www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 16, 11:58:02

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921217 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 114 115 116 117 118 [119] 120 121 122 123 124 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3360634 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17564 Dátum: 2013 Január 06, 12:01:49 »

Általában. De pl. az 56-os oválban hosszú volt, de sajnos csak az egyik oldalon Smiley  Ha valakinek van ilyesmi esetleg vevő lennék rá.


Ja, én a Bogarakat csak 1966-tól figyelem.  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #17563 Dátum: 2013 Január 06, 11:45:07 »

Hát bizony, beolvasztva már nem az igazi  Cry

Uhh. Nemrég dobtunk ki egy 59-es alvázat amiben benne volt az 1 pár hosszú rugó fedéllel-karral. Ezek szerint az jó lett volna neked  Undecided

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17562 Dátum: 2013 Január 06, 09:50:19 »

Pontosan. Azt hiszem 59-ig vagy 60-ig hosszú volt, 61-ben már biztos, hogy a legrövidebb, aztán a száraz féltengelyesnél ismét jött a hosszú, de annak a hossza nem egyezik a 60 előtti hosszal. Valamikor régen, a perecek idejében meg úgy rémlik, hogy szintén rövid volt, de olyan erős, hogy nem kellett előfeszítést adni a rugóknak. Amikor a 48-as bogarat újítottuk fel, akkor a szokásos előfeszítést akartuk adni a rugónak, de nem bírtunk vele. Aztán a gyári javításiban megtaláltuk, hogy nem kell előfeszítés.


Általában. De pl. az 56-os oválban hosszú volt, de sajnos csak az egyik oldalon Smiley  Ha valakinek van ilyesmi esetleg vevő lennék rá.


Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #17561 Dátum: 2013 Január 05, 22:11:43 »

Általában. De pl. az 56-os oválban hosszú volt, de sajnos csak az egyik oldalon Smiley  Ha valakinek van ilyesmi esetleg vevő lennék rá.


Ez elég egyszerű, olajosban a legrövidebb van.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17560 Dátum: 2013 Január 05, 22:06:58 »

Már én is nézegettem, és csak a torziók hosszát kellene tudni (milyen hosszú az olajosban), akkor a válasz is meglenne. Grin


Ez elég egyszerű, olajosban a legrövidebb van.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #17559 Dátum: 2013 Január 05, 22:04:25 »

Ezek pillanatképek, a puha rugók átterhelődnek és van ilyen pályahasználat közben is. Egyik sem egy pályára épített autó.
csak hogy én is értsem.
ezek a képek egy jobb-bal váltásból származnak? (vagy bal-jobb, de a lényeg ugyanaz)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17558 Dátum: 2013 Január 05, 22:03:17 »

<beszúrt kép törölve>

ennek mitől áll ilyen rettenetes negatívban a kereke?
az avataromban is valami ilyesmi pozíció van, de nem dől be ennyire.

Ezek pillanatképek, a puha rugók átterhelődnek és van ilyen pályahasználat közben is. Egyik sem egy pályára épített autó.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #17557 Dátum: 2013 Január 05, 21:51:50 »

ha van rugótányér, akkor van torzió is. Sztem az övében benthagyták a gyárit


ennek mitől áll ilyen rettenetes negatívban a kereke?
az avataromban is valami ilyesmi pozíció van, de nem dől be ennyire.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17556 Dátum: 2013 Január 05, 20:38:24 »

Persze, ennek a rugóerősítés témához nincs köze.

Én is így gondoltam, de nekem ez inkább stabilizátornak tűnik, mint rugónak. Roll Eyes

Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #17555 Dátum: 2013 Január 05, 20:23:12 »

Biztosan el tudnak csúszni, mert nem hinném, hogy stabilra lefogná a féltengelyeket, ha csak nem vasúti laprugóból készül...
Én is így gondoltam, de nekem ez inkább stabilizátornak tűnik, mint rugónak. Roll Eyes
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17554 Dátum: 2013 Január 05, 20:21:38 »

Ennek a végei el tudnak csúszni a féltengely csövén vagy fixen vannak felfogatva?
ez csak alulról támasztja  nincs összefogatva csak az ú-alakú gumi nyomja (nekem ez hókusz pókusznak tűnik ha, ez fasza lenne akkor középen leszakadna a felfogatás Undecided ) én nem gecizek illetve igen mert gyártok olajos lengőkart a porsche rugóhoz Jezusom ...

Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #17553 Dátum: 2013 Január 05, 20:21:12 »

Ennek a végei el tudnak csúszni a féltengely csövén vagy fixen vannak felfogatva?
Biztosan el tudnak csúszni, mert nem hinném, hogy stabilra lefogná a féltengelyeket, ha csak nem vasúti laprugóból készül...

Bácsi Győző
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #17552 Dátum: 2013 Január 05, 20:16:55 »

Vagy Németeknél, Ausztriában kb 40ezer. Pont 2 hét múlva megyek hozzájuk motyóér:

http://de.hoffmann-speedster.com/kaefer/hinterachse/stabi-anbauteile/5710/ausgleichsfeder-pendelachse?c=110557

Ennek a végei el tudnak csúszni a féltengely csövén vagy fixen vannak felfogatva?
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #17551 Dátum: 2013 Január 05, 20:13:11 »

ezt az osszeget honann vetted?
bugparts...

Bácsi Győző
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #17550 Dátum: 2013 Január 05, 20:11:00 »

pont ennek a felén szeretnék kemény rugót váltó kitámasztást ,uretán betétet és váltóbakot valamint torqe bart és a felének a felét merem majd anyának bevallani Roll Eyes
Grin
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17549 Dátum: 2013 Január 05, 20:10:17 »

92e HUF
pont ennek a felén szeretnék kemény rugót váltó kitámasztást ,uretán betétet és váltóbakot valamint torqe bart és a felének a felét merem majd anyának bevallani Roll Eyes

Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #17548 Dátum: 2013 Január 05, 20:08:49 »

Callook ezt akarta beszúrni.

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #17547 Dátum: 2013 Január 05, 20:08:31 »

92e HUF
ezt az osszeget honann vetted?

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17546 Dátum: 2013 Január 05, 20:07:47 »

Vagy Németeknél, Ausztriában kb 40ezer. Pont 2 hét múlva megyek hozzájuk motyóér:

http://de.hoffmann-speedster.com/kaefer/hinterachse/stabi-anbauteile/5710/ausgleichsfeder-pendelachse?c=110557

92e HUF

Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #17545 Dátum: 2013 Január 05, 20:05:00 »

92e HUF

 Shocked USA-ban  60-80 USD!! az EMPI mostani minőségét nem ismerem, pl. a CB Performance is gyárt ilyet erősebb kivitelben
http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=2819

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #17544 Dátum: 2013 Január 05, 20:01:05 »

egy ilyet mennyiert vesztegetnek?
92e HUF

Bácsi Győző
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #17543 Dátum: 2013 Január 05, 19:59:19 »

ha van rugótányér, akkor van torzió is. Sztem az övében benthagyták a gyárit

olajoshoz még ezt szeretik használni, camber compensator néven fut.

<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
egy ilyet mennyiert vesztegetnek?

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17542 Dátum: 2013 Január 05, 19:58:14 »

És anno ez az EMPI első termékei között volt. Amikor még jó minőségű cuccokat gyártott.


olajoshoz még ezt szeretik használni, camber compensator néven fut.

<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>

Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #17541 Dátum: 2013 Január 05, 19:56:07 »

Már én is nézegettem, és csak a torziók hosszát kellene tudni (milyen hosszú az olajosban), akkor a válasz is meglenne. Grin
55 cm

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #17540 Dátum: 2013 Január 05, 19:52:13 »


Azt nem tudom, hogy ezt a hátsó rugóstagot egy gyári torzióval párosították-e, illetve ha igen, akkor az előfeszítésen mennyit változtattak?! Vagy esetleg ki is szedték a torziót?!


ha van rugótányér, akkor van torzió is. Sztem az övében benthagyták a gyárit

olajoshoz még ezt szeretik használni, camber compensator néven fut.




« Utoljára szerkesztve: 2013 Január 05, 20:00:58 írta sleepAIR »

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #17539 Dátum: 2013 Január 05, 19:37:10 »

Ezek a motyok jók olajos féltengelyeshez is vagy csak a szárazakhoz?
Már én is nézegettem, és csak a torziók hosszát kellene tudni (milyen hosszú az olajosban), akkor a válasz is meglenne. Grin
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17538 Dátum: 2013 Január 05, 19:20:54 »

Szerintem létezik olajoshoz is, bár az is lehet, hogy annál neccesen fér el, talán alakítgatni is kell. Monyó autója konkrétan Porsche alu lengőkaros.

Ezek a motyok jók olajos féltengelyeshez is vagy csak a szárazakhoz?

Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #17537 Dátum: 2013 Január 05, 19:18:33 »

Az okosok szerint ...........
Monyónak azt tett be a boxer shop. Kétféle rugó van rajta.......

Ezek a motyok jók olajos féltengelyeshez is vagy csak a szárazakhoz?

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17536 Dátum: 2013 Január 05, 17:52:52 »

Monyónak azt tett be a boxer shop. Kétféle rugó van rajta egymás felett, a rugókon Bilstein felirat. Minden elfér szépen, az egész cucc állítható és mocskos jó vele az autó. Az az érdekes, hogy ha állsz az autó mellett és megnyomkodod a sárvédőt, akkor mintha meg se moccanna. Kőkemény. Viszont ha elmész vele egy körre, akkor rohadt jó. Nem pattog, nem csúszkál, nem tűnik indokolatlanul keménynek. Köze nincs egy ültetőmagos, lejjebb tett torziós bogárhoz.
Azt nem tudom, hogy ezt a hátsó rugóstagot egy gyári torzióval párosították-e, illetve ha igen, akkor az előfeszítésen mennyit változtattak?! Vagy esetleg ki is szedték a torziót?!

Coilover.
Abból nem nagyon van profi cucc, vagy ha van akkor heroin árban. Meg egyéb, karakterisztika gondjai is vannak.

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17535 Dátum: 2013 Január 05, 17:43:52 »

Lényeg, hogy a csp-shop.de oldalon, ha a katalógusban megkeresed a Sway-A-way rudakat, a nyelvet pedig átállítod angolról németre, akkor a termék képe mellett kihoz egy techtipp ikont, amire rákattintva van egy összehasonlító táblázat a gyári és a Sway-A-way rudakra vonatkozóan.

semmit hoz be

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17534 Dátum: 2013 Január 04, 23:26:51 »

Értem én! A két kilóra gondoltam... Cheesy

Ez az autó biztosan tud 140-150 lóerő között (kicsit azt remélem még többet is), az azért elég sok egy Bogárnak, passzol a váltó is hozzá, a légellenállása sem túl nagy, a többi már fizika...  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #17533 Dátum: 2013 Január 04, 23:11:28 »

Úgy értem, hogy nem az a bajom, hogy keveset fogyaszt és olcsó vele közlekedni és nem tudom hová tegyem a sok pénzemet, hanem egy 2110-es motor, 298-as tengellyel, dupla karbikkal, az ne fogyasszon 90 km/h-nál 7.8 litert, mert akkor tuti szegényre van karburálva és akkor nem adja azt, amit tudna, illetve tud. Ez az autó ritkán megy, ha megy akkor meg menjen.  Evil

Az AFR műszer is ezt mutatta, úgyhogy kell a nagyobb fúvóka.
Értem én! A két kilóra gondoltam... Cheesy

Bácsi Győző
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17532 Dátum: 2013 Január 04, 23:01:22 »

Ó, vazze... Cheesy

Úgy értem, hogy nem az a bajom, hogy keveset fogyaszt és olcsó vele közlekedni és nem tudom hová tegyem a sok pénzemet, hanem egy 2110-es motor, 298-as tengellyel, dupla karbikkal, az ne fogyasszon 90 km/h-nál 7.8 litert, mert akkor tuti szegényre van karburálva és akkor nem adja azt, amit tudna, illetve tud. Ez az autó ritkán megy, ha megy akkor meg menjen.  Evil

Az AFR műszer is ezt mutatta, úgyhogy kell a nagyobb fúvóka.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #17531 Dátum: 2013 Január 04, 21:44:48 »


Egyelőre most majd beleteszek nagyobb főfúvókát, mert nagyon keveset fogyaszt...

De biztos, hogy lesz nagyobb karbi, már látom. Ezzel a 36-os venturival azért nagyon jól megy ám, megy két kilót és nem kell sokat várni rá...
Ó, vazze... Cheesy

Bácsi Győző
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #17530 Dátum: 2013 Január 04, 21:31:52 »

szárazféltengelyes van neki Kiss

Bill, félreértés van, azt hittem konkrétan a porschéra kérdezed, az Neked hosszú.

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17529 Dátum: 2013 Január 04, 21:28:42 »

SleepAIR-nek nem akarom elhinni, hogy szekérfutóműveshez (olajos féltengelyűhöz) nem lehet ilyen venni? (Sway-a-way torziót)

Vagy valamit félreértettem?
szárazféltengelyes van neki Kiss

Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #17528 Dátum: 2013 Január 04, 21:24:19 »

Hogy ne, csak off legyen....

Régebben láttam olyan lengéscsillapítót amin kívül rugó is volt, ez is segíthet a hátsó futómű tulajdonságain, vagy nem jó megoldás?


Az okosok szerint az a tuti, ha beraksz egy közepes torziót és hozzá segédrugóként ezeket. Ámerikában a QA1-et szeretik (http://www.qa1.net/), de elég szűkösen férnek el, a féltengely gumiknál lehet vele matek.



Európában a nevesebb tunerek pl. a Remmele árul ilyet, de sztem Kárászy legyártja a feléből.

Betegebbek száműzik a torziót (uniball vagy kutyacsont)

, de mocskos kemény és zajos lesz tőle az autó (utcára nem okos), és szertnek eltörni még trapéz merevítéssel is.
« Utoljára szerkesztve: 2013 Január 04, 21:29:50 írta sleepAIR »

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #17527 Dátum: 2013 Január 04, 21:22:01 »

SleepAIR-nek nem akarom elhinni, hogy szekérfutóműveshez (olajos féltengelyűhöz) nem lehet ilyen venni? (Sway-a-way torziót)

Vagy valamit félreértettem?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17526 Dátum: 2013 Január 04, 21:12:59 »

Hogy ne, csak off legyen....

Régebben láttam olyan lengéscsillapítót amin kívül rugó is volt, ez is segíthet a hátsó futómű tulajdonságain, vagy nem jó megoldás?


Coilover.
Abból nem nagyon van profi cucc, vagy ha van akkor heroin árban. Meg egyéb, karakterisztika gondjai is vannak.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #17525 Dátum: 2013 Január 04, 21:09:44 »

Hogy ne, csak off legyen....

Régebben láttam olyan lengéscsillapítót amin kívül rugó is volt, ez is segíthet a hátsó futómű tulajdonságain, vagy nem jó megoldás?

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Oldalak: 1 ... 114 115 116 117 118 [119] 120 121 122 123 124 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.163 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.