www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 22, 07:15:13

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921219 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 404 405 406 407 408 [409] 410 411 412 413 414 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3383577 alkalommal)
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #5964 Dátum: 2009 Június 18, 07:55:36 »

Azért egy kis flex lehet, hogy kell. Meg a szerkezet sem mindegy, én cumiztam vele.

üdvw mindenkinek!
a 215-ös kuplung-lendkerék befér a bogár váltóba?
és cserélhető egy az egyben a gyárival?( illesztés, menet, illesztő csapok száma mérete)
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #5963 Dátum: 2009 Június 17, 22:12:35 »

köszi
esetleg a piaci áráról mit lehet tudni mennyit érdemes fizetni érte
kuplung+lendkerék
bontottkb 20as

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #5962 Dátum: 2009 Június 17, 21:43:44 »

be
köszi
esetleg a piaci áráról mit lehet tudni mennyit érdemes fizetni érte
kuplung+lendkerék

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #5961 Dátum: 2009 Június 17, 21:22:34 »

A törés helyére jár egy olajszűrő és/vagy hűtő.
Csak "ledugózta" a nyílásokat egy kertislaggal szvsz.
Ach, so!  Roll Eyes

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #5960 Dátum: 2009 Június 17, 21:18:04 »

be

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #5959 Dátum: 2009 Június 17, 21:17:02 »

üdvw mindenkinek!
a 215-ös kuplung-lendkerék befér a bogár váltóba?
és cserélhető egy az egyben a gyárival?( illesztés, menet, illesztő csapok száma mérete)

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #5958 Dátum: 2009 Június 17, 19:59:45 »


 mert pl. nem férek hozzá a felső csavarhoz, ami a 66-oson anyával van a turbinaház mögött.


na az úgy tényleg necces lehet akkor
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #5957 Dátum: 2009 Június 17, 19:53:17 »

az a kanyarban megtört gumicső precíz összeszerelésre utal.  Evil
Az a külső (mondjuk front) hűtő kivezető meg visszavezető csonkja, csak gondolom nem akarta szabadon hagyni.
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #5956 Dátum: 2009 Június 17, 19:32:42 »

A csavarhúzó üt!   Grin
Grin  seprünyélnél jobb Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #5955 Dátum: 2009 Június 17, 19:07:20 »

<beszúrt kép törölve>
az elsö 80km benne van!jol megy teccik karburállás még 80% os

A csavarhúzó üt!   Grin

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #5954 Dátum: 2009 Június 17, 19:05:48 »

<beszúrt kép törölve>
És ez mi? nekem ez sem tűnik precíznek Roll Eyes
Felhegesztette a szívónyílást, kimunkálta nagyobbra, brezonnal illesztett rá egy nagyobb szívócsövet...de még nincs kész. Ez nem annyira gány. Roll Eyes

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #5953 Dátum: 2009 Június 17, 18:56:36 »

Schlosser Zolinak volt/van, olyan régi turbinaháza, amin átalakította hátul nagy olajhűtősre a burkolatot, és sztem az nem látszott, vagy csak szolidan, és max a nagyon avatott szemek veszik észre oldalról kukucskálva, na de ennyi megengedhető, még ilyen "korabeli tuning" szinten is szerintem.
Az oettinger hogy oldotta meg a hűtést?


Akkora hűtő nem kell, és nem is akarok olyat ami "oldalról kukucskálva" látszik, mert pl. nem férek hozzá a felső csavarhoz, ami a 66-oson anyával van a turbinaház mögött.

Akkor még szar olajok voltak, ma meg már jó olajok vannak, úgyhogy nagyon nem érdekel a dolog.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #5952 Dátum: 2009 Június 17, 18:56:06 »

A törés helyére jár egy olajszűrő és/vagy hűtő.
Csak "ledugózta" a nyílásokat egy kertislaggal szvsz.
az a kanyarban megtört gumicső precíz összeszerelésre utal.  Evil

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #5951 Dátum: 2009 Június 17, 18:34:42 »


az elsö 80km benne van!jol megy teccik karburállás még 80% os

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #5950 Dátum: 2009 Június 17, 18:16:04 »

az a kanyarban megtört gumicső precíz összeszerelésre utal.  Evil

És ez mi? nekem ez sem tűnik precíznek Roll Eyes
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #5949 Dátum: 2009 Június 17, 18:12:47 »

<beszúrt kép törölve>
83 lovat ír
1.6 szimplaszívós
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=802286
az a kanyarban megtört gumicső precíz összeszerelésre utal.  Evil

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #5948 Dátum: 2009 Június 17, 18:09:07 »






Mostanában folyamatosan korabeli Gene Berg, Okrasa (Oettinger), stb. irományokat tanulmányozok, egy igazi cal-looker lesz, régi, egy olajszelepes blokkból.



83 lovat ír
1.6 szimplaszívós
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=802286
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #5947 Dátum: 2009 Június 17, 17:47:38 »

Schlosser Zolinak volt/van, olyan régi turbinaháza, amin átalakította hátul nagy olajhűtősre a burkolatot, és sztem az nem látszott, vagy csak szolidan, és max a nagyon avatott szemek veszik észre oldalról kukucskálva, na de ennyi megengedhető, még ilyen "korabeli tuning" szinten is szerintem.
Az oettinger hogy oldotta meg a hűtést?
az már rég nem az övé .... és volt az Stunté is
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #5946 Dátum: 2009 Június 17, 16:42:44 »




Valamint kap egy retro TDE karbikit-tet a szimplaszívós hengerfejre...és még gondolkodom az olajhűtőn, ha AB-s motorét teszem rá, akkor sajnos kívülről látszik, hogy újabb, mint a motor és ragaszkodnék a korabeli cuccokhoz, a gyári kishűtő meg necces, hogy nem lesz elég.



Schlosser Zolinak volt/van, olyan régi turbinaháza, amin átalakította hátul nagy olajhűtősre a burkolatot, és sztem az nem látszott, vagy csak szolidan, és max a nagyon avatott szemek veszik észre oldalról kukucskálva, na de ennyi megengedhető, még ilyen "korabeli tuning" szinten is szerintem.
Az oettinger hogy oldotta meg a hűtést?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #5945 Dátum: 2009 Június 17, 13:32:51 »

Én meg teljesen szétborítottam a 66-os motorját és találtam egy kukába való főtengelyt (3. túlméret és szét van kopva, valamint pontatlanul köszörülve) és egy HIBÁTLAN, alapméretes, egy olajszelepes, kis olajfuratos blokkot. A blokk be sincs verődve, olyan, mint az új.

Kicsit vérszemet kaptam és a következőket teszem:
- blokk átalakítva nagy olajszívó csövesre + furat nagyobbítás
- nyomóoldal is felfúrva a 30-as Schadek pumpához
- alapméretes nagy olajfuratos főtengely (made in germany)
- 1.6-os 1975-ös hajtórudak (eredeti)
- hibátlan gyári vezérműtengely (1971 typ3)
- 1.6-os hengerek


Valamint kap egy retro TDE karbikit-tet a szimplaszívós hengerfejre...és még gondolkodom az olajhűtőn, ha AB-s motorét teszem rá, akkor sajnos kívülről látszik, hogy újabb, mint a motor és ragaszkodnék a korabeli cuccokhoz, a gyári kishűtő meg necces, hogy nem lesz elég.

Mostanában folyamatosan korabeli Gene Berg, Okrasa (Oettinger), stb. irományokat tanulmányozok, egy igazi cal-looker lesz, régi, egy olajszelepes blokkból.


Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #5944 Dátum: 2009 Június 16, 21:30:46 »

Lassan haladok az oxyboxerrel:

http://callook.freeblog.hu/

Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #5943 Dátum: 2009 Június 13, 15:15:49 »

valaki írhatna egy laikus&tudományos értekezést Cool a főtengelyek "lökete" vagy "lökethossza" ról is és akkor minden egy helyen lenne..
65mm es(typ1gyári), de hallottam már 66,69,71(typ4 gyárija),78, 82mm is...
1200-as lökete 64 mm, többi typ 1 69 mm, ami más, az vagy tuning, vagy nem bogáré.

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető vwoodoo
Hozzászólások: 2840


« Hozzászólás #5942 Dátum: 2009 Június 13, 12:08:49 »

valaki írhatna egy laikus&tudományos értekezést Cool a főtengelyek "lökete" vagy "lökethossza" ról is és akkor minden egy helyen lenne..
65mm es(typ1gyári), de hallottam már 66,69,71(typ4 gyárija),78, 82mm is...
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #5941 Dátum: 2009 Június 13, 11:28:17 »





Köszi  Smiley
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #5940 Dátum: 2009 Június 13, 10:43:44 »

Ha van ideje valaki leírhatná "mi, hogy és miért" a vez tengellyel kapcsolatban, én ehhez nem értek.  Roll Eyes
Nézegettem ezt a képet is, elég jól ábrázolja. Ez a gyárihoz képest mekkora csúsztatás?

 Amit én, mint laikus ki tudok ebből az ábrából következtetni (zárójelben lévő számok a fekete ábrán lévő számok):
 A szívószelep 19'-al nyit a felső holtpont előtt (FHP) ( 8 ), a kipufogószelep 12'-al az FHP után zár (7). Az összenyitás tehát: 31 '.
 A kipufogószelep 55'-al az alsó holtpont(AHP) előtt nyit(6), a szívószelep 48'-al az AHP után zár(9).

 Ezek a nyitási/zárási szögek az 1mm-es vagy 0.05 inches szelepemeléshez vannak megadva, mert a futási szöget 247'-nak irja 0.05"-nál, ami ugye igy jön ki: szívónál=19+180+48, kipufnál=12+180+55.
A DURATION = 284 pedig értelemszerűen az a futási szög ameddig a veztengely a szelepet elemeli. Ha ez nagyobb akkor az egybenyitás is nagyobb (elvileg).

A max szelepemelés (1:1.1 himbánál) 0.430*25.4= 10.9 mm , szelephézag(hideg) 0.004*25.4 = 0.1mm

a LOBE CENTER pedig az ugyanahhoz a hengerhez tartozó szivószelep-bütyök és kipufogószelep-bütyök közti szöget jelenti (azaz mennyire vannak elforgatva egymáshoz képest). Itt a 10-es:



                             LOBE CENTER változtatásának hatásai
                 kisebb                                                           nagyobb
   
Nyomaték a kisebb fordulatszám felé           nyomaték a nagyobb fordulatszámok felé tolódik
Max Nyomaték növekszik                            max nyomaték csökken
a nyomatékgörbe szűkül                             nyomatékgörbe szélesedik
kompresszió növekszik                               csökkenő kompresszió
szelepösszenyitás nő                                 szelepösszenyitás csökken
alapjárati vaakum csökken                          alapjárati vaakum nő
alapjárat romlik                                         alapjárat javul


a GROSS CAM LIFT (1) pedig a max emelés 0.392*25,4=9,95 mm   (9,95*1,1=10,9)

Ha mélyebben érdekel a téma: http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=162





« Utoljára szerkesztve: 2009 Június 13, 12:25:28 írta aptom »

'81 Hecho en México
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #5939 Dátum: 2009 Június 13, 01:31:39 »

Smiley
Ha van ideje valaki leírhatná "mi, hogy és miért" a vez tengellyel kapcsolatban, én ehhez nem értek.  Roll Eyes
Nézegettem ezt a képet is, elég jól ábrázolja. Ez a gyárihoz képest mekkora csúsztatás?
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #5938 Dátum: 2009 Június 12, 20:42:04 »

ja és typ 3 dc szárazbol csinált váltom is jol müxik ugy fest Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #5937 Dátum: 2009 Június 12, 20:36:49 »

tuti?
Smiley

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #5936 Dátum: 2009 Június 12, 20:24:30 »

köszii Smiley
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #5935 Dátum: 2009 Június 12, 20:18:03 »

tuti?
Tessék, beszkenneltem neked Wink :

http://members.upc.hu/putz.tamas/ENGLE0003.jpg

'81 Hecho en México
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #5934 Dátum: 2009 Június 12, 20:12:06 »

Ha W110 akkor az 284.
tuti?
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #5933 Dátum: 2009 Június 12, 20:06:53 »

Vagy nekem mennyi?  Roll Eyes
Engle W-110
 297 ?

Ha W110 akkor az 284.

'81 Hecho en México
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #5932 Dátum: 2009 Június 12, 19:47:42 »

Vagy nekem mennyi?  Roll Eyes
Engle W-110
 297 ?
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #5931 Dátum: 2009 Június 12, 19:43:12 »


és aki azt mondja nincs alapjárat weberel meg 294es tengelyel egy kép!


Nanááá, simán jóra meglehet csinálni, sőőőt hideg indításkor is hamar van alapjárat.
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #5930 Dátum: 2009 Június 12, 16:42:13 »

Ma bent a motor 67es be jár szép hangja van jol fordul:)
és aki azt mondja nincs alapjárat weberel meg 294es tengelyel egy kép!
Még nincs befejzeve még finomitok meg ratyi lada trafo lejön egy kis esztétikát beleviszek stb....

[a csatolmányt egy admin törölte]

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #5929 Dátum: 2009 Június 12, 12:35:50 »

ez minden lehetőséget kiaknáz


http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #5928 Dátum: 2009 Június 11, 22:23:17 »

ja Cool
de az itt nem menő
vidéken jó az  Wink
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #5927 Dátum: 2009 Június 11, 22:05:27 »

mutatsz nekik két képet, azok az emberek kint a műhelyetekben félkézzel 2 sörért olyat hegesztenek neked, hogy a kisebbik berg a licencéért fog könyörögni 
ja Cool
de az itt nem menő

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #5926 Dátum: 2009 Június 11, 22:02:12 »

hát ha a kozepen forditosrol lenne valami méretezett rajz. vagy kolcsönbe egy. felkezzel megcsinalnak Smiley
mutatsz nekik két képet, azok az emberek kint a műhelyetekben félkézzel 2 sörért olyat hegesztenek neked, hogy a kisebbik berg a licencéért fog könyörögni 
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #5925 Dátum: 2009 Június 11, 21:32:51 »

baráti áron nem fogsz kapni
mé nem jó a típ3? az se sokkal különb mint a középen fordítós

gyártasd le inkább kint a műhelyben
hát ha a kozepen forditosrol lenne valami méretezett rajz. vagy kolcsönbe egy. felkezzel megcsinalnak Smiley

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Oldalak: 1 ... 404 405 406 407 408 [409] 410 411 412 413 414 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.11 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.