www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 13, 10:40:19
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921282
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
Oldalak:
1
...
1793
1794
1795
1796
1797
[
1798
]
1799
1800
1801
1802
1803
...
2016
Szerző
Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt... (Megtekintve 14056172 alkalommal)
Csendőr
Hozzászólások: 393
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8722 Dátum:
2006 Október 20, 17:56:10 »
Kellene egy kis segítség. Valaki meg tudná mondani, hogy mennyi fékolaj kell egy touran 1.9 PDTDI-be, valamint egy golf II szívódieselbe.
VW 1300 L 1974
VW Golf II. 1.3 CL 1990
VW Golf Sportsvan 1.4 TSI 2017
1303LS
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8721 Dátum:
2006 Október 20, 15:38:17 »
Idézetet írta: luftsick - 2006 Október 20, 14:44:06
1. király!
lehet kiprüszkölte a dugulást magából, ez jó hír! a meleglevegő csöved be van kötve a légszűrőbe? lehet, hogy eljegesedik a karbi a hideg-páradús levegőtől, és ezért nem megfelelő a benzin levegő keverékarány
Nekem sincs rajta a meleglevegő cső, és lefagy, előmelegítő jó.
Holnap teszem fel.
luftsick
Hozzászólások: 1047
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8720 Dátum:
2006 Október 20, 14:44:06 »
Idézetet írta: noel-68 - 2006 Október 20, 13:17:07
1. spriccel rendesen, ezt korábban leellenőriztem, a gyújtás és a hézag is rendben. Egyébként most mentem vele még 20-30km-t, nem javítottam rajta semmit, és mintha most már nem torpanna meg mindig. Lehet valahol volt dugulás, ami a sok állástól felhalmozódott?
2. Természetesen nem lötyögnek:) Meg fogom nézetni a futóművemet, és a kormánylengéscsillapítónak is utánnajárok.
4. Mik azok az alkatrészek, amik 'fillérekért' cserélhetőek? Ez a persely és a gumipogácsa ilyen? Korábban volt a depoban egy cikk, golfnak a váltóbizbaszait cserélve 'szinte újjáéled' a váltó. Meg hogy ezek 'filléres' alkatrészek. Bogárnál is így van?
Váltóolaj egyébként nem folyt oda, száraz, rögzítőcsavar nincsen kilazulva.
1. király!
lehet kiprüszkölte a dugulást magából, ez jó hír! a meleglevegő csöved be van kötve a légszűrőbe? lehet, hogy eljegesedik a karbi a hideg-páradús levegőtől, és ezért nem megfelelő a benzin levegő keverékarány
2. sztem elsőre elég lenne, ha csak kiszerelnéd az első lengéscsillapítókat (fél óra) és szemrevételezéssel, összenyomással megvizsgálnád őket. ha nagyon szarok egyből kiderül róluk. a kormányrezgéscsillapítót macerásabb kivarázsolni a paripából, de nem lehetetlen
4. asszem 1880ért vettem Hudáknál a két hátsó váltótartóbakot szeptemberben, az elsőről nemtom mi a pálya, nem lehet nagy tétel. a megvezető persely is százforintos tétel. a meló viszont macerásabb velük - tovább tart beszerelni, mint megszerezni. viszont három nap áll előttünk (holnap én is kirántom a mocit a kocsimból, mert beszart a dinamóm, nincs töltésem - kap egy jó kis generátort)
noel-68
Hozzászólások: 1227
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8719 Dátum:
2006 Október 20, 13:17:07 »
Idézetet írta: luftsick - 2006 Október 20, 12:08:28
1. a gyújtást állítsd be rendesen (megszakítóházag 0.4mm, 7.5 fok felső holtpont előtt). utána leveszed a légszűrőt, kiakasztod a szivatót, hogy belelássál fölülről a karbiba. ekkor húzod neki a gázt és figyeled mit csinál a gyorsítófúvóka. vékony sugárban folyamatosan kell spriccelnie. ha nem így tesz, akkor a gyorsítómembrán áttételezésén tudsz állítani a karbi alatt jobb oldalon található csavarral. úgy állítsd be, hogy a gázkar elmozdítására egyből spricceljen. ha lassan húzod, és szakadozva spriccel, akkor dugulás lehet a karbiban, vagy szakadt a gyorsítómembránod - tisztítás, membráncsere?
2. ha jó úton nagyobb sebességnél is csinálja, én ráfigyelnék a kerekeidre is mennyire ütnek, mennyire kiegyensúlyozatlanok. egyébként a korábbi javaslatoknak meg kell oldaniuk a problémádat (lengéscsillapító, kormányleng.csill. ellenőrzés, csere) feltételezem, hogy a kerékcsapágyaid megfelelően vannak beállítva, és nem "lötyögnek" a kerekeid?!
mellesleg nekem van hibátlan gyári hosszúságú Gabriel Red Rider első lengéscsillapítóm eladó 7e HUF/pár (ültetésből maradt meg)
3. a kipufogó rendszert egészében nézd át. akárhol tömítetlenséget tapasztalsz, meg kell javítani, mert a motortérbe áramló kipufogógázt beszívhatja a turbinakerék, és akkor könyörtelenül befújja az utastérbe. persze a szag intenzitásától fügően vannak a valószínűsíthető hibahelyek
4. az új bakok beszerelése után meg kell nézni még a váltórudazatperselyt a vázalagútban, és a kapcsolókar alatti illesztéseket (lehet satuban összébb kell nyomni a hézag csökkentése miatt, amitól a "habverő" effektus csökken. érdemes leellenőrizni még a hátsó ülés alatt, az alvázszám fölött lévő szerelőablakban a gumipogácsát is, ami össszekapcsolja a váltórudazatot a vátóból kilógó kapcsolótengellyel, hátha ki van nyúlva az is, vagy elöregedett a nem odavaló olajtól (váltóolajfolyás) netán csak a rögzítócsavar kzdett volna kilazulni?
1. spriccel rendesen, ezt korábban leellenőriztem, a gyújtás és a hézag is rendben. Egyébként most mentem vele még 20-30km-t, nem javítottam rajta semmit, és mintha most már nem torpanna meg mindig. Lehet valahol volt dugulás, ami a sok állástól felhalmozódott?
2. Természetesen nem lötyögnek:) Meg fogom nézetni a futóművemet, és a kormánylengéscsillapítónak is utánnajárok.
4. Mik azok az alkatrészek, amik 'fillérekért' cserélhetőek? Ez a persely és a gumipogácsa ilyen? Korábban volt a depoban egy cikk, golfnak a váltóbizbaszait cserélve 'szinte újjáéled' a váltó. Meg hogy ezek 'filléres' alkatrészek. Bogárnál is így van?
Váltóolaj egyébként nem folyt oda, száraz, rögzítőcsavar nincsen kilazulva.
luftsick
Hozzászólások: 1047
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8718 Dátum:
2006 Október 20, 12:08:28 »
Idézetet írta: noel-68 - 2006 Október 18, 20:43:52
A hétvégén sikerült pár kilométert beleraknom az autóba, pár kérdésem van
(nemrég raktunk bele egy AB-s motort, most bejáratom:)
- Induláskor, de úgy általában mindig ha gyorsítok alacsonyabb fordulatról, akkor megtorpan (már-már lassul). Ha hirtelen lenyomom a pedált tövig, és azonnal vissza ('pumpálok' rajta egyet), és utána ismét azonos helyzetből nyomom a pedált, akkor megindul nagyon szépen, sőt. Miből induljak ki hibakeresésnél?
- Ha nagyon rossz az út, akkor beszitál a kormány. Minden tekintetben pöpec a kormány, holtjáték, egyenesfutás, minden okés, de rázós úton 'nagyobb' sebesség esetén egy idő után elkezd rázni a kormány, lassítok és minden mehet tovább. Most cseréltük a harditárcsát, az tuti jó. Rossz futómübeállítás? 155/55R15-ös gumik vannak fent.
- Ha a kézifék jobboldalán lévő kart felhuzom, akkor büdi jön az utastérbe (kipuff gáz, de nem egyazegyben, csak úgy rossz illat). J cső lehet repedt? A fütésbowden elvileg nyitja a csappantyúkat, ha lent van a kar akkor nincs büdi.
- Mindhárom váltóbak elég szar már, ezt elfelejtettük lecsekkolni motorcserénél, most szívni fogunk a cserével, de a kérdés a következő: a váltókar iszonyat laza, nincs gond a sebességek kapcsolásával, de pl 3ban hangosan rezonál is.. Ha új bakok lesznek bent akkor még mit cseréljek, hogy a váltókar is biztosan álljon (vagy máshol van a gond, a váltószerkezetben?) Más autójában sebességben sem lötyög így...
Mára ennyi, köszi, üdvw
noel-68
1. a gyújtást állítsd be rendesen (megszakítóházag 0.4mm, 7.5 fok felső holtpont előtt). utána leveszed a légszűrőt, kiakasztod a szivatót, hogy belelássál fölülről a karbiba. ekkor húzod neki a gázt és figyeled mit csinál a gyorsítófúvóka. vékony sugárban folyamatosan kell spriccelnie. ha nem így tesz, akkor a gyorsítómembrán áttételezésén tudsz állítani a karbi alatt jobb oldalon található csavarral. úgy állítsd be, hogy a gázkar elmozdítására egyből spricceljen. ha lassan húzod, és szakadozva spriccel, akkor dugulás lehet a karbiban, vagy szakadt a gyorsítómembránod - tisztítás, membráncsere?
2. ha jó úton nagyobb sebességnél is csinálja, én ráfigyelnék a kerekeidre is mennyire ütnek, mennyire kiegyensúlyozatlanok. egyébként a korábbi javaslatoknak meg kell oldaniuk a problémádat (lengéscsillapító, kormányleng.csill. ellenőrzés, csere) feltételezem, hogy a kerékcsapágyaid megfelelően vannak beállítva, és nem "lötyögnek" a kerekeid?!
mellesleg nekem van hibátlan gyári hosszúságú Gabriel Red Rider első lengéscsillapítóm eladó 7e HUF/pár (ültetésből maradt meg)
3. a kipufogó rendszert egészében nézd át. akárhol tömítetlenséget tapasztalsz, meg kell javítani, mert a motortérbe áramló kipufogógázt beszívhatja a turbinakerék, és akkor könyörtelenül befújja az utastérbe. persze a szag intenzitásától fügően vannak a valószínűsíthető hibahelyek
4. az új bakok beszerelése után meg kell nézni még a váltórudazatperselyt a vázalagútban, és a kapcsolókar alatti illesztéseket (lehet satuban összébb kell nyomni a hézag csökkentése miatt, amitól a "habverő" effektus csökken. érdemes leellenőrizni még a hátsó ülés alatt, az alvázszám fölött lévő szerelőablakban a gumipogácsát is, ami össszekapcsolja a váltórudazatot a vátóból kilógó kapcsolótengellyel, hátha ki van nyúlva az is, vagy elöregedett a nem odavaló olajtól (váltóolajfolyás) netán csak a rögzítócsavar kzdett volna kilazulni?
1303LS
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8717 Dátum:
2006 Október 20, 11:41:20 »
Idézetet írta: Typ117 - 2006 Október 20, 08:51:21
mennyi idő míg meleg levelgő jön elöl is a szélvédőre?
nálam hátul jön már 2-3 km múlva egyből. de elöl még csak hideg. (tegnapelött raktam össze a csöveket elöl) hoszabb úton még nem voltam azóta
Nekem hátul párszáz méter, elől egy perccel több.
BlackP
Hozzászólások: 27154
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8716 Dátum:
2006 Október 20, 09:31:46 »
Idézetet írta: Typ117 - 2006 Október 20, 08:51:21
mennyi idő míg meleg levelgő jön elöl is a szélvédőre?
nálam hátul jön már 2-3 km múlva egyből. de elöl még csak hideg. (tegnapelött raktam össze a csöveket elöl) hoszabb úton még nem voltam azóta
szerintem azon a két méteren nem hűl ki a levegő. ha a lábnál elzárod hátul, akkor elöl dőlnie kell. meg amúgyis. legalábbis nekem tutira nem zár rendesen sehol, mondjuk 80%os. mivel hátul megolvaszt egy műanyag falkont, elöl is kiba melegnek kell lennie
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Typ117
Hozzászólások: 18495
1969
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8715 Dátum:
2006 Október 20, 08:51:21 »
Idézetet írta: bokonon - 2006 Október 19, 22:02:04
Ma este téliesítettem a bogarat - bekapcsoltam a fütést
. Sajnos csak az egyik oldalon jön be a meleg, másikon semmi, szvsz a hőcserélő csappantyúja állhatott be (nagyon nehezen jár a kis fehér kar is).
Tavaly cseréltem le az F-es motort egy AR-re, a régi motoromon a hőcserélő kitünő volt.
Kérdés - érdemes nekiállni átszerelni sufni körülmények között, alap szerszámkészlettel? Kompatibilitási gondok nem léphetnek fel?
U.e. a kérdés kuplungtárcsára is, már nagyon csúszik szegénykém.
mennyi idő míg meleg levelgő jön elöl is a szélvédőre?
nálam hátul jön már 2-3 km múlva egyből. de elöl még csak hideg. (tegnapelött raktam össze a csöveket elöl) hoszabb úton még nem voltam azóta
gyuszkó
Hozzászólások: 13814
ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8714 Dátum:
2006 Október 19, 22:13:28 »
Idézetet írta: bokonon - 2006 Október 19, 22:02:04
Ma este téliesítettem a bogarat - bekapcsoltam a fütést
. Sajnos csak az egyik oldalon jön be a meleg, másikon semmi, szvsz a hőcserélő csappantyúja állhatott be (nagyon nehezen jár a kis fehér kar is).
Tavaly cseréltem le az F-es motort egy AR-re, a régi motoromon a hőcserélő kitünő volt.
Kérdés - érdemes nekiállni átszerelni sufni körülmények között, alap szerszámkészlettel? Kompatibilitási gondok nem léphetnek fel?
U.e. a kérdés kuplungtárcsára is, már nagyon csúszik szegénykém.
A hőcserélő J csövének hosza, tehát a fő méret meghatározója szerénységem szerint a hengerfej hossza. Az viszont egyforma szerintem 1200-től 1600-ig.
Vagy bújj be a kocsi alá, mérd meg, majd a kiszedett mociét is mérd meg.
Ha a méretek egyeznek, egy szerelőaknából ki tudod cserélni a hőcserélőt, bár az elülső, a kocsi eleje felé néző kipufogócsatorna tőcsavarjaira menő anyát leszedni nem egyszerű, ahhoz 13-as csillagkulcs kell, ha jól emlékszem. Szerelőakna nélkül is lehet, de akkor jó magasan, de biztonságosan, jól bakold alá az autót.
Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
bokonon
Hozzászólások: 1558
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8713 Dátum:
2006 Október 19, 22:02:04 »
Ma este téliesítettem a bogarat - bekapcsoltam a fütést
. Sajnos csak az egyik oldalon jön be a meleg, másikon semmi, szvsz a hőcserélő csappantyúja állhatott be (nagyon nehezen jár a kis fehér kar is).
Tavaly cseréltem le az F-es motort egy AR-re, a régi motoromon a hőcserélő kitünő volt.
Kérdés - érdemes nekiállni átszerelni sufni körülmények között, alap szerszámkészlettel? Kompatibilitási gondok nem léphetnek fel?
U.e. a kérdés kuplungtárcsára is, már nagyon csúszik szegénykém.
AZS
Hozzászólások: 11742
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8712 Dátum:
2006 Október 19, 20:51:50 »
Idézetet írta: Qzma - 2006 Október 19, 20:36:49
Vebasto busz állófűtés üzemanyag szivatyújához ki ért ? tudtok adni egy jó szerelőt ?
csodálkoznék, ha az nem kb. ugyanolyan kisnyomású kettyegő elektromos ac-cska lenne, mint amilyen pl. a barkas-kályhákon is van... cserébe viszont ezeket javítani nem nagyon lehet.
biztos, hogy annak van baja?
1303LS
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8711 Dátum:
2006 Október 19, 20:47:37 »
Idézetet írta: gsattila - 2006 Október 19, 20:46:40
Egy új olajpumpa pár ezer forint!
Például.
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8710 Dátum:
2006 Október 19, 20:46:40 »
Egy új olajpumpa pár ezer forint!
Idézetet írta: 1303LS - 2006 Október 19, 20:41:40
Szerintem egy olajcsere majd alkalom adtán egy olajnyomásmérő csatlakoztatása sokatmondó lehet.
Vagabond
Hozzászólások: 24281
A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8709 Dátum:
2006 Október 19, 20:45:13 »
Idézetet írta: Qzma - 2006 Október 19, 20:36:49
Vebasto busz állófűtés üzemanyag szivatyújához ki ért ? tudtok adni egy jó szerelőt ?
Ha jol tévedek Maresznak van ilyen tudos-szerelö embere!
Tóth Zoltán
1303LS
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8708 Dátum:
2006 Október 19, 20:41:40 »
Idézetet írta: Typ117 - 2006 Október 19, 14:56:01
sajnos ez benne van, hogy nem tudom ki hol csinálta.. meg hogy mit is
Nagyon is elképzelhető hogy egy henger/dugó szett felrakásával oldották meg a felújítást.
Végülis az kopott 1.3hoz képest ment mint a barom.
AZtán ha a csapágyak ha a kopottak maradtak még kaptak egy kis plusz terhelést azért az már sok lehet.
Dehát ugye sok a ha, lehet hogy frankó az a motor és valami más lesz a megfejtés.
Szerintem egy olajcsere majd alkalom adtán egy olajnyomásmérő csatlakoztatása sokatmondó lehet.
1303LS
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8707 Dátum:
2006 Október 19, 20:37:42 »
Idézetet írta: Qzma - 2006 Október 19, 20:36:49
Vebasto busz állófűtés üzemanyag szivatyújához ki ért ? tudtok adni egy jó szerelőt ?
Ha talász valakit akkor arra én is kíváncsi lennék.
Qzma
Hozzászólások: 7189
http://t2ab4sale.blog.hu/
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8706 Dátum:
2006 Október 19, 20:36:49 »
Vebasto busz állófűtés üzemanyag szivatyújához ki ért ? tudtok adni egy jó szerelőt ?
http://t2ab4sale.blog.hu/
ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8705 Dátum:
2006 Október 19, 19:05:02 »
Idézetet írta: te_o - 2006 Október 19, 16:20:42
De egyébként nem csinál ilyet, csak akkor, a három hónap állás után csinált.
Elméletileg nem úgy néz ki a dolog, hogy a pumpa után a csapágyakig benne marad az olaj, tehát jó esetben a járatokban marad leállítás után bizonyos ideig? Vagy egyből visszafolyik a karterba mindig?
Minden a csapágyhézagoktól függ. Ha tökéletes, akkor sok (elégséges) marad ahhoz, hogy hosszú állás után ne kopogva induljon. Ha kicsit kopottabb, akkor már nem marad annyi.
Ha meg nagyon kopott....
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
te_o
Hozzászólások: 4266
Zeitwagen...
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8704 Dátum:
2006 Október 19, 16:20:42 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 Október 19, 15:19:52
A csapágyak "eleresztik" az olajat? Ha nincs nyomás, akkor akadálytalanul folyik ki az olaj az összes csapágyból, beleértve a vezérműtengely csapágyait is.
Az szokott lenni a probléma, hogy a csapágyhézag megnő és a gyári, kiskerekes pumpa nem tud annyit szállítani, hogy indítás után azonnal "kiolajozza" a csapágyhézagokat. Ekkor indítás után kopog, mintha hajtókaros lenne.
Sőt, a kicsit kopott fedelű pumpának akkora az illesztési hézaga, hogy a jól meghígult olajat másodpercekig nem tudja felszívni. Talán egy 20W50-es olaj "orvosolná" ezt a problémát. A nagy illesztési hézag miatt (ha kap levegőt) akkor még a szívócsőből is visszafolyik az összes olaj a teknőbe.
De egyébként nem csinál ilyet, csak akkor, a három hónap állás után csinált.
Elméletileg nem úgy néz ki a dolog, hogy a pumpa után a csapágyakig benne marad az olaj, tehát jó esetben a járatokban marad leállítás után bizonyos ideig? Vagy egyből visszafolyik a karterba mindig?
VW Beetle - the original since 1938
szeda_1970
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8703 Dátum:
2006 Október 19, 15:55:59 »
Akkor tehát ha gyenge az olajnyomás az csapágykopásra utal? Ezt jó tudni mert a mercin is gyenge alapjáraton.Abban van óra is....
A fehér bogaramba a motor teljesen gyári és eredeti.Nem volt még soha szétszedve sem felújítva.15W40-es olajjal ezt a kopogást kb 2-3 másodpercig csinálja és soha nem gyulladt még ki az olajnyomás lámpa sem alapjáraton.
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 Október 19, 15:19:52
A csapágyak "eleresztik" az olajat? Ha nincs nyomás, akkor akadálytalanul folyik ki az olaj az összes csapágyból, beleértve a vezérműtengely csapágyait is.
Az szokott lenni a probléma, hogy a csapágyhézag megnő és a gyári, kiskerekes pumpa nem tud annyit szállítani, hogy indítás után azonnal "kiolajozza" a csapágyhézagokat. Ekkor indítás után kopog, mintha hajtókaros lenne.
Sőt, a kicsit kopott fedelű pumpának akkora az illesztési hézaga, hogy a jól meghígult olajat másodpercekig nem tudja felszívni. Talán egy 20W50-es olaj "orvosolná" ezt a problémát. A nagy illesztési hézag miatt (ha kap levegőt) akkor még a szívócsőből is visszafolyik az összes olaj a teknőbe.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8702 Dátum:
2006 Október 19, 15:19:52 »
Idézetet írta: te_o - 2006 Október 19, 15:14:06
Ilyen kopogást nekem akkor művelt, mikor egyszer télen 3 hónapot állt egyhuzamban (lefolyt minden olaj). Nem lehet, hogy valahol eleresztik a csapágyak az olajat, de ha felépül, akkor jó neki?
A csapágyak "eleresztik" az olajat? Ha nincs nyomás, akkor akadálytalanul folyik ki az olaj az összes csapágyból, beleértve a vezérműtengely csapágyait is.
Az szokott lenni a probléma, hogy a csapágyhézag megnő és a gyári, kiskerekes pumpa nem tud annyit szállítani, hogy indítás után azonnal "kiolajozza" a csapágyhézagokat. Ekkor indítás után kopog, mintha hajtókaros lenne.
Sőt, a kicsit kopott fedelű pumpának akkora az illesztési hézaga, hogy a jól meghígult olajat másodpercekig nem tudja felszívni. Talán egy 20W50-es olaj "orvosolná" ezt a problémát. A nagy illesztési hézag miatt (ha kap levegőt) akkor még a szívócsőből is visszafolyik az összes olaj a teknőbe.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
te_o
Hozzászólások: 4266
Zeitwagen...
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8701 Dátum:
2006 Október 19, 15:14:06 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 Október 19, 13:45:43
Jó lenne hallani.
Ha az olajnyomás lassan épül fel a főcsapágyakon az baj. Ilyenkor komoly, erős kopogó hangja van, akkor jobb nem gázt adni neki, mert akkor nő a terhelése a csapágyaknak.
Majd meghallgatom.
Lehet, hogy kellene egy jobb vagy újabb olajpumpa. Mindenesetre ezek nem jó jelek.
Ilyen kopogást nekem akkor művelt, mikor egyszer télen 3 hónapot állt egyhuzamban (lefolyt minden olaj). Nem lehet, hogy valahol eleresztik a csapágyak az olajat, de ha felépül, akkor jó neki?
VW Beetle - the original since 1938
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8700 Dátum:
2006 Október 19, 14:56:17 »
Hát igen. Biztos szép csöndben veri szét a csapágyakat
Tudomásom szerint pl. a Metabondot a hadiiparból vették át, kifogástalan, de olajhiányos motorok védelmére. Nomármost itten nem egészen eza eset forog fenn. Bár biztos csökkenti a súrlódást, ez igaz.
Én is hallottam Metabondos motort járni olaj nélkül - igaz csak filmen - de az nem zajongott éktelenül.
Idézetet írta: AZS - 2006 Október 19, 14:46:07
nem, de a generálig viszont nem az olajnyomás kezdeti hiánya miatt fog megpusztulni a motor
Typ117
Hozzászólások: 18495
1969
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8699 Dátum:
2006 Október 19, 14:56:01 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 Október 19, 14:47:13
Meg aztán ki újította fel? Mit ért az alatt, hogy felújítás? Milyen gépmunka volt? Milyen az ilesztés? Mi lett új benne? Lehet, hogy az olajszivattyút Klaus-Jurgen Weimar tette bele 1969-ben, Wolfsburgban.
Ezer a kérdés.
sajnos ez benne van, hogy nem tudom ki hol csinálta.. meg hogy mit is
Typ117
Hozzászólások: 18495
1969
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8698 Dátum:
2006 Október 19, 14:55:06 »
Idézetet írta: gsattila - 2006 Október 19, 14:42:58
Ettől még lehet gyenge az olajszivattyúd, vagy szökhet egy kicsit az olajnyomás a vezérmű tengelynél.....
jójó. csak megijedtem kicsit hogy olyan mint a kartertöréses. csak AZS azt másra mondta..
persze lehet gyenge simán
AZS
Hozzászólások: 11742
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8697 Dátum:
2006 Október 19, 14:47:32 »
Idézetet írta: 1303LS - 2006 Október 19, 14:26:26
Teljes bizalommal én sem tekintek ezekre a csodaszerekre
én aztán pláne nem, de pont azért írtam konkrét példát
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8696 Dátum:
2006 Október 19, 14:47:13 »
Idézetet írta: gsattila - 2006 Október 19, 14:42:58
Ettől még lehet gyenge az olajszivattyúd, vagy szökhet egy kicsit az olajnyomás a vezérmű tengelynél.....
Meg aztán ki újította fel? Mit ért az alatt, hogy felújítás? Milyen gépmunka volt? Milyen az ilesztés? Mi lett új benne? Lehet, hogy az olajszivattyút Klaus-Jurgen Weimar tette bele 1969-ben, Wolfsburgban.
Ezer a kérdés.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
AZS
Hozzászólások: 11742
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8695 Dátum:
2006 Október 19, 14:46:07 »
Idézetet írta: gsattila - 2006 Október 19, 14:25:37
A Metabond erre való, de a kopott motort nem generálozza meg
nem, de a generálig viszont nem az olajnyomás kezdeti hiánya miatt fog megpusztulni a motor
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8694 Dátum:
2006 Október 19, 14:42:58 »
Ettől még lehet gyenge az olajszivattyúd, vagy szökhet egy kicsit az olajnyomás a vezérmű tengelynél.....
Idézetet írta: Typ117 - 2006 Október 19, 14:37:10
naaa. most leamortizáljátok itt nekem?? eddig még ott tartok hogy fel lett újítva nemrég, 1.6ra megcsinálva és melegszik. most meg ki akarjátok vágni vagy nagygenerál
nemáár
nincs annak semmi baja! szépen megy, csak az első 10 másodpercben hangosabb mint utána. ez szerintem eddig is ilyen volt és vígan elment túlmelegedés nélkül 90el bárhova. január óta vagy 5000 km. Berlin egyhuzamban csak oda majd 1000..
Typ117
Hozzászólások: 18495
1969
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8693 Dátum:
2006 Október 19, 14:37:10 »
naaa. most leamortizáljátok itt nekem?? eddig még ott tartok hogy fel lett újítva nemrég, 1.6ra megcsinálva és melegszik. most meg ki akarjátok vágni vagy nagygenerál
nemáár
nincs annak semmi baja! szépen megy, csak az első 10 másodpercben hangosabb mint utána. ez szerintem eddig is ilyen volt és vígan elment túlmelegedés nélkül 90el bárhova. január óta vagy 5000 km. Berlin egyhuzamban csak oda majd 1000..
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8692 Dátum:
2006 Október 19, 14:32:28 »
Vannak csodaszerek, de nem minden jó mindenre. Ide inkább valami beépűlő szilárd anyag tartalmú dolog kellene, mint a Slick a feflonnal, Liqui Moli - ez tán molibdén szulfitos.
Idézetet írta: 1303LS - 2006 Október 19, 14:26:26
Teljes bizalommal én sem tekintek ezekre a csodaszerekre, de volt már pozitív tapasztalatom egy váltóadalékkal ami tényleg olyan halkká tette a cuccot hogy csak.A sógorom öreg beállíthatatlan zenith karbiját meg egy karbipucoló lötty tette helyre olyan szinten hogy szinte hihetetlen.(bár ezzel egyidőben állt át a 98-asról a 95-ösre, de nem hiszem hogy ettől javult meg.)
1303LS
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8691 Dátum:
2006 Október 19, 14:26:26 »
Idézetet írta: AZS - 2006 Október 19, 14:21:18
mondjuk ilyen esetekben még egy alternatíva a metabond.
én egyszer egy off autóval kartertörés után (értsd 0 olajjal) kb. 10 km távolságból hazajöttem gond nélkül, mert előzőleg volt a motorban metabond
Teljes bizalommal én sem tekintek ezekre a csodaszerekre, de volt már pozitív tapasztalatom egy váltóadalékkal ami tényleg olyan halkká tette a cuccot hogy csak.A sógorom öreg beállíthatatlan zenith karbiját meg egy karbipucoló lötty tette helyre olyan szinten hogy szinte hihetetlen.(bár ezzel egyidőben állt át a 98-asról a 95-ösre, de nem hiszem hogy ettől javult meg.)
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8690 Dátum:
2006 Október 19, 14:25:37 »
A Metabond erre való, de a kopott motort nem generálozza meg
Idézetet írta: AZS - 2006 Október 19, 14:21:18
mondjuk ilyen esetekben még egy alternatíva a metabond.
én egyszer egy off autóval kartertörés után (értsd 0 olajjal) kb. 10 km távolságból hazajöttem gond nélkül, mert előzőleg volt a motorban metabond
AZS
Hozzászólások: 11742
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8689 Dátum:
2006 Október 19, 14:21:18 »
Idézetet írta: Typ117 - 2006 Október 19, 13:47:35
jajj. eddig egész nyugodt voltam..
na majd meglátjuk.. remélem hamarosan
mondjuk ilyen esetekben még egy alternatíva a metabond.
én egyszer egy off autóval kartertörés után (értsd 0 olajjal) kb. 10 km távolságból hazajöttem gond nélkül, mert előzőleg volt a motorban metabond
dogi
Hozzászólások: 1117
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8688 Dátum:
2006 Október 19, 14:17:11 »
hát ez az, hogy nem.a nívópálca szerint legalábbis.de ez a pumpa dolog...induláskor szépen világít az olajnyomás jelzőm, egy gázfröccs, és elaluszik.
Tán a pumpa tán?
vagy nem gáz ez.
nekem szimplaszívós, megpróbálom meglesni este...
" hülyék mondják meg mi legyen, a tisztesség száműzött idegen..."
matchbox
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8687 Dátum:
2006 Október 19, 14:11:17 »
Idézetet írta: CCZ 547 Dograbbit - 2006 Október 19, 13:37:06
Március idusán volt belérakva egy felujított szívócső, hm már elkoszolódott volna azóta?
Ha eszi es egeti az olajat a gepsarkany, akkor megeshet.
Nekem 1 hetvegembe kerult leszedni es kipucolni (duplaszivos hengerfejek). Ha megegyszer csinalnam, akkor PB palack meg disznoperzselovel esnek neki.
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8686 Dátum:
2006 Október 19, 14:02:52 »
A pumpa nem rossz ötlet. Nem túl drága, és később bármiben bárhol használható.
Idézetet írta: Typ117 - 2006 Október 19, 13:47:35
jajj. eddig egész nyugodt voltam..
na majd meglátjuk.. remélem hamarosan
Typ117
Hozzászólások: 18495
1969
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8685 Dátum:
2006 Október 19, 13:47:35 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 Október 19, 13:45:43
Jó lenne hallani.
Ha az olajnyomás lassan épül fel a főcsapágyakon az baj. Ilyenkor komoly, erős kopogó hangja van, akkor jobb nem gázt adni neki, mert akkor nő a terhelése a csapágyaknak.
Majd meghallgatom.
Lehet, hogy kellene egy jobb vagy újabb olajpumpa. Mindenesetre ezek nem jó jelek.
jajj. eddig egész nyugodt voltam..
na majd meglátjuk.. remélem hamarosan
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8684 Dátum:
2006 Október 19, 13:45:43 »
Idézetet írta: Typ117 - 2006 Október 19, 12:56:14
ezt már akartam kérdezni, hogynormális-e. de akkor azt hiszem igen.
ha legalább pár óra állás után indítom az autót, a motor sokkal hangosabb. ilyenkor nem is merem a motort felpörgetni. kb 5-10-15 másodperc alatt elmúlik és normális hangja lesz.
mi a jó hozzáállás? alapjáraton megvárni hogy elmúljon, vagy felpörgetni, hogy elmúljon?
Jó lenne hallani.
Ha az olajnyomás lassan épül fel a főcsapágyakon az baj. Ilyenkor komoly, erős kopogó hangja van, akkor jobb nem gázt adni neki, mert akkor nő a terhelése a csapágyaknak.
Majd meghallgatom.
Lehet, hogy kellene egy jobb vagy újabb olajpumpa. Mindenesetre ezek nem jó jelek.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
dogi
Hozzászólások: 1117
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #8683 Dátum:
2006 Október 19, 13:37:06 »
Idézetet írta: gyuszkó - 2006 Október 19, 13:08:25
Szívócső előmelegítés kevés, el van kokszolódva (én is ezzel szívok, de már kezdem megszokni, a motort meg nem akarom/nincs időm szétdobni):
- tisztítás s.k.
- felújított cserére 1x ezerért
- új cső aranyáron
Március idusán volt belérakva egy felujított szívócső, hm már elkoszolódott volna azóta?
" hülyék mondják meg mi legyen, a tisztesség száműzött idegen..."
Oldalak:
1
...
1793
1794
1795
1796
1797
[
1798
]
1799
1800
1801
1802
1803
...
2016
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...