www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 27, 19:49:23

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921223 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 348 349 350 351 352 [353] 354 355 356 357 358 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3401648 alkalommal)
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #8204 Dátum: 2010 Január 11, 22:32:43 »

Kicsit off topik, de be kell írjam, hogy szerelgettem egy 911 2.7-es motort és meglepve vettem észre, hogy a hengerek méretre és talán kialakításra is azonosak az Oettinger TSV2000 nicasilos hengereivel. Én nem tudtam, hogy az öreg Oettinger a 911-ről nyúlta le őket. Más dugattyút használt, nem a púpos 911-es dugót, de hagyta a 90.00 mm-es furatot és a 78.4-es főtengellyel jöttt ki a 1998 ccm. A 911-esnek 70.4-es a lökete és így jön ki 6 hengerből a 2698 ccm.

Egyébként a lendkeréknél az 1-es csapágy azonos és nagyon sok pontban lehet azt látni, hogy testvér a typ1-es blokk meg a 911-es blokkja, de látszik, hogy a 911-est tovább gondolták. Erősebb, profibb.

A himbatengelyeket háromszor kellett megnézzem, hogy rájöjjek hogyan rögzül a hengerfej fedélben.  Undecided

Ott bámultam, mint a fogyigyerek, aki meglátta a télapót, sajnos eddig még nem szerelhettem soha 911-est. Ez egy 1974-es, diamant silber 911S, 2.7-es motorral. 3 éve készül, de ha egyszer meglesz, eszméletlen szép lesz, mert aki csinálja, nem tud félmunkát végezni. Most például a blokkot gyöngyszóratta, hogy eredeti színű (és tisztaságú) legyen.

Aztán kicsit pofánb*szott a felismerés, hogy a Victor Reinz tömítéskészlet ehhez a motorhoz 680 Euro. Én egyelőre maradok a typ1-esnél.
az Oettinger az a typ1-ből készült(készített) tuning motor?

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #8203 Dátum: 2010 Január 11, 22:10:50 »

Kicsit off topik, de be kell írjam, hogy szerelgettem egy 911 2.7-es motort és meglepve vettem észre, hogy a hengerek méretre és talán kialakításra is azonosak az Oettinger TSV2000 nicasilos hengereivel. Én nem tudtam, hogy az öreg Oettinger a 911-ről nyúlta le őket. Más dugattyút használt, nem a púpos 911-es dugót, de hagyta a 90.00 mm-es furatot és a 78.4-es főtengellyel jöttt ki a 1998 ccm. A 911-esnek 70.4-es a lökete és így jön ki 6 hengerből a 2698 ccm.

Egyébként a lendkeréknél az 1-es csapágy azonos és nagyon sok pontban lehet azt látni, hogy testvér a typ1-es blokk meg a 911-es blokkja, de látszik, hogy a 911-est tovább gondolták. Erősebb, profibb.

A himbatengelyeket háromszor kellett megnézzem, hogy rájöjjek hogyan rögzül a hengerfej fedélben.  Undecided

Ott bámultam, mint a fogyigyerek, aki meglátta a télapót, sajnos eddig még nem szerelhettem soha 911-est. Ez egy 1974-es, diamant silber 911S, 2.7-es motorral. 3 éve készül, de ha egyszer meglesz, eszméletlen szép lesz, mert aki csinálja, nem tud félmunkát végezni. Most például a blokkot gyöngyszóratta, hogy eredeti színű (és tisztaságú) legyen.

Aztán kicsit pofánb*szott a felismerés, hogy a Victor Reinz tömítéskészlet ehhez a motorhoz 680 Euro. Én egyelőre maradok a typ1-esnél.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #8202 Dátum: 2010 Január 10, 20:59:14 »

Talán a thesamba fórumon olvastam már erről, a középső úgy van fúvókázva,hogy magas fordulaton már szinte nem is szállít.
gondolom az érdekessége és a furcsasága miatt szerelték csak ezzel  Huh

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #8201 Dátum: 2010 Január 10, 20:11:15 »


Talán a thesamba fórumon olvastam már erről, a középső úgy van fúvókázva,hogy magas fordulaton már szinte nem is szállít.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #8200 Dátum: 2010 Január 10, 19:04:50 »

a hovatovább netovábbja
http://www.youtube.com/watch?v=qVJer-4KbMs&feature=related

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #8199 Dátum: 2010 Január 10, 10:45:03 »

mert a klasszikus,altalanos Berg motor 1776, maradnek ennel...
ha rakeresel a Berg engine-re legtobb talalat  1776ot talalsz 42 dcnf-fel..... Wink
aha értem, jól van
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #8198 Dátum: 2010 Január 09, 21:13:03 »

Dzus "csavarnak" hívják. A Hudáknál 17eFt/10db. Van sokféle változata. 
Ha minden igaz ilyen lesz az enyém is meg a wbx-es sárc is ilyent akar.


VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Süni
« Hozzászólás #8197 Dátum: 2010 Január 09, 20:59:53 »

14,3:1 -es sűrítési viszony?  Shocked
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #8196 Dátum: 2010 Január 09, 20:52:53 »

Hát akkor miért nem 94 mm-es hengereket raksz fel?
meg a blokkot nem bántja

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #8195 Dátum: 2010 Január 09, 20:45:01 »

Hát akkor miért nem 94 mm-es hengereket raksz fel?

mert a klasszikus,altalanos Berg motor 1776, maradnek ennel...
ha rakeresel a Berg engine-re legtobb talalat  1776ot talalsz 42 dcnf-fel..... Wink

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #8194 Dátum: 2010 Január 09, 20:27:48 »

The heads originally cut for 94mm have been sleeved to suit 90.5mm or 1776/2007cc engine and could be machined back to 94mm easily

Megmutatom ha erre jarsz Wink
Hát akkor miért nem 94 mm-es hengereket raksz fel?
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #8193 Dátum: 2010 Január 09, 19:15:32 »

Ez nem 94 mm-es hengerhez van? Nekem úgy tűnik.

Megnézném közelebbről az égéstér alakját és a szívóoldal megtúrását... Jónak tűnik...  Wink

The heads originally cut for 94mm have been sleeved to suit 90.5mm or 1776/2007cc engine and could be machined back to 94mm easily

Megmutatom ha erre jarsz Wink

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #8192 Dátum: 2010 Január 09, 19:11:55 »

Penteken megjottek a Berg hengerfejeim Evil
Szerencsere nincs nagy baja,egy helyen repedt a szelepvezeto kornyeken,a szivocsatornanal,de dupla Berg szeleprugok,40x35os szelepek Wink
[<beszúrt kép törölve>
Ez nem 94 mm-es hengerhez van? Nekem úgy tűnik.

Megnézném közelebbről az égéstér alakját és a szívóoldal megtúrását... Jónak tűnik...  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #8191 Dátum: 2010 Január 09, 18:58:07 »

Penteken megjottek a Berg hengerfejeim Evil
Szerencsere nincs nagy baja,egy helyen repedt a szelepvezeto kornyeken,a szivocsatornanal,de dupla Berg szeleprugok,40x35os szelepek Wink




www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #8190 Dátum: 2010 Január 09, 15:32:29 »

Dzus "csavarnak" hívják. A Hudáknál 17eFt/10db. Van sokféle változata. 
Ha minden igaz ilyen lesz az enyém is meg a wbx-es sárc is ilyent akar.
Lehet, hogy Balage-nek van képe egy másik fajtáról, amit Bitburgban fotózott.  Valamiféle bajonettzáras megoldás volt, a sárvégő csavarjaihoz volt fogva a hátfal tartókonzolja, azaz a bajonettek anya része, és a hátfal csak egy lap volt, ami nagyon szépen illeszkedett és látszott 4 db feje a bajonettnek, lapos, krómozott. Azok elfordításával már lent is volt a hátfal.




1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #8189 Dátum: 2010 Január 09, 15:22:29 »

Lehet, hogy Balage-nek van képe egy másik fajtáról, amit Bitburgban fotózott.  Valamiféle bajonettzáras megoldás volt, a sárvégő csavarjaihoz volt fogva a hátfal tartókonzolja, azaz a bajonettek anya része, és a hátfal csak egy lap volt, ami nagyon szépen illeszkedett és látszott 4 db feje a bajonettnek, lapos, krómozott. Azok elfordításával már lent is volt a hátfal.



Nekem van, mikor csináltuk a sajátomat.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #8188 Dátum: 2010 Január 09, 15:05:22 »

Valakinek képei, esetleg leírása a levehető hátfalról? Ne kezdjek neki info nélkül sarokköszörűvel a kézben...
Nekem van, mikor csináltuk a sajátomat.
Képek az elejétől a végéig, lehet lehetne részletesebb, de hát nem egy nehéz dolog, rájössz majd, kiindulásnak nem rossz.
Van a kasztni faroknyúlványa hátra. Ahhoz van csavarozva a hátsó sárvédő, és a kettő közé van behajtva a farlemez két oldala.
Tehát szedd ki azt a 2-2 alsó csavart ami fogja, és próbáld meg először valami vésőfélével szétválasztani alulról.
Mondjuk úgy nehéz lesz, de ha megakarod tartani a hátfalat épen... nekem nem kellett, mert tiszta gitt volt, szóval mi előtte levágtuk róla,
így kényelmesebb volt a végeket utána kivésni-vágni.
Látszik amúgy mindenhol, hogy hol kell szétválasztani.
Visszafele a levehetős hátfalat megint így kell, hogy oda szorítod be a fülét, és a sárvédő 2x2 csavarjával összehúzod a faroknyúlvánnyal.

Képek (nem tom miért ilyen kicsik, ha kell átküldöm email-en nagyobba):
http://img0.tar.hu/vidajoci/size2/68352956.jpg
http://img0.tar.hu/vidajoci/size2/68352965.jpg
http://img0.tar.hu/vidajoci/size2/68352972.jpg
http://img0.tar.hu/vidajoci/size2/68352978.jpg
http://img0.tar.hu/vidajoci/size2/68352989.jpg
http://img0.tar.hu/vidajoci/size2/68353001.jpg
http://img0.tar.hu/vidajoci/size2/68353010.jpg
http://img0.tar.hu/vidajoci/size2/68353023.jpg
http://img0.tar.hu/vidajoci/size2/68353029.jpg
http://img0.tar.hu/vidajoci/size2/68353037.jpg
http://img0.tar.hu/vidajoci/size2/68354806.jpg
http://img0.tar.hu/vidajoci/size2/68354814.jpg
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #8187 Dátum: 2010 Január 08, 22:29:04 »

Valakinek képei, esetleg leírása a levehető hátfalról? Ne kezdjek neki info nélkül sarokköszörűvel a kézben...
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #8186 Dátum: 2010 Január 08, 21:15:33 »

köszönöm szépen a parasztok nevében Roll Eyes (most megyek a garázsba leülök 1órát fogom nézegetni a blokkot hogy ennek miaz értelme )

Az az értelme, hogy nyomóáramköri olajszűrést lehet csinálni, valamint egy nagyobb olajhűtőt is be lehet kötni.


Meg 1000 km-re otthonról szét tudja durrantani a csövet és mielőtt elmegy minden olaj az aszfaltra pont csapágyas lesz az egész motor.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #8185 Dátum: 2010 Január 08, 21:06:42 »

Az, hogy az olajpumpa által szállított teljes (full) olajáram (flow) ki van vezetve a pumpáról fedéllel, aztán ízlés szerint bele egy hűtőbe és/vagy szűrőbe, majd vissza az olajjáratba, a blokk menetirány szerinti bal hátuljánál.
köszönöm szépen a parasztok nevében Roll Eyes (most megyek a garázsba leülök 1órát fogom nézegetni a blokkot hogy ennek miaz értelme )

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #8184 Dátum: 2010 Január 08, 20:57:57 »

a parasztoknak  mongyátok már meg hogy mi ez a full flow  Roll Eyes
Az, hogy az olajpumpa által szállított teljes (full) olajáram (flow) ki van vezetve a pumpáról fedéllel, aztán ízlés szerint bele egy hűtőbe és/vagy szűrőbe, majd vissza az olajjáratba, a blokk menetirány szerinti bal hátuljánál.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #8183 Dátum: 2010 Január 08, 20:53:23 »

Én nem tennék 1775-re full flow rendszert, de én nem is tennék 280 fok feletti tengelyt bele.

Ha tartósan akarsz autópályázni (130+), akkor kell egy jobb hűtő az olajnak, de a hengerfej melegedése akkor sincs megoldva.
a parasztoknak  mongyátok már meg hogy mi ez a full flow  Roll Eyes

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #8182 Dátum: 2010 Január 08, 20:17:05 »

A szereléstől nem félek, sőt szeretem magamnak csinálni a dolgaim, de ami szakmunka az szakmunka. Ezért kérdeztem inkább mielőtt fogom a fúrót oszt durrbelle, húdejó, gondolkoz, namostmárottalyuk, elba..tam, kuka.
Azóta találtam egy-két cikket a neten, szóval kezd világossá válni a barlang hátsó fala is ... lassacskán.
Most jelenleg a gyárira (1285) vagyok kénytelen összerakni a blokkot az anyagiak miatt, de tervben van egy 1775, ami lehet hogy lesz pörgetve.  Majd még kiderül, hogy mi lesz, de valami az biztos...  Smiley Még1 kérdés azért beugrik: Az 1775 az nálad megfelel a: "Kisebb motorra csak akkor ..., ha tényleg valami sportos összeállítás..."?

Én nem tennék 1775-re full flow rendszert, de én nem is tennék 280 fok feletti tengelyt bele.

Ha tartósan akarsz autópályázni (130+), akkor kell egy jobb hűtő az olajnak, de a hengerfej melegedése akkor sincs megoldva.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető dilikutya
Hozzászólások: 154


Haladavas...

« Hozzászólás #8181 Dátum: 2010 Január 08, 20:12:11 »


Attól függ, hogy mennyire vagy szerelgetős. Én is most fogok csinálni, de azt hiszem elviszem gépműhelybe, noha én is meg tudnék vágni egy kúpos (NPT)3/4" menetes furatot, de jobb, ha be van fogva a blokk és nem én b*szom el.

Én inkább azt kérdezném, hogy megéri-e indokolatlanul bonyolítani a motort? Az 1915-ös, ha nem forgós versenymotor, hanem utcai, inkább nyomatékra hangolt, akkor pont még nem igényli, ha 5500 felett akarod forgatni, akkor kell. Kisebb motorra csak akkor tennék, ha tényleg valami sportos összeállítás 6000 felett forgatható.
Nekem 2110 van tervben, ahhoz kell, még akkor is, ha csak 5500-ig fog forogni, mert úgy lesz kialakítva.

Minden nem gyári dolognak sok hátránya van, tényleg csak indokolt esetben kell betenni, minden feleslegesen generálni a problémákat?

Lsd. első olajhűtő vagy wbx blokk.  Grin Evil

A szereléstől nem félek, sőt szeretem magamnak csinálni a dolgaim, de ami szakmunka az szakmunka. Ezért kérdeztem inkább mielőtt fogom a fúrót oszt durrbelle, húdejó, gondolkoz, namostmárottalyuk, elba..tam, kuka.
Azóta találtam egy-két cikket a neten, szóval kezd világossá válni a barlang hátsó fala is ... lassacskán.
Most jelenleg a gyárira (1285) vagyok kénytelen összerakni a blokkot az anyagiak miatt, de tervben van egy 1775, ami lehet hogy lesz pörgetve.  Majd még kiderül, hogy mi lesz, de valami az biztos...  Smiley Még1 kérdés azért beugrik: Az 1775 az nálad megfelel a: "Kisebb motorra csak akkor ..., ha tényleg valami sportos összeállítás..."?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #8180 Dátum: 2010 Január 08, 19:53:47 »

14,3:1 -es sűrítési viszony?  Shocked

36.4 ccm, a te motordnak 54 ccm az égéstere, az enyének meg pont 60 lesz.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #8179 Dátum: 2010 Január 08, 19:52:22 »

14,3:1 -es sűrítési viszony?  Shocked


Ez a hengerfej egy oylan motorra lehet jó, ahol speckó üzemanyagot használnak, van benne vagy 330-as tengely és 5000-től indul el.
200+ lóerős 2300-as motorkba is csak 42 körüli szelepet szoktak tenni, sőt, van aki 40-est használ.

Nem kell ész nélkül növelni a szelepméretet, van annak hátránya is, bőven.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #8178 Dátum: 2010 Január 08, 19:50:22 »

Azon töröm a fejem, hogy jó volna-e nékem egy full flow-s olajkör. Tapasztalatotok milyen ezirányban? Keresgéltem itt a fórumon is meg a guglival is ezt azt, de nem mélyültem még bele.
Valamelyikőtök csinált már ilyet? Sok gépmunkát igényel vagy ha odafigyelek és nem gányolom el akkor megtudom-e csinálni relatíve "házi" körülmények között magamnak is? Megéri egyáltalán magamnak belefogni?
Előre is kösz a válaszokat




Attól függ, hogy mennyire vagy szerelgetős. Én is most fogok csinálni, de azt hiszem elviszem gépműhelybe, noha én is meg tudnék vágni egy kúpos (NPT)3/4" menetes furatot, de jobb, ha be van fogva a blokk és nem én b*szom el.

Én inkább azt kérdezném, hogy megéri-e indokolatlanul bonyolítani a motort? Az 1915-ös, ha nem forgós versenymotor, hanem utcai, inkább nyomatékra hangolt, akkor pont még nem igényli, ha 5500 felett akarod forgatni, akkor kell. Kisebb motorra csak akkor tennék, ha tényleg valami sportos összeállítás 6000 felett forgatható.
Nekem 2110 van tervben, ahhoz kell, még akkor is, ha csak 5500-ig fog forogni, mert úgy lesz kialakítva.

Minden nem gyári dolognak sok hátránya van, tényleg csak indokolt esetben kell betenni, minden feleslegesen generálni a problémákat?

Lsd. első olajhűtő vagy wbx blokk.  Grin Evil

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #8177 Dátum: 2010 Január 08, 19:47:23 »

49x40
<beszúrt kép törölve>
14,3:1 -es sűrítési viszony?  Shocked
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #8176 Dátum: 2010 Január 08, 19:13:51 »

egy kis tuning alapanyag Grin
Ezek között van az enyim is? Grin Grin

Nem elérhető dilikutya
Hozzászólások: 154


Haladavas...

« Hozzászólás #8175 Dátum: 2010 Január 08, 18:48:11 »

Azon töröm a fejem, hogy jó volna-e nékem egy full flow-s olajkör. Tapasztalatotok milyen ezirányban? Keresgéltem itt a fórumon is meg a guglival is ezt azt, de nem mélyültem még bele.
Valamelyikőtök csinált már ilyet? Sok gépmunkát igényel vagy ha odafigyelek és nem gányolom el akkor megtudom-e csinálni relatíve "házi" körülmények között magamnak is? Megéri egyáltalán magamnak belefogni?
Előre is kösz a válaszokat

Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #8174 Dátum: 2010 Január 08, 15:17:58 »

49x40

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #8173 Dátum: 2010 Január 08, 11:14:05 »


Nekem is.
De tegyük hozzá FELVIDÉK.


 Evil

Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #8172 Dátum: 2010 Január 08, 11:12:16 »

Fogalmam sincs melyik típus, azt tudom, hogy régóta rágom a fülét, hogy adja el a picsába, mert minek neki. Nem nekem, mert nekem is minek? Néha hajlik rá, de megszokta szereti. Állítólag kint is ritka már és veszett drága. Mondjuk szerintem -mivel gyári megbízhatóbb lehet, mint egy bármilyen építgetett.

Tudjuk kié.
Tudjuk hogy forditva vannak a sebességek.
És ha jól emlékszem az egy sima 914 váltó


 Evil


Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #8171 Dátum: 2010 Január 08, 11:09:25 »


Igen, az AR-es blokk az egyik legjobb tuningalap. Egyes motorépítők szerint a legjobb, mert német, pontos, nagy olajfuratos, korszerű anyagú (szerintem AS41-es) és sokan előnyben részesítok a 10-es hengerfej csavart a jobb tágulási karakterisztikája miatt.

Még jó hogy az volt a sparban.

 Evil

Nem elérhető vwboxer
Hozzászólások: 1723


06 70 38 98 619

« Hozzászólás #8170 Dátum: 2010 Január 05, 20:22:25 »


Ez teherautó hengerfej, vigyázzatok!  Grin


nomaték ügyileg nem is érzek sok külöbséget a T4 és a zölcség között Grin

http://www.motorvalto.hu/

1971 VW 1302S
1988 VW T3 syncro...........+2db...................ELADÓ 
1994 VW T4
1989 GOLF 2  94000km.................................ELADÓ
1303LS
« Hozzászólás #8169 Dátum: 2010 Január 05, 20:17:16 »


Van kb. 4 féle Porsche 5 gangos, van olyan is, ami valóban alig hosszabb. Melyikről beszélünk?
Megkérdeztem, ez állítólag jó hosszú. 1.6-os motorral annyira nem forog ki, hogy a 130-at is nehezen éri el 5.ben.
Minden eforma porshe váltó speres?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #8168 Dátum: 2010 Január 05, 20:14:07 »

itt kicsit nagyobb a hézag Grin


Ez teherautó hengerfej, vigyázzatok!  Grin

Egyébként a nagy szívószelepnek akkor van értelme, ha nagy a lökettérfogat vagy nagy fordulatra van a motor élpítve, különben, pl. egy 1.6-os motornál nincs értelme a nagy szelepnek, mert a szívócsatornában alacsoyn lesz a gáz sebessége -> kevésbé örvéynlik, kevésbé lesz homogén így rosszabb lesz a nyomaték a rosszabb égés miatt.

Az első 1.6-os motorknak 35/32-es szelepei voltak, aztán visszatértek a 32/30-ashoz, ilyen okok, meg környezetszennyezés miatt.


Vicces, amikor úgy illesztik, hogy a két szelep alatt a szelepülék összeér...így gyakorlatilag nincs gát. És néha a szeleptányérok között is van vagy 0.2 mm...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető vwboxer
Hozzászólások: 1723


06 70 38 98 619

« Hozzászólás #8167 Dátum: 2010 Január 05, 19:07:28 »

itt kicsit nagyobb a hézag Grin

[a csatolmányt egy admin törölte]

http://www.motorvalto.hu/

1971 VW 1302S
1988 VW T3 syncro...........+2db...................ELADÓ 
1994 VW T4
1989 GOLF 2  94000km.................................ELADÓ
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #8166 Dátum: 2010 Január 05, 18:13:14 »

Uj hengerfejeim Cool (na jo nem,csak vicc Shocked Grin)
<beszúrt kép törölve>
legalább nem látszik, ha gátas. Grin


                             GNX-967
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #8165 Dátum: 2010 Január 05, 17:05:31 »

a műanyagot biztos könnyebb farigcsálni  Evil

 
meglepődnél hogy mennyire nem!

Oldalak: 1 ... 348 349 350 351 352 [353] 354 355 356 357 358 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.539 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.