www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 27, 21:59:05
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921223
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
269
270
271
272
273
[
274
]
275
276
277
278
279
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3401960 alkalommal)
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11364 Dátum:
2010 Október 12, 21:00:55 »
Van
Külső olajszűrőkonzol + az olajat valahol ki- és visszavezeted a blokkba.
Idézetet írta: MatroX - 2010 Október 12, 20:53:37
Olajszűrő-höz van valami alternatív dolog a szűrős pumpafedélen kívül????
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11363 Dátum:
2010 Október 12, 20:56:46 »
csp-shop.de
Igen, a szelepvezető körül marni kell, hogy elférjen a dupla rugó, illetve ki kell mérni, hogy beépítve mennyire van összenyomva alaphelyzetben a rugó. Ha ez nem egyezik a beépítési magassággal, akkor lehet, hogy még kell marni (vagy hézagolni)
Dupla rugóhoz a gyári rugótányér sem jó, azt is kell venni... Meg ajánlott cromoly szelepék és nyomórúd...
Idézetet írta: reitim - 2010 Október 12, 20:50:21
Honnan tudok SCAT dupla rugót rendelni?
Hengerfejen át kell alakítani valamit?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
MatroX
Hozzászólások: 1248
Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11362 Dátum:
2010 Október 12, 20:53:37 »
Olajszűrő-höz van valami alternatív dolog a szűrős pumpafedélen kívül????
Vw bogár 1303 74- évj. autóblog:
www.vwbug.blog.hu
reitim
Hozzászólások: 196
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11361 Dátum:
2010 Október 12, 20:50:21 »
Honnan tudok SCAT dupla rugót rendelni?
Hengerfejen át kell alakítani valamit?
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11360 Dátum:
2010 Október 12, 16:42:48 »
Egyébként meg akik azt mondják, hogy a duplarugó egyértelműen káros a motornak, azok egész pontosan milyen duplarugóról beszélnek?
Egy SCAT-ról, amit 25 mm-re összenyomva 118 kg a rugóerő, vagy egy PAUTER-ről, aminél 144 kg, vagy egy MANLEY-ről, aminél 226 kg ?
Mert így megint jön az általánosítás, mint mindig itt a tuning topikbap... Pedig, tuningnál mindig minden a többi alkatrésztől függ...
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11359 Dátum:
2010 Október 12, 16:08:17 »
Idézetet írta: reitim - 2010 Október 12, 10:02:02
Nekem is gondjaim vannak a szeleplebegéssel az 19esemnél csak a dupla szeleprugótól tartok mert bugmasternak is megette az engle tengelyét a dupla szeleprugó a typ1be és én inkább becserélem egy kis szeleplebegésre és beleteszem a legerősebb szimpla rugót!
A kérdés az, hogy vajon miért ette meg a tengely? lehet, hogy a tengely volt hibás? Vagy a tőke? Dupla rugót nagyon sokan használnak, gond nélkül.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11358 Dátum:
2010 Október 12, 16:04:57 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 Október 12, 09:48:19
nem akarok senkit megsérteni, de ne gyertek már légyszi ezzel az egy versenyes dumával. Rengeteg motor van duplarugóval 80-100e km futásteljesítménnyel a háta mögött (typ4 biztosan).
Ott van pl. az én kedvencem, Glenn Ring motorja.
www.glenn-ring.com
9.5:1 kompresszióviszony, 92x82 (2180 ccm) FK8-as tengely (298 fok) olyan hengerfej, mint az enyém (Steve Tims Stage2 dupla rugós) és a motorban 2009. 6. hóban volt 42.000 mérföld.
Néha gyorsulgat, legjobb ideje 12.87 negyedmérföldön, MH slickekkel.
Az autó keréken 178 lóerős!!
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11357 Dátum:
2010 Október 12, 16:01:11 »
Idézetet írta: kdf 001 - 2010 Október 12, 08:28:10
Az erős vagy dupla szeleprugók azt eredményezik, hogy a szelepek feje előbb leszakad. Jobban kopik a vezérmű tengely. Peresze ezt nem kell figyelembe venni, hisz nem az élettartam a cél ha valaki tuning motort épít. 1-2 verseny, de ott jól teljesítsen a motor.
Ez meg honnan veszed? Azt még aláírom, hogy a tengely jobban kopik, lehet, hogy nem bír ki 400e km-t csak 300-at, de amit itt többen emlegetnek tengely kopást, pittinges kopást az sok dologtól lehet, de biztos nem a dupla rugótól. Nyilvánvalóan a dupla rugó nagyobb terhelést ad a vezérműnek, erősebb nyomórudak kellenek és a motor súrlódási vesztesége is nagyobb, de szó nincs arról, hogy leszakad a szelep feje, sőt! Az a lebegéstől szakad le, amit a gyenge rugó okoz.
5000 fordulat felett a dupla szeleprugó szükségességében mindenki egyetért a nagy motorépítők között. Ez nagyjából azt jelenti, hogy a w110-es tengelyhez erősített rugó kell, de a w120-ashoz már mindenki duplát használ.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11356 Dátum:
2010 Október 12, 15:11:39 »
Shaun is azt mondta, hogy w120-hoz már dupla kell!
Engle nem gyárt. Én SCAT-ot vettem, egyébként az a leggyengébb a duplarugók közül... Alig erősebb a SCAT szimplánál.
Persze el lehet követni azt a hibát, hogy vesz az ember egy Pauter vagy Berg extra erős duplát...
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11355 Dátum:
2010 Október 12, 13:52:07 »
Idézetet írta: reitim - 2010 Október 12, 13:42:56
Engle gyárt szeleprugót? A tengelyem 120as engle!
passz. neten biztos találsz infot, milyen tőkét, rugót javasolnak hozzá. majd jön vki okos, aki ebben jobban otthon van és megmondja
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
reitim
Hozzászólások: 196
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11354 Dátum:
2010 Október 12, 13:42:56 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 Október 12, 13:36:50
magyarul mind a három ugyanazon gyártó ugyanazon szériájából való legyen. Ha a tengelyedhez szimpla való, akkor ne vegyél duplát.
Engle gyárt szeleprugót? A tengelyem 120as engle!
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11353 Dátum:
2010 Október 12, 13:36:50 »
Idézetet írta: reitim - 2010 Október 12, 12:29:16
Ha akarok venni dupla rugót akkor miet érdemes typ1-be? hogy jó legyen a gép?
Idézetet írta: callook - 2010 Október 12, 10:37:03
adott rugó + rúd + tőke kell.
magyarul mind a három ugyanazon gyártó ugyanazon szériájából való legyen. Ha a tengelyedhez szimpla való, akkor ne vegyél duplát.
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
reitim
Hozzászólások: 196
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11352 Dátum:
2010 Október 12, 12:29:16 »
Idézetet írta: callook - 2010 Október 12, 10:37:03
A szeleplebegésnél az történik, hogy a tengely már zár, de a szelep a gyenge rugó miatt még nem (késik). Ilyenkor a tengely nem "kíséri" vissza a szelepet, hanem a rugó odacsapja az üléknek, adott esetben a himbának, a himbákon és nyomórúdon keresztül meg a tőkét a tengelynek... A szeleplebegéskor is létrejön egyfajta kopás a tengelyen...
Adott motorhoz, adott rugó + rúd + tőke kell. Ezeket rendesen kell beépíteni (Ahogy Bogara-zo is mondta, nagyon fontos a beépítési magasság, sőt meg kell mérni, hogy teljesen összenyomott állapotban van-e elég tartalék a rugó összeüléséig... stb...)
Ha akarok venni dupla rugót akkor miet érdemes typ1-be? hogy jó legyen a gép?
(Lehet hülyeségeket beszéltem de még a tuningba tanuló pályán vagyok előre is bocsi a hülyeségekért)
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11351 Dátum:
2010 Október 12, 10:38:57 »
Ezt nem is kommentelem...
Idézetet írta: kdf 001 - 2010 Október 12, 08:28:10
Az erős vagy dupla szeleprugók azt eredményezik, hogy a szelepek feje előbb leszakad. Jobban kopik a vezérmű tengely. Peresze ezt nem kell figyelembe venni, hisz nem az élettartam a cél ha valaki tuning motort épít. 1-2 verseny, de ott jól teljesítsen a motor.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11350 Dátum:
2010 Október 12, 10:37:03 »
A szeleplebegésnél az történik, hogy a tengely már zár, de a szelep a gyenge rugó miatt még nem (késik). Ilyenkor a tengely nem "kíséri" vissza a szelepet, hanem a rugó odacsapja az üléknek, adott esetben a himbának, a himbákon és nyomórúdon keresztül meg a tőkét a tengelynek... A szeleplebegéskor is létrejön egyfajta kopás a tengelyen...
Adott motorhoz, adott rugó + rúd + tőke kell. Ezeket rendesen kell beépíteni (Ahogy Bogara-zo is mondta, nagyon fontos a beépítési magasság, sőt meg kell mérni, hogy teljesen összenyomott állapotban van-e elég tartalék a rugó összeüléséig... stb...)
Idézetet írta: reitim - 2010 Október 12, 10:02:02
Nekem is gondjaim vannak a szeleplebegéssel az 19esemnél csak a dupla szeleprugótól tartok mert bugmasternak is megette az engle tengelyét a dupla szeleprugó a typ1be és én inkább becserélem egy kis szeleplebegésre és beleteszem a legerősebb szimpla rugót!
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11349 Dátum:
2010 Október 12, 10:31:06 »
Ha a rendszer elemei passzolnak egymáshoz, akkor baj nem lehet!! A szeleplebegésnél meg az történik, hogy a szelep szétveri a szelepüléket, rossz esetben 50ezer km után kipottyanik az ülék... (Doki 1,9-eséből amikor Belgiumban kimozdult az ülék, akkor nem volt boldog...)
Minden motorba olyan szeleprugó, tőke, stb kell, amilyet a rendszer megkíván. A WBX motoroknál miért nem szakad le a szelep? Ott miért nem fogy el a vezérműtengely? Mert a rendszer elemei egymáshoz vannak illesztve...
A Stunt által többször felhozott Glen féle 2180-as motorban 60ezer mérföld van, ami 100ezer km-t jelent. Miért nincs baj a duplarugókkal? Miért tud a motor még mindig 162 LE-t anélkül, hogy megbontották volna? Mert minden összepasszol...
Idézetet írta: reitim - 2010 Október 12, 10:02:02
Nekem is gondjaim vannak a szeleplebegéssel az 19esemnél csak a dupla szeleprugótól tartok mert bugmasternak is megette az engle tengelyét a dupla szeleprugó a typ1be és én inkább becserélem egy kis szeleplebegésre és beleteszem a legerősebb szimpla rugót!
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11348 Dátum:
2010 Október 12, 10:06:26 »
Idézetet írta: reitim - 2010 Október 12, 10:02:02
Nekem is gondjaim vannak a szeleplebegéssel az 19esemnél csak a dupla szeleprugótól tartok mert bugmasternak is megette az engle tengelyét a dupla szeleprugó a typ1be és én inkább becserélem egy kis szeleplebegésre és beleteszem a legerősebb szimpla rugót!
az nem golf rugó volt?
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
reitim
Hozzászólások: 196
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11347 Dátum:
2010 Október 12, 10:02:02 »
Nekem is gondjaim vannak a szeleplebegéssel az 19esemnél csak a dupla szeleprugótól tartok mert bugmasternak is megette az engle tengelyét a dupla szeleprugó a typ1be és én inkább becserélem egy kis szeleplebegésre és beleteszem a legerősebb szimpla rugót!
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11346 Dátum:
2010 Október 12, 09:48:19 »
Idézetet írta: kdf 001 - 2010 Október 12, 08:28:10
Az erős vagy dupla szeleprugók azt eredményezik, hogy a szelepek feje előbb leszakad. Jobban kopik a vezérmű tengely. Peresze ezt nem kell figyelembe venni, hisz nem az élettartam a cél ha valaki tuning motort épít. 1-2 verseny, de ott jól teljesítsen a motor.
nem akarok senkit megsérteni, de ne gyertek már légyszi ezzel az egy versenyes dumával. Rengeteg motor van duplarugóval 80-100e km futásteljesítménnyel a háta mögött (typ4 biztosan). Az, hogy a tuning rövidíti az élettartamot, nem azt jelenti, hogy minden tankolásnál darabokra kell szedni a motort
Idő, amég összeáll, de 60-80e km-t illene alsó hangon elmennie. Az nálam ~10 év
kíváncsiságból megmérem majd a tőkéim súlyát. Gyárival eszembe se jutna összerakni a motort, ahogy gyári szepelrugóval sem (főleg nem 25 évessel).
Ratro, köszi az infokat!
Nálad a kis rugót mi alapján raktátok be? Mi méregettünk rugóerőt, meg amplitudót, hogy hol dolgozik együtt a kettő és ezek alapján martuk a kis rugó fészkét lejjebb. Lehet, hogy hiba csúszott a matekba, de az elv jó kell legyen, ezt meg kell csinálni minden fejen.
«
Utoljára szerkesztve: 2010 Október 12, 09:52:34 írta bogara_zo
»
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
kdf 001
Hozzászólások: 12042
ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11345 Dátum:
2010 Október 12, 08:28:10 »
Idézetet írta: callook - 2010 Október 12, 07:59:07
Nekem szimpla erösitett rugók voltak. De a Lökőrudak gyári rugónál is meg tudnak hajlani... Az okosok azt mondják, hogy 4500-tól felfele már hajlanak...
Viszont ezekkel a szimpla rugókkal nekem tuti lebegtek a szelepek fordulaton... A szelepszáron az ékhelyek szétverődtek..
Az erős vagy dupla szeleprugók azt eredményezik, hogy a szelepek feje előbb leszakad. Jobban kopik a vezérmű tengely. Peresze ezt nem kell figyelembe venni, hisz nem az élettartam a cél ha valaki tuning motort épít. 1-2 verseny, de ott jól teljesítsen a motor.
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11344 Dátum:
2010 Október 12, 08:08:01 »
Mert a gyári tőke alkalmatlan egy 300-as tengelyhez, sőt nem hiába perselyezik át typ1 tőkére a blokkot, mert typ1-ből még a gyári is csak 102 g, míg typ4-ből egy Webcam könnyű tőke is 114 g...
Egyébként szerintem a duplarugó nem bassza el a dolgokat, ha jól van beépítve. (A duplarugó beépítési ajánlott magasságát be kell tartani pl., van, hogy utána kell fejnek marni, meg vannak hézagoló lemezkék hozzá stb...)
Pl. WBX-nél volt gyárilag duplarugó...
Idézetet írta: ratro - 2010 Október 11, 19:01:56
dupla rugó, amit kihajítottunk, csak a külső nagyobb maradt meg. A lökőrudak Cr-moly rudak a CSP-től.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11343 Dátum:
2010 Október 12, 08:02:38 »
Van egy levegős kéziszerszámom + egy proxon elektromos. Ehhez vannak marófejeim több profillal + lamellás csiszolóhengereim a simításhoz.
Ha jó a fordulat egyáltalán nem tömődik! És harap rendesen!
A cuccok még apu krosszmotor-tuner korából maradtak
Idézetet írta: SiD - 2010 Október 11, 19:53:24
milyen szerszámot használsz a művelethez? valami Dremel-féleséget?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11342 Dátum:
2010 Október 12, 07:59:07 »
Nekem szimpla erösitett rugók voltak. De a Lökőrudak gyári rugónál is meg tudnak hajlani... Az okosok azt mondják, hogy 4500-tól felfele már hajlanak...
Viszont ezekkel a szimpla rugókkal nekem tuti lebegtek a szelepek fordulaton... A szelepszáron az ékhelyek szétverődtek..
Idézetet írta: reitim - 2010 Október 12, 00:52:29
Callook! Neked a hengerfejeden gyári szeleprugók voltak? és azzal koptak meg a lökőrudak?
(nekem az erősített rugóhoz érdemes crom moly lökőrudat venni?)
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
reitim
Hozzászólások: 196
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11341 Dátum:
2010 Október 12, 00:52:29 »
Callook! Neked a hengerfejeden gyári szeleprugók voltak? és azzal koptak meg a lökőrudak?
(nekem az erősített rugóhoz érdemes crom moly lökőrudat venni?)
«
Utoljára szerkesztve: 2010 Október 12, 01:03:40 írta reitim
»
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11340 Dátum:
2010 Október 11, 22:54:06 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Október 11, 22:45:05
Majd fényképezek.
Befestem a hengerfej szívónyílásait, van erre egy engineering-dye nevű festék, ami nagyon jól helyettesíthető körömlakkal
rányomom a szívócsövet, az kirajzolja pontosan, megvárom amíg megszárad és elkezdem marni.
A profik úgy is szokták, hogy kiveszik a szelepet, összecsavarozzák és alulról karctűvel berajzolják. Agyontúrt szívócsatornánál ez könnyen megy.
Most jut eszembe, hogy láttam már valamelyik oldalon. Teljesen logikus! Ettől függetlenül várom a képeket
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11339 Dátum:
2010 Október 11, 22:46:24 »
Idézetet írta: Maresz - 2010 Október 11, 22:36:29
inkább weber
ICT 34?
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11338 Dátum:
2010 Október 11, 22:45:05 »
Idézetet írta: somci - 2010 Október 11, 22:23:07
Érdekességképpen leírnád, hogyan megy ez a hozzáigazítás? Valami mintát veszel egy gyurmaszerű anyaggal, és ahhoz igazgatod hozzá? Vagy teljesen máshogy működik? 1 pár képpel tudnád illusztrálni? Engem, mint földi halandót kíváncsivá tettél...
Majd fényképezek.
Befestem a hengerfej szívónyílásait, van erre egy engineering-dye nevű festék, ami nagyon jól helyettesíthető körömlakkal
rányomom a szívócsövet, az kirajzolja pontosan, megvárom amíg megszárad és elkezdem marni.
A profik úgy is szokták, hogy kiveszik a szelepet, összecsavarozzák és alulról karctűvel berajzolják. Agyontúrt szívócsatornánál ez könnyen megy.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11337 Dátum:
2010 Október 11, 22:39:32 »
Idézetet írta: csanad - 2010 Október 11, 22:28:21
És kinek van még valami ötlete amit egy ilyen mocira még rá lehetne tenni és olcsó cucc??
Néhány racingos matrica a kutyaházra?
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11336 Dátum:
2010 Október 11, 22:36:29 »
Idézetet írta: csanad - 2010 Október 11, 22:28:21
Sziasztok! Kikérném a véleményeteket egy motorról, amin töröm a fejem: 1641ccm-is 2xSolex PiCT34-el és w110-es tengellyel lenne szerelve
. Ja és ez kb hány paci lenne ez így?
És kinek van még valami ötlete amit egy ilyen mocira még rá lehetne tenni és olcsó cucc??
inkább weber
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11335 Dátum:
2010 Október 11, 22:33:06 »
Idézetet írta: csanad - 2010 Október 11, 22:28:21
Sziasztok! Kikérném a véleményeteket egy motorról, amin töröm a fejem: 1641ccm-is 2xSolex PiCT34-el és w110-es tengellyel lenne szerelve
. Ja és ez kb hány paci lenne ez így?
És kinek van még valami ötlete amit egy ilyen mocira még rá lehetne tenni és olcsó cucc??
62,7
csanad
Hozzászólások: 218
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11334 Dátum:
2010 Október 11, 22:29:54 »
Meg monnyuk valami nagyobb olajpumpa
csanad
Hozzászólások: 218
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11333 Dátum:
2010 Október 11, 22:28:21 »
Sziasztok! Kikérném a véleményeteket egy motorról, amin töröm a fejem: 1641ccm-is 2xSolex PiCT34-el és w110-es tengellyel lenne szerelve
. Ja és ez kb hány paci lenne ez így?
És kinek van még valami ötlete amit egy ilyen mocira még rá lehetne tenni és olcsó cucc??
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11332 Dátum:
2010 Október 11, 22:23:07 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Október 11, 21:29:00
Vagy flexibilis szárú ujjmarót, lehetőleg 5 vagy több éllel. Folyamatosan kenni kell, hogy ne ragadjon tele alumíniummal.
Én is még marakodok, mert a szívócsöveimet hozzá kell igazítani a hengerfejhez.
Érdekességképpen leírnád, hogyan megy ez a hozzáigazítás? Valami mintát veszel egy gyurmaszerű anyaggal, és ahhoz igazgatod hozzá? Vagy teljesen máshogy működik? 1 pár képpel tudnád illusztrálni? Engem, mint földi halandót kíváncsivá tettél...
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11331 Dátum:
2010 Október 11, 21:29:00 »
Idézetet írta: SiD - 2010 Október 11, 19:53:24
milyen szerszámot használsz a művelethez? valami Dremel-féleséget?
Vagy flexibilis szárú ujjmarót, lehetőleg 5 vagy több éllel. Folyamatosan kenni kell, hogy ne ragadjon tele alumíniummal.
Én is még marakodok, mert a szívócsöveimet hozzá kell igazítani a hengerfejhez.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11330 Dátum:
2010 Október 11, 21:01:15 »
Idézetet írta: SiD - 2010 Október 11, 19:53:24
milyen szerszámot használsz a művelethez? valami Dremel-féleséget?
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11329 Dátum:
2010 Október 11, 19:54:35 »
Idézetet írta: SiD - 2010 Október 11, 19:53:24
milyen szerszámot használsz a művelethez? valami Dremel-féleséget?
mindeki azt használ ha nincs kéznés cnc gépe:D
ahhoz van gyémánt marós fej alu jol eltömiti........
meg bowdenes szár....
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
SiD
Hozzászólások: 3302
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11328 Dátum:
2010 Október 11, 19:53:24 »
Idézetet írta: callook - 2010 Október 11, 18:09:19
Szombaton meg ma Stunt hengerfejének szívócsatornáját másoltam át az én hengerfejeimre. (Nyilván az enyémek picit visszafogottabbak lesznek, mint a Tims féle fejek, mert a szelepek is kisebbek, meg messze is vagyok az amcsi guruktól)
Érdekes, hogy a csatorna belső felületének 50%-hoz hozzá sem nyúltak. (Persze a 043 fejek csatornái eleve nem rosszak) Viszont ahonnan kivettek, onnan ha én is csak egy picit is kiszedek, már 5-10-20%-kal többet látok a szívónyíláson át a szeleptányérból. Most van egy hengerfejem, amiből az egyik járat még a régi, a másik 90%-ban kész. Ha benézek a szívónyíláson, akkor pont kétszer annyit látok a szeleptányérból a túrt oldalon, mint az érintetlenen... De ehhez a művelethez a szelepvezetőket azért ki kellett fúrnom...
milyen szerszámot használsz a művelethez? valami Dremel-féleséget?
1963 VW1200 DeLuxe
ratro
Hozzászólások: 4513
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11327 Dátum:
2010 Október 11, 19:01:56 »
Idézetet írta: callook - 2010 Október 11, 18:42:00
Mert lehet, hogy a gyári 134 grammos tőkék fordulaton adnak a vezérlés alkatrészeinek... Ha még mellé párosulnak nehéz acél nyomórudak is, nehéz szelepek is...
dupla rugó, amit kihajítottunk, csak a külső nagyobb maradt meg. A lökőrudak Cr-moly rudak a CSP-től.
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11326 Dátum:
2010 Október 11, 18:42:00 »
Mert lehet, hogy a gyári 134 grammos tőkék fordulaton adnak a vezérlés alkatrészeinek... Ha még mellé párosulnak nehéz acél nyomórudak is, nehéz szelepek is...
Idézetet írta: ratro - 2010 Október 11, 18:29:21
első és második körön gyári, majd könnyített a német Bug Boxtól. Ez van most benne.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
ratro
Hozzászólások: 4513
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11325 Dátum:
2010 Október 11, 18:29:21 »
Idézetet írta: callook - 2010 Október 11, 18:00:23
Milyen tőkéid voltak? Széria typ4? Könnyű typ4? Vagy át volt perselyezve typ1 tőkére a blokk?
első és második körön gyári, majd könnyített a német Bug Boxtól. Ez van most benne.
Oldalak:
1
...
269
270
271
272
273
[
274
]
275
276
277
278
279
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...