www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 December 25, 17:34:58
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2025. december 31.
921416
Hozzaszólás
218
Témában írta
1615
Felhasználó
Legújabb tag:
August
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Szóljatok ide
Oldalak:
1
...
2826
2827
2828
2829
2830
[
2831
]
2832
2833
2834
2835
2836
...
3547
Szerző
Téma: Szóljatok ide (Megtekintve 32014233 alkalommal)
te_o
Hozzászólások: 4266
Zeitwagen...
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28653 Dátum:
2007 Május 25, 09:30:37 »
Idézetet írta: 1303LS - 2007 Május 25, 09:27:09
Annyit még hozzátennék az előzőekhez, hogy én a kockamotorokhoz (f=l) képest beszélek hosszú és rövid löketű motorról.
Igen, a mai motorok nagyon jók (gyakorlatilag mindegyik jobb a bogárénál) de milyen áron, milyen szervízigényekkel, én ezt tudom nehezen elfogadni. Pl egy helikopter is milyen jó, de...
Mire gondolsz? A 30e km -es olajcsereperiódusra? A 60e -s gyertyacserére? Vagy mire?
(A bogárban ugye 5e -ként kell olajcserét csinálni, mert a pénzügyi korlátok miatt dr ing. F.P. nem tervezett rá normális olajszűrőt. Aztán utána is basztak tervezni rá. Gyertyát sem árt 20e -ként, megszakító 5-10e km, etc.)
VW Beetle - the original since 1938
te_o
Hozzászólások: 4266
Zeitwagen...
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28652 Dátum:
2007 Május 25, 09:28:05 »
Idézetet írta: 1303LS - 2007 Május 25, 09:27:09
Annyit még hozzátennék az előzőekhez, hogy én a kockamotorokhoz (f=l) képest beszélek hosszú és rövid löketű motorról.
Igen, de szerintem nem csak te vagy így.
VW Beetle - the original since 1938
1303LS
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28651 Dátum:
2007 Május 25, 09:27:09 »
Idézetet írta: te_o - 2007 Május 25, 09:22:13
Maradjunk annyiban, hogy egyik összetevője (hiszen valóban célszerűbb, de nem kizárólagos feltétel).
A mai motorok nagyon jók. Ez tény. A mai autók nem, ez meg az én véleményem.
Azzal viszont egyetértek, hogy a változó szelepvezérlést nem a fordulati teljesítmény növelésére, hanem az alacsony fordulati nyomaték növelésére kéne használni. De biztosan van oka, hogy nem így tesznek.
Annyit még hozzátennék az előzőekhez, hogy én a kockamotorokhoz (f=l) képest beszélek hosszú és rövid löketű motorról.
Igen, a mai motorok nagyon jók (gyakorlatilag mindegyik jobb a bogárénál) de milyen áron, milyen szervízigényekkel, én ezt tudom nehezen elfogadni. Pl egy helikopter is milyen jó, de...
te_o
Hozzászólások: 4266
Zeitwagen...
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28650 Dátum:
2007 Május 25, 09:22:13 »
Idézetet írta: 1303LS - 2007 Május 25, 07:00:07
Abban igazad van, hogy a furat/löket ARÁNY nem kizárólag a pörgethetőség meghatározója, de az egyik alappillére.Úgy ahogy alappillér a vezérlés, HF kialakítás is.
A mai motorok meg persze, hogy jobbak de SZVSZ nincsenek arányban a belefektetett technikával anyagminőségekkel.
PL utcai autóban teljesen feleslegesnek érzem ( ha nem nézzük az emisszios dolgokat ) a változtatható vezérléseket, főleg olyankor ha az így nyert többleterőt a lökettérfogat csökkentésére használják ki. Vagyonokba kerül egy ilyen agyonforgatható mindenhol jól húzó fűnyíró motor.
Maradjunk annyiban, hogy egyik összetevője (hiszen valóban célszerűbb, de nem kizárólagos feltétel).
A mai motorok nagyon jók. Ez tény. A mai autók nem, ez meg az én véleményem.
Azzal viszont egyetértek, hogy a változó szelepvezérlést nem a fordulati teljesítmény növelésére, hanem az alacsony fordulati nyomaték növelésére kéne használni. De biztosan van oka, hogy nem így tesznek.
VW Beetle - the original since 1938
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28649 Dátum:
2007 Május 25, 07:17:30 »
Idézetet írta: gyuszkó - 2007 Május 25, 07:15:07
Akkor mégsem égtem be teljesen. Asszem.
Dehogynem.
Ezzel a hajjal?
gyuszkó
Hozzászólások: 13814
ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28648 Dátum:
2007 Május 25, 07:15:07 »
Akkor mégsem égtem be teljesen. Asszem.
Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
1303LS
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28647 Dátum:
2007 Május 25, 07:00:07 »
Idézetet írta: te_o - 2007 Május 24, 20:46:49
Azért eléggé jól eljutottál a furat-löket és a fordulatszám össze(nem)függésétől a modern autókig (mindezt egy modern 303 bogár tulajaként, ehhe).
Amúgy pl.: Morris 1100, furat 64 mm, löket 83 mm, max.telj: 50LE 5100 -nál. Nyomaték max. 8.3 mkg 2500 f/p.
Mini Cooper: 1000 ccm, f: 62, l: 81, max. telj. 56 LE 6000 -en, nyomaték 7.3 mkg 3000 f/p.
Triumph Vitesse: sor hat(!) 66mm/76mm f/l, 70 LE 5000 -en, 12.8 mkg 2800 f/p.
Jaguar "E": 87/106mm, 269 LE 5500 f/p. 35.95 mkg 4000 -en.
Porsche356 1600 -os: 82,5 * 74 mm, 60 LE / 4500, 11.2 / 2800.
VW 1200: 77/64, 34 LE/ 3600, 8,4 mkg / 2000 f/p.
(Elővettem a 63 -as Lienert
Amúgy egy mai autó kis fordulaton nyomatékosabb hasonló lökettérfogatnál, mint a bogár motorja. Ez tény. Másik tény, hogy egy mai, hasonló kategóriájú autó legalább másfélszer nehezebb, van rajta katalizátor, esetleg klíma, annyakínnya. Ezért alul nagyon nyomatékszegénynek érződnek. Sokszelepesek, ami fordulaton javítja a töltéscserét, kis légsebeségnél viszont kicsit rontja. Ja, és vízhűtés + magas kompresszióviszony, ami javítja a hatásfokot, léghűtésnél viszont a hf melegedése is erős korlát. Ja, és egy mai, normális autó simán elmegy 3-400e km -t. Egy bogár 2-300 -at (lehet, hogy 300 -at már nem is) - korszerűbb, pontosabb illesztések, olajszűrés, stb. a modernek javára.
Én ilyen csapongós elmélkedős fasz vagyok, na.
Még fejben belekevertem volna szívem szerint a wankel motort is.
Abban igazad van, hogy a furat/löket ARÁNY nem kizárólag a pörgethetőség meghatározója, de az egyik alappillére.Úgy ahogy alappillér a vezérlés, HF kialakítás is.
Egy hosszú löketű motor (ne mm-t nézzünk hanem arányt) megpörgetve egy pörgős vezérléssel, jól szelelő töltő/ürítő egységgel nem fog tudni annyit pörögni mint egy rövid löketű. Te is említetted a dugattyú középsebességét, ha ezt nem tartod kellőképpen kordában akkor belesel a 22-es csapdájába miszerint olyan erős dugattyút kell alkalmazni aminek nem szakad le a teteje néhány fordulaton eltöltött perc után, aztán ez a nagyobb tömegerő hozza magával a többi forgó/alternáló alkatrész megerősítését ami megint csak a fordulat rovására fog menni.
Tehát az én véleményem az, hogy a kisebb löketű motorok drasztikusan tovább pörgethetők mint a hosszabbak.
Ha csak a morrist és a coopert hasonlítjuk ott is tisztán látszik mit mire terveztek. Morrist utcára szerényebb teljesítménnyel alul nyomatékkal, coopert akkori überfaszagyerekeknek kicsit több teljesítménnyel nagyobb fordulaton nyomaték leszarva. Egyébként a két motor f/l aránya gyakorlatilag ugyanaz, valahol a vezérléssel variálhattak a mesterek, számításba véve a kockázatot amit szerintük elbír az a motor, úgy tudom jól döntöttek.
A mai motorok meg persze, hogy jobbak de SZVSZ nincsenek arányban a belefektetett technikával anyagminőségekkel.
PL utcai autóban teljesen feleslegesnek érzem ( ha nem nézzük az emisszios dolgokat ) a változtatható vezérléseket, főleg olyankor ha az így nyert többleterőt a lökettérfogat csökkentésére használják ki. Vagyonokba kerül egy ilyen agyonforgatható mindenhol jól húzó fűnyíró motor.
gyuszkó
Hozzászólások: 13814
ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28646 Dátum:
2007 Május 24, 23:42:10 »
Idézetet írta: Holló - 2007 Május 24, 23:35:07
a friszkója miatt
Irigyled, mi????
Neked sosem lesz ilyen...
...nekem se...
Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Holló
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28645 Dátum:
2007 Május 24, 23:35:07 »
Idézetet írta: GSattila - 2007 Május 24, 23:00:04
Nem baj. Nem ezért szeretünk.
a friszkója miatt
gsattila
Hozzászólások: 11539
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28644 Dátum:
2007 Május 24, 23:00:04 »
Nem baj. Nem ezért szeretünk.
Idézetet írta: gyuszkó - 2007 Május 24, 21:06:18
Asszem beégtem...
gyuszkó
Hozzászólások: 13814
ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28643 Dátum:
2007 Május 24, 21:06:18 »
Asszem beégtem...
Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
te_o
Hozzászólások: 4266
Zeitwagen...
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28642 Dátum:
2007 Május 24, 20:46:49 »
Idézetet írta: 1303LS - 2007 Május 24, 19:55:36
Azért én megnéznék egy olyan pörgős hösszúlöketű motort.
Alapvetően az én szememben két dolog az amit figyelembe kell(kellene) venni.
Jól autózható, vagy jól reklámozható motort szeretnénk.
Vegyük a bogár motorját, szerintem nagyon jól autózható a maga 34/40/44/50 lóerejével.A mai reklámcetliken viszont ezek az értékek megmosolyogtatnák a legtöbb embert.
Ha nézünk egy mai autót a 100+lóerejével akkor nem árt mellé megnézni, hogy ezt milyen fordulaton adja le, neadjisten megnézni egy teljesítmény görbét ahol az általunk elképzelt 3-4000 ford/percnél mit is tud.Mert ugye könnyű úgy reklámozni hogy 120lóerős az autó de ha ezt üveghangon tudja (márpedig ott) akkor nem igazán ér vele a hétköznapi átlagautósok többsége semmit.Persze a kársztájlingos neonos eggyesbe huzatós hülyegyerekek az más tészta.
Egyszerű parasztvakítás az egész.
Hétköznapi autózásnál a nyomaték görbe sokkal többet jelent mint a teljesítmény.
Tudom nyúlszőrkalaposöregtatter vagyok, de én szeretek 4.ből ritkán visszaváltani.
A legjobb példa erre az elmúlt hetekben említett valamilyen motorbicikli motorok, amik párezres fordulat alatt nem használhatók, de fordulaton eszetlenül mennek ugye. Viszont egy párszázkilós össztömegű járműnél nem sokat játszik be a nyomaték.
Azért eléggé jól eljutottál a furat-löket és a fordulatszám össze(nem)függésétől a modern autókig (mindezt egy modern 303 bogár tulajaként, ehhe).
Amúgy pl.: Morris 1100, furat 64 mm, löket 83 mm, max.telj: 50LE 5100 -nál. Nyomaték max. 8.3 mkg 2500 f/p.
Mini Cooper: 1000 ccm, f: 62, l: 81, max. telj. 56 LE 6000 -en, nyomaték 7.3 mkg 3000 f/p.
Triumph Vitesse: sor hat(!) 66mm/76mm f/l, 70 LE 5000 -en, 12.8 mkg 2800 f/p.
Jaguar "E": 87/106mm, 269 LE 5500 f/p. 35.95 mkg 4000 -en.
Porsche356 1600 -os: 82,5 * 74 mm, 60 LE / 4500, 11.2 / 2800.
VW 1200: 77/64, 34 LE/ 3600, 8,4 mkg / 2000 f/p.
(Elővettem a 63 -as Lienert
Amúgy egy mai autó kis fordulaton nyomatékosabb hasonló lökettérfogatnál, mint a bogár motorja. Ez tény. Másik tény, hogy egy mai, hasonló kategóriájú autó legalább másfélszer nehezebb, van rajta katalizátor, esetleg klíma, annyakínnya. Ezért alul nagyon nyomatékszegénynek érződnek. Sokszelepesek, ami fordulaton javítja a töltéscserét, kis légsebeségnél viszont kicsit rontja. Ja, és vízhűtés + magas kompresszióviszony, ami javítja a hatásfokot, léghűtésnél viszont a hf melegedése is erős korlát. Ja, és egy mai, normális autó simán elmegy 3-400e km -t. Egy bogár 2-300 -at (lehet, hogy 300 -at már nem is) - korszerűbb, pontosabb illesztések, olajszűrés, stb. a modernek javára.
VW Beetle - the original since 1938
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28641 Dátum:
2007 Május 24, 20:44:41 »
Idézetet írta: Qzma - 2007 Május 24, 20:11:58
a bogár piroslámpánál az első 20 métert mindig nyeri, alapjáratról úgy megugrik, hogy nosza ... ezért szoktam lealázni a szuzukis csicska gyerekeket, mire kihuzatja az egyest rendesen, addigra én már a harmadikat pakolom kétezernél
ha gondolod egyszer nyomhatunk egyet gyorsulast8) eselyed se lenne 5 metern se
«
Utoljára szerkesztve: 2007 Május 24, 20:48:58 írta maxi
»
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Holló
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28640 Dátum:
2007 Május 24, 20:42:27 »
egyébként nagyon gagyi?
Holló
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28639 Dátum:
2007 Május 24, 20:42:01 »
Idézetet írta: Maresz - 2007 Május 24, 20:40:43
az abaj h nem jöttél
reggel tessó, reggel
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28638 Dátum:
2007 Május 24, 20:40:43 »
Idézetet írta: Holló - 2007 Május 24, 20:39:52
a baj csak az, hogy a lámpánál 2ötök közül csak te gondolod komolyan
az abaj h nem jöttél
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Holló
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28637 Dátum:
2007 Május 24, 20:39:52 »
Idézetet írta: Qzma - 2007 Május 24, 20:11:58
a bogár piroslámpánál az első 20 métert mindig nyeri, alapjáratról úgy megugrik, hogy nosza ... ezért szoktam lealázni a szuzukis csicska gyerekeket, mire kihuzatja az egyest rendesen, addigra én már a harmadikat pakolom kétezernél
a baj csak az, hogy a lámpánál 2ötök közül csak te gondolod komolyan
Qzma
Hozzászólások: 7192
http://t2ab4sale.blog.hu/
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28636 Dátum:
2007 Május 24, 20:11:58 »
Idézetet írta: 1303LS - 2007 Május 24, 19:55:36
a bogár piroslámpánál az első 20 métert mindig nyeri, alapjáratról úgy megugrik, hogy nosza ... ezért szoktam lealázni a szuzukis csicska gyerekeket, mire kihuzatja az egyest rendesen, addigra én már a harmadikat pakolom kétezernél
http://t2ab4sale.blog.hu/
ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
AZS
Hozzászólások: 11742
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28635 Dátum:
2007 Május 24, 20:00:44 »
Idézetet írta: 1303LS - 2007 Május 24, 19:55:36
Hétköznapi autózásnál a nyomaték görbe sokkal többet jelent mint a teljesítmény.
jaja
1303LS
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28634 Dátum:
2007 Május 24, 19:55:36 »
Idézetet írta: te_o - 2007 Május 24, 16:42:09
Az 1200 -esek lökete kisebb, mint a furata...
(Alapvetően egy fontos korlát az OHV megoldás a nyomórudakkal, a léghűtés, meg még gondolom ezer más dolog. A korabeli angol autóknál jellemző a nagy löket, kis furat, mert még régen furat alapján adóztattak a britek és megmaradt - azok között pedig van fordulatos motor is. Szóval a furat-löket arány ALAPVETŐEN ne határozza meg a fordulatot. Viszont valóban célszerű egy fordulatos motornál a kis lökethossz, mert a dugattyú középsebessége csökkenthető).
Azért én megnéznék egy olyan pörgős hösszúlöketű motort.
Alapvetően az én szememben két dolog az amit figyelembe kell(kellene) venni.
Jól autózható, vagy jól reklámozható motort szeretnénk.
Vegyük a bogár motorját, szerintem nagyon jól autózható a maga 34/40/44/50 lóerejével.A mai reklámcetliken viszont ezek az értékek megmosolyogtatnák a legtöbb embert.
Ha nézünk egy mai autót a 100+lóerejével akkor nem árt mellé megnézni, hogy ezt milyen fordulaton adja le, neadjisten megnézni egy teljesítmény görbét ahol az általunk elképzelt 3-4000 ford/percnél mit is tud.Mert ugye könnyű úgy reklámozni hogy 120lóerős az autó de ha ezt üveghangon tudja (márpedig ott) akkor nem igazán ér vele a hétköznapi átlagautósok többsége semmit.Persze a kársztájlingos neonos eggyesbe huzatós hülyegyerekek az más tészta.
Egyszerű parasztvakítás az egész.
Hétköznapi autózásnál a nyomaték görbe sokkal többet jelent mint a teljesítmény.
Tudom nyúlszőrkalaposöregtatter vagyok, de én szeretek 4.ből ritkán visszaváltani.
A legjobb példa erre az elmúlt hetekben említett valamilyen motorbicikli motorok, amik párezres fordulat alatt nem használhatók, de fordulaton eszetlenül mennek ugye. Viszont egy párszázkilós össztömegű járműnél nem sokat játszik be a nyomaték.
te_o
Hozzászólások: 4266
Zeitwagen...
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28633 Dátum:
2007 Május 24, 16:42:09 »
Idézetet írta: gyuszkó - 2007 Május 24, 15:38:23
Alapvetően a löket és a furat határozza meg a fordulatszámot. A bogár motorok hosszabb löketűek, viszont kisebb furatúak a mostani ugyanekkora űrtartalmú pörgős motoroknál.
Az 1200 -esek lökete kisebb, mint a furata...
(Alapvetően egy fontos korlát az OHV megoldás a nyomórudakkal, a léghűtés, meg még gondolom ezer más dolog. A korabeli angol autóknál jellemző a nagy löket, kis furat, mert még régen furat alapján adóztattak a britek és megmaradt - azok között pedig van fordulatos motor is. Szóval a furat-löket arány ALAPVETŐEN ne határozza meg a fordulatot. Viszont valóban célszerű egy fordulatos motornál a kis lökethossz, mert a dugattyú középsebessége csökkenthető).
VW Beetle - the original since 1938
gyuszkó
Hozzászólások: 13814
ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28632 Dátum:
2007 Május 24, 15:38:23 »
Idézetet írta: Csatee - 2007 Május 23, 23:30:17
Üdvw?
Mennyit pörög a bogár moci? És mért csak annyit?
Alapvetően a löket és a furat határozza meg a fordulatszámot. A bogár motorok hosszabb löketűek, viszont kisebb furatúak a mostani ugyanekkora űrtartalmú pörgős motoroknál.
Kereszthidy Laciék (rat-hood ride-ovál, illetve most karmann) építettek rövidebb löketű motort, asszem 1200-as főtengely, hajtókar, nagy (talán 2100-as) hengerekkel. A kisebb löket miatt kisebb lett a moci űrtérfogata is (2100-as hengerekkel kábé 1900-as moci, ha jól emlékszem arra, amit Hortobágyon a Kereszthídy ikrek egyike mondott), viszont pörgősebb is lett. Azt nem tudom, hogy a csapágyazás ezt hogyan bírja.
Én kifejezetten ezt szeretem a bogaramban, hogy mélyről húzó, a teljesítményhez képest nyomatékos motor van benne. Keveset tud erőben, de azt a keveset már alacsony fordulatról is. Emiatt az alacsony fordulatszám miatt lettek nagyon tartósak a bogarak motorjai.
A fent leírtakat lehet vitatni, én ennyit tudok... Kaccsojjakikéjrem...
Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
slavia919
Hozzászólások: 12091
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28631 Dátum:
2007 Május 24, 12:07:11 »
Idézetet írta: 1303LS - 2007 Május 24, 11:20:18
NA ez az elnyűhetetlen moci.
Drehmoment Nm: 76
bei U/min: 1700
Na ez a durva, már majdnem dízeles.
Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28630 Dátum:
2007 Május 24, 11:20:18 »
NA ez az elnyűhetetlen moci.
Jahr: 1972
Modell: 1303 A
Typ: 13
Bohrung mm: 77
Hub mm: 64
Hubraum ccm: 1192
Verdichtung: 7,3
Leistung KW/PS: 25 / 34
bei U/min: 3600
Drehmoment Nm: 76
bei U/min: 1700
Oktanzahl ROZ: 87
Motorgewicht kg: 110
Verbrauch l: 7,5
0-100 km/h s: 32
slavia919
Hozzászólások: 12091
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28629 Dátum:
2007 Május 24, 10:14:44 »
Idézetet írta: Csatee - 2007 Május 23, 23:30:17
Üdvw?
Mennyit pörög a bogár moci? És mért csak annyit?
Szériamocinak jó lesz a 3800-4000 is.
Azért forog csak ennyit mert ilyenre csinálták.(ettől aztán jobb is lett)
Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
dt
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28628 Dátum:
2007 Május 23, 23:45:29 »
Idézetet írta: Holló - 2007 Május 23, 23:05:45
.
a nem búsuló és nem szomjas juhászok
dt
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28627 Dátum:
2007 Május 23, 23:44:12 »
Idézetet írta: Holló - 2007 Május 23, 23:00:00
móka
fordítva raktad fel a rendszámot...
Typ117
Hozzászólások: 18510
1969
Re: Motor tuning.
«
Hozzászólás #28626 Dátum:
2007 Május 23, 23:32:14 »
Idézetet írta: Csatee - 2007 Május 23, 23:30:17
Üdvw?
Mennyit pörög a bogár moci? És mért csak annyit?
ez így érdekes kérdés..
attól függ melyik
4500-5000?
Pityubácsié 6000
tuningban meg amilyenre csinálják
Csatee
Hozzászólások: 153
Motor tuning.
«
Hozzászólás #28625 Dátum:
2007 Május 23, 23:30:17 »
Üdvw?
Mennyit pörög a bogár moci? És mért csak annyit?
Öreg Kasztni,
kicsi boxer...
...Az Sti-sek már csak tőlem félnek.
gegob
Hozzászólások: 2191
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28624 Dátum:
2007 Május 23, 23:08:48 »
hubameg
laza buli volt ahogy figyelem!
Holló
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28623 Dátum:
2007 Május 23, 23:07:25 »
.
[melléklet törölve az admin által]
Holló
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28622 Dátum:
2007 Május 23, 23:06:21 »
.
[melléklet törölve az admin által]
Holló
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28621 Dátum:
2007 Május 23, 23:05:45 »
.
[melléklet törölve az admin által]
Holló
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28620 Dátum:
2007 Május 23, 23:05:21 »
Idézetet írta: gegob - 2007 Május 23, 23:04:37
mért érzem úgy mintha a talaj fölött 20cm-rel lenne??
mert kiba megy
Holló
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28619 Dátum:
2007 Május 23, 23:04:53 »
dehogynem
[melléklet törölve az admin által]
gegob
Hozzászólások: 2191
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28618 Dátum:
2007 Május 23, 23:04:37 »
Idézetet írta: Holló - 2007 Május 23, 23:00:00
móka
mért érzem úgy mintha a talaj fölött 20cm-rel lenne??
gegob
Hozzászólások: 2191
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28617 Dátum:
2007 Május 23, 23:03:07 »
Hali
Senki nem tesz képeket a wúdstok hortóbágyi találkozóról?????
Holló
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28616 Dátum:
2007 Május 23, 23:00:00 »
móka
[melléklet törölve az admin által]
aptom
Hozzászólások: 803
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28615 Dátum:
2007 Május 23, 22:46:18 »
Idézetet írta: NGA - 2007 Május 23, 22:20:51
http://www.retronom.hu/?q=node/3805
jó helyszín szép főtémával !(bár ami a technikát illeti kicsit kibillent, dől a horizont)
'81 Hecho en México
NGA
Hozzászólások: 10935
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #28614 Dátum:
2007 Május 23, 22:20:51 »
http://www.retronom.hu/?q=node/3805
Oldalak:
1
...
2826
2827
2828
2829
2830
[
2831
]
2832
2833
2834
2835
2836
...
3547
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Szóljatok ide
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...