www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 06:09:33

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 667 668 669 670 671 [672] 673 674 675 676 677 ... 3545
Nyomtatás
Szerző Téma: Szóljatok ide  (Megtekintve 27874561 alkalommal)
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #114941 Dátum: 2012 Október 07, 15:29:52 »

keresek birsalmát. 500kg-ot.
 

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #114940 Dátum: 2012 Október 07, 15:04:50 »

nekünk ilyen volt :
http://retronom.hu/node/35524
imádtam  Cheesy


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #114939 Dátum: 2012 Október 07, 14:50:23 »

Találtam itthon egy ilyet:
http://retronom.hu/index.php?q=node/17883
Meg egy ilyet:
http://insitu.hu/ws/index.php?main_page=product_info&cPath=3_16&products_id=838&zenid=f14be458885200aa20343f2a70654794
A táblák hiányoznak, de a kocsik megvannak. :-)
« Utoljára szerkesztve: 2012 Október 07, 14:52:19 írta stonemen »
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #114938 Dátum: 2012 Október 07, 13:23:56 »

mermér?
Azé'mer' a kazán és a gázcirkó közös fütöágon van.
Ha eccerre dörrentem be mind a kettöt,vagy a kazán,vagy a cirkó,vagy optimásis esetben mindkettö megmurdel.

Tóth Zoltán
Sompi
« Hozzászólás #114937 Dátum: 2012 Október 07, 12:44:44 »

...erre beugranék ha véletlenül épp arra járnék!  Grin

http://www.youtube.com/watch?v=sDIDcOe8Fv0

http://yokohamahotrodcustomshow.com/en/

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #114936 Dátum: 2012 Október 07, 12:43:38 »

Ez nálam vagylagos.
Vagy a vegyes kazán megy,vagy a gáz,de a kettö együtt nem,mert lenne nagy
gebasz a közös müködésböl.

mermér?



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #114935 Dátum: 2012 Október 07, 12:43:19 »

Az akérdés, hogy mit sze
retnél. Feltölteni valmi nemesgàzzal ami drága, vagy  a fűtésszámoláshoz kell.Ha az utóbbi akkor nyugodtan számolj csak az alapterülettel , mert szinte biztos, hogy fent szarabb a szigetlés annyival amenyivel kisebb a légtér. Sőt ugye nem a légtér veszíti el a belefūtött energiát hanem a hülőfelületek, ami a ferdsíkok miatt még több is mint lent. Légköbméterből számolni amúgy is vakágány a fűtést.
Keress valami valós támpontot, mondjuk a mostani gázkazánod hideg napon nézett futásidejét. Mondjuk ha az 24kw-os és nagy hidegben megy 1 órát majd áll 1-et, akkor pont elég lenne egy 12kw-os is,ha tudod folyamatosan rakni. Monjuk ha modulál is menet közben gázkazánod akkor nehezbb aszámolás,mert az szinte mindig lecsvarva megy.
Ha túl nagy vegyeskazánt raksz be sokkal többet fog bosszantani a feforrástól való aggódás, mint egy kisebbnél az, hogy sűrűbben kell megraknod.
A másik, hogy a nagy kazán  folytogatva sokkal jobban pocsékol, mint a kicsi szépen optimállissn hajtva. Plusz a folytogatt nagy kazán állandóan telemocskolja a kéményt.
Ne hagyd magad könnyen rádumálni a nagyra.
Talán megérné egy enegetikai szakembert megkérni, hogy számoljon neked. a 20-30-ezres költsége hamar meg tud jönni egy jó döntésen, míg egy rossz konstrukciót évtizedekig ogsz fizetni.


bazmeg!
a foJtogáatásnál szokjál már rá a pontos J-re, kérlek!



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #114934 Dátum: 2012 Október 07, 12:28:14 »

ez logikusnak hangzik.a kiugró hidegben mindkettőt egyszerre használni
Ez nálam vagylagos.
Vagy a vegyes kazán megy,vagy a gáz,de a kettö együtt nem,mert lenne nagy
gebasz a közös müködésböl.

Tóth Zoltán
Sompi
« Hozzászólás #114933 Dátum: 2012 Október 07, 12:23:51 »

Titanic RNIE version: Grin

Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #114932 Dátum: 2012 Október 07, 12:17:49 »

Kicsit elmerültem mostanság az index és ablaktörlő kapcsolók kérdéskörében.

A régi bogárnak, 1971-ig az ablaktörlő a műszerfalon volt, az index pedig fém volt Ez 1967-1971-ig volt.

Aztán 1971-ben volt egy olyan, ahol az ablaktörlő a kormányoszlopon volt, de egy szeleppel a pótkerék nyomása spriccelt mosófolyadékot, a dudának meg csak egy darab csúszóérintkezője volt. Az elektromos csatlakozói csak egy sorban voltak

Ezt csak 71-ben gyártották.

Utána nem tudom mi volt 72 és 73-ban a különbség, de látszatra azonos, azonban az elektromos csatlakozók két sorban vannak, illetve van 4 plusz vezeték, ez van az egy sor mögött/felett. Talán intervallum kapcsoló opció volt? Tudja ezt valaki? Ez is fém, egy duda csúszóérintkezővel.

1974-ben jött a Golf műanyag kapcsoló és motoros ablakmosó.
75.től opciós a szakaszos üzemmód és az elektromos spricni.

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #114931 Dátum: 2012 Október 07, 11:50:19 »

A Luigi bogárban 1302 kormánykapcsoló van, sajna, nem túl jó állapotban, ezért cserés lesz.Előző gazdája szerint azért, hogy legyen intervallumos működés is, a folyamatos mellett.
nekem ugye mexicoi, abban megvan az állása is, de az index relé mellett nem láttam kábelezést neki. pedig a fekete dobozom megvan hozzá. legalsó állás lenne a szakaszos törlés, utána kikapcs, aztán lassú, gyors. nálam úgy néz ki, hogy legalul semmi, utána megint semmi, majd két egyforma sebesség...

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #114930 Dátum: 2012 Október 07, 11:48:50 »

Kicsit elmerültem mostanság az index és ablaktörlő kapcsolók kérdéskörében.

A régi bogárnak, 1971-ig az ablaktörlő a műszerfalon volt, az index pedig fém volt Ez 1967-1971-ig volt.

Aztán 1971-ben volt egy olyan, ahol az ablaktörlő a kormányoszlopon volt, de egy szeleppel a pótkerék nyomása spriccelt mosófolyadékot, a dudának meg csak egy darab csúszóérintkezője volt. Az elektromos csatlakozói csak egy sorban voltak

Ezt csak 71-ben gyártották.

Utána nem tudom mi volt 72 és 73-ban a különbség, de látszatra azonos, azonban az elektromos csatlakozók két sorban vannak, illetve van 4 plusz vezeték, ez van az egy sor mögött/felett. Talán intervallum kapcsoló opció volt? Tudja ezt valaki? Ez is fém, egy duda csúszóérintkezővel.

1974-ben jött a Golf műanyag kapcsoló és motoros ablakmosó.
A Luigi bogárban 1302 kormánykapcsoló van, sajna, nem túl jó állapotban, ezért cserés lesz.Előző gazdája szerint azért, hogy legyen intervallumos működés is, a folyamatos mellett.

Bácsi Győző
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #114929 Dátum: 2012 Október 07, 11:41:02 »

Kicsit elmerültem mostanság az index és ablaktörlő kapcsolók kérdéskörében.

A régi bogárnak, 1971-ig az ablaktörlő a műszerfalon volt, az index pedig fém volt Ez 1967-1971-ig volt.

Aztán 1971-ben volt egy olyan, ahol az ablaktörlő a kormányoszlopon volt, de egy szeleppel a pótkerék nyomása spriccelt mosófolyadékot, a dudának meg csak egy darab csúszóérintkezője volt. Az elektromos csatlakozói csak egy sorban voltak

Ezt csak 71-ben gyártották.

Utána nem tudom mi volt 72 és 73-ban a különbség, de látszatra azonos, azonban az elektromos csatlakozók két sorban vannak, illetve van 4 plusz vezeték, ez van az egy sor mögött/felett. Talán intervallum kapcsoló opció volt? Tudja ezt valaki? Ez is fém, egy duda csúszóérintkezővel.

1974-ben jött a Golf műanyag kapcsoló és motoros ablakmosó.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #114928 Dátum: 2012 Október 07, 11:40:52 »

Akkor a régi kazán teljesítményéből kéne kiindulni.
Az csak inkább ilyen átmeneti időben használható valami.
Házilag takeszolt,eredetileg olajtűzelésű volt,és később az lett átalakítva fatűzelésűre.Többek között ezért is cseréljük most le.
Fogalmam sincsen a teljesítményéről.
De aki szakember megnézi,fűtésszerelő,kéményseprő stb,csodálkoznak,és azt mondják,hogy ők már rengeteg kazánnal találkoztak,de ilyen furcsával még sosem!
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #114927 Dátum: 2012 Október 07, 11:36:11 »

Kész,kiépített,bevált,probléma nélkül műkődő rendszerről van szó,radiátorok méretezése tökéletes,ha kell szaharát csinálok itthon (gázzal).
Csak egy régi,házilag hegesztett,ócska,kis hatásfokú,csúnya,nem gazdaságos sokat zabáló lemezkazánt szeretnék lecserélni.A két vízcsövet lecsavarozni,meg a kéménycsövet levenni,aztán beemelni a helyére egy másikat.
Akkor a régi kazán teljesítményéből kéne kiindulni.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #114926 Dátum: 2012 Október 07, 11:29:23 »

Szerintem meg aki ebben él, az pontos választ akarna adni egy általános kérdésre. Aki még méregetni se akar, az meg pont akar egy általános választ, amivel majd megindokolhatja, ha nem jól jön össze az eredmény- "valami balfasz azt mondta"... Tudom, hogy nem ilyen vagy, mégis.
A házamat energetikus tanácsa alapján radiátoroztuk be, mégsem működött jól a dolog, mert nem volt helyszíni felmérés az épület sajátosságai szempontjából, nem is szólhattam egy szót sem, hogy egy bazi kazánnal, forró vízzel sem tudtam elérni, hogy ne hűljenek ki a falak. Ma, pár lépést megtéve-amivel kezdeni kellett volna-, már látom, mit kellett volna még jobban csinálni, de legalább nem kell fázni, és a tüzelőből is a fele fogy.
Kicsit olyan a történet, mint a tuning, itt annyi szakértője van, mint a pelyva, de igen ritka kivétel, akinek- még ha ért is hozzá- elsőre bejön a dolog.
Aztán, ha már tudja, mit, hogyan kell, akkor jönnek a hozzáértők leoltani. Wink
Kész,kiépített,bevált,probléma nélkül műkődő rendszerről van szó,radiátorok méretezése tökéletes,ha kell szaharát csinálok itthon (gázzal).
Csak egy régi,házilag hegesztett,ócska,kis hatásfokú,csúnya,nem gazdaságos sokat zabáló lemezkazánt szeretnék lecserélni.A két vízcsövet lecsavarozni,meg a kéménycsövet levenni,aztán beemelni a helyére egy másikat.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #114925 Dátum: 2012 Október 07, 11:21:37 »

Persze,hogy ki tudnám,csak attól akartam megkímélni magamat!

Azt gondoltam,hogy aki ebben él,dolgozik,persze nem egy pontos adatot,de kapásból rá tudja vágni,hogy általában -25% vagy -30% vagy valami.
Szerintem meg aki ebben él, az pontos választ akarna adni egy általános kérdésre. Aki még méregetni se akar, az meg pont akar egy általános választ, amivel majd megindokolhatja, ha nem jól jön össze az eredmény- "valami balfasz azt mondta"... Tudom, hogy nem ilyen vagy, mégis.
A házamat energetikus tanácsa alapján radiátoroztuk be, mégsem működött jól a dolog, mert nem volt helyszíni felmérés az épület sajátosságai szempontjából, nem is szólhattam egy szót sem, hogy egy bazi kazánnal, forró vízzel sem tudtam elérni, hogy ne hűljenek ki a falak. Ma, pár lépést megtéve-amivel kezdeni kellett volna-, már látom, mit kellett volna még jobban csinálni, de legalább nem kell fázni, és a tüzelőből is a fele fogy.
Kicsit olyan a történet, mint a tuning, itt annyi szakértője van, mint a pelyva, de igen ritka kivétel, akinek- még ha ért is hozzá- elsőre bejön a dolog.
Aztán, ha már tudja, mit, hogyan kell, akkor jönnek a hozzáértők leoltani. Wink

Bácsi Győző
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #114924 Dátum: 2012 Október 07, 10:45:51 »

Úgy gondolom,hogy veszek egy öttagos öntöttvas kazán,az tud olyan 30kW-ot.
Szerintem nem lesz gond,ha esetleg valami durva hidegekben,nagy mínuszokban kevés lenne,akkor még mindig rá tudok segíteni a gázkazánnal,vagy teljesen gázzal fűteni.A gázkazán teljesítményével nem volt gond,az simán vitte a rendszert.
ez logikusnak hangzik. én ugyan nem vagyok épületgépész, de ha mindkét rendszert tudod használni egyszerre, akkor elég lehet valóban az általános hidegre optimális  kazánt választani és a kiugró hidegben mindkettőt egyszerre használni
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #114923 Dátum: 2012 Október 07, 10:41:41 »

így van. Vilinek igaza van, hogy fent rosszabb szokott lenni a szigetelés, felfelé jobban hűlnek a felületek ráadásul fent több is van mint lent, szóval ne csak a légköbméter számítson, hanem az összes hülő felület
Úgy gondolom,hogy veszek egy öttagos öntöttvas kazán,az tud olyan 30kW-ot.
Szerintem nem lesz gond,ha esetleg valami durva hidegekben,nagy mínuszokban kevés lenne,akkor még mindig rá tudok segíteni a gázkazánnal,vagy teljesen gázzal fűteni.A gázkazán teljesítményével nem volt gond,az simán vitte a rendszert.
1303LS
« Hozzászólás #114922 Dátum: 2012 Október 07, 10:40:33 »

így van. Vilinek igaza van......
Ne mááá.... Véged van, regggelj ki.   Grin Grin Grin
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #114921 Dátum: 2012 Október 07, 10:36:49 »

Meg még az ingatlan szigetelése is befolyásoló tényező,vastag falak,hőszigetelő vakolat,jó minőségű ablakok.Ez sem mindegy.
így van. Vilinek igaza van, hogy fent rosszabb szokott lenni a szigetelés, felfelé jobban hűlnek a felületek ráadásul fent több is van mint lent, szóval ne csak a légköbméter számítson, hanem az összes hülő felület
1303LS
« Hozzászólás #114920 Dátum: 2012 Október 07, 10:32:48 »

Elkeseredett haver kérdése:
Hogyan tudok vastag kötélre erős csómót kötni ugy, hogy az pont átérje a nyakam? Valamint mekkora szög bír el egy ember súlyát fagerendában.
Mérnöki válasz:
Balról jobbra kétszer hurkol, fentrő átdug, jobbra megteker, átdug,átfordít, megteker, hurkol.
Legalább 120-as azt leglább 3 cm mélyen beütve a fába.
Tudatlan zőccséges haver válasza a sarokról:
Géza, azonnal húzzál el akocsmába, ott a Béla ,nyert a kaparóson 50 ezret, jól bebasztok, aztán ugorj be a Jani nővéréhez, mert 2 hete nincs itthon a férje és meglazult a karnis. Amúgymeg hülyebarom vagy.

Vajon melyik válasznak fog másnap jobban örülni a kérdező?

További szépnapot.  Grin Grin Grin
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #114919 Dátum: 2012 Október 07, 10:29:56 »

Az akérdés, hogy mit sze
retnél. Feltölteni valmi nemesgàzzal ami drága, vagy  a fűtésszámoláshoz kell.Ha az utóbbi akkor nyugodtan számolj csak az alapterülettel , mert szinte biztos, hogy fent szarabb a szigetlés annyival amenyivel kisebb a légtér. Sőt ugye nem a légtér veszíti el a belefūtött energiát hanem a hülőfelületek, ami a ferdsíkok miatt még több is mint lent. Légköbméterből számolni amúgy is vakágány a fűtést.
Keress valami valós támpontot, mondjuk a mostani gázkazánod hideg napon nézett futásidejét. Mondjuk ha az 24kw-os és nagy hidegben megy 1 órát majd áll 1-et, akkor pont elég lenne egy 12kw-os is,ha tudod folyamatosan rakni. Monjuk ha modulál is menet közben gázkazánod akkor nehezbb aszámolás,mert az szinte mindig lecsvarva megy.
Ha túl nagy vegyeskazánt raksz be sokkal többet fog bosszantani a feforrástól való aggódás, mint egy kisebbnél az, hogy sűrűbben kell megraknod.
A másik, hogy a nagy kazán  folytogatva sokkal jobban pocsékol, mint a kicsi szépen optimállissn hajtva. Plusz a folytogatt nagy kazán állandóan telemocskolja a kéményt.
Ne hagyd magad könnyen rádumálni a nagyra.
Talán megérné egy enegetikai szakembert megkérni, hogy számoljon neked. a 20-30-ezres költsége hamar meg tud jönni egy jó döntésen, míg egy rossz konstrukciót évtizedekig ogsz fizetni.

Ez fasza válasz volt,köszönöm!! Wink
1303LS
« Hozzászólás #114918 Dátum: 2012 Október 07, 10:14:47 »

Persze,hogy ki tudnám,csak attól akartam megkímélni magamat!

Azt gondoltam,hogy aki ebben él,dolgozik,persze nem egy pontos adatot,de kapásból rá tudja vágni,hogy általában -25% vagy -30% vagy valami.
Az akérdés, hogy mit sze
retnél. Feltölteni valmi nemesgàzzal ami drága, vagy  a fűtésszámoláshoz kell.Ha az utóbbi akkor nyugodtan számolj csak az alapterülettel , mert szinte biztos, hogy fent szarabb a szigetlés annyival amenyivel kisebb a légtér. Sőt ugye nem a légtér veszíti el a belefūtött energiát hanem a hülőfelületek, ami a ferdsíkok miatt még több is mint lent. Légköbméterből számolni amúgy is vakágány a fűtést.
Keress valami valós támpontot, mondjuk a mostani gázkazánod hideg napon nézett futásidejét. Mondjuk ha az 24kw-os és nagy hidegben megy 1 órát majd áll 1-et, akkor pont elég lenne egy 12kw-os is,ha tudod folyamatosan rakni. Monjuk ha modulál is menet közben gázkazánod akkor nehezbb aszámolás,mert az szinte mindig lecsvarva megy.
Ha túl nagy vegyeskazánt raksz be sokkal többet fog bosszantani a feforrástól való aggódás, mint egy kisebbnél az, hogy sűrűbben kell megraknod.
A másik, hogy a nagy kazán  folytogatva sokkal jobban pocsékol, mint a kicsi szépen optimállissn hajtva. Plusz a folytogatt nagy kazán állandóan telemocskolja a kéményt.
Ne hagyd magad könnyen rádumálni a nagyra.
Talán megérné egy enegetikai szakembert megkérni, hogy számoljon neked. a 20-30-ezres költsége hamar meg tud jönni egy jó döntésen, míg egy rossz konstrukciót évtizedekig ogsz fizetni.
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #114917 Dátum: 2012 Október 07, 01:00:54 »

Igen Apám mesélte hogy így ment nálunk is a faluban. az én gyerekkoromban ez már nem volt.
Vajszló környékén még ma is igy van.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #114916 Dátum: 2012 Október 06, 23:28:54 »

Öntöttvas kazánt szeretnék vásárolni,és szeretném,ha a teljesítménye egyensúlyban lenne a fűtendő légköbméterrel.
Minél több a tagok száma,annál nagyobb a kazán teljesítménye.Elvileg a fűtendő m3-ből,kiszámolható,hogy hány kw teljesítményű (hány tagos) kazánt igényel a fűtendő épület.Igen,de ahány ember,annyit beszél.Ahány helyen érdeklődőm,helyi szakboltos,Obi,Baumax,Tescos eladó,fűtésszerelő...mind mást beszél,olyan 5-6-7-es skálán.Volt olyan,aki pl csak úgy számolt,hogy alsó szint 100nm,a ház kétszintes,akkor 200nm,és egyből azt mondta,hogy 6-os vagy 7-es kell.De volt olyan szaki is,aki már azt is mondta,hogy az sem mindegy,hogy egy egyszintes épületet fűt az ember ami egy szinten 200nm-es,vagy kifűt  egy 200nm-es ingatlant úgy,hogy két szinten oszlik meg az alapterület,mivel a meleg felfelé száll,az alsó már aláfűt a felsőnek.És ha még levesszük a ferde falakat,az alacsonyabb belmagasságot,akkor még a felső szintből elveszik kb még egyharmad is,tehát ő úgy gondolja,hogy elég az öt tagos kazán is.
Így totál tanácstalan vagyok,mert azt sem tudom pontosan,hogy mit,vagyis mekkora kapacitású kazánt keressek,vegyek.Már háromszor végigjártam a városban azokat a helyeket,ahol ilyent lehet vásárolni.

Ezért szeretném tudni,hogy légköbméterben egy tetőtérbeépítéses háznál,kb mennyivel kisebb a felső szint az alsóhoz képest.
Meg még az ingatlan szigetelése is befolyásoló tényező,vastag falak,hőszigetelő vakolat,jó minőségű ablakok.Ez sem mindegy.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #114915 Dátum: 2012 Október 06, 23:24:19 »


a seatról mondj valamit!
Nem tudok róla semmit!
Egy köcsög ingatlanosé volt (meg jó nagy balek is,de itt nem írom le,hogy miért!! Grin Wink),aztán mikor az eladó ingatlant fényképezte,odafényképezte a saját kocsiját (a Seatot) is a ház elé.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #114914 Dátum: 2012 Október 06, 23:20:00 »

ezek tényleg nem sokat segítenek.
a belmagasság miatt egyből már csak 80%van, a földtől induló tető miatt meg leesik még vagy a harmada-negyede, úgyhogy végül marad mondjuk a lenti 60%a. plusz minusz 10  Tongue

Köszönöm!
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #114913 Dátum: 2012 Október 06, 23:18:56 »

Öntöttvas kazánt szeretnék vásárolni,és szeretném,ha a teljesítménye egyensúlyban lenne a fűtendő légköbméterrel.
Minél több a tagok száma,annál nagyobb a kazán teljesítménye.Elvileg a fűtendő m3-ből,kiszámolható,hogy hány kw teljesítményű (hány tagos) kazánt igényel a fűtendő épület.Igen,de ahány ember,annyit beszél.Ahány helyen érdeklődőm,helyi szakboltos,Obi,Baumax,Tescos eladó,fűtésszerelő...mind mást beszél,olyan 5-6-7-es skálán.Volt olyan,aki pl csak úgy számolt,hogy alsó szint 100nm,a ház kétszintes,akkor 200nm,és egyből azt mondta,hogy 6-os vagy 7-es kell.De volt olyan szaki is,aki már azt is mondta,hogy az sem mindegy,hogy egy egyszintes épületet fűt az ember ami egy szinten 200nm-es,vagy kifűt  egy 200nm-es ingatlant úgy,hogy két szinten oszlik meg az alapterület,mivel a meleg felfelé száll,az alsó már aláfűt a felsőnek.És ha még levesszük a ferde falakat,az alacsonyabb belmagasságot,akkor még a felső szintből elveszik kb még egyharmad is,tehát ő úgy gondolja,hogy elég az öt tagos kazán is.
Így totál tanácstalan vagyok,mert azt sem tudom pontosan,hogy mit,vagyis mekkora kapacitású kazánt keressek,vegyek.Már háromszor végigjártam a városban azokat a helyeket,ahol ilyent lehet vásárolni.

Ezért szeretném tudni,hogy légköbméterben egy tetőtérbeépítéses háznál,kb mennyivel kisebb a felső szint az alsóhoz képest.
« Utoljára szerkesztve: 2012 Október 06, 23:27:08 írta Narancs »
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #114912 Dátum: 2012 Október 06, 23:13:26 »

A belmagasság nem olyan nagy,a vízszintes plafonmagasság olyan 220cm.A térdfal olyan 80-100cm.
A tető hajlászögét meg pár elbaszott fotóról,talán be tudod lőni.
(Még az előző tulaj idejéből készültek).


ezek tényleg nem sokat segítenek.
a belmagasság miatt egyből már csak 80%van, a földtől induló tető miatt meg leesik még vagy a harmada-negyede, úgyhogy végül marad mondjuk a lenti 60%a. plusz minusz 10  Tongue
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #114911 Dátum: 2012 Október 06, 23:11:22 »

Persze,hogy ki tudnám,csak attól akartam megkímélni magamat!

Azt gondoltam,hogy aki ebben él,dolgozik,persze nem egy pontos adatot,de kapásból rá tudja vágni,hogy általában -25% vagy -30% vagy valami.

-25% és kész.
na!

a seatról mondj valamit!



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #114910 Dátum: 2012 Október 06, 22:58:56 »

Tippeld már meg mennyi sót teszünk a levesbe...  Smiley

Persze,hogy ki tudnám,csak attól akartam megkímélni magamat!

Azt gondoltam,hogy aki ebben él,dolgozik,persze nem egy pontos adatot,de kapásból rá tudja vágni,hogy általában -25% vagy -30% vagy valami.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #114909 Dátum: 2012 Október 06, 22:50:34 »

huhh!
az első képen a seatnak (???) zord a fényezése.
pithagorasz atyánk segítségével simán ki tudod számolni a légköbmétert.
ne pöcsözz már!
Persze,hogy ki tudnám,csak attól akartam megkímélni magamat!

Azt gondoltam,hogy aki ebben él,dolgozik,persze nem egy pontos adatot,de kapásból rá tudja vágni,hogy általában -25% vagy -30% vagy valami.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #114908 Dátum: 2012 Október 06, 22:46:11 »

A belmagasság nem olyan nagy,a vízszintes plafonmagasság olyan 220cm.A térdfal olyan 80-100cm.
A tető hajlászögét meg pár elbaszott fotóról,talán be tudod lőni.
(Még az előző tulaj idejéből készültek).

huhh!
az első képen a seatnak (???) zord a fényezése.
pithagorasz atyánk segítségével simán ki tudod számolni a légköbmétert.
ne pöcsözz már!



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #114907 Dátum: 2012 Október 06, 22:44:02 »

Lófaszt. Minden kiskatona tudta, hogy 100-on 100-at fogyaszt. Aztán dobáltuk át a palackokat a kerítésen.  Grin
jóóóvan, én a tényleges fogyasztást mondom.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #114906 Dátum: 2012 Október 06, 22:43:02 »


Korrekten akkor tudnám megmondani, ha tudnám, hogy a tetőtérben mekkora a belmagasság, és az ún. térdfal, ha van, akkor az mekkora, illetve a tető hajlásszöge mekkora?

A belmagasság nem olyan nagy,a vízszintes plafonmagasság olyan 220cm.A térdfal olyan 80-100cm.
A tető hajlászögét meg pár elbaszott fotóról,talán be tudod lőni.
(Még az előző tulaj idejéből készültek).



[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #114905 Dátum: 2012 Október 06, 22:27:08 »

lófaszt, kérlekalássssan!
egy jól beállított ural (meg a zil is) simán elpöfögött 30 literrel.
Lófaszt. Minden kiskatona tudta, hogy 100-on 100-at fogyaszt. Aztán dobáltuk át a palackokat a kerítésen.  Grin
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #114904 Dátum: 2012 Október 06, 22:19:19 »

Köszönöm a pontos és kimerítő választ,de mint írtam,nem szeretnék méregetni.Számolgatni meg méretek,adatok nélkül lehetetlen.De számolgatni sem igen akarok.

Azt gondoltam,hogy mint tanult,tapasztalt és gyakorlott mérnök,kapásból tudsz egy hozzávetőleges saccolást mondani,hogy a tetőtér légköbmétere az alsó szinthez képest,általában 60%,vagy 65% vagy 70% vagy a fene sem tudja,mennyi.
Én mindenesetre,nulla mérés és nulla számolás nélkül,csak logikusan gondolkodva,olyan 2/3-ra gondolok.

Erre akkor csak annyit tudok mondani, mint a régi viccben van:
" Kapitány a gépháznak:
- Mennyi?
- 30...
- Mi harminc?-
- Mi mennyi?"
 Evil Grin

Leírtam, de úgy látszik nem jött le, hogy mennyi minden befolyásolja a méretet... De akkor Rád bízom, mint szakabb emberre, hogy becsüljed meg mennyire gondolsz...
Örülök, ha segíthettem... Roll Eyes

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #114903 Dátum: 2012 Október 06, 22:16:00 »

És innen jön a mondás: Bámul, mint borjú az új kapura Smiley


Így van.... Grin

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #114902 Dátum: 2012 Október 06, 22:04:02 »

Köszönöm a pontos és kimerítő választ,de mint írtam,nem szeretnék méregetni.Számolgatni meg méretek,adatok nélkül lehetetlen.De számolgatni sem igen akarok.

Azt gondoltam,hogy mint tanult,tapasztalt és gyakorlott mérnök,kapásból tudsz egy hozzávetőleges saccolást mondani,hogy a tetőtér légköbmétere az alsó szinthez képest,általában 60%,vagy 65% vagy 70% vagy a fene sem tudja,mennyi.
Én mindenesetre,nulla mérés és nulla számolás nélkül,csak logikusan gondolkodva,olyan 2/3-ra gondolok.
adj egy belső fotót a tetőtérből, ahol hosszában fotózol és látszik mindkét fal (ami a földszintről megy fel) jobb és bal oldalt és a plafon is.
akkor megtippeljük hogy ha mindenhol a fotón látható metszet a jellemző, akkor a fenti szint az alsónak 50-60-70-80%a-e.
Oldalak: 1 ... 667 668 669 670 671 [672] 673 674 675 676 677 ... 3545
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.263 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.