy a tompított fel van (elvileg) kapcsolva. Viszont tompított vagy reflektor kapcsolására is csak a helyzetjelző világít..

Biztosítékok ránézésre jök.
Úgy látom vezetékek is a helyükön vannak

Hol keressem a bajt?
Első körben testhibát keres.
Ha minden fasza akkor a kapcsolót nézd meg.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #80553 Dátum: 2024 Szeptember 26, 09:09:38 »

relé vagy földelés?
még nem volt időm semmit mérni, csak kibontottam a szellőződobozt, hogy lássam a vezetékeket. kicsit megmozgattam mindent, elsőre úgy tűnt nem csúszott le egy vezeték sem, se a kapcsolóról, se a reléről. de majd jobban meg kell vizsgálnom valamikor, csak gondoltam, hátha valaki tud tippet adni, hol kezdjem
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.167 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.