www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 05, 19:53:22

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921193 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 541 542 543 544 545 [546] 547 548 549 550 551 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3329127 alkalommal)
Nem elérhető martonmany
Hozzászólások: 887


« Hozzászólás #484 Dátum: 2008 Március 05, 22:04:21 »

Stuntmanus typ3-sa ha jól tudom 107 ló és úgy tudom gyári hűtő, de Leon az 1.6-ra is külső hűtőt szerel(t), szóval ezért a tanácstalanság, bár az én motoromból nem hiszem, hogy több lesz 60-65 lónál
hát Mareszból kiindulva sztem arra felesleges
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #483 Dátum: 2008 Március 05, 22:02:42 »

hát akkor tévedtem, vagyis ebből arra következtetek, hogy 100ló felett kezdik alkalmazni
Stuntmanus typ3-sa ha jól tudom 107 ló és úgy tudom gyári hűtő, de Leon az 1.6-ra is külső hűtőt szerel(t), szóval ezért a tanácstalanság, bár az én motoromból nem hiszem, hogy több lesz 60-65 lónál

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető martonmany
Hozzászólások: 887


« Hozzászólás #482 Dátum: 2008 Március 05, 21:55:17 »

nekm gyári van és semmi gond
hát akkor tévedtem, vagyis ebből arra következtetek, hogy 100ló felett kezdik alkalmazni
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #481 Dátum: 2008 Március 05, 21:51:21 »

hát javítsatok ki ha tévedek, de sztem egy 1.6nál 70-80LE fölött már kell, de lehet h én rosszul gondolom
nekm gyári van és semmi gond

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető martonmany
Hozzászólások: 887


« Hozzászólás #480 Dátum: 2008 Március 05, 21:44:15 »

"és milyen mértékű átalakítás amit még elbír a gyári hűtő és mi az a mihez már kell a plusz hűtés"
hát javítsatok ki ha tévedek, de sztem egy 1.6nál 70-80LE fölött már kell, de lehet h én rosszul gondolom
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #479 Dátum: 2008 Március 05, 21:30:29 »

Köszönet Protheus-nak, hogy végre jól működik a fórum keresője. Íme:
http://www.bogarhatu.hu/forum/index.php?topic=8.msg235769#msg235769
köszönöm Wink
 de igazából a kérdés második fele lett volna az igazán édekes

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #478 Dátum: 2008 Március 05, 21:28:10 »

erre gondoltál? "Amikor a tengely fokolásáról beszélek, akkor a bütyök két azon pontjának szögét értem, amikor elkezdi emelni a szelepet, illetve amikor befejezi az emelést. "
mert akkor az elméletem helyes nem?
« Utoljára szerkesztve: 2008 Március 05, 21:30:24 írta ESZ »

Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8606


« Hozzászólás #477 Dátum: 2008 Március 05, 21:21:02 »

én a szívó szelep nyitvatartási idejére tippeltem ami megadja a tengely fokosságát, azaz a wbx-em szszelepe fhp előtt nyit 10 fokkal , utánna fordul 180-at majd ahp után zár 48 fokkal az összesen 238 fok , azaz 238-as a tengely ami benne van gyárilag, szted?
http://www.vwdepo.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=178&Itemid=51
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #476 Dátum: 2008 Március 05, 21:19:15 »

szerintem az kevés
pedig ezek a gyári adatok,

Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #475 Dátum: 2008 Március 05, 21:19:01 »

ha már motor tuning, egyszer régebben másik topikban mondtál valamit az olajhűtőről, hogy a typ4 hűtője menne fel a typ1 motorra?
fel lehet szerelni rá vagy alakítani kell rajt, és milyen mértékű átalakítás amit még elbír a gyári hűtő és mi az a mihez már kell a plusz hűtés

Köszönet Protheus-nak, hogy végre jól működik a fórum keresője. Íme:
http://www.bogarhatu.hu/forum/index.php?topic=8.msg235769#msg235769

'81 Hecho en México
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #474 Dátum: 2008 Március 05, 21:17:28 »

Nekem megvan Wink :

ezt jó lenne magyarosítani Grin

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #473 Dátum: 2008 Március 05, 21:15:04 »


Ilyen van nekem is csak nemtom hol.

 Evil
nekem is csak  nem 284 van ott
« Utoljára szerkesztve: 2008 Március 05, 21:19:16 írta Maresz »

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #472 Dátum: 2008 Március 05, 21:12:58 »

ha már motor tuning, egyszer régebben másik topikban mondtál valamit az olajhűtőről, hogy a typ4 hűtője menne fel a typ1 motorra?
fel lehet szerelni rá vagy alakítani kell rajt, és milyen mértékű átalakítás amit még elbír a gyári hűtő és mi az a mihez már kell a plusz hűtés
turbina házba kell bele toldani

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #471 Dátum: 2008 Március 05, 21:10:13 »

Nekem megvan Wink :
<beszúrt kép törölve>

 
Ilyen van nekem is csak nemtom hol.

 Evil

Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #470 Dátum: 2008 Március 05, 21:09:14 »

Fokszám, azaz eddig van nyitva a szelep. Asszimetrikus tengelyeknél szívó/kipuff. A jobb helyeken megadják a nyitási és zárási szögeket, azaz szívó nyit FHP előtt AHP után, kipuff nyit AHP elott es zar FPH utan. Összenyitás az FHP előtt nyitó szívó és után záró kipuff szelep miatt van. A szögértékek minnél nagyobbak annál feljebb él a motor.

ha már motor tuning, egyszer régebben másik topikban mondtál valamit az olajhűtőről, hogy a typ4 hűtője menne fel a typ1 motorra?
fel lehet szerelni rá vagy alakítani kell rajt, és milyen mértékű átalakítás amit még elbír a gyári hűtő és mi az a mihez már kell a plusz hűtés

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #469 Dátum: 2008 Március 05, 21:09:00 »

én a szívó szelep nyitvatartási idejére tippeltem ami megadja a tengely fokosságát, azaz a wbx-em szszelepe fhp előtt nyit 10 fokkal , utánna fordul 180-at majd ahp után zár 48 fokkal az összesen 238 fok , azaz 238-as a tengely ami benne van gyárilag, szted?
szerintem az kevés

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #468 Dátum: 2008 Március 05, 21:05:57 »

Passz.
Hát vagy 12 éve benne van a tengely a papirjait meg nemtom hova raktam.


 Evil

Nekem megvan Wink :

'81 Hecho en México
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #467 Dátum: 2008 Március 05, 21:05:42 »

Fokszám, azaz eddig van nyitva a szelep. Asszimetrikus tengelyeknél szívó/kipuff. A jobb helyeken megadják a nyitási és zárási szögeket, azaz szívó nyit FHP előtt AHP után, kipuff nyit AHP elott es zar FPH utan. Összenyitás az FHP előtt nyitó szívó és után záró kipuff szelep miatt van. A szögértékek minnél nagyobbak annál feljebb él a motor.

én a szívó szelep nyitvatartási idejére tippeltem ami megadja a tengely fokosságát, azaz a wbx-em szszelepe fhp előtt nyit 10 fokkal , utánna fordul 180-at majd ahp után zár 48 fokkal az összesen 238 fok , azaz 238-as a tengely ami benne van gyárilag, szted?

Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #466 Dátum: 2008 Március 05, 21:05:38 »

Olvassatok:
http://www.oldtimer-replica.de/eckstein/t1_tuni.htm

 Evil

Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #465 Dátum: 2008 Március 05, 21:03:39 »

Most már én is. Grin

 Evil

Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #464 Dátum: 2008 Március 05, 21:01:01 »

Passz.
Hát vagy 12 éve benne van a tengely a papirjait meg nemtom hova raktam.


 Evil
kár pedig kiváncsi letem volna rá

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #463 Dátum: 2008 Március 05, 20:59:25 »

annyira hülye nem vagyok, hogy ne jöjjek rá de minek a fokszámát? Cheesy na ?
Fokszám, azaz eddig van nyitva a szelep. Asszimetrikus tengelyeknél szívó/kipuff. A jobb helyeken megadják a nyitási és zárási szögeket, azaz szívó nyit FHP előtt AHP után, kipuff nyit AHP elott es zar FPH utan. Összenyitás az FHP előtt nyitó szívó és után záró kipuff szelep miatt van. A szögértékek minnél nagyobbak annál feljebb él a motor.

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8606


« Hozzászólás #462 Dátum: 2008 Március 05, 20:59:07 »

egy TYP1 290 veztengelyes autot milyen fordulatszámon kel használni kb tehát hol érdemes tartani hogy igazán fürgén menyen (ez most érdekes kérdés de hol adhatya le egy átlag bogár motor aő mx nyomatékát)

én 2300fölé nagyon ritkán forgatomd e melete ilyen váltom is van eez szerintem nagyon alacsony fordulatszám
bammeg ezt nem hiszem el! 2300 ford./perc-nél már elváltasz? és ez egy tuning motor? haverom tegnap beszerelte az injektoros négyütemű trabijába a 300-as veztengelyt, kipróbáltuk, sajnos a tiltás gátat szabott a fordulatszám hajhászásnak, ami 6500-nál jön el.

én a sima F-es motoromat is jobban forgattam (ezt a 2300 és 1700 fordulatokat nem is értem)
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #461 Dátum: 2008 Március 05, 20:55:41 »

A szelepösszenyitás elősegíti az égéstér kiürítését és hűtését, emellett javítja a henger feltöltését.

A szívó és kipufogó szelep nyitott és zárt állapotát a főtengely elfordulásának függvényében ábrázolva kapjuk a vezérlési diagramot.

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #460 Dátum: 2008 Március 05, 20:52:47 »

de ez a 284 fok miböl adódik össze? erre lennék pontosan kiváncsi Cheesy

Passz.
Hát vagy 12 éve benne van a tengely a papirjait meg nemtom hova raktam.


 Evil

Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #459 Dátum: 2008 Március 05, 20:51:50 »

ki milyen fordulatszámon szokta használi a vasát ere már oylan rég kiváncsi vagyok ,mert nekem olyan alacsonynak tünik
A buszomnal olyan 85-90 korul forog 3000-3200-at. Ez talan a jo cirkalotempo es fordulat is.
De gyorsitasal 1500-4000 kozott (meg nem padloztam le, es van benne 4500-nal leszabalyzo rotor is).

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #458 Dátum: 2008 Március 05, 20:51:23 »

annyira hülye nem vagyok, hogy ne jöjjek rá de minek a fokszámát? Cheesy na ?

A vezérműtengelyét. Grin

 Evil

Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #457 Dátum: 2008 Március 05, 20:50:11 »

Azt most megnemmondom bár fokban van az enyém 284 fokos.
De emelni is különbözően emelnek. Az enyém olyan 11 körül emel.


 Evil
de ez a 284 fok miböl adódik össze? erre lennék pontosan kiváncsi Cheesy

Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #456 Dátum: 2008 Március 05, 20:48:30 »

fokszámot Wink
annyira hülye nem vagyok, hogy ne jöjjek rá de minek a fokszámát? Cheesy na ?

Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #455 Dátum: 2008 Március 05, 20:47:58 »

na emberkék, mit jelent az egy sporttengelynél az 276, 284, 294? nekem van egy gondolatom de kiváncsi vagyok máséra is Wink

Azt most megnemmondom bár fokban van az enyém 284 fokos.
De emelni is különbözően emelnek. Az enyém olyan 11 körül emel.


 Evil

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #454 Dátum: 2008 Március 05, 20:46:37 »

na emberkék, mit jelent az egy sporttengelynél az 276, 284, 294? nekem van egy gondolatom de kiváncsi vagyok máséra is Wink
fokszámot Wink

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #453 Dátum: 2008 Március 05, 20:46:24 »

Én nyomatékcsúcson elváltok.  Evil "D"1200 -->1700 1/perc.  Grin Grin Grin
A nyomatekgorbeje a bogarmotoroknak nem lapos inkabb?

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #452 Dátum: 2008 Március 05, 20:45:58 »

ki milyen fordulatszámon szokta használi a vasát ere már oylan rég kiváncsi vagyok ,mert nekem olyan alacsonynak tünik

1500-3000.
Ha nyomom neki a pályán akkor már 4000 felett forog.


 Evil

Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #451 Dátum: 2008 Március 05, 20:38:41 »

na emberkék, mit jelent az egy sporttengelynél az 276, 284, 294? nekem van egy gondolatom de kiváncsi vagyok máséra is Wink

Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #450 Dátum: 2008 Március 05, 20:01:31 »

Semmit sem zártam ki.  Evil

gondoltam hogy rászáltok a kijelentésemre

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
1303LS
« Hozzászólás #449 Dátum: 2008 Március 05, 19:59:36 »

akkor jolvan aszidtem hogy én vezetek szarul  Cheesy
Semmit sem zártam ki.  Evil
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #448 Dátum: 2008 Március 05, 19:58:16 »

Pedig de. Grin

 

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Süni
« Hozzászólás #447 Dátum: 2008 Március 05, 19:56:56 »

akkor jolvan aszidtem hogy én vezetek szarul  Cheesy
Pedig de. Grin
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #446 Dátum: 2008 Március 05, 19:54:40 »

Attól függ melyik.  Wink
Egyébként 1.3-as motoroknál valahol 3000 körül van a csúcs 1.6-oknál valamivel alatta.
Ezért is szeretem a kismotorom.
Egyébként ha nem sietek és csak itthon a városban czúszok mászok akkor nem forgatom tovább, más helyzetekben meg a helyzet adja.

akkor jolvan aszidtem hogy én vezetek szarul  Cheesy

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
1303LS
« Hozzászólás #445 Dátum: 2008 Március 05, 19:53:42 »

most ez komoly?
Attól függ melyik.  Wink
Egyébként 1.3-as motoroknál valahol 3000 körül van a csúcs 1.6-oknál valamivel alatta.
Ezért is szeretem a kismotorom.
Egyébként ha nem sietek és csak itthon a városban czúszok mászok akkor nem forgatom tovább, más helyzetekben meg a helyzet adja.
Oldalak: 1 ... 541 542 543 544 545 [546] 547 548 549 550 551 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.143 másodperc alatt készült el 17 lekéréssel.