www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 27, 23:29:44

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921223 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 272 273 274 275 276 [277] 278 279 280 281 282 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3402293 alkalommal)
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11244 Dátum: 2010 Október 08, 18:51:25 »

Igen

oki
köszi
Te hozzáigazítottad a hengerfej kipuffcsatorna átmérőjét?

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11243 Dátum: 2010 Október 08, 18:51:08 »

Igen, ahogy írod úgy működhet.

Ergo amelyik kütyüben csak a fordulatszám szerint lehet szabályozni az előgyújtást, az nem a legmegfelelőbb? Vagy tapasztalati úton kell beállítani őket a fordulatszám függvényében, vagy ki kell matekolni, mert csak ilyen kütyük léteznek? (~ Mindig kicsit visszavenni az adott fordulatszámhoz tartozó, már feltöltés nélkül bevált előgyújtás értékből, figyelembe véve a töltőnyomás mennyiségét adott fordulaton?)

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #11242 Dátum: 2010 Október 08, 18:38:38 »

Langkemiai tanulmanyaimban

menj már, bazeg!
tényleg van ilyen tantárgy?
vagy csak szopacc?



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #11241 Dátum: 2010 Október 08, 18:23:33 »

De kell, kipróbálom, ha nem jó, eladom (sőt, már el is kelt :-)).
Szuper, akkor majd méricskélünk. Jó a Te dobod, egy fokkal jobb, mint ez a GT, de szerintem még mindig hangos lesz nekem.


Ilyenem van itthon, megmérhetjük.  Wink


De most akkor nem kell az az átalakított, amit levettem az enyémről?
« Utoljára szerkesztve: 2010 Október 08, 18:41:39 írta stonemen »
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11240 Dátum: 2010 Október 08, 18:18:45 »



Ilyenem van itthon, megmérhetjük.  Wink


De most akkor nem kell az az átalakított, amit levettem az enyémről?

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #11239 Dátum: 2010 Október 08, 17:28:40 »

Ez befér?
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=35126710289&rub1=Exhaust%20%2F%20Heating&rub2=Exhaust%20System%2DModified%2CComplete%20Exhaust%20Systems%2CBug%2FKarmann%20Ghia&artnr=20049a&pn=0&sort=0&all=

Van olyan sportkipufogó Bogárra, ami alámegy a normál (Ovál) hátfalnak és a gyári helyeken jön ki a vége?
Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #11238 Dátum: 2010 Október 08, 17:17:11 »

...Nekem logikus :-)))
Ergo amelyik kütyüben csak a fordulatszám szerint lehet szabályozni az előgyújtást, az nem a legmegfelelőbb? Vagy tapasztalati úton kell beállítani őket a fordulatszám függvényében, vagy ki kell matekolni, mert csak ilyen kütyük léteznek? (~ Mindig kicsit visszavenni az adott fordulatszámhoz tartozó, már feltöltés nélkül bevált előgyújtás értékből, figyelembe véve a töltőnyomás mennyiségét adott fordulaton?)
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #11237 Dátum: 2010 Október 08, 16:51:11 »

Akkor ez a töltőnyomástól függő előgyújtás az maszlag?
Langkemiai tanulmanyaimban jott fel eloszor az elogyujtas es annak a jelentosege: ugy kell szikrat adni a hengerben levo kevereknek, hogy a kialakulo es tovahalado langfront (es az eges miatt kitagulo gazok) egeszen pontosan a suritesi fazis vegen a visszafele indulo dugattyu tetejet erje el es igy tudja a legnagyobb erot kifejteni. Nyilvan fugg ez az idopillanat a fordulatszamtol (magasabb fordulatszamon kicsit hamarabb indul visszafele a dugattyu), nagyobb elogyujtas kell, nagyobb toltonyomasnal meg a langfront terjedesi sebessege valtozhat, megint mas elogyujtas kell. Nekem logikus :-)))


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #11236 Dátum: 2010 Október 08, 16:33:16 »

1igen gugli a barátod.
Mielőtt kérdeztem, meglátogattam legkedvesebb, legsegítőkészebb barátom, de nem olvasgattam végig. Az tűnt fel, hogy főleg ladáról van szó. Ahogy elnézem, ezekben a rendszerekben fordulatszámokhoz párosítanak megfelelő előgyújtás. Akkor ez a töltőnyomástól függő előgyújtás az maszlag?
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #11235 Dátum: 2010 Október 08, 15:59:12 »

Megmértem a kipufogómat. Ez a 41 mm-es néven futó csőkígyó, ez a dob csatlakozásánál 41 mm!
A csövek belső átmérője 39 mm.


oki
köszi
Te hozzáigazítottad a hengerfej kipuffcsatorna átmérőjét?
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #11234 Dátum: 2010 Október 08, 15:56:44 »


Tati:
Ez az igc60-as a Megasquirt rendszerek szoci/olcsóbb változata? Mindenképpen programozható gyújtás kell a korábban említett előgyújtás csökkentéséhez? A szokásos, "csak kérdem, mert egyelőre nem fenyeget a dolog."


1igen gugli a barátod.
            2nem

Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #11233 Dátum: 2010 Október 08, 15:35:23 »

Én is azt tudom javasolni, amit Tati mond: Szerezz egy akármilyen alap, gagyi, régi autóvillamossági könyvet és abból meg tudod tanulni a gyújtás alapjait... Utána már esetleg érted, hogy egy-egy forumon mit írnak, illetve talán el tudod dönteni, hogy mi helyes info, illetve mi nem az...
Mert az a másik dolog, hogy forumokra akárki írhat, akármit, ellenőrzés nélkül. Lehetnek téves infók... Ezért mondom, meg mondtam már párszor, hogy könyvekben kell utánaolvasni a dolgoknak... Használtan párszáz Ft-ból vehetsz olyan könyvet amiből kiokosodhatsz egy adott témából.
Ezt már tényleg sokadszorra kapom meg, hogy olvassak könyveket róla. Igazat adok. Sőt, gondolom még jobb, ha beülök a bme könyvtárba, és ott nyálazgatom a könyveket. Csak nyilván így sokkal egyszerűbbnek tűnt elsőre, hogy rákeresek neten. Ígérem betartom!

Tati:
Ez az igc60-as a Megasquirt rendszerek szoci/olcsóbb változata? Mindenképpen programozható gyújtás kell a korábban említett előgyújtás csökkentéséhez? A szokásos, "csak kérdem, mert egyelőre nem fenyeget a dolog."
Az egyik külföldi nagy fórumon olvastam, ezt, meg azt, a német srác, aki egy kompresszoros 1192cm3-es motort épített, írta, hogy ő már többször is csinált hasonlóan költséghatékony motorhoz gyújtást úgy, hogy a Saab 900 vagy 9000 turbó gyújtásából kivette az előgyújtás-visszavételért felelős részt, és beletetette egy 009-es gyújtásba.
Akadt olyan is, aki egy csavart rakott a 009-es oldalába és ott tudta állítani.
Vagy vannak az EDIS rendszerek Ford által kifejlesztve, elég olcsón. Turbóktól függetlenül ezeket érdemes használni? És turbóval? http://www.boostengineering.net/category_s/1.htm
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #11232 Dátum: 2010 Október 08, 15:33:47 »

Van olyan sportkipufogó Bogárra, ami alámegy a normál (Ovál) hátfalnak és a gyári helyeken jön ki a vége?
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11231 Dátum: 2010 Október 08, 15:23:34 »

39 mm a belső átmérő, 42mm a külső. 1,5 mm a fala.
A 41 mm pedig (ami a katalógusokban szereplő méret), az a 4 cső egyesülése utáni belső átmérő.


Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #11230 Dátum: 2010 Október 08, 15:19:01 »

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11229 Dátum: 2010 Október 08, 15:15:24 »

Megmértem a kipufogómat. Ez a 41 mm-es néven futó csőkígyó, ez a dob csatlakozásánál 41 mm!
A csövek belső átmérője 39 mm.


abszolút nem sürgős, most kiköltekeztem magam, de időben tervezek a télre.

a másik kérdés a dob...
Mennyiben különbözhetnek? Nem sokféle dobot lehet ezekre rátenni.
Mondo, Fatboy, Hide-out, dupla v szimpla quiet, stinger... van még valami?
Szerintem a stílus miatt csak a Hide-out (vagy -away) illene rá, csak hogy jó e...
Emigyen néz ki a 41mm-es csőre szerelhető. (Van a kisebb csőre szerelhető hide-out is, de az másabb!)

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11228 Dátum: 2010 Október 08, 15:13:11 »

Én is azt tudom javasolni, amit Tati mond: Szerezz egy akármilyen alap, gagyi, régi autóvillamossági könyvet és abból meg tudod tanulni a gyújtás alapjait... Utána már esetleg érted, hogy egy-egy forumon mit írnak, illetve talán el tudod dönteni, hogy mi helyes info, illetve mi nem az...
Mert az a másik dolog, hogy forumokra akárki írhat, akármit, ellenőrzés nélkül. Lehetnek téves infók... Ezért mondom, meg mondtam már párszor, hogy könyvekben kell utánaolvasni a dolgoknak... Használtan párszáz Ft-ból vehetsz olyan könyvet amiből kiokosodhatsz egy adott témából.

Grin
De biztosan közel sincs tartósságban a leendő Stunt-motorhoz képest.

Kérdés: hogyan lehet megoldani a gyújtást tegyük föl az ilyen turbóval nyomott Solex 32 DIS karbis motorokra? Azt olvastam, hogy a turbós motorok egyre kisebb és kisebb gyújtást igényelnek, ahogy felépül a nyomás. 1 psi-ként 1°-ot. Sajnos ez is szürke folt még a fejemben, mármint az egész gyújtás témakör.
Meg tudnátok dobni egy linkkel, ahol a bogár-motor gyújtása van elmagyarázva esetleg gyógyábrákkal?

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #11227 Dátum: 2010 Október 08, 14:42:05 »

   Wink

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #11226 Dátum: 2010 Október 08, 14:26:40 »

ki is törlöm...

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #11225 Dátum: 2010 Október 08, 13:40:03 »

Grin
[/offtopic]
lyuly Roll Eyes

Nem elérhető Normogo
Hozzászólások: 2982


« Hozzászólás #11224 Dátum: 2010 Október 08, 13:36:52 »

orvos látottmár? Roll Eyes
« Utoljára szerkesztve: 2010 Október 08, 13:38:27 írta Normogo »

2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #11223 Dátum: 2010 Október 08, 13:34:23 »

...Zavar mi, hogy a kipufogód árából egy komplett versenyautót rakott össze... Pedig ő nem agyalt, nem számolgatott, nem köbölt, nem varázsol, nem puccoskodott... Csak bement egy bontóba és elhozott egy bogarat, meg egy kiherélt turbót, aztán egy másnapos délelőttön összehebrákolta  Tongue
Grin
De biztosan közel sincs tartósságban a leendő Stunt-motorhoz képest.

Kérdés: hogyan lehet megoldani a gyújtást tegyük föl az ilyen turbóval nyomott Solex 32 DIS karbis motorokra? Azt olvastam, hogy a turbós motorok egyre kisebb és kisebb gyújtást igényelnek, ahogy felépül a nyomás. 1 psi-ként 1°-ot. Sajnos ez is szürke folt még a fejemben, mármint az egész gyújtás témakör.
Meg tudnátok dobni egy linkkel, ahol a bogár-motor gyújtása van elmagyarázva esetleg gyógyábrákkal?
« Utoljára szerkesztve: 2010 Október 08, 14:02:24 írta somci »
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #11222 Dátum: 2010 Október 08, 13:26:09 »

Az osztrák csávó 14,5-öt megy... Zavar mi, hogy a kipufogód árából egy komplett versenyautót rakott össze... Pedig ő nem agyalt, nem számolgatott, nem köbölt, nem varázsol, nem puccoskodott... Csak bement egy bontóba és elhozott egy bogarat, meg egy kiherélt turbót, aztán egy másnapos délelőttön összehebrákolta  Tongue


és 500ccm kissebb Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #11221 Dátum: 2010 Október 08, 13:22:24 »

Volvo 480.340-ben nem volt turbós gyárilag.
Lehet, nem ismerem őket, de nem is állítottam ezt. Pont ez a lényeg, hogy a szívott karbinak nem kell turbós kocsiról jönnie.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11220 Dátum: 2010 Október 08, 13:20:20 »

Az osztrák csávó 14,5-öt megy... Zavar mi, hogy a kipufogód árából egy komplett versenyautót rakott össze... Pedig ő nem agyalt, nem számolgatott, nem köbölt, nem varázsol, nem puccoskodott... Csak bement egy bontóba és elhozott egy bogarat, meg egy kiherélt turbót, aztán egy másnapos délelőttön összehebrákolta  Tongue



Ez a turbo téma csak puccoskodni jó, az erős autó így és úgy is sokba kerül. Az osztrák csávó hazudik, nem 7 hanem 70ezer euroban van a motor csak nem meri bevallani a 15-ös időhöz.
Csak várjátok ki, hogy feléledjen az én szörnyetegem.
  Wink

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11219 Dátum: 2010 Október 08, 13:03:29 »

Jaja! Igazad lehet! Az ebay-es linken is Renault 5 gt turbonak írja, de alul ott van egy komment, hogy rossz a termék megnevezése, mert R5 alpine turbóra való...



Ez a turbo téma csak puccoskodni jó, az erős autó így és úgy is sokba kerül. Az osztrák csávó hazudik, nem 7 hanem 70ezer euroban van a motor csak nem meri bevallani a 15-ös időhöz.
Csak várjátok ki, hogy feléledjen az én szörnyetegem.
  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11218 Dátum: 2010 Október 08, 12:41:13 »

Jaja! Igazad lehet! Az ebay-es linken is Renault 5 gt turbonak írja, de alul ott van egy komment, hogy rossz a termék megnevezése, mert R5 alpine turbóra való...

magyarul a régi R5 Alpine Turbo használta azt a setup-ot, ami az osztrák bogáron lehet (karbin keresztül szív).

Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #11217 Dátum: 2010 Október 08, 12:15:41 »

ezeket anno a japókkal terveztették, mert úgy néz ki, mint egy korabeli rizsrakéta?

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #11216 Dátum: 2010 Október 08, 10:41:26 »


Amúgy nagyon tetszenek ezek a 480-asok!

orvos látottmár? Roll Eyes

Nem elérhető Normogo
Hozzászólások: 2982


« Hozzászólás #11215 Dátum: 2010 Október 08, 10:33:25 »

Volvo 480.340-ben nem volt turbós gyárilag.

A legtöbb 480 turbós, a használtautón konkrétan 5-ből 5:
http://www.hasznaltauto.hu/talalatilista/auto/2G4MR4HPISEFK4QPI485OWQ489IAAEKPCYLGC57P89IFYD8WQII89F14OCQ95HEZDUUGF9U1U29MEP9FC76QL0AQHD71M7TRDOMQ7ELHQ7PY07QWIK8DCIPYW88EMG0FGZHPUD3Y7MC1D0U9CGG1D/page1
Amúgy nagyon tetszenek ezek a 480-asok!
A 340-esből szerintem se volt.

2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #11214 Dátum: 2010 Október 08, 10:09:50 »

Ezer dolog fügvénye.

ha sportso, nagy összenyitású tengellyel van a motor szerelve, akkor amúgy is megkülönböztetunk statikus (vagy virtuális) és dinamikus (valós) kompresszióviszont, ugyanis a henger töltöttségi foka nem lesz az elméleti (számolt) maximum az összenyitás miatt.

Ha a turbo motorra ilyan tengelyt teszünk, akkor a gyári kompresszióval is elmegy, pláne, ha a töltőnyomás 0.5 bar alatt marad.

Azon motorokon, ahol megnyomják 1-1.8 bar-ral, ott mindenképpen csökkenteni kell a kompresszióviszponyt, mert a valós kompresszióviszony a túlnyomás miatt az egekbe szökik, megnő a hőterhelés, hengerfej repedés lesz, illetve detonációs égés, stb.

Aztán itthon rátesznek turbót mindenféle sdi motorkra és csodálkoznak, hogy szétdől. Csak azt nem nézik, hogy az sdi kompresszió viszonya 22:1-hez a tdi-é meg 19:1--hez

A benzines turbo autók, pláne a régebbi, kopogásszemzorral nem szerelt motorok kompresszióviszonya általában 7:1-hez, néha még alatta is.

Manapság a jobbat tervezett égésterek, a 4 szelepes technika és a kopogásérzékelés miatt magasabbra mennek, de az ökölszabály most is az, hogy a turbós autónak kisebb a kompresszióviszonya, hogy az égési végnyomás maximális töltőnyomásnál se durrantsa szét a motort.
én most stupek 1,6 tr5 turbos drag kocsirol irtam.....nyilván egy utcai vagy hosszabb távon használt kocsin nem akrjuk oránként levenni fejet és elgörböült motor cuccokat kidobni...........csináltam pár kocsit ami nem birta a süritést....mert ugye nagy nyomás volt.. megragadt geometria  vagy olaj került be és kuka
aszem tisztába vagyok afogalmakkal:D

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #11213 Dátum: 2010 Október 08, 10:08:51 »

magyarul a régi R5 Alpine Turbo használta azt a setup-ot, ami az osztrák bogáron lehet (karbin keresztül szív).

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #11212 Dátum: 2010 Október 08, 10:07:23 »

itt a megoldás:

The GTT uses a 'blowed' carburettor (Air -> turbo -> carb -> engine) and then the carburettor throttle is just over the engine, so it can cut the air/fuel supply abruptly. But the old R5 Alpine turbo had a 'sucked' one (Air -> carb -> turbo -> engine). That way there is an amount of air/fuel mixture located between the carburettor throttle and the engine, and the deceleration effect isn't that fast...

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető bitus76
Hozzászólások: 2024


06 30 460 2831

« Hozzászólás #11211 Dátum: 2010 Október 08, 10:05:47 »

Volvo 480.340-ben nem volt turbós gyárilag.
Szerintem az, amit linkeltél renault 5 ts-n volt, mivel abban nem volt turbó. A draw-trough-hoz nem kell tudtommal előkészíteni a karbit, ezért stimmel is. Egyébként volt még Volvo 340-ben, Renault 15 gtl-ben, Alfa Alfasüd-ben, és most látom, hogy Renault 5 gordini turbo-ban is. Akkor ezt most nem értem. http://www.scribd.com/doc/2360820/Weber-DIR-32
Mindenesetre valószínűleg jobb választás a Solex, mert a turbóba nem kell az úgynevezett carbon seal (ami nem tom, mi magyarul Undecided), és azt olvastam, hogy a blow-trough-t könnyebb finoman beállítani, tehát több dolgot tudsz változtatni, mint egy draw-trough-nál. Nem tudom, ebből mi az igazság. Embarrassed

VW 1200.1963.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11210 Dátum: 2010 Október 08, 10:03:28 »

gyári kompresszivola el kell h menjen...nem napi szinten de ölni Smiley

Ezer dolog fügvénye.

ha sportso, nagy összenyitású tengellyel van a motor szerelve, akkor amúgy is megkülönböztetunk statikus (vagy virtuális) és dinamikus (valós) kompresszióviszont, ugyanis a henger töltöttségi foka nem lesz az elméleti (számolt) maximum az összenyitás miatt.

Ha a turbo motorra ilyan tengelyt teszünk, akkor a gyári kompresszióval is elmegy, pláne, ha a töltőnyomás 0.5 bar alatt marad.

Azon motorokon, ahol megnyomják 1-1.8 bar-ral, ott mindenképpen csökkenteni kell a kompresszióviszponyt, mert a valós kompresszióviszony a túlnyomás miatt az egekbe szökik, megnő a hőterhelés, hengerfej repedés lesz, illetve detonációs égés, stb.

Aztán itthon rátesznek turbót mindenféle sdi motorkra és csodálkoznak, hogy szétdől. Csak azt nem nézik, hogy az sdi kompresszió viszonya 22:1-hez a tdi-é meg 19:1--hez

A benzines turbo autók, pláne a régebbi, kopogásszemzorral nem szerelt motorok kompresszióviszonya általában 7:1-hez, néha még alatta is.

Manapság a jobbat tervezett égésterek, a 4 szelepes technika és a kopogásérzékelés miatt magasabbra mennek, de az ökölszabály most is az, hogy a turbós autónak kisebb a kompresszióviszonya, hogy az égési végnyomás maximális töltőnyomásnál se durrantsa szét a motort.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #11209 Dátum: 2010 Október 08, 09:18:46 »

Most már tényleg érdekel...
Szerintem az, amit linkeltél renault 5 ts-n volt, mivel abban nem volt turbó. A draw-trough-hoz nem kell tudtommal előkészíteni a karbit, ezért stimmel is. Egyébként volt még Volvo 340-ben, Renault 15 gtl-ben, Alfa Alfasüd-ben, és most látom, hogy Renault 5 gordini turbo-ban is. Akkor ezt most nem értem. http://www.scribd.com/doc/2360820/Weber-DIR-32
Mindenesetre valószínűleg jobb választás a Solex, mert a turbóba nem kell az úgynevezett carbon seal (ami nem tom, mi magyarul Undecided), és azt olvastam, hogy a blow-trough-t könnyebb finoman beállítani, tehát több dolgot tudsz változtatni, mint egy draw-trough-nál. Nem tudom, ebből mi az igazság. Embarrassed
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #11208 Dátum: 2010 Október 08, 08:54:18 »

Lehet, minek pofázok bele amikor Renault-hoz nem értek  Smiley

Mondjuk azért, mert a VW bogarakhoz értesz, és ez mit ad Isten? pont egy ilyen fórum... Smiley

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11207 Dátum: 2010 Október 08, 08:26:33 »

Az osztrák turbós bogáron ugyanaz a Weber van amit belinkelttem. Ott egész egyszerűen elfért a cucc: A turbót ráültették a bogár gyári szívócsonkjára, a karbi meg az alu csonkkal (ami az ebay-es linken is ott van) pont a generátor fölött helyezkedik el. Az az érdekes, hogy tavaly amikor amikor beszélgettem a sráccal, azt mondta, hogy egy renault 5-ről szedte le a turbó-karbi párost?!
Egyébként tényleg nem értek a Renaultokhoz, de akkor min lehetett ez a Weber? Én már többször voltam ilyen turbo-karbi páros vásárlás előtt (de aztán soha sem jött össze) És amikor képet küldtek ez a Weber és egy turbo volt a képeken olyan elrendezésben, hogy a karbi szívott volt... Az eladók mindig azt mondták, hogy Renault 5?!
Most már tényleg érdekel...

A renault 5 GT turbón Solex 32 DIS karbi volt tudomásom szerint
http://www.google.hu/images?q=solex+32+dis&oe=utf-8&rls=org.mozilla:hu:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=0QKuTP6vD8mgOvWi-f8F&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CEIQsAQwAw&biw=1216&bih=734

Egyébként bogara_zo most csak azt említette, milyen turbó volt rajta, a karbit nem. Ezért is vagyok kíváncsi. (Persze lehet, hogy nagyon átsiklottam felette 200 oldallal korábban...)

Amit tudok ezekről a karbikról, hogy olcsóak, nem kell rajtuk semmit sem alakítani, hogy elviseljék a turbó nyomását, és könnyen felszerelhetőek az alap bogárkarbik szívócsonkjára. Gyakorlatilag tökéletes választás lehetne bogár turbósítására.
http://www.cgbmotorsport.net/carburettor-solex-32-dis-749-p.asp

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #11206 Dátum: 2010 Október 08, 07:58:12 »

azért nem árt a kompresszióviszonyt csökkenteni, hogy ne hulljon szét az első sarkon.
gyári kompresszivola el kell h menjen...nem napi szinten de ölni Smiley

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #11205 Dátum: 2010 Október 08, 06:23:20 »

Amit tudok ezekről a karbikról, hogy olcsóak, nem kell rajtuk semmit sem alakítani, hogy elviseljék a turbó nyomását, és könnyen felszerelhetőek az alap bogárkarbik szívócsonkjára. Gyakorlatilag tökéletes választás lehetne bogár turbósítására.
http://www.cgbmotorsport.net/carburettor-solex-32-dis-749-p.asp

azért nem árt a kompresszióviszonyt csökkenteni, hogy ne hulljon szét az első sarkon.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Oldalak: 1 ... 272 273 274 275 276 [277] 278 279 280 281 282 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.473 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.