www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 09, 19:01:03

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921282 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1254 1255 1256 1257 1258 [1259] 1260 1261 1262 1263 1264 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13970943 alkalommal)
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29091


Road Force One

« Hozzászólás #30282 Dátum: 2008 Augusztus 14, 08:01:42 »

Lehet kölcsönadni, csak jól meg kell gondolni kinek. (van aki jobban vigyázna rá mint én)

Íííígy van.... Én is megnézem, kinek adom oda Öcsisajtot, kipróbálásra....
Találkoztam már olyannal, aki előtte azt mondogatta, hogy ilyen óvatosa, meg olyan finoman kell vele menni, aztán meg nyomta neki, ami a csövön kifér... két kerék alig ért le a kanyarban... Roll Eyes Cool

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14986

« Hozzászólás #30281 Dátum: 2008 Augusztus 14, 07:58:29 »

B@kker.... Ezért nem nagyon szabad kölcsönadni.... Undecided
Közeli ismerős volt, vagy csak haver...?
Lehet kölcsönadni, csak jól meg kell gondolni kinek. (van aki jobban vigyázna rá mint én)
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29091


Road Force One

« Hozzászólás #30280 Dátum: 2008 Augusztus 14, 07:19:47 »

Tegnap vittem még cuccokat, Öcsisajthoz és már így áll:


[a csatolmányt egy admin törölte]

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29091


Road Force One

« Hozzászólás #30279 Dátum: 2008 Augusztus 14, 07:16:09 »

kölcsönadtam a bogaram.- persze közelebbi ismeretséget kötöttek 1 szalagkorláttal...első futómű kuka ezt kicseréltem. a hátsó torzió kb 2cm hátrébb csúszott érdemes lehet ezt javitani????

B@kker.... Ezért nem nagyon szabad kölcsönadni.... Undecided
Közeli ismerős volt, vagy csak haver...?

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #30278 Dátum: 2008 Augusztus 14, 01:08:06 »

nem állja  Cry én adtam kölcsön hogy el tudjon jönni segiteni nekem kurultajra.
Az OK, de nem Ő volt béna?

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #30277 Dátum: 2008 Augusztus 14, 01:01:23 »

nem állja  Cry én adtam kölcsön hogy el tudjon jönni segiteni nekem kurultajra.
Ohh jajj, es nem is az elso kolcsonadott kocsiddal szivod meg ... :-(


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető zoka
Hozzászólások: 1652


« Hozzászólás #30276 Dátum: 2008 Augusztus 13, 21:23:53 »

most már autóm sincs...1-se... nembaj épitem a házam . ja és nincs valakinek hosszabik kormányösszekötő rúdja???

06208005898
Nem elérhető drflexes
Hozzászólások: 4531


« Hozzászólás #30275 Dátum: 2008 Augusztus 13, 21:17:54 »

nem állja  Cry én adtam kölcsön hogy el tudjon jönni segiteni nekem kurultajra.
na bzmeg meg ez is Sad

új számom van:20 592 5434
Nem elérhető zoka
Hozzászólások: 1652


« Hozzászólás #30274 Dátum: 2008 Augusztus 13, 21:16:15 »

nem állja  Cry én adtam kölcsön hogy el tudjon jönni segiteni nekem kurultajra.

06208005898
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #30273 Dátum: 2008 Augusztus 13, 20:53:55 »

Először verekedni kéne....Aztán jöhetnek a nehézfegyverek. A költségeket állják?
Hat gondolom ha kolcsonkerte akkor allja... 


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #30272 Dátum: 2008 Augusztus 13, 20:40:02 »

kölcsönadtam a bogaram.- persze közelebbi ismeretséget kötöttek 1 szalagkorláttal...első futómű kuka ezt kicseréltem. a hátsó torzió kb 2cm hátrébb csúszott érdemes lehet ezt javitani????
Először verekedni kéne....Aztán jöhetnek a nehézfegyverek. A költségeket állják?

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető zoka
Hozzászólások: 1652


« Hozzászólás #30271 Dátum: 2008 Augusztus 13, 20:37:59 »

kölcsönadtam a bogaram.- persze közelebbi ismeretséget kötöttek 1 szalagkorláttal...első futómű kuka ezt kicseréltem. a hátsó torzió kb 2cm hátrébb csúszott érdemes lehet ezt javitani????

06208005898
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #30270 Dátum: 2008 Augusztus 13, 20:20:38 »

E85-el valakinek van tapasztalata? én átfdúvókáztam a karbit, meg kicsit lőttem a gyujtáson, azóta gyak. ugyanúgy metgy bioetanollal mint benyával. kb 1500 kb óta nem kapott rendes benyát, csak e85-t eddig úgynézki teljesen jó. Roll Eyes

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #30269 Dátum: 2008 Augusztus 12, 17:42:09 »

Veszel olajat., és tomítéskészletet a szűrőszita alá, vagy vágsz jóféle anyagból ki. Meleg/ebb motornál leengeded az olajat a leeresztőn. utána leszeded a szűrőszitát, kitisztítod, ha van mit, és visszateszed új tömítésekkel, rézalátétekkel. Aztán feltöltöd a mocit olajjal.(2.5l). és kész.
köszi
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #30268 Dátum: 2008 Augusztus 12, 17:41:00 »

üdv!
az olajcsere folyamatát szeretném megtudni(1.2-es motorról van szó)
köszi
Veszel olajat., és tomítéskészletet a szűrőszita alá, vagy vágsz jóféle anyagból ki. Meleg/ebb motornál leengeded az olajat a leeresztőn. utána leszeded a szűrőszitát, kitisztítod, ha van mit, és visszateszed új tömítésekkel, rézalátétekkel. Aztán feltöltöd a mocit olajjal.(2.5l). és kész.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #30267 Dátum: 2008 Augusztus 12, 17:36:46 »

üdv!
az olajcsere folyamatát szeretném megtudni(1.2-es motorról van szó)
köszi
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #30266 Dátum: 2008 Augusztus 12, 16:18:24 »

Lyuly.  Smiley



VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #30265 Dátum: 2008 Augusztus 12, 15:52:43 »


óó tényleg  Embarrassed
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #30264 Dátum: 2008 Augusztus 12, 15:47:04 »

de így akkor ha elveszem a gázt, nem a bowden fogja megállítani a pillangószelepet hanem megint a karbi háza, ahol aztán kiverődik, megszorul.. nem?

azt hittem úgy kell állítani, hogy a zárt állapothoz képest egy hajszálnyival tartsa nyitva alaphelyzetben a bowden (elengedett gáznál)

A bowden nem tarthat semmit (nyúlik, nem pontos, stb.)
Éppen ezért kell, hogy (éppen) elérje a csavar a lépcsős tárcsát alapjáraton (amiről itt írogattuk a kisesszéket).
Éppen ezért a bowdent a teljesen nyitott állapothoz állítjuk, hogy "padlógázon" valóban teljesen nyitott folytószelepet állítson be, de ne erőltessed túl a bowdent.

(Egyébként minden folytószelepes rendszernél van egy (állítható!) szabályozócsavar, pont azért, hogy a pillangószelep ne a torkon ütközzön fel, akár Lada karbit, akár Merci befecskendezőt láttam eddig, meg van egy jó kis régi karbis könyvem is...)

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #30263 Dátum: 2008 Augusztus 12, 15:04:44 »

Mindkettő pillangószelep vagy fojtószelep, ahogyan tetszik.
Gázbowdent meg pont úgy kell, hogy valaki nyom neked egy padlógázt, miközben fogod a bowden végét (lassan nyomja!), és a fojtószelepkart csaknem ütközésig húzod kézzel - éppen ne ütközzön fel az erre szolgáló helyen. Na, itt kell összecsavarozni. Utána ellenőrzés, aztán ropi, sör, hátradől.
de így akkor ha elveszem a gázt, nem a bowden fogja megállítani a pillangószelepet hanem megint a karbi háza, ahol aztán kiverődik, megszorul.. nem?

azt hittem úgy kell állítani, hogy a zárt állapothoz képest egy hajszálnyival tartsa nyitva alaphelyzetben a bowden (elengedett gáznál)
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #30262 Dátum: 2008 Augusztus 12, 14:51:30 »

ha már karbi állítás:
a pillangószelep már oké, de mi a helyzet az alsóval? (az a fojtószelep?) a gázbowden hosszát hogy kell szakszerűen beállítani?

Mindkettő pillangószelep vagy fojtószelep, ahogyan tetszik.
Gázbowdent meg pont úgy kell, hogy valaki nyom neked egy padlógázt, miközben fogod a bowden végét (lassan nyomja!), és a fojtószelepkart csaknem ütközésig húzod kézzel - éppen ne ütközzön fel az erre szolgáló helyen. Na, itt kell összecsavarozni. Utána ellenőrzés, aztán ropi, sör, hátradől.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #30261 Dátum: 2008 Augusztus 12, 14:33:13 »

Szívató állásban is blokkolja - na és? Meleg alapjáraton nem mozog az sehová - jó esetben. Viszont a motor rezgései miatt meglepően hamar kikoptathatja a szívótorkot a neki támaszkodó pillangószelep, aztán onnantól lőttek az egyenletes alapjáratnak. Éppen ezért találták ki - már a hitleri idők után - a németek, hogy KICSIT neki kell támaszkodni - azaz kb. 0,05 -ös hézag beállítása után kell kb. fél fordulatot betekerni - ekkor a pillangószelep még zárt, de nem támaszkodik a toroknak.
ha már karbi állítás:
a pillangószelep már oké, de mi a helyzet az alsóval? (az a fojtószelep?) a gázbowden hosszát hogy kell szakszerűen beállítani?
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #30260 Dátum: 2008 Augusztus 12, 11:03:40 »

Kösz Roll Eyes (akkor viszont anno valami ott nem volt fasza, mert olyan vákuum keletkezett, hogy a motor teljesen fulladt, a tanksapka meg cuppant mikor levettem)
Hat tessek kitakaritva beuzemelni! :-) Ellenorizd a jol szeleleset, akkor nem lesz gond!


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető gyiik
Hozzászólások: 933


borzasztó-Bogár és Citroën

« Hozzászólás #30259 Dátum: 2008 Augusztus 11, 23:40:05 »

a vékonyabbon szuszog...
Kösz Roll Eyes (akkor viszont anno valami ott nem volt fasza, mert olyan vákuum keletkezett, hogy a motor teljesen fulladt, a tanksapka meg cuppant mikor levettem)
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27154


« Hozzászólás #30258 Dátum: 2008 Augusztus 11, 23:36:07 »

Nekapdfelavizet ugyis léghütéses Grin nem hagynám szabadon, menne bele egy szelep.
a vékonyabbon szuszog...

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető gyiik
Hozzászólások: 933


borzasztó-Bogár és Citroën

« Hozzászólás #30257 Dátum: 2008 Augusztus 11, 23:32:09 »

Nekapdfelavizet ugyis léghütéses Grin nem hagynám szabadon, menne bele egy szelep.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27154


« Hozzászólás #30256 Dátum: 2008 Augusztus 11, 23:23:09 »

Vagy egyszerüen lukasszam ki? Cheesy

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető gyiik
Hozzászólások: 933


borzasztó-Bogár és Citroën

« Hozzászólás #30255 Dátum: 2008 Augusztus 11, 23:20:43 »

muszáj beirnom végre szmbztem uj tankot festettem alapozóval Cool meg kimostam, probáltam nem folyik-e.

Ezen meg nincs bal oldalt szellözö, akkor hol megy bele a levegö? vagy betöltö nyilásnál a vékonyabb csö szolgál arra? Vagy egyszerüen lukasszam ki? Cheesy
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #30254 Dátum: 2008 Augusztus 11, 22:53:22 »

és ez hány sokezerbe fáj majd megint?
kezd lassan komolyan elegem lenni, egy jóízű 50 km sem tudtam még eddig menni hogy ne legyen vmi gikszer

no para ha én kurtam el az természsetesn gariba megcsinálom! Wink
de ezt irtam!(de sajnos amikor elmentél ,meg mentük vele nem volt ilyen gond ezért is bizom magamba)


ha bak gond
 4-5e/hátsó
3-4e/elsö

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #30253 Dátum: 2008 Augusztus 11, 22:43:46 »

a vasald meg az 'koptassam hátha jó lesz'-t jelent?
használd

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Micka
Hozzászólások: 2264


1971, 1300 , GZL-700

« Hozzászólás #30252 Dátum: 2008 Augusztus 11, 22:37:06 »

Mielőtt nekiállsz, hogy kiveszed a motort jól "vasald meg", lehet, hogy javul, ha meg nem, akkor úgyis kiszereléshez készültél.  Wink
-

a vasald meg az 'koptassam hátha jó lesz'-t jelent?
Nem elérhető Micka
Hozzászólások: 2264


1971, 1300 , GZL-700

« Hozzászólás #30251 Dátum: 2008 Augusztus 11, 22:34:38 »

lehet váltóbak kinyuvadt!("hogy erös motor"),mert aikor beraktunk akkor "vaj volt"

és ez hány sokezerbe fáj majd megint?
kezd lassan komolyan elegem lenni, egy jóízű 50 km sem tudtam még eddig menni hogy ne legyen vmi gikszer
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27154


« Hozzászólás #30250 Dátum: 2008 Augusztus 11, 20:59:59 »

Ha jol emlekszem 3 borda rovid, 4 felhosszu, 5 hosszu. Legalabbis busznal igy van.
busznál 3-5-7

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #30249 Dátum: 2008 Augusztus 11, 20:30:14 »

Idézek magamtól: "Csatlakozó lehúzása, a kapcsoló jó." Valami kóbor áram megtalálta a vezetéket. Föllazítottam a kábelkötegeket, most jó. Nem tudom pontosan hol a hiba, még meg kell találnom a pontos okot.

húú. ez aztán a pech. és mi volt a baja a golf gyújtáskapcsolónak? valami zárlat?
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #30248 Dátum: 2008 Augusztus 11, 20:25:23 »

A hiba: volt egy kuplungszerkezetem, ami kicsit tágult kifelé, és megnyuvasztott másfél önindítót. Köszörülgetés után csere egy Sachs-ra. Két-három indítózás és kuplungozás után ismét előjön a jelenség - nem ugrik vissza a bendix indítózás után, beszorul, az indítómotor forg tovább. Szarakodások sorozata, megoldást nem találok. Az autó tűz általi megsemmisítése előtt még egy gondolatkör: az elektromos rendszer ellenőrzése. Hátha a bontott Golf gyújtáskapcsoló nem veszi el az áramot? Csatlakozó lehúzása, a kapcsoló jó. Kivezetek egy kábelt a bendix sarujáról minden OK, míg a motor el nem indul, akkor a töltésjelző lámpa elalvásával szinkronban megjelenik a 12 V. Anyád, az önindító tovább forog. Piros/fehér vezeték le, tyúkbél egy biztosítékról, kézzel adom az áramot: remekül indul, az áramkört megszakítva a bendix kiugrik, az indítómotor leáll.
Tanulság: két hiba együtt sosem élmény, pláne ha azonos következményekkel járó, de gyökeresen más eredetű bajról van szó.

Szóval szipákoltam rendesen.
húú. ez aztán a pech. és mi volt a baja a golf gyújtáskapcsolónak? valami zárlat?
Nem elérhető Mamut
Hozzászólások: 863


« Hozzászólás #30247 Dátum: 2008 Augusztus 11, 20:23:44 »

Ha jol emlekszem 3 borda rovid, 4 felhosszu, 5 hosszu. Legalabbis busznal igy van.
Köszönöm, én is buszra gondoltam, csak nem jól fogalmaztam meg. 

A Biblia arra tanít, hogy szeresd felebarátodat. A Káma Szutra pedig megmagyarázza, hogyan...
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #30246 Dátum: 2008 Augusztus 11, 20:21:16 »

A hiba: volt egy kuplungszerkezetem, ami kicsit tágult kifelé, és megnyuvasztott másfél önindítót. Köszörülgetés után csere egy Sachs-ra. Két-három indítózás és kuplungozás után ismét előjön a jelenség - nem ugrik vissza a bendix indítózás után, beszorul, az indítómotor forg tovább. Szarakodások sorozata, megoldást nem találok. Az autó tűz általi megsemmisítése előtt még egy gondolatkör: az elektromos rendszer ellenőrzése. Hátha a bontott Golf gyújtáskapcsoló nem veszi el az áramot? Csatlakozó lehúzása, a kapcsoló jó. Kivezetek egy kábelt a bendix sarujáról minden OK, míg a motor el nem indul, akkor a töltésjelző lámpa elalvásával szinkronban megjelenik a 12 V. Anyád, az önindító tovább forog. Piros/fehér vezeték le, tyúkbél egy biztosítékról, kézzel adom az áramot: remekül indul, az áramkört megszakítva a bendix kiugrik, az indítómotor leáll.
Tanulság: két hiba együtt sosem élmény, pláne ha azonos következményekkel járó, de gyökeresen más eredetű bajról van szó.

Szóval szipákoltam rendesen.
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #30245 Dátum: 2008 Augusztus 11, 20:20:43 »

Volt szó a typ4-es váltó bordáinak számáról, azok jelentéséről. Az 5 borda mit jelent?
Ha jol emlekszem 3 borda rovid, 4 felhosszu, 5 hosszu. Legalabbis busznal igy van.

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető Mamut
Hozzászólások: 863


« Hozzászólás #30244 Dátum: 2008 Augusztus 11, 20:17:09 »

Volt szó a typ4-es váltó bordáinak számáról, azok jelentéséről. Az 5 borda mit jelent?

A Biblia arra tanít, hogy szeresd felebarátodat. A Káma Szutra pedig megmagyarázza, hogyan...
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #30243 Dátum: 2008 Augusztus 11, 20:07:07 »

VETO:

A gyar mernökei nem abbol indultak ki, hogy kikopik-e a haz  vagy sem, hanem abbol, hogy a lepcsös alakzatra nem szabad a finom-menetes  csavarkanak felülni, --hiszen ezzel blokkolhatna-- a pillangoszelep mozgasat . Ugyebar
azt sem szabad elfelejteni, hogy a Stanzwerkzeug-- a pres-szerszam- nak is van ilyen hatalmas mennyiseg utan egy bizonyos kopasa, tehat a lepcsök a forgasponttol mert tavolsaga sem ugyanaz mar , egy 10,000-es kipreselt darabszam utan, mint amit megterveztek . . . es különbözöek lehetnek a tavolsagok a lepcsöfokocskak között( a forgasponttol merten )
ugyebar
Többek között ezert is all az az elkepzeles, hogy inkabb a kopasokat beleszamitva, legyen egy Szepesi fele paraszthajszalnyi res = / ca. 0,05 mm / a lepcsö fokai közöttes , hogy sehol ne feküdjön fel a csavarocska  . . .

Olvastam mindezt valamelyik Nemet Birodalmi Harci  Hirharangban, es tovabbitottam a fingot füreszelök csapatanak Smiley

Nem mindenki fingot fureszel. Van aki szerszamot (stancolot is tobbek kozott) gyart.
A csavarnak meg a bemelegedett allapotot leszamitva illik felfekudnie a lepcsofokokon. Kulonben mi tartana el egy Szepesi fele (birodalmi?) paraszthajszalnyi resnyire a rugo elleneben?

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Oldalak: 1 ... 1254 1255 1256 1257 1258 [1259] 1260 1261 1262 1263 1264 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.226 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.