www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2021 április 18, 14:03:49

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Rendeljetek pólót!
Bogaras topikban találtok mintát, stb.
Határidő: 2021.04.15
915933 Hozzaszólás 215 Témában írta 1593 Felhasználó
Legújabb tag: Csiri
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 556
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 1624369 alkalommal)
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3141


« Hozzászólás #22181 Dátum: 2019 November 01, 10:08:32 »

Magasabb fokozatba kapcsolt a szopóroller!

Megkértek a műszakin, hogy térjek majd vissza ha jó lesz a keverék képzés.
A Laci beállította 1,5-re a CO-t.
Műszakin már az alábbi képen látható értékeket produkálta.
De szemmel láthatóan is kormol, kipufogó is fekete. Sad

Meg kell keresnem mitől ömlik bele a benzin.

Ha van ötlet, hogy merre keresgéljek, akkor welcome!
A gyorsító nem csöpög, azt már néztem.
 weber dfav 32/36


Ezért kérdeztem a henger méretet, a következő kérdés az lett volna, hogy át kellet-e fúvókázni, ill a beállításon kívül csináltatok-e vele valamit?

Ezen  szetten gondolkodtam én is a vörsöny motorunkhoz, az 1.6

Ha elakadsz a fbokon van egy karbis csoport ( karburátor adok-veszek segítségnyújtás észrevételek problémák megvitatása) a Zoltán Mátyási az admin és a fő guru nagyon vágja a weber karbikat.

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22180 Dátum: 2019 November 01, 09:10:30 »

Én biztos vagyok benne, hogy a viszonylag nagy hengerűrtartalomból adódó (1776 ccm) a venturikban kialakuló nagy légsebesség okozza a túldúsulást. Ez a nagy légsebesség nagy szívóhatást gyakorol a fúvókákra amiket jellemzően a kisebb 1,6 motorokhoz pakolnak a karbiba. Biztos, hogy visszafúvókázás lesz a megoldás. (Én nem emlékszem, hogy mekkora fúvókák voltak az enyémben amikor a csúcson volt, de az biztos, hogy még az 1,6 motorhoz is kisebbre cseréltük a fúvókákat az alap gyári szetthez képest. De szerintem megoldod te ezt.

Magasabb fokozatba kapcsolt a szopóroller!

Megkértek a műszakin, hogy térjek majd vissza ha jó lesz a keverék képzés.
A Laci beállította 1,5-re a CO-t.
Műszakin már az alábbi képen látható értékeket produkálta.
De szemmel láthatóan is kormol, kipufogó is fekete. Sad

Meg kell keresnem mitől ömlik bele a benzin.

Ha van ötlet, hogy merre keresgéljek, akkor welcome!
A gyorsító nem csöpög, azt már néztem.
 weber dfav 32/36



Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22179 Dátum: 2019 November 01, 09:05:37 »

A készletben érkezett levegőszűrő mérete sem jó! Nem lehet lezárni a motorháztetőt!! A vízelvezető lemez kiszerelését követően sem. A termék leírés Kell egy alacsonyabb. 40 euro körül van, szinte bagatell. Ki tudja, hogy az jó lesz-e? Elérhető K&N is, ez kb. 150 euró. Szóval nem egy egyszerű plug & play cucc.
Typ3 alsó motorburkolat, nem jó a 10mm tőcsavarhoz. De ne is kellett volna megvenni. Ahonnan rendeltem (Hoffmannspeedster) ott nem volt feltüntetve, hogy typ1 motorhoz nem ajánlott. Egy régi emlékfoszlány miatt rendelte. Ahonnan a hengerfejet rendeltem (Anhenedorp), ott már írták, de ekkor már késő volt.
Harmonika cső: Ez az én hibám, egyik felén hosszabb végűt rendeltem. A normál kellett a motorba.
Az AA performance cuccok elvileg amerikaiak. Erős a gyanúm, hogy igazából kínai, de ettől még lehet jó. A hozzá tartozó tőcsavarok valószínűleg hosszabbak a kelleténél.

- Igen, a légszűrő necces ennél a karbinál, főleg a 67 eéőtti bogaraknál, ahol a motorháztető íve nincs megtörve a rendszám felületénél, így kevesebb a hely. Amikor nekem volt regiszter Weber, akkor nekem 3 lépcsős volt a légszűrő evolúcióm, mert a szetthez tartozó légszűrővel nekem sem lehetett lecsukni a fedelet: 1. Első körben a tégla légszűrő helyére egy hagyományos kis kör alakú sportlégszűrőm volt, aminek a talpát átfaragtam, hogy passzoljon a karbihoz. Ezzel tökéletesen elfért és úgy nézett ki mint a korabeli EMPI GTV MK4 motorok. 2. Hégráth Peti anno amikor megunta a központi Webert megvált az ITG gyártmányú légszűrőjétől. Azt vettem meg. Az egy teljesen szivacs, lapos gomba alakú légszűrő volt jó design-nal. Sajnos sokáig nem tartott, mert a Petinél már jópár évet szolgált és nálam 1-2 év alatt a benzingőz  elkezdte megenni a torkok fölötti részét a szivacsnak. 3. Végül visszakerült az eredetileg a karbihoz való tégla légszűrő, de a talpa átalakításra került: úgy csináltam meg a talpát, hogy a légszűrőt koppig a turbinaházig tudjam tolni (nem alacsonyabb lett, hanem beljebb került), így már elfért a motortérben.
- A typ3 lemezt én már raktam fel 10-es tőcsavarhoz nem is egyet. Kicsit kell alakítani a 8-as csavaroknak kialakított fészkeken, de nem vészes. Mondjuk az eredeti, gyári masszív darabokkal egyszerűbb dolgozni, mint az amúgy sem túl pontos utángyártottakon.
- Az egyik felén hosszabb harmonikacsövet nem értem miért nem jó?! Az elvileg passzol minden typ1 motorba. A tuning cégek anno a Porsche 356 motorról koppintották ezt a megoldást és a Formel Vau motoroknál használták előszeretettel az egyik oldalon a harmonikás rész után kicsit hosszabb csődarabot. (nekünk is ilyen van a Formel Vau motorunkban). A dolog lényege, hogy a hosszabb nyak megy a blokkba, így az kicsit kitakarja az olajvisszafolyó járatokat, így erős kanyarban nem tud (vagy nehezen tud) az olaj fellöttyenni a harmonikacsövekbe. (egyfajta hullámtörő). A blokkban sok hely van, el kell hogy férjen. Csak akkor nem passzol ha fordítva akarod berakni (hengerfej felé áll a hosszabb része).
- Igen, az AA pistons cuccokat Kínában gyártják és az USA-ban szerelik össze. De minőségük rendben van.

Gratulálok! Sok örömöt hozzá!

Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3504


« Hozzászólás #22178 Dátum: 2019 Október 30, 14:04:41 »

Sok hónapnyi tervezgetés...

Gratula! Kitartás a gyerekbetegségek kezeléséhez, aztán sok élvezetes km-t tekerj bele! Smiley

Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6924


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22177 Dátum: 2019 Október 30, 12:43:40 »

Magasabb fokozatba kapcsolt a szopóroller!

Megkértek a műszakin, hogy térjek majd vissza ha jó lesz a keverék képzés.
A Laci beállította 1,5-re a CO-t.
Műszakin már az alábbi képen látható értékeket produkálta.
De szemmel láthatóan is kormol, kipufogó is fekete. Sad

Meg kell keresnem mitől ömlik bele a benzin.

Ha van ötlet, hogy merre keresgéljek, akkor welcome!
A gyorsító nem csöpög, azt már néztem.
 weber dfav 32/36

« Utoljára szerkesztve: 2019 Október 30, 14:19:28 írta Balage »

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6924


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22176 Dátum: 2019 Október 29, 14:50:48 »

Az is új, a méretére már nem emlékszem.
Gratula.
A henger-dugattyú maradt a régi?

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3141


« Hozzászólás #22175 Dátum: 2019 Október 29, 07:34:45 »

Gratula.
A henger-dugattyú maradt a régi?

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18104


1969

« Hozzászólás #22174 Dátum: 2019 Október 28, 21:44:16 »

Pedig az. 2 éve ezzel fut.
Smiley
Akkor lehet, hogy a magas oldalfal miatt nem tűnik túl szélesnek..
Teljesen jól áll neki
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6924


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22173 Dátum: 2019 Október 28, 21:35:29 »

Pedig az. 2 éve ezzel fut.
gratula Cheesy
a fotón már ez a hátsó gumi van rajta? nem tűnik olyan szélesnek

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18104


1969

« Hozzászólás #22172 Dátum: 2019 Október 28, 09:28:09 »

Elektromos ac tervben volt, de ez így egyszerűbb és gyorsabb megoldásnak tűnt. Elvileg jó lesz ez is, ha nem akkor B terv. "Gyári" új, olajhűtő került beépítésre, itt nincs semmi extra.
Hátul 215/70-15, a felni 6", pont befér a sárvédő alá, még úgy is, hogy a hátsó fék miatt kicsit szélesebb a nyomtáv a gyárihoz képest.
 
gratula Cheesy
a fotón már ez a hátsó gumi van rajta? nem tűnik olyan szélesnek
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6924


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22171 Dátum: 2019 Október 28, 08:23:03 »

Elektromos ac tervben volt, de ez így egyszerűbb és gyorsabb megoldásnak tűnt. Elvileg jó lesz ez is, ha nem akkor B terv. "Gyári" új, olajhűtő került beépítésre, itt nincs semmi extra.
Hátul 215/70-15, a felni 6", pont befér a sárvédő alá, még úgy is, hogy a hátsó fék miatt kicsit szélesebb a nyomtáv a gyárihoz képest.
 
jó érzés lehetett ez a 10 méter is. nekem már sok éve készült el a motor (nagyjából, még van vele terv), akkor is 7 számjegybe csúszott, de minden fillért megért.

elektromos ac nem lenne jobb az éppen befér helyett? az olajhűtő lehet, hogy nem is fog kelleni, nekem sincs és sosem volt vele gondom. a gumi mekkora felnin van és hogy fér be?

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 26531


« Hozzászólás #22170 Dátum: 2019 Október 28, 07:54:42 »

Sok hónapnyi tervezgetés, alkatrész beszerzés, és várakozás után végre bekerült az új motor a bogárba.

jó érzés lehetett ez a 10 méter is. nekem már sok éve készült el a motor (nagyjából, még van vele terv), akkor is 7 számjegybe csúszott, de minden fillért megért.

elektromos ac nem lenne jobb az éppen befér helyett? az olajhűtő lehet, hogy nem is fog kelleni, nekem sincs és sosem volt vele gondom. a gumi mekkora felnin van és hogy fér be?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 16923


« Hozzászólás #22169 Dátum: 2019 Október 28, 07:30:13 »

Végre egy részletes beszámoló; mit tettem bele és mi lett belőle.
Ha jót akarsz és van pénzed, így építesz motort. Ha bármelyik hiányzik (vagy szeretsz játszani :-)), akkor sok szopás és türelem.
Én szorítok, de nem fog nagy meglepetés érni. Jó lesz. :-)
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 2883


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #22168 Dátum: 2019 Október 28, 05:40:56 »

Sok hónapnyi tervezgetés, alkatrész beszerzés, és várakozás után végre bekerült az új motor a bogárba........
Gratula, sok-sok közös, boldog km-t kívánok! Cheesy

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2004 Mercedes_Benz E 220 CDI Elegance
IFA HP 401
SKIF M1
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6924


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22167 Dátum: 2019 Október 27, 21:48:20 »

Sok hónapnyi tervezgetés, alkatrész beszerzés, és várakozás után végre bekerült az új motor a bogárba.
Több éve érlelődött a gondolat, hogy kéne egy új motor. 1971-óta benne volt a régi. Jól ment, keveset fogyasztott, de nem volt egy rakéta.
A végső lökést a tavalyi rovinji túra szolgáltatta.
Odafele már párszor megcsúszott a kuplung nagyobb terhelésnél. Aztán kiderült, hogy nem egy másik autó folyatja az olajat magából a parkolóban, hanem az enyém. Gond nélkül haza hozott, de a pihenőnél szabályosan folyt az olaj a kuplung harangból. Nyilván a főtengely szimering adta meg magát, ezért csúszott a kuplung is. Ha már kint a motor akkor, miért ne legyen felújítva???

Elkezdődött a tervezgetés, hogy milyen legyen. Sok év alatt, sokat változott a koncepció. Akkor még durva tuning motor volt a terv. Aztán öregedtem, változott az élet, megnyugodtam. Már nem volt szempont, hogy „mindenkinél erősebb és gyorsabb” legyen. Inkább egy viszonylag erős, tartós túramotor volt az álom. Igazából ki akar állandóan 170-nem száguldani? Nincs hol, de nincs is értelme. Az épített hosszú váltó terve így került a soha meg nem valósuló projektek hosszú listájáról, a képzeletbeli papírkosárba. Persze az anyagi vonzata is ( nem beszélve a temérdek szopásról) is jelentős lenne. Rövid számolgatás után körvonalazódott egy költséghatékony és mint később kiderült, kiváló megoldás. 215/70-es hátsó gumi + rövid váltó. Az áttételek és a gumi kiad egy átlagos hosszú váltót. Kiválóan működik még gyári alap motorral is. Sok embernek nem jön be a nagy ballonos gumi, nekem nagyon, de ez egy külön történet.

Megkezdődött az alkatrész vadászat. Ez jól haladt, viszonylag jó árakon Európából sikerült beszerezni a fő darabokat. A motor megbontása után kiderült, hogy nincsenek csodák. Reménykedni lehet, de egy motor felújításnál muszáj bele kalkulálni egy(kettő) hengerfej cserét is. Tudom léteznek még, repedés mentes dupla szívós hengerfejek. Nekem is csak az egyik oldal volt megrepedve. Ment az agyalás, hogy mi legyen. Ha bele gondolsz, hogy 2 hengerfej tisztséges felújítása mennyibe kerül, akkor már nem is annyira borzasztó az új hf ára. Így mentesülhet az ember egy használt repedés mentesnek tűnő hf vadászatától.  Kétféle gyári dupla szívós hengerfej létezik. A repedt, és ami el fog repedni. 100, 1000, 10000 km múlva, biztosan.

Ami új lett a motorban: hengerfejek 043 35/32 (AA performance), hd (AA performance), vezérmű tengely + fogaskerék (Engle w110), 30mm külső szűrős olajpumpa, komplett gépmunka csapágyakkal, kuplungszerkezet (Sachs 215mm), kinyomócsapágy (nem tudom már milyen, de nem gagyi), szeleptőke (Febi), tömítéskészlet (Victor Reinz), olajhűtő, ac, szelepnyomórúd harmonika cső( utólag cink festékkel bevonva), karburátor szívócsonkkal és kiegészítőivel (weber redline 32/36DFEV ), gyertya (Bosch platinum), gyertyakábel (NGK), szűrők, vezetékek, egyéb kellék anyagok amiket ilyenkor illik. Meg ha már kint volt a motor, akkor beépítésre került még új, nyeles tengely szimering, összes váltóbak. Bár ezek cseréje nem volt indokolt, de nem akarnám ezek miatt pár hónap/év múlva kivenni a motort.   

Felújított dolgok:  10mm henger tőcsavarok + perselyek a motorblokkban, generátor, kuplungtárcsa ( Luk alappal, új Luk kopófelülettel), 215mm typ1 lendkerék, motorburkolatok.

Valamint egyéb dolgok amik nem jutnak most eszembe.

A kipufogó, fűtésdob, és a gyújtás( hall jeladós, egy 2.1 wbx-ről érkezett már régebben), termosztát, kiváló állapotúak voltak, csak tisztítást és festést kaptak. Illetve ide sorolnám még a gyári, nagyobb főtengely ékszíjtárcsát. 

A terv az volt, hogy majd amit lehet én csinálok. Mert mekkora feeling, munka után pár órát bütykölni. Itt van a helye egy óriási muhahaha-nak. Van itt több olyan ember aki képes lenne erre, de hamar beláttam, hogy én nem tartozom közéjük. A motort a Vörös Laci építette. Hogy miért? Egyrészt azért, mert most megengedhettem magamnak, hogy egy elismert, hozzáértő szakemberember munkáját meg tudjam fizetni. Másrészt, így sokkal kényelmesebb és hosszú távon biztosan költséghatékonyabb. Valamint itt van a „szomszédban” Smiley.

Az egész folyamat tanulsága. Nem, nem fogod megúszni olcsón. Tényleg nem. Tök komoly.
Ha nem magadnak építed, mindenképp konzultálj a beszerelni kívánt alkatrészekkel kapcsolatban. Én nem mindig tettem így, sok-sok ezer forintot lehetett volna spórolni!! A beszerezhető alkatrészek minősége igencsak megkérdőjelezhető.
Csak néhány példa:   
Új szelepállító csavar. A szeleppel kapcsolódó felület kúpos. Így jött a Hoffmannspeedstertől. Ez síkolva lett. Már a próba járatásnál (még nem volt beépítve a motor), a nyolcból egy elkenődött. A többi is vissza lesz cserélve a gyárira, remélhetőleg kibírják azt az 500Km-t ami az első olajcseréig vissza van. Nincsenek illúzióim. Sad
karburátor készlet: Egy ilyen készletet rendeltem (https://www.ebay.com/itm/VW-Bug-Super-Beetle-DuneBuggy-Weber-Carburetor-Kit-w-Genuine-Weber-Dual-Port/372206597364?fits=Make%3AVolkswagen&hash=item56a93df4f4:g:n7IAAOSwMGVabM5B ). A karburátor valószínűleg jó lesz. Még a szívócsonk is kb. illeszkedik a helyére. Ez viszont nem mondható el az előmelegítő csövekre. Nagy küzdelem és formázás árán lehetett csatlakoztatni a kipufogóra. A gyári ac nem fér el a szívócsonktól. A lapos brazil ac is neccesen. A készletben érkezett levegőszűrő mérete sem jó! Nem lehet lezárni a motorháztetőt!! A vízelvezető lemez kiszerelését követően sem. A termék leírés Kell egy alacsonyabb. 40 euro körül van, szinte bagatell. Ki tudja, hogy az jó lesz-e? Elérhető K&N is, ez kb. 150 euró. Szóval nem egy egyszerű plug & play cucc.
Typ3 alsó motorburkolat, nem jó a 10mm tőcsavarhoz. De ne is kellett volna megvenni. Ahonnan rendeltem (Hoffmannspeedster) ott nem volt feltüntetve, hogy typ1 motorhoz nem ajánlott. Egy régi emlékfoszlány miatt rendelte. Ahonnan a hengerfejet rendeltem (Anhenedorp), ott már írták, de ekkor már késő volt.
Harmonika cső: Ez az én hibám, egyik felén hosszabb végűt rendeltem. A normál kellett a motorba.
Az AA performance cuccok elvileg amerikaiak. Erős a gyanúm, hogy igazából kínai, de ettől még lehet jó. A hozzá tartozó tőcsavarok valószínűleg hosszabbak a kelleténél. Ez majd kiderül, ha egyszer le kell venni a kipufogót.
Az olajpumpához csomagban érkezett az olajszűrő. Első indításnál fosta az olajat, nem tömített. 

Ide tartoznak még olyan szopó ágak, mint például a váltó bak cserénél ( kikötött kuplung bowdennél ) spontán eltörő, kuplungkar visszahúzó rugó törés, vagy a motor beépítése után első próba kör előtt, az új karburátorhoz igazított (kb. 1 óra munkaidő) gázbowden szakadás. Vagy az új váltóbak hosszú tőcsavarok miatt elakadó lendkerék. Mint kiderült a váltó rudazat kapcsolódó részei már a halál utáni állapotban voltak, ez is javításra kerül. Nekem nem tűnt fel, mert évek óta így jártam vele, és az volt a természetes. Smiley Érezhető a különbség, nagyon is.

A kiadásoknak még nincs vége. Beszerzésre vár az új légszűrő meg egy pálcás olajhőfok mérő. A költségvetésről annyit, hogy már most 7 számjegynél járok. Annyi könnyítés volt a történetben, hogy nem egyszerre kellett kifizetni, így nem fáj annyira. 

Csak pár kilométert mentem vele eddig, azt is illegalitásban, mert a műszaki májusban lejárt.
Nem bántottam, nem gyilkoltam, de így is érezhető, hogy nagyon jó lett. Már nagyon hiányzott a CO szag, a nyers mechanikus vezetési élmény.

Jövő héten remélhetőleg sikeres műszaki vizsga, és utána számtalan gondmentes, céltalan kilométer következik.

Inneni is köszönöm Laci kitartó munkáját! Meg azt, hogy helyettem hajtotta azt a bizonyos szopó rollert.
„Röviden” ennyi. Ha lesz fejlemény akkor még írok, ha nem akkor az azt jelenti, hogy minden rendben van. Smiley

https://youtu.be/wyBhyIKZcM4


1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22166 Dátum: 2019 Szeptember 18, 06:48:26 »

Ez sajnos mára szinte az összes használt duplaszívós typ1 fejre elmondható. De nehéz korrekt következtetéseket levonni olyan 40-50 éves alkatrészek alapján, amelyek előéletéről nem tudunk: nem tudjuk hány éven át szigetelte el őket az olajsár a hűtőlevegőtől, hányszor adott nekik a szaki jó nagy előgyűjtást, vagy szegény keveréket, hány olyan tulajdonosuk volt akik hidegen nyél gázon kergették, vagy egy agyon pakolt buszban az előbbiek tetszőleges kombinációjában hányszor mentek fel velük erőltetve egy hegyre...

Nyilván az én néhány évet futott 043 fejeimet sem lehet viszonyítási alapnak venni, mert ugyan az alatt a pár év alatt mindent kaptak azok a fejek amit csak kaphattak (gyorsulási versenyek, többezer kilométeres túrák, napi munkába járás, találkozón a gumiégető területen fél tank benzin elfüstölése,  sőt még egy szelepvezető cserével is meggyötörtem), de az tény eladás előtt megnéztem őket és a nagy szelepek, a túrt csatornák ellenére repedésmentesek voltak.

Illetve az is véletlen, hogy az utóbbi években csak 1db használt, régi repedésmentes typ1 fej akadt a kezembe, ami pont 043 volt.

Úgyhogy ezen a téren kiindulni csak a nálam jóval tapasztaltabb, külföldi tunerek írásaiból tudok, akiknek a több évtizedes tuning munkájuk során volt lehetőségük nagy mennyiségben megbontani 5-10-15-20 éves tuning motorokat ismert előélettel. Szerintük nyerő a 043 utcai tuningra. Illetve a hosszú gyertyamenet azért nem hazudik.

Mindemellett az a véleményem, hogy a mai felhasználási szokások mellett, hogy főként a garázsban pihenteti mindenki a bogarát, nem lesz tartóssági problémája senkinek sem, bármilyen új fejet is vesz a tuning motorjára.

én a 043as fejből még csak repedtet láttam de abból jó sokat  Undecided

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10784


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #22165 Dátum: 2019 Szeptember 17, 23:06:49 »

én a 043as fejből még csak repedtet láttam de abból jó sokat  Undecided

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 26531


« Hozzászólás #22164 Dátum: 2019 Szeptember 16, 14:51:20 »

Volt egy 2,4-es typ4-em, amit eladtam és ennek a helyére kerestem valami élhetőt. Nekem a Varázsló motorja tetszik, az 1776-os, ahhoz hasonlót szeretnék összehozni, gyűjtögetek rá. Ezért is érdeklődtem a hengerfejek után, mert minden a fejben dől el! Cheesy Cheesy Cheesy Meg is érkeztek a válaszok, pl. callok sokat hozzátett az ismereteimhez.

Itt ír róla Varázsló:
http://oettingertsv.blogspot.com/

A gsattila által belinkeltek közül meg ez keltette fel az érdeklődésemet:
https://www.vwheritage.com/211100037-engine-ssp-all-new-1776-no-exchange-needed-vw-spare
az enyémet is ki lehet próbálni, ha kell összehasonlítási alap.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8554


« Hozzászólás #22163 Dátum: 2019 Szeptember 16, 14:04:58 »

melyik az? mesélsz a tervekről milyen lesz? én is azaz mi is építés előtt ☺ vagyunk
Volt egy 2,4-es typ4-em, amit eladtam és ennek a helyére kerestem valami élhetőt. Nekem a Varázsló motorja tetszik, az 1776-os, ahhoz hasonlót szeretnék összehozni, gyűjtögetek rá. Ezért is érdeklődtem a hengerfejek után, mert minden a fejben dől el! Cheesy Cheesy Cheesy Meg is érkeztek a válaszok, pl. callok sokat hozzátett az ismereteimhez.

Itt ír róla Varázsló:
http://oettingertsv.blogspot.com/

A gsattila által belinkeltek közül meg ez keltette fel az érdeklődésemet:
https://www.vwheritage.com/211100037-engine-ssp-all-new-1776-no-exchange-needed-vw-spare
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22162 Dátum: 2019 Szeptember 16, 13:54:00 »

1776-ból több nagyon jó verzió van:

- Én szeretem azt is amikor gyári szelepméreteket kap (35,5/32), meg egy W100 tengelyt, 8,5:1 sűrítést és 2 Weber IDF-et vagy Dellorto DRLA-t 28-30 venturikkal. Ez pont olyan mintha a bogárból anno csináltak volna egy GTI-t. Szinte minden egyéb maradhat gyári.

- A következő lépcső nekem a kedvenc. Szerintem ez testesíti meg a legtöbbek által kívánt motort. Még nyomatékos, lehet vele gyorsulgatni, stabil. Ez 39-40/35,5 szelepes hengerfejeket jelent finoman túrva, W110 tengelyt, szintén 8,5:1 sűrítést és a fenti karbikba 30-32 venturikat. Ez továbbra is jól használható akár napi szinten, már nem árt ráfejleszteni a hűtésre, ez kéri a szimpla erősített rugót. Ezt a középutat még a hengerfej megmunkálásától, a venturitól, a kipufogótól és a himbasortól függően széles skálán be lehet hangolni egész közel az előző visszafogottabb, de akár a következő hegyesebb verzióhoz is.

- A harmadik verzióval kivesszük utcai 1776-ból a maximumot, de ez a hétköznapokon már nem feltétlenül érezhető, inkább csak ha gyorsulgatni akarunk. Ez az előző verzió maximumra hangolt változata, amikor minden ugyanaz, de W120 tengely van a motorban, illetve minden a max felé van eltolva: a 40/35,5 szelepes fejek nagyon megtúrva (+szelepvezetők kúposra esztergálva, szelepek átköszörülve). Venturi szigorúan 32-es, kipufogó is forgósabb motorhoz, esetleg sűrítés is egy picit mehet feljebb. Viszont ez már kívánja a dupla rugót, alu HD nyomórudakat és a hűtésre is rá kell fejleszteni.

Az, hogy a fenti variációkat melyik fejjel valósítod meg, az csak pénztárcafüggő. Mindegyikből van nagy szelepes, mindegyik túrható, de a 043 pl. erősebb a 041-nél. El kell dönteni, hogy megéri-e a többlet költséget a golyóálló 043 fej, vagy elég olcsóbban a 041, hiszen úgyse rúgod hidegen, vigyázol gyertyacserénél a rövidebb menetekre, stb.

Én anno az oxyboxerhez 044 néven árult, valóban 043 40/35,5 rozsdamentes szelepes fejeket vettem gyárilag erősített rugókkal. Nekem az volt a lényeg, hogy erős legyen. Aztán úgyis kifúrtam az új fejekből a vezetőket, megtúrtam a csatornákat, csináltam rövidebb és a csatornába kúposan benyúló vezetőket, átköszörültettem a szelepeket és át lett marva dupla rugóhoz. Szóval nekem csak a jó alap kellett.

Azt még áruld el, klasszikus 1776-os blokkra melyiket szokták rakni?

Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6924


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22161 Dátum: 2019 Szeptember 16, 11:54:46 »

Én ár-érték arány miatt 043-at vettem gyári szelep mérettel.
Nem forgós motor lesz.

Azt még áruld el, klasszikus 1776-os blokkra melyiket szokták rakni?

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14280

« Hozzászólás #22160 Dátum: 2019 Szeptember 16, 11:43:10 »

040, 041, 043...
Azt még áruld el, klasszikus 1776-os blokkra melyiket szokták rakni?
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22159 Dátum: 2019 Szeptember 16, 09:52:56 »

040, 041, 043 öntésű fejeket gyárilag is csináltak, gyári szelepméretekkel. Ezek közül a 040, 041 szerkezetileg pont olyan mint egy gyári, de a 041 fejet lehet venni nagyszelepesben (39/35,5), ami így olyan mintha lenne egy gyári fejed nagyszelepesítve, de kb. ennyi, nincs megerősítve a kritikus helyeken. A 043 fejet is szerelték gyárilag VW motorra gyári szelepméretekkel, viszont ezek már nagyon erős fejek, más az öntésük mint a többi gyári fejnek, a kritikus részeken erősebbek és gyertyából is hosszúmenetes kell bele. Ezekből is lehet venni újonnan nagyszelepeset (35,5/40, 37/42). Ezek nagyon jó hengerfejek, utcai motorra örök darabok. 044 az egy az egyben aftermarket fej, direkt tuningra kitalálva. Szintén erősített mint a 043, a csatornái nagyobbak, úgy rémlik a hűtőborda is több rajta. Ennek rengeteg fajtája van szelepméretben és csatorna megmunkálásban egyaránt. Emiatt van, hogy szélesebb skálán mozog az ára, mert létezik belőle pl. szinte gyári járatokkal bíró 35,5/40 szelepes és D-portos 37/42 szelepes is.  

Köszi! Ezt a vwheritage.com oldalt nem is ismertem, és megtaláltam rajta, amit szeretnék építeni, komplett motort. Alatta sok minden le van írva, hozzászólásokban is van plusz infó. Köszi még egyszer!

Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5690


redgear.hu

« Hozzászólás #22158 Dátum: 2019 Szeptember 16, 09:52:26 »

megtaláltam rajta, amit szeretnék építeni, komplett motort.
melyik az? mesélsz a tervekről milyen lesz? én is azaz mi is építés előtt ☺ vagyunk
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8554


« Hozzászólás #22157 Dátum: 2019 Szeptember 16, 08:33:15 »

Itt csak a 044 van. https://www.cbperformance.com/044-Cylinder-Heads-s/330.htm
A 040 úgy tudom "standard" fej, de ólommentes benzinre.
A 041 nagyobb szelepekkel, és gyártó specifikus kialakításokkal. l.d.: https://www.vwheritage.com/ac101322-cylinder-head-041-39-x-32mm-85587mm-with-single-valve-springs-vw-spare
Nem értek hozzá már, csak azért válaszolok, nehogy Vili tegye álnév alatt Smiley

Köszi! Ezt a vwheritage.com oldalt nem is ismertem, és megtaláltam rajta, amit szeretnék építeni, komplett motort. Alatta sok minden le van írva, hozzászólásokban is van plusz infó. Köszi még egyszer!
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11483

« Hozzászólás #22156 Dátum: 2019 Szeptember 15, 21:25:19 »

Itt csak a 044 van. https://www.cbperformance.com/044-Cylinder-Heads-s/330.htm
A 040 úgy tudom "standard" fej, de ólommentes benzinre.
A 041 nagyobb szelepekkel, és gyártó specifikus kialakításokkal. l.d.: https://www.vwheritage.com/ac101322-cylinder-head-041-39-x-32mm-85587mm-with-single-valve-springs-vw-spare
Nem értek hozzá már, csak azért válaszolok, nehogy Vili tegye álnév alatt Smiley

Srácok itt egy hülye kérdés, valaki nem tudna rá normálisan válaszolni? Cheesy Cheesy Cheesy
Keresőben nézegettem, de vagy nem tudom használni, vagy nincs ilyen. Cheesy
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3141


« Hozzászólás #22155 Dátum: 2019 Szeptember 14, 11:04:45 »

Helló!

Magyarázza már el nekem valaki, hogy mi a különbség a 040, 041, 044 hengerfejek között! Köszi!
Nagyobb motor, vagy "hegyesebb" tunying motorra a 044-et szokták ajánlani, több levegő tud a henger e jutni.
Esetleg Callookot keresd ő biztos többet tud
« Utoljára szerkesztve: 2019 Szeptember 14, 11:12:30 írta gas »

Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3141


« Hozzászólás #22154 Dátum: 2019 Szeptember 14, 11:01:34 »


Szia!
A szelep méretben különböznek, és ha jól tudom a szívó csatorna kalakíás is más
« Utoljára szerkesztve: 2019 Szeptember 14, 11:05:29 írta gas »

Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8554


« Hozzászólás #22153 Dátum: 2019 Szeptember 14, 10:34:36 »

Helló!

Magyarázza már el nekem valaki, hogy mi a különbség a 040, 041, 044 hengerfejek között! Köszi!
Srácok itt egy hülye kérdés, valaki nem tudna rá normálisan válaszolni? Cheesy Cheesy Cheesy
Keresőben nézegettem, de vagy nem tudom használni, vagy nincs ilyen. Cheesy
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8554


« Hozzászólás #22152 Dátum: 2019 Szeptember 03, 22:27:31 »

Helló!

Magyarázza már el nekem valaki, hogy mi a különbség a 040, 041, 044 hengerfejek között! Köszi!
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3141


« Hozzászólás #22151 Dátum: 2019 Március 15, 21:48:19 »

Hajrá  Cheesy
Mikor lesz a verseny?

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18104


1969

« Hozzászólás #22150 Dátum: 2019 Március 15, 13:10:03 »

Hajrá  Cheesy
Mikor lesz a verseny?
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3141


« Hozzászólás #22149 Dátum: 2019 Március 14, 23:14:33 »

Üdv!
Egy kis helyzet jelentés, beneveztünk a májusi 24h-s versenyre, hogy kicsit ütőképesebbek legyünk, az alváz-futómű is erősítve lesz, illetve egy rendes motorunk is lesz.
Sikerült egy AR-es blokkba épített, jó állapotú 1.6—os motort szerezni, (köszi callok), amiben van egy w120-as tengely,igaz a rajtlévő fejek repedtek voltak, de már meg van a nagyszelepes "új"fejek, amik a szívócsőhöz lesznek igazítva, egy ilyen motort, jó karbival lehet kihasználni, így vettünk egy pár 36-os dellortot, középenfordítós rudazattal(köszi tati) illetve lesz +külső olajhűtő is, 009—es gyújtásal lesz összerak a.
Egyenlőre" csak " alkatrészhalmaz, de bízom benne, hogy 1-2 héten belül ketyeg.
« Utoljára szerkesztve: 2019 Március 14, 23:19:15 írta gas »

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #22148 Dátum: 2018 December 21, 10:00:28 »

Én Mareszon keresztül vagy a Merkinél csináltatom a gépmunkát. Mindkét helyen megcsinálnak egyben mindent. Mindkét helyen tudják mire kell figyelni.

Wink Wink Wink

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13683


30-347-1939

« Hozzászólás #22147 Dátum: 2018 December 19, 21:40:56 »

Van, aki nem csak ígérget, és egy nullahármast visszahozna a halálból. Vagy nagy flex?

Sajnos egyre kevesebb az idő mindenre is! Ezért voltam kénytelen én is másra bízni a bogár munkáit. Nincs idő a tanulásra.

Most én is megtorpantam egy picit, pedig közel lenne a vége. De a vén munkásokra épül ez az ország, mert mi még csinálunk valamit. Dolgozni nem akarnak a fiatalok. Pedig én segítenék, ha ráérnék. Sad

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14280

« Hozzászólás #22146 Dátum: 2018 December 19, 19:34:28 »

Van, aki nem csak ígérget, és egy nullahármast visszahozna a halálból. Vagy nagy flex?
Most erre mit mondjak?
Lassan ott tartok, hogy kénytelen leszek venni egy aparátot és megtanulni a lakatolást.  Undecided

Már nem is mondanak összeget csak elhajtanak a faszba.
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2416


« Hozzászólás #22145 Dátum: 2018 December 19, 19:16:27 »

Van, aki nem csak ígérget, és egy nullahármast visszahozna a halálból. Vagy nagy flex?
Nem elérhető nagybub
Hozzászólások: 155


« Hozzászólás #22144 Dátum: 2018 November 06, 12:45:56 »

http://www.cbperformance.com/product-p/3268.htm

Egy ilyen szett felszerelésénél a gázrudazat nem ér be a hűtőházba?
A megfordított karbik "simán" beszerelhetők?
(könnyebb lenne az esetleges állításuk)
Nem elérhető nagybub
Hozzászólások: 155


« Hozzászólás #22143 Dátum: 2018 November 06, 09:06:10 »

Igen, köszönöm, ezeket olvastam,egy 1835-ös motor lenne, a 110-es tengellyel, nem akarok nagyobbat,nem versenyezni kell.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22142 Dátum: 2018 November 06, 07:41:31 »

Az Engle 3 sorozatot gyárt typ1 szívó motorokhoz:

W: A legkorábbi fejlesztése az Engle-nek VW-hez. Az egész sorozatot közepes emelés jellemzi, ami miatt passzol a gyári, de akár a nagy emelésű himbákhoz is. Emiatt egy jó (univerzáls) tengely. Simán összepárosítod a gyári vezérlés alkatrészeivel, de ha később himbasort cserélsz, azzal is jól fog működni. Mivel régóta és sokan használják, rengeteg jó motor recept van hozzá az utcai kategóriában (1,6-1,8-1,9L).

FK: A W sorozathoz képest okosabb tengely. Mivel kicsi az emelése, kötelezően nagy emelésű himbasorral szerelendő, abból is a nagyobb 1,4-es áttétel ajánlott. Ez a megoldás (kis emelés a tengelynél) kíméli a vezérlés alkatrészeit. Viszont költségesebb az alkalmazása, mert egy kielégítő minőségű nagy áttételű himbasor 400 Eurotól kezdődik. Ezeket a tengelyeket jellemzően komolyabb, prémium motoroknál használják, ahol eleve cserélik a vezérlés összes alkatrészét (2,1-2,3L).

VZ: Ez az Engle nem túl népszerű tengelye. Nagyon nagy az emelése. Igazándiból olyan érzése van az embernek, hogy ezt csak azért fejlesztették, hogy legyen ilyen is a kínálatban. Nem sokan építenek vele motort, tényleg csak nagyon egyedi összeállításoknál jöhet szóba.

A Scat nem csinált 3 sorozatot, nekik egy sorozaton belül (C) van kisebb és nagyobb emelésű tengelyük, ezért erre figyelni kell vásárláskor. Könnyen belefuthat az ember abba, hogy kinéz egy 280 körüli tengelyt amivel csak a nyitási időket tekintve egy pörgős 1,8 motor építhető, de ha kicsi emelése, akkor borítja az egész koncepciót. Viszont ha egy motorépítő ismeri a Scat palettáját, rááll erre a márkára, akkor a kis kínálatból egyszerűbb tengelyt választani. Emellett a Scat nem csak tengelyt gyárt, hanem tőkéket, himbasort, nyomórudat, szeleprugót, stb. ezáltal könnyebben összeállítható egy komplett, jól összepasszoló rendszer.

Lehetnek olyan különbségek is, hogy pl. a SCAT tengely ki van könnyítve azokon a részeken ahol a hosszú löketű főtengely sonkái elérnék a vezérműtengelyt. Ezt az Engle W sorozatánál neked kell megfaragni (bár talán az FK sorozata ugyanúgy gyárilag használható a hosszú lökethez).

Lényeg, hogy mindkét márka rendben van, ha a motorhoz passzoló "méretet" választasz. Én nem bonyolítom az életemet, jellemzően Engle tengelyt használok, mert abból több "méretet" építettem már be több motorba. Sok Engle tengelyes motort próbáltam, így azzal van tapasztalatom.

Engle W 110 és Scat C35-ös között különbség?
Akár minőségben,akár tartalomban,tapasztalatok ezekkel a tengelyekkel,érdekelne a véleményetek.

Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 556
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.173 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.