www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 16, 11:55:51
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921217
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
535
536
537
538
539
[
540
]
541
542
543
544
545
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3360630 alkalommal)
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #724 Dátum:
2008 Március 23, 14:22:31 »
Idézetet írta: KIZS - 2008 Március 23, 14:02:46
és gondolom nem is kevesen...
bogár tuningolásban (meg úgy általában a motor tuningolásban) nagy újdonságokat nem lehet már kitalálni, főleg nem a mi pénztárcánk mellett
amivel az ember esetleg többet tud alkotni mint mások, az a belefektetett energia, idő, pénz és főleg az
igényesség
mondjuk sok pénzzel az idő és az energia kiváltható, de gyanítom ez itt nem az a társaság
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #723 Dátum:
2008 Március 23, 14:02:46 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 Március 23, 10:11:29
ezt már megcsinálták
és gondolom nem is kevesen...
bogár tuningolásban (meg úgy általában a motor tuningolásban) nagy újdonságokat nem lehet már kitalálni, főleg nem a mi pénztárcánk mellett
amivel az ember esetleg többet tud alkotni mint mások, az a belefektetett energia, idő, pénz és főleg az
igényesség
mondjuk sok pénzzel az idő és az energia kiváltható, de gyanítom ez itt nem az a társaság
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Március 23, 14:06:10 írta KIZS
»
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #722 Dátum:
2008 Március 23, 13:20:30 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 Március 23, 10:11:29
ezt már megcsinálták
és nem is lett jó soha ha egyről beszélünk
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
martonmany
Hozzászólások: 887
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #721 Dátum:
2008 Március 23, 11:12:07 »
Idézetet írta: KIZS - 2008 Március 22, 23:09:34
házi megoldásként én beszereznék egy Renault 5 Turbo karburátort és azt barkácsolnám fel a gépre, ezt tűnik fejben a legjobb ár/érték aránynak
értem, köszönöm
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #720 Dátum:
2008 Március 23, 10:11:29 »
Idézetet írta: KIZS - 2008 Március 22, 23:09:34
én sem tudok róla sokat, de azt most megosztom veled
házi megoldásként én beszereznék egy Renault 5 Turbo karburátort és azt barkácsolnám fel a gépre, ezt tűnik fejben a legjobb ár/érték aránynak
gyanítom a turbós karbik elve olyan kialakításúak, hogy ne tudjon visszafele áramlani a benzin
illetve valszínűleg a benzinnyomással kell játszani, hogy az valamivel nagyobb legyen, mint a karbiba beáramló levegő
ez persze valamennyire nyomásálló üzemanyag rendszert, jó karbi tömítést és visszafolyó ágat feltételez
ezt már megcsinálták
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #719 Dátum:
2008 Március 22, 23:09:34 »
Idézetet írta: martonmany - 2008 Március 22, 22:24:01
Egy kicsit más mint az előző téma, de engem az érdekelne, hogy egy karburátoros autó turbósítása hogyan történik, csak mert a karbi a nyomáskülönbség alapján szívja a benzint, meg a levegőt, majd állítja elő a keveréket, viszont ha a karbira rányomom a töltőlevegőt a turbótól, akkor nem hogy vákuum, hanem túlnyomás fog benne uralkodni, és akkor nem fogja szívni a benzint. Javítsatok ki ha nem így van, de azért érdekel, mert nem tudom.
én sem tudok róla sokat, de azt most megosztom veled
szóval turbós karbis megoldásoknál általában direkt turbós karbit használnak
és a rendszer lehet szívó - tehát a turbó a karbin keresztül szív, vagy nyomó - a turbó a karbin keresztül tol megoldású is
az előző baja, hogy a forró turbón átmegy az üzemanyag keverék
a második baja, hogy a karbi orrán-száján keresztül folyhat a benzin
házi megoldásként én beszereznék egy Renault 5 Turbo karburátort és azt barkácsolnám fel a gépre, ezt tűnik fejben a legjobb ár/érték aránynak
gyanítom a turbós karbik elve olyan kialakításúak, hogy ne tudjon visszafele áramlani a benzin
illetve valszínűleg a benzinnyomással kell játszani, hogy az valamivel nagyobb legyen, mint a karbiba beáramló levegő
ez persze valamennyire nyomásálló üzemanyag rendszert, jó karbi tömítést és visszafolyó ágat feltételez
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
martonmany
Hozzászólások: 887
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #718 Dátum:
2008 Március 22, 22:24:01 »
Egy kicsit más mint az előző téma, de engem az érdekelne, hogy egy karburátoros autó turbósítása hogyan történik, csak mert a karbi a nyomáskülönbség alapján szívja a benzint, meg a levegőt, majd állítja elő a keveréket, viszont ha a karbira rányomom a töltőlevegőt a turbótól, akkor nem hogy vákuum, hanem túlnyomás fog benne uralkodni, és akkor nem fogja szívni a benzint. Javítsatok ki ha nem így van, de azért érdekel, mert nem tudom.
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #717 Dátum:
2008 Március 22, 10:03:29 »
Idézetet írta: Genzy - 2008 Március 22, 08:54:42
Esetleg erről at L-Jetronik+Digifant-ról nincs véletlenül bővebb infód?
THX
Digifant befecsi az MV és az SS motorkódú (95 illetve 92 lóerős) vizesboxereken van. Itt a computer gyújtást is állít, nem csak a befecskendezést. Fizikailag nem hiszem, hogy túl sokat kell trükközni, hogy typ1 motorra átszerelődjön. Az persze más kérdés, hogy egészen más motorhoz van hangolva a computer. A GW és a DJ-s (90 és 112LE) motorokon Digijet befecsi van, az nem állít gyújtást.
Mondjuk ha felhízlalod a typ1 motorodat 1900cc-re és teszel bele egy W100-as vagy W110-es tengelyt, akkor azt vélhetőleg már közel helyesen fogja levezérelni a vizesboxer digifantja. Persze nem árt elsétálni egy hozzáértő és fékpaddal is rendelkező computereshez, aki hozzáhangolja a motorodhoz a térképet.
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Március 22, 10:07:25 írta KIZS
»
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Genzy
Hozzászólások: 51
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #716 Dátum:
2008 Március 22, 08:54:42 »
Idézetet írta: Melák - 2008 Március 16, 19:07:43
Kis motortuning:
Ismerösöm Bogarába készül egy elég uj eröforás ,és ropant érdekes ,anyira hogy a szkdogámat is ebböl irtam.En kis érdeklödést keltve a tanári karnál.
Szoval :
itt nem is a bogár motor hengerültartalmárol kéne beszélni meg hogy milyen tengely van benne hanem a benya eláto egységéröl.
L-Jetronik+Digifon egybeépitve van ráakasztva egy irt elögyujtásal ,külömbözö jelegmezö eltérutésekkel.nagyon pöpec már halotam járni olyat tilt,és kurvára pörgös.Minden fordulaton nagyon otvan sehol nem fogy el és nagyon jol jöt ki ez a kombinácio.
Esetleg erről at L-Jetronik+Digifant-ról nincs véletlenül bővebb infód?
THX
wob974
Hozzászólások: 13495
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #715 Dátum:
2008 Március 19, 19:27:01 »
Idézetet írta: maxi - 2008 Március 19, 09:21:39
Ez az E85-ot van valahol szolnok megyeben? vagy debrecenbe lehet ilyet tankolni?
Mert akkor ezzel jarok off automal.
Hát ott még nincs.
Csak lesz.
Vegyetek VW modelleket!:
https://picasaweb.google.com/wob974/EladoVWModellekForSale
Képek:
https://picasaweb.google.com/wob1974
Videók:
http://www.youtube.com/user/wob974#g/u
wob974
Hozzászólások: 13495
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #714 Dátum:
2008 Március 19, 19:24:18 »
Üzemanyag-etanol keverék.
Az E85-ben az E után álló szám nem az oktánszámot, hanem az üzemanyagba kevert etanol mennyiségét jelöli. Jelen esetben tehát 85 térfogatszázalék bioetanol és 15 térfogatszázalék benzin keverékéről van szó. Ez az arány a gyakorlati alkalmazhatóság (kenés, hidegindítás stb.) szempontjából jól bevált, szabványosított összetétel, de a világban találkozhatunk még E2, E5, E10, E15, E25, E50, vagy akár E100-as.
Vegyetek VW modelleket!:
https://picasaweb.google.com/wob974/EladoVWModellekForSale
Képek:
https://picasaweb.google.com/wob1974
Videók:
http://www.youtube.com/user/wob974#g/u
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #713 Dátum:
2008 Március 19, 09:21:39 »
Ez az E85-ot van valahol szolnok megyeben? vagy debrecenbe lehet ilyet tankolni?
Mert akkor ezzel jarok off automal.
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #712 Dátum:
2008 Március 19, 09:06:26 »
na ha már itt van ez a E85 téma (szerintem itt OFF, ezért elnézést kérek)
azt mondja már meg nekem valaki, hogy ezt a bioetanolt bármilyen autóba lehet tankolni? nem kell hozzá speciális átalakítás?
és hogy ON legyek a typ4 tuningba beleereszthetem?
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #711 Dátum:
2008 Március 19, 08:28:49 »
Ez is:
http://totalcar.hu/magazin/technika/hunflex/
bár ez injektoros kocsinál izgi
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Normogo
Hozzászólások: 2982
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #710 Dátum:
2008 Március 19, 08:15:01 »
E85 témába vág:
http://totalcar.hu/tesztek/volvos4018f/?main&rnd=131
2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
ESZ-764
Hozzászólások: 2746
Samu 66
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #709 Dátum:
2008 Március 19, 08:03:28 »
Idézetet írta: Balage - 2008 Március 18, 21:40:35
Ez miért is jó?
Tudom volt már róla szó, de elfelejtettem.
a hűtésteljesítmény növelése a cél,
- ha bedugod a hőcserélőhöz kivezető nyílást a turbinaházon ,(zsákutcába tereled a levegőt torlónyomást kelt)ezzel minimális növekedést érsz el viszont ,nincs feleslegesen kiáramló hűtőlevegőd, megnövekedik a levegő sebessége nyomása a turbinaházban ,a teljes levegőmennyiség a motor hűtésére használódik.
-ha levágod körbe a házat , (gyakorlatilag lemetszed azt a részt teljesen ahol a höcserélőhöz megy a levegő) nem alakul ki torlónyomás hanem szépen("akadálymentesen") vezeti a levegőt a hengerekhez,és a kissebb házméret miatt az előzőhöz képest még jobb a hűtés hatásfoka .Az olajhűtőt kiiktattam,és a helyére terelőlemezt raktam mert ez az a pont ahol szinte akadálymentesen jut el a levegő a 3-4 hengerhez.
Nekem ezek a gondolataim amiért jónak találom ezt a megoldást.A két képen láthatod a különbséget.
[a csatolmányt egy admin törölte]
www.talizmansport.hu
Normogo
Hozzászólások: 2982
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #708 Dátum:
2008 Március 19, 07:56:46 »
Idézetet írta: TBK001 - 2008 Március 19, 07:44:53
OFF
Úristen!! Nem zölddel írtál................
ON
Pedig az E85 környezetkímélő
2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
TBK001
Hozzászólások: 29084
Road Force One
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #707 Dátum:
2008 Március 19, 07:44:53 »
Idézetet írta: wob974 - 2008 Március 18, 22:48:07
Az E85 korrozív, .............
OFF
Úristen!! Nem zölddel írtál................
ON
Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)
Bug's Forever! VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu
Hyundai i30 CW 2015
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #706 Dátum:
2008 Március 18, 22:51:52 »
Idézetet írta: brez - 2008 Március 18, 22:14:11
Ha az információim nem tévesek akkor a 95-s benzin 5% ban tartalmaz bioetanolt. Ez valami Uniós követelmény!
szerintem igen
wob974
Hozzászólások: 13495
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #705 Dátum:
2008 Március 18, 22:48:07 »
Az E85 korrozív, de nem nagy mértékben. Ugyanígy a benzin is korrozív. Az etanolnak van egy olyan tulajdonsága, hogy tartalmazza és vonza a vizet. Viszont nem az etanol korrozív tulajdonsága okozhat kárt a motornak, hanem az etanolban lévı víz. A víztıl belülrıl rozsdásodik az üzemanyagrendszer. A mai szgk-nak (kb.1980-tól) olyan üzemanyagrendszerük van, hogy ellenálljon a korrozív üzemanyagnak és a rozsdának. Emellett az etanolgyártás sokat fejlıdött és új technológiával jobban csökkentik az etanol víztartalmát.
Megjegyzés: benzin is ugyanúgy tartalmaz vizet!!
Ha Ön egy veteránautóval rendelkezik, akkor fennáll a veszély, hogy rozsdásodik. Mivel ezeknek az autóknak még fémtartályuk volt. Mivel az USA-ban a 80-as évek elején már 10% etanolt kevertek a benzinhez, így az autógyártók már akkor etanol és rozsdatőrı anyagot használtak az üzemanyagrendszerben. Másrészt a mőanyagtartály elıállítása olcsóbb.
Az etanolnak alacsonyabb gyújtáspontja van, mint a benzinnek. Emellett az etanol 115 oktánnal, az E85 105 oktánnal rendelkezik. Mivel az etanol hidegebben ég, mint a benzin, így meghosszabbítja a motor élettartamát. A dugattyúk és a szelepek E85 használatnál alacsonyabb termikus hatásnak vannak kitéve, mint a benzin esetén. Kellemes mellékhatása, hogy az etanol mindig tisztán tartja az injektorokat és az üzemanyagrendszert, mert tisztítóhatása van.
ha 100%-os etanolt használnánk, mivel az etanolnak nincsen kenési tulajdonsága. Akik E100-as üzemanyagot használnak, azok speciális olajat kevernek az üzemanyaghoz. Ebbıl kifolyólag gyártják az E85-ös üzemanyagot. A 15% benzin biztosítja, hogy minden szükséges komponens megfelelı kenést kapjon, és így egy hosszú és gondmentes motoréletet nyújt.
Ténylegesen megtámadta az etanol a gumicsöveket, de ez is csak olyan
szgk-kra vonatkozik, melyek 20 évesnél idısebbek. Jelentıs fejlemények történtek a
gumigyártásban az utóbbi 25 év alatt. Emellett a 15% benzin mindig keni a gumicsöveket.
Vegyetek VW modelleket!:
https://picasaweb.google.com/wob974/EladoVWModellekForSale
Képek:
https://picasaweb.google.com/wob1974
Videók:
http://www.youtube.com/user/wob974#g/u
wob974
Hozzászólások: 13495
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #704 Dátum:
2008 Március 18, 22:42:58 »
Idézetet írta: gyuszkó - 2008 Március 18, 22:39:54
Aszongya:
"...2008-ig kiépül egy országos hálózat..."
Mintha kicsit csúszna ez a határidő...
Attól függ mit nevezünk hálózatnak.
Vegyetek VW modelleket!:
https://picasaweb.google.com/wob974/EladoVWModellekForSale
Képek:
https://picasaweb.google.com/wob1974
Videók:
http://www.youtube.com/user/wob974#g/u
wob974
Hozzászólások: 13495
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #703 Dátum:
2008 Március 18, 22:42:10 »
- Az etanol, mint magas oxigéntartalmú üzemanyag égése tökéletesebb, mint a szénhidrogén alapú benziné ezért felhasználásával csökken a kipufogógázokkal a közvetlen környezetünket terhelő szénmonoxid (CO) és maradék szénhidrogén (THC) kibocsátás.
Vegyetek VW modelleket!:
https://picasaweb.google.com/wob974/EladoVWModellekForSale
Képek:
https://picasaweb.google.com/wob1974
Videók:
http://www.youtube.com/user/wob974#g/u
gyuszkó
Hozzászólások: 13814
ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #702 Dátum:
2008 Március 18, 22:39:54 »
Idézetet írta: KIZS - 2008 Március 18, 22:37:05
http://www.e85kft.hu/benzinkut.pdf
Aszongya:
"...2008-ig kiépül egy országos hálózat..."
Mintha kicsit csúszna ez a határidő...
Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
gyuszkó
Hozzászólások: 13814
ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #701 Dátum:
2008 Március 18, 22:37:56 »
Idézetet írta: wob974 - 2008 Március 18, 22:35:48
Itt csak az M5 tesconál van.
De van asszem győrben is valahol.
Marad az ukrán 250 forintos benzin. Majd 5 év múlva errefelé is lesz bioethanol. Legalábbis eddig ez volt a trend sajna... Pedig én is tankolnám az ethanolt. Gondolom, kevésbé környezetszennyező is...
Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #700 Dátum:
2008 Március 18, 22:37:05 »
http://www.e85kft.hu/benzinkut.pdf
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #699 Dátum:
2008 Március 18, 22:36:31 »
Idézetet írta: gyuszkó - 2008 Március 18, 22:31:34
Gondolom, csak fővárosi kutaknál...
én konkrétan 1 kutat tudok ahol lehet kapni, mégpedig itt az Erzsébeti Tesco-nál az M5 mellett (ahol 1x vagy 2x már volt rajzás), illetve tervezik még itt az Üllői út legvégén (Vecsés felé) a Castrol kútnál is, nem tudom van-e már
valahol lehet még kapni pesten, de nem tudom hol
országosan olyan 5-6 kútnál van egyébként összesen
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
wob974
Hozzászólások: 13495
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #698 Dátum:
2008 Március 18, 22:35:48 »
Idézetet írta: gyuszkó - 2008 Március 18, 22:31:34
Gondolom, csak fővárosi kutaknál...
Itt csak az M5 tesconál van.
De van asszem győrben is valahol.
Vegyetek VW modelleket!:
https://picasaweb.google.com/wob974/EladoVWModellekForSale
Képek:
https://picasaweb.google.com/wob1974
Videók:
http://www.youtube.com/user/wob974#g/u
gyuszkó
Hozzászólások: 13814
ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #697 Dátum:
2008 Március 18, 22:31:34 »
Idézetet írta: KIZS - 2008 Március 18, 22:30:23
215HUF
Gondolom, csak fővárosi kutaknál...
Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #696 Dátum:
2008 Március 18, 22:30:23 »
Idézetet írta: gyuszkó - 2008 Március 18, 22:28:36
Ennek hogyért mérik literjét???
215HUF
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
gyuszkó
Hozzászólások: 13814
ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #695 Dátum:
2008 Március 18, 22:28:36 »
Idézetet írta: wob974 - 2008 Március 18, 22:16:24
Az E85 üzemanyag 85% bioetanol és 15% benzin.
Ennek hogyért mérik literjét???
Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
wob974
Hozzászólások: 13495
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #694 Dátum:
2008 Március 18, 22:26:46 »
Idézetet írta: brez - 2008 Március 18, 22:20:21
Nem értjük egymást, vagyis én értelek téged, de abban már nem vagyok biztos hogy te engem...!
Nem 95ről hanem E85ről beszélünk.
Vegyetek VW modelleket!:
https://picasaweb.google.com/wob974/EladoVWModellekForSale
Képek:
https://picasaweb.google.com/wob1974
Videók:
http://www.youtube.com/user/wob974#g/u
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #693 Dátum:
2008 Március 18, 22:26:01 »
Idézetet írta: gyuszkó - 2008 Március 18, 21:57:50
talán itt olvastam, hogy a karbi gumitömítései mintha nem bírnák úgy...
szerintem viszonylag kevés olyan tömítés van ami a benzint bírja az alkoholt meg nem
de a bogárban most nagyhirtelen mi lehet a gond?
1 - esetleg szétmarja a tank és a motor közötti benzincső gumi szakaszait
2 - esetleg szétmarja a karburátorban levő két darab tömítést
és kb. ennyi
szerintem mind a két alkatrész ára már az első tankoláskor tízszeresen megtérül, de amúgy is rendkívül kis esélyét érzem annak, hogy bármi gond lenne velük
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
brez
Hozzászólások: 2510
http://vbk.at.hu/
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #692 Dátum:
2008 Március 18, 22:20:21 »
Idézetet írta: wob974 - 2008 Március 18, 22:16:24
Az E85 üzemanyag 85% bioetanol és 15% benzin.
Nem értjük egymást, vagyis én értelek téged, de abban már nem vagyok biztos hogy te engem...!
http://vbk.at.hu/
http://minkabogi.blogspot.com/
wob974
Hozzászólások: 13495
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #691 Dátum:
2008 Március 18, 22:16:24 »
Az E85 üzemanyag 85% bioetanol és 15% benzin.
Vegyetek VW modelleket!:
https://picasaweb.google.com/wob974/EladoVWModellekForSale
Képek:
https://picasaweb.google.com/wob1974
Videók:
http://www.youtube.com/user/wob974#g/u
brez
Hozzászólások: 2510
http://vbk.at.hu/
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #690 Dátum:
2008 Március 18, 22:14:11 »
Idézetet írta: wob974 - 2008 Március 18, 21:53:56
Egyelőre a bioetanolhoz kevernek benzint.
Azt tankolod.
Ha az információim nem tévesek akkor a 95-s benzin 5% ban tartalmaz bioetanolt. Ez valami Uniós követelmény!
http://vbk.at.hu/
http://minkabogi.blogspot.com/
wob974
Hozzászólások: 13495
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #689 Dátum:
2008 Március 18, 22:00:55 »
Idézetet írta: KIZS - 2008 Március 18, 21:56:30
olcsóbb mint a benzin...
én a Mondeoba tankolom párszor és fele-fele arányban benzinnel keverve észre se venni, hogy alkohol is van benne
ha túl sok az alkohol, akkor alacsony fordulaton (főleg ha erő is kell) akkor képes felgyulladni a "check engine" lámpa, de egyébként nem venni észre semmit
karburátoros kocsinál szerintem legrosszabb esetben picit dúsabbra kell állítani a keveréket, de valószínűleg még azt sem
én gondolkodás nélkül tankolnám bogár kaliberű kocsiba
Jól hangzik.
Asszem kipróbálom.
Vegyetek VW modelleket!:
https://picasaweb.google.com/wob974/EladoVWModellekForSale
Képek:
https://picasaweb.google.com/wob1974
Videók:
http://www.youtube.com/user/wob974#g/u
gyuszkó
Hozzászólások: 13814
ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #688 Dátum:
2008 Március 18, 21:57:50 »
Idézetet írta: KIZS - 2008 Március 18, 21:56:30
olcsóbb mint a benzin...
én a Mondeoba tankolom párszor és fele-fele arányban benzinnel keverve észre se venni, hogy alkohol is van benne
ha túl sok az alkohol, akkor alacsony fordulaton (főleg ha erő is kell) akkor képes felgyulladni a "check engine" lámpa, de egyébként nem venni észre semmit
karburátoros kocsinál szerintem legrosszabb esetben picit dúsabbra kell állítani a keveréket, de valószínűleg még azt sem
én gondolkodás nélkül tankolnám bogár kaliberű kocsiba
talán itt olvastam, hogy a karbi gumitömítései mintha nem bírnák úgy...
Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #687 Dátum:
2008 Március 18, 21:56:30 »
Idézetet írta: wob974 - 2008 Március 18, 21:21:15
Bioetanol.
Valaki valamit róla?
olcsóbb mint a benzin...
én a Mondeoba tankolom párszor és fele-fele arányban benzinnel keverve észre se venni, hogy alkohol is van benne
ha túl sok az alkohol, akkor alacsony fordulaton (főleg ha erő is kell) akkor képes felgyulladni a "check engine" lámpa, de egyébként nem venni észre semmit
karburátoros kocsinál szerintem legrosszabb esetben picit dúsabbra kell állítani a keveréket, de valószínűleg még azt sem
én gondolkodás nélkül tankolnám bogár kaliberű kocsiba
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
wob974
Hozzászólások: 13495
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #686 Dátum:
2008 Március 18, 21:53:56 »
Egyelőre a bioetanolhoz kevernek benzint.
Azt tankolod.
Vegyetek VW modelleket!:
https://picasaweb.google.com/wob974/EladoVWModellekForSale
Képek:
https://picasaweb.google.com/wob1974
Videók:
http://www.youtube.com/user/wob974#g/u
brez
Hozzászólások: 2510
http://vbk.at.hu/
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #685 Dátum:
2008 Március 18, 21:42:18 »
Idézetet írta: wob974 - 2008 Március 18, 21:39:33
Elméletileg keverni kellene.
Kikéne játszani a keveréket.
Lehet hogy fuvókákhoz kéne nyúlni.
Ha benzint tankolsz abba már bele van keverve az úgy nem pálya....
Teli tisztába etanolt, hogy kitörjön az összes ló a motorból!
http://vbk.at.hu/
http://minkabogi.blogspot.com/
Oldalak:
1
...
535
536
537
538
539
[
540
]
541
542
543
544
545
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...