www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Június 30, 22:06:46

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921183 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 39 40 41 42 43 [44] 45 46 47 48 49 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3319211 alkalommal)
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #20564 Dátum: 2014 Július 30, 05:15:19 »

Akkor vedd azt!  Wink

És akkor,hogy van,két ilyen védelem lesz a motorban,egyik a gyári,a másik pedig ebben a fedélben?
Vagy ez vagylagos?
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #20563 Dátum: 2014 Július 29, 23:01:54 »

Sima 1,6, elvileg WBX veztengely (luftsick tette bele). Plusz karter, hogy legyen olaj. Dupla Zenith 32 NDIX karbi eredeti Sauer-Sohn szettként (szívócső, karbik, rudazat, légszűrők, 1,6 bogárra fúvókázva). Légszűrőkbe okosítottam egy-egy K&N betétet, mert eredetileg dróthálós-olajfátyolos lenne. Kb. ennyi.
<beszúrt kép törölve>
Az a vez.tengely gyakorlatilag is az a DJ 2.1 fajtabol  Wink
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20562 Dátum: 2014 Július 29, 19:11:53 »

Akkor vedd azt!  Wink



Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #20561 Dátum: 2014 Július 29, 14:50:55 »

Értem, a kinézete miatt, jobban tetszik mint az idf, hasonló mint a TDE karbik, valami ilyesmit akartam az enyémbe is, de.......

A TDE javarészt Solex 34PCI -t használt, de pl. használtak ilyet is...
Tök jó historic bogár tuning oldal:
http://felix03.jimdo.com/

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #20560 Dátum: 2014 Július 29, 14:33:50 »

Dupla karbi, duplaszívóson. Minden szívócsatornához egy pillangószelep, gyárilag a 356-os Porsche karbija volt az 50-60-as években, onnan emelték át a bogaras tuningba.
Nincs tapasztalat, nem lett mérve (meg nem is az benne a poén).
Értem, a kinézete miatt, jobban tetszik mint az idf, hasonló mint a TDE karbik, valami ilyesmit akartam az enyémbe is, de.......

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #20559 Dátum: 2014 Július 29, 08:34:36 »

Ez egytorkú karbi, duplaszívós fejeken?
Van tapasztalat idf-es 1.6-al, ahhoz képest, hogy megy?
Lett esetleg mérve?
Dupla karbi, duplaszívóson. Minden szívócsatornához egy pillangószelep, gyárilag a 356-os Porsche karbija volt az 50-60-as években, onnan emelték át a bogaras tuningba.
Nincs tapasztalat, nem lett mérve (meg nem is az benne a poén).

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #20558 Dátum: 2014 Július 29, 07:26:03 »

Sima 1,6, elvileg WBX veztengely (luftsick tette bele). Plusz karter, hogy legyen olaj. Dupla Zenith 32 NDIX karbi eredeti Sauer-Sohn szettként (szívócső, karbik, rudazat, légszűrők, 1,6 bogárra fúvókázva). Légszűrőkbe okosítottam egy-egy K&N betétet, mert eredetileg dróthálós-olajfátyolos lenne. Kb. ennyi.
<beszúrt kép törölve>
Ez egytorkú karbi, duplaszívós fejeken?
Van tapasztalat idf-es 1.6-al, ahhoz képest, hogy megy?
Lett esetleg mérve?

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #20557 Dátum: 2014 Július 28, 22:13:25 »

Rendszer függő. Ez megint nem az a kategória, hogy ez a jó vagy az a jó, hanem milyen a rendszer. Ha pl. a CSP olajvisszavezető csavarját használod a Full flow rendszerhez, akkor a nyomásszabályzós fedél kell. Ha megfúrod a blokkot és hagyod a gyári szelepet, akkor jó a sima fedél is.

Nekem Te a nyomásszabályzós nélküli fedelet javasoltad.Viszont a CNC-s kisöreg aki csinálja ezeket és rendelni szeretnék tőle,ő meg azt beszéli,hogy ha Full flow rendszert akarok,akkor mindenképpen a szelepeset vegyem,mert a szelep nélküli fedél az egy "Scheiße" meg ilyeneket beszél.Meg,hogy neki télen hidegben elszállt vagy eldurrant az olajszűrő,és hogy nyomászsabályzóval nem történt volna meg,mert mindenképpen kell egy védelem...
« Utoljára szerkesztve: 2014 Július 28, 22:25:32 írta Narancs »
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20556 Dátum: 2014 Július 28, 21:50:56 »

Rendszer függő. Ez megint nem az a kategória, hogy ez a jó vagy az a jó, hanem milyen a rendszer. Ha pl. a CSP olajvisszavezető csavarját használod a Full flow rendszerhez, akkor a nyomásszabályzós fedél kell. Ha megfúrod a blokkot és hagyod a gyári szelepet, akkor jó a sima fedél is.

Ezt senki?

Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #20555 Dátum: 2014 Július 28, 20:08:35 »

Olyan kérdésem lenne,hogy olajpumpa fedélből,létezik valami biztonsági szelepes (vagy dugattyús vagy milyen),és létezik sima,"Regelkolben" nélküli verzió is.
Mi ennek a jelentősége?

Hozzáértők,ti melyiket javasoljátok?
Ezt senki?
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #20554 Dátum: 2014 Július 27, 23:42:20 »

Olyan kérdésem lenne,hogy olajpumpa fedélből,létezik valami biztonsági szelepes (vagy dugattyús vagy milyen),és létezik sima,"Regelkolben" nélküli verzió is.
Mi ennek a jelentősége?

Hozzáértők,ti melyiket javasoljátok?
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #20553 Dátum: 2014 Július 25, 11:09:14 »

Sima 1,6, elvileg WBX veztengely (luftsick tette bele). Plusz karter, hogy legyen olaj. Dupla Zenith 32 NDIX karbi eredeti Sauer-Sohn szettként (szívócső, karbik, rudazat, légszűrők, 1,6 bogárra fúvókázva). Légszűrőkbe okosítottam egy-egy K&N betétet, mert eredetileg dróthálós-olajfátyolos lenne. Kb. ennyi.
« Utoljára szerkesztve: 2014 Július 25, 11:11:16 írta te_o »

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #20552 Dátum: 2014 Július 25, 08:30:46 »


VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #20551 Dátum: 2014 Július 25, 08:16:44 »

Kicsit részletesebben, lehet tudni mit is látunk a képen?
1, 2db sörital
2, stb....?

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13991


30-347-1939

« Hozzászólás #20550 Dátum: 2014 Július 24, 22:44:33 »

Kicsit részletesebben, lehet tudni mit is látunk a képen?
1, 2db sörital
2, stb....?
Ez egy sima oettinger (sör) tuning

Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #20549 Dátum: 2014 Július 24, 22:12:18 »

Feldobtam egy dupla Oettinger szettet is... a hűtése jobb, de egyelőre maradnak a Zenithek.
.
<beszúrt kép törölve>
Kicsit részletesebben, lehet tudni mit is látunk a képen?
1, 2db sörital
2, stb....?

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #20548 Dátum: 2014 Július 24, 21:48:43 »

Feldobtam egy dupla Oettinger szettet is... a hűtése jobb, de egyelőre maradnak a Zenithek.
.
<beszúrt kép törölve>

veszed ki onnan!
megmelegszik :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #20547 Dátum: 2014 Július 24, 20:59:35 »

De a kiemelő is baró Smiley

Feldobtam egy dupla Oettinger szettet is... a hűtése jobb, de egyelőre maradnak a Zenithek.
.
<beszúrt kép törölve>
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #20546 Dátum: 2014 Július 24, 20:33:29 »

Feldobtam egy dupla Oettinger szettet is... a hűtése jobb, de egyelőre maradnak a Zenithek.
.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20545 Dátum: 2014 Július 20, 17:37:58 »

fura, en pecsig mentem ket emberrel ket nagy turazsakkal racs nelkuli tetovel a 1776-os motorral es 90 fok alatt maradt.

A kipufogó is számít, meg az olaj viszkozitása is.

Sűrű olaj jobban melegszik.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27138


« Hozzászólás #20544 Dátum: 2014 Július 20, 13:31:01 »

Ami egyébként érdekes, hogy nem túl magas fordulaton, ha tartósan autózom (30+ km távot). Most, hogy kiemeltem, egyelőre 90 fok környékén sikerült maradni... majd még tesztelgetem, aztán ősszel visszamegy az 1385...
fura, en pecsig mentem ket emberrel ket nagy turazsakkal racs nelkuli tetovel a 1776-os motorral es 90 fok alatt maradt.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #20543 Dátum: 2014 Július 20, 13:25:21 »

Már itt tartasz, probléma hogy melegszik a motor? Gratula!

Ami egyébként érdekes, hogy nem túl magas fordulaton, ha tartósan autózom (30+ km távot). Most, hogy kiemeltem, egyelőre 90 fok környékén sikerült maradni... majd még tesztelgetem, aztán ősszel visszamegy az 1385...

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27138


« Hozzászólás #20542 Dátum: 2014 Július 20, 12:42:11 »

Dupla karbiknál,van jelentősége,hogy a légszűrőkön belül ott vannak azok a szívótölcsérek?

Mi a funkciójuk?

A válaszokat előre is köszönöm! Wink
a levego orvenymentesen jut a karbiba elvileg. Ha az en tutem jo lenne a karbimra, mar feltettem volna.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #20541 Dátum: 2014 Július 20, 10:56:31 »

Dupla karbiknál,van jelentősége,hogy a légszűrőkön belül ott vannak azok a szívótölcsérek?

Mi a funkciójuk?

A válaszokat előre is köszönöm! Wink
Nem elérhető MatroX
Hozzászólások: 1248


Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu

« Hozzászólás #20540 Dátum: 2014 Július 16, 16:45:44 »

tegnap végre beszereltem a motort a kocsiba Cool
húde szidtam a németeket a csp-nél, mert az 1.8 literes karterszellőztető dobozt ha középre szereli fel az ember a turbinaház mögé -mert ugye úgy szép, és semmi ellenkező instrukció nincs hozzá- akkor nem lehet betenni a motort a helyére, mert befeszül az olajhűtő lemezelése...szívás, mert motor ki, és karterszellőztetőt odébb kellett szerelni, majd motor újra be.

viszont a hátsó futóművet sikerült elsőre eltalálnom, ami sztem csodával határos - derült ki a motorral megterhelt porsche torziókról  Cool úgyhogy a fent idézett szopás elmaradt  Cheesy
a lényeg, hogy enyhe előfeszítést adva a torziónak pont jó lett. Matrox írta, hogy előfeszítés nélkül neki teljesen leült a hátulja.
Tanulságképpen ha valaki porsche (23,5mm) torzióra cserél, ennyi előfeszítéssel nekem pont jó lett: kb 1cm maradt a sárvédő és a kerék teteje között (185/65R15 gumival)
a bogár torzióval kb. 5-10 fokkal jobban elő van feszítve (sajnos nem vk. gyakorlott dokumentáló, nincs rendes fotóm a bogár torziós beállításról)




Frankó! Igen ha simán rakod be akkor borzalmas, totál ráül a gumibakokra. Azóta én is felemeltem már kb másfél óra a kettő oldalt átállítani ez köszönhető az új csavaroknak meg hogy semmi nincs összerohadva. Nekem kell majd még 1x állítani mert most felraktam a hátulját mert jelen heéyzetben nem bírt volna még kijönni a garázsból sem Cheesy

Vw bogár 1303 74- évj.   autóblog: www.vwbug.blog.hu
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #20539 Dátum: 2014 Július 16, 08:14:14 »

Már itt tartasz, probléma hogy melegszik a motor? Gratula!

Így értettem, igen... na akkor este próba.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #20538 Dátum: 2014 Július 16, 07:57:40 »

én nemes egyszerűséggel hajlítottam a hátfalon lévő zár ellendarabon egy picit és úgy simán zárható. de szerintem semmi értelme annak a cuccnak a látványon kívül
Így értettem, igen... na akkor este próba.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27138


« Hozzászólás #20537 Dátum: 2014 Július 15, 22:39:15 »

Igen.
Melak csinalt egy kellemes megoldast, a zsanert elfureszelte kozepen, az egyikre felhegesztett egy csovet, a masikra egy rudat, ami bele tudott csuszni a csobe. A csore furatokat csinalt, es egy stifttel allithatova tette, hogy a rud mennyire menjen bele a csobe. Ha teljesen, akkor a ket zsanerdarab osszeert, a motorterteto a gyari helyen, zart helyzetben volt. Ha a rudat kijjebb huzta a csobol (es a stifttel rogzitette), akkor a motorter ki volt emelve felul. Ugy csinalta meg, hogy a motorterteto mindig az also zsaner "korul" fordult, igy a teto minden allasban bekaszthato es bezarhato volt alul.
jah, én nem voltam biztos benne hogy érti a zárást

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #20536 Dátum: 2014 Július 15, 22:32:26 »

Ha valaki használ afteren felső motortető kiemelőt: zárhatóvá tehető (bontás/hegesztés nélkül) a tető?
Igen.
Melak csinalt egy kellemes megoldast, a zsanert elfureszelte kozepen, az egyikre felhegesztett egy csovet, a masikra egy rudat, ami bele tudott csuszni a csobe. A csore furatokat csinalt, es egy stifttel allithatova tette, hogy a rud mennyire menjen bele a csobe. Ha teljesen, akkor a ket zsanerdarab osszeert, a motorterteto a gyari helyen, zart helyzetben volt. Ha a rudat kijjebb huzta a csobol (es a stifttel rogzitette), akkor a motorter ki volt emelve felul. Ugy csinalta meg, hogy a motorterteto mindig az also zsaner "korul" fordult, igy a teto minden allasban bekaszthato es bezarhato volt alul.
« Utoljára szerkesztve: 2014 Július 15, 22:38:04 írta Protheus »


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27138


« Hozzászólás #20535 Dátum: 2014 Július 15, 21:15:50 »

Ha valaki használ afteren felső motortető kiemelőt: zárhatóvá tehető (bontás/hegesztés nélkül) a tető?
én nemes egyszerűséggel hajlítottam a hátfalon lévő zár ellendarabon egy picit és úgy simán zárható. de szerintem semmi értelme annak a cuccnak a látványon kívül

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #20534 Dátum: 2014 Július 15, 20:56:10 »

Ha valaki használ afteren felső motortető kiemelőt: zárhatóvá tehető (bontás/hegesztés nélkül) a tető?

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #20533 Dátum: 2014 Július 14, 19:42:33 »

tegnap végre beszereltem a motort a kocsiba Cool

viszont a hátsó futóművet sikerült elsőre eltalálnom

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #20532 Dátum: 2014 Július 14, 17:03:50 »

...
- a vastagabb torziós rúddal járó kevesebb előfeszítéssel, a jobb és baloldal kiegyenlítésével és a pontos szintezéssel szopni fogok az már biztos, kicsi az esélye hogy elsőre jól fog sikerülni. viszont sárvédőt nem fogok addig felszerelni, nem a sárvédő széléhez inkább más ponthoz fogok mérni.

...
tegnap végre beszereltem a motort a kocsiba Cool
húde szidtam a németeket a csp-nél, mert az 1.8 literes karterszellőztető dobozt ha középre szereli fel az ember a turbinaház mögé -mert ugye úgy szép, és semmi ellenkező instrukció nincs hozzá- akkor nem lehet betenni a motort a helyére, mert befeszül az olajhűtő lemezelése...szívás, mert motor ki, és karterszellőztetőt odébb kellett szerelni, majd motor újra be.

viszont a hátsó futóművet sikerült elsőre eltalálnom, ami sztem csodával határos - derült ki a motorral megterhelt porsche torziókról  Cool úgyhogy a fent idézett szopás elmaradt  Cheesy
a lényeg, hogy enyhe előfeszítést adva a torziónak pont jó lett. Matrox írta, hogy előfeszítés nélkül neki teljesen leült a hátulja.
Tanulságképpen ha valaki porsche (23,5mm) torzióra cserél, ennyi előfeszítéssel nekem pont jó lett: kb 1cm maradt a sárvédő és a kerék teteje között (185/65R15 gumival)
a bogár torzióval kb. 5-10 fokkal jobban elő van feszítve (sajnos nem vk. gyakorlott dokumentáló, nincs rendes fotóm a bogár torziós beállításról)




[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #20531 Dátum: 2014 Július 07, 21:12:09 »

http://vimeo.com/m/99021642

A svedben fotozott "bogar" ami ezek szerint inkabb Boxster

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #20530 Dátum: 2014 Július 06, 13:28:44 »

Ez IDF - hez vagy IDA-hoz való szívócső lehet?



[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #20529 Dátum: 2014 Július 04, 08:22:00 »

Ez a Wastegate Air Control nevű cucc mi célt szolgál?


http://www.youtube.com/watch?v=Gn-AoxKQB90

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #20528 Dátum: 2014 Július 03, 20:15:42 »

Ez a Wastegate Air Control nevű cucc mi célt szolgál?
megkerülő szelep.
ha a turbó vagy kompresszor túl sok levegőt tolna a motorba - mondjuk motorféknél - akkor szépen leengedi a nyomást.
ettől szoktak olyan szépen durrogni a feltöltött motorok.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #20527 Dátum: 2014 Július 03, 19:59:53 »

Ez a Wastegate Air Control nevű cucc mi célt szolgál?



amíg nincs turbód addig lényegtelen.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #20526 Dátum: 2014 Július 03, 19:52:38 »

Ez a Wastegate Air Control nevű cucc mi célt szolgál?



[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #20525 Dátum: 2014 Június 30, 11:02:07 »

Köszönöm.Ha érdekel van kontakt.
Miről jött le?
912 gyári karbija, ebayen jó drágán mérik, van hozzá sok minden, és jó historic feelingje van... nyilván a szopásfaktor bejátszik, de hát nem ezért vagyunk itt? Smiley

VW Beetle - the original since 1938
Oldalak: 1 ... 39 40 41 42 43 [44] 45 46 47 48 49 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.149 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.