www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 27, 21:59:09
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921223
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
270
271
272
273
274
[
275
]
276
277
278
279
280
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3401961 alkalommal)
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11324 Dátum:
2010 Október 11, 18:09:19 »
Szombaton meg ma Stunt hengerfejének szívócsatornáját másoltam át az én hengerfejeimre. (Nyilván az enyémek picit visszafogottabbak lesznek, mint a Tims féle fejek, mert a szelepek is kisebbek, meg messze is vagyok az amcsi guruktól)
Érdekes, hogy a csatorna belső felületének 50%-hoz hozzá sem nyúltak. (Persze a 043 fejek csatornái eleve nem rosszak) Viszont ahonnan kivettek, onnan ha én is csak egy picit is kiszedek, már 5-10-20%-kal többet látok a szívónyíláson át a szeleptányérból. Most van egy hengerfejem, amiből az egyik járat még a régi, a másik 90%-ban kész. Ha benézek a szívónyíláson, akkor pont kétszer annyit látok a szeleptányérból a túrt oldalon, mint az érintetlenen... De ehhez a művelethez a szelepvezetőket azért ki kellett fúrnom...
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11323 Dátum:
2010 Október 11, 18:00:23 »
Milyen tőkéid voltak? Széria typ4? Könnyű typ4? Vagy át volt perselyezve typ1 tőkére a blokk?
Idézetet írta: ratro - 2010 Október 11, 17:25:41
Azért írtam a végére, hogy saját tapasztalat. Nekem kicsit többet ment, de elnyalt 3 stöcnit és 2 tengelyt. Rugó kuka.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
ratro
Hozzászólások: 4513
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11322 Dátum:
2010 Október 11, 17:25:41 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Október 11, 16:45:10
Ekkora baj nincs. Nagyon kevés jött le a tőkékről, a motor meg nem ment szűrő nélkül soha, egyébként is keveset ment, így elméletileg nem kerül kosz a csapágyakba. Kevés fém volt az olajban.
Én azt mondanám nem kell széthúzni, amit lehet át kell mosni, új tőkék, a tengely sértetlen (de azért mégegyszer jól meg kell nézni a bütykök tetejét).
Nem tudom mit gondoljak a dupla rugóról, nem értek a typ4-eshez, egy ilyen 300 körüli tengely esetében a typ1-es motornak mindenképpen kell a dupla rugó, nem tudom a typ4 rugó mennyivel erősebb és a nagy szelep mennyivel nehezebb.
Azért írtam a végére, hogy saját tapasztalat. Nekem kicsit többet ment, de elnyalt 3 stöcnit és 2 tengelyt. Rugó kuka.
Sagaris
Hozzászólások: 2302
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11321 Dátum:
2010 Október 11, 16:53:47 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Október 11, 16:45:29
Fel, az ott teljesen azonos.
Kösz, ez volt a lényeg.
1961 VW1200 DeLuxe
http://www.vulture.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11320 Dátum:
2010 Október 11, 16:45:29 »
Idézetet írta: Sagaris - 2010 Október 11, 15:51:23
i és sima közti különbség? i-re sima szÍvócsonk felmegy?
Fel, az ott teljesen azonos.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11319 Dátum:
2010 Október 11, 16:45:10 »
Idézetet írta: ratro - 2010 Október 11, 16:31:20
Én már most megredelném a 8 stöcnit, az új vezértengelyt és kihajítanám a dupla rugót. Motor szét, olajfuratok kitakarít, mert a következő a nyugvócsapágy lresz. Saját tapasztalat.
Ekkora baj nincs. Nagyon kevés jött le a tőkékről, a motor meg nem ment szűrő nélkül soha, egyébként is keveset ment, így elméletileg nem kerül kosz a csapágyakba. Kevés fém volt az olajban.
Én azt mondanám nem kell széthúzni, amit lehet át kell mosni, új tőkék, a tengely sértetlen (de azért mégegyszer jól meg kell nézni a bütykök tetejét).
Nem tudom mit gondoljak a dupla rugóról, nem értek a typ4-eshez, egy ilyen 300 körüli tengely esetében a typ1-es motornak mindenképpen kell a dupla rugó, nem tudom a typ4 rugó mennyivel erősebb és a nagy szelep mennyivel nehezebb.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
ratro
Hozzászólások: 4513
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11318 Dátum:
2010 Október 11, 16:31:20 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 Október 11, 12:02:15
Egyelőre ennyi, aki akar röhögjön, aki akar tanuljon belőle
Én már most megredelném a 8 stöcnit, az új vezértengelyt és kihajítanám a dupla rugót. Motor szét, olajfuratok kitakarít, mert a következő a nyugvócsapágy lresz. Saját tapasztalat.
Sagaris
Hozzászólások: 2302
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11317 Dátum:
2010 Október 11, 15:51:23 »
Idézetet írta: Maresz - 2010 Október 11, 15:50:30
kb......mire vagy kiváncsi még?
amugy az ö h feje nem 1.6 i jé
csak egy mexikoi 1,6os sima
i és sima közti különbség? i-re sima szÍvócsonk felmegy?
1961 VW1200 DeLuxe
http://www.vulture.hu
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11316 Dátum:
2010 Október 11, 15:50:30 »
Idézetet írta: Sagaris - 2010 Október 11, 15:46:42
Ennyi a különbség?
kb......mire vagy kiváncsi még?
amugy az ö h feje nem 1.6 i jé
csak egy mexikoi 1,6os sima
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Sagaris
Hozzászólások: 2302
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11315 Dátum:
2010 Október 11, 15:46:42 »
Idézetet írta: Maresz - 2010 Október 11, 15:44:23
én raktam össze....jeladó van benne mrnrt meg szimeringes a szelepszár
Ennyi a különbség?
1961 VW1200 DeLuxe
http://www.vulture.hu
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11314 Dátum:
2010 Október 11, 15:44:23 »
Idézetet írta: Sagaris - 2010 Október 11, 15:05:40
Egy 95ös mexikói 1600os hengerfeje mennyiben különbözik egy némettől? Csereszabatos mondjuk a szÍvócsonk? Tehát egy mexikói fejre jó lehet egy német és fordÍtva? Asszem SID-nek is mexikóiak vannak.
Nekem első ránézésre annak tűntek.
én raktam össze....jeladó van benne mrnrt meg szimeringes a szelepszár
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Sagaris
Hozzászólások: 2302
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11313 Dátum:
2010 Október 11, 15:05:40 »
Egy 95ös mexikói 1600os hengerfeje mennyiben különbözik egy némettől? Csereszabatos mondjuk a szÍvócsonk? Tehát egy mexikói fejre jó lehet egy német és fordÍtva? Asszem SID-nek is mexikóiak vannak.
Nekem első ránézésre annak tűntek.
1961 VW1200 DeLuxe
http://www.vulture.hu
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11312 Dátum:
2010 Október 11, 12:22:57 »
Idézetet írta: Bill - 2010 Október 11, 12:20:45
Azért az örömteli, hogy óriási bajok nem látszanak, reméljük nem lesz ennél nagyobb problémád soha ezzel a motorral!
lényeg, hogy a blokkot ne kelljen széthúzni. A tőke dolog remélhetőleg nem megy (ment) a tengely kárára. elgondolkodtató a dupla rugó is, de fordulathoz mégis csak kéne.
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11311 Dátum:
2010 Október 11, 12:20:53 »
Idézetet írta: gsattila - 2010 Október 11, 12:08:50
Én röhögni magamon tudok a legjobban. (amikor a sírás már nem megy
)
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11310 Dátum:
2010 Október 11, 12:20:45 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 Október 11, 12:02:15
Múlt héten végre eljutottunk oda, hogy lecsontoztuk a typ4-et, szombaton ki is került a kocsiból, van némi fejlemény. ...
Azért az örömteli, hogy óriási bajok nem látszanak, reméljük nem lesz ennél nagyobb problémád soha ezzel a motorral!
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11309 Dátum:
2010 Október 11, 12:08:50 »
Én röhögni magamon tudok a legjobban. (amikor a sírás már nem megy
)
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 Október 11, 12:02:15
Egyelőre ennyi, aki akar röhögjön, aki akar tanuljon belőle
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11308 Dátum:
2010 Október 11, 12:02:15 »
Múlt héten végre eljutottunk oda, hogy lecsontoztuk a typ4-et, szombaton ki is került a kocsiból, van némi fejlemény. A két nyugtalanító jelenség a kopogás és a sorjás olaj volt. Rengeteget agyaltunk, és a hengerfejek lehúzása után bebizonyosodott, hogy nem is feltétlen hülyeségeket.
1, A kopogásért az a henger felelős, amelyiknél beletört a gyertyapersely a hengerfejbe..hiba volt visszarakni a gyertyát, ugyanis a tekergetés (és valószínű melegedés-hülés) hatására a persely alsó része bekandikált az égéstérbe, amit a dugó szépen megevett, ennek a hangját hallottuk. Első blikkre sérülés nem látszik, olyan keveset járt, hogy a fémdarabokat sem dolgozta el, megtalálhatók a szelep és a dugó felületén is, alig-alig beverődve. Elvileg ez nem gáz, ki kell pucolni és rendben vagyunk, a hengerbe szerencsére nem jutott szmötyi. (Melák elmélete bejött)
2, Mindez azonban nem ad magyarázatot a sorjás olajra..úgyhogy kihúztuk az olajpumpát is (ezt én álmodtam meg). Jó ötletnek bizonyult, ugyanis a vezértműtengely 2 csavarja hangyaf@sznyit, de beleért a pumpa házába (nem lett elég levéve belőle anno). vélhetően az első indítás megoldotta ezt a problémát, 1mm alatti difiről beszélünk, de tisztán látszik a kopás, úh a sorja is magyarázható.
Viszont a kopogás diagnosztizálásakor ki lettek szedve a nyomórudak és tőkék, most ezt megtettük a másik oldalon is..sajnos a stöclik elég viseletesnek látszanak, Andris szerint anyaghiba, én tapasztalat híján nemtom eldönteni, de sztem se normális a kopás. A tetején és az oldalán is vannak kis pöttyök, amikben megakad az ember körme..olyan, mintha jönne le róla az edzés. Ez jelenleg még semmi problémát nem okozott, de a jövőre nézve nem túl bíztató..megmutatom egy pár okosnak, de ha már így szét van kapva minden, nem kapkodom el az újbóli összerakást. Az tény, hogy Meláké 60e km után se néz ki így
Egyelőre ennyi, aki akar röhögjön, aki akar tanuljon belőle
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11307 Dátum:
2010 Október 11, 11:43:50 »
Idézetet írta: somci - 2010 Október 10, 22:48:13
Mellesleg hova rakják a vízhűtő radiátort az ilyen átalakításoknál?
bogárnál leginkább a csomagtartóba, vagy a hátsó ülés helyére szokták rakni (és az oldalablakokról gégecsővel kapja a levegőt), nagyon ritka az igényes megoldás, nehéz úgy megcsinálni, hogy ne lehessen látni
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11306 Dátum:
2010 Október 10, 23:21:15 »
Idézetet írta: somci - 2010 Október 10, 22:48:13
Mellesleg hova rakják a vízhűtő radiátort az ilyen átalakításoknál?
Abban a T1-esben, amit Spa-ban láttunk oldalt volt, a légbeömlőn jött rá a levegő és dupla venti volt rajta. Nagyon profin meg volt csinálva, kívülről nem is látszott.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11305 Dátum:
2010 Október 10, 23:18:53 »
Idézetet írta: somci - 2010 Október 10, 22:48:13
Mellesleg hova rakják a vízhűtő radiátort az ilyen átalakításoknál?
potkerékzseb.....pl
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11304 Dátum:
2010 Október 10, 22:48:13 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2010 Október 10, 22:13:02
subaru motor
Mellesleg hova rakják a vízhűtő radiátort az ilyen átalakításoknál?
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11303 Dátum:
2010 Október 10, 22:22:32 »
Ez az! Subaru motor, bogárhang mp3-ból
Idézetet írta: Pityubácsi - 2010 Október 10, 22:13:02
subaru motor
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11302 Dátum:
2010 Október 10, 22:13:02 »
Idézetet írta: somci - 2010 Október 10, 22:07:59
barbárságból / ha több erő kell, jobb megoldás is gondolom...
subaru motor
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11301 Dátum:
2010 Október 10, 22:07:59 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Október 10, 21:44:26
De nem fél méteres szívócsővel. Finomabbra lehet állítani a karbit egy relative rövid csőnél és jól túl kell dúsítani hosszabb csőnél...
Köszönöm a felvilágosítást!
Mellesleg találtam már olyat is, hogy ebből a karbiból tettek fel kettőt, amolyan PDSIT módra. Ausztrálok. Eredményt nem tudok. Ez már azért egy kicsit sok a barbárságból / ha több erő kell, jobb megoldás is gondolom...
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11300 Dátum:
2010 Október 10, 21:44:26 »
Idézetet írta: somci - 2010 Október 10, 20:49:29
Mellesleg nem lehet olyan szar a karbi, hogyha a R5GT turbo 1.4-es motorja 110, majd 118 lovat tudott.
De nem fél méteres szívócsővel. Finomabbra lehet állítani a karbit egy relative rövid csőnél és jól túl kell dúsítani hosszabb csőnél...
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
petoki
Hozzászólások: 137
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11299 Dátum:
2010 Október 10, 21:30:19 »
Idézetet írta: Mákos - 2010 Október 10, 19:40:38
http://vwforum.vwforum.ro/lofiversion/index.php?t3412.html
1200 tuning, érdekes írás.
érdekes hát nem értek belölle egy kukkot se.
"Ebben a garázsban csak egy bogárnak van hely" felkiáltással lecsaptam a legyet!
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11298 Dátum:
2010 Október 10, 20:49:29 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Október 10, 18:00:42
Fogalmam sincs. A kis solex talán jobb lehet, de gyengébb is a motor miatta.
Gondoltam, hogy ingoványos a kérdés, de ez akkor azt jelentheti, hogy egy szériához közelibb motorral lehet használni, mint a Holley-t. Ráadásul megmarad az intercooler lehetősége, ha elborulna az agyunk. Mellesleg nem lehet olyan szar a karbi, hogyha a R5GT turbo 1.4-es motorja 110, majd 118 lovat tudott.
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11297 Dátum:
2010 Október 10, 19:40:38 »
http://vwforum.vwforum.ro/lofiversion/index.php?t3412.html
1200 tuning, érdekes írás.
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
Süni
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11296 Dátum:
2010 Október 10, 19:14:32 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Október 10, 14:51:20
Az állandó nyomás azt jelenti, hogy a tolattyú nincs közvetlen kapcsolatban a gázbowdennel, hanem a nyomás emeli és ejti le a szívócső légsebesség (tulképpen nyomás) függvényében. Akár mekkora gázt adsz, a tolattyú csak adott mértékben emelkedik fel. A tolattyú csillapítása pedig ezesetben olajos, a mkp.-ok karbijainál meg levegős, vagy semilyen.
Azért jó, mert pontosabb a keverési képe (ha jól van beállítva és jó állapotú), nincsenek átmeneti állapotai, stb. Néha még gyorsítószivattyúja sincs, mert hirtelen nem tudsz gázt adni, hiszen a tolattyú nem emelkedik fel azonnal.
Így viszont nem alkalmatlan "sportolásra"?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11295 Dátum:
2010 Október 10, 18:00:42 »
Idézetet írta: somci - 2010 Október 10, 17:01:05
És szerinted ha összehasonlítjuk ezt a szívott Holley-s, és egy nyomott Solex 32 dis karbis megoldást, melyik jön ki jobban fogyasztásilag? Minden egyéb körülmény azonos. Tegyük fel 1,6-os motor, hozzá illő turbóval, daily drivernek építve, nem gyorsulásra.
Csak egy hozzávetőleges szám érdekelne, ugyanis erről még nem találtam adatot. Szeretik elhallgatni...
Fogalmam sincs. A kis solex talán jobb lehet, de gyengébb is a motor miatta.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11294 Dátum:
2010 Október 10, 17:01:05 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Október 10, 14:44:31
Egyben azonban mindenki egyetért: a Holley adjust-a-jet karbival nagyon sokat fogyaszt. Akár a 350 cfm akár az 500 cfm karbit nézzük.
És szerinted ha összehasonlítjuk ezt a szívott Holley-s, és egy nyomott Solex 32 dis karbis megoldást, melyik jön ki jobban fogyasztásilag? Minden egyéb körülmény azonos. Tegyük fel 1,6-os motor, hozzá illő turbóval, daily drivernek építve, nem gyorsulásra.
Csak egy hozzávetőleges szám érdekelne, ugyanis erről még nem találtam adatot. Szeretik elhallgatni...
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11293 Dátum:
2010 Október 10, 14:51:20 »
Idézetet írta: Süni - 2010 Október 10, 14:46:46
Az mit jelent, hogy "állandó nyomású"? Főképp miért jó?
Ilyenek voltak a régebbi Mercikben is nem?
Az állandó nyomás azt jelenti, hogy a tolattyú nincs közvetlen kapcsolatban a gázbowdennel, hanem a nyomás emeli és ejti le a szívócső légsebesség (tulképpen nyomás) függvényében. Akár mekkora gázt adsz, a tolattyú csak adott mértékben emelkedik fel. A tolattyú csillapítása pedig ezesetben olajos, a mkp.-ok karbijainál meg levegős, vagy semilyen.
Azért jó, mert pontosabb a keverési képe (ha jól van beállítva és jó állapotú), nincsenek átmeneti állapotai, stb. Néha még gyorsítószivattyúja sincs, mert hirtelen nem tudsz gázt adni, hiszen a tolattyú nem emelkedik fel azonnal.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Süni
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11292 Dátum:
2010 Október 10, 14:46:46 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Október 10, 14:41:22
Ez Stromberg állandó nyomású karbi.
A Speedwell cég csinált ehhez nagyon hasonló elrendezést, két Stromberggel és lapos, álló levegőszűrővel. Egy olyan (eredeti) készlet ára annyi, mint egy weberes jó motor, kompletten.
Az mit jelent, hogy "állandó nyomású"? Főképp miért jó?
Ilyenek voltak a régebbi Mercikben is nem?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11291 Dátum:
2010 Október 10, 14:44:31 »
Idézetet írta: somci - 2010 Október 10, 10:46:57
Ki az, aki nem kíváncsi...
Azt olvastam róluk, hogy jó cuccokat adnak, de kurvára nem tartják be az ígért időpontokat. Úgyhogy a tél lehet, hogy nyár lesz
Egyben azonban mindenki egyetért: a Holley adjust-a-jet karbival nagyon sokat fogyaszt. Akár a 350 cfm akár az 500 cfm karbit nézzük.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11290 Dátum:
2010 Október 10, 14:41:22 »
Idézetet írta: brez - 2010 Október 09, 21:47:59
Ez milyen karbi? Elsőre valami angolnak nézem, roverben, meg haver volvojában láttam hasonlót...
<beszúrt kép törölve>
Ez Stromberg állandó nyomású karbi.
A Speedwell cég csinált ehhez nagyon hasonló elrendezést, két Stromberggel és lapos, álló levegőszűrővel. Egy olyan (eredeti) készlet ára annyi, mint egy weberes jó motor, kompletten.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11289 Dátum:
2010 Október 10, 10:46:57 »
Idézetet írta: callook - 2010 Október 10, 08:40:01
Úgy néz ki, hogy a télen érkezik Sopronba egy Under the deck turbo szett innen:
http://www.lowbugget.com/turbo_new_page_link.html
Már kiváncsi vagyok...
Ki az, aki nem kíváncsi...
Azt olvastam róluk, hogy jó cuccokat adnak, de kurvára nem tartják be az ígért időpontokat. Úgyhogy a tél lehet, hogy nyár lesz
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11288 Dátum:
2010 Október 10, 09:56:37 »
Nem az enyém... Sajnos
Idézetet írta: maxi - 2010 Október 10, 09:42:45
turbós lesz a géped?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11287 Dátum:
2010 Október 10, 09:42:45 »
Idézetet írta: callook - 2010 Október 10, 08:40:01
Úgy néz ki, hogy a télen érkezik Sopronba egy Under the deck turbo szett innen:
http://www.lowbugget.com/turbo_new_page_link.html
Már kiváncsi vagyok...
turbós lesz a géped?
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Süni
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11286 Dátum:
2010 Október 10, 09:21:58 »
Idézetet írta: brez - 2010 Október 09, 21:47:59
Ez milyen karbi? Elsőre valami angolnak nézem, roverben, meg haver volvojában láttam hasonlót...
<beszúrt kép törölve>
SU
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11285 Dátum:
2010 Október 10, 08:40:01 »
Úgy néz ki, hogy a télen érkezik Sopronba egy Under the deck turbo szett innen:
http://www.lowbugget.com/turbo_new_page_link.html
Már kiváncsi vagyok...
Idézetet írta: somci - 2010 Október 09, 21:24:36
Nem hagylak nyugodni:
Milyen gyújtás volt rajta, milyen karbi volt megszívva, milyen turbó volt rajta?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Oldalak:
1
...
270
271
272
273
274
[
275
]
276
277
278
279
280
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...