www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 03, 16:30:04

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921356 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 668 669 670 671 672 [673] 674 675 676 677 678 ... 3547
Nyomtatás
Szerző Téma: Szóljatok ide  (Megtekintve 30722377 alkalommal)
1303LS
« Hozzászólás #114961 Dátum: 2012 Október 08, 09:23:39 »

Na, tudtam, hogy nem kellek én ide... Roll Eyes Grin
Válaszolhattál, segíthettél volna Te is, direkt vártam, nehogy hiszti legyen. De nem tetted.  Roll Eyes  Evil
Sompi
« Hozzászólás #114960 Dátum: 2012 Október 08, 00:41:06 »

Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #114959 Dátum: 2012 Október 07, 21:37:48 »

az Andor utcánál én meg hiába dudálok,integetek.... Wink Cheesy
igaz off T4-el voltam, Ti meg kék off verdával...... Roll Eyes
na majd legközelebb hangosabb leszek Grin

Sorry!! Újabban nagyon a forgalommal foglalkozom, vezetés közben... Valami rémlik, de nem ugrott be, hogy nekünk szólt a duda... Roll Eyes

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #114958 Dátum: 2012 Október 07, 21:35:38 »

nem az eső a baj, hanem az őszi villámlás
nekem semmi bajom a villámmal (kanalat használok :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27170


« Hozzászólás #114957 Dátum: 2012 Október 07, 21:34:39 »

ilyen ez a popszakma.
végre nőni fog fű.
nem az eső a baj, hanem az őszi villámlás

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #114956 Dátum: 2012 Október 07, 21:33:34 »

vazze normális az, hogy októberben úgy dörög az ég és villámlik, mint gyerekkoromban a nyári záporokkor ?
ilyen ez a popszakma.
végre nőni fog fű.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13425


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #114955 Dátum: 2012 Október 07, 21:06:15 »

Na, tudtam, hogy nem kellek én ide... Roll Eyes Grin
az Andor utcánál én meg hiába dudálok,integetek.... Wink Cheesy
igaz off T4-el voltam, Ti meg kék off verdával...... Roll Eyes
na majd legközelebb hangosabb leszek Grin

Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #114954 Dátum: 2012 Október 07, 20:26:48 »

Az akérdés, hogy mit sze
retnél. Feltölteni valmi nemesgàzzal ami drága, vagy  a fűtésszámoláshoz kell.Ha az utóbbi akkor nyugodtan számolj csak az alapterülettel , mert szinte biztos, hogy fent szarabb a szigetlés annyival amenyivel kisebb a légtér. Sőt ugye nem a légtér veszíti el a belefūtött energiát hanem a hülőfelületek, ami a ferdsíkok miatt még több is mint lent. Légköbméterből számolni amúgy is vakágány a fűtést.
Keress valami valós támpontot, mondjuk a mostani gázkazánod hideg napon nézett futásidejét. Mondjuk ha az 24kw-os és nagy hidegben megy 1 órát majd áll 1-et, akkor pont elég lenne egy 12kw-os is,ha tudod folyamatosan rakni. Monjuk ha modulál is menet közben gázkazánod akkor nehezbb aszámolás,mert az szinte mindig lecsvarva megy.
Ha túl nagy vegyeskazánt raksz be sokkal többet fog bosszantani a feforrástól való aggódás, mint egy kisebbnél az, hogy sűrűbben kell megraknod.
A másik, hogy a nagy kazán  folytogatva sokkal jobban pocsékol, mint a kicsi szépen optimállissn hajtva. Plusz a folytogatt nagy kazán állandóan telemocskolja a kéményt.
Ne hagyd magad könnyen rádumálni a nagyra.
Talán megérné egy enegetikai szakembert megkérni, hogy számoljon neked. a 20-30-ezres költsége hamar meg tud jönni egy jó döntésen, míg egy rossz konstrukciót évtizedekig ogsz fizetni.


Na, tudtam, hogy nem kellek én ide... Roll Eyes Grin

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #114953 Dátum: 2012 Október 07, 19:14:25 »

18 órakkor meleg volt és le kellett venni a felsőt. Most 19 óra és meg lehet fagyni.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #114952 Dátum: 2012 Október 07, 19:12:33 »

vazze normális az, hogy októberben úgy dörög az ég és villámlik, mint gyerekkoromban a nyári záporokkor ?
Nem.
1303LS
« Hozzászólás #114951 Dátum: 2012 Október 07, 19:02:47 »

Mikor jöttünk fürdőről akkor is esigélt maguknál.

 Evil
Akkor max. cseperegett, most szakadt és fúvatott erősen.
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #114950 Dátum: 2012 Október 07, 19:01:08 »

Hozzánk most ért. Bitang.

Mikor jöttünk fürdőről akkor is esigélt maguknál.

 Evil

1303LS
« Hozzászólás #114949 Dátum: 2012 Október 07, 18:59:38 »

Nemtom nálunk most kezdte élég erősen.

 Evil
Hozzánk most ért. Bitang.
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19078

« Hozzászólás #114948 Dátum: 2012 Október 07, 18:40:02 »

vazze normális az, hogy októberben úgy dörög az ég és villámlik, mint gyerekkoromban a nyári záporokkor ?

jaja, ott vidéken így megy ez!  Wink Grin
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #114947 Dátum: 2012 Október 07, 18:39:45 »

vazze normális az, hogy októberben úgy dörög az ég és villámlik, mint gyerekkoromban a nyári záporokkor ?

Nemtom nálunk most kezdte élég erősen.

 Evil

Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #114946 Dátum: 2012 Október 07, 18:34:23 »

vazze normális az, hogy októberben úgy dörög az ég és villámlik, mint gyerekkoromban a nyári záporokkor ?
lehet hogy újra gyerek vagy!

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #114945 Dátum: 2012 Október 07, 18:33:47 »

vazze normális az, hogy októberben úgy dörög az ég és villámlik, mint gyerekkoromban a nyári záporokkor ?

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető xoyox
Hozzászólások: 1178


visszatertem a Boxsterhez

« Hozzászólás #114944 Dátum: 2012 Október 07, 16:37:40 »

Kicsit elmerültem mostanság az index és ablaktörlő kapcsolók kérdéskörében.

A régi bogárnak, 1971-ig az ablaktörlő a műszerfalon volt, az index pedig fém volt Ez 1967-1971-ig volt.

Aztán 1971-ben volt egy olyan, ahol az ablaktörlő a kormányoszlopon volt, de egy szeleppel a pótkerék nyomása spriccelt mosófolyadékot, a dudának meg csak egy darab csúszóérintkezője volt. Az elektromos csatlakozói csak egy sorban voltak

Ezt csak 71-ben gyártották.

Utána nem tudom mi volt 72 és 73-ban a különbség, de látszatra azonos, azonban az elektromos csatlakozók két sorban vannak, illetve van 4 plusz vezeték, ez van az egy sor mögött/felett. Talán intervallum kapcsoló opció volt? Tudja ezt valaki? Ez is fém, egy duda csúszóérintkezővel.

1974-ben jött a Golf műanyag kapcsoló és motoros ablakmosó.
ha mindezt 3 nappal ezelött kerded lefotozok mindent nalam nyitva volt az egesz, az elektromos ablakspriccni beepitese miatt  .
( 72 dezemb. --73 Modell --a gep, es potkereknyomassal müködött.)2 soros elektr. csatlakozora nem emlekszem  .Intervallum nincs , csak 2 sebesseges a törlöm  .

hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
Nem elérhető xoyox
Hozzászólások: 1178


visszatertem a Boxsterhez

« Hozzászólás #114943 Dátum: 2012 Október 07, 16:32:42 »

Annak idején Anyukám növérééknél sokszor nyaraltam, Vas megyében... és bizony én is hajtottam ki az unokatesóimmal, legelni a teheneket reggel, este meg vissza... nagyon jó buli volt... egész nap friss levegőn... stb... És valóban este mindegyik tudta, neki melyik kapun kell bemennie... Bár velünk is megesett olyan sztori, mint a "Bakterházban", hogy a TSZ kukoricásából, vagy a búza földjéről kellett összeszedni a jószágokat... Grin
ott kellett volna maradnod, Smiley)) Tongue Tongue

hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
1303LS
« Hozzászólás #114942 Dátum: 2012 Október 07, 15:39:07 »

mermér?
Másik oldala  a dolgonak, hogy ahhoz, hogy egy 24kW-os kazán eljusson odáig, hogy ne tudja felfűteni kellőképpen a lakás radiátorait ahhoz brutális mennyiségű radiátor kell. Ha találsz adatokat radiátor leadási teljesítményéről azt általában úgy adják meg, hogy 80/60 előremenő és visszajövő hőmérsékletnél tudja. EZt a raditor szelepeknél kell mérni, nem a kazán hőmérőjén. A 80 előremenő az kb olyan amikor már odasül a segged nadrágon keresztül is. Egy átlagos radiátor átlagos méretű szobában 3-3,5 kWnál nincs több papíron, normális tervezésnél. Nekem van olyan radiátorom ami 180 hosszú 60 magas kétsoros. Papíron 4,5-5 között van valahol, na azt ha kinyitom teljesen és feltekerem a kazánt 85-re akkor még a szomszéd is leveszi a pulóvert, de nálunk a nappaliban biztos, hogy nem maradsz meg. Visszatérve 80/60 hőlépcsőre, ezt csökkentve ökölszabályként szokták alkalmazni, hogy 10 fokos előremenő csökkenés 20% teljesítményleadás csökkenést eredményez. Tehát egy normális 60'-os belépővel egy -jó nagy , méretes- papíron 3,5-es radiátor jó ha lead 2,5-et. Ez szokott elég lenni egy átlagos szoba befűtéséhez feltéve, hogy nem gurul ki a dió a varjak elé az ablakrésen és normális a falazat/födém. Na ezt a 2,5-et helyezd el egy házban 10X, lesz belőle egy jó nagy házikó.  Cheesy  
Na most jutottunk el odáig, hogy együtt menjen a két készülék (gázos, vegyes). Na de minek, mikor nagyvalószínűséggel nincs annyi radiátorunk ami a belepumpált 24+30kW teljesítményt le tudná adni. hiszen 100' fölé nem tudjuk őket fűteni.
Lényeg, ha eddig elment a rendszer tisztán gázzal és befűtötte a házat, akkor tényként kezelhető, hogy a hőleadó oldala jó, működik, nembántandó. Legtöbbször az szokott a baj lenni a régebbi rendszerekkel, hogy mivel túl van méretezve a polgár évekig használja 50'-ra letekert hőfokkal,  mert ha feljebb tekeri 60-70-re akkor a túlméretezett radiátorokon a beállított hőfokot elérve még annyira "túllendül" a fűtés, hogy kellemetlen lesz a 2-3 fokkal tűlfűtés után az újrabekapcsolásig visszahülés hőérzete. Mondjuk manapság már lehet kapni szuper termosztátokat amik pár nap alatt megtanulják a rendszer működését és utána tudnak nyúlni a megszaladó kazánnak. Főleg ha az még olyan is ami a szabályzóhoz illő/való minél többet kommunikálni képes. Persze ezek nem olcsó dolgok, ki ad egy szobatermosztátért 40-50ezer Ft-ot.
Ja 60 alatt azért nem szabad használni a kazánokat, mert azon a  hőfokon még annyira jelentős a kondenzáció a kazántesten, hogy szétrohad a cucc. Ugyanez a jelenség, ha túl sokat kapcsolgat a kazán túl kicsi időkre.
« Utoljára szerkesztve: 2012 Október 07, 15:41:46 írta 1303LS »
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #114941 Dátum: 2012 Október 07, 15:29:52 »

keresek birsalmát. 500kg-ot.
 

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #114940 Dátum: 2012 Október 07, 15:04:50 »

nekünk ilyen volt :
http://retronom.hu/node/35524
imádtam  Cheesy


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #114939 Dátum: 2012 Október 07, 14:50:23 »

Találtam itthon egy ilyet:
http://retronom.hu/index.php?q=node/17883
Meg egy ilyet:
http://insitu.hu/ws/index.php?main_page=product_info&cPath=3_16&products_id=838&zenid=f14be458885200aa20343f2a70654794
A táblák hiányoznak, de a kocsik megvannak. :-)
« Utoljára szerkesztve: 2012 Október 07, 14:52:19 írta stonemen »
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #114938 Dátum: 2012 Október 07, 13:23:56 »

mermér?
Azé'mer' a kazán és a gázcirkó közös fütöágon van.
Ha eccerre dörrentem be mind a kettöt,vagy a kazán,vagy a cirkó,vagy optimásis esetben mindkettö megmurdel.

Tóth Zoltán
Sompi
« Hozzászólás #114937 Dátum: 2012 Október 07, 12:44:44 »

...erre beugranék ha véletlenül épp arra járnék!  Grin

http://www.youtube.com/watch?v=sDIDcOe8Fv0

http://yokohamahotrodcustomshow.com/en/

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #114936 Dátum: 2012 Október 07, 12:43:38 »

Ez nálam vagylagos.
Vagy a vegyes kazán megy,vagy a gáz,de a kettö együtt nem,mert lenne nagy
gebasz a közös müködésböl.

mermér?



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #114935 Dátum: 2012 Október 07, 12:43:19 »

Az akérdés, hogy mit sze
retnél. Feltölteni valmi nemesgàzzal ami drága, vagy  a fűtésszámoláshoz kell.Ha az utóbbi akkor nyugodtan számolj csak az alapterülettel , mert szinte biztos, hogy fent szarabb a szigetlés annyival amenyivel kisebb a légtér. Sőt ugye nem a légtér veszíti el a belefūtött energiát hanem a hülőfelületek, ami a ferdsíkok miatt még több is mint lent. Légköbméterből számolni amúgy is vakágány a fűtést.
Keress valami valós támpontot, mondjuk a mostani gázkazánod hideg napon nézett futásidejét. Mondjuk ha az 24kw-os és nagy hidegben megy 1 órát majd áll 1-et, akkor pont elég lenne egy 12kw-os is,ha tudod folyamatosan rakni. Monjuk ha modulál is menet közben gázkazánod akkor nehezbb aszámolás,mert az szinte mindig lecsvarva megy.
Ha túl nagy vegyeskazánt raksz be sokkal többet fog bosszantani a feforrástól való aggódás, mint egy kisebbnél az, hogy sűrűbben kell megraknod.
A másik, hogy a nagy kazán  folytogatva sokkal jobban pocsékol, mint a kicsi szépen optimállissn hajtva. Plusz a folytogatt nagy kazán állandóan telemocskolja a kéményt.
Ne hagyd magad könnyen rádumálni a nagyra.
Talán megérné egy enegetikai szakembert megkérni, hogy számoljon neked. a 20-30-ezres költsége hamar meg tud jönni egy jó döntésen, míg egy rossz konstrukciót évtizedekig ogsz fizetni.


bazmeg!
a foJtogáatásnál szokjál már rá a pontos J-re, kérlek!



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #114934 Dátum: 2012 Október 07, 12:28:14 »

ez logikusnak hangzik.a kiugró hidegben mindkettőt egyszerre használni
Ez nálam vagylagos.
Vagy a vegyes kazán megy,vagy a gáz,de a kettö együtt nem,mert lenne nagy
gebasz a közös müködésböl.

Tóth Zoltán
Sompi
« Hozzászólás #114933 Dátum: 2012 Október 07, 12:23:51 »

Titanic RNIE version: Grin

Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #114932 Dátum: 2012 Október 07, 12:17:49 »

Kicsit elmerültem mostanság az index és ablaktörlő kapcsolók kérdéskörében.

A régi bogárnak, 1971-ig az ablaktörlő a műszerfalon volt, az index pedig fém volt Ez 1967-1971-ig volt.

Aztán 1971-ben volt egy olyan, ahol az ablaktörlő a kormányoszlopon volt, de egy szeleppel a pótkerék nyomása spriccelt mosófolyadékot, a dudának meg csak egy darab csúszóérintkezője volt. Az elektromos csatlakozói csak egy sorban voltak

Ezt csak 71-ben gyártották.

Utána nem tudom mi volt 72 és 73-ban a különbség, de látszatra azonos, azonban az elektromos csatlakozók két sorban vannak, illetve van 4 plusz vezeték, ez van az egy sor mögött/felett. Talán intervallum kapcsoló opció volt? Tudja ezt valaki? Ez is fém, egy duda csúszóérintkezővel.

1974-ben jött a Golf műanyag kapcsoló és motoros ablakmosó.
75.től opciós a szakaszos üzemmód és az elektromos spricni.

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27170


« Hozzászólás #114931 Dátum: 2012 Október 07, 11:50:19 »

A Luigi bogárban 1302 kormánykapcsoló van, sajna, nem túl jó állapotban, ezért cserés lesz.Előző gazdája szerint azért, hogy legyen intervallumos működés is, a folyamatos mellett.
nekem ugye mexicoi, abban megvan az állása is, de az index relé mellett nem láttam kábelezést neki. pedig a fekete dobozom megvan hozzá. legalsó állás lenne a szakaszos törlés, utána kikapcs, aztán lassú, gyors. nálam úgy néz ki, hogy legalul semmi, utána megint semmi, majd két egyforma sebesség...

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #114930 Dátum: 2012 Október 07, 11:48:50 »

Kicsit elmerültem mostanság az index és ablaktörlő kapcsolók kérdéskörében.

A régi bogárnak, 1971-ig az ablaktörlő a műszerfalon volt, az index pedig fém volt Ez 1967-1971-ig volt.

Aztán 1971-ben volt egy olyan, ahol az ablaktörlő a kormányoszlopon volt, de egy szeleppel a pótkerék nyomása spriccelt mosófolyadékot, a dudának meg csak egy darab csúszóérintkezője volt. Az elektromos csatlakozói csak egy sorban voltak

Ezt csak 71-ben gyártották.

Utána nem tudom mi volt 72 és 73-ban a különbség, de látszatra azonos, azonban az elektromos csatlakozók két sorban vannak, illetve van 4 plusz vezeték, ez van az egy sor mögött/felett. Talán intervallum kapcsoló opció volt? Tudja ezt valaki? Ez is fém, egy duda csúszóérintkezővel.

1974-ben jött a Golf műanyag kapcsoló és motoros ablakmosó.
A Luigi bogárban 1302 kormánykapcsoló van, sajna, nem túl jó állapotban, ezért cserés lesz.Előző gazdája szerint azért, hogy legyen intervallumos működés is, a folyamatos mellett.

Bácsi Győző
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #114929 Dátum: 2012 Október 07, 11:41:02 »

Kicsit elmerültem mostanság az index és ablaktörlő kapcsolók kérdéskörében.

A régi bogárnak, 1971-ig az ablaktörlő a műszerfalon volt, az index pedig fém volt Ez 1967-1971-ig volt.

Aztán 1971-ben volt egy olyan, ahol az ablaktörlő a kormányoszlopon volt, de egy szeleppel a pótkerék nyomása spriccelt mosófolyadékot, a dudának meg csak egy darab csúszóérintkezője volt. Az elektromos csatlakozói csak egy sorban voltak

Ezt csak 71-ben gyártották.

Utána nem tudom mi volt 72 és 73-ban a különbség, de látszatra azonos, azonban az elektromos csatlakozók két sorban vannak, illetve van 4 plusz vezeték, ez van az egy sor mögött/felett. Talán intervallum kapcsoló opció volt? Tudja ezt valaki? Ez is fém, egy duda csúszóérintkezővel.

1974-ben jött a Golf műanyag kapcsoló és motoros ablakmosó.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #114928 Dátum: 2012 Október 07, 11:40:52 »

Akkor a régi kazán teljesítményéből kéne kiindulni.
Az csak inkább ilyen átmeneti időben használható valami.
Házilag takeszolt,eredetileg olajtűzelésű volt,és később az lett átalakítva fatűzelésűre.Többek között ezért is cseréljük most le.
Fogalmam sincsen a teljesítményéről.
De aki szakember megnézi,fűtésszerelő,kéményseprő stb,csodálkoznak,és azt mondják,hogy ők már rengeteg kazánnal találkoztak,de ilyen furcsával még sosem!
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #114927 Dátum: 2012 Október 07, 11:36:11 »

Kész,kiépített,bevált,probléma nélkül műkődő rendszerről van szó,radiátorok méretezése tökéletes,ha kell szaharát csinálok itthon (gázzal).
Csak egy régi,házilag hegesztett,ócska,kis hatásfokú,csúnya,nem gazdaságos sokat zabáló lemezkazánt szeretnék lecserélni.A két vízcsövet lecsavarozni,meg a kéménycsövet levenni,aztán beemelni a helyére egy másikat.
Akkor a régi kazán teljesítményéből kéne kiindulni.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #114926 Dátum: 2012 Október 07, 11:29:23 »

Szerintem meg aki ebben él, az pontos választ akarna adni egy általános kérdésre. Aki még méregetni se akar, az meg pont akar egy általános választ, amivel majd megindokolhatja, ha nem jól jön össze az eredmény- "valami balfasz azt mondta"... Tudom, hogy nem ilyen vagy, mégis.
A házamat energetikus tanácsa alapján radiátoroztuk be, mégsem működött jól a dolog, mert nem volt helyszíni felmérés az épület sajátosságai szempontjából, nem is szólhattam egy szót sem, hogy egy bazi kazánnal, forró vízzel sem tudtam elérni, hogy ne hűljenek ki a falak. Ma, pár lépést megtéve-amivel kezdeni kellett volna-, már látom, mit kellett volna még jobban csinálni, de legalább nem kell fázni, és a tüzelőből is a fele fogy.
Kicsit olyan a történet, mint a tuning, itt annyi szakértője van, mint a pelyva, de igen ritka kivétel, akinek- még ha ért is hozzá- elsőre bejön a dolog.
Aztán, ha már tudja, mit, hogyan kell, akkor jönnek a hozzáértők leoltani. Wink
Kész,kiépített,bevált,probléma nélkül műkődő rendszerről van szó,radiátorok méretezése tökéletes,ha kell szaharát csinálok itthon (gázzal).
Csak egy régi,házilag hegesztett,ócska,kis hatásfokú,csúnya,nem gazdaságos sokat zabáló lemezkazánt szeretnék lecserélni.A két vízcsövet lecsavarozni,meg a kéménycsövet levenni,aztán beemelni a helyére egy másikat.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #114925 Dátum: 2012 Október 07, 11:21:37 »

Persze,hogy ki tudnám,csak attól akartam megkímélni magamat!

Azt gondoltam,hogy aki ebben él,dolgozik,persze nem egy pontos adatot,de kapásból rá tudja vágni,hogy általában -25% vagy -30% vagy valami.
Szerintem meg aki ebben él, az pontos választ akarna adni egy általános kérdésre. Aki még méregetni se akar, az meg pont akar egy általános választ, amivel majd megindokolhatja, ha nem jól jön össze az eredmény- "valami balfasz azt mondta"... Tudom, hogy nem ilyen vagy, mégis.
A házamat energetikus tanácsa alapján radiátoroztuk be, mégsem működött jól a dolog, mert nem volt helyszíni felmérés az épület sajátosságai szempontjából, nem is szólhattam egy szót sem, hogy egy bazi kazánnal, forró vízzel sem tudtam elérni, hogy ne hűljenek ki a falak. Ma, pár lépést megtéve-amivel kezdeni kellett volna-, már látom, mit kellett volna még jobban csinálni, de legalább nem kell fázni, és a tüzelőből is a fele fogy.
Kicsit olyan a történet, mint a tuning, itt annyi szakértője van, mint a pelyva, de igen ritka kivétel, akinek- még ha ért is hozzá- elsőre bejön a dolog.
Aztán, ha már tudja, mit, hogyan kell, akkor jönnek a hozzáértők leoltani. Wink

Bácsi Győző
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #114924 Dátum: 2012 Október 07, 10:45:51 »

Úgy gondolom,hogy veszek egy öttagos öntöttvas kazán,az tud olyan 30kW-ot.
Szerintem nem lesz gond,ha esetleg valami durva hidegekben,nagy mínuszokban kevés lenne,akkor még mindig rá tudok segíteni a gázkazánnal,vagy teljesen gázzal fűteni.A gázkazán teljesítményével nem volt gond,az simán vitte a rendszert.
ez logikusnak hangzik. én ugyan nem vagyok épületgépész, de ha mindkét rendszert tudod használni egyszerre, akkor elég lehet valóban az általános hidegre optimális  kazánt választani és a kiugró hidegben mindkettőt egyszerre használni
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #114923 Dátum: 2012 Október 07, 10:41:41 »

így van. Vilinek igaza van, hogy fent rosszabb szokott lenni a szigetelés, felfelé jobban hűlnek a felületek ráadásul fent több is van mint lent, szóval ne csak a légköbméter számítson, hanem az összes hülő felület
Úgy gondolom,hogy veszek egy öttagos öntöttvas kazán,az tud olyan 30kW-ot.
Szerintem nem lesz gond,ha esetleg valami durva hidegekben,nagy mínuszokban kevés lenne,akkor még mindig rá tudok segíteni a gázkazánnal,vagy teljesen gázzal fűteni.A gázkazán teljesítményével nem volt gond,az simán vitte a rendszert.
1303LS
« Hozzászólás #114922 Dátum: 2012 Október 07, 10:40:33 »

így van. Vilinek igaza van......
Ne mááá.... Véged van, regggelj ki.   Grin Grin Grin
Oldalak: 1 ... 668 669 670 671 672 [673] 674 675 676 677 678 ... 3547
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.168 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.