www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Október 30, 22:25:30
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921354
Hozzaszólás
218
Témában írta
1615
Felhasználó
Legújabb tag:
August
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Szóljatok ide
Oldalak:
1
...
137
138
139
140
141
[
142
]
143
144
145
146
147
...
3546
Szerző
Téma: Szóljatok ide (Megtekintve 30622896 alkalommal)
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136199 Dátum:
2016 Szeptember 05, 09:35:39 »
Idézetet írta: gas - 2016 Szeptember 05, 09:11:52
tdi motor főtengelyjeladóra kötnék g2 benzines fordulatszámmérőt,
nem találok d fordulatszámmérőt, vagy csak 60000-t komplett t3 műszerfalat
Főtengely jeladó 1 fordulat 1 jel.
Gyújtásjel 1 főtengelyfordulat FÉL jel.
Ezért kevés az állíthatósági tartomány.
Műszert szedd szét és azt mókold, ha nincs más megoldás.
Vagy vegyél rendes kocsit, azokban benzinmotor van.
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136198 Dátum:
2016 Szeptember 05, 09:11:52 »
Idézetet írta: 1303LS - 2016 Szeptember 05, 06:36:18
Ne a jeladó vezetékébe kösd, hanem szedd szét a műszert és a gyári potival kösd sorosan.
Bár az is kérdés, hogy mitől mutat ennyire rossz értéket, valami beteg lesz ott.
tdi motor főtengelyjeladóra kötnék g2 benzines fordulatszámmérőt,
nem találok d fordulatszámmérőt, vagy csak 60000-t komplett t3 műszerfalat
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
zsozsy
Hozzászólások: 3645
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136197 Dátum:
2016 Szeptember 05, 07:39:53 »
Idézetet írta: Zoli - 2016 Szeptember 04, 21:11:29
A poti szomszédos lábait felesleges összekötni, mert ha odatekered, akkor úgyis "összezár" Ha kkét potit akartsz sorba kötni, akkor az egyik középsőn be... áhh inkább berajzolom.
Ne zavard mán össze.
1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136196 Dátum:
2016 Szeptember 05, 06:36:18 »
Idézetet írta: gas - 2016 Szeptember 04, 23:38:29
Köszönöm, majd egyik délután tesztelek
Ne a jeladó vezetékébe kösd, hanem szedd szét a műszert és a gyári potival kösd sorosan.
Bár az is kérdés, hogy mitől mutat ennyire rossz értéket, valami beteg lesz ott.
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136195 Dátum:
2016 Szeptember 04, 23:38:29 »
Idézetet írta: Zoli - 2016 Szeptember 04, 21:17:16
<beszúrt kép törölve>
Köszönöm, majd egyik délután tesztelek
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Zoli
Hozzászólások: 8690
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136194 Dátum:
2016 Szeptember 04, 21:17:16 »
Idézetet írta: Zoli - 2016 Szeptember 04, 21:11:29
Rakjatok már be egy gyári bekötést, mert nem értem, mi köze a fordulatszámnak egy változtatható ellenálláshoz, mert így bekötve ez nem potméter.
Gas:
A poti szomszédos lábait felesleges összekötni, mert ha odatekered, akkor úgyis "összezár" Ha kkét potit akartsz sorba kötni, akkor az egyik középsőn be... áhh inkább berajzolom.
http://hapsi96.blogspot.hu/
Zoli
Hozzászólások: 8690
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136193 Dátum:
2016 Szeptember 04, 21:11:29 »
Rakjatok már be egy gyári bekötést, mert nem értem, mi köze a fordulatszámnak egy változtatható ellenálláshoz, mert így bekötve ez nem potméter.
Gas:
A poti szomszédos lábait felesleges összekötni, mert ha odatekered, akkor úgyis "összezár" Ha kkét potit akartsz sorba kötni, akkor az egyik középsőn be... áhh inkább berajzolom.
A fordulatszámmérő pedig (én úgy tudom) impulzus alapján működik. Tehát minden négyhengeresen ugyan azt kéne mutatnia a négyhengeresre valónak.
«
Utoljára szerkesztve: 2016 Szeptember 04, 21:21:56 írta Zoli
»
http://hapsi96.blogspot.hu/
Imrüs
Hozzászólások: 2990
www.matraveteran.uw.hu
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136192 Dátum:
2016 Szeptember 04, 17:30:46 »
Idézetet írta: gas - 2016 Szeptember 04, 16:06:46
Igen
Hmm... szerintem ez esetben az impulzusok száma nem, csak azok jelerőssége fog változni
"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
zsozsy
Hozzászólások: 3645
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136191 Dátum:
2016 Szeptember 04, 16:58:26 »
Idézetet írta: gas - 2016 Szeptember 04, 16:50:27
Köszönöm
Szívesen!
1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136190 Dátum:
2016 Szeptember 04, 16:50:27 »
Idézetet írta: zsozsy - 2016 Szeptember 04, 16:24:45
Mondjuk.
Köszönöm
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
zsozsy
Hozzászólások: 3645
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136189 Dátum:
2016 Szeptember 04, 16:24:45 »
Idézetet írta: gas - 2016 Szeptember 04, 16:12:17
Móricka "b" így?
https://goo.gl/photos/LEFEvsHqZdgqKKA96
Mondjuk.
1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
zsozsy
Hozzászólások: 3645
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136188 Dátum:
2016 Szeptember 04, 16:23:36 »
Idézetet írta: gas - 2016 Szeptember 04, 16:06:46
IgenAz van rá írva, hogy 104, azt mondta az eladó, ha sorba kötöm ez kb annyit tud, mint a 200k-s, az most nem volt a boltban csak 1 hét múlva lett volna
OK! (csak kíváncsi voltam nem-e írtad el)
1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136187 Dátum:
2016 Szeptember 04, 16:12:17 »
Idézetet írta: zsozsy - 2016 Szeptember 04, 15:54:14
Mi az a 104 -es poti? Nem 10k-s?, vagy esetleg 100k-s ra gondoltál? Bekötése egyszerű:fogod a csúszka kivezetést és kösd(forraszd) össze az egyik fix kivezetéssel(mindegy melyikkel). Ez lesz az egyik kivezetés a maradék(másik fix) a másik kivezetés. Másik potinál ugyanezt elvégzed és sorba kötöd.
Móricka "b" így?
https://goo.gl/photos/LEFEvsHqZdgqKKA96
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136186 Dátum:
2016 Szeptember 04, 16:06:46 »
Idézetet írta: abes - 2016 Szeptember 04, 13:48:06
Miért nem raksz a vezetékbe 1 db 200 kOhm-os ellenállást.
Nem vagyok elektronikában ennyire ott, Tippet kaptam, hogy így lehetne megoldani...., az pont 250-et változtatna a fordulaton vagy?
Idézetet írta: Imrüs - 2016 Szeptember 04, 14:03:20
a jeladótól jövő vezetékbe akarod a potit?
Igen
Idézetet írta: zsozsy - 2016 Szeptember 04, 15:54:14
Mi az a 104 -es poti? Nem 10k-s?, vagy esetleg 100k-s ra gondoltál? Bekötése egyszerű:fogod a csúszka kivezetést és kösd(forraszd) össze az egyik fix kivezetéssel(mindegy melyikkel). Ez lesz az egyik kivezetés a maradék(másik fix) a másik kivezetés. Másik potinál ugyanezt elvégzed és sorba kötöd.
Az van rá írva, hogy 104, azt mondta az eladó, ha sorba kötöm ez kb annyit tud, mint a 200k-s, az most nem volt a boltban csak 1 hét múlva lett volna
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
zsozsy
Hozzászólások: 3645
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136185 Dátum:
2016 Szeptember 04, 15:54:14 »
Idézetet írta: gas - 2016 Szeptember 04, 12:37:01
Üdv!
Potméter bekötésében kérnék segítséget.
Tdi :a főtengely jeladójáról a fordulatszám jelet viszem a fordulatszámmérőre,van benn egy poti ezt állítva lehet hangolni,de ez kevés még így is kb 250-el többet mutat, azt a tanácsolták, tegyek egy 200kohm-os pitit a jelvezetékbe így tovább tudom állítani, noo....csak 2 db 104 -es potit kaptam ,azt mondja az elektonyos szaki hogy kössem sorba, van 2 db 3 lábú potméter, ez esetben hogy rakjam a jelvezetékbe, csináltam "mórickarajzot"
a középső a csuszka
https://goo.gl/photos/MSnXXvUi5rDD4F6q7
Mi az a 104 -es poti? Nem 10k-s?, vagy esetleg 100k-s ra gondoltál? Bekötése egyszerű:fogod a csúszka kivezetést és kösd(forraszd) össze az egyik fix kivezetéssel(mindegy melyikkel). Ez lesz az egyik kivezetés a maradék(másik fix) a másik kivezetés. Másik potinál ugyanezt elvégzed és sorba kötöd.
[a csatolmányt egy admin törölte]
«
Utoljára szerkesztve: 2016 Szeptember 04, 16:20:02 írta zsozsy
»
1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Imrüs
Hozzászólások: 2990
www.matraveteran.uw.hu
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136184 Dátum:
2016 Szeptember 04, 14:03:20 »
Idézetet írta: gas - 2016 Szeptember 04, 12:37:01
Üdv!
Potméter bekötésében kérnék segítséget.
Tdi :a főtengely jeladójáról a fordulatszám jelet viszem a fordulatszámmérőre,van benn egy poti ezt állítva lehet hangolni,de ez kevés még így is kb 250-el többet mutat, azt a tanácsolták, tegyek egy 200kohm-os pitit a jelvezetékbe így tovább tudom állítani, noo....csak 2 db 104 -es potit kaptam ,azt mondja az elektonyos szaki hogy kössem sorba, van 2 db 3 lábú potméter, ez esetben hogy rakjam a jelvezetékbe, csináltam "mórickarajzot"
a középső a csuszka
https://goo.gl/photos/MSnXXvUi5rDD4F6q7
a jeladótól jövő vezetékbe akarod a potit?
"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
abes
Hozzászólások: 14989
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136183 Dátum:
2016 Szeptember 04, 13:48:06 »
Idézetet írta: gas - 2016 Szeptember 04, 12:37:01
Üdv!
Potméter bekötésében kérnék segítséget.
Tdi :a főtengely jeladójáról a fordulatszám jelet viszem a fordulatszámmérőre,van benn egy poti ezt állítva lehet hangolni,de ez kevés még így is kb 250-el többet mutat, azt a tanácsolták, tegyek egy 200kohm-os pitit a jelvezetékbe így tovább tudom állítani, noo....csak 2 db 104 -es potit kaptam ,azt mondja az elektonyos szaki hogy kössem sorba, van 2 db 3 lábú potméter, ez esetben hogy rakjam a jelvezetékbe, csináltam "mórickarajzot"
a középső a csuszka
https://goo.gl/photos/MSnXXvUi5rDD4F6q7
Miért nem raksz a vezetékbe 1 db 200 kOhm-os ellenállást.
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136182 Dátum:
2016 Szeptember 04, 12:37:01 »
Üdv!
Potméter bekötésében kérnék segítséget.
Tdi :a főtengely jeladójáról a fordulatszám jelet viszem a fordulatszámmérőre,van benn egy poti ezt állítva lehet hangolni,de ez kevés még így is kb 250-el többet mutat, azt a tanácsolták, tegyek egy 200kohm-os pitit a jelvezetékbe így tovább tudom állítani, noo....csak 2 db 104 -es potit kaptam ,azt mondja az elektonyos szaki hogy kössem sorba, van 2 db 3 lábú potméter, ez esetben hogy rakjam a jelvezetékbe, csináltam "mórickarajzot"
a középső a csuszka
https://goo.gl/photos/MSnXXvUi5rDD4F6q7
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Typ117
Hozzászólások: 18506
1969
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136181 Dátum:
2016 Szeptember 03, 21:04:16 »
Idézetet írta: abes - 2016 Szeptember 03, 14:50:24
Váci bogarasok weboldala teljesen megszűnt?
Van valakinek mentett változat?
egyszer már megszűnt, de aztán újra működött. nincs mentésem, talán menni fog újra
abes
Hozzászólások: 14989
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136180 Dátum:
2016 Szeptember 03, 14:50:24 »
Váci bogarasok weboldala teljesen megszűnt?
Van valakinek mentett változat?
RNIE
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136179 Dátum:
2016 Szeptember 01, 19:30:22 »
Keresek 22.ker-ben kasztnist,aki rá tudna nézni egy törött autóra.
VW T2b
Hozzászólások: 3053
Egon a gyenge 70-330-9994
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136178 Dátum:
2016 Augusztus 31, 08:46:38 »
Idézetet írta: gas - 2016 Augusztus 31, 08:20:14
Alapvetően elég sz@rul fogalmazott §-ok alapján egyedileg értelmezve alkalmazzák a jogszabályokat .
Amikor egy t3 kapcsán a benzinesről D-re átszerelés mikéntjéről érdeklődtem a Közlekedés Felügyelőségnél,
amíg az egyik író-olvasó kolega szabadságon volt addig az ott lévő csak író szerint a ugyanazokat a paragrafusokat felolvasva, nem lehet ilyen át alakítást végezni,2 nappal később az osztályvezető vissza jött, az ő véleménye már más volt,, Ft-ra pontosan megmondta, mennyibe kerülne ....., és mi a menete
Így van ez a legnagyobb baj, hogy ahány kpm-es ügyintéző, annyiféle az értelmezés is, vagy még több, mert akivel éppen kapcsolatban áll az ügyfél, még az az ügyintéző is képes másnapra egy újabb verzióval előállni. pedig szerintem olyan egyszerű, a gyár megadta, hogy 1900 kg, oszt jó napot! De nem, ez Magyarország.
1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2019 Hyundai Ioniq Electric
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136177 Dátum:
2016 Augusztus 31, 08:20:14 »
Idézetet írta: VW T2b - 2016 Augusztus 31, 07:17:32
Hát ja. De akkor sem értem, hogy mi alapján korlátozzák a jogaimat. Kiválasztok egy új autót, amire a gyár 1900 kg-os vontatást ad meg, megveszem itthon a márka képviselettől ezt az új autót, mert nekem ennyi vontatási teljesítményre van szűkségem, aztán a forgalmiba 1500 kg-ot írnak be. Értemén, hogy a temérdek és sokszor értelmetlen, indokolatlan jogszabályok hazájában élünk, de az is szép baleset, hogy a 820 kilós, 40 lovas bogarunk 900 kg-os fékes futót vontathat, Szamócza 1495 kg-os, 60 lovas Westfaliája meg csak 850 kilós fékeset. Szóval van itt kavarodás rendesen, szerintem a kpm-esek se látják át a kesze-kusza jogszabályi hátteret.
Alapvetően elég sz@rul fogalmazott §-ok alapján egyedileg értelmezve alkalmazzák a jogszabályokat .
Amikor egy t3 kapcsán a benzinesről D-re átszerelés mikéntjéről érdeklődtem a Közlekedés Felügyelőségnél,
amíg az egyik író-olvasó kolega szabadságon volt addig az ott lévő csak író szerint a ugyanazokat a paragrafusokat felolvasva, nem lehet ilyen át alakítást végezni,2 nappal később az osztályvezető vissza jött, az ő véleménye már más volt,, Ft-ra pontosan megmondta, mennyibe kerülne ....., és mi a menete
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
VW T2b
Hozzászólások: 3053
Egon a gyenge 70-330-9994
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136176 Dátum:
2016 Augusztus 31, 07:17:32 »
Idézetet írta: szódásbácsi - 2016 Augusztus 30, 20:33:02
Az a baj, hogy ezek a vontatmányos dolgok kb. nyolc (nagyon sokoldalas) jogszabályban vannak szétszórva mindenféle paragrafusok valahányadik bekezdésébe , úgyhogy igencsak bele kell ásnia magát a témába annak, aki teljesen át akarja látni a vonatkozó előírásokat
Hát ja. De akkor sem értem, hogy mi alapján korlátozzák a jogaimat. Kiválasztok egy új autót, amire a gyár 1900 kg-os vontatást ad meg, megveszem itthon a márka képviselettől ezt az új autót, mert nekem ennyi vontatási teljesítményre van szűkségem, aztán a forgalmiba 1500 kg-ot írnak be. Értemén, hogy a temérdek és sokszor értelmetlen, indokolatlan jogszabályok hazájában élünk, de az is szép baleset, hogy a 820 kilós, 40 lovas bogarunk 900 kg-os fékes futót vontathat, Szamócza 1495 kg-os, 60 lovas Westfaliája meg csak 850 kilós fékeset. Szóval van itt kavarodás rendesen, szerintem a kpm-esek se látják át a kesze-kusza jogszabályi hátteret.
1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2019 Hyundai Ioniq Electric
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
szódásbácsi
Hozzászólások: 1284
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136175 Dátum:
2016 Augusztus 30, 20:33:02 »
Idézetet írta: VW T2b - 2016 Augusztus 29, 21:58:23
Magyarországi forgalomba helyezésű a kocsi születése óta. Szerintem a két tengelyes lótifutira nem azért kell "nehézpót jogsi" mert két tengelyes, hanem azért, mert azoknak már valószínűleg több a megengedett legnagyobb össztömege a vontató járművel együtt, mint amit a sima B jogsi "elbír". Tehát még mindig nem a tengelyszám, hanem a megengedett legnagyobb össztömegek összege számít.
Az a baj, hogy ezek a vontatmányos dolgok kb. nyolc (nagyon sokoldalas) jogszabályban vannak szétszórva mindenféle paragrafusok valahányadik bekezdésébe , úgyhogy igencsak bele kell ásnia magát a témába annak, aki teljesen át akarja látni a vonatkozó előírásokat
zsozsy
Hozzászólások: 3645
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136174 Dátum:
2016 Augusztus 30, 19:19:58 »
Idézetet írta: 1303LS - 2016 Augusztus 10, 18:21:01
Hát, ez tényleg ronda.
Ez mán szebb
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1935182
1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
VW T2b
Hozzászólások: 3053
Egon a gyenge 70-330-9994
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136173 Dátum:
2016 Augusztus 29, 21:58:23 »
Idézetet írta: Dadan - 2016 Augusztus 29, 13:34:58
Nem számolják ki sehogy, hanem a típusbizonyítvány alapján műszakiztatják le az autót a vizsgaállomáson.
Ez az általános szabály.
Külföldi autónál előfordul, hogy ugyan az adott típus 1900-at vontathat, azonban a vizsga során - külföldön - a tulajdonos azt kéri, hogy csak 1200-ra vizsgáztassák le, és az szerepeljen a forgalmiban, mert így személyautó jogosítvánnyal is húzhat dupla tengelyes futót, amihez itthon nehézpót jogsi kell akkor is, ha üresen húzod.
Aztán ezt a kocsit, amit 1200-re vizsgáztattak mondjuk Ausztriában, megveszed, és itthon az NKH már eleve csak 1200-ra akarja levizsgáztatni.
Na így fordulhat itthon ez elő.
Magyarországi forgalomba helyezésű a kocsi születése óta. Szerintem a két tengelyes lótifutira nem azért kell "nehézpót jogsi" mert két tengelyes, hanem azért, mert azoknak már valószínűleg több a megengedett legnagyobb össztömege a vontató járművel együtt, mint amit a sima B jogsi "elbír". Tehát még mindig nem a tengelyszám, hanem a megengedett legnagyobb össztömegek összege számít.
«
Utoljára szerkesztve: 2016 Augusztus 29, 22:04:25 írta VW T2b
»
1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2019 Hyundai Ioniq Electric
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136172 Dátum:
2016 Augusztus 29, 18:26:54 »
Idézetet írta: Dadan - 2016 Augusztus 29, 18:19:38
A kg értékeket csak példának szántam, azok nem valóságos értékek.
A másik részét egy osztrák faszitól tudom, illetve pont egy ilyen miatt "minősítették vissza" az egyik barátom Multivanját az NKH-nál.
Mégegyszer el kellett vinni vizsgára vonóhorgos cég szakvéleményével (igazolással), hogy a valóban megengedett legnagyobb tömeget húzhassa.
Hülye németeknél emlékszem talán valami 2800kg-ra, de lehet, hogy teljesen rosszul.
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136171 Dátum:
2016 Augusztus 29, 18:19:38 »
Idézetet írta: 1303LS - 2016 Augusztus 29, 17:58:41
Az én példám is pont ilyen lehetett. Teljesen gyári horog (még felrakva sem volt sose). Meg még az is lehet, hogy valami 3,5T-nál kisebb kategória is van náluk talán, de nem vagyok benne biztos és ahhoz pászintják a vontathatóságot. NKH pedig - külön hivatalos vizsgálat nélkül - csak azt írhatja be ami a német forgalmiban volt, hiszen neki csak az az egyetlen hivatalos papírja van honosítani.
A kg értékeket csak példának szántam, azok nem valóságos értékek.
A másik részét egy osztrák faszitól tudom, illetve pont egy ilyen miatt "minősítették vissza" az egyik barátom Multivanját az NKH-nál.
Mégegyszer el kellett vinni vizsgára vonóhorgos cég szakvéleményével (igazolással), hogy a valóban megengedett legnagyobb tömeget húzhassa.
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136170 Dátum:
2016 Augusztus 29, 17:58:41 »
Idézetet írta: Dadan - 2016 Augusztus 29, 13:34:58
Nem számolják ki sehogy, hanem a típusbizonyítvány alapján műszakiztatják le az autót a vizsgaállomáson.
Ez az általános szabály.
Külföldi autónál előfordul, hogy ugyan az adott típus 1900-at vontathat, azonban a vizsga során - külföldön - a tulajdonos azt kéri, hogy csak 1200-ra vizsgáztassák le, és az szerepeljen a forgalmiban, mert így személyautó jogosítvánnyal is húzhat dupla tengelyes futót, amihez itthon nehézpót jogsi kell akkor is, ha üresen húzod.
Aztán ezt a kocsit, amit 1200-re vizsgáztattak mondjuk Ausztriában, megveszed, és itthon az NKH már eleve csak 1200-ra akarja levizsgáztatni.
Na így fordulhat itthon ez elő.
Az én példám is pont ilyen lehetett. Teljesen gyári horog (még felrakva sem volt sose). Meg még az is lehet, hogy valami 3,5T-nál kisebb kategória is van náluk talán, de nem vagyok benne biztos és ahhoz pászintják a vontathatóságot. NKH pedig - külön hivatalos vizsgálat nélkül - csak azt írhatja be ami a német forgalmiban volt, hiszen neki csak az az egyetlen hivatalos papírja van honosítani.
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136169 Dátum:
2016 Augusztus 29, 13:34:58 »
Idézetet írta: VW T2b - 2016 Augusztus 29, 12:11:44
Sporttársaim! Valaki hozzá értő árulja már el legyen szíves, hogy pontosan mi alapján számolják ki, adják meg vonóhorgos autónál a max. vontatható tömeget fékes pótkocsinál? Német táblázat szerint a Mercedes-Benz E300 tádé 1900 kg-os, más verziót ehhez fel se ad az oldal, mindezek ellenére 1500 szerepel a forgalmiban. A vicc, hogy a jóval kisebb, könnyebb 50 lovas kisbuszom is vontathat ennyit.
Nem újdonság, hogy az okmányirodákban alkalmanként azt írnak be amit ők kitalálnak, de mégse tetszik a dolog, hogy saját elhatározásból korlátozzák a jogaimat/dolgaimat.
Nem számolják ki sehogy, hanem a típusbizonyítvány alapján műszakiztatják le az autót a vizsgaállomáson.
Ez az általános szabály.
Külföldi autónál előfordul, hogy ugyan az adott típus 1900-at vontathat, azonban a vizsga során - külföldön - a tulajdonos azt kéri, hogy csak 1200-ra vizsgáztassák le, és az szerepeljen a forgalmiban, mert így személyautó jogosítvánnyal is húzhat dupla tengelyes futót, amihez itthon nehézpót jogsi kell akkor is, ha üresen húzod.
Aztán ezt a kocsit, amit 1200-re vizsgáztattak mondjuk Ausztriában, megveszed, és itthon az NKH már eleve csak 1200-ra akarja levizsgáztatni.
Na így fordulhat itthon ez elő.
Typ117
Hozzászólások: 18506
1969
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136168 Dátum:
2016 Augusztus 29, 13:28:20 »
Idézetet írta: VW T2b - 2016 Augusztus 29, 12:41:56
Gyári, ezzel jött világra ez az autó, tehát 1900 kg-os, mert ehhez a típushoz csak ez az egy fajta gyári létezik, létezett. Szóval emiatt nem értem hogyan lett 1500, pontosabban 1522 kg. Alighanem itt is az lesz, mint a bogárnál. Ott is hülyeséget írtak a forgalmiba, hiába szóltam, hiába vittem az eredeti (az első magyar) forgalmi engedélyt. Aztán levél az anyacéghez, majd onnan vissza a hivatalos válasz és láss csodát, nekem lett igazam. Állíthatták ki az új forgalmi engedélyt.
szerintem itt is egy hivatalos levél kellene a magyar Mercedes képviselettől, hogy minek kéne a magyar forgalmiban szerepelni. szerintem a német csak támpont lehet, mert eltérhet a jogszabályi környezet
VW T2b
Hozzászólások: 3053
Egon a gyenge 70-330-9994
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136167 Dátum:
2016 Augusztus 29, 12:41:56 »
Idézetet írta: 1303LS - 2016 Augusztus 29, 12:23:40
Van számítás rá, valamelyik horgos oldalán is megtalálod.
Ez az elméleti maximumot mutatja, ha ennél kevesebb ír a kocsi típusbizonyítványa, vagy maga a horog típusbizonyítványa, akkor az lesz a mérvadó. De lehet fordítva is, mint nálad. Nemrég a német forgalmi szerint 1000kg, volt beírva valamire, és egy ugyanolyan típusú magyar kocsi forgalmijában pedig 1430kg.
Gyári, ezzel jött világra ez az autó, tehát 1900 kg-os, mert ehhez a típushoz csak ez az egy fajta gyári létezik, létezett. Szóval emiatt nem értem hogyan lett 1500, pontosabban 1522 kg. Alighanem itt is az lesz, mint a bogárnál. Ott is hülyeséget írtak a forgalmiba, hiába szóltam, hiába vittem az eredeti (az első magyar) forgalmi engedélyt. Aztán levél az anyacéghez, majd onnan vissza a hivatalos válasz és láss csodát, nekem lett igazam. Állíthatták ki az új forgalmi engedélyt.
1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2019 Hyundai Ioniq Electric
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136166 Dátum:
2016 Augusztus 29, 12:23:40 »
Idézetet írta: VW T2b - 2016 Augusztus 29, 12:11:44
Sporttársaim! Valaki hozzá értő árulja már el legyen szíves, hogy pontosan mi alapján számolják ki, adják meg vonóhorgos autónál a max. vontatható tömeget fékes pótkocsinál? Német táblázat szerint a Mercedes-Benz E300 tádé 1900 kg-os, más verziót ehhez fel se ad az oldal, mindezek ellenére 1500 szerepel a forgalmiban. A vicc, hogy a jóval kisebb, könnyebb 50 lovas kisbuszom is vontathat ennyit.
Nem újdonság, hogy az okmányirodákban alkalmanként azt írnak be amit ők kitalálnak, de mégse tetszik a dolog, hogy saját elhatározásból korlátozzák a jogaimat/dolgaimat.
Van számítás rá, valamelyik horgos oldalán is megtalálod.
Ez az elméleti maximumot mutatja, ha ennél kevesebb ír a kocsi típusbizonyítványa, vagy maga a horog típusbizonyítványa, akkor az lesz a mérvadó. De lehet fordítva is, mint nálad. Nemrég a német forgalmi szerint 1000kg, volt beírva valamire, és egy ugyanolyan típusú magyar kocsi forgalmijában pedig 1430kg.
VW T2b
Hozzászólások: 3053
Egon a gyenge 70-330-9994
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136165 Dátum:
2016 Augusztus 29, 12:11:44 »
Sporttársaim! Valaki hozzá értő árulja már el legyen szíves, hogy pontosan mi alapján számolják ki, adják meg vonóhorgos autónál a max. vontatható tömeget fékes pótkocsinál? Német táblázat szerint a Mercedes-Benz E300 tádé 1900 kg-os, más verziót ehhez fel se ad az oldal, mindezek ellenére 1500 szerepel a forgalmiban. A vicc, hogy a jóval kisebb, könnyebb 50 lovas kisbuszom is vontathat ennyit.
Nem újdonság, hogy az okmányirodákban alkalmanként azt írnak be amit ők kitalálnak, de mégse tetszik a dolog, hogy saját elhatározásból korlátozzák a jogaimat/dolgaimat.
1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2019 Hyundai Ioniq Electric
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
mikrobi
Hozzászólások: 2180
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136164 Dátum:
2016 Augusztus 24, 21:18:45 »
köszi.. vettem egyet
Idézetet írta: sleepAIR - 2016 Augusztus 22, 10:04:39
kölcsön oda tudom adni
VW T2b
Hozzászólások: 3053
Egon a gyenge 70-330-9994
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136163 Dátum:
2016 Augusztus 24, 08:41:05 »
Idézetet írta: Vagabond - 2016 Augusztus 23, 14:18:56
Igy meg pláne nem értem,miért kellett szétvágni az anyósoldalt?
Mindig az életmentés az első. Vélhetően nem fértek hozzá a sérülthöz a roncsolódott jobb oldali ajtó és B oszlop miatt, ahogy írták ugye életveszélyesen sérült a sofőr. A kiemelés előtt rögzíteni kell a nyakcsigolyát, ki kell szabadítani a beszorult végtagokat, vagy magát a testet, stb. Jó okuk lehetett a tűzoltóknak, hogy átvágták a lemezeket. A bal ajtónyíláson egyszerűen nem tudták volna további sérülés okozása nélkül kiszabadítani az embert. Szerintem.
1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2019 Hyundai Ioniq Electric
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
ABF-932
Hozzászólások: 10123
A bogaras külső buszos szívet takar
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136162 Dátum:
2016 Augusztus 23, 18:59:53 »
Idézetet írta: abes - 2016 Augusztus 23, 14:11:31
"Bogárhátú csapódott BKV-busznak
2016. augusztus 23., kedd 10:47
[Lánglovagok.hu] BELFÖLD
Sztem nem volt bekötve, a bal oldal és az eleje szinte sértetlen az autónak.
És tényleg, mert ott lóg az öv az oszlop mellett. Az utasfülke szinte sértetlen.
Bácsi Győző
abes
Hozzászólások: 14989
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136161 Dátum:
2016 Augusztus 23, 18:30:14 »
Idézetet írta: stonemen - 2016 Augusztus 23, 18:01:20
Tazoli bogara hasonló...
Ja, csak hasonló.
Typ117
Hozzászólások: 18506
1969
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #136160 Dátum:
2016 Augusztus 23, 18:08:59 »
Idézetet írta: stonemen - 2016 Augusztus 23, 18:01:20
Tazoli bogara hasonló...
vett egy újat? az övé világos ezüstszürke volt, és még német gyártmány nem? ez meg gyári mexikói barnás-szürkének tűnik nekem, 1-2 éves rendszámmal
Oldalak:
1
...
137
138
139
140
141
[
142
]
143
144
145
146
147
...
3546
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Szóljatok ide
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...