www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 06, 00:21:44

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921271 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 405 406 407 408 409 [410] 411 412 413 414 415 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13903872 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64242 Dátum: 2012 Október 23, 22:11:12 »

Írhatnál egyszer pár sort arról is, hogy "lebegtetés" szempontjából, hogy is állunk.
Mert ugye -egyszer régen- említetted ezt, hogy az új olajok ebben nagyon jók, mármint, hogy sokáig lebegtetik a mocskot, hogy az minél jobban eljusson a szűrőig.
Namost nálunk szűrőtleneknél ez pont a visszájára fordul, mert az lenne a jó, ha gyorsan, hamar leülne az iszap és nem keringene körbe a csapágyakba.
Jól gondolom? Honnan lehetne megtudni, hogy melyik lebegtet jobban?

Írhatnék, de sok okosságot nem tudok mondani, mert ez egy olyan határtéma, amivel nem foglalkoztam soha. Mármint az, hogy mi történik szűrő nélküli motorban erősen adalékolt és adalékolatlan, illetve kevés vagy semmi detergens-diszpergens (DD) adalékoltság esetén. Sejtéseim vannak, de azok nem érdemelnek publikációt.  Grin

Szerintem akár van szűrő, akár nincs, nem jó, ha az olaj nem hordozza a koszt (egyéb melléktermékeket) mert az nem csak a karter alján üllepedne le, hanem minden helyen, ahol olaj van, így csökkentve a keresztmetszeteket és a hűtés hatékonyságát. Véleményem szerint mindenképpen DD adalékolású olajokat kell használni.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #64241 Dátum: 2012 Október 23, 21:53:58 »

Nos, nem csak ebben nyilvánult meg, de egyébként tényleg szebben, egyenletesebben járt a motor, hanem a hidegindítások is jobbak lettek, hamar kialudt az olajnyomásjelző is... Én nagyon meg voltam vele elégedve és nagyon sajnálom, hogy már nem leht kapni...
Ezt a Castrolt lehet kapni most is,csak a csomagolás más.Ha jól tudom,akkor volt egy gyengébb minőség ami fehér volt,ez most piros flakonban van.És volt a jobb minőségű a fekete dobozban,ennek most zöld a flakonja.Nekem is ennek a fekete Castrolnak az utódja van az autóimban,mert nem tudtam erről a Hudák féléről.
A Breuer Zsolti már a Hudák félét használja évek óta.Ha legközelebb olajat cserélek,már azt teszek én is a bogaraimba.

Ezek a hobbiautók már kevés embernél futnak évi 10-15.000km-t.Ha tényleg sűrűbben kéne cserélgetni,havonta,kéthavonta vagy félévente,akkor érthető lenne,hogy egyesek olcsóbb alternatívát próbálnak keresni,mert ott már elég jelentős összeget lehet vele megspórolni.De ha mondjuk éves szinten gondolkodunk benne (én legalábbis évente egyszer cserélek) most,hogy egy évben ötezret,tízezret vagy tízenötezret költök olajra,ami havi szintre lebontva olyan ezer Forint,ennyit úgyérzem megérdemelnek az autóim.

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64240 Dátum: 2012 Október 23, 21:03:05 »

Sajnos akárhogy "ügyeskedünk" a lebegtetéssel-nem lebegtetéssel, egy jó olajszűrővel nem ér fel semmi.Hihetetlen különbség van már csak ránézésre a lecserélt olajban, ha van rendes olajszűrő. És nem csak az első, hanem a későbbi olajcserék alkalmával is.
Mikor Varázslóval mentünk ki Belgiumba, akkor mindkettőnk motorja friss volt. Az Oxyboxerembe több mint 6 Liter olaj kell  Shocked (Nagy a WBX olajteknője + van egy nagy külső hűtőm csövekkel, termosztáttal, olajszűrővel). Mindketten ránéztünk az olajszintre és a Varázsló nem hitte el, hogy milyen aranysárgán csillogott az olaj a nívópálcámon. 5000km után is aranysárga áttetsző olajat engedek le (a nagy mennyiség, nem túlhevülő motor és a szűrő miatt). 10.000 km után a gyári hajtórudakat lecseréltem CroMo H-hajtórudakra. A csapágyak olyanok voltak mintha csak egy próbaindításnyit futottak volna, pedig kapta az ívet az a motor a 10.000 km alatt.

Írhatnál egyszer pár sort arról is, hogy "lebegtetés" szempontjából, hogy is állunk.
Mert ugye -egyszer régen- említetted ezt, hogy az új olajok ebben nagyon jók, mármint, hogy sokáig lebegtetik a mocskot, hogy az minél jobban eljusson a szűrőig.
Namost nálunk szűrőtleneknél ez pont a visszájára fordul, mert az lenne a jó, ha gyorsan, hamar leülne az iszap és nem keringene körbe a csapágyakba.
Jól gondolom? Honnan lehetne megtudni, hogy melyik lebegtet jobban?

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14984

« Hozzászólás #64239 Dátum: 2012 Október 23, 20:49:56 »

Úgy képzelem, hogy egy motoron belül fellelhető -mondjuk- 1 diónyi mocskot, ha leülepítünk és ebből az általad említett lent lévő cső felkap fél diónyit, akkor is fele annyi kering, mintha az összeset lebegtetnénk.
Ellenben elképzelhető, hogy az ülepedés, letapadás más helyeken a motorban okoz annyi kellemetlenséget, mint amit a felezett keringetéssel nyerünk.  
Azért kérdezem a Stuntot, mert Ő képes volt konzervdobozokban 100asával savanyítani olajokat, biztos van rálátása az efféle problémára is. Illetve bővebb tapasztalaton, tudáson alapuló elmélete.
Azért elmélet, mert a gyakorlati megtapasztaláshoz nincs referenciamotorunk 100ezreket elfuttatva így meg úgy.  Grin

Lebegtetés kell, hiszen mit lebegtetünk: korom, fém szemcsék. Ha lenne papír szűrő akkor fémszemcséket kizárhatnánk. De addig is nem áll össze egy nagy darabbá. Smiley
1303LS
« Hozzászólás #64238 Dátum: 2012 Október 23, 20:39:12 »

azért arra is gondolj, hogy honnan szívja az olajat a pumpa. lentről, nem? Roll Eyes
A másik, hogy az olaj sok összetevője miatt, ha vesszük a lebegtetés káros mivoltát, a többi hasznos tulajdonság mennyire ellensúlyozza azt. Feltételezem, hogy bőven, de mint kérdés érdekes lehet.
1303LS
« Hozzászólás #64237 Dátum: 2012 Október 23, 20:33:59 »

azért arra is gondolj, hogy honnan szívja az olajat a pumpa. lentről, nem? Roll Eyes
Úgy képzelem, hogy egy motoron belül fellelhető -mondjuk- 1 diónyi mocskot, ha leülepítünk és ebből az általad említett lent lévő cső felkap fél diónyit, akkor is fele annyi kering, mintha az összeset lebegtetnénk.
Ellenben elképzelhető, hogy az ülepedés, letapadás más helyeken a motorban okoz annyi kellemetlenséget, mint amit a felezett keringetéssel nyerünk.  
Azért kérdezem a Stuntot, mert Ő képes volt konzervdobozokban 100asával savanyítani olajokat, biztos van rálátása az efféle problémára is. Illetve bővebb tapasztalaton, tudáson alapuló elmélete.
Azért elmélet, mert a gyakorlati megtapasztaláshoz nincs referenciamotorunk 100ezreket elfuttatva így meg úgy.  Grin
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #64236 Dátum: 2012 Október 23, 20:31:36 »

Néhány szösszenetet elmentek néha
olajtémához:
Milyen olajat tegyünk a typ1-es motorba?

Alapvetően a kenőolajat két adat határoz meg, a viszkozitási osztályba sorolása (SAE szerint 10W40, 15W40, 20W50 stb.) és a teljesítményszintje (API szerint osztályozva SE, SF, SG, SH, SJ, SL, így növekvő sorrendben) Ez utóbbival ne foglalkozzunk, a typ1-es motorhoz a ma kapható legalacsonyabb szint, az API SE is megfelelő. Nyilvánvalóan a jobb (magasabb teljesítményszintű) olaj jobban ken és jobban véd, mert adalékoltsága magasabb.
A viszkozitási osztály két száma közül az első azt jelzi, hogy miylen viszkozitású (milyen sűrű) az olaj 40 fokon, a második szám pedig ugyenezt mutatja meg 100 fokon. Minél nagyobb a szám, az olaj annál viszkózusabb, sűrűbb. A viszkozitást az illesztési hézagokhoz kell mérni, az egyik legfontosabb a csapágyak illesztési hézaga. Új typ1-es motornál ez a normál tűrésmezőbe esik, tehát a 10W40 15W40 stb. amolyan átlagolajak simán jók, a motor nem kényes a pontos viszkozitásra, de az extremitásokat ( pl.SAE 5W30 és 0W30) kerüljük, a motor illesztése ezt nem teszi lehetővé. Mivel a csapágyhézag függvénye a dolog, tehát öregebb (kopottabb, lazább) motornál a sűrűbb felé kell venni az irányt, tehát 15W40 15W50 20W50.
Direkt nem írtam, hogy ásványi vagy szintetikus bázisú olajat használjunk mert TELJESEN MINDEGY, ha a viszkozitása és a teljesítményszintje megfelelő, akkor lehet akármelyik, nyilvánvaló, hogy a korszerű szintetikus bázisú olajak szélsőséges kenési körülmények között jobbak, hőtűrő képességük jobb, nehezebben krakkolódnak, kevésbé illékonyak, stb.
Viszont egy tuningmentes motor nem igényli, úgyhogy ilyen módon pénzkidobás, az olajcsere periódust NEM hosszabíthatjuk meg velük sem.

Speciális helyzetben vannak azok a fellelt autók, amiben utoljára valami alacsony adalékoltsági fokú, vagy adalékolatlan (1965 előtt) olajat használtak. Ezen motorok belül olyan lerakódásokkal vannak tele, amelyeket a korszerű olajok detergens, diszpergens adalékai feloldanak, lebegtetnek és komoly motorkárt okozhatnak, mert eltömnek olajjáratokat, olajszelepet ragasztanak meg, stb.
Ezeket érdemes körültekintően, sűrűn cserélve az olajat (50-100 km) párszor "átmosni".

Tehát akkor mit bele?
Jó állapotú, olajat nem fogyasztó motorba én pl. Castrol GTX 15W40-et javasolok, esetleg valami részszintetikus 10W40-est, ezekből nagyon sok van a piacon, mindenki másra esküszik. (Én: Castrol, Motul, Motorex)

Kopott motorba, ami kicsit már csipegeti az olajat abba szintetikus vagy ásványi bázisú SAE 20W50-est, ezzel csendesebb is lesz, olajnyomása is erőre kap vele.

Tuning motorba szintetikus bázisút, lehetőleg 50 vagy 60 melegoldali viszkozitásút, tapasztalataim szerint a Castrol RS 10W60 és  Motorex FS-X 10W60 nagyon jó, 120-130 fokon is elegendő az olajnyomás. Nyilván itt nem egy kopott, hanem egy gondozott, jól illesztett motorról beszélünk.
Széria motorba az ilyen olaj masszív pénzkidobás, de használható, nem lesz baja tőle.

Nem kell túlmisztifikálni, azt is mondhatnám, hogy a legolcsóbb bármilyen olaj jó bele, gondoljatok bele, hogy amikor ezeket gyártották a legjobb olaj volt olyan, mint ma a legrosszabb. (API SE)
A lényeg, hogy a viszkozitás ne legyen alacsony, az 5W és az alatti hidegoldali viszkozitásúakat felejtsük el. Ez az olajpumpa, ezek a csapágyillesztések nem szeretik.
 
 
 
 

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #64235 Dátum: 2012 Október 23, 20:15:50 »

Írhatnál egyszer pár sort arról is, hogy "lebegtetés" szempontjából, hogy is állunk.
Mert ugye -egyszer régen- említetted ezt, hogy az új olajok ebben nagyon jók, mármint, hogy sokáig lebegtetik a mocskot, hogy az minél jobban eljusson a szűrőig.
Namost nálunk szűrőtleneknél ez pont a visszájára fordul, mert az lenne a jó, ha gyorsan, hamar leülne az iszap és nem keringene körbe a csapágyakba.
Jól gondolom? Honnan lehetne megtudni, hogy melyik lebegtet jobban?
azért arra is gondolj, hogy honnan szívja az olajat a pumpa. lentről, nem? Roll Eyes
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14984

« Hozzászólás #64234 Dátum: 2012 Október 23, 20:06:24 »

ok, én is szívesen vennék tőled autót, ez kétségtelen.
de néha túlzónak érzem a gondoskodást.
ne érts félre, nem szeretnélek bántani.
Bizonyos embereknek csak bizonyos dolgokat lehet el- és megmagyarázni.

Amikor fórumozok ezt mindig szem előtt tartom.  Wink

Castrolos dologhoz annyit tennék hozzá, hogy unixos dobozban is az van. Néha a MOL-nál készül sőt ott is palackozzák.
Nem elérhető Minx
Hozzászólások: 1155

« Hozzászólás #64233 Dátum: 2012 Október 23, 19:48:42 »

Én a napi használatú autóinkat is hasonló árkategóriájú olajjal használom.Ilyenen nem érdemes spórolni,a motor meghálálja.
Olajon én sem szoktam spórolni, pl. a Biguliba is csak Castrol-t teszek, de ez a Hudák-féle Castrol szerintem szépen túl van árazva... Én mindig a neten rendelem meg az olajat és így csak néhány ezerrel kerül többe, mint  a gagyi teszkósok..

2003 Mazda MX-5 Sportive
1995 Opel Astra F Caravan 1.4 SE
2009 Opel Astra G Caravan 1.4 Twinport
2019 Hyundai i20
1995 Honda CB750 Sevenfifty
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #64232 Dátum: 2012 Október 23, 19:32:43 »

Épp az élettartamban.
De nem vitatkozom,mindenki azt tesz a motorjába amit akar.

ok, én is szívesen vennék tőled autót, ez kétségtelen.
de néha túlzónak érzem a gondoskodást.
ne érts félre, nem szeretnélek bántani.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29089


Road Force One

« Hozzászólás #64231 Dátum: 2012 Október 23, 16:32:46 »

Erről viszont írt már valahol az "Olajdoktor", hogy nem jelent semmit, hogy mennyire csillapítja az zajt meg ilyenek.
Persze lehet, hogy valami kétkerekűs cikkben.

Nos, nem csak ebben nyilvánult meg, de egyébként tényleg szebben, egyenletesebben járt a motor, hanem a hidegindítások is jobbak lettek, hamar kialudt az olajnyomásjelző is... Én nagyon meg voltam vele elégedve és nagyon sajnálom, hogy már nem leht kapni...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
1303LS
« Hozzászólás #64230 Dátum: 2012 Október 23, 16:29:43 »

de sajna már az sincs, pedig azzal járt talán a legszebben, Öcsisajt motorja... Roll Eyes
Erről viszont írt már valahol az "Olajdoktor", hogy nem jelent semmit, hogy mennyire csillapítja az zajt meg ilyenek.
Persze lehet, hogy valami kétkerekűs cikkben.
1303LS
« Hozzászólás #64229 Dátum: 2012 Október 23, 16:28:31 »

A Castrol Classic nagyon hasonló olaj, mint egy Botond. Az adalékcsomagja kimondottam öreg, kicsit kopottabb motorokhoz van kitalálva és van olyan adaléka, amely a korszerű motorokban nincs.

Egyáltalán nem hülyeség, de én is túlzónak érzem az árát.
Írhatnál egyszer pár sort arról is, hogy "lebegtetés" szempontjából, hogy is állunk.
Mert ugye -egyszer régen- említetted ezt, hogy az új olajok ebben nagyon jók, mármint, hogy sokáig lebegtetik a mocskot, hogy az minél jobban eljusson a szűrőig.
Namost nálunk szűrőtleneknél ez pont a visszájára fordul, mert az lenne a jó, ha gyorsan, hamar leülne az iszap és nem keringene körbe a csapágyakba.
Jól gondolom? Honnan lehetne megtudni, hogy melyik lebegtet jobban?
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29089


Road Force One

« Hozzászólás #64228 Dátum: 2012 Október 23, 16:23:42 »

A Castrol Classic nagyon hasonló olaj, mint egy Botond. Az adalékcsomagja kimondottam öreg, kicsit kopottabb motorokhoz van kitalálva és van olyan adaléka, amely a korszerű motorokban nincs.

Egyáltalán nem hülyeség, de én is túlzónak érzem az árát.

Én is ezért írtam, amit írtam... anno a Castrolnak is volt valami hasonló, meg talán még most is: Castrol max Life, ha jól emlékszem... Egyszer használtam is, aztán eltűnt a környékről, de semmi gond nem volt vele... legalább olyan jó volt, mint a Castrol GTX3-as (a fekete falokonos), de sajna már az sincs, pedig azzal járt talán a legszebben, Öcsisajt motorja... Roll Eyes

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #64227 Dátum: 2012 Október 23, 15:33:20 »

valaki meg teszkós olajat tölt bele, aztán neki is elmegy annyit a napi használatú autója, mint neked.

mivel hálája meg?

Én alig tudok a vezetésre koncentrálni, mert Ferdinánd folyton hálálkodik. Cheesy
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #64226 Dátum: 2012 Október 23, 14:40:58 »


mivel hálája meg?
Épp az élettartamban.
De nem vitatkozom,mindenki azt tesz a motorjába amit akar.
Nem elérhető Blacksheep
Hozzászólások: 575


low n' slow

« Hozzászólás #64225 Dátum: 2012 Október 23, 13:58:01 »

Amelyiken van kivezetés, az nem 30LE-s turbinaház, hanem az un. 30LE stílusú utángyártott, ami külsőre olyan mint a régi 30 lovas motoroké, viszont a belseje már a fiatal, széles turbinás, nagy olajhűtős. Szóval azokat tudod fiatalabb motorokra feltenni, és ezáltal régies külsőt adni nekik.

2 egybebakos motorom van, csak az egyiken kivezetéses kutyaház van a másikon meg nem(nem befoltozott,gyári). Csak nem tudtam hogy is van ez. Roll Eyes

  '65 1200 De Luxe "Built not Bought"
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64224 Dátum: 2012 Október 23, 13:54:54 »

Amelyiken van kivezetés, az nem 30LE-s turbinaház, hanem az un. 30LE stílusú utángyártott, ami külsőre olyan mint a régi 30 lovas motoroké, viszont a belseje már a fiatal, széles turbinás, nagy olajhűtős. Szóval azokat tudod fiatalabb motorokra feltenni, és ezáltal régies külsőt adni nekik.

arra gondoltam, köszi!

Nem elérhető Blacksheep
Hozzászólások: 575


low n' slow

« Hozzászólás #64223 Dátum: 2012 Október 23, 13:51:17 »

Egyik 30 lovas motoron sem volt fűtéscső kivezetés (Ha a klasszikus értelemben vett 2 csonkra gondolsz), mert azoknál a motoroknál még máshogy oldották meg a fűtést.

arra gondoltam, köszi!

  '65 1200 De Luxe "Built not Bought"
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64222 Dátum: 2012 Október 23, 13:47:12 »

Egyik 30 lovas motoron sem volt fűtéscső kivezetés (Ha a klasszikus értelemben vett 2 csonkra gondolsz), mert azoknál a motoroknál még máshogy oldották meg a fűtést.

gyári 30 lovas motorokon , fűtéscső kivezetés nélküli kutyaház milyen autókon volt? kübel?

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #64221 Dátum: 2012 Október 23, 13:31:02 »

Én a napi használatú autóinkat is hasonló árkategóriájú olajjal használom.Ilyenen nem érdemes spórolni,a motor meghálálja.
valaki meg teszkós olajat tölt bele, aztán neki is elmegy annyit a napi használatú autója, mint neked.
most geci leszek:
mivel hálája meg?
kevesebbet fogyaszt?



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Blacksheep
Hozzászólások: 575


low n' slow

« Hozzászólás #64220 Dátum: 2012 Október 23, 13:21:28 »

gyári 30 lovas motorokon , fűtéscső kivezetés nélküli kutyaház milyen autókon volt? kübel?

  '65 1200 De Luxe "Built not Bought"
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #64219 Dátum: 2012 Október 23, 11:20:59 »

ha valaki vesz a kannat atveszem"

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
1303LS
« Hozzászólás #64218 Dátum: 2012 Október 23, 10:24:09 »

Milyen jó lett volna nekem az eleje, meg a tűzfal... Cool
Dehogy lett volna. "másfél centi magas ütött számokkal" volt.  Grin
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #64217 Dátum: 2012 Október 23, 10:07:40 »

Milyen jó lett volna nekem az eleje, meg a tűzfal... Cool

Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #64216 Dátum: 2012 Október 23, 09:53:29 »

Nem rossz, de ha valaki -már ne haragudj- ténylegesen használja a nem tuning bogarát, akkor bár jól hangzik, teljesen felesleges drága olajjal tennie, hogy aztán ötezer km után kiöntse. Más a kérdés, ha van a motorjában valami komoly megvédeni való, nem a gyári drótszűrő tisztítja az olajat, vagy csupán igényesen karbantartott, de nem igazán használt járműről van szó.
Én a napi használatú autóinkat is hasonló árkategóriájú olajjal használom.Ilyenen nem érdemes spórolni,a motor meghálálja.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64215 Dátum: 2012 Október 23, 09:21:02 »

Meg, akinek 2 db anyukája van... Pont egy méregdrága, semmivel sem jobb olajat, mint más gyártónál??? Uhhjj..... Ja, és nem a Mol Botond- ra gondolok...

A Castrol Classic nagyon hasonló olaj, mint egy Botond. Az adalékcsomagja kimondottam öreg, kicsit kopottabb motorokhoz van kitalálva és van olyan adaléka, amely a korszerű motorokban nincs.

Egyáltalán nem hülyeség, de én is túlzónak érzem az árát.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29089


Road Force One

« Hozzászólás #64214 Dátum: 2012 Október 23, 09:10:07 »


Meg, akinek 2 db anyukája van... Pont egy méregdrága, semmivel sem jobb olajat, mint más gyártónál??? Uhhjj..... Ja, és nem a Mol Botond- ra gondolok...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64213 Dátum: 2012 Október 23, 09:09:03 »

Nem rossz, de ha valaki -már ne haragudj- ténylegesen használja a nem tuning bogarát, akkor bár jól hangzik, teljesen felesleges drága olajjal tennie, hogy aztán ötezer km után kiöntse. Más a kérdés, ha van a motorjában valami komoly megvédeni való, nem a gyári drótszűrő tisztítja az olajat, vagy csupán igényesen karbantartott, de nem igazán használt járműről van szó.


Ez így van, valamint a viszonylag sűrű SAE20W50-es olajat csak kopott motorba érdemes beletenni, mert még elég magas hőmérsékleten is nagy a nyomás, ezért az olajhűtő megkerülő szelepét folyamatosan nyitva tartja és az olajhűtő felé csak az olaj egy rész megy, melegebb az olaj tőle.

A másik pedig, hogy nem akkor van jó kenés, ha nagyon nagy az olajnyomás, hanem akkor, amikor nagy térfogatáram van a csapágyakban és úgy van nagy nyomás. A sűrű olaj nem annyira jó.

Ne feledjük, hogy a Bogár gyári előírása nyáron SAE30-as egyfokozatú olaj. Ez egy elég híg olaj melegen. Én jó motorba a SAE10W40-et tenném, kopottabb, öregebb motorba SAE15W40.

Nem lesz baja a 20W50-től, de nem a legjobb.

Az enyémben Valvoline DuraBlend 10W40-es van most. Ez részszintetikus, de elég. A zöldben is ez van, mert maradt és nem akartam mást venni. Tökéletes.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #64212 Dátum: 2012 Október 23, 09:01:54 »

Nem rossz, de ha valaki -már ne haragudj- ténylegesen használja a nem tuning bogarát, akkor bár jól hangzik, teljesen felesleges drága olajjal tennie, hogy aztán ötezer km után kiöntse. Más a kérdés, ha van a motorjában valami komoly megvédeni való, nem a gyári drótszűrő tisztítja az olajat, vagy csupán igényesen karbantartott, de nem igazán használt járműről van szó.

Bácsi Győző
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #64211 Dátum: 2012 Október 23, 07:57:48 »

http://ratro.blogspot.hu/2012/10/another-body-murdered.html
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #64210 Dátum: 2012 Október 23, 03:59:22 »

Én ezt javasolnám.
Hógyispersze!

http://www.olajdealer.hu/olaj/szemelygepjarmu/motorolaj/550015787-shell-helix-hx3-15w40-4l-motorolaj.html


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #64209 Dátum: 2012 Október 23, 00:30:03 »

20W-50 es olajból jó áron milyet érdemes venni? Most akciós (1250 Ft talán) a Botond a Tescoba, vagy a Lángnál van 5 literes Vatoil kedvezménnyel 5700-ért. Utoljára Castrolt tettem bele, de most nem tudok szerezni.
Én ezt javasolnám.

https://bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/8510-004/castrol-classic-motorolaj-20w50-%28454liter%29
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #64208 Dátum: 2012 Október 23, 00:25:39 »

Igen, arra a 10 szálra dupla annyi rögzítési pontot alakítottak ki, és azokat is értelmesebb helyen, mint később a 20-30 szálra.
Egy eredeti ovál kábelezés olyan a csomagtartóban, mint amilyeneket a későbbi modelleknél show autókon csinálnak.  Wink Tudom, hogy neked is tetszik  Tongue

Talán mert a későbbi modelleknél a csomagtér kartonok szinte teljes egészében elrejtik ezeket a kábelkorbácsokat,az oválnál meg ugye borítás hiányában jobban szembetűnőek ezek a vezetékek,és így többet adtak az esztétikájára. Roll Eyes Undecided

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14984

« Hozzászólás #64207 Dátum: 2012 Október 23, 00:03:34 »

20W-50 es olajból jó áron milyet érdemes venni? Most akciós (1250 Ft talán) a Botond a Tescoba, vagy a Lángnál van 5 literes Vatoil kedvezménnyel 5700-ért. Utoljára Castrolt tettem bele, de most nem tudok szerezni.
Miért 20W-50-es? Szarrá van kopva a motor?

20W-50 1080 Ft/l
15W-40 1060 Ft/l
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #64206 Dátum: 2012 Október 22, 23:31:08 »

Sziasztok!
Nos a mai fülelés alapján a 03-asom motorja úgy tűnik nem a hajtókar csapágy, hanem az elállítódott szelephézag miatt csattog, úgyhogy kdf Józsi nyerte a hangszórót  Wink
Köszönöm Stunt-nak és a többieknek is a biztatást, hogy nem kell egyből a legrosszabbra, kötelezően elkerülhetetlen gépmunkára, főtengely cserére gondolni. Üdvw!
mod: ja, és hát milyen illetlen vagyok, köszönöm Maresznak a hozzáértő fülelést!  Wink
Nincs mit

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #64205 Dátum: 2012 Október 22, 21:13:30 »

20W-50 es olajból jó áron milyet érdemes venni? Most akciós (1250 Ft talán) a Botond a Tescoba, vagy a Lángnál van 5 literes Vatoil kedvezménnyel 5700-ért. Utoljára Castrolt tettem bele, de most nem tudok szerezni.
http://www.olajsziget.hu/szemelyauto/20w50/436-agip-shd-extra-20w50

Itt a sarki autósboltban is megkapom kb. ennyiért.

Nem elérhető vw1300
Hozzászólások: 250


« Hozzászólás #64204 Dátum: 2012 Október 22, 21:10:33 »

20W-50 es olajból jó áron milyet érdemes venni? Most akciós (1250 Ft talán) a Botond a Tescoba, vagy a Lángnál van 5 literes Vatoil kedvezménnyel 5700-ért. Utoljára Castrolt tettem bele, de most nem tudok szerezni.

Ati
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #64203 Dátum: 2012 Október 22, 20:15:18 »

http://ratro.blogspot.hu/2012/10/szmb-nf.html

Ilyen retkes motort ég az életben nem láttam! Nem lehetett a bordák között átlátni az olajsártól és az alsó motortartó csavart alig lehetett alatta megtalálni! Egy alapos takarítás, hengerfejek átnézése, új kuplung, kipufogó, fűtésdob.
Oldalak: 1 ... 405 406 407 408 409 [410] 411 412 413 414 415 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.19 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.