www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2021 április 18, 12:54:23

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Rendeljetek pólót!
Bogaras topikban találtok mintát, stb.
Határidő: 2021.04.15
915933 Hozzaszólás 215 Témában írta 1593 Felhasználó
Legújabb tag: Csiri
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 551 552 553 554 555 [556]
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 1624323 alkalommal)
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #21 Dátum: 2008 Január 31, 20:42:18 »


A főtengelyt nem szokták felszabályozni vagy nem tudom hogyan nevezik ezt az eljárást??? És én azt gondoltam, hogy ha bontott a főtengely -> akkor szükségszerű ez a folyamat is vagy az ilyen alkatrész nem is játszik???

Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 799


« Hozzászólás #20 Dátum: 2008 Január 31, 20:33:25 »

akkor a blokk megválasztásánál még figyelni kell arra is hogy milyen hengerürtartalmú motort szeretnénk, vagy azt a gépműhely megoldja??
Pl egy 1,3-s blokkot még 1,6-ra lehet bővíteni, de nagyobbra már nem???

A képen látható 'ház eredetileg D-s 1.2-es mexikóiként látta meg a napvilágot. (De jó kis motor volt!!  Cry ).
 Ha jól tudom 94 mm-ig fel lehet bővíteni (mármint ez a henger belső átmérője) 69-es löketnél ez 1915 ccm lesz.
Útánna már csak a löketet lehet növelni.

'81 Hecho en México
Nem elérhető SixtusAngel
Hozzászólások: 842


A zene az élet(em). 06-70-2451733

« Hozzászólás #19 Dátum: 2008 Január 31, 20:32:06 »

Én valamikor még 10-en éve vettem kint németben németnyelvű bogár tuning könyvecskét. Aztán amikor nem régiben elővettem, feltünt benne 1 pecsét, Maroti könyvesbolt Smiley . Van benne elég sok tuning dolog, csak hát zsé kérdése a dolog 1edül.

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #18 Dátum: 2008 Január 31, 20:28:27 »

először legyen majd belőle köszörülve???

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
1303LS
« Hozzászólás #17 Dátum: 2008 Január 31, 20:28:15 »

az enyém is ilyen de még széria 1200es
Wink Cheesy
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #16 Dátum: 2008 Január 31, 20:27:52 »

Ne izguljatok nem a mai este szeretnék összerakni egy komplett mocit.... Grin
Csak valahogy megpróbálok elindítani egy "lavinát"! Evil

Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #15 Dátum: 2008 Január 31, 20:24:14 »

kolben csapágy legyen,fötengyl meg nagy olajfuratos és alapmértes vagy 1szint legalább
Az hogy alapméretes az annyit takar hogy zsír új vagy hogy először legyen majd belőle köszörülve???

Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7988


« Hozzászólás #14 Dátum: 2008 Január 31, 20:18:38 »


az enyém is ilyen de még széria 1200es
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #13 Dátum: 2008 Január 31, 20:17:59 »

akkor a blokk megválasztásánál még figyelni kell arra is hogy milyen hengerürtartalmú motort szeretnénk, vagy azt a gépműhely megoldja??
Pl egy 1,3-s blokkot még 1,6-ra lehet bővíteni, de nagyobbra már nem???
1625ig nincs gond a fellett csak JÓ! gépmühely

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #12 Dátum: 2008 Január 31, 20:17:18 »

Akkor, ha beszereztünk egy nagyolajfuratos megfelelő öntvényből készült blokkot a következő lépés gondolom a főtengely, csapágyak.
Ezeknél az alkatrészeknél mire kell odafigyelni? Valami spéci "nagy teherbírású" csapágygarnitúra, esetleg a főtengelyt polírozni....
kolben csapágy legyen,fötengyl meg nagy olajfuratos és alapmértes vagy 1szint legalább

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #11 Dátum: 2008 Január 31, 20:17:01 »

ööööö ez s em 1,6
akkor a blokk megválasztásánál még figyelni kell arra is hogy milyen hengerürtartalmú motort szeretnénk, vagy azt a gépműhely megoldja??
Pl egy 1,3-s blokkot még 1,6-ra lehet bővíteni, de nagyobbra már nem???

Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #10 Dátum: 2008 Január 31, 20:14:31 »

Akkor, ha beszereztünk egy nagyolajfuratos megfelelő öntvényből készült blokkot a következő lépés gondolom a főtengely, csapágyak.
Ezeknél az alkatrészeknél mire kell odafigyelni? Valami spéci "nagy teherbírású" csapágygarnitúra, esetleg a főtengelyt polírozni....

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #9 Dátum: 2008 Január 31, 20:10:43 »

ööööö ez s em 1,6

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 799


« Hozzászólás #8 Dátum: 2008 Január 31, 20:08:45 »

AS41 AS21 az öntvényben oldalt van benne

pl.: web.t-online.hu/aptom/IMG_0026sm.jpg

'81 Hecho en México
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #7 Dátum: 2008 Január 31, 19:59:32 »

Én blokkom ar motorkodó as21
f esböl nem épitenék semmit maximum szobadiszt

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7988


« Hozzászólás #6 Dátum: 2008 Január 31, 19:59:07 »

Akkor most kicsit tisztázzuk a dolgot mert valamit nem értek
Az AS az motorkód, 21 vagy 41 meg további számok a blokkon(motorszámba)??

Továbbá a Váci oldalról bemásolva az F-s blokkhoz:
F0      29 Kw   40 Hp   1285 cc 1       08/'65>07/'70   Szimpla szívós
F1      29 Kw   40 Hp   1285 cc 1       10mm olajjárat  Szimpla szívós
F2      29 Kw   40 Hp   1285 cc 1       10mm olajjárat  Szimpla szívós
akkor a 70-ig gyártott F-s blokkok a kisolajfuratosak....

AS41 AS21 az öntvényben oldalt van benne
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #5 Dátum: 2008 Január 31, 19:56:59 »

Kicsit ollózgattam a régi hozzászólásokból:

"valaki azt írta, hogy a AS41 ben 4% az AS21-ben 2% magnézium van."

"igen, az AS21-ben több aluminium van mint az AS41-ben
ezért (elméletileg) az AS21 kevésbé melegszik
hű de rohadt okos vagyok"

"Azt most meg nem mondom, hogy magnézium van-e benne de a szilicium az amire a "S" betű utal. 
Ettől mechanikai tulajdonságai javulnak az ötvözetnek, talán keményebb lesz (menetek nem jönnek ki, csapágyfészkek nem verődnek be) de asszem ridegebb is lesz a sziliciumtól.
Ja és ha jól tudom a szilicium korrodál is ezért idővel csúnya sötétszürkés lesz a felülete az öntvénynek.
Generátortalpnál jól látható ez a kontraszt mert az "ócska" öntvényből van."

">>Akkor most melyik blokk a jobb (tuningra alkalmasabb) a 41-es vagy a 21-es?
Az AS41-es keményebb, tehát a csapágyak kevésbé fognak beverődni és a tőcsavarok kiszakadni, de az AS21-es rugalmasabb, tehát repedésre kevésbé hajlamos.
Az AS21-es újabb, a gyár ezt választotta, ezt itélte jobbnak, de case-saverrel szerelte, 8-as tőcsavarokkal.

Egyesek (USA) tuningra az AS41-est részesítik előnyben a keménysége miatt.
Az én 1915-ös blokkom AS21-es."



Akkor most kicsit tisztázzuk a dolgot mert valamit nem értek
Az AS az motorkód, 21 vagy 41 meg további számok a blokkon(motorszámba)??

Továbbá a Váci oldalról bemásolva az F-s blokkhoz:
F0      29 Kw   40 Hp   1285 cc 1       08/'65>07/'70   Szimpla szívós
F1      29 Kw   40 Hp   1285 cc 1       10mm olajjárat  Szimpla szívós
F2      29 Kw   40 Hp   1285 cc 1       10mm olajjárat  Szimpla szívós
akkor a 70-ig gyártott F-s blokkok a kisolajfuratosak....

Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 799


« Hozzászólás #4 Dátum: 2008 Január 31, 19:47:06 »

Kicsit ollózgattam a régi hozzászólásokból:

"valaki azt írta, hogy a AS41 ben 4% az AS21-ben 2% magnézium van."

"igen, az AS21-ben több aluminium van mint az AS41-ben
ezért (elméletileg) az AS21 kevésbé melegszik
hű de rohadt okos vagyok"

"Azt most meg nem mondom, hogy magnézium van-e benne de a szilicium az amire a "S" betű utal. 
Ettől mechanikai tulajdonságai javulnak az ötvözetnek, talán keményebb lesz (menetek nem jönnek ki, csapágyfészkek nem verődnek be) de asszem ridegebb is lesz a sziliciumtól.
Ja és ha jól tudom a szilicium korrodál is ezért idővel csúnya sötétszürkés lesz a felülete az öntvénynek.
Generátortalpnál jól látható ez a kontraszt mert az "ócska" öntvényből van."

">>Akkor most melyik blokk a jobb (tuningra alkalmasabb) a 41-es vagy a 21-es?
Az AS41-es keményebb, tehát a csapágyak kevésbé fognak beverődni és a tőcsavarok kiszakadni, de az AS21-es rugalmasabb, tehát repedésre kevésbé hajlamos.
Az AS21-es újabb, a gyár ezt választotta, ezt itélte jobbnak, de case-saverrel szerelte, 8-as tőcsavarokkal.

Egyesek (USA) tuningra az AS41-est részesítik előnyben a keménysége miatt.
Az én 1915-ös blokkom AS21-es."


">>>És akkor az u.n. alumínium blokkok mit tudnak? Azon kívül, hogy jól hegeszthetök?

Azt tudják, hogy sokkal erősebbek, 40%-kal nehezebbek, cserébe ÁLLÍTÓLAG 10-ből 4 biztosan enged a porozitása miatt, mert nem valami minőségi öntvények.
Nincs vele közvetlen tapasztalatom."


« Utoljára szerkesztve: 2008 Január 31, 20:02:45 írta aptom »

'81 Hecho en México
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #3 Dátum: 2008 Január 31, 19:26:45 »

Azt már tudom hogy a tuningolás terén egy F-s motorblokkal nem érdemes foglalkozni....
Melyik az a fajta blokk amelyet ajánlatos beszerezni, ha a fejünket mégis teljesítménynövelésre adnánk!
Emlégette valaki múltkor az AS 21 ill. AS 41 motorokat! Ezek miben külömböznek a sima AS-s egységtől?
az AS21-41 asszem a motorblokk öntvényét határozza meg , F-st hagyjuk  ,AB AR-s motorkóduval jobb nekiindulni a tunyingnak

Elérhető abes
Hozzászólások: 14280

« Hozzászólás #2 Dátum: 2008 Január 31, 18:50:41 »

Azt már tudom hogy a tuningolás terén egy F-s motorblokkal nem érdemes foglalkozni....
Pontosítsunk az F-es motorokkal kapcsolatban: F1-essel nem érdemes de F2-es már teljesen jó hiszen nagy olajfuratos.
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #1 Dátum: 2008 Január 31, 18:48:10 »

Azt már tudom hogy a tuningolás terén egy F-s motorblokkal nem érdemes foglalkozni....
Melyik az a fajta blokk amelyet ajánlatos beszerezni, ha a fejünket mégis teljesítménynövelésre adnánk!
Emlégette valaki múltkor az AS 21 ill. AS 41 motorokat! Ezek miben külömböznek a sima AS-s egységtől?

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Dátum: 2008 Január 31, 18:45:14 »

Üdvözlet a topic minden látogatójának!
Amint az a címből következik itt kimondottan a bogár motorok tuningolásáról lenne szó! ...
(Az eredeti uzenet szerzoje Brez, a topicnyito)
« Utoljára szerkesztve: 2011 December 30, 20:01:10 írta Protheus »

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak: 1 ... 551 552 553 554 555 [556]
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.145 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.