www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 27, 19:57:45
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921223
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
348
349
350
351
352
[
353
]
354
355
356
357
358
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3401705 alkalommal)
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8204 Dátum:
2010 Január 11, 22:32:43 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Január 11, 22:10:50
Kicsit off topik, de be kell írjam, hogy szerelgettem egy 911 2.7-es motort és meglepve vettem észre, hogy a hengerek méretre és talán kialakításra is azonosak az Oettinger TSV2000 nicasilos hengereivel. Én nem tudtam, hogy az öreg Oettinger a 911-ről nyúlta le őket. Más dugattyút használt, nem a púpos 911-es dugót, de hagyta a 90.00 mm-es furatot és a 78.4-es főtengellyel jöttt ki a 1998 ccm. A 911-esnek 70.4-es a lökete és így jön ki 6 hengerből a 2698 ccm.
Egyébként a lendkeréknél az 1-es csapágy azonos és nagyon sok pontban lehet azt látni, hogy testvér a typ1-es blokk meg a 911-es blokkja, de látszik, hogy a 911-est tovább gondolták. Erősebb, profibb.
A himbatengelyeket háromszor kellett megnézzem, hogy rájöjjek hogyan rögzül a hengerfej fedélben.
Ott bámultam, mint a fogyigyerek, aki meglátta a télapót, sajnos eddig még nem szerelhettem soha 911-est. Ez egy 1974-es, diamant silber 911S, 2.7-es motorral. 3 éve készül, de ha egyszer meglesz, eszméletlen szép lesz, mert aki csinálja, nem tud félmunkát végezni. Most például a blokkot gyöngyszóratta, hogy eredeti színű (és tisztaságú) legyen.
Aztán kicsit pofánb*szott a felismerés, hogy a Victor Reinz tömítéskészlet ehhez a motorhoz 680 Euro. Én egyelőre maradok a typ1-esnél.
az Oettinger az a typ1-ből készült(készített) tuning motor?
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8203 Dátum:
2010 Január 11, 22:10:50 »
Kicsit off topik, de be kell írjam, hogy szerelgettem egy 911 2.7-es motort és meglepve vettem észre, hogy a hengerek méretre és talán kialakításra is azonosak az Oettinger TSV2000 nicasilos hengereivel. Én nem tudtam, hogy az öreg Oettinger a 911-ről nyúlta le őket. Más dugattyút használt, nem a púpos 911-es dugót, de hagyta a 90.00 mm-es furatot és a 78.4-es főtengellyel jöttt ki a 1998 ccm. A 911-esnek 70.4-es a lökete és így jön ki 6 hengerből a 2698 ccm.
Egyébként a lendkeréknél az 1-es csapágy azonos és nagyon sok pontban lehet azt látni, hogy testvér a typ1-es blokk meg a 911-es blokkja, de látszik, hogy a 911-est tovább gondolták. Erősebb, profibb.
A himbatengelyeket háromszor kellett megnézzem, hogy rájöjjek hogyan rögzül a hengerfej fedélben.
Ott bámultam, mint a fogyigyerek, aki meglátta a télapót, sajnos eddig még nem szerelhettem soha 911-est. Ez egy 1974-es, diamant silber 911S, 2.7-es motorral. 3 éve készül, de ha egyszer meglesz, eszméletlen szép lesz, mert aki csinálja, nem tud félmunkát végezni. Most például a blokkot gyöngyszóratta, hogy eredeti színű (és tisztaságú) legyen.
Aztán kicsit pofánb*szott a felismerés, hogy a Victor Reinz tömítéskészlet ehhez a motorhoz 680 Euro. Én egyelőre maradok a typ1-esnél.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8202 Dátum:
2010 Január 10, 20:59:14 »
Idézetet írta: Mákos - 2010 Január 10, 20:11:15
Talán a thesamba fórumon olvastam már erről, a középső úgy van fúvókázva,hogy magas fordulaton már szinte nem is szállít.
gondolom az érdekessége és a furcsasága miatt szerelték csak ezzel
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8201 Dátum:
2010 Január 10, 20:11:15 »
Idézetet írta: gas - 2010 Január 10, 19:04:50
a hovatovább netovábbja
http://www.youtube.com/watch?v=qVJer-4KbMs&feature=related
Talán a thesamba fórumon olvastam már erről, a középső úgy van fúvókázva,hogy magas fordulaton már szinte nem is szállít.
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8200 Dátum:
2010 Január 10, 19:04:50 »
a hovatovább netovábbja
http://www.youtube.com/watch?v=qVJer-4KbMs&feature=related
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8199 Dátum:
2010 Január 10, 10:45:03 »
Idézetet írta: Aircult - 2010 Január 09, 20:45:01
mert a klasszikus,altalanos Berg motor 1776, maradnek ennel...
ha rakeresel a Berg engine-re legtobb talalat 1776ot talalsz 42 dcnf-fel.....
aha értem, jól van
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8198 Dátum:
2010 Január 09, 21:13:03 »
Idézetet írta: Balage - 2010 Január 09, 15:32:29
Dzus "csavarnak" hívják. A Hudáknál 17eFt/10db. Van sokféle változata.
Ha minden igaz ilyen lesz az enyém is meg a wbx-es sárc is ilyent akar.
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
Süni
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8197 Dátum:
2010 Január 09, 20:59:53 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Január 08, 19:47:23
14,3:1 -es sűrítési viszony?
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8196 Dátum:
2010 Január 09, 20:52:53 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Január 09, 20:27:48
Hát akkor miért nem 94 mm-es hengereket raksz fel?
meg a blokkot nem bántja
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8195 Dátum:
2010 Január 09, 20:45:01 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Január 09, 20:27:48
Hát akkor miért nem 94 mm-es hengereket raksz fel?
mert a klasszikus,altalanos Berg motor 1776, maradnek ennel...
ha rakeresel a Berg engine-re legtobb talalat 1776ot talalsz 42 dcnf-fel.....
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8194 Dátum:
2010 Január 09, 20:27:48 »
Idézetet írta: Aircult - 2010 Január 09, 19:15:32
The heads originally cut for 94mm have been sleeved to suit 90.5mm or 1776/2007cc engine and could be machined back to 94mm easily
Megmutatom ha erre jarsz
Hát akkor miért nem 94 mm-es hengereket raksz fel?
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8193 Dátum:
2010 Január 09, 19:15:32 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Január 09, 19:11:55
Ez nem 94 mm-es hengerhez van? Nekem úgy tűnik.
Megnézném közelebbről az égéstér alakját és a szívóoldal megtúrását... Jónak tűnik...
The heads originally cut for 94mm have been sleeved to suit 90.5mm or 1776/2007cc engine and could be machined back to 94mm easily
Megmutatom ha erre jarsz
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8192 Dátum:
2010 Január 09, 19:11:55 »
Idézetet írta: Aircult - 2010 Január 09, 18:58:07
Penteken megjottek a Berg hengerfejeim
Szerencsere nincs nagy baja,egy helyen repedt a szelepvezeto kornyeken,a szivocsatornanal,de dupla Berg szeleprugok,40x35os szelepek
[<beszúrt kép törölve>
Ez nem 94 mm-es hengerhez van? Nekem úgy tűnik.
Megnézném közelebbről az égéstér alakját és a szívóoldal megtúrását... Jónak tűnik...
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8191 Dátum:
2010 Január 09, 18:58:07 »
Penteken megjottek a Berg hengerfejeim
Szerencsere nincs nagy baja,egy helyen repedt a szelepvezeto kornyeken,a szivocsatornanal,de dupla Berg szeleprugok,40x35os szelepek
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8190 Dátum:
2010 Január 09, 15:32:29 »
Dzus "csavarnak" hívják. A Hudáknál 17eFt/10db. Van sokféle változata.
Ha minden igaz ilyen lesz az enyém is meg a wbx-es sárc is ilyent akar.
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Január 09, 15:22:29
Lehet, hogy Balage-nek van képe egy másik fajtáról, amit Bitburgban fotózott. Valamiféle bajonettzáras megoldás volt, a sárvégő csavarjaihoz volt fogva a hátfal tartókonzolja, azaz a bajonettek anya része, és a hátfal csak egy lap volt, ami nagyon szépen illeszkedett és látszott 4 db feje a bajonettnek, lapos, krómozott. Azok elfordításával már lent is volt a hátfal.
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8189 Dátum:
2010 Január 09, 15:22:29 »
Lehet, hogy Balage-nek van képe egy másik fajtáról, amit Bitburgban fotózott. Valamiféle bajonettzáras megoldás volt, a sárvégő csavarjaihoz volt fogva a hátfal tartókonzolja, azaz a bajonettek anya része, és a hátfal csak egy lap volt, ami nagyon szépen illeszkedett és látszott 4 db feje a bajonettnek, lapos, krómozott. Azok elfordításával már lent is volt a hátfal.
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Január 09, 15:05:22
Nekem van, mikor csináltuk a sajátomat.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8188 Dátum:
2010 Január 09, 15:05:22 »
Idézetet írta: ratro - 2010 Január 08, 22:29:04
Valakinek képei, esetleg leírása a levehető hátfalról? Ne kezdjek neki info nélkül sarokköszörűvel a kézben...
Nekem van, mikor csináltuk a sajátomat.
Képek az elejétől a végéig, lehet lehetne részletesebb, de hát nem egy nehéz dolog, rájössz majd, kiindulásnak nem rossz.
Van a kasztni faroknyúlványa hátra. Ahhoz van csavarozva a hátsó sárvédő, és a kettő közé van behajtva a farlemez két oldala.
Tehát szedd ki azt a 2-2 alsó csavart ami fogja, és próbáld meg először valami vésőfélével szétválasztani alulról.
Mondjuk úgy nehéz lesz, de ha megakarod tartani a hátfalat épen... nekem nem kellett, mert tiszta gitt volt, szóval mi előtte levágtuk róla,
így kényelmesebb volt a végeket utána kivésni-vágni.
Látszik amúgy mindenhol, hogy hol kell szétválasztani.
Visszafele a levehetős hátfalat megint így kell, hogy oda szorítod be a fülét, és a sárvédő 2x2 csavarjával összehúzod a faroknyúlvánnyal.
Képek (nem tom miért ilyen kicsik, ha kell átküldöm email-en nagyobba):
http://img0.tar.hu/vidajoci/size2/68352956.jpg
http://img0.tar.hu/vidajoci/size2/68352965.jpg
http://img0.tar.hu/vidajoci/size2/68352972.jpg
http://img0.tar.hu/vidajoci/size2/68352978.jpg
http://img0.tar.hu/vidajoci/size2/68352989.jpg
http://img0.tar.hu/vidajoci/size2/68353001.jpg
http://img0.tar.hu/vidajoci/size2/68353010.jpg
http://img0.tar.hu/vidajoci/size2/68353023.jpg
http://img0.tar.hu/vidajoci/size2/68353029.jpg
http://img0.tar.hu/vidajoci/size2/68353037.jpg
http://img0.tar.hu/vidajoci/size2/68354806.jpg
http://img0.tar.hu/vidajoci/size2/68354814.jpg
ratro
Hozzászólások: 4513
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8187 Dátum:
2010 Január 08, 22:29:04 »
Valakinek képei, esetleg leírása a levehető hátfalról? Ne kezdjek neki info nélkül sarokköszörűvel a kézben...
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8186 Dátum:
2010 Január 08, 21:15:33 »
Idézetet írta: tati - 2010 Január 08, 21:06:42
köszönöm szépen a parasztok nevében
(most megyek a garázsba leülök 1órát fogom nézegetni a blokkot hogy ennek miaz értelme )
Az az értelme, hogy nyomóáramköri olajszűrést lehet csinálni, valamint egy nagyobb olajhűtőt is be lehet kötni.
Meg 1000 km-re otthonról szét tudja durrantani a csövet és mielőtt elmegy minden olaj az aszfaltra pont csapágyas lesz az egész motor.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8185 Dátum:
2010 Január 08, 21:06:42 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Január 08, 20:57:57
Az, hogy az olajpumpa által szállított teljes (full) olajáram (flow) ki van vezetve a pumpáról fedéllel, aztán ízlés szerint bele egy hűtőbe és/vagy szűrőbe, majd vissza az olajjáratba, a blokk menetirány szerinti bal hátuljánál.
köszönöm szépen a parasztok nevében
(most megyek a garázsba leülök 1órát fogom nézegetni a blokkot hogy ennek miaz értelme )
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8184 Dátum:
2010 Január 08, 20:57:57 »
Idézetet írta: tati - 2010 Január 08, 20:53:23
a parasztoknak mongyátok már meg hogy mi ez a full flow
Az, hogy az olajpumpa által szállított teljes (full) olajáram (flow) ki van vezetve a pumpáról fedéllel, aztán ízlés szerint bele egy hűtőbe és/vagy szűrőbe, majd vissza az olajjáratba, a blokk menetirány szerinti bal hátuljánál.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8183 Dátum:
2010 Január 08, 20:53:23 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Január 08, 20:17:05
Én nem tennék 1775-re full flow rendszert, de én nem is tennék 280 fok feletti tengelyt bele.
Ha tartósan akarsz autópályázni (130+), akkor kell egy jobb hűtő az olajnak, de a hengerfej melegedése akkor sincs megoldva.
a parasztoknak mongyátok már meg hogy mi ez a full flow
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8182 Dátum:
2010 Január 08, 20:17:05 »
Idézetet írta: dilikutya - 2010 Január 08, 20:12:11
A szereléstől nem félek, sőt szeretem magamnak csinálni a dolgaim, de ami szakmunka az szakmunka. Ezért kérdeztem inkább mielőtt fogom a fúrót oszt durrbelle, húdejó, gondolkoz, namostmárottalyuk, elba..tam, kuka.
Azóta találtam egy-két cikket a neten, szóval kezd világossá válni a barlang hátsó fala is ... lassacskán.
Most jelenleg a gyárira (1285) vagyok kénytelen összerakni a blokkot az anyagiak miatt, de tervben van egy 1775, ami lehet hogy lesz pörgetve. Majd még kiderül, hogy mi lesz, de valami az biztos...
Még1 kérdés azért beugrik: Az 1775 az nálad megfelel a: "Kisebb motorra csak akkor ..., ha tényleg valami sportos összeállítás..."?
Én nem tennék 1775-re full flow rendszert, de én nem is tennék 280 fok feletti tengelyt bele.
Ha tartósan akarsz autópályázni (130+), akkor kell egy jobb hűtő az olajnak, de a hengerfej melegedése akkor sincs megoldva.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
dilikutya
Hozzászólások: 154
Haladavas...
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8181 Dátum:
2010 Január 08, 20:12:11 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Január 08, 19:50:22
Attól függ, hogy mennyire vagy szerelgetős. Én is most fogok csinálni, de azt hiszem elviszem gépműhelybe, noha én is meg tudnék vágni egy kúpos (NPT)3/4" menetes furatot, de jobb, ha be van fogva a blokk és nem én b*szom el.
Én inkább azt kérdezném, hogy megéri-e indokolatlanul bonyolítani a motort? Az 1915-ös, ha nem forgós versenymotor, hanem utcai, inkább nyomatékra hangolt, akkor pont még nem igényli, ha 5500 felett akarod forgatni, akkor kell. Kisebb motorra csak akkor tennék, ha tényleg valami sportos összeállítás 6000 felett forgatható.
Nekem 2110 van tervben, ahhoz kell, még akkor is, ha csak 5500-ig fog forogni, mert úgy lesz kialakítva.
Minden nem gyári dolognak sok hátránya van, tényleg csak indokolt esetben kell betenni, minden feleslegesen generálni a problémákat?
Lsd. első olajhűtő vagy wbx blokk.
A szereléstől nem félek, sőt szeretem magamnak csinálni a dolgaim, de ami szakmunka az szakmunka. Ezért kérdeztem inkább mielőtt fogom a fúrót oszt durrbelle, húdejó, gondolkoz, namostmárottalyuk, elba..tam, kuka.
Azóta találtam egy-két cikket a neten, szóval kezd világossá válni a barlang hátsó fala is ... lassacskán.
Most jelenleg a gyárira (1285) vagyok kénytelen összerakni a blokkot az anyagiak miatt, de tervben van egy 1775, ami lehet hogy lesz pörgetve. Majd még kiderül, hogy mi lesz, de valami az biztos...
Még1 kérdés azért beugrik: Az 1775 az nálad megfelel a: "Kisebb motorra csak akkor ..., ha tényleg valami sportos összeállítás..."?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8180 Dátum:
2010 Január 08, 19:53:47 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Január 08, 19:47:23
14,3:1 -es sűrítési viszony?
36.4 ccm, a te motordnak 54 ccm az égéstere, az enyének meg pont 60 lesz.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8179 Dátum:
2010 Január 08, 19:52:22 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Január 08, 19:47:23
14,3:1 -es sűrítési viszony?
Ez a hengerfej egy oylan motorra lehet jó, ahol speckó üzemanyagot használnak, van benne vagy 330-as tengely és 5000-től indul el.
200+ lóerős 2300-as motorkba is csak 42 körüli szelepet szoktak tenni, sőt, van aki 40-est használ.
Nem kell ész nélkül növelni a szelepméretet, van annak hátránya is, bőven.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8178 Dátum:
2010 Január 08, 19:50:22 »
Idézetet írta: dilikutya - 2010 Január 08, 18:48:11
Azon töröm a fejem, hogy jó volna-e nékem egy full flow-s olajkör. Tapasztalatotok milyen ezirányban? Keresgéltem itt a fórumon is meg a guglival is ezt azt, de nem mélyültem még bele.
Valamelyikőtök csinált már ilyet? Sok gépmunkát igényel vagy ha odafigyelek és nem gányolom el akkor megtudom-e csinálni relatíve "házi" körülmények között magamnak is? Megéri egyáltalán magamnak belefogni?
Előre is kösz a válaszokat
Attól függ, hogy mennyire vagy szerelgetős. Én is most fogok csinálni, de azt hiszem elviszem gépműhelybe, noha én is meg tudnék vágni egy kúpos (NPT)3/4" menetes furatot, de jobb, ha be van fogva a blokk és nem én b*szom el.
Én inkább azt kérdezném, hogy megéri-e indokolatlanul bonyolítani a motort? Az 1915-ös, ha nem forgós versenymotor, hanem utcai, inkább nyomatékra hangolt, akkor pont még nem igényli, ha 5500 felett akarod forgatni, akkor kell. Kisebb motorra csak akkor tennék, ha tényleg valami sportos összeállítás 6000 felett forgatható.
Nekem 2110 van tervben, ahhoz kell, még akkor is, ha csak 5500-ig fog forogni, mert úgy lesz kialakítva.
Minden nem gyári dolognak sok hátránya van, tényleg csak indokolt esetben kell betenni, minden feleslegesen generálni a problémákat?
Lsd. első olajhűtő vagy wbx blokk.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8177 Dátum:
2010 Január 08, 19:47:23 »
Idézetet írta: Aircult - 2010 Január 08, 15:17:58
49x40
<beszúrt kép törölve>
14,3:1 -es sűrítési viszony?
sparkafer
Hozzászólások: 13994
30-347-1939
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8176 Dátum:
2010 Január 08, 19:13:51 »
Idézetet írta: vwboxer - 2010 Január 04, 20:38:10
egy kis tuning alapanyag
Ezek között van az enyim is?
http://sparkafer.blogspot.hu/
dilikutya
Hozzászólások: 154
Haladavas...
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8175 Dátum:
2010 Január 08, 18:48:11 »
Azon töröm a fejem, hogy jó volna-e nékem egy full flow-s olajkör. Tapasztalatotok milyen ezirányban? Keresgéltem itt a fórumon is meg a guglival is ezt azt, de nem mélyültem még bele.
Valamelyikőtök csinált már ilyet? Sok gépmunkát igényel vagy ha odafigyelek és nem gányolom el akkor megtudom-e csinálni relatíve "házi" körülmények között magamnak is? Megéri egyáltalán magamnak belefogni?
Előre is kösz a válaszokat
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8174 Dátum:
2010 Január 08, 15:17:58 »
49x40
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
wob974
Hozzászólások: 13495
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8173 Dátum:
2010 Január 08, 11:14:05 »
Idézetet írta: Süni - 2010 Január 04, 20:25:39
Nekem is.
De tegyük hozzá FELVIDÉK.
Vegyetek VW modelleket!:
https://picasaweb.google.com/wob974/EladoVWModellekForSale
Képek:
https://picasaweb.google.com/wob1974
Videók:
http://www.youtube.com/user/wob974#g/u
wob974
Hozzászólások: 13495
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8172 Dátum:
2010 Január 08, 11:12:16 »
Idézetet írta: 1303LS - 2010 Január 04, 20:04:27
Fogalmam sincs melyik típus, azt tudom, hogy régóta rágom a fülét, hogy adja el a picsába, mert minek neki. Nem nekem, mert nekem is minek? Néha hajlik rá, de megszokta szereti. Állítólag kint is ritka már és veszett drága. Mondjuk szerintem -mivel gyári megbízhatóbb lehet, mint egy bármilyen építgetett.
Tudjuk kié.
Tudjuk hogy forditva vannak a sebességek.
És ha jól emlékszem az egy sima 914 váltó
Vegyetek VW modelleket!:
https://picasaweb.google.com/wob974/EladoVWModellekForSale
Képek:
https://picasaweb.google.com/wob1974
Videók:
http://www.youtube.com/user/wob974#g/u
wob974
Hozzászólások: 13495
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8171 Dátum:
2010 Január 08, 11:09:25 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Január 04, 18:50:10
Igen, az AR-es blokk az egyik legjobb tuningalap. Egyes motorépítők szerint a legjobb, mert német, pontos, nagy olajfuratos, korszerű anyagú (szerintem AS41-es) és sokan előnyben részesítok a 10-es hengerfej csavart a jobb tágulási karakterisztikája miatt.
Még jó hogy az volt a sparban.
Vegyetek VW modelleket!:
https://picasaweb.google.com/wob974/EladoVWModellekForSale
Képek:
https://picasaweb.google.com/wob1974
Videók:
http://www.youtube.com/user/wob974#g/u
vwboxer
Hozzászólások: 1723
06 70 38 98 619
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8170 Dátum:
2010 Január 05, 20:22:25 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Január 05, 20:14:07
Ez teherautó hengerfej, vigyázzatok!
nomaték ügyileg nem is érzek sok külöbséget a T4 és a zölcség között
http://www.motorvalto.hu/
1971 VW 1302S
1988 VW T3 syncro...........+2db...................ELADÓ
1994 VW T4
1989 GOLF 2 94000km.................................ELADÓ
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8169 Dátum:
2010 Január 05, 20:17:16 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Január 03, 22:15:23
Van kb. 4 féle Porsche 5 gangos, van olyan is, ami valóban alig hosszabb. Melyikről beszélünk?
Megkérdeztem, ez állítólag jó hosszú. 1.6-os motorral annyira nem forog ki, hogy a 130-at is nehezen éri el 5.ben.
Minden eforma porshe váltó speres?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8168 Dátum:
2010 Január 05, 20:14:07 »
Idézetet írta: vwboxer - 2010 Január 05, 19:07:28
itt kicsit nagyobb a hézag
Ez teherautó hengerfej, vigyázzatok!
Egyébként a nagy szívószelepnek akkor van értelme, ha nagy a lökettérfogat vagy nagy fordulatra van a motor élpítve, különben, pl. egy 1.6-os motornál nincs értelme a nagy szelepnek, mert a szívócsatornában alacsoyn lesz a gáz sebessége -> kevésbé örvéynlik, kevésbé lesz homogén így rosszabb lesz a nyomaték a rosszabb égés miatt.
Az első 1.6-os motorknak 35/32-es szelepei voltak, aztán visszatértek a 32/30-ashoz, ilyen okok, meg környezetszennyezés miatt.
Vicces, amikor úgy illesztik, hogy a két szelep alatt a szelepülék összeér...így gyakorlatilag nincs gát. És néha a szeleptányérok között is van vagy 0.2 mm...
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
vwboxer
Hozzászólások: 1723
06 70 38 98 619
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8167 Dátum:
2010 Január 05, 19:07:28 »
itt kicsit nagyobb a hézag
[a csatolmányt egy admin törölte]
http://www.motorvalto.hu/
1971 VW 1302S
1988 VW T3 syncro...........+2db...................ELADÓ
1994 VW T4
1989 GOLF 2 94000km.................................ELADÓ
Süsü
Hozzászólások: 2713
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8166 Dátum:
2010 Január 05, 18:13:14 »
Idézetet írta: Aircult - 2010 Január 05, 13:34:57
Uj hengerfejeim
(na jo nem,csak vicc
)
<beszúrt kép törölve>
legalább nem látszik, ha gátas.
GNX-967
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #8165 Dátum:
2010 Január 05, 17:05:31 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Január 05, 14:13:16
a műanyagot biztos könnyebb farigcsálni
meglepődnél hogy mennyire nem!
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Oldalak:
1
...
348
349
350
351
352
[
353
]
354
355
356
357
358
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...