www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 23, 13:06:41
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921222
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Szóljatok ide
Oldalak:
1
...
2824
2825
2826
2827
2828
[
2829
]
2830
2831
2832
2833
2834
...
3545
Szerző
Téma: Szóljatok ide (Megtekintve 28028595 alkalommal)
BlackPsenior
Hozzászólások: 19077
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28662 Dátum:
2007 Május 25, 13:48:50 »
Idézetet írta: korben - 2007 Május 25, 13:10:31
Szerintem Maresznál érdeklődj, ő ott lakik!
Maresz XV. , de nincs messze...
korben
Hozzászólások: 1662
Korben Dallas
Re: Zöldkártya
«
Hozzászólás #28661 Dátum:
2007 Május 25, 13:10:31 »
Idézetet írta: Ákos - 2007 Május 25, 12:59:27
Sziasztok!
Bp. X., XIV., XVI. kerületben zöldkártyát hol?
Tapasztalat valakinek?
Köszi: Ákos
Szerintem Maresznál érdeklődj, ő ott lakik!
Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28660 Dátum:
2007 Május 25, 13:06:15 »
Mennyibűl lehet egy műszaki vizsgát megúszni? (Ha minden rendben van...)
Ákos
Hozzászólások: 33
Zöldkártya
«
Hozzászólás #28659 Dátum:
2007 Május 25, 12:59:27 »
Sziasztok!
Bp. X., XIV., XVI. kerületben zöldkártyát hol?
Tapasztalat valakinek?
Köszi: Ákos
1303LS
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28658 Dátum:
2007 Május 25, 12:31:24 »
Idézetet írta: BlackP - 2007 Május 25, 12:06:44
mesélj erről!
Erre gondoltam, nem varázslat.
http://www.bugbox.hu/photos/B/113115101.jpg
BlackP
Hozzászólások: 27144
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28657 Dátum:
2007 Május 25, 12:06:44 »
Idézetet írta: 1303LS - 2007 Május 25, 10:03:37
Bogárnál egy egyszerű papírszűrős készség felszerelésével nagyon kitolható az olajcsereperiódus
mesélj erről!
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28656 Dátum:
2007 Május 25, 11:14:08 »
Idézetet írta: 1303LS - 2007 Május 25, 09:56:04
Befecskendező rendszerekre, komputerekre, hidraulikus meg mindenféle állítókütyükre, direkt nem mondom a vízhűtésrendszert ami egy szükséges jó. Mert azért ha ezek elromlanak egy mai autóban (és elromlanak) akkor illik mélyen zsebbenyúlni.
Azért ezt így kerek-perec kijelenteni olyan, mintha azt mondanád, hogy mondjuk 50e -ként biztosan elromlik bennük valami. Nehezen hiszem. Csak a pár negatív eset emlékezetesebb, és nagyobb a "médiajelenléte" (a szájhagyomány is "média").
VW Beetle - the original since 1938
1303LS
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28655 Dátum:
2007 Május 25, 10:03:37 »
Idézetet írta: te_o - 2007 Május 25, 09:30:37
A 30e km -es olajcsereperiódusra? A 60e -s gyertyacserére?
Bogárnál egy egyszerű papírszűrős készség felszerelésével nagyon kitolható az olajcsereperiódus, mellesleg a 30000 csere nem egy álltalános az új autóknál sem és biztos vagyok benne, hogy nem is várnék vele addíg. Mellesleg 2 az az olaj ami 30000-t bír a motorban az kb 6X annyiba kerül mint a bogárba tökéletesen megfelelő ócccsó. Mellesleg 3 az olaj nem egy igazán nagy tétel egy autó hibáit sorravéve.
Az a gyertya ami más autóban elmegy 60000-t az a bogárban is.
Ja megszakító, óccsó, nem is igazán kell 10000ként cserélni.
1303LS
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28654 Dátum:
2007 Május 25, 09:56:04 »
Idézetet írta: te_o - 2007 Május 25, 09:30:37
Mire gondolsz?
Befecskendező rendszerekre, komputerekre, hidraulikus meg mindenféle állítókütyükre, direkt nem mondom a vízhűtésrendszert ami egy szükséges jó. Mert azért ha ezek elromlanak egy mai autóban (és elromlanak) akkor illik mélyen zsebbenyúlni. Van az a bogárreklám amiben azt mondják, hogy ami nincs benne az nem is romlik el. Én ezt élem kicsit.
Csak egy eset: Nissan terránó valamelyik légtömegmérője halt be a sógoromnak egy hosszabb európai úton egymás után 3szor és a szervízdíjak olyan 50-70000Ft között jöttek ki más más országokban, jó volt garancia a cuccra így csak asszem az elsőt kellett fizetnie a többivel csak a szívás volt.Mindez asszem 3 nap alatt. Na ezeket a dolgokat nem oldod meg az út szélén, de még otthon sem akár jól felszerelt műhellyel sem. Na én ezekből nem kérek.
Múltkor a 4.esen menet ment előttem egy zsír új valami rönószénik vagy mi a tököm és az úgy okádta a füstöt minden gyorsításnál mint egy fél ifa, szerintem még csiptuning sem lehetett benne mert annyira új volt. Na mindegy én nem vagyok elájulva ezektől az új masináktól, pedig volt alkalmam látni egyet kettőt a felsőbb kategóriából is.
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28653 Dátum:
2007 Május 25, 09:30:37 »
Idézetet írta: 1303LS - 2007 Május 25, 09:27:09
Annyit még hozzátennék az előzőekhez, hogy én a kockamotorokhoz (f=l) képest beszélek hosszú és rövid löketű motorról.
Igen, a mai motorok nagyon jók (gyakorlatilag mindegyik jobb a bogárénál) de milyen áron, milyen szervízigényekkel, én ezt tudom nehezen elfogadni. Pl egy helikopter is milyen jó, de...
Mire gondolsz? A 30e km -es olajcsereperiódusra? A 60e -s gyertyacserére? Vagy mire?
(A bogárban ugye 5e -ként kell olajcserét csinálni, mert a pénzügyi korlátok miatt dr ing. F.P. nem tervezett rá normális olajszűrőt. Aztán utána is basztak tervezni rá. Gyertyát sem árt 20e -ként, megszakító 5-10e km, etc.)
VW Beetle - the original since 1938
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28652 Dátum:
2007 Május 25, 09:28:05 »
Idézetet írta: 1303LS - 2007 Május 25, 09:27:09
Annyit még hozzátennék az előzőekhez, hogy én a kockamotorokhoz (f=l) képest beszélek hosszú és rövid löketű motorról.
Igen, de szerintem nem csak te vagy így.
VW Beetle - the original since 1938
1303LS
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28651 Dátum:
2007 Május 25, 09:27:09 »
Idézetet írta: te_o - 2007 Május 25, 09:22:13
Maradjunk annyiban, hogy egyik összetevője (hiszen valóban célszerűbb, de nem kizárólagos feltétel).
A mai motorok nagyon jók. Ez tény. A mai autók nem, ez meg az én véleményem.
Azzal viszont egyetértek, hogy a változó szelepvezérlést nem a fordulati teljesítmény növelésére, hanem az alacsony fordulati nyomaték növelésére kéne használni. De biztosan van oka, hogy nem így tesznek.
Annyit még hozzátennék az előzőekhez, hogy én a kockamotorokhoz (f=l) képest beszélek hosszú és rövid löketű motorról.
Igen, a mai motorok nagyon jók (gyakorlatilag mindegyik jobb a bogárénál) de milyen áron, milyen szervízigényekkel, én ezt tudom nehezen elfogadni. Pl egy helikopter is milyen jó, de...
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28650 Dátum:
2007 Május 25, 09:22:13 »
Idézetet írta: 1303LS - 2007 Május 25, 07:00:07
Abban igazad van, hogy a furat/löket ARÁNY nem kizárólag a pörgethetőség meghatározója, de az egyik alappillére.Úgy ahogy alappillér a vezérlés, HF kialakítás is.
A mai motorok meg persze, hogy jobbak de SZVSZ nincsenek arányban a belefektetett technikával anyagminőségekkel.
PL utcai autóban teljesen feleslegesnek érzem ( ha nem nézzük az emisszios dolgokat ) a változtatható vezérléseket, főleg olyankor ha az így nyert többleterőt a lökettérfogat csökkentésére használják ki. Vagyonokba kerül egy ilyen agyonforgatható mindenhol jól húzó fűnyíró motor.
Maradjunk annyiban, hogy egyik összetevője (hiszen valóban célszerűbb, de nem kizárólagos feltétel).
A mai motorok nagyon jók. Ez tény. A mai autók nem, ez meg az én véleményem.
Azzal viszont egyetértek, hogy a változó szelepvezérlést nem a fordulati teljesítmény növelésére, hanem az alacsony fordulati nyomaték növelésére kéne használni. De biztosan van oka, hogy nem így tesznek.
VW Beetle - the original since 1938
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28649 Dátum:
2007 Május 25, 07:17:30 »
Idézetet írta: gyuszkó - 2007 Május 25, 07:15:07
Akkor mégsem égtem be teljesen. Asszem.
Dehogynem.
Ezzel a hajjal?
gyuszkó
Hozzászólások: 13814
ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28648 Dátum:
2007 Május 25, 07:15:07 »
Akkor mégsem égtem be teljesen. Asszem.
Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
1303LS
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28647 Dátum:
2007 Május 25, 07:00:07 »
Idézetet írta: te_o - 2007 Május 24, 20:46:49
Azért eléggé jól eljutottál a furat-löket és a fordulatszám össze(nem)függésétől a modern autókig (mindezt egy modern 303 bogár tulajaként, ehhe).
Amúgy pl.: Morris 1100, furat 64 mm, löket 83 mm, max.telj: 50LE 5100 -nál. Nyomaték max. 8.3 mkg 2500 f/p.
Mini Cooper: 1000 ccm, f: 62, l: 81, max. telj. 56 LE 6000 -en, nyomaték 7.3 mkg 3000 f/p.
Triumph Vitesse: sor hat(!) 66mm/76mm f/l, 70 LE 5000 -en, 12.8 mkg 2800 f/p.
Jaguar "E": 87/106mm, 269 LE 5500 f/p. 35.95 mkg 4000 -en.
Porsche356 1600 -os: 82,5 * 74 mm, 60 LE / 4500, 11.2 / 2800.
VW 1200: 77/64, 34 LE/ 3600, 8,4 mkg / 2000 f/p.
(Elővettem a 63 -as Lienert
Amúgy egy mai autó kis fordulaton nyomatékosabb hasonló lökettérfogatnál, mint a bogár motorja. Ez tény. Másik tény, hogy egy mai, hasonló kategóriájú autó legalább másfélszer nehezebb, van rajta katalizátor, esetleg klíma, annyakínnya. Ezért alul nagyon nyomatékszegénynek érződnek. Sokszelepesek, ami fordulaton javítja a töltéscserét, kis légsebeségnél viszont kicsit rontja. Ja, és vízhűtés + magas kompresszióviszony, ami javítja a hatásfokot, léghűtésnél viszont a hf melegedése is erős korlát. Ja, és egy mai, normális autó simán elmegy 3-400e km -t. Egy bogár 2-300 -at (lehet, hogy 300 -at már nem is) - korszerűbb, pontosabb illesztések, olajszűrés, stb. a modernek javára.
Én ilyen csapongós elmélkedős fasz vagyok, na.
Még fejben belekevertem volna szívem szerint a wankel motort is.
Abban igazad van, hogy a furat/löket ARÁNY nem kizárólag a pörgethetőség meghatározója, de az egyik alappillére.Úgy ahogy alappillér a vezérlés, HF kialakítás is.
Egy hosszú löketű motor (ne mm-t nézzünk hanem arányt) megpörgetve egy pörgős vezérléssel, jól szelelő töltő/ürítő egységgel nem fog tudni annyit pörögni mint egy rövid löketű. Te is említetted a dugattyú középsebességét, ha ezt nem tartod kellőképpen kordában akkor belesel a 22-es csapdájába miszerint olyan erős dugattyút kell alkalmazni aminek nem szakad le a teteje néhány fordulaton eltöltött perc után, aztán ez a nagyobb tömegerő hozza magával a többi forgó/alternáló alkatrész megerősítését ami megint csak a fordulat rovására fog menni.
Tehát az én véleményem az, hogy a kisebb löketű motorok drasztikusan tovább pörgethetők mint a hosszabbak.
Ha csak a morrist és a coopert hasonlítjuk ott is tisztán látszik mit mire terveztek. Morrist utcára szerényebb teljesítménnyel alul nyomatékkal, coopert akkori überfaszagyerekeknek kicsit több teljesítménnyel nagyobb fordulaton nyomaték leszarva. Egyébként a két motor f/l aránya gyakorlatilag ugyanaz, valahol a vezérléssel variálhattak a mesterek, számításba véve a kockázatot amit szerintük elbír az a motor, úgy tudom jól döntöttek.
A mai motorok meg persze, hogy jobbak de SZVSZ nincsenek arányban a belefektetett technikával anyagminőségekkel.
PL utcai autóban teljesen feleslegesnek érzem ( ha nem nézzük az emisszios dolgokat ) a változtatható vezérléseket, főleg olyankor ha az így nyert többleterőt a lökettérfogat csökkentésére használják ki. Vagyonokba kerül egy ilyen agyonforgatható mindenhol jól húzó fűnyíró motor.
gyuszkó
Hozzászólások: 13814
ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28646 Dátum:
2007 Május 24, 23:42:10 »
Idézetet írta: Holló - 2007 Május 24, 23:35:07
a friszkója miatt
Irigyled, mi????
Neked sosem lesz ilyen...
...nekem se...
Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Holló
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28645 Dátum:
2007 Május 24, 23:35:07 »
Idézetet írta: GSattila - 2007 Május 24, 23:00:04
Nem baj. Nem ezért szeretünk.
a friszkója miatt
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28644 Dátum:
2007 Május 24, 23:00:04 »
Nem baj. Nem ezért szeretünk.
Idézetet írta: gyuszkó - 2007 Május 24, 21:06:18
Asszem beégtem...
gyuszkó
Hozzászólások: 13814
ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28643 Dátum:
2007 Május 24, 21:06:18 »
Asszem beégtem...
Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28642 Dátum:
2007 Május 24, 20:46:49 »
Idézetet írta: 1303LS - 2007 Május 24, 19:55:36
Azért én megnéznék egy olyan pörgős hösszúlöketű motort.
Alapvetően az én szememben két dolog az amit figyelembe kell(kellene) venni.
Jól autózható, vagy jól reklámozható motort szeretnénk.
Vegyük a bogár motorját, szerintem nagyon jól autózható a maga 34/40/44/50 lóerejével.A mai reklámcetliken viszont ezek az értékek megmosolyogtatnák a legtöbb embert.
Ha nézünk egy mai autót a 100+lóerejével akkor nem árt mellé megnézni, hogy ezt milyen fordulaton adja le, neadjisten megnézni egy teljesítmény görbét ahol az általunk elképzelt 3-4000 ford/percnél mit is tud.Mert ugye könnyű úgy reklámozni hogy 120lóerős az autó de ha ezt üveghangon tudja (márpedig ott) akkor nem igazán ér vele a hétköznapi átlagautósok többsége semmit.Persze a kársztájlingos neonos eggyesbe huzatós hülyegyerekek az más tészta.
Egyszerű parasztvakítás az egész.
Hétköznapi autózásnál a nyomaték görbe sokkal többet jelent mint a teljesítmény.
Tudom nyúlszőrkalaposöregtatter vagyok, de én szeretek 4.ből ritkán visszaváltani.
A legjobb példa erre az elmúlt hetekben említett valamilyen motorbicikli motorok, amik párezres fordulat alatt nem használhatók, de fordulaton eszetlenül mennek ugye. Viszont egy párszázkilós össztömegű járműnél nem sokat játszik be a nyomaték.
Azért eléggé jól eljutottál a furat-löket és a fordulatszám össze(nem)függésétől a modern autókig (mindezt egy modern 303 bogár tulajaként, ehhe).
Amúgy pl.: Morris 1100, furat 64 mm, löket 83 mm, max.telj: 50LE 5100 -nál. Nyomaték max. 8.3 mkg 2500 f/p.
Mini Cooper: 1000 ccm, f: 62, l: 81, max. telj. 56 LE 6000 -en, nyomaték 7.3 mkg 3000 f/p.
Triumph Vitesse: sor hat(!) 66mm/76mm f/l, 70 LE 5000 -en, 12.8 mkg 2800 f/p.
Jaguar "E": 87/106mm, 269 LE 5500 f/p. 35.95 mkg 4000 -en.
Porsche356 1600 -os: 82,5 * 74 mm, 60 LE / 4500, 11.2 / 2800.
VW 1200: 77/64, 34 LE/ 3600, 8,4 mkg / 2000 f/p.
(Elővettem a 63 -as Lienert
Amúgy egy mai autó kis fordulaton nyomatékosabb hasonló lökettérfogatnál, mint a bogár motorja. Ez tény. Másik tény, hogy egy mai, hasonló kategóriájú autó legalább másfélszer nehezebb, van rajta katalizátor, esetleg klíma, annyakínnya. Ezért alul nagyon nyomatékszegénynek érződnek. Sokszelepesek, ami fordulaton javítja a töltéscserét, kis légsebeségnél viszont kicsit rontja. Ja, és vízhűtés + magas kompresszióviszony, ami javítja a hatásfokot, léghűtésnél viszont a hf melegedése is erős korlát. Ja, és egy mai, normális autó simán elmegy 3-400e km -t. Egy bogár 2-300 -at (lehet, hogy 300 -at már nem is) - korszerűbb, pontosabb illesztések, olajszűrés, stb. a modernek javára.
VW Beetle - the original since 1938
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28641 Dátum:
2007 Május 24, 20:44:41 »
Idézetet írta: Qzma - 2007 Május 24, 20:11:58
a bogár piroslámpánál az első 20 métert mindig nyeri, alapjáratról úgy megugrik, hogy nosza ... ezért szoktam lealázni a szuzukis csicska gyerekeket, mire kihuzatja az egyest rendesen, addigra én már a harmadikat pakolom kétezernél
ha gondolod egyszer nyomhatunk egyet gyorsulast8) eselyed se lenne 5 metern se
«
Utoljára szerkesztve: 2007 Május 24, 20:48:58 írta maxi
»
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Holló
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28640 Dátum:
2007 Május 24, 20:42:27 »
egyébként nagyon gagyi?
Holló
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28639 Dátum:
2007 Május 24, 20:42:01 »
Idézetet írta: Maresz - 2007 Május 24, 20:40:43
az abaj h nem jöttél
reggel tessó, reggel
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28638 Dátum:
2007 Május 24, 20:40:43 »
Idézetet írta: Holló - 2007 Május 24, 20:39:52
a baj csak az, hogy a lámpánál 2ötök közül csak te gondolod komolyan
az abaj h nem jöttél
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Holló
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28637 Dátum:
2007 Május 24, 20:39:52 »
Idézetet írta: Qzma - 2007 Május 24, 20:11:58
a bogár piroslámpánál az első 20 métert mindig nyeri, alapjáratról úgy megugrik, hogy nosza ... ezért szoktam lealázni a szuzukis csicska gyerekeket, mire kihuzatja az egyest rendesen, addigra én már a harmadikat pakolom kétezernél
a baj csak az, hogy a lámpánál 2ötök közül csak te gondolod komolyan
Qzma
Hozzászólások: 7189
http://t2ab4sale.blog.hu/
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28636 Dátum:
2007 Május 24, 20:11:58 »
Idézetet írta: 1303LS - 2007 Május 24, 19:55:36
a bogár piroslámpánál az első 20 métert mindig nyeri, alapjáratról úgy megugrik, hogy nosza ... ezért szoktam lealázni a szuzukis csicska gyerekeket, mire kihuzatja az egyest rendesen, addigra én már a harmadikat pakolom kétezernél
http://t2ab4sale.blog.hu/
ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
AZS
Hozzászólások: 11742
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28635 Dátum:
2007 Május 24, 20:00:44 »
Idézetet írta: 1303LS - 2007 Május 24, 19:55:36
Hétköznapi autózásnál a nyomaték görbe sokkal többet jelent mint a teljesítmény.
jaja
1303LS
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28634 Dátum:
2007 Május 24, 19:55:36 »
Idézetet írta: te_o - 2007 Május 24, 16:42:09
Az 1200 -esek lökete kisebb, mint a furata...
(Alapvetően egy fontos korlát az OHV megoldás a nyomórudakkal, a léghűtés, meg még gondolom ezer más dolog. A korabeli angol autóknál jellemző a nagy löket, kis furat, mert még régen furat alapján adóztattak a britek és megmaradt - azok között pedig van fordulatos motor is. Szóval a furat-löket arány ALAPVETŐEN ne határozza meg a fordulatot. Viszont valóban célszerű egy fordulatos motornál a kis lökethossz, mert a dugattyú középsebessége csökkenthető).
Azért én megnéznék egy olyan pörgős hösszúlöketű motort.
Alapvetően az én szememben két dolog az amit figyelembe kell(kellene) venni.
Jól autózható, vagy jól reklámozható motort szeretnénk.
Vegyük a bogár motorját, szerintem nagyon jól autózható a maga 34/40/44/50 lóerejével.A mai reklámcetliken viszont ezek az értékek megmosolyogtatnák a legtöbb embert.
Ha nézünk egy mai autót a 100+lóerejével akkor nem árt mellé megnézni, hogy ezt milyen fordulaton adja le, neadjisten megnézni egy teljesítmény görbét ahol az általunk elképzelt 3-4000 ford/percnél mit is tud.Mert ugye könnyű úgy reklámozni hogy 120lóerős az autó de ha ezt üveghangon tudja (márpedig ott) akkor nem igazán ér vele a hétköznapi átlagautósok többsége semmit.Persze a kársztájlingos neonos eggyesbe huzatós hülyegyerekek az más tészta.
Egyszerű parasztvakítás az egész.
Hétköznapi autózásnál a nyomaték görbe sokkal többet jelent mint a teljesítmény.
Tudom nyúlszőrkalaposöregtatter vagyok, de én szeretek 4.ből ritkán visszaváltani.
A legjobb példa erre az elmúlt hetekben említett valamilyen motorbicikli motorok, amik párezres fordulat alatt nem használhatók, de fordulaton eszetlenül mennek ugye. Viszont egy párszázkilós össztömegű járműnél nem sokat játszik be a nyomaték.
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28633 Dátum:
2007 Május 24, 16:42:09 »
Idézetet írta: gyuszkó - 2007 Május 24, 15:38:23
Alapvetően a löket és a furat határozza meg a fordulatszámot. A bogár motorok hosszabb löketűek, viszont kisebb furatúak a mostani ugyanekkora űrtartalmú pörgős motoroknál.
Az 1200 -esek lökete kisebb, mint a furata...
(Alapvetően egy fontos korlát az OHV megoldás a nyomórudakkal, a léghűtés, meg még gondolom ezer más dolog. A korabeli angol autóknál jellemző a nagy löket, kis furat, mert még régen furat alapján adóztattak a britek és megmaradt - azok között pedig van fordulatos motor is. Szóval a furat-löket arány ALAPVETŐEN ne határozza meg a fordulatot. Viszont valóban célszerű egy fordulatos motornál a kis lökethossz, mert a dugattyú középsebessége csökkenthető).
VW Beetle - the original since 1938
gyuszkó
Hozzászólások: 13814
ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28632 Dátum:
2007 Május 24, 15:38:23 »
Idézetet írta: Csatee - 2007 Május 23, 23:30:17
Üdvw?
Mennyit pörög a bogár moci? És mért csak annyit?
Alapvetően a löket és a furat határozza meg a fordulatszámot. A bogár motorok hosszabb löketűek, viszont kisebb furatúak a mostani ugyanekkora űrtartalmú pörgős motoroknál.
Kereszthidy Laciék (rat-hood ride-ovál, illetve most karmann) építettek rövidebb löketű motort, asszem 1200-as főtengely, hajtókar, nagy (talán 2100-as) hengerekkel. A kisebb löket miatt kisebb lett a moci űrtérfogata is (2100-as hengerekkel kábé 1900-as moci, ha jól emlékszem arra, amit Hortobágyon a Kereszthídy ikrek egyike mondott), viszont pörgősebb is lett. Azt nem tudom, hogy a csapágyazás ezt hogyan bírja.
Én kifejezetten ezt szeretem a bogaramban, hogy mélyről húzó, a teljesítményhez képest nyomatékos motor van benne. Keveset tud erőben, de azt a keveset már alacsony fordulatról is. Emiatt az alacsony fordulatszám miatt lettek nagyon tartósak a bogarak motorjai.
A fent leírtakat lehet vitatni, én ennyit tudok... Kaccsojjakikéjrem...
Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
slavia919
Hozzászólások: 12091
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28631 Dátum:
2007 Május 24, 12:07:11 »
Idézetet írta: 1303LS - 2007 Május 24, 11:20:18
NA ez az elnyűhetetlen moci.
Drehmoment Nm: 76
bei U/min: 1700
Na ez a durva, már majdnem dízeles.
Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28630 Dátum:
2007 Május 24, 11:20:18 »
NA ez az elnyűhetetlen moci.
Jahr: 1972
Modell: 1303 A
Typ: 13
Bohrung mm: 77
Hub mm: 64
Hubraum ccm: 1192
Verdichtung: 7,3
Leistung KW/PS: 25 / 34
bei U/min: 3600
Drehmoment Nm: 76
bei U/min: 1700
Oktanzahl ROZ: 87
Motorgewicht kg: 110
Verbrauch l: 7,5
0-100 km/h s: 32
slavia919
Hozzászólások: 12091
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28629 Dátum:
2007 Május 24, 10:14:44 »
Idézetet írta: Csatee - 2007 Május 23, 23:30:17
Üdvw?
Mennyit pörög a bogár moci? És mért csak annyit?
Szériamocinak jó lesz a 3800-4000 is.
Azért forog csak ennyit mert ilyenre csinálták.(ettől aztán jobb is lett)
Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
dt
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28628 Dátum:
2007 Május 23, 23:45:29 »
Idézetet írta: Holló - 2007 Május 23, 23:05:45
.
a nem búsuló és nem szomjas juhászok
dt
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28627 Dátum:
2007 Május 23, 23:44:12 »
Idézetet írta: Holló - 2007 Május 23, 23:00:00
móka
fordítva raktad fel a rendszámot...
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28626 Dátum:
2007 Május 23, 23:32:14 »
Idézetet írta: Csatee - 2007 Május 23, 23:30:17
Üdvw?
Mennyit pörög a bogár moci? És mért csak annyit?
ez így érdekes kérdés..
attól függ melyik
4500-5000?
Pityubácsié 6000
tuningban meg amilyenre csinálják
Csatee
Hozzászólások: 153
Motor tuning.
«
Hozzászólás #28625 Dátum:
2007 Május 23, 23:30:17 »
Üdvw?
Mennyit pörög a bogár moci? És mért csak annyit?
Öreg Kasztni,
kicsi boxer...
...Az Sti-sek már csak tőlem félnek.
gegob
Hozzászólások: 2191
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28624 Dátum:
2007 Május 23, 23:08:48 »
hubameg
laza buli volt ahogy figyelem!
Holló
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28623 Dátum:
2007 Május 23, 23:07:25 »
.
[melléklet törölve az admin által]
Oldalak:
1
...
2824
2825
2826
2827
2828
[
2829
]
2830
2831
2832
2833
2834
...
3545
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Szóljatok ide
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...